تسلا

استقبال تسلا از ادغام با یک خودروساز دیگر!

تسلا در حال حاضر ارزشی فراتر از ۵۸۴ میلیارد دلار دارد. این شرکت در واقع باارزش‌ترین خودروساز دنیا بوده، عنوانی که ماه جولای و با سبقت از تویوتا بدست آمد. خب حفظ این موقعیت برای تسلا و ادامه کسب سود از فروش مدل ۳ و Y حیاتی می‌باشد. تسلا سایبرتراک نیز نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. علیرغم موفقیت بزرگ تسلا در سال‌های اخیر به نظر می‌رسد ایلان ماسک از ادغام با یک خودروساز دیگر استقبال می‌کند.

ماسک اخیراً در مراسمی در برلین آلمان سخن گفته و از او درباره احتمال خرید کمپانی رقیب پرسیده شده است. ارزش بالای تسلا در بازار باعث شده این شرکت موقعیتی عالی برای به چنگ آوردن رقیبی ضعیف‌تر فراهم شود.

طبق گزارش رویترز، ماسک با این ایده مخالف نبوده است. او گفته است:

ما قطعاً خریدی خصمانه نخواهیم داشت. اگر فردی ایده خوبی از ادغام با تسلا ارائه کند ما گفت‌وگوها را شروع می‌کنیم.

قبلاً شایعاتی درباره علاقه جنرال موتورز برای خرید تسلا به منظور دسترسی سریع به تکنولوژی‌های ارزشمند به ویژه باتری‌ها، به‌روزرسانی‌های از راه دور و پلتفرم‌ها وجود داشته است. صرف‌نظر از صحت‌وسقم این شایعات، تسلا کاملاً روبه‌جلو حرکت کرده و ارزش بالایی دارد. در سال ۲۰۱۴ دایملر که کمپانی مادر مرسدس بنز است سهام خود در تسلا را فروخت و تویوتا نیز همین کار را در سال ۲۰۱۷ انجام داد. تسلا از آن زمان تاکنون هیچ همکار و شریکی نداشته و هر دو خودروساز یاد شده شاید هم‌اکنون از تصمیم خود پشیمان باشند.

ماسک از اشاره به جزئیات بیشتر درباره ادغام احتمالی خودداری کرده اما گفته که از چنین چیزی استقبال می‌کند و قطعاً فضا برای گفت‌وگو درباره آن وجود دارد. قطعاً خرید سهمی کوچک در یک شرکت رقیب خیلی از سرمایه تسلا را طلب نخواهد کرد.

تویوتا هم‌اکنون با ارزش ۱۹۰ میلیارد دلاری دومین خودروساز با ارزش دنیا بوده و گروه فولکس‌واگن با ارزش ۹۴ میلیارد دلار در رده سوم قرار گرفته است. رتبه‌های بعدی نیز به دایملر، BYD و جنرال موتورز تعلق دارد. خودروساز آمریکایی بعدی در این لیست فورد است که با ارزش حدود ۳۷ میلیارد دلار در رتبه چهاردهم قرار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. Aria

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    مثل ی بیماریه که داده همه جا نفوذ میکنه
    اون ۵۸۴ میلیارد هم از خوردن خون بنزینی ها بدست اومده

    موافقم 39
    مخالفم 61
    1. پارسا

      ۱۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (142 ديدگاه)

      نمیدونم چه خیری از تعصب دیدین که هنوز اینجوری بنزینی الکتریکی میکنین

      بذارین علم و صنعت مسیرشونو برن با این افکار ۵۰سال بعد چقدر پیشرفت کردیم؟؟
      زمان جاریه دیگه ، میگذره ، همه‌چی عوض میشه
      همین بنزینیایی که میگی جای اسبا رو گرفتن

      موافقم 36
      مخالفم 7
  2. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    یعنی تسلا راحت میتونه فورد و جنرال و دایملر رو بخره…..

    موافقم 40
    مخالفم 11
    1. Hadi

      ۱۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      تسلا نباید گول ارزش زیادشو بخوره…
      تسلا نهایتاً خونه پرش ۱۵۰ میلیارد باشه…
      من خودم جزو طرفدارای تسلام ولی اینا همش حبابه…
      بنظرم تسلا هم سرنوشتی مثل بازار بورس در انتظارشه ولی امیدوارم اونجوری نشه..
      تویوتا با اون عظمت ۱۹۰ میلیارد اونوقت تسلا ۵۸۴ میلیارد!!؟؟
      تازه ماشین های تویوتا و لکسوس کجا و تسلا کجا…
      تعداد تولید و سابقه تویوتا کجا و تسلا کجا…

      موافقم 42
      مخالفم 23
      1. Elmiraj

        ۱۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        ? بورس خودمون ?

        شما اگر از پلان و تکنولوژی های روز و آینده تسلا خبر ندارین…
        قبل این حرف بهتر بود یه سر تحلیل و پیش بینی های morgan stanley و کارشناسان وال استریت در مورد تسلا می‌خوندین…
        .
        اوج گیری تسلا تا تریلیونی شدن و بیشتر… ادامه داره…

        موافقم 37
        مخالفم 23
      2. AliREZA

        ۱۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (35 ديدگاه)

        بنازم این همه نظر تخصصی رو از کجا آوردی؟

        موافقم 6
        مخالفم 1
      3. Me

        ۱۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (314 ديدگاه)

        حباب???
        #حدیث_قرن

        موافقم 7
        مخالفم 3
  3. مهدی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    فکر میکنم آمارها در مورد تسلا بیشتر تبلیغاتی هست و با توجه به اینکه همیشه از حمایت دولت آمریکا برخورداره کلا سیاست خاصی در موردش داره اجرا میشه

    موافقم 35
    مخالفم 41
    1. محمد

      ۱۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      دولت آمریکا از هیچ شرکتی حمایت نمیکنه.وگرنه پرفروش ترین خودرو های آمریکا ژاپنی نبودند.نه تنها در صنعت خودرو بلکه هیچ صنعتی از حمایت برخوردار نیست حتی نیاز های پایه مثل آبو برق ۱۰۰٪ خصوصی هست

      موافقم 36
      مخالفم 15
      1. sina

        ۱۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        حالا کاری صحبت دوستمون مهدی ندارم ولی محمد جان شما وام هایی که دولت امریکا تو بحران اقتصادی به خودروسازهاش داد رو بررسی کن می بینی دولت امریکا چقد حامی صنعت خودروسازیش بوده همواره.
        بازار ازاد هم سوای این داستان هست

        موافقم 20
        مخالفم 8
      2. Sina

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        در ژوئن ۲۰۰۹ تسلا ۲.۴۶۵ میلیارد دلار آمریکا وام با سود را از وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا دریافت کرد. این بودجه بخشی از برنامه ۸ میلیارد دلاری وام به تولید خودروهای با تکنولوژی پیشرفته در بود و از تولید تسلا مدل اس و نیز فناوری پاوِرتِرِین حمایت کرد.[۱]

        منبع : ویکی پدیا

        موافقم 3
        مخالفم 2
  4. ارشیاSVJ

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    یه حسی بهم میگه این وضعیت داره برای تسلا ناجور میشه.

    موافقم 17
    مخالفم 22
    1. Ahmedreza2002

      ۱۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      دایملر و تویوتا هم همین فکرو کردن که سهام رو فروختن منتها چن سال زود تر

      موافقم 5
      مخالفم 5
  5. مهدی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    واقعا این از کرونا بیشتر نفوذ میکنه به نظر من تسلا بهترین شرکت خودرو سازی هست مدل 3 خیلی برای تسلا سود اور بود تسلا 584 میلیارد دلار ارزش داره ولی تویوتا الان 190 میلیارد دلار ارزش داره فاصله خیلی زیاده ولی فولکس فاصلش با تسلا خیلی زیاده الان فولکس بزرگترین شرکت خودرو سازی دنیا هست

    موافقم 10
    مخالفم 15
  6. Mohammad

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    راحت میتونه خودروسازی های دیگه رو بخره

    موافقم 9
    مخالفم 8
  7. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    یکی جلوی شیوع این ویروس رو بگیرههههه!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????

    موافقم 21
    مخالفم 15
  8. Alireza

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    میشه یکی به من توضیح بده چجوری تسلا با اینکه نه حتی اندازه خودروسازان دیگه فروش داشته نه سود چجوری ارزش سهامش اینقدر رفته بالا!!!!

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. Ahmedreza2002

      ۱۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      کماکان فکر کنم شرکت به سود دهی نرسیده

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. Sina

        ۱۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        سوددهی تسلا رو چند وقت پیش پدال درباره اش مطلب گذاشته بود ، کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار در سه ماه بود که واقعا عدد بسیار کمیه اون هم واسه شرکتی که سهامش اینجوریه، واقعا آدم درباره اینکه چرا سوددهی تسلا اینقدر پایینه و چحوری اینجهمه سهامش با ارزشه تعجب میکنه!!

        موافقم 4
        مخالفم 3
    2. مهرداد كمال

      ۱۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1984 ديدگاه)

      والله منم موندم

      موافقم 2
      مخالفم 2
  9. میثم

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    این عدد 584 میلیارد دلار، ارزش برندشه نه کل داراییش.
    ارزش برند یه چیزه و دارایی یه چیز دیگه
    این چه تحلیلهاییه که دارید؟
    چون ارزش برند فورد 37 میلیارده، پس میتونه فورد رو بخره؟؟؟

    موافقم 22
    مخالفم 4
    1. Elmiraj

      ۱۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      دوست عزیز اگر فورد بخواد روزی زیر مجموعه تسلا بشه باید ۵۱ درصد سهام شو به تسلا بفروشه که هم اکنون این درصد سهام فورد معادل ۱۸.۸ میلیارد دلار هست .
      این ۱۸.۸ میلیارد معادل ۳.۲ درصد سهام تسلا میشه ، که می‌تونه به صورت مبادله مستقیم سهام باشه یا اگر به صورت پولی باشه هیئت مدیره تسلا این ۳.۲ درصد سهام را در بازار عرضه می‌کنه و اشخاصی با پرداخت این ۱۸.۸ میلیارد سهام دار تسلا میشن و تسلا هم این پول بدست آمده را به فورد پرداخت می‌کنه و با این ۱۸.۸ میلیارد می‌تونه رهبری فورد را بدست بگیره…

      موافقم 18
      مخالفم 7
      1. بهزاد

        ۱۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        مبحث سرمایه گذاری و خریدن سهام با ادغام متفاوته.
        هیچ احمقی نمیاد بالای 250 میلیارد دلار بده تا 51 درصد شرکتی را بدست بیاره که حتی نمیتونه 1 درصد ارزش سهامش سودآوری داشته باشه.
        قیمت واقعی سهام زمانی بدست میاد که میزان سرمایه شرکت و فروشش و سوددهی اون دقیق محاسبه بشه و وقتی شرکتی مثلا 30 میلیارد دلار درآمد داره و یک دو میلیارد سود و ارزش سرمایه گذاریش هم زیر 50 میلیارد دلار هست قیمت سهامش بالای 500 نمیرزه و بحث سوداگری و امید به آینده باعث این حباب شده.
        با ورود بیشتر رقبا رفته رفته تسلا به فکر مشارکت با سایرین خواهد افتاد.
        حدود 18 درصد سهام تسلا برای ماسک هست و مابقی دست سهامداران خرد و عمده و بحثی که خیلی ها به اشتباه متوجه شدن اینجاست که سایر سهامداران نمیان با فروش سهامشون کار ماسک رو پیش ببرن و بعد از دریافت پول میرن لالا و تنها 18 درصد ماسک ممکنه هزینه ی پیش برد اهداف بشه اونم نه همه ی سهام و فروش کل سهام با این مبلغ تقریبا امری محاله.
        درآینده با ارقام بسیار کمتر از اون چیزی که طرفداران تسلا فکرشو میکنن با یک شرکت ادغام خواهد شد.

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. Elmiraj

          ۱۴ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          خودروسازان کنونی که هیچ……( که اکثراً ده ها میلیارد دلار بدهی دارن )
          غول ۲.۱ تریلیون دلاری اپل هم ۲۹۸ میلیارد دلار پول نقد در اختیار نداره که بیاد ۵۱ درصد سهام تسلا را بخره….

          اونم شرکتی همه کارشناسان وال استریت آینده ارزششو تریلیون دلاری می‌بینن .
          پس مطمئن باش این تسلا هست هم اکنون و در آینده هم این قدرتو خواهد داشت که رقبا را تحت امر خودش دربیاره نه رقبا…

          (( ایلان ماسک هم مالک ۲۰/۸ درصد سهام تسلا هست نه ۱۸ درصد ))

          موافقم 8
          مخالفم 4
        2. بهزاد

          ۱۴ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          تو آخرین چارت اطلاعات سهامداران میگه 18 درصد، شاید فروخته باشه!
          https://www.marketscreener.com/quote/stock/TESLA-INC-6344549/company/

  10. Elmiraj

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    برای رهبری بر یک شرکت به تصاحب ۵۱ درصد سهام آن نیازه…
    در حال حاظر تویوتا ، فولکس واگن ، دایملر ، جنرال‌موتورز ، بی ام و ، فورد و فیات-کریسلر روی هم کلا ۵۳۶ میلیارد دلار ارزش دارن .
    تسلا برای در دست گرفتن اکثریت سهام ( ۵۱ درصد) هر هفت گروه خودروساز به ۲۷۴ میلیارد دلار نیاز داره که باز میشه ۴۷ درصد سهام تسلا…!!!

    یعنی هنوزم رهبری تسلا با ۵۳ درصد سهام خودی حفظ خواهد شد….
    .
    .
    خلاصه این که ایلان ماسک فقط خواسته رقبا رو تحقیر کنه….

    موافقم 22
    مخالفم 21
    1. reza

      ۱۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (155 ديدگاه)

      ببخشید فکر کنم خط تولید 4680 battery cell تمام اتوماتیکِ،درسته؟چون ماسک می گفت ساخت رباتی که این باتری هارو تولید میکنه از ساخت خود این باتری ها سخت تره(بخش از سلول های باتری به پکیج های باتری اتوماتیکِ،سایر بخش ها چه طور؟)
      بخش باتری گیگا برلین در ابتدا ظرفیت تولید 100 گیگاوات ساعت و ظرفیت نهایی 250 گیگاوات ساعت و گیگا آستین هم در فاز اول 500 گیگاوات ساعت رو داره،رسیدن به چنین حجم و ظرفیت نهایی تولید در برلین و آستین در یک سال و نیم آینده انجام میشه یا بیشتر طول میکشه؟تسلا قصد تولید سلول های 4680 رو در گیگا شانگهای نداره؟

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. reza

      ۱۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (155 ديدگاه)

      ببخشید فکر کنم خط تولید ۴۶۸۰ battery cell تمام اتوماتیکِ،درسته؟چون ماسک می گفت ساخت رباتی که این باتری هارو تولید میکنه از ساخت خود این باتری ها سخت تره(بخش از سلول های باتری به پکیج های باتری اتوماتیکِ،سایر بخش ها چه طور؟)
      بخش باتری گیگا برلین در ابتدا ظرفیت تولید ۱۰۰ گیگاوات ساعت و ظرفیت نهایی ۲۵۰ گیگاوات ساعت و گیگا آستین هم در فاز اول ۵۰۰ گیگاوات ساعت رو داره،رسیدن به چنین حجم و ظرفیت نهایی تولید در برلین و آستین در یک سال و نیم آینده انجام میشه یا بیشتر طول میکشه؟تسلا قصد تولید سلول های ۴۶۸۰ رو در گیگا شانگهای نداره؟

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. Elmiraj

        ۱۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        رقم سرمایه‌گذاری تسلا تنها طی دو سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بیش از ۱۲ میلیارد دلار هست که بخش عمده‌ش به تولید سلول‌های استراتژیک ۴۶۸۰ اختصاص داره .
        S plaid , CyberTruck ، Semi و Model y های ساخته گیگا برلین ، ماشین هایی هستن که در سال ۲۰۲۱ باید سلول های 4680 دریافت کنند ، به همین دلیل تسلا باید بخش باتری کارخانه های GF4 برلین ، GF5 تگزاس و fremont را در حداقل زمان ممکن به بهره‌برداری برسونه .

        در GF3 شانگهای فعلا CATL تأمین کننده سلولهای ۲۱۷۰ برای model 3/Y خواهد بود تا اینجای کار و ضرب‌الاجلی برای ساخت سلولهای ۴۶۸۰ تعیین نکردن .

        موافقم 11
        مخالفم 5
  11. ارش

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    تویوتا سالهاست به عنوان با کیفیت ترین برند خودروسازی داره فعالیت میکنه ارزشش ۱۹۰ میلیارده بعد تسلا یه دفعه سهامش شده ۵۸۰ میلیارده خنده داره یعنی بازارهای مالی دنیا اینقدر *** که اسمی یه برتری رو ارزشش رو میبرن بالا ؟!

    موافقم 19
    مخالفم 11
  12. M.A.S

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (849 ديدگاه)

    من نه دید افراد بازار بورسو میدونم نه اینکه اینا حبابه یا واقعی
    ولی همش یه حسی بهم میگه تسلا وارد بازی خطرناکی شده که میتونه اونو به نابودی بکشه

    موافقم 13
    مخالفم 10
  13. Ahmedreza2002

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    شاید همه سهام دارا به اینده خوبش امید دارن…

    موافقم 8
    مخالفم 2
  14. sina

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    این عدد گمونم ارزش سهام هست نه ارزش دارایی ها
    کاش یه مطلب کار شه تو سایت که ارزشمندترین ها بر چه اساسی طبقه بندی میشن و …

    موافقم 8
    مخالفم 1
  15. یوسف

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    با این پول میتونه تمام خودرو سازی های رنک 10 به پایین رو بخره…. عجب غولی شده….

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. بهزاد

      ۱۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      پولی در کار نیست دوست گرامی.
      قیمت سهام و ارزشش اگه بخوان بفروشن متعلق به سهامدار هست نه شرکت تسلا و الان میزان سهام تسلا که دست صاحبش هست زیر 20 درصده و اگه بخواد اونم بفروشه دیگه بحث ریاستش پیش میاد که ماسک فعلا اینکارو نمیکنه.
      تسلا تا چندین سال آینده فقط میتونه بدهی هاشو کمتر کنه و اگر هم چیزی بمونه به سهامدارانش میرسه.

      موافقم 3
      مخالفم 1
  16. Swedish arrogant tiger

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    این بابا که عکس فرغون تسلا رو پروفایلش چه جویگیر شده حالا، چند درصد سهام داری تو تسلا؟! :))

    موافقم 14
    مخالفم 15
    1. Elmiraj

      ۱۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      به اندازه همون سهامی که شما در Volvo trucks دارین….

      موافقم 21
      مخالفم 13
  17. سامورایی از قله فوجی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (715 ديدگاه)

    من نمیفهمم واقعا تویوتا و فولکس واگن هر سال بالای ده میلیون ماشین در سرار جهان میفروشن در حالی که فروش تسلا کمتر از یک میلیونه بعد چطور ارزشش اینقدره ؟

    موافقم 2
    مخالفم 3
  18. Ramin

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    به نظرم اگه تسلا بره سهام جنرال موتورز رو بخره یه جهشی عظیم تو صنعت آمریکا به وجود بیاد. تلفیق این 2 کمپانی جهشی عظیم تو صنعت خودرو به وجود میاره.

    راستی چه خبر از اپل (apple ) قراره تا سال 2030 وارد صنعت خودرو شه.
    به نظرتون با این کله گندگی تسلا میتونه خودشو بکشه بالا. من فکر نکنم.

    موافقم 4
    مخالفم 2
  19. اکبر

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایلان ماسک با جسارت فوق العاده اش که در اولین مشارکتش با مهندسین مرسدس بنز برای ساخت باطری های الکتریکی در کمترین زمان ممکن از خود نشان داد(چندین سال قبل) و همجنین خلاقیت بینظیرش ( پروژه بردن انسان به مریخ و ساکن نمودن آن – پروژه اسپیس ایکس – پروژه تامین برق رایگان کل جهان از نیروهای طبیعی و …) نشان داده که یک مافوق انسان است. و افکارش در 100 آینده سیر میکند. کارخانه ماشین تسلا جزو پروژه های معمولی اوست. اینان افرادی هستند که دنیا را جای بهتری برای زندگی بشر میکنند. هر چه ثروت کسب کند. نوش جانش و گوارای وجودش.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  20. Reza ar

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (270 ديدگاه)

    رشد سهامش همش حبابه ?سهامش سقوط میکنه تا چند ماه دیگه ولی سهام ایران خودرو و سایپا با عرضه مدل های بینظیر شاهین و k132قراره به اوج برسه !!!?

  21. احمدرضا

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (877 ديدگاه)

    اگه با استلانتیس ادغام شه چی میشه ?
    فکرش هم خیلی خوبه ?

  22. X

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    ارزشی که برای تسلا زده دروغه. از سایتای خارجی معتبر بپرسین فولکس واگن با شرکت های وابستش 480 میلیارد سهامش ارزش داره

  23. ADAK

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    به نظرم بزرگی تسلا همش جوسازیه!
    و اتفاقاتی در اقتصادی کلان امریکا داره بوجود میاد
    کسانی که نقش دولت امریکا رو در اقتصاد و صنعتش صفر میدونن ، پیشنهاد میکنم کتاب “سقوط79” را اگه وقت دارن بخونن
    کامنت های بالای بیشترمحصول ذهن کساییه که سن شون یا اطلاعات شون توجیه میکنه کامنت ها شون رو !

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا