جدای از کمک به تسلا برای تبدیل شدن به ارزشمندترین خودروساز دنیا، مدل ۳ در بازار خودروهای کارکرده نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. این در حالی است که آمارها نشان دادهاند مالکان معمولاً خودروهای صفر خود را حداقل تا چند سال اول نگه میدارند.
بر پایه مشاهدات چندین وبسایت فروش خودرو، سدان پایهی تسلا در بازار کارکردهها محبوبیت بسیار زیادی دارد.
یکی از تحلیلگران اقتصادی میگوید:
اگر به دنبال یک آئودی A4 کارکرده باشید گزینههای قابلمقایسه دیگری همچون ب ام و سری ۳، مرسدس بنز C کلاس و لکسس IS موجود هستند. اگر به دنبال تسلا مدل ۳ باشید جایگزینی وجود ندارد.
اگرچه این وضعیت همیشگی نخواهد بود اما فعلاً اوضاع کاملاً بر وفق مراد تسلا مدل ۳ است.
برخلاف خودروهای الکتریکی اولیه همچون نیسان لیف و ب ام و i3 که به خاطر تقاضای پایین و شعاع حرکتی محدود افت قیمت بیشتری نسبت به خودروهای عادی داشتهاند، تسلا مدل ۳ کاملاً خوب عمل کرده و این روزها نگرانی چندانی درباره کاهش ظرفیت باتری آن وجود ندارد.
طبق گفته iSeeCars، بین ماههای مارس تا ژوئن امسال بهطور متوسط تنها ۲۹.۳ روز زمان برای فروش یک تسلا مدل ۳ کارکرده نیاز بوده که بیش از دو برابر سریعتر از حد متوسط موردنیاز برای سایر خودروها میباشد. همچنین در آمارها میزان موفقیت تسلا مدل S و X نیز در میان رقبای تثبیت شده ژاپنی به چشم میخورد.
این تحلیلگر اقتصادی در ادامه سخنان خود درباره مدل ۳ گفته است:
تقاضا برای این خودرو از عرضه پیشی میگیرد. شعاع حرکتی، تکنولوژی و قیمت تسلا مدل ۳ هنوز هم منحصربهفرد است.
طی چند سال آینده خودروهای الکتریکی کارکرده از برندهایی همچون فولکسواگن، ولوو، پولستار و چندین برند دیگر با تسلا مدل ۳ رقابت خواهند کرد و خریداران گزینههای بیشتری پیش رو خواهند داشت.
میثم
۷ شهریور ۱۳۹۹فعلا هیچکی نتونسته با این قیمت، این مشخصات رو ارائه بده
محمد
۷ شهریور ۱۳۹۹این که تسلا رقیب نداره اصلا جذاب نیست
کاش یه رقیب جدی براش پیدا بشه که هیجلن کباس الکتریکی ها بیشتر بشه
Hussein
۷ شهریور ۱۳۹۹خودرو های برقی هنوز نتونستن اونطوری که باید و شاید توی دل مردم جا بگیرن
اکثر مردم از باطری و خرابی های این سری ماشین ها میترسن
و حق هم دارن چون اگ تو راه خراب بشه تعمییرش کار تعمییر کاری نیست
nikzad
۷ شهریور ۱۳۹۹به چند دلیل این حرفتو تو بازار امریکا و اروپا نقض میکنن چون تقاضا برای برقی ها با درونسوز ها رقابت میکنه مگرنه تسلا الکی مشتری گیرش نمیاد که یه صفر بخره ببینه چطور کار میکنه.
درمورد خرابی هم بگم که ماشین های برقی اتفاقا ساده تر از درونسوز ها هستند و در اینده نزدیک حتی عمر باطری ها به یک میلیون کیلومتر میرسه و معمولا تو راه خراب نمیشه و اگر بشه چون افراد اونجا با برقی ها اشنا هستند هر فاصله معینی در بزرگراه ها تعمیرکار وجود داره خودرو سازان برقی اینجور موارد رو هم درنظر میگیرند.
امیر
۷ شهریور ۱۳۹۹شما فک میکنین خودروی درون سوزی از هر برندی توی راه خراب بشه(با این غلظتی ک شما فرمودید)، هرکسی میتونه تعمیرش کنه؟!!
این قضایا در اروپا و امریکا چندان تاثیر نداره چون سالهاست استفاده میکنن
Hadi
۷ شهریور ۱۳۹۹عملکرد تسلا مدل ۳ خیلی عالی بوده…
ولی بنظرم اگه جنگ تجاری بین آمریکا و چین نبود و برند های چینی با کیفیت مثل جیلی،بی وای دی و چانگان به بازار آمریکا می رفتند اوضاع خیلی فرق داشت یا حتی آلمانیا مثل ب ام و اگه میومد نسخه الکتریکی سری ۳ رو میزد یا حتی مرسدس زود تر به بازار الکتریکی ها وارد میشد و به جای eqc میومد c کلاس رو الکتریکی میکرد که ارزونتر هم بود خیلی بهتر بود بنظرم
حالا تا اینجای کار عملکرد تسلا خیلی عالی و هوشمندانه بوده ?
باید ببینیم تسلا میتونه برتری خودشو حفظ کنه مخصوصاً تا ۵ سال آینده یا به سرنوشتی شبیه نوکیا دچار میشه……
بی ریا
۷ شهریور ۱۳۹۹تسلا رقیب نداره چی میگی دوست عزیز ، ماشالا به همت طرفدارای متعصب آلمانیمون پورشه با عرضه مدل تایکان رسما دروتخته کارخونه تسلارو بهم جوش دادو انداخت دور و دیگه نگین تسلا باارزش ترین برند خودرویی شده ها
پورشه شاه خودروسازان
پورشه سلطان پرفورمنس
پورشه اوج تکنولوژی
پورشه بهترین در شتاب و سرعت
پورشه سلطان الکتریکی ها