مالکان خودروهای تسلا شاید پس از تخمین شرکت بیمه درباره هزینههای تعمیر خودروهای خود سورپرایز شوند. در ادامه دلیل این کار را شرح خواهیم داد.
هر روزه آمار شرکتهای بیمهای در آمریکا که خودروهای تسلا را حتی پس از تصادفی نسبتاً ساده “اوراقی” اعلام میکنند افزایش مییابد. دلیل این کار نیز پیچیدگی محصولات این خودروساز و هزینههای بالای تعمیر آنهاست. این را KBB میگوید. بد نیست بدانید عبارت Totaling در صنعت خودرو به معنی غیرقابل تعمیر بودن خودرو پس از تصادف بوده و همچنین درصورتیکه هزینههای تعمیر از ارزش خودرو بیشتر باشد چنین عبارتی بکار برده میشود.
به دلیل اینکه تکنولوژیهای مدرن زیادی همچون حسگرها و دوربینها در محصولات تسلا بکار رفته بنابراین تنها مراکز سرویس تائید شده توسط تسلا میتوانند کار تعمیر خودروهای این شرکت را انجام دهند و به همین خاطر معمولاً اوراق کردن کل خودرو هزینههای کمتری را به مالک و شرکت بیمه تحمیل خواهد کرد. خوشبختانه بسیاری از قطعات خودروهای برقی را میتوان دوباره استفاده کرد. در برخی موارد شاید قوای محرکه این خودروها در محصولات کلاسیک بکار روند. حتی آنچه باعث پیچیدهتر شدن موضوع میشود باتریهای ساختاری جدید تسلا هستند که در بدنه خودرو ادغام شدهاند و بنا به گفته یکی از متخصصان امر تولید خودرو چنین باتریهایی قابلیت تعمیر ندارند. سندی مونرو میگوید:
مجموعه باتری ساختاری تسلا مستقیماً وارد دستگاه خردکن میشود
مطالعهای که توسط دو شرکت بازیافت بزرگ انجام شده بود نشان میدهد بیش از ۱۲۰ دستگاه تسلا مدل Y به عنوان اوراقی ثبت شدهاند و جالب آنکه اکثر این خودروها کارکرد زیر ۱۶ هزار کیلومتر داشتهاند. خود تسلا از هزینههای بالای بیمه محصولاتش آگاه است و ایلان ماسک قبلاً گفته بود چنین چیزی منطقی نیست. او همچنین خاطرنشان ساخته بود تسلا برخی تغییرات طراحی را به ویژه در سپرها اعمال کرده تا فرایند تعمیر آنها راحتتر باشد. همچنین تسلا به دنبال تأمین قطعات یدکی خودروهای خود است. ماسک در ماه ژانویه گفته بود:
اگر شما یک ماه منتظر قطعهای برای تعمیر خودروی خود باشید مجبور خواهید بود به مدت یک ماه خودروی دیگری را اجاره کنید که بسیار هزینهبر خواهد بود. همچنین شما خودرویی را که دوست دارید در تعمیرگاه میبینید، خودرویی که میخواهید برانید. به همین خاطر این موارد تأثیر بسیار زیادی روی هزینههای نگهداری کلی خودرو و رضایت مشتری دارند
شایان ذکر است تسلا در برخی ایالتها از جمله کالیفرنیا به دنبال ارائه خدمات بیمهای محصولات خود است و با توجه به دادههای به دست آمده از خودروهای خود قیمتهای بیمهای را تعیین میکند. البته فعلاً مشخص نیست که این برنامه به کجا رسیده است.
AMANTE
۱۹ خرداد ۱۴۰۲این یعنی با خرید تسلا در واقع 50 یا 70 درصد پول خرید اش پر میشه.
تسلا اگه عجله نکنه و راهکاری برای این مشکل ارائه نده در آینده به مشکل جدی میخوره.
NAVID۰۰۹۸
۱۹ خرداد ۱۴۰۲فقط صبر کنید !
این قصه تا چند سال آینده سری دراز دارد !
Python
۱۹ خرداد ۱۴۰۲اینو درک کنید که تسلا خودروساز نیست
تسلا فقط نواوره در خودرو سازی برقی وخودران
net
۱۹ خرداد ۱۴۰۲تو کشور ابرقدرت دنیا جالب نیست ماشین تصادفی تسلا ببری تعمیرگاه چون مردم امریکا ثروتمندترین در جهان هستند و به راحتی ماشین نو دیگر تسلا می خرند و نیاز به تعمیر ماشین تسلا ندارند.درست هم هست ماشین تسلا با تکنولوژی پیشرفته ساخته شده و ارزشی ندارد تعمیر شود
net
۱۹ خرداد ۱۴۰۲زشته برای مردم کشور ابرقدرت دنیا امریکا ماشین تصادفی تسلا رو تعمیر کنند و سوار شوند. مردم امریکا بهترین و گرانترین محصولات دنیا رو استفاده می کنند
ماشین باز
۱۹ خرداد ۱۴۰۲کاربر تسلا بیا جواب گو باش
حساب کاربری حذف شده
۱۹ خرداد ۱۴۰۲اصلا جوابی داره که بازگو کنه؟
MILADZM
۱۹ خرداد ۱۴۰۲شاسی محصولات تسلا با گیگاپرس تولید میشه که این باعث یه تیکه شدنش میشه که خب مزیت های خاص خودش رو داره من جمله اینکه تعداد اتصالات و پیچیدگی پلتفرم و شاسی کمتر میشه ولی خب در عوض قابلیت تعمیر رو میاره پایین و بعد از تصادف متاسفانه اکثرا اوراقی میشن .
.
.
.
.
تو مقاله « تویوتا با الگوبرداری از تسلا در تولبد خودروهای برقی تجدید نظر میکند » مهندسین تویوتا بعد از دمونتاژ کردن تسلا مدل y به همین موضوع اشاره کرده و شدیدا هم تحسینش کرده بود .
حسین
۱۹ خرداد ۱۴۰۲چی شد واسه توجیه پلاستیک ساز بی اصالت تسلا، اول از همه دست به اونجای تویوتا شدی :)
ab0lf4zl
۲۳ خرداد ۱۴۰۲تمام کارشناس ها و مهندسین و اقشار جامعه نفهم هستن و فقط تویی ک تویی ک تو گیم ماشین میرونی میفهمی
محمود
۱۹ خرداد ۱۴۰۲نکته اصلی اینه که اکثر صاحبان خودروهای تسلا جزو قشر مرفه جامعه هستند و اینها معمولا دنبال بازسازی یک خودروی تصادفی نیستند و کسر شان میدونن که ماشین تصادفی سوار شن؛ حالا چه تسلا باشه و یا هر خودروی لوکس دیگه ای.
اینها همونایی هستن که هرساله گوشی ایفون جدید میخرند و از گوشی پارسالشون استفاده نمیکنند
کیانوش
۲۲ خرداد ۱۴۰۲شاسی ی تکه اره به کار مسابقات یا صنایع هوا فصا میاد اما به کار استفاده روزمره مردم که ممکنه تو ی سال ده بار خودرشون پست چردغ قرمز سپر به سپر بشن چی به کار اونا هم میاد با ی تصادف سی چهل کیلومتری در ثانیه هم هزینه تعمیر خودرو خدا تومن میه و این فقط ی مشکل واسه شخض مالک خودرو نیست مشکل واسه صنعت بیمه هست و مشکل کاسه محیط زیسته که خودروی که واسه ساختش اون همه هزینه شه و اون همه به محیط زیست اسیب رسیده باید اوراق بشه و پونصد کیلو باطریشم به قول این مقاده بی افته تو دستگاه خورد کن
حساب کاربری حذف شده
۱۹ خرداد ۱۴۰۲چون قبل تصدافم بدرد نیستن که اوراق بشن
HR3
۱۹ خرداد ۱۴۰۲می تونم مثل میرسلیم بگم با 206 هیچ فرقی نداره چرا :
چون این ماشین فقط محبوب تینیجرهایی منزویه که از تاریخچه ی صنعت خودرو اطلاع خاصی و خاطرات نوستالژیکی ندارن مثل طرفدارای سیتی و چلسی و پاریسن ژرمن اصلا نمیدونن فوتبال قبل پول نفت چی بوده
این ماشین فقط تو خط مستقیم اونم جایی که هیچ ماشینی جلوت نباشه حرف واسه گفتن داره و مثل یوزپلنگ شتاب داره اما اگه کار به رد کردن پیچ های ممتد و طولانی شدن مسیر یا هوای خیلی گرم یا خیلی سرد برسه اون وقت افت عملکردش تبدیلش می کنه به یه گربه تنبل خانگی بر خلاف ب ام و یا پورشه و ….. که تازه تو پیچ می فهمی چه غولین
این ماشین با کوچکترین تصادف به خاطر حساسیت بالای ادوات الکترونیکی و سطح تعمیر پذیری پایین یا اسقاط میشه یا ماشین سابق نمیشه مثل گوشی موایلی که تاچ و ال سی دیش عوض بشه
و بدتر از همه تسلا هم مثل همه ی خودروهای برقی عمر مفید کم و افت قیمت شدیدی داره
همین ب ام و i8 داخل ایران الان بعد اینکه باتری هاشون فاسد شده نیاز قطعی به تعویض باتری دارن و هزینه تعویض باتریشون با پول یه لکسوس NX برابری می کنه در نتیجه دلال های محترم موقع فروش حرفی از این قضیه نمی زنن کسی هم می خره تا متوجه نقص و افت عملکرد باتری میشه و قیمت باتری دستش میاد فوراً میزاره برای فروش ( منتهی تو ایران هر کی به هر کیه طرف ماشین معیوب رو 12 می خره 15 می فروشه )
Arshia m3csl
۱۹ خرداد ۱۴۰۲تسلا رو برای این میخرن که به دوست دخترشون ثابت کنن باحالن و خیلی آدم دوست دار محیط زیستی هستن و مدرنن و…کسی که عشق ماشین باشه به جای تسلا گلف ار یا بی ام و ام ۲ یا بنز کلاس e یا بی ام و سری ۵ یا ائودی q5 یا الفارومئو استلویو و…میخره
heshmat021
۲۰ خرداد ۱۴۰۲شخصیت خریداران بقیه برندهارم تحلیل کن :/
Hamilton1970
۲۰ خرداد ۱۴۰۲به قول میرسلیم: فرقی نمیکنه!😐
الان این هم که بعد تصادف اوراقی اعلام میشه قبل و بعد تصادفش فرقی نمیکنه:/
ar-ma-n
۱۹ خرداد ۱۴۰۲عه اقا زشته بقول یک بنده خدای ایشون تسلا کبیر هستن
😂😂😂
باو مرسدس بنز با اون هم افتخار اصالت قدمتش این حرف نمیزنه یا بوگاتی که پادشاه بی ملاحظه خودرو هاست که البته اگه هم بزنن واقعا استهاق این جمله هست👏🏻👏🏻🙂😃
ولی خب بلخر سلیقه و نظر و به نظر همدیگر باید احترام گذاشت و خوبه به هر حال ما هم بچه و اعضایی پدال مثل یک خانواده میمونم و سعی میکنم خوب و بد دو هم باشیم و از اطلاعات همدیگر لذت و دانش کسب کنیم و خب من خوشحالم از اینک تسلا فن داریم و ماشین های برقی میپسندند.
در هرصورت سلیقه من خودم ماشین های تمام برقی نمیپسندم ولی به فن ها و کسایی که علاقه دارن احترام میزارم.
و خب درست من همیشه درمورد ماشین برقی مخالف بودم و از این ناراحتم که درون سوز ها آخر عمر هست ولی خب خدارو چه دیدی شاید آیند اتفاق های دیگر افتاد همینطور که تکنولوژی پیشرفت کرد و ماشین برقی آمد همین جوریم یک راهی پیدا میشه بری باقی ماندن ماشین های درون سوز ولی خب هم این ها دلیل نمیشه به هم بدگویی یا بی احترامی کنیم و خب گفتم ما هم خانواده پدال هستیم بس به هم احترام بزاریم .
البته جسارت نباشه من خودم عضو خیلی خیلی کوچیکی از این خانواده میدونم و کسی هم نیستم و نمیدونم که بخوام اظهار نظر بدم درمورد بقیه و خب اگه کسی ناراحت شده از نظرات من صمیمانه معذرت میخوام.
ممنون بابت وقت که گذاشتین و توجه کردین 🙏🏻🌷❤
حسین
۱۹ خرداد ۱۴۰۲کاربر تسلا منتظر جوابم 🤣🤣
MK
۱۹ خرداد ۱۴۰۲یه درون سوزو۱۰۰بارمیکوبن اینوراونوربازم یه رنگ میخوره یه دستی به سروروش میکشن بازم کارمیکنه امااین تسلای بی روح چی….
هیچی
فرشاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۲الان کاربر دظلا اگه پیداش شد
ولی من میدنم مشکل چیه
چون دظلای کبیر اینده خودروسازی هس ماشالا امریکن کار ماشالا با ارزش تربن برند دنیا دظلا بهتر از همه درونسوزهای اشغال هس ماشالا دظلا⚡🇺🇸⚡🇺🇸⚡🇺🇸⚡🇺🇸⚡⚡⚡⚡⚡⚡
Taha Malek
۱۹ خرداد ۱۴۰۲قبل تصادف باید اوراق بشن.
yaazid
۱۹ خرداد ۱۴۰۲اصالت نداشتن اینجا خودشو نشون میده
دقیقاً مثل بند شیامی که موقعی که گوشی رو میخری خداس بعد یه مدت انقد مشکلات فراوانی نسیبت میشه که یه تکه سنگ ازش کاربردش بیشتره
میعاد
۲۹ خرداد ۱۴۰۲داداش دیگه به شیامی توهین نکن من خودم گوشیم شیامی بلک شارکه گیمینگه ۲سال و خورده ای دارند کلی زدنش زمین گیم سنگین زدم باهاش آخ نگفته تازه حتی از اپل هم سریعتر شارژ میکنه باور کنین که دروغ نمیگه تو عرض ۳۰ الی ۳۸ دقیقه از صفر به صد میره. به نظر من با حالی که شیامی تازه اومده ولی تو سطح اپل و سامسونگ منم اولش قبل از اینکه بخرمش از برندش خوشم نمیآمد ولی وقتی گرفتمش نظرم از این رو به اون رو شد
M/D
۱۹ خرداد ۱۴۰۲من از تسلا زده شدم
M/D
۱۹ خرداد ۱۴۰۲من از تسلا زده شدم
یعنی اگه من تسلا بخرم و بعد اگه باهاش تصادف خیلی آروم بکنم باید بندازمش دور
مگه نه؟
BMW
۱۹ خرداد ۱۴۰۲فن های تسلا آماده ایم برای گزارش های شما در این باره خوشحال میشیم جواب بدین اساطیر عزیز
ممدقلی
۱۹ خرداد ۱۴۰۲کابر تسلا زبون بسته
بیا حرف بزن ببینم 🤣🤣
Arshia m3csl
۱۹ خرداد ۱۴۰۲تسلا ضرر خالصه حالا خیلی جالبه بعضی پول ام پنج و تایکان رو میدن به اس پلاد😂😂😂😂😂🤦🏻♂️
Arshia m3csl
۱۹ خرداد ۱۴۰۲تایوان = تایکان
❤BMW❤
۱۹ خرداد ۱۴۰۲تسلا کجایی ؟
ببینی در مورد خودرو سازی کبیرت چی دارن میگن 😂
ممد کادیلاک
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ب نظرم محصولات تسلا به قول بعضی تینیجرا کبیر بیستر از اینکه اتومبیل باشن یه گجت هستن که حرکت میکنن
حسین دهمرد
۲۰ خرداد ۱۴۰۲فکر میکردم فصل امتحانات لاااقل سطح کامنتا یکم بره بالاتر. طرف اوراق شدن با کوچکترین ضربه ای رو هم جزو نقاط مثبت میدونه.
amirmohammmad
۲۰ خرداد ۱۴۰۲مگه گاری هم تصادف میکنه ؟🤨🤨
بعد اگر هم تصادف کنه معلومه که هیچ نمیاد چهار تا تیکه چوب رو چسب بزنه 🤣🤣⚡⚡ 💪💪💪
بنانج
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ماشین سوسول یعنی این ولی یک ماشین مثل لندکروز یک ماشین گردن کلفته که هیچیش نمیشه
دانیال
۲۰ خرداد ۱۴۰۲این واقعا نقص بزرگیه برای فراگیر شدن و عمومی شدن یه محصول ، نیاز هست که برای اکثر اقشار مردم در دسترس و کاربردی باشه ، شاید یه فرد مرفه با اولین تصادف ماشین رو اوراق کنه ولی بعید می بینم اکثریت مردم آمریکا به اینکار عادت داشته باشن ماشین که اومد رو جاده هزار مدل اتفاق ممکنه براش بیوفته
میعاد
۲۹ خرداد ۱۴۰۲داداش دیگه به شیامی توهین نکن من خودم گوشیم شیامی بلک شارکه گیمینگه ۲سال و خورده ای دارند کلی زدنش زمین گیم سنگین زدم باهاش آخ نگفته تازه حتی از اپل هم سریعتر شارژ میکنه باور کنین که دروغ نمیگه تو عرض ۳۰ الی ۳۸ دقیقه از صفر به صد میره. به نظر من با حالی که شیامی تازه اومده ولی تو سطح اپل و سامسونگ منم اولش قبل از اینکه بخرمش از برندش خوشم نمیآمد ولی وقتی گرفتمش نظرم از این رو به اون رو شد