ارزش سهام تسلا با سرعتی باورنکردنی رو به افزایش بوده و پیش از بسته شدن در رقم ۸۸۷ دلار به ازای هر سهم به ۹۶۱ دلار نیز رسید.
ارزش سهام این خودروساز آمریکایی از شروع سال جدید میلادی تاکنون بیش از دو برابر شده و تنها در دو روز گذشته ارزش سهام این شرکت افزایش ۳۶ درصدی داشته است. جدیدترین دلیل برای افزایش ارزش سهام تسلا به بیانیه پاناسونیک در همکاری با تسلا برای تولید باتری خودروهای الکتریکی مربوط میشود.
یکی از تحلیلگران دنیای خودرو میگوید:
سرمایهگذاران هماکنون باور میکنند که تسلا میتواند خودروها را بهصورت انبوه تولید کند و خودروسازان، سازندگان باتری و تأمینکنندگان میتوانند از خودروهای الکتریکی پول دربیاورند.
رشد فوقالعاده ارزش تسلا در سال جاری دلایل متنوعی دارد. در آغاز باید گفت هزینههای عملیاتی این شرکت در سال پیش به حدود ۷ درصد کاهش یافته و میزان تحویل خودروها نیز تا ۵۰ درصد افزایش داشته است. همچنین تسلا اخیراً تولید خودرو در چین را شروع کرده و در حال کار روی گیگا فاکتوری جدید در برلین آلمان میباشد. علاوه بر این، گفته شده تسلا در بازار خودروهای الکتریکی همچنان پیشرو خواهد بود. موسسه مدیریت سرمایهگذاری ARK به حدی به آینده تسلا خوشبین است که گفته اگر برند موردبحث قادر به افزایش سوددهی خود، کاهش هزینهها و تثبیت شبکه تاکسی کاملاً خودران باشد ارزش سهامش به ۷ هزار دلار هم در ۵ سال آینده خواهد رسید.
ایلان ماسک به لطف قوانین تسلا پولدارتر از هر زمان دیگری بوده و از زمان آغاز سال تاکنون شاهد افزایش بیش از ۱۵ میلیارد دلاری ارزش داراییهای خود بوده است.
s.h
۱۸ بهمن ۱۳۹۸اصلا کاری به تسلا و هیچ چیز کلا درباره ماشینش نداریم
ولی واقعا اگر میگند نابغه ؛ یه نابغه هست چرا ؟؟ چون خوب بلده خودشو سر زبان ها بندازه خوب حالا چه فایده ای داره ؟؟؟ وقتی با گفتن یه رقم درشت برای قردت ماشینش یا طراحی اساب بازی دهه شصت گونه ماشین سر زبانها میوفته خواه ناخواه در موردش حرفه و درمورد اینده ماشینای الکتریکی که اینجاش مهمه بعد از اون که در موردش حرفی زده شده ولو بین دوتا دوست تو اوتوبوس !!!! بعد از اون با اعلام یه توانایی و یه اعلام درخواست زیاد برای وسیله هاش یا هر چیز دیگه ای که باعث بشه ادم عادی تعجب کنه و یه پله بالاتر از معمولی ذهنش بره ( منظور سهام داران و مشتری ها و خودوروسازان و کلا هر کسی جز ما ) بعد از اون توجه به خودش و سهامش جلب میشه ( دوستان تو امریکا سهام و بورس برشش از بانک بیشتره و یه طورایی هم تو اروپا تو ایران 0.1 درصد هم نمیدونند چیه فقط میدونند پول میدی یه برگه سهم میخری که کم شه یا زیاد !!! همین !!!) و همون قانون که هر چیزی طالبش زیاد باشه ولی تعدادش افزایش پیدا نکنه میشه طلا !!! مثلا بیت کویین یا شایدم الماس و یا سهام تسلا
خب پرا بقیه ماشین سازا این کار رو نمیکنند ؟؟ چون اونا وجه تمایزی ندارند یعنی الکتریکی نیستند یعنی اینده رو تصاحب نمیکنند یعنی حتی خود پدرشونم ( مرسدس ) حدودا 1.-15 سال عقبه چون با یه ماشین بنزینی نمیشه سر زبونها افتاد مگه با سرعت و شتاب و اینا و مشکل اینه که کمپانی های این کاره ( مثل کونیک زگ ) خیلی خیلی کوچک تر از اون هستند که بخواند سهامی بشند اون هم عام !!! و اگر بخواد رشد کنند دیگه تولید محدود نیستند !!!! مثلا یه ادم پولدار میتونه کل کونیک زگ یا بوگاتی رو بخره اگر فروشنده باشند
Elmiraj
۱۸ بهمن ۱۳۹۸کافیه با همین فرمون پیش بره تا ۲۰۳۰ به جمع تریلیونیها بپیونده…
پویان
۱۸ بهمن ۱۳۹۸هیچ وقت همچین اتفاقی نمی افته .تریلیونی بسه یعنی اندازه اپل .سود اپل میدونی چقدره ؟
البته حباب و تبلیغات بهش کمک میکنه
MADJID
۱۸ بهمن ۱۳۹۸همین الان پیش بینی میکنن بیل گیتس اگر 90 سال عمر کنه میتونه اولین تریلیونر دنیا باشه
انگلیسی گوگل کن تا مقالات مربوط بهش رو پیدا کنی
JDM
۱۸ بهمن ۱۳۹۸داداش به نظرت ماسک اگر طبق اقتصاد مقاومتی عمل کنه میتونه سود خالص و پایدار بدست بیاره؟
پویان
۱۸ بهمن ۱۳۹۸خیلی بهتر از تسلا میشه ساخت.تسلا که شاخی نیست
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۸باز گفتی مقاومتی سر کلش پیدا شد اسمش نیارید
Elmiraj
۱۸ بهمن ۱۳۹۸پویان@
استاد ارزش سهام تسلا تا ۹۶۱ دلار پیش رفت تا این که تاثیر کرونا باعث احتمال تعطیلی گیگافاکتوری شانگهای شد و طی چند روز گذشته باعث افت سهام شد ، ولی باز خوبه بدونی هم اکنون ارزش هر سهم تسلا ۷۴۹ دلاره و این کمپانی ۱۳۵ میلیارد دلار ارزش داره….
کافیه ارزش هر سهم به ۵۵۵۰ دلار برسه تا تسلا یک تریلیونی بشه که طبق پیش بینی همین موسسه مدیریت سرمایهگذاری ARK به ۲۰۲۵ هم نمی کشه .
Hamidreza
۱۸ بهمن ۱۳۹۸@پویان
عه تو دهن مارو سرویس کردیا
اصلا ایرانی ؟ یا جاسوس انگلیسی هستی؟ فازت چیه؟ تا الان از خونت بیرون اومدی؟ قیمتا رو دیدی؟ حمایت دولت رو دیدی؟
عه عه عه
reza
۱۸ بهمن ۱۳۹۸elmiraj@
یعنی تسلا بدنه و شاسی خودروهاش رو هم خودش تولید میکنه؟!!قالب گیری و تراشکاری بدنه و شاسی رو هم خود شرکت انجام میده؟
شرکت تسلا رینگ های خودروهاش رو از شرکت اسپانیایی zanini و سیستم تعلیق رو از شرکت آلمانی ThyssenKrupp تهیه میکنه؟چرا تسلا از برندهای بهتری برای رینگ و سیستم تعلیق مثل کایابا و… استفاده نمیکنه؟یا اینکه اونهارو هم خودش تولید میکنه؟(چون همه خودروسازان دنیا همه قطعاتشون رو از شرکت های مختلف تامین و سپس اقدام به مونتاژ خودروهاشون میکنن و در اصل هیچ کدوم از قطعات مورد استفاده در خودروهاشون رو خودشون تولید نکرده اند)
تسلا کالیپر ترمز ،دیسک ترمز،لنت ترمز،cpu و تراشه های خودروهاش رو هم خودش میسازه؟فرمان خودروهای تسلا تمام برقی هست یا هنوز تعدادی قطعه مکانیکی داره؟ یا اینکه هنوز فرمان های تمام برقی تجاری سازی نشده اند؟سیستم ترمز خودروهای تسلا چی؟(تمام برقی هست یا هیدرولیکه و با روغن کار میکنه؟واینکه سیستم ترمز برقی در صورت قطع برق ماشین باز هم کار میکنه یا اینکه از کار میوفته؟؟)
پس در کارخانه های برلین و شانگهای هم خط تولید باتری و الکتروموتور،پردازنده خودرو و بدنه و شاسی هم داریم؟چه زمانی تسلا این 90 درصد قطعات رو که در بالا گفته شد در کارخانه های برلین و شانگهای میسازه؟باتری های مورد نیاز خودروهای ساخته شده در برلین و شانگهای هم توسط تسلا و پاناسونیک و با همکاری هم در همون کارخانه ها ساخته میشه؟(چون فعلا که برای باتری خودروهای چین با lg chem و catl قرار داد بسته)
تو مقاله دیروز که در مورد فورد موستانگ مک e بود یکی از مدیران فورد گفته بود که سطح کیفی کلی خودروهای تسلا مثل مدل 3 و y پایینه!!؟؟درسته؟!
میدونید که سیستم تعلیق شرکت بوز 14 سال پیش ساخته شده ولی حالا به علل مختلفی مثل وزن و حجم زیاد و هزینه زیاد تا حالا در هیچ خودرویی استفاده نشده تا اینکه در سال 97 استارتاپ کلیرموشن(آمریکایی) با خرید فناوری سیستم تعلیق بوز و سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری قصد تجاری سازی این سیستم تعلیق رو داره تا اون را راهی بازار کنه و گفته میشه مشکل وزن و حجم زیاد اون حل شده و نباید زیاد بزرگتر از سیستم تعلیق معمول خودروها باشه.هیچ ماشینی در آینده از اون استفاده نمیکنه؟چرا تسلا این فناوری رو نخرید یا اینکه از اون استفاده نکرد؟یا میتونست برای مدل های sوx از سیستم تعلیق بهتر و پیشرفته تری هم استفاده کنه؟چون این سیستم فوق العاده است و انقلابی در سیستم تعلیق خودروهاست به خصوص برای خودروهای خودران همچنین راحتی و سواری خیلی خوبی رو برای سرنشینان فراهم میکنه و در کل اصلا قابل قیاس با سیستم تعلیق های امروزی نیست و خیلی پیشرفته است.
reza
۱۸ بهمن ۱۳۹۸elmiraj@
ببخشید بعضی از کارشناسان میگن که ارزش سهام تسلا در آینده کاهش پیدا میکنه و ممکنه مثلا دوباره ارزش شرکت به 110 میلیارد دلار(قبلا) برسه و این مقدار افزایش قیمت سهام بیش از حده و در آینده ارزش سهام کاهش پیدا میکنه(به خاطر همون ماجرا short و شرط بستن روی سهام تسلا که باعث فروش اجباری تعداد سهم زیادی شد و در نتیجه همین موضوع باعث خرید و فروش زیاد سهم و افزایش قیمت بیش از حد سهام شد؟؟) اما عده ای از کارشناسان میگن که این افزایش سهام درسته و حباب نیست و در آینده نه تنها ارزش سهام این شرکت کاهش پیدا نمیکنه بلکه بیشتر هم میشه و به روند صعودیش ادامه میده.نظر شما چیه؟کدوم دسته از کارشناسان درست میگن؟
Elmiraj
۱۸ بهمن ۱۳۹۸آینده صنعت خودرو چوب و چرم و موتور ۱۲ سیلندر نیست ، آینده یعنی الکتریکی و خودران چیزی که تسلا دوازده ساله داره انجام میده ، در حال حاضر بشدت از بقیه جلوتره و با سرعت نور داره به جلو می تازه….
بعد از ۹۶۱ دلاری شدن سهام تسلا مسئله بحران کرونا باعث احتمال تعطیلی گیگافاکتوری شانگهای شده و در چند روز گذشته ارزش سهام را تا ۷۴۰ دلار پایین آورده ( البته بحران کرونا تمامی شرکت های فعال در چین را با افت سهام مواجه کرده ) این بحران میگذره و دوباره ارزش تسلا به بالای ۹۰۰ دلار می رسه و طبق پیش بینی های جدید کارشناسان و موسسات سرمایهگذاری در صورت تثبیت سوددهی کنونی ارزش تسلا در طول یک دهه آینده به بیش از یک تریلیون دلار خواهد رسید .
reza
۱۸ بهمن ۱۳۹۸elmiraj@
یعنی تسلا بدنه و شاسی خودروهاش رو هم خودش تولید میکنه؟!!قالب گیری و تراشکاری بدنه و شاسی رو هم خود شرکت انجام میده؟
شرکت تسلا رینگ های خودروهاش رو از شرکت اسپانیایی zanini و سیستم تعلیق رو از شرکت آلمانی ThyssenKrupp تهیه میکنه؟چرا تسلا از برندهای بهتری برای رینگ و سیستم تعلیق مثل کایابا و… استفاده نمیکنه؟یا اینکه اونهارو هم خودش تولید میکنه؟(چون همه خودروسازان دنیا همه قطعاتشون رو از شرکت های مختلف تامین و سپس اقدام به مونتاژ خودروهاشون میکنن و در اصل هیچ کدوم از قطعات مورد استفاده در خودروهاشون رو خودشون تولید نکرده اند)
تسلا کالیپر ترمز ،دیسک ترمز،لنت ترمز،cpu و تراشه های خودروهاش رو هم خودش میسازه؟فرمان خودروهای تسلا تمام برقی است یا هنوز تعدادی قطعه مکانیکی در اون استفاده شده؟چون فکر کنم هنوز فرمان تمام برقی به خاطر قوانین سخت تجاری سازی نشده؟ترمز خودروهای تسلا چه طور؟اونها هم برقی هستند یا هیدرولیکی هستن و با روغن کار میکنند؟سیستم ترمز برقی در صورت قطع برق خودرو از کار می افتد؟و خطرآفرین نیست؟
پس در کارخانه های برلین و شانگهای هم خط تولید باتری و الکتروموتور،پردازنده خودرو و بدنه و شاسی هم داریم؟چه زمانی تسلا این 90 درصد قطعات رو که در بالا گفته شد در کارخانه های برلین و شانگهای میسازه؟باتری های مورد نیاز خودروهای ساخته شده در برلین و شانگهای هم توسط تسلا و پاناسونیک و با همکاری هم در همون کارخانه ها ساخته میشه؟(چون فعلا که برای باتری خودروهای چین با lg chem و catl قرار داد بسته)
تو مقاله دیروز که در مورد فورد موستانگ مک e بود یکی از مدیران فورد گفته بود که سطح کیفی کلی خودروهای تسلا مثل مدل 3 و y پایینه!!؟؟درسته؟!
میدونید که سیستم تعلیق شرکت بوز 14 سال پیش ساخته شده ولی حالا به علل مختلفی مثل وزن و حجم زیاد و هزینه زیاد تا حالا در هیچ خودرویی استفاده نشده تا اینکه در سال 97 استارتاپ کلیرموشن(آمریکایی) با خرید فناوری سیستم تعلیق بوز و سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری قصد تجاری سازی این سیستم تعلیق رو داره تا اون را راهی بازار کنه و گفته میشه مشکل وزن و حجم زیاد اون حل شده و نباید زیاد بزرگتر از سیستم تعلیق معمول خودروها باشه.هیچ ماشینی در آینده از اون استفاده نمیکنه؟چرا تسلا این فناوری رو نخرید یا اینکه از اون استفاده نکرد؟یا میتونست برای مدل های sوx از سیستم تعلیق بهتر و پیشرفته تری هم استفاده کنه؟چون این سیستم فوق العاده است و انقلابی در سیستم تعلیق خودروهاست به خصوص برای خودروهای خودران همچنین راحتی و سواری خیلی خوبی رو برای سرنشینان فراهم میکنه و در کل اصلا قابل قیاس با سیستم تعلیق های امروزی نیست و خیلی پیشرفته است.
reza
۱۸ بهمن ۱۳۹۸elmiraj@
گفته میشه که تسلا قطعاتی مثل سیستم ترمز(کالیپر و دیسک ترمز و لنت ترمز)،سیستم تعلیق(کمک فنر،فنر لول و اتصالات)،بدنه و شاسی(قالب گیری و تراشکاری بدنه و شاسی)،پردازنده خودرو(توسط انویدیا و خود انویدیا تراشه را از tsmc تامین می کند)الکتروموتور و باتری و رینگ خودروها ,…. را خودش تولید می کند؟!!تولید همه این قطعات توسط خود خودروساز و تنها یک شرکت امکان پذیر نیست!!و برای تولید هر کدام از این قطعات نیاز به خط تولید جداگانه و پیشرفته هست و تمام خودروسازان دنیا همه قطعات را از شرکت های سازنده لوازم یدکی تامین و سپس اقدام به مونتاژ آنها می کنند.این که گفته میشه تسلا تمام این قطعات را خودش تولید می کنه احتمالا یعنی این شرکت تولید مثلا دیسک و کالیپر و لنت ترمز و کمک فنر و بدنه و شاسی و رینگ و…. را به شرکت های دیگر می سپارد و سپس علامت تسلا را روی آنها حک می کند و اقدام به مونتاژ خودرو می کند دقیقا عین کالیپر ترمز که روش نوشته tesla.درسته؟؟!!برای مثال سیستم تعلیق توسط شرکت آلمانی ThyssenKrupp و رینگ ها هم توسط شرکت اسپانیایی zanini تولید می شود.
در کارخانه های برلین و شانگهای که گفته میشه 90 درصد قطعات در داخل همان کارخانه ساخته می شود احتمالا منظور همان مورد گفته شده در بالا است.حالا شاید فقط باتری در داخل این کارخانه ها ساخته بشه که اون هم به این زودی ها اتفاق نمی افتد چون برای ساخت باتری نیاز به تجهیزات و خط تولید پیشرفته و پرهزینه هست که ساختش چند سال طول می کشد برای مثال تسلا قصد داره باتری های خودروهای ساخت چین را از شرکت های lg chem و catl تامین کنه نه از پاناسونیک و خودش؟؟!!
بهزاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۸رضا جان هنوز به جواب سوالاتتون نرسیدید؟
کل قطعات مورد استفاده در خودروهای تسلا به جزء الکترو موتور از تامین کننده ها به دست تسلا میرسه.
ترمزها ساخت برمبو و تمام موارد ریز و درشت دیگر بسته به منطقه ی ساخت توسط قطعه سازان تامین میشه حتی سیستم خودران ساخت مگنا کانادا هست.
پاناسونیک وارد سرمایه گزاری مشترک در چین نشد و تسلا فعلا قرارداد دو ساله با شرکت چینی امضا کرده و با قراردادی که تویوتا و پاناسونیک جدیدا امضاء کردن احتمالا در گیگافکتوری برلین هم حضور نخواهد داشت.
برای نتیجه گیری در عملکرد حداقل تا سال 2025 باید منتظر موند.
پویان
۱۸ بهمن ۱۳۹۸رضا در حال حاضر که مشخصه این ارزش سهام کاملا حبابیه .چون سود دهی هنوز نداشته .
اینده ممکنه شرایط متفاوت پیش بیاد .و این بستگی به سرعنت کار رقبا مثل فولکس واگن و بقیست .البته فولکس واگن تا حالا خیلی جدی عمل نکرده .مشکل دیگه بحث تبایغات و برن دسازیه که مهمتر از کیفیت نقش داره . و گر نه از نظر کیفیت تا یه سال دیگه چینی ها هم خودرو برقی مثل تسلا می سازن.
مانی
۱۹ بهمن ۱۳۹۸به احتمال زیاد میاد پایین و ثابت میشه
حتی اگه خودرو ساز اول جهان بشه
به نظر میاد بیشتر بازیهای بورس باشه
Elmiraj
۱۹ بهمن ۱۳۹۸reza@
هیچ خودروسازی ۱۰۰ درصد هیچ حتی ۷۰ درصد از ماشینی را که به شما تحویل میده را هم خودش نساخته ، در سراسر جهان صد ها کمپانی بزرگ و کوچک قطعه ساز وجود داره که تأمین کننده همین شرکت ها هستن و فقط طرح میگیرن و قطعه تحویل میدن .
تامین کردن تمامی این قطعات به صد ها دستگاه گرانقیمت CNC و ریخته گری و ده ها کارخانه نیاز داره که هزینه مالی و انسانی سنگینی را به این شرکت ها وارد می کنه برای همین چه برای تسلا و چه دیگر خودروسازان تولید تمامی قطعات غیر ممکنه .
.
خوبه بدونین برای ساخت اولین محصول تولید انبوه تسلا یعنی Model S تسلا مجبور بود از ۳۰۰ شرکت تامین کننده ۲۰۰۰ قطعه خریداری کنه که نام Mercedes-Benz هم در بین این ۳۰۰ کمپانی تامین کننده دیده میشه .
اما مسئله برای model 3 و model Y کاملا متفاوته و تسلا سر تولید این دو چندین پتنت اختراع ثبت کرده و وابستگی بسیار کمتری در حال حاظر به تأمین کننده گان قبلی داره و جریان همکاریش با CATL و LG chem در چین هم تا راه اندازی فاز دوم Gigafactory شانگهای هست چون در حال حاظر برای تولید model 3/Y به باتری های این دو شرکت نیاز داره .
.
.
(( این که چه شرکت هایی در کدوم کشورها تامین کننده هستن اصلا اهمیت نداره ، مهم اینه که علم و مهندسی طراحی این قطعه ها برای تسلا هست ))
MADJID
۱۸ بهمن ۱۳۹۸الان ماسک پتانسیل اینو داره که تا 22 سال دیگه ( در 70 سالگیش ) سرمایشو به قدری بالا ببره که اولین تریلیونر دنیا بشه. ثروتش رو هم تماماً با مغز و تلاش خودش به دست آورده و تمامش رو داره خرج ایده های بلند پروازنش میکنه
پویان
۱۸ بهمن ۱۳۹۸ولی ای نافزایش سهام یه حبابه . مگه یه خودروسازی چقدر فروش میتونه دانشته باشه ؟ همین الان هم سود نداره خیلی تسلا
MADJID
۱۸ بهمن ۱۳۹۸افزایش سهام یعنی اعتبار برند
هر چی معتبر تر باشی قدرتمند تری
حباب چیه باز؟؟؟!!!!
پویان
۱۸ بهمن ۱۳۹۸اعتبار ؟!!
حباب یعنی بیش از سود ارزش سهام بره بالا .که الان برای خیلی از شرکتای امریکا این اتفاق افتاده و بازار سهام حبابی شده ؟
Elmiraj
۱۸ بهمن ۱۳۹۸MADJID@
در کل این دوستمون وال استریت را با بورس در پیت و سراسر دروغ ایران اشتباه گرفته….بورسی که با وجود ۷۴۷ شرکت فعال ارزشش به ۹۰ میلیارد دلار هم نمی رسه ، و روز به روز در حال سقوطه….
.
برای همین فکر می کنه ارزش کمپانی های آمریکایی حبابیه و یه روز این حباب می ترکه و همه ورشکست میشن و ما با اقتصاد مقاومتی شکستشون میدیم…!!!!!!!!!!!
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۸شما ظاهرا نمیدونی بورس و سهام چیه در بازار بورس و کسب و کار ایده و خلاقیت حرف اول میزنه چیزی که امریکا روش تمرکز کرده و تبهر داره و همیشه هم اول هست
پویان
۱۹ بهمن ۱۳۹۸تبحر نیست.خالی کردن جیب بقیست
Mohammad
۱۸ بهمن ۱۳۹۸یه خودروسازی بشه که رودست نداشته باشه
مهدی
۱۹ بهمن ۱۳۹۸پویان خالی کردن جیب بقیه خودش تبهر میخواد و خلاقیت
s.h
۱۸ بهمن ۱۳۹۸پدال چرا نظرای من رو همیشه دیر منتشر میکنید اخه