اگر خودرویی با پیشرانهی احتراق داخلی داشته و آن را برای چند روز یا چند هفته روشن نکنید هنوز هم همان میزان سوختی را خواهد داشت که قبل از خاموش کردنش داشته است؛ اما یک دستگاه تسلا مدل S اخیرا نشان داده که چنین اتفاقی دربارهی یک سدان الکتریکی صدق نمیکند.
مالک تسلا مدل S مورد بحث خودروی خود را به مدت ۴ روز و با محدودهی حرکتی ۴۸ کیلومتری در پارکینگ فرودگاه گذاشته است. هرچند، وقتی که مالک و خانوادهاش از سفر بازگشتهاند باتری خودرو بهصورت کامل از کار افتاده است.
راهحل چیست؟ زنگ زدن به کمپانی یدک کشی و انتقال آن به خانه و جایی که دوباره بتوان تسلا را شارژ کرد.
موضوع جالب اینکه تسلا روشی اضطراری را برای چنین شرایطی پیشبینی کرده است. برای کسانی که مالک تسلا مدل S قبل از فیس لیفت هستند، باید محفظهی خالی جلو را باز کرده تا به پایانههای مثبت و منفی برای باتری ۱۲ ولت کوچک دست پیدا کرد. از نظر تئوری این باتری میتواند با کابلهای اتصال و همانند هر خودروی دیگری شارژ شود و سرانجام سیستمهای الکترونیکی، موتورها و مجموعه باتری را به راه انداخت.
Mehran
۲۵ اسفند ۱۳۹۵به نظر من چون خودروهای الکتریکی هنوز ابتدای راه تکامل قرار دارن ممکنه مشکلات اینچنینی دیگه هم داشته باشن که هنوز کسی باهاش مواجه نشده.به طور کل در حال حاضر که هنوز متکی به سوخت فسیلی هستیم یه خودرو الکتریکی بدون میکرو توربین یا هرگونه انجین و رنج اکستندر یعنی محدودیت حرکتی صد در صدی.شاید با فراگیر شدنه ایستگاههای شارژ و تکامل سیستم های سولار اروم اروم این مشکل کمرنگ تر شه
سرباز وطن
۲۵ اسفند ۱۳۹۵درود بر همگی.به نظر بنده سرعت پیشرفت در خودرو های الکتریکی به خصوص در تسلا که سردمدار این عرصه هست خیلی خیلی کنده…ب امید روزی که پیشرفت روز به روز رو در ویژگی های اصلی و شاخصه های کلی این خودرو داشته باشیم…هنوز خعلی خلا وجود داره…
ونوم اف ۵
۲۵ اسفند ۱۳۹۵بنظرم چون باتری ها شبیه باتری موبایله از نظر نوع کارکرد حتی اگه استفاده هم نشه از شارژ مصرف میکنه اگه بشه کلا جلوی این قضیه گرفته بشه خیلی جهش بزرگی هست
vahid 956
۲۵ اسفند ۱۳۹۵مشکلات خودروهای تسلا انگار تمومی ندارن
TESLA
۲۵ اسفند ۱۳۹۵عزیزان هر کمپانی مشکلات خاص خودرو های خودش رو داره .. درضمن خودرو های الکتریکی نو هستند همچنین وقتی که خودرو ها فسیلی نو بودند و تازه ساخته شده بودن هم یکسری مشکلاتی رو داشتند …
luis
۲۵ اسفند ۱۳۹۵اینده خودروهای جهان خودروی سلول هیدروژنی
خودرویی که نیاز به شارژ داشته باشه و مجبور باشی برقی که به هزار زحمت و با الوده کردن جو زمین بدست اومده را بریزی توش اینده چندانی نداره.