تسلا

بررسی تسلا مدل S فیس لیفت 2016

تسلا مدل S همیشه تکنولوژی و سرعت شگفت‌انگیزی داشته است و حالا مدل فیس لیفت شده‌ی آن آمده تا بیشتر از قبل قاعده‌ی بازی را عوض کند.

Tesla Model S 2016 facelift
Tesla Model S 2016 facelift
در چند سال آینده تعداد مدل‌های تولیدی تسلا بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی خواهد بود که امروز می‌بینیم. مینی‌بوس‌های الکتریکی، تراک ها و شاسی بلندهای کوچک‌تر همگی در حال توسعه هستند اما تا پیش از ورود آن‌ها تسلا نسخه‌ی فیس لیفت شده‌ی پرفروش‌ترین ساخته‌ی خود یعنی مدل S راهی نمایندگی‌ها می‌کند.
Tesla Model S 2016 facelift
Tesla Model S 2016 facelift
در نمای جلو شاهد الهام گیری خودرو از شاسی‌بلند مدل X و همچنین چراغ‌هایی با شکل تغییریافته هستیم. غیر از این‌ها همه‌چیز شبیه قبل است: نرم و ظریف و مخصوصاً سوار شدن خودرو روی رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی ۳۹۰۰ پوندی سفارشی.

Tesla Model S 2016 facelift
البته به روز کردن یکی از خلاقانه‌ترین ساخته‌های کمپانی‌های خودروساز بدون اضافه کردن تکنولوژی‌های جدید کامل نمی‌شود. داخل کابین تسلا از سیستم فیلتراسیون هوای HEPA که در مدل X نیز یافت می‌شود استفاده کرده است. تسلا ادعا می‌کند که این سیستم ۹۹.۷ درصد آلرژن ها و باکتری‌های داخل کابین را از بین می‌برد. همچنین تریم های داشبورد جدیدی نیز وجود دارد.

Tesla Model S 2016 facelift
چیزی که تغییر نکرده پرفورمنس و کارایی خودرو است. نسخه‌ی P90D با حالت ۸۷۰۰ پوندی Ludicrous در این بررسی حاضر بوده و هنوز هم به عنوان سریع‌ترین سدان ۴ درب دنیا شناخته می‌شود. تسلا ادعا می‌کند که این خودرو تنها در مدت ۲.۸ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. به یاد داشته باشید که وزن این خودرو بیشتر از آئودی Q7 است.

Tesla Model S 2016 facelift
ما چندین بار این ادعای تسلا را آزمایش کردیم و در نهایت مدت ۳.۳ ثانیه بهترین زمانی بود که برای شتاب خودرو به دست آوردیم. هنوز هم رکوردی خوب است و مدل S همانند دونده‌ی مشهور یعنی بولت سریع عمل می‌کند.

Tesla Model S 2016 facelift
شاید گیراترین جنبه‌ی خودرو، شتاب گیری بین دنده‌های آن باشد. برای رسیدن از سرعت ۴۸ به ۸۰ کیلومتر در ساعت تنها به یک ثانیه زمان نیاز دارید. چیزهای معدودی می‌توانند چنین شتاب گیری دیوانه‌واری را به شما ارائه کنند. این یک تجربه‌ی فیزیکی بسیار بزرگ است و کل بدنتان در صندلی فرو می‌رود درست همانند اینکه مشتی را از بوکسوری سنگین‌وزن دریافت کرده باشید. خب قدرت ۷۵۱ اسب بخاری و گشتاور ۹۶۷ نیوتون متری در اختیار شما قرار دارد.

Tesla Model S 2016 facelift
اگر در هر موقعیتی طبق گفته‌های بالا رانندگی کنید نمی‌توانید به محدوده‌ی حرکتی ۵۰۹ کیلومتری تسلا دست پیدا کنید. حالت سپورت تعبیه‌شده کمی از شتاب گیری خودرو کم کرده و به شما کمک می‌کند تا بیشتر هوای باتری‌ها را داشته باشید.

Tesla Model S 2016 facelift
اما تسلا مدل S تنها درباره‌ی شتاب گیری در خط مستقیم نیست و باتری‌های آن به‌طور باورنکردنی‌ای در ارتفاع پایینی قرار دارند و برای توزیع مؤثر وزن در مرکز شاسی جاسازی شده‌اند. تسلا به لطف پیشرانه‌ی دوتایی و تنظیمات چهارچرخ محرک، بدون کمترین تکان بدنه و با چسبندگی بالا پیچ‌ها را طی می‌کند. شما می‌توانید کار کردن سیستم کنترل کشش را در هنگام عبور از پیچ‌های متوسط حس کنید.

دیگر جنبه‌ی برجسته‌ی مدل S سیستم رانندگی خودکار آن است. دو بار اشاره روی دسته‌ی کروز کنترل این سیستم را فعال می‌کند و به خودرو اجازه می‌دهد تا خودش به رانندگی ادامه دهد. این یک تجربه‌ی غیرطبیعی و ترساننده است اما شما به سرعت به آن اعتماد می‌کنید و در هر فرصتی از آن استفاده خواهید کرد. تکنولوژی‌های شبیه این تسلا مدل S را به خودروهای حاضر در فیلم‌های علمی تخیلی بدل می‌کنند. البته انتقاداتی نیز به این خودرو وارد است که اکثر آن‌ها حول محور کیفیت می‌چرخد. مدل S بهای پایه‌ی ۹۲۵۰۰ پوندی دارد و بهای آن با وجود آپشن های اضافی به ۱۲۰ هزار پوند رسیده است. شما انتظار دارید که با پرداخت چنین بهایی حس لوکس بودن بیشتری را دریافت کنید. صندلی‌های چرمی حسی کاملاً شبیه نمونه‌های لاستیک مانند دارند و پلاستیک بکار رفته در کنسول میانی درست شبیه نمونه‌های استفاده شده در سوپرمینی های ۱۰ هزار پوندی است. در زمینه‌ی خودروهای الکتریکی تسلا بسیار جلو است و مدل S به روز شده نیز آن را اثبات می‌کند. تغییرات کم هستند اما همان‌ها نشان می‌دهند که چگونه تسلا به چنین افتخاراتی دست می‌یابد. اگرچه که این خودرو بسیار عالی نیست و تسلا می‌تواند برخی موارد را در زمینه‌ی کیفیت کابین از رقبای آلمانی خود یاد بگیرد.

مشخصات تسلا مدل S P90D

قیمت: 92500 پوند
پیشرانه: باتری ۹۰ کیلووات ساعتی لیتیوم-یون، پیشرانه‌های دوتایی الکتریکی
قدرت/گشتاور: 751 اسب بخار/۹۶۷ نیوتون متر
گیربکس: تک سرعته، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 2.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
محدوده‌ی حرکتی: 509 کیلومتر
آلایندگی: صفر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. علی"mf"

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    عجب قدرت خفنی داره لامصب

  2. NEMESIS

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    بزرگترین ضعفش گیر بکسشه
    ماشین اول شتاب خوبی میگیره اما به همان سرعت هم شتابش افت پیدا میکنه در کل تسلا ماشین بسیار عالی و به روزیه اما در سال های اینده رقیبانش ازش جلو می افتن ……….

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دنیای رقابت نمیشه پیش بینی کرد

    2. فرامرز

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      مشکلش فقط از گیربکس نیست بلکه همون ضعفی که همه موتورهای الکتریکی دارن رو هم داره. موتورهای الکتریکی گشتاور بیشینه ی لحظه ای (فوری و در دور موتور ۰) دارن ولی موتورهای احتراقی باید حداقل به حدود ۱۰۰۰ (دیزل) یا ۲۰۰۰ (بنزینی) دور در دقیقه برسن تا بتونن بیشترین گشتاورشون رو تولید کنن. از طرف دیگه موتورهای الکتریکی به علت محدودتر بودن گشتاور تولیدیشون در مقایسه با وزن سنگینترشون نسبت به خودروهای احتراقی (وزن خالص تسلا مدل اس حد اقل ۲۰۰ کیلو بیشتر از ب ام و سری ۷ هست) شتاب ثانویه پایینتری دارن. به هر حال شرکتی مثل تسلا نمیتونه تو ۱۰ سال تو هر زمینه ای به بهترین خودروسازها برسه. نمونه اش هم ایمنی که تو یورو انکپ برای سرنشین جلو ۸۲ درصد حفاظت داره در حالیکه نسل جاری ب ام و سری ۵ به حفاظت ۹۵ درصدی رسیده.

      1. علیرضا

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (757 ديدگاه)

        موتور های الکتریکی با اسب بخارربرابر نسبت به موتور های بنزینی هم وزن یا سبک ترهستند و گشتاور خطی تری (از دور صفر تا دور بیشتری نسبت به موتور احتراقی تولید میکنن)وزن زیاد بدلیل باتریه و اینکه وقتی از باتری جریان زیادی کشیده میشه دمای اون بالا میره و باعث کاهش جریان میشه و این باعث میشه باتری نتونه موتور رو کامل تغذیه کنه

        1. كوروش

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1129 ديدگاه)

          تسلا جدیدا گفته مشکل جریان رو حل کرده جدیدا یه مطلب خوندم که گفته با استفاده از یک نوع موتور چند القاءه ( فکر کنم یه چیزی شبیه اکچویتور برقی ) تونسته از حداکثر راندمان موتور استفاده کنه خیلی دوست دارم این سیستم رو تشریح کنه بفهمیم که چه کرده خودش قدم بلندی برای صنعت خواهد بود

      2. ferrari

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1955 ديدگاه)

        فکر میکنم دلیلش اینه که موتور بی ام و که جلوی اتومبیل نصب شده میتونه در برخورد از جلو، تا حدودی جلوی ضربه رو بگیره. اما تسلا، موتور درونسوز جلوی ماشین نداره و صندوق بار جاشو گرفته و مانعی برای کم کردن نیرو وجود نداره

        1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          دوست عزیز اتفاقا همون که جلو خالی باشه ضربه جذب میشه
          موتور که ضربه جذب نمیکنه میاد تو حلق سرنشینا
          قرار نیست که محکمتر ایمن تر باشه

    3. علي

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (68 ديدگاه)

      این ماشین اصلاً گیربکس نداره که بخواد مشکل داشته باشه.

    4. مهدی

      ۱۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      بستگی داره تسلا با همین رویه جلو بره یا نه بالاخره اون هم یک مدیر موفق و اینده نگر هست معلوم نیست در اینده چه تصمیمی بگیره

  3. B/M/P/J

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    یکی از ماشین هایی که خیلی دوستش دارم و در ده سال آینده صددرصد میخرمش.

    1. Archi KHAN

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2198 ديدگاه)

      ایشالله داداش …

    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      بسلامتی

  4. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    92500 پوند میشه 425500000 تومن.
    قدرتش 751 اسب بخار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خیلی عالیه
    شتابش هم عالیه
    پس قیمتش قطعا ارزشمند

    1. رضا

      ۳۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      425500000تومن؟؟؟؟؟؟ خخخخ ضرب در پول گمرک بکن میرسه به قیمت 1/5 میلیار تومن البته اگه منطقه ازاد باشه دور و ور همون قیمت میشه ولی تا ده سال دیگه مدل های جدید ترش مید این تولید نمیشه

  5. احمد باقری

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، سرعت و شتاب اینجور ماشینها با میزان شارژ باطری، رابطه مستقیم داره.

    1. رضا

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نظرو نگاه تو رو خدا
      فقط تعداد کامنت میخوای بالا ببری
      یه نقطه (.)بزاری بهتره تا این طوری کامتت بزاری ! تعداد کانتتم بالا میره رو اعصاب ما هم نیستی

    2. فری

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      اصلا رابطه مستقیم نداره!
      به جریانی که باتری ها میدن رابطه مستقیم داره که با کم شدن شارژ،جریان کم نمیشه
      چیزایی آدم میخونه!!!

  6. حسین

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ببخشید از سوالم که بی ربط بود
    من با سختی می خوام ماشین بخرم و پول نقد ندارم و میخواهم بدونم لیفان 820 چطوره
    لطفاکسانی که دیدن جواب بدن ممنون

    1. علی"mf"

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (204 ديدگاه)

      به نظر من ماشین چینی در اون حدود قیمت ارزششو نداره دسته دو هم خیلی سخت به فروش میرن معلوم هم نمیشه تا کی کار میکنند در اون حدود قیمت ماشین دسته دو تمیز کره یا ژاپن پیدا میشه نمیدنم دسته یک هم پیدا میشه یا نه در این حد میتونستم راهنمایی کنم موفق باشی

    2. علی

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (394 ديدگاه)

      از من میشنوی چینی نگیر
      این ماشینا پدر مادر دار نیستن
      بجاش میتونی ماشینای دس دوم خوبی بگیری

    3. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      لیفان 820 هم قیمتش زیاد ارزون هم نیست حسین عزیز.
      شما تا چقدر میخوای هزینه کنی؟؟؟؟؟

    4. teddy

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز هرچی که میگم سلیقه ای هستش نمیخوام نظرتو برگردونم. من باشم با اون ژاپنی کارکرده زیر 100 تا کارکرد میخرم اگه هم هم خواستم صفر بخرم بسترن بی 50 اف میخریدم با توجه به چیزایی که از این ماشین و 820 و حتی بی 70 میدونم.اما هرچی که به خودت حس بهتری میده بخر

  7. مجید

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    ماشین پیشرو و نوینی هستش اصول ساخت خودرو رو تا حد زیادی متحول کرده مزایاش هم بیشماره ولی عیبش اینه ک بردش کمه و شارژ باطریش حتی با شارژها و ایستگاهای مخصوص حداقل 1 ساعت طول میکشه و قیمتش فوقالعاده بالاست

  8. علیرضا4225

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    یه پیشنهاد بهتر نیست مسئولای سایت موقع معرفی نسل جدید یک خودرو عکسی هم از نسل قبلی بذارن تا تغییرات رو بهتر ببینیم؟

  9. ferrari

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    اقا رضا یکم مطالعه کن قبل نظر دادن. موتوری که جلوی ماشین نصب میشه جلوی ضربه رو میگیره. نتنها تو دنیای خودروها بلکه تو صنعت تانک سازی هم موتور رو جلو ی تانک میزارن که جلوی ضربه ی وارد شده رو بگیره و از سرنشیناش محافظت کنه.

    1. علی

      ۲۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پورشه 911 موتورش عقبه , ایمنیش هم عالیه …این فراری بدبخت و لامبورگینی هم که موتور وسط و عقب هستند …خواستین پاگانی رو هم اضافه کنین هم زوندا هم هوایرا , شما ببخشید که بوگاتی ویرون وشیرون هم مطالعه کم داشتند هیچ کدوم موتور جلو نذاشتند .
      همه این هایپر کار ها و شاهکارهای تکنولوژی بلای 300 تا سرعت دارند که ایمنی از تصادفات از روبرو بخصوص در سرعتهای بالابراشون خیلی مهم هست و هیچ کدوم موتور جلو نیستند…..پس موتور جلو بودن مزیتی برای ایمنی نیست !

  10. maryam

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یسوالی؟؟؟واسه 751اسب بخار 250km/h کم نیس؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا