تسلا نهتنها تا به اینجای سال ۲۰۲۲ حدود دوسوم فروش کل خودروهای الکتریکی بازار آمریکا را به خود اختصاص داده بلکه در بخش لوکس هم موفقیت بسیار چشمگیری داشته است. در هشت ماه نخست سال جاری یعنی از ژانویه تا آگوست، تعداد ۴۵۸,۷۸۶ دستگاه خودروی الکتریکی در آمریکا فروخته شده که ۲۹۸,۳۸۳ دستگاه آن تسلا بوده است. این آمار، سهم ۶۵ درصدی تسلا از فروش خودروهای الکتریکی بازار آمریکا را نشان میدهد. علاوه بر این، تسلا پرفروشترین برند لوکس بازار آمریکا هم محسوب میشود و اختلاف خود را با برند دوم این بخش حتی بیشتر هم کرده است.
طبق آمارها، در بخش لوکس بازار آمریکا در سهماههٔ سوم ۲۰۲۲ مجموعاً ۵۳۹,۸۰۷ دستگاه خودرو فروخته شده که ۷.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. از این تعداد اما ۱۱۴ هزار دستگاه یا ۲۱ درصد به محصولات تسلا اختصاص داشته است. فروش این برند الکتریکی آمریکایی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده که این یعنی رشد فروش تسلا چندین برابر افزایش فروش کل بخش لوکس بازار آمریکا بوده و همواره در حال کسب سهم بیشتر و بیشتری از این بخش است. برای مقایسه، فروش بامو بهعنوان دومین برند لوکس پرفروش آمریکا در سهماههٔ سوم با تنها ۳.۲ درصد افزایش به ۷۸,۰۳۱ دستگاه رسیده است. این یعنی اختلاف فروش بامو با تسلا در کل ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۱۲ هزار دستگاه رسیده است.
پس از بامو، مرسدس بنز با فروش ۷۲,۳۸۹ دستگاه و افزایش ۳۱ درصدی در رتبهٔ سوم قرار گرفته و پسازآن لکسس با فروش ۶۷,۵۲۴ دستگاه (کاهش ۱۷ درصدی)، آئودی با ۳۹,۲۶۷ دستگاه (افزایش ۲۰ درصدی) و کادیلاک با ۳۳,۶۷۲ دستگاه (افزایش ۳۳ درصدی) در جایگاههای بعدی قرار دارند. در همین حال، برخی از دیگر برندهای لوکس نهتنها بازار بسیار کوچکتری دارند بلکه با محدودیتهای تولید هم دستوپنجه نرم میکنند. بهعنوانمثال، ولوو در سهماههٔ سوم تنها ۲۱,۶۳۱ دستگاه فروخته که ۳۲ درصد کاهش داشته است.
در حال حاضر، هیچ نشانهای مبنی بر اینکه سلطهٔ تسلا بر بخش لوکس بازار در آیندهٔ نزدیک با چالش مواجه شود وجود ندارد و این یک نقطهٔ عطف بزرگ برای شرکت ایلان ماسک بهحساب میآید زیرا تا چندی پیش، بخش لوکس بازار آمریکا تحت سلطهٔ برندهای اروپایی بود. علاوه بر این، بهاحتمالزیاد فروش دیگر برندهای لوکس آمریکایی یعنی کادیلاک و لینکلن هم به لطف حرکت به سمت پلتفرمهای الکتریکی کاملاً جدید، بهسرعت افزایش پیدا خواهد کرد. کادیلاک هماکنون کراساوور لیریک را به بازار فرستاده و بهزودی خانوادهٔ کراساوورهای الکتریکی خود را گسترش خواهد داد.
محمدهادی
۲۸ مهر ۱۴۰۱آخه چی داره مگه این تسلا انقد میخرنش
طراحی بدنه ی خیلی ساده و ابتدایی
چهره ی خیلی معمولی
فقط چون تو الکتریکی ها قدیمی ترینه
من اگه اونجا زندگی میکردم یه بی ام و شیک و اسپرت مخریدم همه بچه محلا ببینن عشق کنن
چیه آخه این تسلای بدون هیجان
Reza Waffen SS
۲۸ مهر ۱۴۰۱یه شهروند عادی اروپایی یا آمریکایی خودرویی رو میخره که صرفه اقتصادی داشته باشه جادار باشه و برد الکتریکی بلند و قیمت ارزون و خدمات پس از فروش خوبی داشته باشه و . . . . ، زیاد به طراحی و شیک و اسپرت اهمیتی نمیدن مگر اینکه از قشر خاصی باشن
بهنام
۲۸ مهر ۱۴۰۱مشکل اینه که ب ام و دیگه مدل شیک و باحال نداره و مثل قدیم نیست.
jaghori
۲۸ مهر ۱۴۰۱ماشین می خری که دیگران عشق کنند؟ شاید آمریکایی ها این تفکر را نداشته باشند و ماشینی بخرند که خود و خانواده شان عشق کنند. همین موضوع باعث می شود که آنها به دنبال کیفیت، خدمات و کارایی باشند نه برند.
محمدهادی
۲۸ مهر ۱۴۰۱ینی چی؟
ینی بنز و بی ام و تو امکانات و رفاه صفرن ولی تسلا صده؟
رفیق من هرجور فکرمیکنم کفه ترازو سمت بنز و بی ام و سنگین تره درکل
heshmat021
۲۸ مهر ۱۴۰۱شبکه شارژ قوی
امکانات و آپشن های زیاد و جدید
استهلاک و هزینه های نگهداری پایین
محمدهادی
۲۸ مهر ۱۴۰۱همه ی اینا وقتی ظاهر جذاب نداشته باشه کار میلنگه دااااش
ماشین باید مخوف و جذاب باشه
مثل جلوپنجره های بی ام و
miladzm
۲۸ مهر ۱۴۰۱(((((ماشین باید مخوف و جذاب باشه
مثل جلوپنجره های بی ام و )))))) داریم به پایان سال 2022 نزدیک میشیم و به نظرم این بخش از کامنتت راحت میتونه یکی از مهم ترین نامزد های جایزه جوک سال باشه .
heshmat021
۲۸ مهر ۱۴۰۱حرفت برای افراد ماشین باز و کسایی که سن پایین دارن درسته
برای خانواده فرق نداره چه شکلی باشه ماشین، اسپرت باشه و جذاب اولویت نیست نسبت به هزینه
سارا
۱ آبان ۱۴۰۱بقول یه بزرگواری داااش! کمی راجع به فلسفه طراحی مینیمالیست تحقیق کنین و فرقشو با طراحی های دیگ بخونین افرادیم که تو این سبک خیلی کار کردن تو طراحای صنعتی میتونیم به جانی آیو اشاره کنیم…
علی
۲۸ مهر ۱۴۰۱درود بر تسلا که شده کابوس بنز و بی ام و . دمش گرم
Kato
۲۸ مهر ۱۴۰۱عزیزم چون همه تولیدات سواری تسلا لوکس حساب میشن اینجوری شده آمارش …
فکر کنم تسلا فقط اعتماد به نفس بالایی داره که همه تولیدات خودشو لوکس می دونه …
آخه فقط قیمتش به لوکس میخوره 😂
Reza Waffen SS
۲۸ مهر ۱۴۰۱لیاقتش رو داشت
احمدرضا
۲۸ مهر ۱۴۰۱چرا برند لوکس حساب میشه ؟
کسی دلیلش اگه میدونه ممنون میشم توضیح بده
فرامرز
۲۸ مهر ۱۴۰۱چون قیمتش بالاست میخوان توجیه کنن. البته آپشن های نرم افزاریش از لوکس ها هم بیشتره و بخاطر برقی بودن پرفورمنس خیلی خوبی داره. بخاطر پکیج باتری و وزن زیادش ایمنی خوبی هم داره. ولی کیفیت ساختش یه چیزی در حد سوزوکی و فیاته.
Royal Driver Uk 70
۲۸ مهر ۱۴۰۱کیفیت مونتاژ داچیا بهتر از تسلاست بخدا
فرامرز
۲۸ مهر ۱۴۰۱دقیقا ولی صندلی هاش چرمه و جنس داشبوردش بهتره. این به اون در. البته داچیا کیفیت ساخت و مونتاژش بهتر از قبل شده
pouya98645
۲۸ مهر ۱۴۰۱مگه داچیا چه مشکلی داره
خودرو های داچیا به نسبت قیمت بهترین کیفیت رو دارن
علی
۲۸ مهر ۱۴۰۱دم تسلا و فیات و سوزوکی گرم که فقط برا ثروتمندان ماشین نمیسازند
Royal Driver UK 70
۲۸ مهر ۱۴۰۱ببخشید مگه من گفتم داچیا مشکل داره؟ از این لحاظ میگم چون داچیا توی اروپا حکم پرایدو داره. ، نه از لحاظ ایمنی،کیفیت فلانو اینا، از لحاظ قیمت ارزونه یعنی یک کارگر با حقوق ماهانه یک داچیا ساندروی خوشگل میتونه بخره. داچیا هم ایمنه,هم سادست,هم کیفیت مونتاژ بالایی داره. بعد موندم چرا یک سری دوستان منظوره منو اشتباه متوجه شدن
AMANTE
۲۸ مهر ۱۴۰۱شاید از نظر قیمتی بشه تسلا رو در بخش لوکس ها قرار داد ولی از جوانب دیگه کاملا پایین تر از رقبا هست.
miladzm
۲۸ مهر ۱۴۰۱داداش خب وقتی بحث مقایسه امار فروش بین رقبا مطرح میشه ما ملاکی که برای تمییز خودرو ها و برند های لوکس و اقتصادی غیر لوکس اکونومیک قرار میدیم باید قیمت باشه نه چیز دیگه . مثلا توی رده قیمتی یه مدل اس مدل های خودروی زیادی از برند های لوکس دیگه وجود داره ولی ملت تسلا رو ترجیح میدن .
سید علیرضا
۲۸ مهر ۱۴۰۱تسلا چی داره که اینقدر تسلا تسلا می کنند ؟؟
مهران
۲۸ مهر ۱۴۰۱مرزهای لوکس بودن جا به جا شد😐😑
meysam
۲۸ مهر ۱۴۰۱از نظر من تنها نکته منفی ماشینای تسلا اینه که کنترل همه چیز از توی مانیتوره که اصلا هیچ جوره تو کت من نمیره
البته بفرض اینکه کیفیت ساختش هم حل بشه
غیر این مشکل دیگه ای نداره
من برعکس دوستان از طراحی خارجیش بدم نمیاد البته نه اینکه بهترین باشه ولی داخلی با اینکه از طرحهای مینیمال خیلی خوشم میاد ولی یه ذره کم کاری توش داره و زیبایی خاصی نداره ولی در کل مشکلی باهاش ندارم
فقط و فقط همون مورد منفی مانیتور که گفتم باعث میشه کلا قید تسلا رو بزنم
Alan.r
۲۸ مهر ۱۴۰۱آخه کجای تسلا لوکسه؟؟
فقط قیمتش به ماشینای لوکس شباهت داره ولا غیر
تو تمامی مقایسه های تسلا با سایر ماشین ها گفته شده که متریال کابین محصولات تسلا کیفیتش پایینه
حالا سایر مشکلاتش بماند
miladzm
۲۸ مهر ۱۴۰۱اونایی که میگن تسلا رو ماشین لوکس نمیبینن که بیشتر دارن به خودشون گل به خودی میزنن . خب عزیزم تو که نمیتونی منکر قیمت محصولات تسلا بشی و قطعا قبول داری که قیمتش در حد بقیه ماشین های لوکس اروپایی و امریکاییه . حالا ببین تسلا چقد کارش درسته که محصولات غیر لوکسش ( به گفته شما ) با وجود هم قیمتی با محصولات لوکس بقیه کمپانی ها انقد خوب فروش میره ! راستی چه خبر از bz4x ؟ :)))))))))))) میبینم که bz4x بد جوری یا اومدنش بازار تسلا رو کساد کرده با 47 درصد افزایش امار فروشش نسبت به سال قبل :))))))))))
MOHAMMAD.DEMON
۲۸ مهر ۱۴۰۱تا همین یکی دو سال پیش نظرات کاربران رو بخونید متوجه میشوید چقدر پز این میدادن که پرفروشترین برند لوکس آمریکا یه برند خارجی هستش چقدر حرف ها که ما نشنیدم ولی الان
حتی تسلا تو اروپا هم داره به جایی میرسه که برند های لوکس اروپایی رو هم پشت سر بزاره
ما ترک ها یه حرفی داریم جا داره بزنم امید وارم به خاطر یکم زشت بودنش پاکش نکنن
ما در چنین شرایطی وقتی اوضاع فرق میکنه میگیم : ( نه اولدو فله وردو یان چزدی )
miladzm
۲۸ مهر ۱۴۰۱حالا میشه ترجمش کنی به فارسی ما هم معنیش رو بفهمیم ؟ :)))))
MOHAMMAD.DEMON
۲۸ مهر ۱۴۰۱معنیش میشه ( چی شد فلک زد به فنا رفت ) البته یکم زشت تر میشه معنیش که نمیشه گفت
بی خیال اسم
۲۸ مهر ۱۴۰۱ای خدا
چرا اینجا بحث ارزون بودن تسلا رو نمی کشی وسط ها؟
تسلا جون قیمت ارزون برد جا دار بودن و…. داره واسه خانواده ها می صرفه پس طبیعتا هم باید فروش بیشتری داشته باشه
راجع به اروپا برند های اروپایی با اینکه قیمت بالایی دارن با ماشین های ارزونی مثل تسلا رقابت می کنن که این فوق العاده هست
لینکلن(خودم دوسش دارم) و کادیلاک هم دیدیم دارن با برقی آمار فروششون رو بهتر می کنن
و گرنه تو سال ۲۰۲۱ رتبه کادیلاک و لینکلن اینطور نبود
MOHAMMAD.DEMON
۲۸ مهر ۱۴۰۱میانگین قیمت ماشین های تسلا ۸۰ هزار دلار
ارزون ترین ماشین تسلا از بالای ۵۰ هزار دلار شروع میشه این میانگین از اکثر برند های لوکس دیگه بیشتره کدوم ارزون بودن دقیقا
قیمت مدل سه پایه از بالای ۵۰ هزار دلار شروع میشه قیمت پایه سری 3 و c کلاس از ۴۳ هزار دلار شروع میشه
بی خیال اسم
۲۹ مهر ۱۴۰۱به نظرت سری ۳ و سی کلاس لوکس هستن
؟
Reza Waffen SS
۲۸ مهر ۱۴۰۱بویونین ساباحیدا باو گارداش اومودلانما بیرگونون سویمینه
chevo
۲۸ مهر ۱۴۰۱یه جورایی تسلا در امریکا حکم پراید ایران رو داره البته باکیفیت و و با تکنولوژی که همه انتظارات یک شهروند رو نسبت یه یک خودرو برطرف میکنه
SLR _ 722
۲۸ مهر ۱۴۰۱متاسفانه خودرو دوستان ( یا کلا مشتاقان در هر صنعتی اعم از موبایل و موتور سیکلت و غیره ) عمدتا بخش کوچکی از فروش رو به خودشون اختصاص میدن ، اکثر مصرف کنندگان به خودرو به چشم وسیله کار راه اندازی نگاه میکنند لذا شاهد توقف تولید خودرو های اسپرت هستیم و افزایش ماشین های معمولی . قطعا برای اکثر خریداران تسلا اصلا مهم نیست بیمر هیجان داره یا نه مهم اینه تسلا بی دردسر و ارزون وظیفش رو انجام میده و انتظارات رو برآورده میکنه
یک نکته جالب اینکه ما همسایمون دنا خودش رو با سوناتا مدل ۲۰۰۵ عوض کرده ، خانمش رو که دیدم تبریک گفتم طرف میگه والا این شبیه همون قبلی هست و من اول اصلا نفهمیدم فرقی کرده .
خلاصه اکثر مصرف کنندگان شور و شوق بچه های پدال رو ندارن و غرش موتور یک ویژگی منفی براشون حساب میشه
meysam
۲۸ مهر ۱۴۰۱خانم همسایه تون 😂😂
بیچاره شوهرش
بهرام
۲۸ مهر ۱۴۰۱چجوری میشه یه قوطی مثل دنا رو با سوناتا (حتی مدل ۲۰ سال پیش) مقایسه کرد و نفاوتش رو نفهمید!
مشکل اینه که اکثر کاربران سایت تا حالا یک بار توی ماشین مدل بالا و لوکس و خارجی ننشستن.
اولین فرقش اینه که زانوت نمیخوره به داشبورد!
Elmiraj
۲۸ مهر ۱۴۰۱کمبود سلول باتری ۴۶۸۰ و اختلال در تامین قطعات دو مانع اصلی هستن که اجازه افزایش تولید را به دو ابرکارخانه تگزاس و برلین نمیدن وگرنه در خود اروپا هم همه رقبا را کنار میزد …
رخدادی که در آینده خیلی نزدیک شاهدش خواهیم بود…
مهردادکمال
۲۸ مهر ۱۴۰۱نکته اصلی مقاله اینه بر خلاف ادعاهای پوچ و بی معنایی که امریکا در ورطه نابودیه اقتصادش داره خراب میشه مردمش به خاک سیاه نشستن وووووو!!! تو سه ماه بیش از نیم میلیون ماشین لوکس صفر کیلومتر مردمش خریدن!
weinstein
۲۹ مهر ۱۴۰۱اینکه تسلا لوکس محسوب میشه رو درک نمیکنم اصلا! یه سری به کانالهای معتبر YT بزنید ببنید چقدر انتقاد میشه از کیفیت مونتاژ تسلا
و اینکه …
خودمون رو نبینین رفقا ؛ اون ور آب اکثرا دنبال یه مستطیل با 4 تا چرخ نسبتا ایمن با خدمات پس از فروش خوب و حداقل میزان مالیات هستن
لذت رانندگی اصلا نمنه دی
تعریف نشدس براشون کلا
افسوس و افسوس …