آمارهای فروش خودرو در بازار ایالاتمتحده طی سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۲ نشان از کولاک تسلا در بخش خودروسازان لوکس دارد. این شرکت با فروش ۱۱۳,۸۸۲ دستگاه خودرو در سه ماه اول امسال که افزایشی ۵۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته، با اختلاف، پرفروشترین برند لوکس بازار ایالاتمتحده لقب گرفته است. این یعنی تسلا بهتنهایی ۲۱.۸ درصد از کل فروش بخش لوکس بازار آمریکا را تصاحب کرده است. نکتهٔ جالب دیگر اینکه تسلا نرخ رشد بالای خود را حفظ کرده و حالا با پرفروشترین برند لوکس قبلی این بازار یعنی بیامو اختلاف بسیار زیادی ایجاد کرده است.
در سهماههٔ نخست سال جاری، بیامو در بازار آمریکا ۸۰,۴۸۲ دستگاه فروش داشته که یعنی هماکنون بیش از ۳۳ هزار دستگاه با تسلا فاصله دارد. رتبهٔ سوم هم به لکسس با ۶۶,۹۰۷ دستگاه اختصاص دارد. البته، تقریباً همهٔ برندهای لوکس بازار به خاطر مشکلات و محدودیتهایی که در زنجیرهٔ تأمین قطعات وجود دارد با کاهش فروش مواجه شدهاند. دراینبین، بهجز تسلا یک استثناء دیگر هم وجود دارد که آن جنسیس است. فروش این برند لوکس کرهای در سهماههٔ اول سال ۲۰۲۲ با ۵۳ درصد افزایش به ۱۲,۵۴۹ دستگاه رسیده و حالا موفق شده اینفینیتی را هم پشت سر بگذارد.
در ادامه نیز بد نیست نگاهی به آمار فروش محصولات الکتریکی برندهای لوکس سنتی در بازار آمریکا داشته باشیم. در این بخش آئودی موفقتر از بقیه عمل کرده و در سهماههٔ اول امسال ۳,۲۵۲ دستگاه خودروی تمام الکتریکی به فروش رسانده است. پس از این برند آلمانی، ولوو با ۱,۶۵۸ دستگاه قرار دارد. البته مجموع فروش محصولات تمام الکتریکی و پلاگینهیبریدی این برند سوئدی ۶,۰۱۸ دستگاه بوده که یکچهارم از کل فروش آن را تشکیل میدهد. در همین مدت، خانوادهٔ محصولات تمام الکتریکی EQS مرسدس ۲,۰۹۱ دستگاه فروختهاند که آن را با اختلافی جزئی بالاتر از پورشه قرار دادهاند که تنها محصول الکتریکی آن یعنی تایکان فروشی ۱,۹۲۵ دستگاهی داشته است.
بیامو اما بهتازگی بهطورجدی وارد بازار خودروهای الکتریکی شده و به همین دلیل فروش مدلهای برقی آن هنوز خیلی پایین است بهگونهای که در سه ماه اول امسال مدلهای iX و i3 آن در آمریکا مجموعاً تنها ۳۶۰ دستگاه فروش داشتهاند. این در حالی است که فروش لوسید در این مدت ۳۶۰ دستگاه و ریویان ۱,۲۲۷ دستگاه بوده است. بهزودی برندهای دیگری مثل کادیلاک و جنسیس هم به این مهمانی اضافه میشوند و بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این موضوع در آینده باعث کاهش فروش و پایان حکمرانی تسلا خواهد شد یا نه.
آمار فروش برندهای لوکس بازار آمریکا در سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۲
رتبه | برند | فروش | تغییر |
۱ | تسلا | ۱۱۳,۸۸۲ دستگاه | +۵۹ درصد |
۲ | بیامو | ۸۰,۴۸۲ دستگاه | -۳ درصد |
۳ | لکسس | ۶۶,۹۰۷ دستگاه | -۱۷ درصد |
۴ | مرسدس بنز | ۶۰,۶۲۳ دستگاه | -۲۱ درصد |
۵ | آئودی | ۳۷,۵۶۶ دستگاه | -۳۷ درصد |
۶ | کادیلاک | ۲۹,۸۴۰ دستگاه | -۲۰ درصد |
۷ | آکورا | ۲۹,۲۶۰ دستگاه | -۲۶ درصد |
۸ | ولوو | ۲۳,۵۱۳ دستگاه | -۲۰ درصد |
۹ | لینکلن | ۱۹,۹۷۷ دستگاه | -۲۹ درصد |
۱۰ | لندروور | ۱۵,۵۸۱ دستگاه | -۳۹ درصد |
۱۱ | پورشه | ۱۳,۲۶۲ دستگاه | -۲۴ درصد |
۱۲ | جنسیس | ۱۲,۵۴۹ دستگاه | +۵۳ درصد |
۱۳ | اینفینیتی | ۱۱,۷۴۰ دستگاه | -۴۳ درصد |
۱۴ | آلفارومئو | ۳,۵۴۲ دستگاه | -۳۲ درصد |
۱۵ | جگوار | ۲,۶۱۰ دستگاه | -۳۶ درصد |
پویان
۴ خرداد ۱۴۰۱واقعا تسلا3 رو جزو خودروهاس لوکس حساب کرده؟
محمد
۴ خرداد ۱۴۰۱اینکه لوکس نباشه و با این کلاس قیمتی از همه برندهای لوکس بیشتر فروخته که براشون خیلی زشتتره. به نظرم خود مرسدس و بیامو هم ترجیح یدن لوکس حساب شه
TML BN
۴ خرداد ۱۴۰۱من درست متوجه نشدم چه ربطی که یک برند لوکس باید فردش زیاد ار یک برند معمولی داشته باشه؟؟
new reventon
۴ خرداد ۱۴۰۱واقعا ته خندس تسلا رو لوکس بدونن
در مقابل سری EQ
یا فارادی فیوچر
یا همین لوسید دریم
خدایی بغیر پلید که معلومه کیفیتش بالاتر رفته، کیفیت داخلی تسلا از محصولات چینی مثل نیو ام پایین تره
بدون تعصب!
Alan.r
۴ خرداد ۱۴۰۱چرا از تسلا به عنوان (لوکس) یاد میشه؟
TML BN
۴ خرداد ۱۴۰۱منم تیتر رو خوندم تعجب کردم
Mercedes
۴ خرداد ۱۴۰۱تسلا هم به من لوکس شد 🤮🤮
امیرشایان فرازی
۴ خرداد ۱۴۰۱دقیقا چی تسلا لوکسه؟
البته بجز مدل s
aminbikar
۴ خرداد ۱۴۰۱انشاالله که منظور از لوکس مدل xوs هست 🙂
شاید هم دارن حمایت از کالای داخلی میکنن !
یا تسلا یک چیزی داره که ما نمیدونیم
viper2
۴ خرداد ۱۴۰۱تسلا یه چیزی داره که ما نمیدونیم
GMA
۴ خرداد ۱۴۰۱تسلا به هیچ وجه لوکس نیست،بلکه خلأ بین خودرو های لوکس و اقتصادی را پر کرده، با استفاده از متریال ارزان قیمت تر از لوکس سازان، ولی تکنولوژی های روز، دلیل موفقیتش همینه
Amir Machine
۴ خرداد ۱۴۰۱صد درصد دارید اشتباه میکنید، یکی از مهمترین مواردی که ماشینای لوکس رو از اقتصادی جدا میکنه قیمته و ماشینهای تسلا هرگز از رقبای لوکس ارزونتر نیستن
در حال حاضر ارزونترین محصول تسلا، مدل 3 با قیمت پایه 48 هزار دلاریه درحالیکه قیمت ارزونترین محصول مرسدس یعنی A کلاس از 35 هزار تا شروع میشه، حتی قیمت C کلاس هم به عنوان همکلاس مدل 3 هم از 44 هزار تا شروع میشه
یا برای مقایسه، قیمت MDX که بزرگترین و گرونترین محصول آکورا به حساب میاد از 49 هزار تا شروع میشه!!
حالا چطور آکورا که قیمت گرونترین محصولش از 49 هزار تا شروع میشه لوکس حساب میشه اما تسلا که قیمت ارزونترین مدلش از 48 هزار تا شروع میشه لوکس نیست؟
اصلا دلیل اصلی که آمار فروش ماشینای لوکس رو از اقتصادی جدا میکنن همین قیمته چون لوکسها بخاطر قیمت بالاتر قطعاً فروش پایینتری دارن و تسلا هم از لحاظ قیمت کاملاً در بخش لوکس بازار قرار گرفته
mos
۴ خرداد ۱۴۰۱شما هم داری اشتباه میکنی.
مقایسه کردن قیمت الکتریکی ها با درونسوز ها کار غیرمنطقی ای هست چون بخاطر قیمت باتری و موارد دیگه معمولا قیمت الکتریکی ها از نمونه های درونسوز بالاتره و این هم فقط مخصوص تسلا نیست.
تسلا تو کتگوری خودش قرار داره چون اگه بخوایم با خودروهای عادی مقایسه اش کنیم قیمتش بالاتره و اگه بخوایم با خودروهای لوکس هم قیمت مقایسه کنیم از لحاظ کیفیت متریال و بقیه معیار های لوکس بودن در حد اونا نیست.
این موضوع تا وقتی که قیمت باتری (و در نتیجه قیمت کلی الکتریکی ها) کاهش پیدا کنه و همچنین تا زمانی که برندهای دیگه هم فقط خودروی الکتریکی تولید کنن ادامه داره.
ضمنأ گرون ترین محصول آکورا هم MDX نیست.
Amir Machine
۴ خرداد ۱۴۰۱درهرحال، محصولات تسلا از لحاظ قیمتی در حال حاضر در بین ماشینهای لوکس قرار میگیرن و بنابراین آمار فروششون هم باید با برندهای لوکس مقایسه بشه، حالا این که برقیها از بنزینیها گرونترن بحث جداییه، عامل قیمت که مهمترین عامله، تسلا رو در بین لوکسها قرار میده، ضمناً، مدل Y بعنوان ارزونترین کراساوور تسلا بسیار از کراساوورهای برقی اقتصادی بازار گرونتره، قیمت مدل Y از 64 هزارتا شروع میشه درحالیکه قیمت آیونیک 5 از 41 هزارتا، موستانگ Mach e از 45 هزارتا و نیسان آریا از 41 هزارتا شروع میشه، حتی قیمت جنسیس GV60 هم از 60 هزارتا شروع میشه!
این یعنی محصولات تسلا از برقیهای اقتصادی هم به مراتب گرونتر هستن و همسطح برقیهای لوکس قرار میگیرن
در مورد آکورا هم NSX رو حساب نکردم چون یه سوپراسپرته با فروش خیلی پایین که تولیدشم دیگه داره متوقف میشه، پس همون MDX گرونترین محصول آکوراس که تو نسخه پرچمدار تایپ S قیمتش به 67 هزارتا میرسه که فقط 3 هزارتا از قیمت پایه مدل Y بیشتره!
s.k.power
۴ خرداد ۱۴۰۱مشتاقه شنیدن این هستم که چرا تسلا لوکس نیست؟
میشه دلیلش رو بگید ، چرا میگین تسلا لوکس نیست؟
واقعاً میخوام روشنم کنید.
Dna
۴ خرداد ۱۴۰۱برای منه ایرانی لوکسه مث آیفون ولی برای خارجیا چرا لوکسه؟ 😳
ارین صاحب جمعی
۴ خرداد ۱۴۰۱امار اروپا هم هم اومده
حمید
۴ خرداد ۱۴۰۱از کی تاحالا مدل ۳ پلاستیکی شده لوکس !؟
Elmiraj
۴ خرداد ۱۴۰۱وقتی اسم خودتو ماشین باز گذاشتی و تنها درکت از لوکس بودن چوب و چرم ۸۰ سال پیش داشبورده … !!!
چیزی که اصغر تودوز سر خیابون ما هم به پراید و پیکان مردم اضافه میکنه…..
(( البته که این اختلاف فاحش این حرفا رو بدنبال داره ))
Taha Malek
۴ خرداد ۱۴۰۱بله درسته عقل و منطق سالم که همه تسلا فنا دارن میگه پلاستیک وmdf یعنی لوکس
درزا هر چقدر نابرابر تر بهتر اصلا همش منطقیه
کی به چرم و چوب اعلا اهمیت میده بابا اینا همش برا 80 سال قبل الان متریال آشغال یعنی لوکس
Nima
۴ خرداد ۱۴۰۱چرا فکر میکنى رقباى تسلا همه چرم و چوب اعلا دارن؟
بعضى از تریم هاى بنز سى کلاس حتى صندلیشون پارچه اى هست.
تریم چوب واقعى هم ندارن!
تجهیزات کمترى هم نسبت به تسلا دارن (هم رفاهى و هم کمک راننده)
در صورتى که تمام تسلا هاى مدل ۳ صندلى چرمى دارن.
بخصوص سفارش هاى اروپا و آسیا از نظر آپشن هم بنز و هم بیمر هردو خیلى ضعین.
نهایتا یه سیستم تهویه دوگانه دارن و گرمکن صندلى و کروز کنترل معمولى!
بله !
بازار دنیا با اون عکساى نسخه هاى فولى که از ماشینا توى پوستر هاشون میبینین فرق داره
به ندرت ملت ماشین کاملا فول سوار میشن.
AMIR / ARMI
۴ خرداد ۱۴۰۱دمت گرم بعضی ها باید حقیقت رو بگن
حتی اگه برای بقیه سخت باشه شنیدنش
مثلاً هیچ کدوم از رقبای تسلا سقف شیشه ای رو به صورت استاندارد ندارن
تسلا خیلی از آپشن هاش استاندارد و نیاز به پرداخت پول اضافه نیست
Taha Malek
۴ خرداد ۱۴۰۱حتی پایین ترین تریم a class هم صندلی پارچه ای نداره چه برسه c class از کجا این چرندیات رو اوردی درسته تریم چوب ندارن ولی آلمینیومه بجای پلاستیک خشک هیچ موقع هم کیفیت ساخت تسلا رو با مرسدس و بی ام و مقایسه نکن ماشینایی که باید باهاشون مقایسه کنی ماشینای اکونومی مثل هوندا و تویوتا که اونا کیفیت مونتاژشون پیش تسلا عالیه بری بالا بیای پایین تسلا به هیچ وجه ماشین لوکس حساب نمیشه غیر از قیمت
Nima
۵ خرداد ۱۴۰۱دوست من انقدر قاطعانه نظر نده.
این ماشینو ببین:
https://www.list.am/en/item/17367231
به من بگو جنس صندلیش چیه؟
و تازه جهت اطلاع داشبورد تسلا پلاستیک خشک نیست!
مگه تولید ملیه!؟
Nima
۵ خرداد ۱۴۰۱تازه این E کلاسه .
واى به حال داداش کوچیکاش
بازم دوست داشتى توى
سایت چرخ بزن ، درصد بالاییشون صندلیش پارچه هست.
Clean energy (صیانت!)
۴ خرداد ۱۴۰۱آره باو تو راس میگی سید
javadhy
۴ خرداد ۱۴۰۱همین که اختلاف بین کابین خودرو لوکسی مثل بنز و بی ام و رو با تسلا فقط در چرم و چوب میدونی تنها نشون دهنده اینه که به زور میخوای به خودت اثبات کنی که آره تسلا در همه زمینه ها از همه بهتره هرز گاهی هم اینکه اس پلد چند تا سوپرکارو میگیره حتما به خودت یاد آوری کن تسلای خونت نیوفته
ایرانی
۴ خرداد ۱۴۰۱تو ایران هم تیبا و ساینا و سمند خودروی فوق لوکس هستند که باید توی قرعه کشی شرکت کنی دست کم صد بار و اگر شانس بیاری برنده بشی باید قیمت فوق نجومی واریز کنی بعد از چند سال اگر شانس بیاری خودرو رو تحویل بگیری و هر روز در نمایندگی برای تعمیر نوبت بگیری ودست آخر هم بری تعمیر گاه آزاد درستش کنی .
تسلا و بی ام و و تویوتا ….. که عددی نیستند.