اندکی ملایم‌تر! بررسی تسلا مدل S 60D

سه‌شنبه 16 شهریور 1395 - 14:30
مطالعه 5 دقیقه
Tesla Model S 60D 2016
تسلا مدل S هم‌اکنون سریع‌ترین شتابگیری را در بین خودروهای در حال تولید دارد اما با بهای بیش از 114 هزار پوندی مدل P100D، این نوع از کارایی ارزان...
تبلیغات

تسلا مدل S هم‌اکنون سریع‌ترین شتابگیری را در بین خودروهای در حال تولید دارد اما با بهای بیش از 114 هزار پوندی مدل P100D، این نوع از کارایی ارزان در‌نمی‌آید.

این حقیقت که سریع‌ترین خودروی جهان با پیشرانه درون‌سوز به حرکت در‌نمی‌آید خبر بسیار بزرگی است اما احتمالاً مرموزترین خبر به ارائه‌ی مدل سطح پایین S 60 مربوط باشد. با بهای 53400 پوندی (4400 پوند دیگر برای این مدل چهارچرخ محرک باید اضافه شود)، مدل S 60D تنها کمی بیشتر از نصف مدل فول S قیمت دارد اما همان عملکرد یعنی آلایندگی صفر را ارائه می‌کند.

شاید مدل 60 ارزان‌ترین، کندترین و محدودترین مدل از نظر توانایی حرکتی باشد اما وقتی شما درباره‌ی تسلا صحبت می‌کنید پس شکی دراین‌باره که مدل S چندین سال جلوتر از رقبای خود در بازار خودروهای الکتریکی است ندارید.

جالب اینکه مدل 60D در واقع از همان مجموعه باتری‌های 75 کیلووات ساعتی نسخه‌های 75 و 75D استفاده می‌کند اما خروجی 60 کیلووات ساعتی محدوده‌ی حرکتی 407 کیلومتری و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5.2 ثانیه‌ای را نشان می‌دهد. هنوز هم تسلا از آنچه اعداد نشان می‌دهند سریع‌تر است.

همانند هر خودروی الکتریکی، در دسترس بودن آنی قدرت و گشتاور حرکتی سریع و لذت‌بخش را به شما می‌دهد. ناله‌ی پیشرانه الکتریکی تنها صدایی است که می‌شوید هرچند وقتی پدال گاز را در 60D تا انتها می‌فشارید، احساس به هم خوردگی اندام‌های داخلی بدنتان را پیدا نمی‌کنید.

با وزنی بیشتر از 2 تن، مدل S یک خودروی سبک نیست اما با نرمی قابل‌توجهی پیش می‌رود. سیستم تعلیق بادی سفارشی با بهای 2200 پوند بی‌شک کمک کننده است اما رینگ‌های کوچک‌تر و لاستیک‌های فربه‌تر این خودرو را به یکی از بهترین مدل‌های تسلا در زمینه‌ی سواری بدل می‌کند.

چیزی که خیلی خوب نیست فرمان تسلاست. فرمان خودرو بی‌احساس و کرخت است و طوری عمل می‌کند که در پیچ‌ها باید میزان چسبندگی را حدس بزنید. بیش از به حس منتقل شده از فرمان و لاستیک‌ها اعتماد کنید، یاد می‌گیرید که به کشش سیستم چهارچرخ محرک تن بسپارید.

تسلا مدل 60D همچنین از جدیدترین به‌روزرسانی‌های این شرکت سود می‌برد. در نمای جلو جلوپنجره‌ای نسبتاً جدید و چراغ‌های کمی اصلاح‌شده را می‌بینیم. داخل کابین نیز سیستم فیلتراسیون هوای سفارشی وجود دارد.

تسلا همچنین طیف جدیدی از تریم های داشبورد را معرفی کرده و باعث بهبود حس گران‌بها بودن خودرو شده است. کیفیت کابین همیشه یکی از نقاط ضعف تسلا بوده اما به نظر می‌رسد که این برند به حرف دل خریداران گوش داده و درصدد اصلاح این بخش است.

با بهای بیش از 2200 پوند تسلا سیستم احساس‌برانگیز رانندگی خودکار را نیز ارائه می‌کند. مهم نیست که چقدر در بزرگراه رانندگی می‌کنید، هرچقدر که بیشتر از سیستم خودکار استفاده کنید بیشتر به آن انس پیدا می‌کنید.

با گذشت زمان این سیستم راضی‌کننده‌تر خواهد بود و با به‌روزرسانی‌های بی‌وقفه‌ای که تسلا انجام می‌دهد، سیستم رانندگی خودکار با هر جاده‌ای آشنا می‌شود.

شاید این خودرو سریع‌ترین مدل تسلا نباشد اما بخشی از خانواده‌ی مدل S است. با محدوده حرکتی بالای 400 کیلومتر و بهایی کمتر از 58 هزار پوند، این خودرو در مباحثی همچون قیمت، قابلیت استفاده و کارایی می‌درخشد. اصلاً سخت نیست که با این بها یک ب ام و سری 5 یا آئودی A6 خرید اما خب تسلا نیز شرایط خرید اقساطی خوبی را برای این مدل تدارک دیده است.

مشخصات تسلا مدل S 60D

قیمت پایه: 74000 دلار

پیشرانه: باتری لیتیوم-یون 60 کیلووات ساعتی

قدرت/گشتاور: 324 اسب بخار/430 نیوتون متر

گیربکس: تک سرعته، چهارچرخ محرک

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 5.2 ثانیه

حداکثر سرعت: 210 کیلومتر در ساعت

محدوده‌ی حرکتی: 407 کیلومتر

منبع: autoexpress

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.