تسلا

آغاز تحویل اولین نمونه‌های تسلا مدل Y

تسلا معمولاً به خاطر عرضه به موقع محصولات خود شناخته نمی‌شود اما این شرکت اولین نمونه‌های مدل Y را در همان زمانی که قول داده بود عرضه کرد.

تسلا با انتشار توئیتی این خبر را تائید کرده و ویدئویی کوتاه از مراحل ساخت و سواری این کراس اوور الکتریکی را به نمایش گذاشته است.

مدل Y که اساساً از ساختار مدل ۳ سود می‌برد طبق انتظارات جزو پرفروش‌ترین محصولات این برند خواهد بود که دلیل آن فضای کابین و بار زیاد و قیمتی مناسب می‌باشد.

قیمت پایه مدل برد بلند دوال موتور چهار چرخ محرک برابر با ۵۲۹۹۰ دلار می‌باشد. این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر در ساعتی دارد. مهم‌تر اینکه نسخه یاد شده از تسلا مدل Y برد ۵۰۹ کیلومتری دارد.

مشتریان همچنین می‌توانند نسخه پرفورمنس با بهای ۶۰۹۹۰ دلاری را انتخاب کنند که از پیشرانه‌های بهتر استفاده کرده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای دارد. حداکثر سرعت خودرو نیز به ۲۳۳ کیلومتر در ساعت رسیده اما برد آن ۱.۶ کیلومتر کاهش یافته است.

جدای از بهتر پرفورمنس، این مدل پرچم‌دار دارای سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر، ترمزهای بهتر و رینگ‌های ۲۱ اینچی می‌باشد. مشتریان همچنین می‌توانند پکیج سفارشی پرفورمنس را انتخاب کنند که حداکثر سرعت را به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

مدل استاندارد تسلا مدل Y سال آینده و با قیمت ۳۹ هزار دلار عرضه خواهد شد. این خودرو برد حدود ۳۷۰ کیلومتری خواهد داشت.

یکی از اعضای کلوپ تسلا روز جمعه مدل Y خود را تحویل گرفته و برخی تصاویر از آن را منتشر کرده است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ایلیا

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    تسلا خوب
    تسلا پیشرفته
    تسلا بهترین برقی ساز دنیا
    تسلا خدا
    ولی واقعا نمیشه داخل خودرو رو یذره جذاب تر طراحی کرد؟ نمیشه چهارتا دکمه ی فیک گذاشت که حداقل داخل خودرو مثل میز مطالعه نباشه؟ عجیبه واقعا

  2. پویا

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (44 ديدگاه)

    الان من ی چیزی میگم باز تسلا دوستا میریزن سرم. آخه حاجی از اول تولید ماشین تا الان دیگه بعضی چیزا رو نمیشه عوض کرد جاشونو. دیگه اونا نهادینه شدن. مثل دسته چراغ و برف پاک کن. مثل جای کروز کنترل. مثل باز کردن قفل خودرو از داخل. مثل صد تا چیز دیگه. بابا نمیشه همه اینا بره تو مانیتور!!! ماشین باید دو تا دکمه داشته باشه. اخه این مهندسای تسلا چی فکر میکنن پیش خودشون!! و عجیب تر برام اینه ک چرا ملت میرن اینو میخرن!!! بابا این نرمال نیست. درسته خیلی ماشین پیشرفته ایه ولی خیلی چیزاش، خیلی آزار دهنده س! واااااااااای!!

    1. meysam

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3610 ديدگاه)

      واقعا کم و زیاد کردن درجه تهویه و دور فن از رو مانیتور خیلی چیز مضخرفیه. چرخوندن یه ولوم راحت ترین کاره. که چی بشه این کارو تاچش کردن. تازه باید نگاهتو از جاده برداری منوی تنظیم تهویه رو فعال کنی. این همه دردسر که مثلا میخوایی درجه بخاری رو بیشتر کنی. مضخرف
      ولی از اون طرف هزینه طراحی و تولید رو بشدت کاهش میده چون تمام اینها میره تو یه مانیتور.

  3. Elmiraj

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    این ماشین ترکیبی از هر سه محصول گذشته تسلا هست به علاوه :
    دو صندلی کوچک در ردیف سوم .
    سقف تمام شیشه برای اولین بار .
    حالت آفرود و تنظیم ارتفاع .
    پمپ گرم کننده برای تعادل شعاع پیمایش در تابستان و زمستان .
    سخت افزار کامل برای حالت تمام خودران .
    ترمز های قوی‌تر و فریم محکم تر برای نهایت ایمنی باتری و سرنشینان .

    1. reza

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (155 ديدگاه)

      ببخشید قابلیت تنظیم ارتفاع هم داره؟
      خیلی ممنون بابت راهنمایی و پاسخ کامل و دقیق به سوالات دوست عزیزم

  4. Hadi

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2192 ديدگاه)

    موفقیت مدل ۳ تکرار خواهد شد…

  5. ali

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فرمان تسلا شبیه فرمان کوییک خودمونه

  6. Amir

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    فکر کنم اونا بیشتر از فرمان صوتی استفاده میکنن تا اینکه برن تو منو و تنظیمات رو عوض کنن

  7. ATa

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (146 ديدگاه)

    دور فرمان چرم و کابین کاکپیت مانند مملو از دکمه و نور، برندهای بزرگ خودروسازی رو طی سال های اخیر به شرکت های تیونیگ مصرف گرای بصری تبدیل کرده! موضوعی که شرکت های خوروسازی چینی نیز توان انجام شو رو دارند…. تسلا بدنبال توسعه تکنولوژی بنیادین و چالش های نوین است نه موضوع جلب توجه بصری و دیدگاه سنتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا