به نظر میرسد قیمت محصولات تسلا مثل برق و باد تغییر میکند. در نیمه اول سال ۲۰۲۱ قیمت محبوبترین محصولات تسلا یعنی مدل ۳ و Y تغییر کرده است. اکثر خودروسازان با بهروزرسانی محصولات خود در مدل جدید اقدام به افزایش قیمت میکنند اما در برههای از زمان تسلا قیمت محصولات یاد شده را هر چند هفته یکبار تغییر میداد.
حالا تسلا بی سر و صدا قیمت مدل ۳ و Y را یکبار دیگر افزایش داده است. قیمت تسلا مدل ۳ استاندارد رنج پلاس در آمریکا با افزایش ۲ هزار دلاری از ۳۹۹۹۰ به ۴۱۹۹۰ دلار رسیده است.
اوایل امسال قیمت تسلا مدل ۳ استاندارد رنج پلاس برابر با ۳۶۹۹۰ دلار بود بنابراین تنها در عرض ۷ ماه قیمت این خودرو ۵ هزار دلار افزایش یافته است. تغییر قیمتی یاد شده همچنین به این معناست که مدل ۳ استاندارد رنج پلاس دیگر ارزانترین محصول تسلا نبوده و این عنوان به سایبرتراک با قیمت ۳۹۹۰۰ دلاری تعلق میگیرد. بله به این ترتیب سایبرتراک تنها محصول تسلاست که قیمت پایه زیر ۴۰ هزار دلاری دارد.
قیمت مدل ۳ لانگ رنج چهار چرخ محرک برابر با ۴۹۹۹۰ دلار بوده اما قیمت مدل ۳ پرفورمنس از ۵۶۹۹۰ به ۵۷۹۹۰ دلار رسیده است.
اما برسیم به تسلا مدل Y که مدل لانگ رنج دوموتوره آن قیمت پایه ۵۴۹۹۰ دلاری دارد که نشان دهنده افزایش قیمت ۲ هزار دلاری است. برای مدل Y پرفورمنس نیز باید ۶۱۹۹۰ دلار پرداخت کرد که افزایش هزار دلاری را نشان میدهد. از ماه آوریل تاکنون قیمت پایه تسلا مدل Y تا ۴ هزار دلار افزایش یافته است.
ایلان ماسک مدیرعامل تسلا قبلاً افزایش قیمت محصولاتش را به مشکلات زنجیره تأمین مرتبط دانسته بود اما فکر میکنیم تسلا از مزیت تقاضای زیاد برای این دو خودرو نیز سود میبرد. این اولین باری نیست که قیمت تسلا مدل ۳ و Y افزایش یافته و قطعاً آخرین بار هم نخواهد بود.
ممد ژانگولر
۱۸ مهر ۱۴۰۰از این کارا خوشم نمیاد یاد گاوبندی و افزایش قیمت تو کشور خودم میوفتم 🤬
mohamadreza
۱۸ مهر ۱۴۰۰اولین ایرانی هستی که از افزایش قیمت خوشش نمیاد !
ممد ژانگولر
۱۸ مهر ۱۴۰۰متوجه نمیشم داداش یعنی شما طرفدار افزایش قیمت و تورمی ؟!!
پارسا
۱۸ مهر ۱۴۰۰والا جوری که بعد گرون شدن میرن تو صف ثبت نام ، آدم همین احتمال رو میده
mohamadreza
۱۹ مهر ۱۴۰۰نه
بنده خوشم نمیاد
ولی ملت بزرگ ایران اینو ثابت کردن که فقط دوس دارن وسایل گرون بشه .
یبار که صحبت گرون شدن نون بود ( چند وقت پیش) ؛ هیچیادم نمیره هر کسی میومد نون بخره اینو میگفت :
(آقا سنگک هنوز گرون نشده ؟!
آخه صحبتش بود میخاستن گرونش کنن !)
من اسم این ملتو میزارم : ملت تورم دوست .
شما اسم دیگه ای بلدی بفرما در خدمتیم .
M.K karimi
۱۸ مهر ۱۴۰۰واقعا از دو تا چیز تسلا جسارتا حالم بد میشه :((
اول : کابینش
دوم : فیسش و نمای جلوش و در کل طراحی های بیرونیش ( البته به غیر از رودستر ) فکر کنم خود طرفدارای تسلا هم خیلی رو این دو تا مانور ندن ، نمیدونم
محمد امین
۱۸ مهر ۱۴۰۰چرا ، اتفاقا من شنیدم که تسلا فن ها میگن مدل x لوکس ترین suv بازار آمریکا و زیبا ارین suv موجود هست
M.K karimi
۱۸ مهر ۱۴۰۰تسلا X زیباترین SUV موجود هست ؟!؟! :|
من دگه ررررردددد دادم😂
mohamadreza
۱۸ مهر ۱۴۰۰تازه به اس پلاد مبگن
مدل افسانه ای 😂😂😂😂😂😂😂
Audi rs e_tron gt
۱۸ مهر ۱۴۰۰تسلا دقیقا بهترین طراحی کابین را داره بنده می دانم شما از حرص می گویید کیفیتش هم عالیست
نمایشگر ها تسلا بهترین طراحی را دارند و اگر اس پلد را بگویم که فرمانش خیلی خاص است و در پیست استفاده از آن فرمان بهتر است و دیگر مانند گرد ها زیاد خسته کننده نیست
porsche 919 hybrid evo
۱۸ مهر ۱۴۰۰دچار اشتباه شدم یه دقه !!!
پشتش نشستی سلطان تجربه ات رو در میان بزار ما جاهلان بی خبر مهمونیم 😂😂😂
Audi rs e_tron gt
۱۸ مهر ۱۴۰۰در جواب به محمد رضا
جوابتو دادم ولی پاکش کردن
هم طرفدار آئودی هستم هم تسلا ،آئودی بیشتر و مرسدس و پورشه و …
تسلا خودتون هم می دونید بهترین طراحی کابین را داره اینجا می دونم از حرص می گید
تعصبتون از تسلا اگه برای اینه که فکر می کنید تسلا باعث شده همه برقی شن باید بگم اشتباه فکر می کنید
همه گیری الکتریکی ها هیچ ربطی به تسلا نداره شرکت ها از ۲۰ سال پیش مشکل آلودگی بنزینی ها رو داشتن با چیز هایی مثل اتانول سعی کردند ماشین بدون آلودگی بسازن و نشد و الکتریکی ها رو همه گیر کردن که آلودگی ندارن
که این ها هیچ ربطی به تسلا نداشت ایلان ماسک هم برای تسلا اول گفت که به سوخت فسیلی کاری نداره و ماشین های الکتریکی برای این برند ساخت و ادامه داد
در آینده هیدروژنی ها هم زیاد فکر کنم بشن با ماشین هایی مثل آئودی h tron
datsun
۱۸ مهر ۱۴۰۰انصافا برا ماشینی که برچسب لوکس خورده کابین خیلی داغونه طراحی ظاهری هم که مشاهده میفرماید
M.K karimi
۱۸ مهر ۱۴۰۰خیلی خوبه که برچسب تعصب میزنید :)) خب دوست عزیز هر کی این مجموعه کامنتی که رد و بدل شد رو بخونه کاملا میفهمه کی از رو تعصب حرف زد !!
هر منتقد یا طراحی تو اولین نگاه این کابین رو نگاه کنه میفهمه که کوچکترین نقطه و عنصر و رنگ و لعاب لوکسی غیر از یه نمایشگر بزرگ که اونم از عناصر زیبا و لوکس بهره ای نبرده استفاده نشده !
خوبه که زبون زد خاص و عام همین کیفیت کم کابین تسلا شده !!!
به شخصه واقعا حداقل این دفعه خواستم از منظر الکتریکی بودن تسلا ( که خودم به شخصه واقعا خیلی از الکتریکی ها رو دوست دارم ) وارد نشم ولی هر جور خواستم که خودمو قانع کنم که طراحی داخل و بیرون خوبی داره نشد !!!
یک لحظه طراحی های بنتلی و مرسدس رو مقایسه کنید !!
{نمایشگر ها تسلا بهترین طراحی را دارند} !! خداوکیلی یه نمایشگر مستطیلی بدون هیییییچییی چجوری میشه گفت که اصلا قشنگه یا نه ؟!؟!؟!
abdi_mahdi
۱۸ مهر ۱۴۰۰انقدر از روی تعصب و علاقه حرف نزن کسیای که تجربه رانندگی با تسلارو دارن بعضی اجزای ماشین رو بی کیفیت میدونن نه همه ماشینو همچنین یه ماشین خسته کننده میدوننش که بعد یه مدت ادم ازش خسته میشه ولی مثلا کیفیت مانیتورش حرف زیادی برای گفتن داره درضمن زیبایی به سلیقست که از نظر خودم ظاهر بیرونش زیباست ولی ظاهر داخل خسته کننده و خیلی عادیه
Hamid
۱۸ مهر ۱۴۰۰داداش
خدایی
چند نفر از خریدار های اس پلاد میرن پیست آخه!
اینطور باشه همه خودرو سازا میان از اون فرمونا میزارن خب!!!
خداییش خود طرفدارای واقعی تسلا هم نمیگن بهترین کابین رو داره تو دیگه چرا میگی! خداییش کیفیت بنتلی و تسلا؟! واقعا؟! انصافا؟!
محمد امین
۱۸ مهر ۱۴۰۰دو هزار دلار برای کشور هایی که قیمت ماشینهاشون رو با دقت یک لار خرید و فروش میکنن، خیلی رقم بزرگی هست
مثلا قیمت ماشین هاشون به این شکل هست
فرض کنید ، پورشه gt3 ، ۱۷۵۶۹۳ دلار هست ، البته مثال میزنم ، در مقابل ۱۷۰۰۰۰ دلار ، عملا اون سه دلار ناچیز هست ، ولی همون هم اهمیت براشون داره ، حالا چه برسه به ۲۰۰۰
حسین
۱۸ مهر ۱۴۰۰بله دیگه.وقتی فیات کرایسلر و پژو سیتروءن با هم ادغام شدند،دیگه اعتبار کربنتو میخواهی به کی بفروشی؟
عارف
۱۸ مهر ۱۴۰۰اه اه بدم میاد از این سوسول بازیها ، ما اینجا پراید ۲۰ میلیونی شد ۱۲۰ میلیون کسی صداش در نیومد هیچی تازه از رو پیکر هم بالا میرفتن که زودتر ثبت نام کنند که خدای نکرده یک ثانیه عقب نیفتند
حاج احمد ( عشقم : سایپا شاهین )
۱۸ مهر ۱۴۰۰الان اگر خودروسازان و تولیدکنندگان عزیز داخلی این کار را کرده بودند ؛ همه جا به همدیگر خورده بود .
واقعا متاسفم !
پیام
۱۸ مهر ۱۴۰۰وای حاجی این ماشینای مرسدس چرا اینقد سریعن بوتاس داره اتیش میکشه
فرارررری بجنب عشق
بهزاد
۱۸ مهر ۱۴۰۰وقتی در فروش دو مدل لوکس به خصوص X به مشکل خورد تقریبا به اجبار قیمت مدلهای میانه خودشو بالا میبره تا حداقل در سودآوری موفق باشه.
این روند تا زمانی که خودروسازان متوسط از نظر کلاس کاری وارد رقابت نشدن جواب میده و امکان اینکه بتونه این روند را حفظ کنه برای سالهای آینده کمه و همانطور که دیدیم دو مدل لوکس x و s کم کم از رقابت خارج شدن بنا به دلایلی که گفتنش طولانیه.
شرکتی که متوسط قیمت خودروهاش یهو نصف میشه و اگر مدل ارزون تر هم بیاد باز هم نسبت به y و 3 قیمتش تقریبا نصف خواهد بود از نظر مدیریت در صنعت خودرو یک فاجعه ست در حالی که مثلا تویوتا و vw یا فورد و… فاصله ی قیمتی خودروهاش بسته کلاس و سگمنت با شیب آهسته افزایش قیمت دارند.
به عنوان مثال:
X1 شروع ۳۴ هزار دلار
X2 حدود ۳۶ هزار
X3 حدود ۴۲ هزار
X4 حدود ۵۰
X5 حدود ۵۶
X6 حدود ۶۲
X7 حدود ۷۵
حالا تسلا مدل x لانگ رنج حدود ۱۰۰ هزار دلار
مدل y دو موتوره ۵۵ هزار دلار
مدل ۲ اگه بیاد میشه ۲۵ تا ۳۰ هزار.
با هر مدل ارزانتر بازار مدلهای گرانتر به خطر خواهد افتاد
AMIR / ARMI
۱۸ مهر ۱۴۰۰یعنی معنی و مفهوم کلاس بندی رو به طور کامل بردی زیر سوال
یعنی میگی هر کی میخواسته مدل s بخره چون مدل ۳ بیرون اومده رفته مدل ۳ خریده
یه نگاهی به آمار بندازیم تسلا مدل S در سال های حضور به تعداد زیر فروخته
سال ۲۰۱۵ ( 18,645 )
سال ۲۰۱۶ ( 24,000 )
سال ۲۰۱۷ ( 26,800 )
سال ۲۰۱۸ ( 29,950 )
سال ۲۰۱۹ ( 14,425 )
سال ۲۰۲۰ ( 20,301 )
۲۰۲۱ هنوز کامل نیست
نه تنها مدل های ارزون تر روی مدل های گرون تاثیر نذاشتن بلکه باعث شدن پرچمدار بیشتر به چشم بیاد
کل خودرو ساز ها دارن نحوه بازاریابی و فروش تسلا رو تحسین میکنن شما میای راحت میگی فاجعس ؟
بهزاد
۱۸ مهر ۱۴۰۰مدل x در سه ماه اخیر فقط ۱۰۱ عدد فروخته و مدل s هم در نه ماه نخست حدود ۷۸۰۰ تا فروخته و در سه ماه آخر سال فکر نکنم بتونه آمار کلی را از ۱۰ هزارتا بیشتر کنه که میشه نصف سال گذشته.
آمریکایی ها یک روش بازاریابی در صنعت خودرو دارن اونهم اینه:
به جای توسعه و سرمایه گزاری در یک سگمنت میان مدل قبلی را تا جای ممکن اسب بخار و گشتاور بهش تزریق میکنند اما دریغ از اینکه اون قسمت از بازار از دست رفته و این مدل از بازاریابی جوابگو نیست و قوی تر کردن یک خودرو همیشه در موفقیت تاثیر نداره و مشکل از جای دیگریست.
شما نگاه کن ببین این اواخر کادیلاک در سدان ها چه کاری کرد و ژاپنی ها برای IS و سدان آکورا چه کردند و در نهایت این فروش هست که نشان میده تصمیم درست بوده یا خیر.
خودروهای برقی برای طبقه ایست که به دنبال صرفه جویی و معافیت و مشوق های مالیاتی هستند و این عشق ماشین برقی فقط زائیده ی ذهن انجمن ها و سایت های ماشینی بوده چون اکثر نوجوانانی که هنوز دستشون تو جیب ددی هست نمیدونن زندگی و مخارج یعنی چی و این محافل فقط مکانی برای تخلیه ی رویاهاست.
اگر پنج سال بعد شنیدی فلان برند در تولید مدلهای برقی سفارش شده دچار مشکل شده و تقاضا بیشتر از عرضه هست نگید داره بازاریابی میکنه!
Elmiraj
۱۸ مهر ۱۴۰۰model S و model X جدید مشکل زنجیره تامین قطعات دارن نه کاهش تقاضا…
چهل بار این حرفو اینجا تکرار کردی دریغ از یه بار تحقیق…!!!
جهت اطلاعت هر دو ماشین با بیشترین میزان تقاضا از زمان ورود به بازار تا به امروز روبهرو هستن.
در حالی که تسلا خودشو را برای تولید ۲۰۰۰ دستگاه model S/X جدید در هفته آماده کرده ، هم اکنون تولید Model S با سرعت اندکی در جریانه و تولید Model X هم هنوز شروع نشده و تازه میخواد در این سه ماهه چهارم تولیدشو شروع کنند و اوایل سال آینده عرضهاش کنند .
AMIR / ARMI
۱۸ مهر ۱۴۰۰نمیشه اسم این اشتباه گذاشت
این نمونه کاملی از تنفر ضد آمریکایی هستش
کادیلاک هیچ وقت در نظر نداشته از نظر فروش با امثال لکسوس رقابت بکنه
میانگین قیمت محصولات برند های غیر لوکس جنرال موتورز ( شورلت جی ام سی و غیره ) بیشتر از برند هایی مثل فلکس واگن و تویوتا هستش
همچنین جنرال موتورز بسیار بهتر پتانسیل فروش خودرو های گرون با برند های غیر پریمیوم رو داره
کادیلاک با سدان های پرفورمنس خودش کاملا بخشی رو پوشش میده که خارج از حوضه سدان های لوکس ژاپنی هستش
هنوز بعد از دهه ها نه ژاپنی ها نه اروپایی ها نتونستن در برخی سگمنت ها از جمله کوپه های پرفورمنس رده میانی رقیب قابلی برای آمریکایی ها بسازن
و در سگمنت مهمی مثل سدان پریموم میان سایز بازی رو تو خود اروپا به تسلا مدل ۳ میبازن و حتی جرعت ورود بهش رو پیدا نمیکنن
و در آینده با مدل کوچک تر از مدل ۳
بخش هاچبک های ارزان اروپا که هویت خودرو سازان اروپایی حساب میشه با تنش رو به رو میشه
فکر نکنم در حدی از خودرو بدونی که متوجه باشی کلاپ های خریداران و طرفداری تسلا الان شلوغ تر از کلاپ های امثال بخش m یا amg بی ام و هستش
در مورد آمار تولید و فروش دوستم المیراج راهنمایی تون میکنه
بهزاد
۱۸ مهر ۱۴۰۰برای بار چندم میگم تسلا در بخش لوکس سازی موفقیتی کسب نمیکنه و شما اسمشو هرچی دوست دارید بزارید.
ناراحتی نداره کافیه چند سال صبر کنید ببینید در بخش خودروهای لوکس بازار دست چه برندهایی میوفته ، بعد از مشاهده نتایج میاییم با هم به یاد این روزها گفته هامون را نقد میکنیم.
یادمان نرفته شماها همینجا بارها گفتید آینده با چرم و چوب مشخص نمیشه و ما گفتیم و میگیم بخشی از بازار خودروهای لوکس معطوف به هنر هست و به کار بردن این هنر در یک خودرو نیازمند یکسری ملزومات بوده که هر شرکتی از پسش بر نمیاد و باعث ایجاد هزینه و زمان تولید میشه و در این مورد تسلا زمان کافی و نیروی کار ماهر را نداره و همچنین تامین کننده و به مرور با گذشت زمان و ورود لوکس سازان این بخش توسط آنها تسخیر خواهد شد.
الان برای ساخت یک خودروی لوکس در حد مرسدس s کلاس حداقل نیاز به یک میلیارد هزینه بوده و برای بازگرداندن این هزینه ها همچین خودرویی نیازمند فروش معقول با قیمتی که ضرر نداشته باشه هست.
بهزاد
۱۸ مهر ۱۴۰۰جناب امیر armi جنرال موتورز سال گذشته ۱۲۲ میلیارد دلار درآمد داشت با فروش 6.83 میلیون دستگاه.
اگر این درآمد تقسیم تعداد خودروها بشه میشه ۱۷۸۰۰ دلار
حالا تویوتا ۹.۵ میلیون خودرو فروخته با درآمد ۲۵۵ میلیارد دلار و میانگین قیمت برای هر خودرو ۲۶۸۰۰ دلار
هوندا سال گذشته ۴.۵ میلیون خودرو فروخته با درآمد ۱۳۷ میلیارد دلار و ۱۷ میلیارد را برای بخش موتور و هواپیما و قایق کم میکنیم میمونه ۱۲۰ میلیارد و تقسیم بر تعداد خودرو که درمیاد ۲۶۶۰۰ دلار
فورد ۱۲۷ میلیارد و ۴.۲ میلیون فروش و میانگین ۳۰ هزار دلار
Vw هم درآمد ۲۵۷ میلیارد دلاری و فروش ۹.۳ میلیونی و میانگین ۲۷۶۰۰ دلاری.
یک نکته هم اضافه کنم بخش بزرگی از آمار فروش جنرال موتورز از چین هست که با توجه به اون خودروها که قیمت پایینی دارند در نتیجه میانگین قیمت تاثیر گزار میباشد.
همانطور که مشاهده فرمودید بحث میانگین قیمت و فاصله ای که در ذهنتون پرورش دادید نوعی خیاله و این مورد هم فراموش نشه بخشی از تحقق درآمدها به خاطر لیزینگ و اقساط در همان سال بدست نمیاد وگرنه میانگین قیمت خودروها بیشتر از این اعداده.
این میانگین قیمت فقط یک بخش از ماجراست و خلاقیت در تولید و کاهش هزینه ها خودش یک هنر مدیریته که برخی از شرکت ها در اون خبره هستند.
AMIR / ARMI
۱۸ مهر ۱۴۰۰بخش ناراحت کننده قضیه فقط تنفر نیست
بخش ناراحت کننده داستان اونجاست که عدم درک و خود زیاد فهمی هم قاطی ماجرا میشه
کمپانی های خودرو سازی در صنایع دیگه هم فعالیت میکنن و تقسیم کردن سود کمپانی ها به تعداد فروش خودرو شون یه شوخی هستش که به هر کی بگی نیم ساعت بهت میخنده
مثلاً فلکس واگن عسل سازی هم داره !
یا اینکه مثلاً مدل سه تسلا رو با شروع قیمت ۴۰ هزار دلاری رقیب بی ام و سری ۳ نمیدونی چون کابینش رو دوست نداری
ولی همه جا رقیب هم میدوننش
ولی واقعا خسته کننده هستش که هی میآید میگید صبر کنید چند سال دیگه فلان میشه بهمان میشه . خیالت راحت چند سال دیگه هم همین داستان و ؛ باز اروپایی ها به دنبال شکار تسلا هستن و باز باید صبر کنیم
تسلا داره تو ناف آلمان کارخونه میسازه
هنوز بی ام و درگیر اندازه جلو پنجره ماشین های خودش هستش و فلکس به دنبال سوار کردن باتری روی پلتفرم های درون سوز خودش .
الان در جایی هستیم که
فورد بیشترین میزان تولیدات هیبریدی و تمام الکتریکی خودش وارد اروپا میکنه به جای فروش در آمریکا
بازی الکتریکی ها تو اروپا جریان داره و خود اروپایی ها فعلا درگیر پیشی گرفتن
از آمار تسلا های وارداتی از چین هستن
وای به روزی که کارخونه آلمان شروع به تولید بکنه
به قول یه دوستی آلمانی ها تو جایی که باید رید..
بهزاد
۱۹ مهر ۱۴۰۰موضوع عسل که عنوان کردی جالب بود و یک تنه سطح مباحث را میبری به عهد بوق.
کلی گویی نکن راجب چیزی که میخواهی اثبات کنی با ارقام و آمار واقعی پا پیش بزار و مثلا بگو فلان شرکت از فروش عسل یا زنجبیل فلان میزان درآمد داشته.
Audi rs e_tron gt
۱۸ مهر ۱۴۰۰هم طرفدار آئودی هم هم تسلا هم مرسدس هم پورشه هم …
شما که به کیفیت تسلا بد می گید واضحه هیچی از این ماشین نمی دونید
قطعا پلد افسانه ای هست .کدوم سدان می تونه کار هایی بکنه که سوپر اسپرت ها جلوش کم بیارن اللخصوص سوپر اسپرت های تیون شده
اگه مشگلتون با تسلا برای اینه که فکر می کنید باعث الکتریکی شدن بقیه برند ها شده اشتباه می کنید
شرکت های ماشین از ۲۰ سال پیش که ماشین ها آلودگی زیادی داشتن به فکر این افتادن ماشین نوع جدیدی بسازن با اتانول و این چیز ها سعی کردن ماشین بی آلودگی بسازن نشد و برقی ها را ساختن
به تسلا هیچ ربطی نداره که شما اینقدر ازش تعصب دارید
Hamid
۱۸ مهر ۱۴۰۰یه چیزی رو بگم جناب دانا که ادعا میکنی از تسلا چیزی میدونی
شما این رو به من بگو
کیفیت کابین یه ماشین
چه ربطی داره به شکست دادن سوپر اسپورت ها؟!
آره خب تویوتا سوپرای 1000 اسبی هم میتونه آونتادور رو مثلا شکست بده توی درگ اما وقتی میگن کیفیت کابین پایینه (که خب البته با توجه به خیلی قدیمی بودن سوپرا طبیعیه) کسی چیزی نمیگه! چون هیچوقت سوپرا ادعای لوکس بودن نداشته!!!!
Achtung
۱۸ مهر ۱۴۰۰تسلا فقط قیمتش لوکسه.
کافیه کلیپهای بررسی کیفیت مدلهای تسلا رو بگردید تا به عمق فاجعه پی ببرید.
Silent
۱۸ مهر ۱۴۰۰اینجا رو باش واقعا کامنت های یکسری جز بی سوادی از سر جهل و تعصب نیست! کاش مطلبی عنوان می شه بصورت کامل بهش پرداخت بشه!!! وقتی یکی که 4 تا مطلب در مورد برند TESLA به عنوان شرکتی که دنیای خودرو رو یک تنه مسیرش رو عوض کرده بارش هست ته دلش بتون نخنده :))
و اما این 2500 دلار افزایش قیمت مدل های 2021 برا چی هست؟! خلاصش افزایش کیفیت کابین در راس
باز طراحی کنسول مرکزی
داشبورد پسورد دار
شارژر وای فای
سقف تمام شیشه
شیشه های نویزگیر داخل کابین
فیلتر هیپا
چراغ های نسل جدید رخ ماشین
پمپ گرمایشی
هیتر فرمان
متریال جدید صندلی ها و…
خیلی حال توضیح نیست