طی چند سال اخیر، محصولات تسلا نهتنها بهعنوان پیشتازان بازار خودروهای الکتریکی بلکه بهعنوان مدعیان جدی در مسابقات درگ هم شناخته میشوند. حتی محصول پایهٔ این شرکت یعنی مدل ۳ هم از توانایی لازم برای مغلوب کردن بسیاری از خودروهای درونسوز برخوردار است اما آیا این ماشین میتواند در مسابقهٔ درگ لامبورگینی اوروس را شکست دهد؟ کارواو در ویدئوی جدید خود قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.
هرچند مدل ۳ محصول پایهٔ تسلا محسوب میشود اما نمونهای که در اینجا حضور دارد از نوع پرچمدار پرفورمنس است که یعنی از دو موتور الکتریکی بهره میبرد. این موتورها مجموعاً ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور فوری را به هر چهارچرخ تحویل میدهند. از سوی دیگر، لامبورگینی روی کاغذ برتری بزرگی نسبت به رقیب الکتریکی دارد زیرا پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و آن را به هر چهارچرخ تحویل میدهد.
بااینحال، تسلا هم در وزن برتری دارد زیرا این خودرو حدود ۳۵۰ کیلوگرم از کراساوور ایتالیایی سبکتر است که این میتواند کمبود قدرتش را جبران کند. یکی دیگر از مزیتهای تسلا را هم میتوان لانچ خوب آن دانست. این سدان الکتریکی تقریباً همیشه عالی لانچ میکند درحالیکه اوروس با وجود برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، گاهی در آغاز حرکت دچار مشکل میشود.
بااینحال، از نظر شتاب دو خودرو همسطح هستند زیرا هردو ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسند درحالیکه در بخش قیمت اختلاف بسیار بزرگی باهم دارند. با توجه به همهٔ این موارد، فکر میکنید کدامیک از این دو ماشین زودتر به پایان ۴۰۰ متر میرسد؟ پاسخ این سؤال را میتوانید در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
تسلا مدل ۳ پرفورمنس | لامبورگینی اوروس | |
پیشرانه | دو موتوره الکتریکی | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۴۹۰ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۶۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۵۰ کیلوگرم | ۲۱۹۷ کیلوگرم |
قیمت | ۶۰ هزار پوند | ۲۶۰ هزار پوند |
Carlover
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱چرت تر از درگ برقی با بنزینی نداریم!! که کارواو هم خیلی اصرار داره سر این درگا!
Reza Waffen SS
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱قیمت لامبورگینی اوروس رو اشتباهی نوشتید
Reza Waffen SS
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱مسخره بود 👎👎👎
Mad.z.Max
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اوروس چه ارزون شده
Nima
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱پونده .
تقریبا میشه 360.000 دلار.
البته منظور شما رو متوجه شدم . توى جدول جا به جا نوشتن با تسلا قیمت رو.😁
Nima
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱جداى از صحبت هاى راجع به درگ که این سگمنت ها درگش اشتباهه . فقط میخوام بگم ترمز تسلا بد بود به نظر شما؟ دوستان که اون همه کوبیدینش.
بزارید کنار دیگه این بحثاى بچگونه رو.
فرامرز
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱مشکل ترمز واسه مدل ۳ نیست و واسه مدل اس پلد هست. ترمز های اونم خیلی بد نیست ولی خودرویی که شتاب نزدیک ۲ ثانیه داره باید ترمزهاش بهتر از یه خودروی ۱۰۰ اسبی باشه
شاعر
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱قیمت ماشینها رو توی جدول اشتباه نوشتین
javadhy
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱شاید اوایل این نوع درگ ها جذاب بود چون تازه اومده بودن ولی واقعا دیگه خسته کننده شده الان واقعا چرا این دوتا ماشین باید باهم مسابقه بدن به جز برای یه تسلا فن برای کی مهمه که یه سدان خانوادگی یه suv اسپرتو تو درگ میزنه یا نه اگه دوتا ماشین الکتریکی بودن یا هر دو حداقل در یک سگمنت مشترک بودن بازم مسابقات درگ یکم جذاب تر بود وگرنه واقعا مسخرست از این مسخره تر درگ نسل های مختلف یک خودرو هست خب معلومه نسل جدید میبره چه نیازی به این کاره در کل بگم قبلا درگ یه چیز باحال بود بود که تعداد کمی انجامش میدادن (اگه برگردین به نقد و بررسی ماشین ها در ۱۰ ۱۵ سال قبل) و وقتی دوتا ماشین باهم درگ میذاشتن حس خوبی به آدم القا میشد چون یکی میبرد و یکی میباخت الان فقط شده تایم 60-0 و 1/4مایل و … که یه مشت طرفدار شرکت های مختلف که عملا هیچی از ماشین و حس رانندگی و … نمیدونن بیان سنگ یه مشت شرکتو به سینه بزنن و بگن چون شرکت مورد علاقه من 0.1 ثانیه سریع تره پس اونی که تو دوست داری آشغاله برای من خداست و قراره تو گیگا برلین و گیگا تگزاس میلیاردی بفروشه
Jdm باز
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱بنزین با بنزین
برق با برق
جمع کنید این درگ های مسخره و بی فایده رو که فقط برای ویوگرفتن هست
کارواو هم استاد این درگ هاست
Jhy
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱شاید اوایل این نوع درگ ها جذاب بود چون تازه اومده بودن ولی واقعا دیگه خسته کننده شده الان واقعا چرا این دوتا ماشین باید باهم مسابقه بدن به جز برای یه تسلا فن برای کی مهمه که یه سدان خانوادگی یه suv اسپرتو تو درگ میزنه یا نه اگه دوتا ماشین الکتریکی بودن یا هر دو حداقل در یک سگمنت مشترک بودن بازم مسابقات درگ یکم جذاب تر بود وگرنه واقعا مسخرست از این مسخره تر درگ نسل های مختلف یک خودرو هست خب معلومه نسل جدید میبره چه نیازی به این کاره در کل بگم قبلا درگ یه چیز باحال بود بود که تعداد کمی انجامش میدادن (اگه برگردین به نقد و بررسی ماشین ها در ۱۰ ۱۵ سال قبل) و وقتی دوتا ماشین باهم درگ میذاشتن حس خوبی به آدم القا میشد چون یکی میبرد و یکی میباخت الان فقط شده تایم ۶۰-۰ و ۱/۴مایل و … که یه مشت طرفدار شرکت های مختلف که عملا هیچی از ماشین و حس رانندگی و … نمیدونن بیان سنگ یه مشت شرکتو به سینه بزنن و بگن چون شرکت مورد علاقه من ۰.۱ ثانیه سریع تره پس اونی که تو دوست داری آشغاله برای من خداست و قراره تو گیگا برلین و گیگا تگزاس میلیاردی بفروشه
حسین
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱حرف شما درسته تقریبا
تعصب های بی مورد اعصاب خورد کنندس
ولی خب به ویدیو ها نمیشه خورده گرفت
فقط ببینید و لذت ببرید ازشون
صرف نظر از قیمت و برند
بنظرم اوروس با اون وزن بالاش
کشش خیلی خوبی داره
که احتمالا به خاطر آیرودینامیک خوبش باشه
لانچ خوبی هم داشت نسبتا
و تونست سریع اختلاف رو جبران کنه
من فکر نمیکردم بتونه به مدل ۳ پرفورمنس برسه
به خاطر وزن بالا و درونسوز بودنش
ولی خیلی هم راحت تونست بهش غلبه کنه
شاید پلتفرمش با آئودی یکسان باشه
ولی اون یه ذره جادوی لامبو روش اثر داشته قطعا
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱توصیه میکنم این فیلم رو با اسپیکر حرفه ای یا اسپیکر 2.1 ببینید تا از صدای اوروس لذت ببرید مخصوصا وقتی درجا کار میکنه
البته این اوروس کیت اگزوز داره و فایریک نیست
Carbonado Aventador
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱هر ماشینی روح و شخصیت خاص خودشو داره..
لامبورگینی شخصیت خاص خودشو داره!
فراری همینطور
مکلارن، بوگاتی، موستانگ، کوروت ، چلنجر و..
.
.
ولی ماشین های برقی نظیر تسلا فاقد روح و شخصیت هستن..!!
.
اگه ماشین های بالا رو رئال مادرید و بارسا و بایرن و یونایتد و میلان درنظر بگیریم..
.
تسلا مثل “PSG” فاقد روح و شخصیت لازم برای محبوب شدن تو دل مردمه!!!
TML BN
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دوباره از این دوئل های مسخره هییی😕
M.rAMK
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستان میشه سگمنت رو توضیح بدید که چیه؟؟
javadhy
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱به انواع کلاس های خودرویی گفته میشه سگمنت که من اوایل ماشین باز شده بودم در موردش تحقیق کرده بودم که اگه اشتباه نکنم ۹ کلاس خودرویی(سگمنت)داریم البته این طبقه بندی اروپایی هست که سگمنت های a b c d e f j m s و هر کدوم اینا توش چند کلاس طبقه بندی میشه مثلا کلاس aبرای خودروهای کوچک اکثرا زیر 1000 cc گفته میشه مثل هیوندای i 10 و هر کلاس دیگه هم برای خودش چندتا زیر گروه داره در کل به صورت عامیانه وقتی ازش حرف زده میشه منظور سدان یا اس یو وی یا فست بک و … است
مهردادکمال
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱این درگ ها هر چند بی ربطن اما خوبیش اینه برای ما که از داشتن و حتی دیدن اینها محرومیم میتونیم بیشتر با عملکرد و ویژگی هاشون آشنا شیم با تشکر از پدال
هلهل
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱اگر کسی با ظاهر بسیار زشت و کابین افتضاح و برقی بودن مدل ۳ مشکل نداشته باشه ماشین خوبیه
...
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بابا لاقل وقتی فیلمو میزارید یکم برشش بدید نیم ساعت فقط یارو حرف میزنه منم که هیچی نمیفهمم 😐🤝🗿