تسلا مدل S همیشه تکنولوژی و سرعت شگفتانگیزی داشته است و حالا مدل فیس لیفت شدهی آن آمده تا بیشتر از قبل قاعدهی بازی را عوض کند.
در چند سال آینده تعداد مدلهای تولیدی تسلا بسیار متفاوتتر از آن چیزی خواهد بود که امروز میبینیم. مینیبوسهای الکتریکی، تراک ها و شاسی بلندهای کوچکتر همگی در حال توسعه هستند اما تا پیش از ورود آنها تسلا نسخهی فیس لیفت شدهی پرفروشترین ساختهی خود یعنی مدل S راهی نمایندگیها میکند. در نمای جلو شاهد الهام گیری خودرو از شاسیبلند مدل X و همچنین چراغهایی با شکل تغییریافته هستیم. غیر از اینها همهچیز شبیه قبل است: نرم و ظریف و مخصوصاً سوار شدن خودرو روی رینگهای آلیاژی ۲۱ اینچی ۳۹۰۰ پوندی سفارشی.
البته به روز کردن یکی از خلاقانهترین ساختههای کمپانیهای خودروساز بدون اضافه کردن تکنولوژیهای جدید کامل نمیشود. داخل کابین تسلا از سیستم فیلتراسیون هوای HEPA که در مدل X نیز یافت میشود استفاده کرده است. تسلا ادعا میکند که این سیستم ۹۹.۷ درصد آلرژن ها و باکتریهای داخل کابین را از بین میبرد. همچنین تریم های داشبورد جدیدی نیز وجود دارد.
چیزی که تغییر نکرده پرفورمنس و کارایی خودرو است. نسخهی P90D با حالت ۸۷۰۰ پوندی Ludicrous در این بررسی حاضر بوده و هنوز هم به عنوان سریعترین سدان ۴ درب دنیا شناخته میشود. تسلا ادعا میکند که این خودرو تنها در مدت ۲.۸ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. به یاد داشته باشید که وزن این خودرو بیشتر از آئودی Q7 است.
ما چندین بار این ادعای تسلا را آزمایش کردیم و در نهایت مدت ۳.۳ ثانیه بهترین زمانی بود که برای شتاب خودرو به دست آوردیم. هنوز هم رکوردی خوب است و مدل S همانند دوندهی مشهور یعنی بولت سریع عمل میکند.
شاید گیراترین جنبهی خودرو، شتاب گیری بین دندههای آن باشد. برای رسیدن از سرعت ۴۸ به ۸۰ کیلومتر در ساعت تنها به یک ثانیه زمان نیاز دارید. چیزهای معدودی میتوانند چنین شتاب گیری دیوانهواری را به شما ارائه کنند. این یک تجربهی فیزیکی بسیار بزرگ است و کل بدنتان در صندلی فرو میرود درست همانند اینکه مشتی را از بوکسوری سنگینوزن دریافت کرده باشید. خب قدرت ۷۵۱ اسب بخاری و گشتاور ۹۶۷ نیوتون متری در اختیار شما قرار دارد.
اگر در هر موقعیتی طبق گفتههای بالا رانندگی کنید نمیتوانید به محدودهی حرکتی ۵۰۹ کیلومتری تسلا دست پیدا کنید. حالت سپورت تعبیهشده کمی از شتاب گیری خودرو کم کرده و به شما کمک میکند تا بیشتر هوای باتریها را داشته باشید.
اما تسلا مدل S تنها دربارهی شتاب گیری در خط مستقیم نیست و باتریهای آن بهطور باورنکردنیای در ارتفاع پایینی قرار دارند و برای توزیع مؤثر وزن در مرکز شاسی جاسازی شدهاند. تسلا به لطف پیشرانهی دوتایی و تنظیمات چهارچرخ محرک، بدون کمترین تکان بدنه و با چسبندگی بالا پیچها را طی میکند. شما میتوانید کار کردن سیستم کنترل کشش را در هنگام عبور از پیچهای متوسط حس کنید.
مشخصات تسلا مدل S P90D
قیمت: 92500 پوند
پیشرانه: باتری ۹۰ کیلووات ساعتی لیتیوم-یون، پیشرانههای دوتایی الکتریکی
قدرت/گشتاور: 751 اسب بخار/۹۶۷ نیوتون متر
گیربکس: تک سرعته، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 2.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
محدودهی حرکتی: 509 کیلومتر
آلایندگی: صفر
علی"mf"
۱۹ مرداد ۱۳۹۵عجب قدرت خفنی داره لامصب
NEMESIS
۱۹ مرداد ۱۳۹۵بزرگترین ضعفش گیر بکسشه
ماشین اول شتاب خوبی میگیره اما به همان سرعت هم شتابش افت پیدا میکنه در کل تسلا ماشین بسیار عالی و به روزیه اما در سال های اینده رقیبانش ازش جلو می افتن ……….
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مرداد ۱۳۹۵دنیای رقابت نمیشه پیش بینی کرد
فرامرز
۱۹ مرداد ۱۳۹۵مشکلش فقط از گیربکس نیست بلکه همون ضعفی که همه موتورهای الکتریکی دارن رو هم داره. موتورهای الکتریکی گشتاور بیشینه ی لحظه ای (فوری و در دور موتور ۰) دارن ولی موتورهای احتراقی باید حداقل به حدود ۱۰۰۰ (دیزل) یا ۲۰۰۰ (بنزینی) دور در دقیقه برسن تا بتونن بیشترین گشتاورشون رو تولید کنن. از طرف دیگه موتورهای الکتریکی به علت محدودتر بودن گشتاور تولیدیشون در مقایسه با وزن سنگینترشون نسبت به خودروهای احتراقی (وزن خالص تسلا مدل اس حد اقل ۲۰۰ کیلو بیشتر از ب ام و سری ۷ هست) شتاب ثانویه پایینتری دارن. به هر حال شرکتی مثل تسلا نمیتونه تو ۱۰ سال تو هر زمینه ای به بهترین خودروسازها برسه. نمونه اش هم ایمنی که تو یورو انکپ برای سرنشین جلو ۸۲ درصد حفاظت داره در حالیکه نسل جاری ب ام و سری ۵ به حفاظت ۹۵ درصدی رسیده.
علیرضا
۱۹ مرداد ۱۳۹۵موتور های الکتریکی با اسب بخارربرابر نسبت به موتور های بنزینی هم وزن یا سبک ترهستند و گشتاور خطی تری (از دور صفر تا دور بیشتری نسبت به موتور احتراقی تولید میکنن)وزن زیاد بدلیل باتریه و اینکه وقتی از باتری جریان زیادی کشیده میشه دمای اون بالا میره و باعث کاهش جریان میشه و این باعث میشه باتری نتونه موتور رو کامل تغذیه کنه
كوروش
۱۹ مرداد ۱۳۹۵تسلا جدیدا گفته مشکل جریان رو حل کرده جدیدا یه مطلب خوندم که گفته با استفاده از یک نوع موتور چند القاءه ( فکر کنم یه چیزی شبیه اکچویتور برقی ) تونسته از حداکثر راندمان موتور استفاده کنه خیلی دوست دارم این سیستم رو تشریح کنه بفهمیم که چه کرده خودش قدم بلندی برای صنعت خواهد بود
ferrari
۱۹ مرداد ۱۳۹۵فکر میکنم دلیلش اینه که موتور بی ام و که جلوی اتومبیل نصب شده میتونه در برخورد از جلو، تا حدودی جلوی ضربه رو بگیره. اما تسلا، موتور درونسوز جلوی ماشین نداره و صندوق بار جاشو گرفته و مانعی برای کم کردن نیرو وجود نداره
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۹ مرداد ۱۳۹۵دوست عزیز اتفاقا همون که جلو خالی باشه ضربه جذب میشه
موتور که ضربه جذب نمیکنه میاد تو حلق سرنشینا
قرار نیست که محکمتر ایمن تر باشه
علي
۱۹ مرداد ۱۳۹۵این ماشین اصلاً گیربکس نداره که بخواد مشکل داشته باشه.
مهدی
۱۲ آذر ۱۳۹۶سلام
بستگی داره تسلا با همین رویه جلو بره یا نه بالاخره اون هم یک مدیر موفق و اینده نگر هست معلوم نیست در اینده چه تصمیمی بگیره
B/M/P/J
۱۹ مرداد ۱۳۹۵یکی از ماشین هایی که خیلی دوستش دارم و در ده سال آینده صددرصد میخرمش.
Archi KHAN
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ایشالله داداش …
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مرداد ۱۳۹۵بسلامتی
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مرداد ۱۳۹۵92500 پوند میشه 425500000 تومن.
قدرتش 751 اسب بخار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خیلی عالیه
شتابش هم عالیه
پس قیمتش قطعا ارزشمند
رضا
۳۰ مهر ۱۳۹۵425500000تومن؟؟؟؟؟؟ خخخخ ضرب در پول گمرک بکن میرسه به قیمت 1/5 میلیار تومن البته اگه منطقه ازاد باشه دور و ور همون قیمت میشه ولی تا ده سال دیگه مدل های جدید ترش مید این تولید نمیشه
احمد باقری
۱۹ مرداد ۱۳۹۵به هر حال، سرعت و شتاب اینجور ماشینها با میزان شارژ باطری، رابطه مستقیم داره.
رضا
۱۹ مرداد ۱۳۹۵نظرو نگاه تو رو خدا
فقط تعداد کامنت میخوای بالا ببری
یه نقطه (.)بزاری بهتره تا این طوری کامتت بزاری ! تعداد کانتتم بالا میره رو اعصاب ما هم نیستی
فری
۲۰ مرداد ۱۳۹۵اصلا رابطه مستقیم نداره!
به جریانی که باتری ها میدن رابطه مستقیم داره که با کم شدن شارژ،جریان کم نمیشه
چیزایی آدم میخونه!!!
حسین
۱۹ مرداد ۱۳۹۵سلام ببخشید از سوالم که بی ربط بود
من با سختی می خوام ماشین بخرم و پول نقد ندارم و میخواهم بدونم لیفان 820 چطوره
لطفاکسانی که دیدن جواب بدن ممنون
علی"mf"
۱۹ مرداد ۱۳۹۵به نظر من ماشین چینی در اون حدود قیمت ارزششو نداره دسته دو هم خیلی سخت به فروش میرن معلوم هم نمیشه تا کی کار میکنند در اون حدود قیمت ماشین دسته دو تمیز کره یا ژاپن پیدا میشه نمیدنم دسته یک هم پیدا میشه یا نه در این حد میتونستم راهنمایی کنم موفق باشی
علی
۱۹ مرداد ۱۳۹۵از من میشنوی چینی نگیر
این ماشینا پدر مادر دار نیستن
بجاش میتونی ماشینای دس دوم خوبی بگیری
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مرداد ۱۳۹۵لیفان 820 هم قیمتش زیاد ارزون هم نیست حسین عزیز.
شما تا چقدر میخوای هزینه کنی؟؟؟؟؟
teddy
۱۹ مرداد ۱۳۹۵سلام دوست عزیز هرچی که میگم سلیقه ای هستش نمیخوام نظرتو برگردونم. من باشم با اون ژاپنی کارکرده زیر 100 تا کارکرد میخرم اگه هم هم خواستم صفر بخرم بسترن بی 50 اف میخریدم با توجه به چیزایی که از این ماشین و 820 و حتی بی 70 میدونم.اما هرچی که به خودت حس بهتری میده بخر
مجید
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ماشین پیشرو و نوینی هستش اصول ساخت خودرو رو تا حد زیادی متحول کرده مزایاش هم بیشماره ولی عیبش اینه ک بردش کمه و شارژ باطریش حتی با شارژها و ایستگاهای مخصوص حداقل 1 ساعت طول میکشه و قیمتش فوقالعاده بالاست
علیرضا4225
۱۹ مرداد ۱۳۹۵یه پیشنهاد بهتر نیست مسئولای سایت موقع معرفی نسل جدید یک خودرو عکسی هم از نسل قبلی بذارن تا تغییرات رو بهتر ببینیم؟
ferrari
۲۲ مرداد ۱۳۹۵اقا رضا یکم مطالعه کن قبل نظر دادن. موتوری که جلوی ماشین نصب میشه جلوی ضربه رو میگیره. نتنها تو دنیای خودروها بلکه تو صنعت تانک سازی هم موتور رو جلو ی تانک میزارن که جلوی ضربه ی وارد شده رو بگیره و از سرنشیناش محافظت کنه.
علی
۲۴ مهر ۱۳۹۵پورشه 911 موتورش عقبه , ایمنیش هم عالیه …این فراری بدبخت و لامبورگینی هم که موتور وسط و عقب هستند …خواستین پاگانی رو هم اضافه کنین هم زوندا هم هوایرا , شما ببخشید که بوگاتی ویرون وشیرون هم مطالعه کم داشتند هیچ کدوم موتور جلو نذاشتند .
همه این هایپر کار ها و شاهکارهای تکنولوژی بلای 300 تا سرعت دارند که ایمنی از تصادفات از روبرو بخصوص در سرعتهای بالابراشون خیلی مهم هست و هیچ کدوم موتور جلو نیستند…..پس موتور جلو بودن مزیتی برای ایمنی نیست !
maryam
۶ اسفند ۱۳۹۶یسوالی؟؟؟واسه 751اسب بخار 250km/h کم نیس؟؟