در سال ۲۰۱۸ بود که ساندی مونرو که کارشناس ساخت است یکی از اولین نمونههای تسلا مدل ۳ تولیدی را بررسی و آن را با کیفیت کیا در دهه ۹۰ میلادی مقایسه کرد. اگرچه مالکان محصولات اخیر تسلا به مشکلات نسبتاً زیادی اشاره داشتهاند اما به نظر میرسد این خودروساز از نظر کیفیت تولید به سطوح بالاتری رسیده است.
به منظور دیدن اینکه دستاوردهای تسلا از این نظر چه بوده مونرو اخیراً فرصت گفتوگو با ایلان ماسک را درباره تمامی چیزهای مربوط به این برند داشته است.
این مصاحبه با مونرو شروع شده و ماسک درباره مشکلات نمونههای اولیه تسلا مدل ۳ صحبت کرده است. مرد خبرساز دنیای خودرو اعتراف کرده حفظ کیفیت تسلا مدل ۳ و درعینحال افزایش تیراژ قابلتوجه آن کار بسیار سختی بوده است. ماسک گفته تسلا به بهبود فرایندهای تولید خود ادامه داده و کارهای مثبتی در زمینه فاصله موجود بین بخشهای مختلف بدنه و کیفیت رنگ خودروها انجام شده است.
در این مصاحبه به مباحث زیاد دیگری نیز اشاره شده است. در یکی از بخشها مونرو صندلیهای راحت تسلا مدل Y را تحسین کرده و گفته که این صندلیها راحتترین نمونههایی بودهاند که او تاکنون تست کرده است. موضوع جالب اینکه خود تسلا این صندلیها را طراحی کرده و ساخته درحالیکه اکثر خودروسازان از صندلیهای تأمین شده توسط شرکتهای دیگر استفاده میکنند. ماسک گفته وجود تأسیسات ساخت در خود شرکت به این برند اجازه داده در طول زمان صندلیهایی بسیار راحت را تولید کند.
از جمله دیگر مباحث این مصاحبه میتوان به جدیدترین نسخه اتوپایلوت و مجموعه باتریهای در حال توسعه این خودروساز اشاره کرد.
مهدی،:امید اینده
۱۷ بهمن ۱۳۹۹وقتی با یکی از فامیلای گفتم که تو مغز یه میمون چیپ جاسازی کرده
انقدر عصبانی شد که نگو???
دنیا تازه داره ترسناک میشه
ehsan fa
۱۷ بهمن ۱۳۹۹چه ربطی به خودرو داره این نظر شما.
خوب ماهم میمون بدون خال میفرستیم فضا با یه خال گنده تو صورتش برمیگرده همه هم قبول دارن که اون همونه(یا برعکس).
یا ماهواره سه کیلویی میفرستیم کرم بریزه تو فضا.
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۹دنیا ترسناک بوده ، فقط این فضای مجازی بوده که نمایانش کرده !
یه زمانی حاکمان و رهبران جهانی چپاول و تجاوز میکردن در تمام نقاط جهان و تاریخ نویسان اون چیزی را که دوست داشتن و یا تحمیل میشد بهشون به آیندگان تحویل میدادن و ما فقط میخواندیم و قضاوت میکردیم !!!
یه زمانی که همه ما شاهدش بودیم ، روزنامهها آمدن و سپس شبکههای تلویزیونی و ما هرچی اونها نشونمون میدادن میدیدیم و احساسش میکردیم و باورش میکردیم !!!
تا اینکه رسیدیم به این دنیای جدید و شروعش با فیسبوک ، تلگرام ، اینستاگرام و…. که حاصلش شد حقیقت تمام از روزگاری که به سر تک به تک انسانهای روی زمین میاد و این باعث شده تازه بفهمیم دنیا چقدر بیرحم و ظالم هست و چه دروغهایی که در گذشته فریبمان داده و امروز فقط میشینیم و میبینیم و آه میکشیم ، چون کاری جز آه کشیدن از ما ساخته نیست !!!
کی فکرش را میکرد ، روزگاری بیاد که نماینده انتخابی یک ملت بزنه تو گوش مامور قانون و همون روز همه خبر دار شوند در حالی که تا قبل از این شبکههای مجازی ، خدا میدونه چه بلاهایی سر هم میوردیم و در قدرت بزرگان پنهان و مظلومکُشی میشد !!!
دیگه تموم شد دوران بزن در رو ها !
۹میلیارد آدم به همدیگر متصل هستند و از حال هم باخبر که فقط امیدوارم تمام دزدها و چپاولگران یک به یک به سزای اعمالشون برسند در هر کجای این عالم که هستند ، چه در اروپا و آمریکا ، چه در ایران و آفریقا و… ، همه جای جهان به امید خدا و پیشرفت تکنولوژی خالی از ظلم و اِسارت بشه !!!
ایلان ماسک ، دَقَل هست ، اما دوست داشتنی هم هست و بسیار شیطون !
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۹یه چیز جالب که دیروز خوندم ، توئیتی بوده که جرمیکلارکسون در رابطه با قانون جدید کشور انگلستان و برقی شدن تمام ناوگان حملونقل بریتانیا از سال ۲۰۳۵ به بعد گذاشته ? .
گفته : ( یادم باشه سال ۲۰۳۴ بِرَم ۱۰تا ماشین صفر خوب بنزینی بخرم تا از شر برقیها به دور باشم )???.
Farzad
۱۷ بهمن ۱۳۹۹گُل گفته ? همه عاشقان ماشین همین کارو میکنن .
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۹واسه ما تو ایران که فرقی نمیکنه !
چون احتمالاً تا سال 2099 داریم بنزین و گازوییل میسوزونیم با پلترفمهایی ارتقاء یافته از شاهین تارا ساینا تیبا و… !
فکر کنم تا اون موقع در همهجای جهان خودروها از انرژی و سوخت اتمی استفاده میکنند که تا سالها نیاز به سوختگیری نداشته باشند ، ولی تو ایران ما شاهد برقی شدن ساینا و تو صف ایستادنهای مردم خودجوش همیشه در صحنه و تفاوت قیمت کارخانه با بازار باشیم ?♂️? !
البته یه خبر خوشحالکننده که امروز خوندم ، این بود که تا ۸۰ سال آینده ، جمعیت ایران به زیر ۳۰ میلیون نفر میرسه و این یعنی ایرانی کمتر و زجر عصبی کمتر !
ما دهه ۶۰تیها حتی برای پیدا کردن قبر هم به مشکل میخوریم ، چه برسه ازدواج و فرزندآوری که سپردیمشون به دهه ۸۰ و ۹۰ها ? .
?Ali Hossein?
۱۷ بهمن ۱۳۹۹اقا نوید من حرفت رو قبول دارم واقعا گل گفتی دمت گرم
ولی به قول خودت سال 1410 ایرانخودرو میگه خب هالا وقت اینه که از پارس + رونمایی شه ???????????
Elmiraj
۱۷ بهمن ۱۳۹۹(( مرد خبرساز دنیای خودرو اعتراف کرده حفظ کیفیت تسلا مدل ۳ و درعینحال افزایش تیراژ قابلتوجه آن کار بسیار سختی بوده است ))
همین کافیه…..
این کار فقط از ایلان ماسک برمیاد…
.
.
پدال به اعترافات جدید سندی مونرو که چند هفته پیش model 3 2021 ساخت کارخانه fremont را بررسی کرده هم اشاره میکردی که آشکارا میگه که این model 3 بسیار با کیفیت تر و بهتر از نمونه سه سال قبل هست…
یا model 3 های ساخت گیگافاکتوری شانگهای که تاکنون در دو مطالعه بررسی کیفیت رتبه اول و دوم با کیفیت ترین خودروهای مونتاژ چین را دریافت کردن….
از گیگافاکتوری برلین هم میگفتی که در حال احداث پیشرفته ترین اتاق رنگ در بین تمامی کارخانههای خودرو سازی هست…
بهزاد
۱۷ بهمن ۱۳۹۹اون آمار بررسی کیفی خودروهای برقی در چین یک مشکل داره و اونم میزان آماری هست که در اون شرکت کردن که تعداد پاسخ دهنده ها کلا فقط 3267 نفر بودن که خیلی کمه.
کیفیت مونتاژ در بررسی های اولیه یک چیزه و اشکالات در بلند مدت یک چیز دیگه و فکر کنم تسلا در سالی که گذشت در بررسی 3 ساله امتیاز 250 آورده بود که از میانگین صنعتی که 139 باشه بالاتر بود و هنوز مشکلاتی داره.
کنترل کیفی در خطوط تولید فقط یک بخش کوچکی از محصول نهایی بوده در حالی که کیفیت ساخت قطعات هم اهمیت داره و برای بالا بردن کیفیت یک شرکت مجبوره از تامین کننده ها و متریال های بهتر استفاده کنه.
Sina
۱۷ بهمن ۱۳۹۹بعدش یه عده الکی میگن اینا شایعه هست
بفرما خود ایلان ماسک هم تایید کرد کیفیتشون بالا نیست
وقتی بخوای ماشین گرون رو تو تولید زیاد و قیمت پایین بفروشی همین میشه
هر چند باز هم این کار پر ریسک رو انجام دادن قابل تحسینه
ツSAMURAIツ
۱۷ بهمن ۱۳۹۹خود ایلان ماسک میخواد که کیفیت ماشیناش پایین باشه
کیفیت کمتر = خرج کمتر = سود بیشتر
بیخود نیست پولدار ترین فرد جهان شده
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۹یادتون میاد یه زمانی حدود ۱۵ سال پیش ، اپل 3js اومده بود تو بازار و کسی کاری نداشت که چقدر سخته کار کردن باهاش و فقط دوست داشتی داشته باشیش ، چون یه چیز جدید و نوآور بود که انگاری از طرف آدمفضاییها اومده بود تو جمع موبایلهای معمولی از نوکیا و سامسونگ و موتورولا !
تسلا و خریدارانش هم همینه قضیشون !
اصلاً دنبال کیفیت نیستند یا اصلاً به این قضیه فکر نمیکنند ، چون فقط میخوان ببینند این خودرو چیه که اینقدر معروف شده و اومده پس از حدود ۱۰۰ سال ، دنیای خودرو را متحول کنه !
تسلا ، حالا دیگه جا افتاده و باید فکری به حال کیفیتش بکنه !
اما جالبه که بیشترین مشکلات کیفیتی ، نه در متریال اونها ، بلکه در خط منتاژ اتفاق میوفته که خیلی زشته این قضیه در حالی که فقط این مشکلات میشه در خودروسازان ایرانی شاهدش باشیم مثل فاصلهی درز قطعات با هم یا چِفت بودن قطعات و نامتقارن بودنشون با هم !
Elmiraj
۱۷ بهمن ۱۳۹۹فقط در خودروسازان ایرانی شاهدش هستیم…!؟!؟!؟
.
پس این پورشه تایکان هایی که مشکلات مونتاژی داشتن ، ساخت کجا بودن…؟؟؟
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۹Elmiraj ، رفیق ، عزیز من
خداوکیلی روت میشه پورشه تایکان را با محصولات تسلا از نظر کیفیتی و طراحی و پرفورمنس مقایسه کنی !
هر کدوم از تسلاها که از خط کارخانه خارج میشه به صورت صفر کیلومتر ، تماماً مشکلات منتاژی دارند !
کاری به یوتیوب و ویدیوهای خارجیها ندارم !
یکیشو علی بخردی تو کانالش گذاشته با زبان شیوای فارسی ، تازه علی بخردی یکی از مِلکهاش هم به تسلا اجاره داده و خودش تو دنیای ماشین بازی و تجربه سپری میکنه و خیلی راحت و با اِستدلال منطقی در مورد تمام خودروها نقد میکنه و دلیل خوب و بد بودن هر خودرویی را با دلیل نشون میده !
تا به اینجای کار ، تسلا مضخرفترین کیفیت مونتاژی را در تمام خودروهای جهان داشته و فقط میشه با مونتاژ خودروهای ایرانی مقایسهاَش کرد ، چون حتی من تو خودروهای چینی روسی و هندی هم این مشکلات منتاژی را ندیدم ، چه برسه خودروهای ژاپنی آمریکایی کرهای آلمانی و… !
Elmiraj
۱۷ بهمن ۱۳۹۹خب شما با لینک معتبر ثابت که هیچ پورشه تایکانی مشکل مونتاژی نداشته…
یه لینک هم بفرست که ثابت کنه ۱۰ درصد تسلا ها کیفیت مونتاژی دارند…
UNAS
۱۸ بهمن ۱۳۹۹مش نوید شوما ببخشد تسلا رو
بچه بوده و خام
ehsan fa
۱۷ بهمن ۱۳۹۹پس بریم id3 فولکس رو بخریم :-)
akrh78
۱۷ بهمن ۱۳۹۹بیاین تحویل بگیرین اقایونی که گویا سهام دار تسلا هستین
خود ایلان ماسک اعتراف کرده دوستان مشکل کمتر از اتش سوزی و انفجار خودرو رو اصلا نقص فنی و کیفی در نظر نمیگیرن
Hadi
۱۷ بهمن ۱۳۹۹شجاعت اینو داشتن که مشکلات کیفیتی شون رو قبول کنن ?
خودش خیلی خوبه…
کیفیت تسلا نسبت به همرده هاش پایین تره و باید روی کنترل کیفیت جدی کار کنه وگرنه با همه گیری بیشتر الکتریکیا تعداد زیادی مشتریاش رو از دست میده…
Ali
۱۷ بهمن ۱۳۹۹پس چرا اینقدر پول میدن این ماشینو میخرن؟در حالی که مدلای با کیفیت دیگه هم هست
علی
۱۷ بهمن ۱۳۹۹دوستان اصلا حواسشون نیست که این حرف ها درباره ارزان ترین نسخه تسلا هست نه مدل های بالا !!!
و این یه چیز عادیه که برای پایین آوردن قیمت تمام شده یه همچین اتفاقاتی میفته
OMID
۱۷ بهمن ۱۳۹۹همشون همین مشکلات رو داشتن مختص مدل ۳ نیست
بیشترش به خاطر قیمت نبوده
به افزایش تولید شدید و سریع بر میگرده
و تسلا هم خودروساز جدیدی هست نسبتا پس طبیعیه تا حدی
علی
۱۷ بهمن ۱۳۹۹به مرور زمان این مشکل خیلی کم میشه چون مونتاژ کننده ها کارشون را بهتر یاد میگیرند البته اگه مشکل اصلی مونتاژ باشه ?
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۹علی آقا
فکر نمیکنم به این زودیها این مشکلات را حل کنه !
چون در حال حاضر شاهدش هستیم که تسلا کمیت را به کیفیت ترجیح داده و فقط به فکر تولید بالاتر هست و مطمئناً هرچی تولید بالاتر و تعداد کادخانهها بیشتر بشه ، رسیدگی و مدریت تمرکزی روی این قضیه کیفیتی کمتر و کمتر میشه !
فقط خدا میدونه چی تو سر این ایلان ماسک دیوونه میگذره !
کلاً آدم جالب و دوستداشتنیایه ، با این که اصلاً با محصولاتش حال نمیکنم و رقبایش را به تسلا ترجیح میدهم !
ツSAMURAIツ
۱۷ بهمن ۱۳۹۹چون ارزون ترینه دلیل نمیشه بی کیفیت باشه
akrh78
۱۸ بهمن ۱۳۹۹توی ارزون ترین مدلای پورشه هم همچین روالی هست؟
خون اونی که بیشتر پول داره مدل بالاتر رو میخره رنگین تره؟
AliREZA
۱۷ بهمن ۱۳۹۹من نمیدونم فاز این دوستان که میان نظر تخصصی میدن چیه! داداج تو برو پرایدت رو برون
Me
۱۷ بهمن ۱۳۹۹یکی جلو دهن این مردک رو بگیره
فاتحه خوند تو قیمت سهام رفت
RezaRs
۱۷ بهمن ۱۳۹۹تا مرکل هست میلیارد یورویی بهش علف خرس بدند نگران چی باشه
حسین دهمرد
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ایلان ماسک غلط کرده خیلی هم کیفیت تسلاها خوب و عالی و درجه یکه حتی از لینکلن هم بهتره.
همون داستان پیراهن مشکیه
RezaRs
۱۸ بهمن ۱۳۹۹جل زده حالت طبیعی نداشته جل جل بنگ بنگ