تسلا مدل S P85D یک خودروی الکتریکی با قدرت ۶۹۱ اسببخار است و برای کسانی ساخته شده که نمیتوانند منتظر بمانند، همیشه عجله دارند و ساعت خود را چک میکنند. مطابق گفته تسلا، P85D میتواند در مدت ۳/۲ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد که این زمان ۱/۴ ثانیه بهتر از مدل ۸۵ دیفرانسیل عقبی است که جایگزین آن شده است. برای رسیدن به این شتاب، تسلا یک موتور الکتریکی ۲۲۱ اسببخاری برای به حرکت درآوردن چرخهای جلو استفاده کرده است. این موتور دوم در همکاری با موتور عقب ۴۷۰ اسببخاری P85D شرایط چهار چرخ متحرک را برای این خودرو فراهم میکند. این الگوی دو موتوره در تمام نسخههای مدل S که فروش آنها از بهار آغاز میشود، وجود خواهد داشت که این شامل مدل X شاسیبلند آینده نیز خواهد بود. ولی در حال حاضر، بالاترین سطح تسلا را در P85D میتوان دید.
P85D از همان حالت ایستاده تمام گشتاور ۹۳۰ نیوتنمتری خود را در دسترس دارد. همانند تمام خودروهای الکتریکی، انتقال قدرت به صورت لحظهای انجام میشود؛ ولی در همین حال، مانند این است که یک خودروی اسپورت را همیشه در کمترین دنده ممکن با دور موتور ثابت در پیک گشتاور میرانید. البته P85D به طور شگفتآوری سریع است و با قدرت از جا کنده میشود. فقط کافی است یک فضای خالی در ترافیک پیدا کنید تا بتوانید به سرعت خود را به آن نقطه برسانید. این قدرت، با سرعت یک چشم به هم زدن در اختیار قرار میگیرد؛ هیچ به منتظر ماندن، رفتن به دنده پایینتر و یا دردسر اضافه نیست. با این تسلا به راحتی میتوانید یک گله «کرولا» را از آینه بغل تماشا کنید.
البته خودروی تستشده در اینجا، در سرعت بالای ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت به اندازه ۱۰ درصد از قدرتش کم میشد که یکی از مشکلات رایج در این نوع خودروهاست. بر این اساس، نتایج تست ارائه شده در مورد شتاب، بیشتر به صورت تخمینی هستند. در ابتدا، سکوت خودروی الکتریکی اندکی عجیب به نظر میرسد، ولی در ادامه تجربه رانندگی را تحتتأثیر قرار میدهد. آرامش کابین در سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت شاید باعث شود که مهندسان لکسس به فکر فرو روند. در حالت عملکرد حداکثر، تنها اندکی صدای آن بالاتر میرود. بسته باتریها در کف مانند یک تشک بزرگ لیتیومی عمل میکند و به نویز جاده، اجازه ورود نمیدهد. سیستم تعلیق نیز بسیار باآرامش است و حتی چرخهای ۲۱ اینچی نیز سر و صدای زیادی ندارند.
سیستم الکتریکی به همراه باتریها در کف مدل S به شکل قابلملاحظهای سنگین است. طبق گفته تسلا، مدل دو موتوره P85D وزنی به اندازه ۲۲۳۹ کیلوگرم دارد که ۱۳۲ کیلوگرم نسبت به P85 دیفرانسیل عقب سنگینتر است. ولی در همین حال، رفتار آن چندان گویای این مطلب نیست. P85D به راحتی جهت حرکت خود را تغییر میدهد. یک سیستم دقیق و هوشمند دستیار الکتریکی فرمان سه حالت مختلف را از «نرم» تا «سنگین» در اختیار قرار میدهد. البته فارغ از اینکه در کدام یک از حالتهای فرمان قرار داشته باشیم، شرایط فرمان نسبت به سطح جاده تغییر خواهد کرد. لرزشهای زیرکانه تصویری زنده از آسفالت برای راننده ایجاد میکند.
چند روزی که با این تسلا باشید، تفاوتهای مفید بین آن و خودروهای بنزینی کمکم خود را آشکار میکنند. شما برای مدل S استارت نمیزنید؛ شما به شکلی ساده پشت فرمان مینشینید. یک پا را بر روی پدال ترمز قرار میدهید و مقصد را مشخص میکنید. خارج شدن از این خودرو نیز به همین ترتیب است؛ نیازی به خاموش کردن چیزی وجود ندارد. فقط کافی است که از آن بیرون بیایید. سیستم احیا کننده در پدال ترمز نهتنها باعث بازگرداندن الکترونها به باتری میشود، بلکه از موتورهای الکتریکی نیز برای کاهش سرعت خودرو استفاده میکند. در بسیاری از شرایط رانندگی، پدال ترمز تنها برای توقفهای کامل یا اضطراری موردنیاز خواهد بود و عملکرد خطی و نرمال خواهد داشت.
در همین حال، کابین مدل S از شرایط لوکس فاصله دارد و میتوان گفت که طراحی سادهای دارد. در همین حال، در کنار صفحه نمایش بزرگ در وسط پنل ابزارهای و نمایشگر زیبای عقربهها، تسلا در P85D از طرحهای چرم آلکانترا بر روی داشبورد و سقف استفاده کرده است. صندلیهای جدید، ظاهر بهتری پیدا کردهاند و تکیهگاه و راحتی بهتری ایجاد میکنند. در عین حال، مجموعهای کامل از تکنولوژیهای ایمنی شامل هشادر برخورد، دستایر عبور از بین خطوط و کروز کنترل انطباقی قرار است که در مدل S ارائه شوند. در نتیجه، این امکانات باعث میشوند که مدل به سطح تکنولوژی راننده خودکار مرسدسبنز کلاس S برسد. ولی در حال حاضر، تسلا هنوز مشغول توسعه این سیستمها است.
قدرت بیشتر، کشش و وزن دومین موتور الکتریکی به معنای این است که خودرو الکترونهای بیشتری از بسته باتریهای ۸۵ کیلوواتی مصرف میکند. مطابق گفته تسلا، P85D دامنه مسافتی به اندازه ۲۸۵ مایل (۴۵۸ کیلومتر) با سرعت یکنواخت ۶۵ مایل بر ساعت (۱۰۴/۶ کیلومتر بر ساعت) دارد. در همین حال، دامنه مسافت در دنیای واقعی نزدیک به ۳۵۴ کیلومتر نشان داد که حتی همین عملکرد کافی است تا مجبور به کاری مانند خاموش کردن کولر نباشید.
شارژ دوباره بخشی از تجربه داشتن خودروهای الکتریکی است که بیشترین حوصله را نیز میطلبد. در بسیاری از منابع نیروی ۲۴۰ ولتی، باتری در هر ساعت مسافتی حدود ۴۶ کیلومتر به دست میآورد. اگر هم به یک منبع ۱۲۰ ولتی آن را بزنید، نسبت شارژ به اندازه ۴/۸ کیلومتر در هر ساعت کاهش مییابد. در همین حال، تعداد ۱۳۵ ایستگاه سوپرشارژر در سراسر ایالات متحده قرار دارند که شارژی در حدود ۲۴۱ کیلومتر در عرض ۲۰ دقیقه ایجاد میکنند. ولی باید درنظر داشت که این ایستگاهها همیشه در جای مناسب در اختیار شما نیستند.
شاید بسیاری از مشتریان تسلا مدل S با شارژ ۲۴۰ ولتی در خانه مشکلی نداشته باشند. تصور کنید که شب خودرو را به شارژ میزنید و صبح یک خودروی آماده برای مسافت ۳۲۰ کیلومتر در روز دارید؛ از این لحاظ، کاملاً نسبت به پر کردن مخزن بنزین برتری وجود خواهد داشت. اگر سیکل شارژهای دوباره P85D را کنار بگذاریم، این خودرو هیچوقت شما را منتظر نمیگذارد. سرعت به عنوان یکی از مهمترین جنبههای خودروهای لوکس، همیشه در دسترس شماست.
- نوع خودرو: موتور جلو و عقب، دو دیفرانسیل، ۵ یا ۷ سرنشین، ۴ یا ۵ در هاچبک.
- قیمت مدل پایه: ۱۰۵۶۷۰ دلار.
- نوع موتور:
- جلو: القایی AC، با قدرت ۲۲۱ اسببخار و گشتاور ۳۲۹/۴۶ نیوتنمتر.
- عقب: القایی AC، با قدرت ۴۷۰ اسببخار و گشتاور ۶۰۰/۶۲ نیوتنمتر.
- گیربکس: یک سرعته مستقیم.
- فاصله محوری: ۲/۹۵۹ متر.
- طول ماشین: ۴/۹۷۸ متر.
- عرض: ۱/۹۶۳ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۳۵ متر.
- وزن کلی: ۲۲۴۵ کیلوگرم.
تستهای سرعت (تخمین):
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۲ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۷/۶ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۱/۴ ثانیه.
- سرعت نهایی: ۲۴۹/۴ کیلومتر بر ساعت.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا: معادل ۲/۸ لیتر در شهر و معادل ۲/۶۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
حامد
۱ اسفند ۱۳۹۳این محشره عالیه حیف که باید تو ایران تا 100 سال آینده لگن های بنزینی سوار شویم و فقط قادر باشیم عکس هاشو ببینیم.(البته امیدوارم مردم ما به خودشون بیان و با دست خودشون نابودی کشورشونو رقم نزنند.)
"Amir"
۱ اسفند ۱۳۹۳در این که این ماشین یه شاهکار مهندسیه شکی نیس ولی سوخت الکتریکی کارو خراب میکنه و ساده ترین دلیلشم که این حرفو میزنم صدای مصنوعیشه ، اصلا حال نمیده فک کن این همه پول بدی بعد نتونی تو خیابون های معمولی یکم حال کنی
حامد
۱ اسفند ۱۳۹۳اتفاقا با کمال احترام بر خلاف نظر شما من متنفرم از آلودگی صوتی و صدای ماشین. به نظرم کاملا باید صدای ماشین کم باشه که ماشین های الکتریکی مثل تسلا دقیقا این کار را می کنند. خیلی ببخشید ولی من دیوانه ی صدایی خشن و گوش خراش نیستم و دوست دارم از موسیقی بدون نویز و مزاحمت صدای ماشین لذت ببرم چیزی که تو ماشین های ایرانی یک رویاست! در ضمن تسلا تا جایی که می دونم صدای مصنوعی تولید نمی کنه! به نظرم دوستداران صداهای خشن موتور و ماشین می توانند به جای ایجاد آلودگی صوتی در شهر به پیست مراجعه کنند و هر صدایی دوست دارند تولید کنند!!!!
NA-NikandreosApotheon-NA
۱ اسفند ۱۳۹۳این روزا از تسلا خبر زیاد شده.
نمیدونم چرا اینقدر بزرگش میکنن.
علی
۱ اسفند ۱۳۹۳بخاطر اینکه همانطور که گفتم تسلا راه طولانی تا موفقیت داره و الان هم به جای سود ضرر زیادی داره متحمل میشه و سهامداراش همه ناراضیند و راهی جز ادغام در شرکتهای مادر همچون جنرال موتور نداره . ضمنا ی تغیرات اساسی هم به نحوه طراحی داخلیش بخصوص ال سی دی وسطش که بیشتر شبیهه پلی استیشنه و چشمهارا اذیت میکنه و آدمو یاد خودروهای کاپس پلیس آمریکا میندازه که وسطش ی مانیتور بزرگ داره که باهاش وصل هستند به سروره مرکزی و تمام دیتاهای شهروندها و وسایلشونو کنترل میکنند که برای ی ماشین شخصی به نظر من خیلی جالب نیست . با تشکر
سجاد
۱ اسفند ۱۳۹۳برای اینکه شما فقط عکسهاش رو نگاه میکنی و مطالب رو نمیخونی!
یه نگاهی به آمار و ارقامش بنداز .
این ماشین با قدرت و شتابی برابر با سوپر اسپرتها ، قیمتی برابر با یک اتومبیل اسپرت داره .
در حالی که مصرف سوختش از اسمارت فورتو هم کمتره!!!
این یعنی یک جهش در خودروسازی .
حامد
۱ اسفند ۱۳۹۳چون کوچک نیست که بخوان الکی بزرگش کنن واقعا استثناییه! شما خودت رقابتش با لامبورگینی رو که یک سوپراسپرته رو ببین! یک سدان با این عملکرد تا الان که رقیب قدری در کلاس خودش نداشته. امیدوارم بزرگان دیگه هم نتیجه ی کارهاشونو رو کنند چرا که رقابت باعث پیشرفت بیشتر میشه!
m5
۲ اسفند ۱۳۹۳تسلا فوق العادس !
طراحی خارجی 20!
داخلی 16 !
در کل یجورایی سوپر اسپرت توی خانواده سدانه !
زنده باد ایلان ماسک!
سجاد
۱ اسفند ۱۳۹۳قابل باور نیست که پراید که یه روزی به کم مصرف بودن معروف بود ، الآن در برابر ماشینهای بنزینی همرده خودش پرمصرف محسوب میشه!
ماشینهای بنزینی که خودشون در برابر تسلا پرمصرف محسوب میشن . . .
mahdi
۱ اسفند ۱۳۹۳درود
از آقای انیس حسینی بابت ارائه مطلب زیبا و جذاب سپاسگزارم
تغییر و تحول اساسی توی صنعت خودرو
مصرف 2.7 با این میزان قدرت و شتاب فوق العادست
دنیا با سرعت باورنکردنی در صنعت خودرو رو به جلو حرکت میکنه
به عبارتی قدر قطره قطره بنزینشون رو میدونند
اونوقت ما توی ایران خودروهای تولید میکنیم که توی شهر 12.8 میسوزونند و توی جاده 8
و نکته جالب اینه که در صورت ورود این خودرو اقشار ثروتمند قادر به خرید این خودرو هستند و قشر متوسط و پایین ناچار به خرید خودرو با تکنولوژیهای منسوخ و قدیمی و زیان ده هستند
جای تعجب داره که چرا این روند در صنعت خودرو ادامه داره و فکری به حال این موضوع نمیشه و نکته اینجاست که مردم همه به این موضوع واقفند اما کاری من باب این موضوع نمیکنند
هر قطره بنزین ارزش فراوان داره اما بیهوده مصرف میشه
خودروسازان معتبر در دنیا برای تمامی مواد اولیه برای ساخت خودرو که از مشتقات نفتی و فلزات هستند ارزش بسیار قائلند و از این مشتقات خوروهای مثل بنز و تویوتا و ……. تا میرسه به تسلا تولید میکنند اما خودروسازان داخلی به هیچ وجه اینگونه نیستند
به نظرتون نوع نگرش کمپانی بنز نسبت به استفاده از فلز آهن در خودرو با نوع نگرش ایران خودرو و سایپا یه جوره ؟
من نظرم اینه که تنها متضرر واقعی در صنعت خودرو مردم ایران هستند نه خودروسازان چرا که از منابع داخلی (که جزء اموال مردم هست) داره استفاده میشه حالا خودرو ساز میخواد براش بهائی پرداخت کند یا نه هرچند این منابع برای ساخت خودر به تباهی میره.
من ترجیح میدم تمام خودروسازای داخلی از ریشه نالود بشن و خودروسازهایی از آلمان مثل بنز و ….. از ژاپن مثل تویوتا و دیگر خودروسازان که مثال زیبای اون تو همین پست (تسلا) ارائه شده بیان و فعالیت و تولید کنند
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
سام سامی
۱ اسفند ۱۳۹۳عالی عالی عالی عالی…
فقط یه کوچولو واسم سخته که با طراحی داخلش مخصوصا اون ال سی دی بزرگ کنار بیام…
درود بر عاشقان خودرو
ReZa
۱ اسفند ۱۳۹۳باب تسلا مدل S!!!چه قدر خوشگل شدی امشب!!!!!!
فریا
۱ اسفند ۱۳۹۳دستــخوش مسعود جان ♥
.
.
” این زمان ۱/۴ ثانیه بهتر از مدل P85D دیفرانسیل عقبی است که جایگزین آن شده است ”
– مدل دیفرانسیال عقب اسمش 85 هست ، مدل چهار چرخ متحرک با یک باتری 85D
و مدل چهارچرخ متحرک با باتری مستقل برای هر محور P85D . چند جا توی متن
جای این اسامی با هم جابجا شده .
سعید
۱ اسفند ۱۳۹۳یه پیشرفت بزرگ تو صنعت خودروسازی،آفرین بر تسلا.
ولی اون مانیتورش خیلی تو ذوق میزنه
گیربکس:یک سرعته مستقیم: اینم خیلی جالبه
دوستانی که تست شتابشو ندیدن از اینجا ببینن:
http://www.pedal.ir/تسلا-موتور/واکنش-مردم-شتاب-تسلا/
احسان(احسان سابق)
۱ اسفند ۱۳۹۳برای کسی که می خواد جلب توجه کنه این ماشین کاربرد نداره مثلا صدای اونتادور ممکنه از 2 کیلومتری شنیده بشه اما صدای این ماشین رو حتی ماشین پشتی بسختی متوجه میشه.اما همینکه خودت بیوفتی پشت فرمونش قضیه فرق میکنه.شتاب این ماشین واقعا فوق العادس.از حرف های منتقدین هم برمیاد که میگن سواری این ماشین نرم و بشدت فوق العاده و لوکسه.با این وجود به عنوان ماشینی لوکس بیش از حد قوی و سریع و برای ماشینی اسپرت زیادی نرم و کم سر و صداس.قیمتی که داره با بنز کلاس اس و کروت ZR1 رقابت میکنه.کلا از هر لحاظ ماشین یکتایی هست و مثلا مثل کادیلاک خودش رو سلاحی در برابر المانی ها معرفی نمی کنه
هادی
۱ اسفند ۱۳۹۳مات مبحوت مطلبتون شدم دسستون درد نکنه اوراکان و این خودرو جز ارزو هامه که از نزدیک ببینم
یه سوال مگه سوخت مصرف میکنه که زده مصرف 2.7 در بزرگراه ؟
و اینکه چرا گیربکس رو چند سرعته نمیزنن ؟ چرا یه سرعته ؟
یه چیز دیگه اگه حالت اسپرت برونیم 350 کیلومتر میره ؟ یا eco ؟
خودرو خاصیه اگه این خودرو ها جهانی شه صنعت نفت ایران میشه مثل نمک که قدیما خاص بود
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ اسفند ۱۳۹۳درود .
در یک کلمه میشه گفت عالی .
فقط من دوست داشتم به جای یک صفحه نمایش 10 اینچی از دکمه استفاده بشه . البته
تا حدودی . چون اون صفحه نمایش ریتم کلی داشبورد رو به هم ریخته .
بچه ها اگر این ماشین برقیه پس چرا نوشته مصرفش 2.8 ؟؟؟
کسی از مشخصات موتوریش خبر داره ؟؟؟
یا عکس هایی از دیفرانسیل و گاردان و کلا از نحوه سیستم انتقال قدرت ؟؟
فریا
۱ اسفند ۱۳۹۳تسلا تمام الکتریکی هست نمیدونم چرا مصرف سوخت نوشته شده !
عکس ها مذکور رو هم میتونید توی سایت teslamotors ببینید .
خود سایت میگه
Step on the accelerator and in as little as 3.2 seconds Model S is travelling 60 miles per hour, without hesitation, and” without a drop of gasoline”
Siavash017
۱ اسفند ۱۳۹۳نوشته مصرف سوخت معادل…
حامد
۱ اسفند ۱۳۹۳دوستان عزیز این مصرف معادل هست یعنی اینکه اگر بنزینی بود با این مشخصات فنی و و این میزان برد اینقدر انرژی مصرف می کرد. یک جور معادل سازی برای اینکه بشه با مدل های بنزینی مقایسه بشه و نشون بدهند که برد این ماشین نسبت به رقبای بنزینی بسیار هم قابل رقابته
Ehsan
۱ اسفند ۱۳۹۳با سلام
یک خودروی الکتریکی بنزین مصرف نمی کند اما با توجه به به قیمت برق می توان مصرف بنزین را برای آن معادل سازی کرد. به عنوان مثال در مورد این خودرو عدد اعلام شده بیانگر آن است که هزینه لازم برای شارژ ماشین معادل خورویی است که مصرف آن برابر با 2.8 لیتر در صد کیلومتر است. لازم به ذکر است این این عدد با توجه به قیمت برق و بنزین در آمریکا می باشد و بر این اساس در کشور های دیگر با توجه قیمت انرژی می تواند متفاوت باشد. در مورد مانیتور 17 اینچی لمسی موجود در تسلا باید اشاره کرد که عملکرد آن فراتر از چند دکمه می باشد. یکی از وضایف مهم این صفحه نمایش نمودارهای مصرف انرژی و نیز بازیافت انرژی می باشد تا راننده بتواند حداکثر استفاده را از شارژ باقیمانده باتری ببرد. همچنین تعیین موقعیت جایگاه های شارژ از دیگر وضایف آن می باشد. طبیعی است که نمایش این اطلاعات در یک صفحه کوچک چندان کاربردی نخواهد بود.
REZA/MG /J.E
۱ اسفند ۱۳۹۳تنها مشکل این ماشین اون تلوزیون وسط داشبورد هست
شلبى
۱ اسفند ۱۳۹۳این ماشین فوق العادست،یه شاهکار مهندسیه، واقعا زمان شارژ و برد این ماشین خیلى عالیه و با سیستم تعویض باترى ها که در حد یکى دو دیقه طول میکشه خیلى بهتر هم میشه،
تسلا یه تحول در خودروسازى بود و اینده این ماشینا روشن و خوب و دنیا روز ب روز بیشتر به سمت اونا میره
صادق
۱ اسفند ۱۳۹۳این ماشین چیزی کم نداره
کلیدای این ماشین (کلا تسلا) خیلی جالبن، طرح خود ماشینن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ اسفند ۱۳۹۳درود .
ممنون از دوستان عزیز . امروز یک چیزی یاد گرفتم .
danial
۱ اسفند ۱۳۹۳میلاد جون چی یادت گرفتی بگو ما هم یاد بگریم(اگه مایلی);-) ;)
h112
۱ اسفند ۱۳۹۳خوبه …آینده روشنی داره…
الته باید دقت کرد که چون فاصله محوریش زیاده…روی هندلینگش اثر میذاره…
ال سی دی بزرگش حواس رانند رو پرت نمیکنه….شوت میکنه…خداییش خیلی بزرگه..
سامان از تبریز
۱ اسفند ۱۳۹۳دست مهندسین تسلا درد نکنه
amin
۱ اسفند ۱۳۹۳اولی مشکلی که من پشتش بشینم پیدا میکنم اینکه دست راستم رو کجا بذارم وقتی دنده نداره :D
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۱ اسفند ۱۳۹۳با این شتابی که تسلا داره باید دو دستی بچسبی به فرمون
mahdi
۱ اسفند ۱۳۹۳معادل مصرف سوختش در شهر 2/8ودر بزرگراه 2/67 جالبه یعنی در شهر وترافیک اتلاف انرژی نداره وانرژی {شارژ باطری }هدر نمیره
omid
۱ اسفند ۱۳۹۳آرامش کابین در سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت شاید باعث شود که مهندسان لکسس به فکر فرو روند. !!!
این تسلا واقعا فوق العاده است.
حسین
۲ اسفند ۱۳۹۳سلام به همه
اگه تولید کننده های داخلی نگاهی به مستندی که از بنیان گزاران این شرکت و تولیدات اولیشون تهیه شده و مشکلاتی که واقعا کنار اومدن باهاشون دور از انتظاره سر راه این افراد قرار میگیره بیاندازند، از تولیدات خودشون و مواردی که اسمشو میذارن مشکل خجالت میکشن.
این مستند از شبکه 1 تو برنامه مستند برتر عید امسال پخش شد.
آفرین بر تسلا که با پشتکار به اینجا رسید.موفقیت این چنینی حقشونه.نوش جونشون
حمید
۶ اسفند ۱۳۹۳آدم نمیتونه چیزی بگه فقط میشه ارزوی داشتنشو داشت
Parsa
۱۸ تیر ۱۳۹۵این ماشین فوق اعاده است مانیتورش هم خیلی جالب من واقعا نمی دونم بعضی ها با این مانیتور چه مشکلی دارن؟ قابلیت رانندگی خودکار این ماشی هم خیلی عالیه شتاب،زیبایی،امکانات،ایمنی و همه چیزش عالیه
Madjid
۱۲ اسفند ۱۳۹۵عالی و بی نظیره