تسلا اعلام کرد وزارت دادگستری آمریکا اخیراً تحقیقات خود درباره شعاع حرکتی محصولاتش را تشدید کرده است.
این برند در جدیدترین گزارش خود تائید کرده است تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا به فراتر از سیستمهای خودران و اتوپایلوت گسترش یافته و شعاع حرکتی خودروها و دیگر موضوعات را نیز شامل شده است. در بیانیه تسلا میخوانیم:
تسلا درخواستهایی برای ارسال اطلاعات از بخشهای مختلف دریافت کرده که شامل احضاریههایی از وزارت دادگستری نیز هست. این احضاریهها و درخواستها در زمینههایی همچون منافع شخصی، شرکتهای مرتبط، شعاع حرکتی خودروها و تصمیمات شخصی هستند.
این اولین باری است که تسلا احضاریههایی از وزارت دادگستری آمریکا درباره موضوعات یاد شده دریافت میکند. مشکل شعاع حرکتی خودروها احتمالاً با گمانهزنیها درباره تخمینهای غیرواقعی این برند درباره میزان پیمایش خودروهایش مرتبط بوده است. رویترز چندی پیش ادعا کرد تسلا تیمی مخفی را با هدف حذف هزاران شکایت مشتریان درباره شعاع حرکتی محصولاتش تأسیس کرده است. چندین منبع ناشناس به رویترز گفتهاند که تسلا بیسروصدا تیمی را در لاسوگاس برای لغو شکایتها دراینباره به راه انداخته است.
پس از انتشار این گزارش بود که سه مالک تسلا در کالیفرنیا از این خودروساز به خاطر تبلیغات نادرست درباره تخمین شعاع حرکتی محصولاتش شکایت کردند؛ اما احضاریه وزارت دادگستری آمریکا درباره منافع شخصی میتواند با پروژه خانه شیشهای ایلان ماسک ارتباط داشته باشد. والاستریت ژورنال قبلاً گزارش داده است دادستان منهتن در حال بررسی استفاده تسلا از سرمایه کمپانی برای راهاندازی پروژه خانه ایلان ماسک هستند. تسلا در بیانیه خود میگوید وزارت دادگستری آمریکا هیچگونه نقض قانونی را کشف نکرده است. البته این برند خاطرنشان میسازد درباره نتیجه یا تأثیر تحقیقات دراینباره پیشبینیای ندارد. تسلا در ادامه گفته که معمولاً درخواستهای گوناگونی را از رگلاتورها و مقامات دولتی همچون NHTSA، وزارت دادگستری و… دریافت میکند. در بیانیه شرکت موردبحث آمده است:
ما بهطور منظم در حال همکاری با رگلاتورها و مقامات دولتی هستیم و به درخواستها و احضاریهها پاسخ میدهیم.
امین
۹ آبان ۱۴۰۲اینجا ماشین نو آتیش میگیره ، دادستانی هیچیش حساب نمیکنه ، اونجا واسه شعاع حرکتی اعلامی و واقعی دادستانی ورود میکنه. اینجا فرق دو سیستم معلوم میشه
Alireza
۹ آبان ۱۴۰۲آیا تابحال کشوری اومده برای خودروهای بنزینی شعاع حرکتی تعیین کنه که شما انتظار داری وقتی ایران هنوز خودروی برقی نیومده کسی تو ایران برای خودروی برقی شعاع حرکتی تعیین کنه؟ کمتر خود تحقیر باش .
NAVID۰۰۹۸
۹ آبان ۱۴۰۲داداش علیرضا
داداش امین منظورش چیز دیگه بود ، شما اشتباه برداشت کردی ؟!
منظورشون این بود که در ایران به کوچکترین جزئیات پیشپا افتاده هم اهمیت میدهند و حق هیچچچچ کسی ضایع نمیشه و پارتیبازی و باندو باند بازی در کشورهای رو به اُفولی چون آمریکاست ( خاکبرسرشان ) !
ما خوبیم و آنها بیتربیت هستند !
یکی از لذتهای ما ایرانیها اینه که بریم ادارات دولتی ، از بس با چای نسکافه شیرینی پذیرایی میشیم با چشمانی خون و اَشکالود از شرم به خود بازمیگردیم و دعاگویِ زحمتکشان دلسوز هم هستیم !
parhamiof
۹ آبان ۱۴۰۲ایران عالیه
ماشین 2 اربگ میگیری یه اربگ بت میدن
میگی چرا یه اربگ نداره؟
میگن از ما نشنیده بگیر اون یه اربگ اگه مسافر زنده بمونه میزنه میکشتش!
میگی سیاه خریدم چرا سفید؟
میگن بهتره که،ماشینتم دیر به دیر کثیف میشه
میگی با 1 سال تاخیر چرا؟
میگن برو خداروشکر کن ماشینو دادن بت اصلا
(بجز قسمت اولش همش برام پیش اومده)
امین
۹ آبان ۱۴۰۲احسنت .کاملا درسته
محسن
۱۱ آبان ۱۴۰۲مسئولان خیلی زحمت میکشن مخصوصا …
فرشاد
۹ آبان ۱۴۰۲ایا تابحال فک کردی خیلی تابلویی
A.m.A
۱۴ آبان ۱۴۰۲این وسط یه چیزی خیلی عجیبه
کاربر تسلا اصلا تو همچین مقالاتی وجود خارجی نداره
بهزاد
۹ آبان ۱۴۰۲از اول هم مشخص بود برد اعلامی سازنده با دنیای واقعی تفاوت داره و اعداد و ارقام و فاصله حتی تا نزدیک ۵۰ درصد هم گزارش شده.
پول میدی چند ویدئو کلیپ در یوتیوب میسازی که ماشینت اینقدر برد داره یا از فلان نقطه به فلان نقطه بدون دخالت دست رانندگی کرده و صدها گزارش نادرست به خصوص مجلات پولکی یا شیتیل بگیر که عین آب خوردن کاری میکنن یک محصول چیپ و سطح پایین مثلا مقام اول را کسب کنه و …
یکی از دلایل مهم کاهش رشد فروش برقی ها همین فرافکنی ها و دروغ هایی بود که راجب کارآمدی خودروهای برقی میشد در حالی که عملکردشون رو کاغذ بود و در نشر این اکاذیب سنگربانانش نقش بسیار موثری ایفا کردن به خصوص مهنتسین.
اون بیچاره هایی که ماشین ۶۰ هزار دلاری خریدن و بعد از چند سال و در زمان فروش میبینن ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزش اولیه بهشون پول میرسه و با بودجه ی محدودی که دارند انتخاب های خوبی ندارن!
heshmat021
۹ آبان ۱۴۰۲شما هر ماشینی بخری بعد چند سال ۵۰ درصد افت قیمت داره، ایران نیست که بعدا ۳ برابر بفروشی
بازار آزاد هم خودش نشون میده حقیقت چیه
بهزاد
۹ آبان ۱۴۰۲آفرین به همه دقت.
برای نمونه یک راو۴ بعد از ۵ سال به طور میانگین ۲۱ درصد از ارزش خودشو از دست میده؛
Toyota RAV4 will depreciate 21% after 5 years
و بعد از ۱۰ سال ۵۰ درصد از ارزش اولیه دچار کاهش میشه.
تسلا مدل y بعد از ۵ سال استفاده؛
Tesla Model Y will depreciate 39% after 5 years
نزدیک ۴۰ درصد ارزشش از دست میره و بعد از ۱۰ سال نزدیک ۷۴ درصد از ارزش اولیه خودشو از دست میده.
این داده ها ممکنه تغییر کنه و با مشکلات خودروهای برقی و ورود رقبای بیشتر ،حفظ ارزش برای طولانی مدت سخته به خصوص با شرایطی که متوسط نگهداری خودرو در آمریکا به ۱۲ سال رسیده.
اولین کاری شما به اون نیازمندی فراموش کردن یا پاک کردن یکسری اطلاعات توهمیست که باعث شده از واژه همه استفاده کنی و در دنیای واقعی و بازار آزاد تفاوت ها وجود داره.
Killer
۹ آبان ۱۴۰۲خداکنه سریعتر جاپونی ها بتونن حداقل بواسطه این التماس کردن به ال جی و تسلا و فورد و چین بتونن یه ماشین الکتریکی درست بسازن و جاپون فن هارو از این طومار نویسی برای ماست مالی ضعف و عدم توانایی در ساخت الکتریکی راحت کنن! خود تویوتا مدیرعاملش رو بخاطر اینکه تو برقی خوب نرفت جلو اخراج کرد بعد ژاپن فنا میگن نه برقی بدرد نمیخوره و دم تویوتا و سایر ژاپنی ها گرم که تو الکتریکی الان حکم نوکیا رو دارن و عقبن از همه!
اولا که تو بازار آزاد همه ماشین ها افت قیمت دارن و کسی تو کشوری مثل آمریکا نمیاد بگه فلان ماشین رو نمیخرم چون ۱۰ سال دیگه فلان درصد قیمتش افت،تو طبق سیستم ایران که مردم هرچی میخرن قبلش به این فکر میکنن حالا چند سال دیگه قیمتش چطور میشه داره حساب میکنی،اونجا بخاطر شرایط مناسب زندگی و اقتصاد حاکم مردم در لحظه زندگی میکنن و نگران ۱۰ سال بعد حداقل برای فروش ماشینشون نیستن
کاهش فروش خودرو هم برای بنزینی ها هم بوده مثلا نیسان پارسال ۲۵ درصد کاهش فروش داشت.توی برقی هم اینطوره یه برند مثل تسلا و هیوندای افزایش فروش داشت یه برند مثل فورد کاهش فروش،قرار نیست همه همیشه افزایش فروش داشته باشن.تو خود آماری که پدال چند روز پیش گذاشت از ۶ تا برندی که آمار فروششونو گذاشت تو برقی،۵ تا افزایش فروش داشتن نسبت به پارسال
شما میخواین خودتونو آروم کنین مجبورین اینطور بگین اره بازار برقی بده و اینا ولی هم آمار فروش هم افزایش روزانه سرمایه گذاری های میلیاردی برند ها من جمله ژاپنی ها تو این حوزه گویای چیز دیگ ای هست حالًا اینه سرمایه گذاری یه برند جواب داد و یه برند مثل تویوتا هم فعلا جواب نداد دیگه ربطی به خوب و بد بودن برقی نداره
heshmat021
۱۰ آبان ۱۴۰۲هیچ وقت برای مقایسه از ۱ خودرو استفاده نمیکنن، شما میانگین افت قیمت رو بیار
بعد با فلان ماشین مقایسه کن ببینیم چند چنده
از طرفی تویوتا ها معمولا افت قیمت کمتری دارن نسبت به میانگین
محسن
۱۱ آبان ۱۴۰۲الان پارس مدل ۸۸ تمام رنگ از پارس صفر ایران خودرو گرون تره خیلی باحاله
amir
۹ آبان ۱۴۰۲امیدوارم اگه دروغی درباره برد خودرو های برقی هست دروغ گویان هرچه زودتر رسوا شوند
Killer
۹ آبان ۱۴۰۲در جریانی که اولیش و آخریش مال تویوتا بود که تست کردن و لو رفت که برد و همچنین زمان شارژ اعلامی توسط تویوتا در اصل ۲ برابر برد واقعی بود و اثبات شد
https://www.pedal.ir/toyota/toyota-bz4x-norway-test-battery-buffer/
amir
۹ آبان ۱۴۰۲شکی نیست که تویوتا تو بی زد فور ایکس خراب کاری کرد مثل کلی از مدل های برند مورد علاقه ات
ولی باتو هستم آها تویی که فک میکنی تکنولوژیشو نداره این لینک قدیمی رو ببین پدال رو که دیگه قبول داری نمیگی الکی فرستادم؟
https://www.pedal.ir/toyota/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/
amir
۹ آبان ۱۴۰۲مثل اینکه شما فقط چشمات هیوندا و تویوتا رو میبینه برای تسلا هم همچینین چیزی بود
amir
۹ آبان ۱۴۰۲مثل اینکه تنها چشمات کره ای ها و ژاپنی ها رو میبینه نخیر تسلا هم همین کاهش برد اینارو داشته میبینی که ازش شکایت هم شده ضمنا bz4x یکی از ضعیف ترین محصولات تویوتا در چند سال اخیر بوده اما این لینک هم تقدیم تو هملکرد فاجعه بار هیوندای توسان در تست تصادف حتما میخوای بعدش کرولا رو بگی که پایه ترین مدل هستش اما توسان یکی از اس یو وی های خوب کره ای هاست شایدم بخوای بگی این نمیدونم مال فلان بازار بوده اینطوری بوده لازمه بهت یاد آوری کنم تویوتا برای بازار های عربی آفریقایی با کیفیت مثال زدنی میسازه و اونهام طرفدارشن جالبه بدونی خط تولید لندکروز سری هفتاد تا همین اواخر باز بوده چیزی که هیوندای خوابشم ندیده لطفا پیام من رو حذف و سانسور نکنید اینم لینک
https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-tucson-zero-rating-crash/
amir
۹ آبان ۱۴۰۲تکنولوژی برقی ها نیاز به پیشرفت های گسترده تری برای استفاده راحت تر و بیشتر داره و هرچه سریع تر از سمت هر برند ممکنه باید بره جلوتر اعم از افزایش برد عدم تاثیر پذیری از شرایط مختلف کاهش وزن و مصرف انرژی و کاهش قیمت ….. افزایش زیر ساخت جایگاه های شارژ
Enzo Ferrari 2008
۹ آبان ۱۴۰۲این قانون مند بودنه
Elmiraj
۹ آبان ۱۴۰۲((مشکل شعاع حرکتی خودروها احتمالاً با گمانهزنیها درباره تخمینهای غیرواقعی این برند درباره میزان پیمایش خودروهایش مرتبط بوده است))
شعاع پیمایش تمامی مدل های تسلا با همه نسخه هاشون عددی هست که توسط EPA به آنها داده شده و تسلا هرگز عددی غیر از آن را در وبسایتش درج نکرده ،، اعدادی که روزانه در سراسر دنیا توسط مالکان پیموده میشه…
اگر تسلا مثل بقیه در مورد شعاع پیمایش خودرو هاش ادعا میکرد ، تاکنون عدد ادعایی خودشو برای سایبرتراک رو وبسایتش درج میکرد و منتظر اعداد EPA نمی موند
اینم یکی از صد ها ادعا و شکایت بی نتیجه ای هست که طی یک دهه گذشته توسط مخالفان مطرح شدن…