به عنوان بخشی از قانون زیرساختهای جدید، برخی کمپانیهای بزرگ تعهد خود به ساخت شارژرهای الکتریکی در کشور آمریکا را اعلام کردهاند. از جمله این کمپانیها و افراد ایلان ماسک است که نامش همواره با تسلا گره میخورد. این برند پیشرو در بازار خودروهای الکتریکی تجهیزات سوپرشارژر جدید خود را در اختیار خودروهایی به غیر از تسلا نیز قرار میدهد. این را اسناد منتشر شده توسط کاخ سفید نشان میدهد.
در اسناد کاخ سفید آمده است:
اواخر سال جاری تسلا تولید تجهیزات سوپرشارژر جدید را شروع خواهد کرد و مالکان خودروهای دیگر نیز خواهند توانست از شبکه شارژ این خودروساز استفاده کنند
دولت بایدن بیش از ۷۰۰ میلیون دلار را برای ارزانتر کردن و در دسترس قرار دادن شارژ خودروهای الکتریکی هزینه خواهد کرد. این حرکت بخشی از برنامهای است که شامل ۷۰۰ میلیون دلار سرمایهگذاری بخش خصوصی با هدف تولید ۲۵۰ هزار شارژر جدید در سال به همراه خلق ۲ هزار شغل جدید خواهد بود. اگرچه چنین تصمیمی یک راهحل کامل برای رفع مشکلات استفاده از خودروهای الکتریکی به شمار نمیرود اما قطعاً تصمیمی در جهت درست خواهد بود. نگرانی مالکان درباره شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی که یکی از مهمترین نگرانیهای آنها محسوب میشود احتمالاً با وجود شبکه شارژ گسترده و سریع در کل آمریکا رفع خواهد شد. سوپرشارژرهای تسلا یکی از راحتترین جایگاههای شارژ به شمار میروند اما تاکنون فقط خودروهای تسلا قادر به استفاده از آنها بودهاند.
شبکه سوپرشارژر تسلا در اروپا قبلاً برای دیگر برندها نیز مورد استفاده قرار گرفته و بنابراین تسلا میداند که چگونه آنها را در اختیار مشتریان آمریکایی نیز قرار دهد. احتمالاً این کار نیازمند سختافزار اضافی همچون دوشاخه CCS و بهروزرسانی نرمافزاری خواهد بود. در این نقطه ما دقیقاً نمیدانیم چنین تغییری چه زمانی رخ خواهد داد اما کاخ سفید به اواخر سال جاری میلادی اشاره داشته است. علاوه بر تسلا برخی برندهای دیگر نیز در حال سرمایهگذاری روی زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی هستند تا خرید و استفاده از این خودروها همهگیر شود. شرکت زیمنس در حال برنامهریزی برای تولید ۱ میلیون شارژر خودروهای الکتریکی در ۴ سال آینده بوده و شرکت الکتریفای آمریکا نیز در حال سرمایهگذاری ۴۵۰ میلیون دلاری جهت استفاده از ۱۰ هزار شارژر فوقسریع در ۱۸۰۰ جایگاه شارژ است.
محمد رستمی نژاد
۱۸ تیر ۱۴۰۱عادیه🤢
مشتاقی
۱۸ تیر ۱۴۰۱دوچرخه مافوق جت سالم تره، چون برق هم مصرف نمیکنه!
فقط چند تا دست و پای شکسته رو دست آدم میزاره!
Kamy
۱۸ تیر ۱۴۰۱برا مصرف کننده عالی میشه
آینده الکتریکی ها باید همین شکلی ادامه پیدا کنه
فرامرز
۱۸ تیر ۱۴۰۱دقیقا. من نمیفهمم چرا باید کابل شارژ جدا تو ماشین داشت. چرا مثل پمپ بنزین که خودشون شلنگ و نازل دارن، ایستگاه های شارژ خودشون کابل شارژ ندارن؟ حالا خوبه کلا کمتر از ۵ نوع سوکت شارژ مختلف وجود داره (که اونم جای سوال داره که چرا همه یک یا دو نوع استفاده نمیکنن)
فرید
۱۸ تیر ۱۴۰۱این تسلا و ایلان ماسک یه ابر قدرت رو پشتشون دارند
وگرنه نه ایلان ماسک نخبه است و نه تسلا کار شاقی میکنه