در این مطلب ضمن بررسی چند خودروی شاخص بازار جهانی، از مخاطبان پدال پرسیدیم کدام شاسیبلند برقی را به عنوان بهترین مدل ترجیح میدهند.
کلاس شاسیبلندهای اندازه متوسط و بزرگ، یکی از محبوبترین انواع خودرو در بازار جهانی هستند. این مدلها، امروزه با پیشرانهی تمام برقی نیز تنوع جالبی دارند؛ بهطوری که برندهای مختلف از آسیا تا اروپا و امریکا، انواع شاسی بلند الکتریکی تولید میکنند.
اگر کراساورهای برقی از برندهای آسیایی، مثل هوندا، مزدا، تویوتا، سوبارو، هیوندای، کیا و جنسیس را به دلیل ابعاد نسبتا کوچک از فهرست حذف کنیم، ۸ مدل شامل آئودی E ترون، بیامو iX، مرسدس بنز EQS و EQE، پولستار ۳، ریوین R1S، کادیلاک لیریک و تسلا مدل X باقی میمانند.
مشخصات فنی آئودی E ترون SUV
شاسیبلند برقی آئودی در سال ۲۰۱۸ قبل از رقبای ساخت مرسدس بنز و بیامو رونمایی شد. ایترون، از پلتفرم MLB EVO فولکسواگن، مشابه پورشه کاین و بنتلی بنتایگا استفاده میکند. این مدل، همزمان در آلمان و چین مونتاژ میشود.
سه مدل با قدرتهای ۳۰۸ و ۴۰۲ و ۴۹۶ اسب بخار، برای آئودی E ترون وجود دارند که بهترتیب، گشتاور ۵۴۰ و ۶۶۴ و ۹۷۳ نیوتنمتر تولید میکنند. گرانترین نمونه، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴/۵ ثانیه و نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر برساعت دارد.
ایترون با بیشترین ظرفیت باتری، ۹۵ کیلووات ساعت انرژی ذخیره میکند و توان پیمایش ۳۶۰ کیلومتر دارد. این خودرو با فناوری شارژر ۱۵۰ کیلوواتی عرضه شده است تا ۸۰ درصد ظرفیت را در زمانی حدود ۴۰ دقیقه شارژ کند. به عبارت دیگر، حدود ۳۰ دقیقه اتصال آئودی E ترون به شارژر DC، انرژی لازم برای رانندگی ۲۵۰ تا ۲۷۰ کیلومتر فراهم میکند.
قیمت آئودی ایترون با امکاناتی که در بالا ذکر شد، ۷۵ تا ۸۰ هزار دلار هزینه دارد. این خودرو با آپشنهای کامل (Prestige)، به قیمت ۱۰۰ هزار دلار فروخته میشود
مشخصات فنی بیامو iX
شرکت بیامو ادعا میکند، لوکسترین شاسیبلند برقی جهان را ساخته است. اولین نمونه از iX سال ۲۰۲۱ رونمایی شد و با وجود قیمت نسبتا گران، مورد توجه بازار جهانی و خریداران متمول قرار گرفت.
بیامو iX در سه مدل با قدرتهای ۳۲۲ و ۵۱۶ و ۶۱۰ اسب بخار تولید میشد. قویترین نمونه با کد M60، گشتاور ۱۱۰۰ نیوتنمتر دارد و ۳/۸ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. تمام نسخههای iX، دو موتوره و دو دیفرانسیل هستند اما توان پیمایش متفاوت از ۳۷۰ تا ۵۷۰ کیلومتر ارائه میکنند. نهایت سرعت این خودروها نیز، ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتر برساعت است.
در مدل M60 امکان شارژ باتریهای ۱۱۱/۵ کیلوواتی ساعتی با شارژر ۲۰۰ کیلوواتی وجود دارد. با این شرایط، خودرو میتواند در زمانی حدود نیم ساعت، ۸۰ درصد ظرفیت باتری را تکمیل کند و انرژی لازم برای رانندگی تا مسافتی حدود ۴۵۰ کیلومتر را ذخیره کند.
بیامو iX مدل M60 در بازار جهانی، آستانه قیمت ۱۱۰ هزار دلار دارد؛ درحالیکه نسخهی پایه از iX xDrive40 به قیمت ۸۰ تا ۸۵ هزار دلار فروخته میشود.
مشخصات فنی مرسدس بنز EQS و EQE شاسی بلند
کمتر از یک سال پیش، EQS SUV معرفی شد اما آستانه قیمت ۱۰۵ هزار دلار برای مدل محرک جلو (۲WD)، مانع مهمی برای رقابت این خودرو با رقبا باقی ماند. احتمالا به همین دلیل، نسخهای دیگر با کمی ابعاد کوچکتر به نام EQE نیز معرفی شد تا رقیب مستقیم بیامو iX و دیگر شاسیبلندهای برقی ۸۰ تا ۹۰ هزار دلاری باشد.
دو مدل اصلی EQS با کدهای ۴۵۰ و ۵۸۰ به ترتیب ۳۵۵ و ۵۳۵ اسب بخار قدرت دارند اما گشتاور تولیدی در این خودروها سه حالت ۵۷۰ و ۸۰۰ و ۸۵۸ نیوتنمتر را برای ۴۵۰+ و ۴۵۰ ۴Matic و ۵۸۰ ۴Matic شامل میشود.
مرسدس بنز EQS شاسی بلند با قویترین پیشرانه، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴ ثانیه دارد. نهایت سرعت ۵۸۰ ۴Matic نیز محدود به ۲۱۰ کیلومتر برساعت است. توان پیمایش این خودو همراه باتریهای ۱۰۷/۸ کیلووات ساعتی، ۶۱۰ کیلومتر اندازهگیری شده درحالیکه نسخهی پایه (تک محور) با ظرفیت شارژ مشابه، ۶۶۰ کیلومتر مسافت را طی میکند.
قویترین نسخه از EQE با امکانات AMG، قویتر از گرانترین مدل EQS است. شاسی بلند EQE53 با قدرت ۶۲۶ اسب بخار و گشتاور ۹۵۰ نیوتنمتر، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۵ ثانیه دارد. تمام مدلهای مختلف EQE SUV از قابلیت شارژ سریع حداکثر ۱۷۰ کیلوواتی برخوردار هستند که از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطریها را در زمان ۳۲ دقیقه شارژ میکند و با ۱۵ دقیقه شارژ، ۲۲۰ کیلومتر به برد خودرو میافزاید.
مرسدس بنز EQS در تمام مدلها، یک نوع باتری با قابلیت شارژ ۲۰۰ کیلووات DC دارد. این شرایط، به معنی زمان شارژ مشابه در EQS SUV و بیامو iX است. شرکت سازنده ادعا میکند نیم ساعت اتصال خودرو به شارژر DC، باتریهای EQS را کامل میکند.
قدرتمندترین نمونه از EQS شاسیبلند، EQS580 4Matic نام دارد و به قیمت ۱۲۵ هزار دلار فروخته میشود.
آستانه قیمت EQE SUV حدود ۸۰ هزار دلار تعیین شده است؛ درحالیکه همراه با تجهیزات AMG و پیشرانهی ۶۲۶ اسب بخار، حدود ۱۱۰ هزار دلار قیمت دارد.
مشخصات فنی کادیلاک لیریک
تنها خودروی برقی کادیلاک، ابعادی متناسب با مرسدس بنز EQS و بیامو iX دارد. این مدل ساخت امریکا، از نظر قدرت پیشرانه و عملکرد فنی، در سطحی پایینتر از رقبای آلمانی است اما با آستانه قیمت ۶۰ هزار دلار فروخته میشود و از هماکنون با استقبال بسیار خوب مشتریان مواجه شده.
کادیلاک لیریک فعلا فقط با ساختار تک موتور تک محور تولید میشود. این مدل، ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۱ نیوتنمتر گشتاور به چرخهای عقب میدهد تا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶ ثانیه و نهایت سرعت محدود شده به ۱۹۰ کیلومتر برساعت فراهم شود.
تنها باتری قابل سفارش برای لیریک، ۱۰۰/۴ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. با این شرایط، توان پیمایش ۴۸۰ تا ۵۰۰ کیلومتر برای لیریک، اندازهگیری شده است. همچنین شارژر DC با قدرت ۱۹۰ کیلووات، کل ظرفیت باتریها را در زمانی حدود یک ساعت، تکمیل میکنند. طبق ادعای شرکت سازنده، ۳۰ دقیقه اتصال لیریک به شارژر DC، انرژی لازم برای رانندگی تا مسافتی حدود ۳۲۰ کیلومتر را تامین خواهد کرد.
مشخصات فنی پولستار ۳
شاسیبلند برقی پولستار، محصولی بسیار مهم و تاریخساز برای زیرمجموعه ولوو محسوب میشود. شرکت سازنده برای ساخت پولستار ۳، زمان و هزینهی قابل توجه صرف کرده است و حالا امید دارد تا این خودرو در کلاس لوکس برقی، پرفروش ظاهر شود.
پولستار ۳ دارای ۲ موتور برقی روی محورهای جلو و عقب است. این مدل، مجموع قدرت ۴۸۹ اسب بخار با نهایت گشتاور ۸۴۰ نیوتنمتر تولید میکند تا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴/۹ ثانیه فراهم شود. خریدار میتواند با اضافه پرداخت ۶ هزار دلار، پکیج افزایش قدرت (Performance package) را سفارش دهد تا ۵۱۷ اسب بخار و ۹۱۰ نیوتنمتر در اختیار داشته باشد. این مدل، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴/۵ ثانیه دارد.
ظرفیت باتری برای پولستار ۳، مشابه شاسیبلند برقی بیامو، ۱۱۱ کیلووات ساعت است؛ اما از نظر قابلیت شارژ سریع، فراتر از رقبا عمل میکند و میتواند به شارژر DC با قدرت ۲۵۰ کیلووات متصل شود. این خودرو با شارژ کامل، مسافت ۶۰۰ کیلومتر را طی میکند. حدود ۳۰ دقیقه شارژ پولستار ۳ با سیستم فست شارژ، ۸۰ درصد ظرفیت باتریها را تکمیل کند تا انرژی لازم برای رانندگی تا ۵۰۰ کیلومتر فراهم شود.
مشخصات فنی ریویان R1S
شاسیبلند ریویان با تجهیزات مشابه وانت این شرکت، تولید میشود. این خودرو، سنگینوزن و پهنپیکر است. ریویان R1S بیش از رقبا، توانایی حرکت در مسیرهای سخت خارج جاده دارد و البته در خیابان نیز، شتابگیری باورنکردنی ارائه میدهد.
شاسی بلند ریویان در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و چهار سال بعد به دست مصرفکننده رسید. ریویان R1S دارای ۴ موتور مستقل روی هر چرخ است که مجموعا ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکنند. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل توسط رسانههای مختلف، حدود ۳ تا ۳/۵ ثانیه اندازهگیری شده است. شتابگیری عالی و ثبت نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت برای شاسیبلندی با وزن خالص ۳۱۷۵ کیلوگرم، انجام میشود.
ریویان R1S مجهز به باتری ۱۳۵ کیلووات ساعتی، توان پیمایش ۵۱۰ کیلومتر دارد. این مدل، هماهنگ با سیستم شارژ ۲۲۰ کیلوواتی است که تقریبا در زمان یک ساعت، باتریهای را از ۱۰ به ۱۰۰ درصد ظرفیت شارژ میرسد. شرکت سازنده ادعا میکند R1S، بعد از ۳۰ دقیقه اتصال به شارژر ۲۰۰ کیلوواتی، انرژی لازم برای ۲۷۰ تا ۳۰۰ کیلومتر رانندگی خواهد داشت. البته این نوع شارژر هنوز در سراسر امریکا، فراگیر نشده است.
ریویان R1S در بازار امریکا، به قیمت ۹۱ هزار دلار پیشفروش میشود. این مدل، نسخهی ادونچر (Adventure ) نام دارد و از دارای تجهیزات ویژه برای رانندگی آفرود است.
مشخصات فنی تسلا مدل X
بیش از ۷ سال تولید انبوه تسلا مدل ایکس، موفقیت تجاری این محصول را ثابت میکند. طراحی چشمنواز، شتابگیری عالی، راحتی بسیار خوب سرنشینان و امکان استفاده از سه ردیف صندلی، مزیتهای اصلی تسلا مدل X هستند.
ظاهر کراساور پرچمدار تسلا از سال ۲۰۱۵ تا امروز، تغییر خاصی نداشته اما قدرت، امکانات فنی و قیمت به مرور، افزایش یافته است. هماکنون ۲ مدل اصلی برای تسلا مدل X ساخته میشود که شامل نسخهی استاندارد و پلد است. در مدل اصلی با ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۵ نیوتنمتر گشتاور، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۸ ثانیه وجود دارد. نسخهی قویتر با نام Model X Plaid، قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۲۷ نیوتنمتر تولید میکند تا رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت از حالت سکون، در زمان ۲/۵ ثانیه ممکن شود.
تسلا مدل X امروزی باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی و توان پیمایش ۵۵۰ کیلومتر دارد. کراساور پرچمدار تسلا قابلیت کار با شارژر ۲۵۰ کیلوواتی ارائه میکند تا تقریبا در زمان ۳۰ دقیقه ۸۰ درصد ظرفیت باتریها شود. این مقدار، برای رانندگی تا مسافت ۴۴۰ کیلومتر کافی خواهد بود. برخلاف ریویان، شبکهی گستردهای از شارژرهای تسلا در شهرهای بزرگ امریکا وجود دارد.
آستانه قیمت برای تسلا مدل ایکس مجهز به پیشرانهی ۶۷۰ اسب بخار، ۱۲۲ هزار دلار است. نسخهی پلد به قیمت ۱۴۴ هزار دلار فروخته میشود.
مقایسهی نهایی و نتیجه گیری
از دیدگاه نگارنده، باتوجه به اطلاعات موجود و تستهای انجامشده توسط کارشناسان خارجی، ریوین R1S بهترین عمکلرد را برای طبیعتگردی و سفرهای خارج جاده دارد؛ درحالیکه اتاق جادار و فضای مورد انتظار از یک شاسیبلند را فراهم میکند. از سویی دیگر، محصولات ریوین هنوز با مشکل کمبود شارژر DC مواجه هستند و برای ذخیرهی انرژی از برق AC شهری، معمولا ۱۰ تا ۱۲ ساعت زمان نیاز دارند.
در سمت دیگر، تسلا مدل X پلد با قیمت ۱۴۴ هزار دلاری، نهتنها گرانترین عضو گروه محسوب میشود؛ سریعترین مدل برای شتابگیری و رانندگی هیجانانگیز است. این کراساور مناسب رانندگی در پیست نیست اما در مسیرهای کوتاه، نسبت به اکثر سوپراسپرتها و ابرخودروهای دنیا برتری دارد. تسلا مدل X یک خودروی جادار و رویایی برای کاربری خانوادگی نیز هست.
انتخاب میان بیامو iX، مرسدس بنز EQS-SUV و پولستار ۳، جذابیت ظاهری، ارزش برندینگ و اهمیت کالاهای لوکس در بازار خودروهای برقی را نشان میدهد. تولیدات برندهای شناخته شدهی اروپایی، معمولا کیفیت ساخت عالی، استهلاک پایین و اطمینان از خرید را به مشتری هدیه میدهند؛ درحالیکه قیمت بالا و امکانات اضافی گرانقیمت دارند.
کادیلاک لیریک در میان دیگر خودروهای معرفی شده، جالب توجه به نظر میرسد. این مدل با طراحی خاص و قیمت مناسب در کلاس کراساور و شاسیبلند لوکس حضور دارد. ابعاد قابل قبول برای یک خانواده و تواناییهای فنی متناسب با نیاز عامهی مردم، قیمت ۶۰ هزار دلاری لیریک را منطقی جلوه میدهد. هزینهی خرید کادیلاک لیریک تقریبا نصف قیمت تسلا مدل X است.
هدف از نگارش این مقاله، علاوهبر اطلاع رسانی و جمعآوری مطلب پیرامون محبوبترین شاسیبلندهای برقی بازار جهانی، انتخاب بهترین گزینه توسط مخاطبان پدال است. شما میتوانید با شرکت در این نظرسنجی، دیدگاه خود را راجع به خودروی محبوب این گروه، اعلام کنید.
۹۱۱
۲۵ مهر ۱۴۰۱کادیلاک. بقیه بدرد نمیخورن. البته آئودی از همی قشنگ تره. بی ام و هم که خوک زشته.
TML BN
۲۵ مهر ۱۴۰۱بنز هم که به چشم شما نیومد
خیلی هم عالی
اسم با نظر جور نیست اخوی
miladzm
۲۵ مهر ۱۴۰۱کره و امریکا پادشاهان الکتریکی .
jaghori
۲۵ مهر ۱۴۰۱دستم تهیست ورنه خریدار هر ششم.
Alan.r
۲۵ مهر ۱۴۰۱کل صنعت خودرو سازی کره در حد یه چرخ از EQS هم نیست
داود
۲۶ مهر ۱۴۰۱EQS چقدر شبیه تیبا دو شده همینو سایپا میزد همه حرف در میاوردن براش
miladzm
۲۵ مهر ۱۴۰۱قیافه بی ام و رو خداوکیلی
ژانگولر
۲۶ مهر ۱۴۰۱حداقل مطمئن هستی ک اتیش نمیگیره
phonix
۲۵ مهر ۱۴۰۱شما فنی رو حمل ملاک قرار میدی؟
فکر کنم از نظر شما بهترین خودرو سازان جهان چینی ها باشان و کره ای ها چون خیلی طراحی براشون مهمه
Payfast
۲۶ مهر ۱۴۰۱والا همون کره ای چینی ها هم خیلی زشتن
Reza Waffen SS
۲۵ مهر ۱۴۰۱مرسدس EQS زیباترین شونه
miladzm
۲۵ مهر ۱۴۰۱پایین بحث جنگ جهانی شد جا داره از جن.ایات وح.شیانه انگلیس در حق ایران فقط به ((((((((چند مورد ))))))))) اشاره کنم : همونطور که همگی میدونیم ح.کومت وقت ایران توی این جن.گ اعلام بی طرفی کرد ولی نیرو های انگلیس بدون در نظر گرفتن این مسیله وارد ایران شدن و به ((((((( تمامیت ارضی ))))))) تجا.وز کردن . سرباز های انگلیس به دلیل عدم رعایت بهداشت با خودشون کلی بیماری واگیردار و کشنده مثل وبا وارد ایران کردن و این بیماری به شدت توی کشور شیوع پیدا کرد و باعث کشته شدن چندیدن میلیون ایرانی شد . سربازان انگلیس برای تامین منابع خوردنی و مایحتاج خودشون کلی از مزارع غلات و اندوخته های کشور رو تاراج و غارت کردن که باعث بروز قحطی و گرسنگی و کش.ته شدن فقط ۹ میلیون انسان در فلات مرکزی ایران شد . عکس بسیاری از اون زمان موجوده که سرباز انگلیسیا با اسلحه زیر بغلش جلوی یه جسد یه کودک ایرانی که از شدت گرسنگی اسکلت شده و اروم اروم جون خودش رو از دست داده موجوده . تازه من به خاک هایی که انگلیس از ایران جدا کرد اشاره نمیکنم . بعد همین انگلیس کثافت میاد دم از حقو.ق بشر میزنه . اینا برای تنفر و اعلام انزجار از یه کشور کافی نیستن ؟؟ اقای اشتری پاک نکن خواهشا :)))
miladzm
۲۵ مهر ۱۴۰۱اقا همه پایین دارن این حرفا میزنن . چرا مال من رو پاک میکنید :))))))
کرگدن باواریا
۲۵ مهر ۱۴۰۱بیخیال اخوی…
phonix
۲۵ مهر ۱۴۰۱جالبه اقای miladzm
اگه میخواین تاریخ رو بگید کامل بگینش احساس نمیکنید کشور دوست و متحد روسیه هم حضور داشتن در این اشغال؟
کرگدن باواریا
۲۵ مهر ۱۴۰۱من انتخابم آئودی هست ؛ باوقار شیک و مجلسی :) خیلی بیشتر از بقیه شبیه ماشینه !
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۱… و باز حماسه دیگه از آلمان فن ها!!! باباجون بخواین نخوایین تسلا شاهه برقی سازهاست با تکنولوژی برتر . فاصله زیاد فروشش از رقبایش هم نشون میده تو دنیا ، تسلا از همه رقبایش بالاتره
Iman99
۱ آبان ۱۴۰۱همه شون بهترین هستن هم آلمانی ها از اروپا و هم امریکایی ها یکی از یکی بهتر هستن
Si
۲۵ مهر ۱۴۰۱بدون شک کادیلاک
AMD
۲۵ مهر ۱۴۰۱مرسدس جزو بهترین انتخاب هاست
بعدش ریویان بعد بی ام و.
AmirAli
۲۵ مهر ۱۴۰۱انتخاب خودم ریویان ، بی ام و ، بنز هست
پ.ن: دلیل هیت و ترول محصولات تسلا تو سایت چیه ؟
phonix
۲۵ مهر ۱۴۰۱تبلیغات دروغ و فنی هایی که به جای تشویق مردم و جلب اونا به طرف شرکت با گفتن چیز های شاخ دار و توهین به بقیه باعث زده شدم مردم شدن البته حواشی فراوان این شرکت هم بی تاثیر نیست
ولی در بخش فنی انقلابی به راه انداخت و واقعا عالی کار کرد
phonix
۲۵ مهر ۱۴۰۱فن هایی که…*
سوشیانت
۲۶ مهر ۱۴۰۱مشخصه چون یه عده هستن که از موفقیت تسلا فشار میخورن
corvette
۲۵ مهر ۱۴۰۱کادیلاک لیریک .
طراحی محشر
بی خیال اسم
۲۵ مهر ۱۴۰۱همشون فوق العاده هست
ولی من مرسدس رو بیشتر می پسندم
m-m
۲۵ مهر ۱۴۰۱تسلا:راحتی.امنیت.شتاب عالی.سایز استاندارد.
اولین کشوری که الکتریکی را اختراع کرد امریکا بود بهترین ماشین ها رو اون داره
حتی المان هم بیشتر چیزایی که داره از امریکا است نمیگم از کمک امریکا بلکه هنر خودالمانی ها ولی در کنار حمایت اولیه امریکا
چرا؟؟
چون از جنگ جهانی دوم موقعی که المان به قلط کردن افتاده بود بخشش امریکا بود که گذاشت زنده بمونه.
بازم میگید المانی؟؟
#تعصب بی فایده
این بحثم پیش اوردم چون بحص رقابت بود و همه نژاد های ماشین ها حضور داشتند
TML BN
۲۵ مهر ۱۴۰۱اونایی که سیاست رو با خودرو قاطی میکنن…..
m-m
۲۵ مهر ۱۴۰۱بالاخره به ماشینی که نظر میدی باید تاریخچه اش رو ام بدونی چی بوده و چی سده
TML BN
۲۵ مهر ۱۴۰۱تاریخچه برندش نه تاریخچه سیاست کشورش
Reza Waffen SS
۲۵ مهر ۱۴۰۱تورو خدا حداقل تو این روزای پر از غم و اندوه مارو نخندون
حسین دهمرد
۲۵ مهر ۱۴۰۱تمام دنیا برعلیه آلمان شده بودند وگرنه آمریکا هم در برابر پیشوا هیچ غلطی نمیتونست بکنه. حتی همون بمب اتم هم اگر آلمان نبود دست آمریکا نمیوفتاد. چون از بقیه دنیا دور بود بدون هیچ خسارتی شد پیروز جنگ. مثه دلال هایی که بدون هیچ زحمتی از عرق بقیه پول درمیارن. جنگ همه جا به نفع آمریکاست چون بزرگترین تولید کننده ی تسلیحات در دنیاست.
miladzm
۲۵ مهر ۱۴۰۱اینجا هزار خط هم بنویسی امریکا یگانه سرور و سالار دنیاس . بیشترین بودجه رو به تجهیزات نظامی ش تخصیص میده . بیشترین تولید ناخالصی دنیا رو داره . قوی ترین و پر هزینه ترین تحقیقات کیهانی و فضایی رو داره . ببینم اگه الان عمو ترامپ سر کار بود بازم میتونستی از اینا بنویسی ؟؟؟؟؟ روسیه رو هم که دیدیم پوتین دلقک نزدیک به هشت ماه هست که از پس یه کشور کوچولوی اوکراین بر نیومده مجبور شده از دو سه تا گدا صفت تر از خودش پهپاد و تجهیزات نظامی وارد کنه :))))))))) اقا جون بالا بری پایین بیای امریکا سرور دنیاس و عمو ترامپ و عمو پمپیو یه شیر مرد واقعی .
m-m
۲۵ مهر ۱۴۰۱وسلام
بی خیال اسم
۲۵ مهر ۱۴۰۱شیر مرد واقعی ای خدا😂😂😂
آمریکا با اروپا ادم شد
ترامپ یک ادم چرت(از لغت های بدتری می خواستم استفاده کنم جاش نیست)
😂😂😂
Porsche 911
۲۶ مهر ۱۴۰۱miladzm و m-m
_عملیات گیره کاغذ یا عملیات پیپرکلیپ
عملیات سری مشترک دستگاههای اطلاعاتی آمریکا بود که در طی آن بیش از ۱۶۰۰ دانشمند آلمان نازی برای کار به ایالات متحده آمریکا انتقال دادهشدند.[۱] از جمله این افراد میتوان به ورنر فون براون و تیم موشک وی-۲ اشاره کرد. اکثریت این افراد انتقال یافته که به استخدام نهادهای دولتی آمریکا درآمدند، از اعضا و رهبران سابق حزب نازی بودند. عمده فعالیت این عملیات بین سالهای ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۹ انجام شد._
سبحان
۲۵ مهر ۱۴۰۱چطور بگیم آلمان علیه کل دنیا شده بود اینجوری درست تره چون تا جایی که همه میدونن شروع جنگ با آلمان بوده اونم علیه بقیه نژاد ها
وقتی داستان اسکار شیندلر همون تاجر آلمانی که ۱۲۰۰ تا یهودی رو نجات داد خوندم همون زمان متوجه شدم اون حزب محکوم به فنا بود چون علیه انسان ها علیه بقیه نژاد ها بود اگه حتی آمریکا هم نبود اون حزب و نظام به خودی خود نابود بود
Reza Waffen SS
۲۵ مهر ۱۴۰۱اینم بدونی بهتره آلمان بخاطر گرفتن انتقام جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم رو آغاز کرد. کاملاً درست و بجا
سبحان
۲۵ مهر ۱۴۰۱هیچ کس نمیتونه نفرت هیتلر از یهودیان و نقشه های این آدم علیه یهودیان رو حتی قبل از رسیدن به قدرت انکار بکنه
هیتلر عملا خواستار ایجاد یه نظام جدید تک حزبی بود دقیقا علیه نظامی که وجود داشت و هنوز در دنیا پا برجا هستش
هیتلر جنگ جهانی دوم رو نه به خاطر انتقام بلکه برای ایجاد تغییر در نظام حاکم بر دنیا شروع کرد . و حدس بزنید نزدیک ترین دشمن هیتلر کی بود ؟ البته که کمونیست ها ! از نظر هیتلر کمونیست کی ایجاد کرده بود ؟ یهودی ها ! این ها اتفاقی نبودن نفرت شخصی هیتلر بودن که تبدیل به ایدیولوژی در حزب ناسیونال سوسیالیست کارگران آلمان شده بود
حتی هیتلر در جریان جنگ جهانی اول به یه روزنامه نگار گفته بود که اونو خدا انتخاب کرده که یه کار مهم انجام بده هیتلر یه کاتولیک معتقد بود یه مذهبی خود شیفته جنگ جهانی دوم آلمان شروع نکرد هیتلر شروع کرد حالا اگه میخواید پشت این آدم بایستد پشت حزب بایستد اشکالی نداره ولی حداقل وقتی سال ها از روی این اتفاقات گذشته و همه واقعیت میدونن ما هارو گاو فرض نکنید
miladzm
۲۵ مهر ۱۴۰۱همین شبکه جهانی اینترنت هم که باهاش میای فقط توی “””” مجازی “””””” واسه امریکا شاخ و شونه میکشی صدقه سر همین امریکا ( پنتاگون ) داری .
بی خیال اسم
۲۵ مهر ۱۴۰۱اکثر چیز های اختراع شده رو هم توسط دانشمندان آلمانی داری
شهاب
۲۶ مهر ۱۴۰۱اگر ارتش آلمان نازی در زمستان و سرمای وحشتناک و طاقت فرسای منطقه سیبری در روسیه (شوروی سابق) گرفتار نمیشد و شوروی شکست میخورد ، سرنوشت دنیا و نظم و هژمونی دنیا طور دیگه ای رقم میخورد
TML BN
۲۵ مهر ۱۴۰۱چی چی میگی سیاست چه ربطی به خودرو داره الان خودتون هم میدونید آمریکا خیلی افت کرده نه دیگه کامارو داره نه دیگه چلنجر هیچکدوم به نسل های قبل نمیرسن من اصلا آمریکا رو خراب نمیکنم ولی آمریکا های قدیمی چیز های دیگه ای بودن بعدشم منظورت چیه که آمریکا بخشید؟؟؟
نازی دیگه نابود شد مثلا میخواست مردم بی گناه رو بکشه؟؟؟
بعدشم ما که فن کشور آلمان یا حزب نازی نیستیم ما فن تولیدات خودرویی هستیم واقعا عجب آدمایی هستید همین شما ها جو سایت و جو ماشین باز ها رو خراب میکنید
بعدشم بدون اگر اروپا نبود آمریکایی وجود نداشت
و شما فن خودرو های آمریکا نیستید شما فن سیاست آمریکا هستید و لطفا عکس سوپرا هم نذار البته در فیک ها این طبیعی که خودشون جای اینو و اون جا میزنن
m-m
۲۵ مهر ۱۴۰۱بله من بحثم سیاست هست؛درست
ولی سیاست کشوری باعث ایجاد اصل و نصب میشه
یعنی اصالت واقعی
سیاست در ورزش هم هست چه برسه به خودرو که یه چیز اقتصادیه
#عاقل باشیم
شامپو
۲۵ مهر ۱۴۰۱میگم شما دو زنگ املا تمرین کن وقت برای تحلیل سیاست های آلمان و آمریکا زیاد هست
phonix
۲۵ مهر ۱۴۰۱جنگ سرد میدونی چیه؟
اگه جنگ سرد نبود صنعت ژاپن تخلیه میشد و شرکت تویوتا که یه عالمه ادم با وسایلش مرده بودن توسط امریکای بخشنده نابود میشد و الان سوپرای داخل پروفایل شما وجود خارجی نداشت
Reza Waffen SS
۲۵ مهر ۱۴۰۱جناب m-m کامنت شما فقط جنبه فان داره.
اولا چیزی که باعث پیشرفت آمریکا شد، تلاش دانشمندان آلمانی دزدیده شده پس از جنگ جهانی دوم بود. رئیس ناسا تون آقای ورنر فان براون کی و کجایی بود؟
دوماً کشوری که تو بحث خودروهای الکتریکی قدمت بالاتری داره ژاپنه
بی خیال اسم
۲۵ مهر ۱۴۰۱اولین کشوری که خودروی الکتریکی اختراع کردن تا جایی که من می دونم آمریکا نیست
دوما
همین آمریکا با کمک اروپا شاخ شده
ادبیاتش انگلیسی
جمعیتش اکثرشون انگلیسی و آفریقایی تبار ها(آمریکایی های اصلی سرخ پوست ها بودن که دارن نسل کشیشون می کنن)
صنعت خودوسازیش موسس شرکت هاش اروپایی بودن
جنگ جهانی هم بحث های زیادی اینجا شده
بماند حالا و آمریکا هم بخاطر اینکه از اروپا دور بود زیاد آسیب ندید و گرنه از بین می رفت
phonix
۲۵ مهر ۱۴۰۱ادبیاتش انگلیسیه چون اروپایین:\
همشون اروپایی هستن بعد هم سیاه پوست و بقیش هم بومی قاره امریکا
بی خیال اسم
۲۵ مهر ۱۴۰۱بله دارم عرض می کنم
Porsche 911
۲۶ مهر ۱۴۰۱این بحث پرستش آمریکا واقعا داره بشدت مسخره میشه کسی که میاد بی دلیل هم وسط بحث خودرو بحث سیاست و جنگ جهانی رو میکشه وسط مشخصه دلیلش از این کار چی هست جالبه که میاد و با فیک اش حرفای خودشو تصدیق میکنه
ببینید عزیزان (روی صحبتم با کسانی هست که دارای منطق هستن نه شخص دیگه ای)
بحث حزب نازی و دلیل آغاز جنگ جهانی دوم چیزی هست که مشخصه
به طور کل هیتلر با توجه به نفرتی که از یهودی ها داشت(این نفرت در دوران ولگردی اش در وین اتریش شکل گرفت که تحقیقات سیاسی اش رو شروع کرده بود و به قول خودش در نبرد من ریشه یابی کرد و بیشتر به عمق فاجعه پی برد )
بعد از نفوذ به حزب و به دست گرفتن تمامی مقام هاش وقتی میدید که برخی کردم در گشنگی دست و پا میزنن به فکر یک فضای زندگی بیشتر و غنی تر برای مردم آلمان و اتریش بود و این فضا رو بیشتر در شرق و کمی اش رو در غرب میدید که به این ایده لبنسراوم هم میگن
اتفاقا توصیه میکنم کتاب ظهور و سقوط رایش سوم رو بخونید کتابی هست که بر طبق اسناد بدست آمده از دستگاه نازی هاست و در اون گفته شده هیتلر قصد داشت لهستان رو مانند اتریش و چکسلواکی تصرف کنه و جنگ در نگیره
اما لهستان مثل اون کشور ها زیر بار حرف زور نرفت و جنگ جهانی دوم در گرفت
حالا بحث اینکه آمریکا هیچ ضرری نکرد در جنگ اصلا از بیخ غلطه
اتفاقا آمریکا ضرر هم کرد منتهی نه به اندازه بقیه کشور ها
فقط کافیه نگاهی به جنگش با ژاپن بکنید درسته که آمریکا نهایتا پیروز شد ولی ضرری که از جنگ با ژاپن کرد از آلمان خیلی کمتر بود
چون رسما در ژاپن یاری مثل انگلیس و فرانسه رو نداشت
حتی همین قضیه در مورد جنگ ویتنام هست و این مشخصه که چرا آمریکا نتونست پیروز نبرد بشه و معلوم مرد که آمریکا بدون یار و یاور توی مسائل جنگی عقبتر از بقیه هست
این به کنار بحث خود آمریکا هم مشخصه وجودش به دلیل اروپایی هاست حدود ۷۰ درصد مردم آمریکا ریشه اروپایی (انگلیسی،فرانسوی،آلمانی..انگلیسی با درصد بیشتر)
و بقیه هم سیاه پوست هایی که به عنوان برده به اونجا برده شدن و باقی هم سرخپوست های بومی آمریکا
یعنی واضحا منظور ما از فرد آمریکایی اصیل سرخپوست ها هستن و نه سیاه پوست ها و رنگین پوستای دیگه
قبلا هم گفتم که چرا آمریکا از سال ۱۸۷۰ ارتش نیرومندی داره
اگر از همه زوایا نگاه کنید در همون سال فروپاشی کنفدراسیون آلمان و درگیری بین اتریش و پروس باعث شد ضرر بزرگی ارتش آلمان بکنه و عنوان قدرتمند ترین ارتش دنیا رو واگذار دیگری کنه
سوشیانت
۲۶ مهر ۱۴۰۱آمریکا با کمک اروپا شاخ شده😂😂😂
انجین هایی که روی محصولات بالا رده شون میزارن رو خودشون میسازن و تو اکثر کلاس ها هم از اروپایی ها بهترن
بی خیال اسم
۲۸ مهر ۱۴۰۱باشد باور می کنم😂😂😂
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۱موافقم . اگه حمایتهای فنی و سرمایه ای آمریکا نبود ، آلمان شبیه آلمان شرقی سابق بود . حالا آلمان فن ها نمیخوان قبول کنن ، نکنن!!! تاریخ را که نمیتونن عوض کنن!!!
ali(chevynova)
۲۵ مهر ۱۴۰۱کادیلاک و تسلا
ferimia
۲۵ مهر ۱۴۰۱برد الکتریکی ها کمه هنوز، فعلا هیبریدی یا پلاگین هیبرید رو ترجیح میدم.
phonix
۲۵ مهر ۱۴۰۱زمان شارژ زیاده وگرنه کدوم ماشین بنزینی ای هزار کیلومتر با یک بار سارژ میبردت که شما انتظار انقدری دارید؟
این مشکل هم با گذر زمان و کمک تکنولوژی حل میشه
به نظرم به عنوان یک هندا فن باید نظرتو عوض کنی چون هوندا میخواد تمام الکتریکی بشه
ferimia
۲۵ مهر ۱۴۰۱کدوم ماشین بنزینی با یه باک ۱۰۰۰ کیلومتر میبره؟ گوگل کن جناب! شاید به ۱۰۰۰ نرسه ولی ۹۰۰ کیلومتر پیدا میشه به راحتی و اتفاقا ماشین های خوبی هم هستن! آکورد هایبرید، هوندا اینسایت، سوناتا هایبرید، کرولا هایبرید، لکسوس es 300h و…
فن هوندا هستم ولی مخالف الکتریکی شدن کامل خودرو ها هستم حداقل در این برهه زمانی… ۵ ۶ سال آینده نظرم عوض میشه احتمالا
حالا شما یه ماشین الکتریکی بگو که بالای فقط ۶۰۰ کلیومتر برد داشته باشه و البته قیمت معقول برای خرید همه! نه قیمت ۱۰۰k به بالا.
phonix
۲۵ مهر ۱۴۰۱والا ما هرچی سوار شدیم هزار کیلومتر بریم تهران یه بار بنزین زدیم
چه تویوتا چه جنسیس ماشین هایبرید هم نداشتیم یعنی چون دوتا ماشین فوق ده تا به برد 900 میرسن همه باید به این برد برسن؟
والا هوندا اکورد و لکسوس ماشین های اقتصادی نیستن انچنان هر کدوم پرچم داره برندشون هستن که بخوام الکتریکی اقتصادی هم بردشون مثال بزنم
قبول کن این یکم گارد گرفتنه نسبت به یه تکنولوژی جدید
ferimia
۲۶ مهر ۱۴۰۱فونیکس عزیز
باور بفرما آکورد؛ سوناتا، کمری حتی لکسوس e300h اینا ماشینایی نیستن که بگیم خیلی گرونن😐 لکسوس es300h در فول ترین حالت ۵۵k قیمت داره… بقیه ۴۰k! ولی شما ماشین برقی میشناسی همینقدر خوب باشه و قیمتش همینقدر باشه؟ مسلما نه
در مورد برد هم ماشین هیبریدی کفش دیگه ۷۰۰ کیلومتره… برقی ها ۵۰۰
من بحثم اینجاس شما بیا یه ماشین هیبریدی رو با یه ماشین الکتریکی از همون برند مقایسه کن… مثلا؟ xc90 هیبریدی با برقی.
با پول اضافه ای که برای خرید xc90 برقی نسبت به هیبریدی پرداخت میکنی، چه چیزی گیرت میاد؟ فقط مصرف سوخت کمتر+ یه سری مشوق های مالیاتی
چه چیزایی از دست میدی؟ خیلی چیزا! من جمله لذت رانندگی، برد کمتر، همش نگران اینی ماشینتو کجا بزنی به برق شارژش کنی! ایستگاه شارژ داره اصلا وسط راه یا نه؟ من ماشینی که میگیرم برای ارامش ام میگیرم نه اینکه یه مشغله بهم اضافه کنه! امیدوارم متوجه شده باشی
در کل مزایایی که داره به معایبش نمیچربه مگر اینکه پیشرفت کنن. ۵ ۶ سال دیگه باید ببینیم چه میشود🙂
phonix
۲۶ مهر ۱۴۰۱والا من خودم طرفدار ماشین های درون سوزم
اصل حرفم اینه که نباید گارد گرفت در برابر چیز های جدید وبله هر چیز جدیدی برای جا افتادن زمان لازمه
Alan.r
۲۵ مهر ۱۴۰۱انتخابم بدون شک EQS SUV هستش
زیباترین و لوکس ترین جمعه پرفورمنس و بردشم عالیه و بهترین کابین رو هم داره
بعد از اون انتخابم EQE SUV هستش قابلیت های EQS رو کاملا داره (البته نه به خوبی اون)
بعد از اون هم انتخابم ریویانه قابلیت های آفرود خیلی خوبی داره و کم و بیش لوکس هم هست
TML BN
۲۵ مهر ۱۴۰۱من خودم تا وقتی درون سوز هایی به چه خوبی داریم با طراحی منطقی از همین برند ها نمیرم سمت اینجور خودرو های وز وزی
(JONATHAN (TESLA
۲۵ مهر ۱۴۰۱تو سال اخیر در حالی که همه منتظر بودن بازار الکتریکی هارو برند های مطرح قدیمی در دست بگیرن دست آورد شون خنده دار بوده حتی نسخه پایه مدل X هم سر تر از اکثر خودرو های این لیست هستش چه در بازدهی چه در بخش کاربری خودرو ها
یه دست اورد جالب برند های قدیمی نصب جلو پنجره به خودروی الکتریکی بوده
فردا روزی تولید باتری های 4680 رونق بگیره خودرو های داخل لیست چطور میخوان مشتری رو راضی بکنن نمیدونم
phonix
۲۵ مهر ۱۴۰۱اها یعنی شما میگید بخش های تحقیق و توسعه بقیه گراز میچرونه فقط تسلا کار میکنه؟
اوه ببخشید اینا به پیامبر ماسک نازل میشه کمک الهیه
m-m
۲۵ مهر ۱۴۰۱تو چی میگی در مورد تسلا😂
اصلا همه بد تو خوبی ۹۱۱ غورباغه ای
فروش سالانه تسلا ۱۰ ها برابر ۹۱۱ تازه هم قیمت پایین تره هم سرعت بیشتر
بی خیال اسم
۲۵ مهر ۱۴۰۱فروش تسلا رو با پورشه مقایسه می کنه
داداشم تسلا یک ماشینی هست که همه می تونن بخرن و قیمتش ارزون
و پورشه ۹۱۱ برعکسش
تسلا برقی هست نباید با بنزینی مقایسه بشه نابغه
همون ۹۱۱ غورباقه ای
ماشینی هست که کل آمریکا از پسش بر نمی یاد
Porsche 911
۲۶ مهر ۱۴۰۱m-m
چقدر هم مشخصه تو فیک نیستی:)
وقتی دانش و درک نداری و میزان فروش انواع تسلا رو با ماشینی مثل ۹۱۱ مقایسه انتظار بیشتری ازت نمیره
و این منطقت که شتاب بیشتر رو ملاک مهمی در نظر میگیره بیشتر از پیش ثابت میکنه فیک چه شخصی هستی
قایم شدن پشت عکس تویوتا سوپرا نمیتونه رفتار و منطقتون رو تغییر بده …
سوشیانت
۲۶ مهر ۱۴۰۱اتفاقا آمریکایی ها خیلی خوب از پس پورشه بر اومدن دوج تو سدان شکستش داده شورولت هم تونسته قوی ترین پورشه یعنی ۹۱۱ gt2 rs رو هم شکست بده هرچند از سوابقت مشخصه که متعصبی هستی و برای اثبات حرفت هیچ حرف منطقی نمیاری
بی خیال اسم
۴ آذر ۱۴۰۱سوشیانت دوج چارجر تونسته پانامرا رو شکست بده😂😂
پس چرا تو پیست و شتاب می خوره از پورشه😂😂😂
کجا تونسته شورلت جی تی تو آر اس رو ببره
تو پیست که همش پورشه بهتره
تازه تاپ اسپیدشون هم تقریبا برابر هست تازه پورشه با قدرت کمتر
AMANTE
۲۵ مهر ۱۴۰۱اگه ماشین هایی که هنوز نیومده رو هم حساب کنیم جای Hummer EV SUV خالیه که به نظرم ظاهر خیلی جالبی داره ولی عملکردش رو نمیدونم.
اما توی این لیست انتخاب من Rivian R1S هست که ترکیب خوبی از شاسی بلند واقعی با دنیای الکتریک به همراه طراحی که زیادی روی نداره چه بیرونی چه درونی.
MASOUD 0099
۲۵ مهر ۱۴۰۱آقای اشتری اشتباه تایپی
( رسدس بنز )
ممنون بابت مقاله 🙏🙏
GMA
۲۵ مهر ۱۴۰۱انتخابم کادیلاک لیریک هست،شکیل و زیباست
Sobhan
۲۵ مهر ۱۴۰۱خیلی سخته ولی پولستار و کادیلاک رو خیلی بیشتر از بقیه دوست دارم 🤗
meysam
۲۵ مهر ۱۴۰۱طراحی پولستار با روحیات من خیلی همخونی داره
RezaRs
۲۵ مهر ۱۴۰۱همه جز ایی ترون گاد بودن
Clean energy
۲۵ مهر ۱۴۰۱چرا لیریک انقد خوبه
امیرحسین
۲۵ مهر ۱۴۰۱توی برقیا فقط تسلا
محمدهادی
۲۵ مهر ۱۴۰۱واقعا نمیدونم انتخابم تو این مقاله کدومه
اما این ریویانه که حاجی اصلا تو مخم نمیره
اصلا نمیتونم با ماشینای مکعبی و خطوط تیز به این شکل
تو امروز دنیا! ارتباط برقرار کنم
کادیلاک و پولسار واقعا زیباترن
آئودی یکی از قدیمی ترین بازیگرهای این سگمنته
و اصلا زشت هم نیست
بنز و بی ام و بشدت عملکردهایی نزدیک به هم دارن و پر قدرتن
اما بی ام و رنگبندی و طراحی خاص تری برام داره
و ازطرفی نماینده تسلا ازهمه شرکت کننده ها مشخصات فنی قدرتمند تری با فاصله زیاد داره!
اما صرفا یک کراس اوور یا ام پی ویه،نه یک شاسی بلند تنومند!
من هیچ انتخابی ندارم،و منتظر میمونم ببینم بقیه چه نظری دارن
بهرام
۲۵ مهر ۱۴۰۱اتفاقا عاشق ماشینای صاف و صوف و قلدرم.
واسه همین ریویان و کادیلاک رو از همه بیشتر می پسندم.
تسلا هم که مجموعا عملکردش و پشتیبانیش برای مشتریها قابل اتکاتره
Royal Driver Uk 70
۲۵ مهر ۱۴۰۱اینجا من اگر بخوام از نظر راحتی رای بدم (نه از لحاظ ظاهری که همه فقط بخاطر طراحی رای دادن) اینجا مرسدس بهترینه چون بنز توی این زمینه واقعا جلو هست. بعدش بی ام و که این خودرو هم بسیار خوبه و از تکنولوژی خیلی خوبی استفاده میکنه ولی نه به اندازه EQS. سوم هم لیریکه، که ثابت کرد کادیلاک هم میتونه در بحث الکتریکی خودی نشون بده و موفق بشه. حالا چهارم رو هم بگم باید بگم آعودی هم خیلی به درد خانواده میخوره ساده ولی کمی کسل کننده. این ۴ تا خیلی محبوب تر هستن.
Ali
۲۵ مهر ۱۴۰۱تسلا چندین ساله که داره تولید میشه
ایستگاه های شارژش هم تقریبا همه جا هست
و خودش رو اثبات کرده
ماکان
۲۵ مهر ۱۴۰۱سلام . من انتخاب خودم بی ام و iX هستش .
بهرام
۲۵ مهر ۱۴۰۱زیبایی کادیلاک
آفرود ریویان
فنی تسلا
Payfast
۲۶ مهر ۱۴۰۱حتی به غلط آئودی
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۶ مهر ۱۴۰۱بنز است سلطان
SRT
۲۶ مهر ۱۴۰۱ریویان در کل انتخاب میکنم
طراحی آئودی خداست
ارزش خرید لیریک بیشتر از بقیست
امیررضا
۲۶ مهر ۱۴۰۱همشون عالی هستن، من شخصاً بیامو رو در این بین انتخاب میکنم. مهم هم نیست چقدر دیسلایک بدین🗿چون اوایل که iX معرفی شد چندان فکر نمیکردم موفق ظاهر بشه ولی فروش و نقد و بررسی ها نشون داد واقعاً استحقاق اون قیمت گزاف و توجه مشتریان رو داره. خودم شدیداً طالبشم اما حیف پول خریدشو ندارم😅
Porsche 911
۲۶ مهر ۱۴۰۱انتخاب من آئودی هست برد مناسب شهر در کنار طراحی ای که از همه این جمع بهتره و زیباتر و بیشتر شبیه خودرو هست تا ربات چهارچرخ
m-m
۲۶ مهر ۱۴۰۱تو کلا همه چیت ظاهریه
چه انتخابت
چه پروفت