اکثر مالکان تسلا خودروهای خود را دوست دارند اما از نظر شکایات هم کمبودی وجود ندارد!
درحالیکه برخی افراد معتقدند اکثر انتقادات و شکایات دربارهی محصولات تسلا از روی کینهورزی هستند اما دسته دیگر هم میگویند این شرکت راه طولانیای در پیش داشته و باید بسیاری از مشکلات را حل کند. هر دو طرف نظرات معقولی دارند و این بسته به میزان طرفداری و علاقه به برند مدنظرتان دارد. البته اگر این نظرات را مالک یک خودروی تسلا بدهد ما اطمینان بیشتری به آن خواهیم داشت.
خودروهای تسلا تفاوتهای زیادی نسبت به خودروهای کنونی در بازار دارند. این موضوع در برخی جنبهها همچون قوای محرکه، شعاع حرکتی، طراحی ظاهری، تکنولوژی کابین، بهروزرسانی از راه دور و… کاملاً واضح است. البته موضوع مهمتر اینکه اگرچه محصولات تسلا در دسته خودروهای رده متوسط و ارزانقیمت قرار نمیگیرند اما خب لوکس هم نیستند.
تسلا محصولات خود را “پریمیوم” مینامد که رسانهها این واژه را معادل لاکچری میدانند. بر پایه قیمت، محصولات تسلا بیشتر نزدیک به خودروهای لوکس بازار هستند تا نمونههای غیر لوکس. زمانی که مبلغ بالایی را برای یک خودرو پرداخت میکنید مخصوصاً اگر قبلاً مالک چنین خودرویی بوده باشید قطعاً انتظاراتی خواهید داشت.
اگرچه تسلا مدل ۳ خودروی خوبی است اما فوقالعاده نیست. در واقع مدل ۳ خودروی پایه و رده متوسط این برند است. اگر قبلاً مالک خودروهای سطح متوسط بوده باشید احتمالاً تسلا مدل ۳ بسیار خوب به نظر خواهد رسید. در واقع چیزی که میگوییم این است که نظرات افراد درباره تسلا مدل ۳ معمولاً بر پایه تجربیات قبلی آنها بنا شده است.
الکس سیبلیا به عنوان مالک تسلا مدل ۳ علاقه زیادی به این خودرو داشته اما به وضوح از مشکلات زیاد آن نیز شاکی است. برخی از انتقادات او به تلاشهای تسلا برای کاهش هزینهها و مشکلات کیفیتی مربوط بوده و برخی نیز به باگهای نرمافزاری و مشکلات تکنولوژیک اشاره دارد.
او در ویدئوی منتشر شده به این مشکلات اشاره کرده و ما نیز توضیحات سیبلیا را خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم:
- همهی مشکلات تسلا مدل ۳ من پس از ۶ ماه مالکیت
اول از همه اینکه برخی موارد وجود دارد که بهطور کامل از مدلهای اولیه این خودرو حذف شدهاند و این موضوعی عجیب است زیرا این قطعات قیمت زیادی نداشتهاند.
چیزهایی همچون استراحتگاه پا که معمولاً تکهای پلاستیکی در سمت چپ پدالهاست. در خودروی قبلی فضایی برای قرار دادن پا بین ترمز و استراحت گاه پا وجود داشت اما اینجا فضای کافی وجود نداشته و این امر در سفرهای طولانی باعث ایجاد ناراحتی خواهد شد.
همچنین خبری از کفپوش صندوق جلو نیست اما شما این مورد را میتوانید از وبسایت تسلا سفارش دهید. من معمولاً از صندوق جلو استفاده نمیکنم اما دوست دارم آن را در این بخش ببینم تا از سر خوردن اشیا در زمان رانندگی جلوگیری کنم.
همچنین گیرههای مواد غذایی که کیسههای مواد غذایی را نگه میدارند حذف شدهاند. این گیرهها تقریباً ۲ دلار قیمت دارند و نمیدانم چرا تسلا آنها را از صندوق جلو حذف کرده است.
همچنین چند باگ نرمافزاری وجود دارد. خودرویی که تحویل گرفتن از جدیدترین نرمافزار آن موقع استفاده نمیکند. هماکنون ورژن ۱۰ موجود بوده اما خودروی صفر من هنوز از ورژن ۹ استفاده میکند. تفاوت زیادی وجود ندارد اما من دوست داشتم خودرویم از جدیدترین نرمافزار ممکن سود میبرد.
من همچنین مشکلی با آینهبغل سمت راننده دارم که در محل صحیح خود نمیایستد. گاهی اوقات که آینه را تنظیم میکنم میبینم پس از رانندگی آینه کمی پایینتر میایستد. مطمئن نیستم که آیا این یک مشکل نرمافزاری است یا خیر اما هر زمانی که این اتفاق رخ میدهد باید به تنظیمات برگردم و آینه را دوباره تنظیم کنم.
اسپاتی فای هم مشکلساز بوده و زمانی که خودرو را استارت میزنم علاقهای به لود شدن ندارد. من همیشه باید سرویس دیگری را انتخاب کنم. قطعاً این یک مشکل ایزوله شده نبوده و من مالکان زیادی با این مشکل را دیدهام. شما همچنین نمیتوانید پادکستها را در اسپاتی فای لود کنید که واقعاً دردناک است.
آغاز به کار اتوپایلوت در بزرگراه نیز کمی زمان میبرد. افرادی زیادی متوجه این موضوع نیستند اما خودروی شما باید پیش از اولین استفاده از اتوپایلوت کالیبره شود. واضح است که این سیستم میخواهد دوربینها نقطههای صحیح را نشان دهند اما هر خودرو با دیگری کمی متفاوت بوده و بنابراین تسلا کدهایی برای کمک به کالیبره شدن دوربینها نوشته است. ظاهراً اولین فرایند کالیبره شدن ۵ دقیقه طول میکشد اما من حتی در ۵ هزار کیلومتر اول برخی مشکلات را با اتوپایلوت تجربه کردم. البته این مشکل جدیای نبود و تنها کمی مشکل در تعویض خط رانندگی وجود داشت که باعث میشد من به جاده توجه کنم. هماکنون خودرو حدود ۱۰ هزار کیلومتر کار کرده و این مشکل کاملاً حل شده است. حدس میزنم برخی بهروزرسانیهای نرمافزاری و کالیبراسیون باعث شده کل سیستم بهبود یابد.
از نظر موضوعات فیزیکی من مشکل خاصی را ندیدم و فقط برخی تریم ها را تعمیر کردم اما هر دو مورد تحت گارانتی بودند.
[دانلود ویدئو]
علیرضا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹خب برای برندی با یک دهه سابقه چیز عجیبی نیست . اصولا توقع زیادی از تسلا آدمو نا امید میکنه . به اندازه تجربیات و سابقش باید ازش انتظار داشت
ممد ژانگولر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹به نظر من با توجه به نوپا بودن شرکت تسلا خیلی هممشکلات خاصی عنوان نشده که بخواد جدی بگیرین
ضمنا خود خانوم مرکل به پیشرو بودن تسلا اعتراف کردن و میتونید در اینترنت سرچ کنید
از همه مهمتر که از شرکتهای خودروسازیش خواسته ماشینی تولید کنن که قابل رقابت با تسلا باشه
من از اینکه میبینیم خود آلمانها روحیه رقابت پذیری بالایی دارن لذت میبرم و یک جورایی دنبال حریف میگردن
Reza
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹آخه اینا هم شدن مشکل؟؟؟
بخاطر گیره ۲ دلاری میخواد زمین و زمان و به هم ببافه
رها
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹خدایی میگن نفس این آمریکایی ها از جای گرم میاد برادر من پزو پارس سال دی تحویل گرفت . عالی هیچ مشکل خاصی نداشت فقط با 6 هزار کیلومتر کار عید موتور کامل تعمیر شد . اکسل صدا میداد اون هم تعویض شد . جز خاصی نیست الان هم چند تا مشکل جدید اضافه شده که تنوعی هم میشه هر هفته یک سر بزنن نمایندگی
کافر مقدس
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹این شرکت نه کلا خودروهای الکتریکی راه زیادی در پیش دارن
ولی به تجربه یک فرد نمیشه قانع شد چرا از چندین مالک دیگه همزمان تو یک مدت مشخصی تست و بررسی نمیگیرن که ابهامی نباشه:/
این فرد داره تجربه ش رو در مورد یک مدل تسلا میگه که تو متن ربط دادن به کل محصولات تسلا. بعضی تیتر ها و متن ها یه جوری ـه . یاد تحریریه کار باز مییفتم
مجموع رضایت و عدم رضایت رو باید مشخص کنن در طول مدت زمانی . ولی آزادی بیان و انتقاد اونا Vs ما اندازه یک عرض اتوبان فاجعه ست
datsun
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹باور بفرمایید الکتریکی ها خیلی قدمت دارن همیشه بودن یعنی از زمانی که درون سوزها بودن الکتریکی ها هم بودن در گذشته خیلی کمپانی ها در یک زمانی تولید انبوه داشتن و متوقف کردن چون تکنولوژی باتری ها ضعیف بوده ولی این چند سال اخیر با پیشرفت باتری ها خودرو های الکتریکی زیادی ساخته شده ساخت یه ماشین الکتریکی خیلی ساده اس خیلی ساده تر از یه ماشین درون سوز .
NAVID۰۰۹۸
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹البته فکر میکنم دنیای خودروهای برقیه امروزه مدیون پیشرفت باتریهای لیتیوم یون در لبتاپ و موبایل هستند که با کنار هم گذاشتن این باتریها در خودروها الکتریسیته را جذب و کار میکنند .
البته من در این مورد هیچ سررشتهای ندارم و از جنبه عمومی قضیه دارم نظر میدهم .
کور مادرزاد
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹حاجی دلم کباب شد…
فقط دوس دارم یه روز این زنه بیاد ایران یه پراید سوار شه بفهمه اینا مشکل نیست غر زدنن
حسین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹سر به بیابون میذاره!! (((:
نویدی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹پس مشکل خاص و عجیبی نداشته توی ده هزار کیلومتر اول
ظاهرا شرکت تسلا خیلی دشمن داره?
Farzad
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹البته دشمنی نیست ، طرف ۶ ماه ماشین زیر پاش بوده و اومده تجربیاتشو گفته .
car lover
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹انگار فرضو گزاشتید ماشینو نعوذبالله خدا نازل کرده
ادم ساختتش دیگه ارور داره همه هم دارن اما کی بیشتر داررو جی دی پاور نسبتا معتبر و بقیه رفقا تعیین میکنه
یا حق
Mad.z.Max
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹جدی ترجمه ی گفته های الکس سیبلیا (!!!) که اصلا معلوم نیس کیه و چیه، انقدر مهم بود؟
همچین مقاله ای فقط باعث میشه الان یه عده بیان دلایل شاخ دار بیارن که تسلا مزخرفترینه، یه عده هم ناراحت بشن.
همچین مطلبایی فقط جنجال راه میندازه
دانیال روشنی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا اشکالاتی نبود که توی تیتر اینقدر بولد بشه !
انتظار داشتم مشکلات حادی گفته بشه !
دانلود نشدن پادکست!
کفپوش صندوق جلو !
گیره مواد غذایی؟
بیخیال .
Sajjad
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹قسمت دردناکش همون لود نشدن پادکست بود
من از اینجا دردم گرفت اصن
Hamidreza
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹به هر حال هر ماشینی اشکالاتی داره
ولی اشکالاتی که ایشون گفتند انگار از سایپا ماشین خریدند!
فعلا واسه من حداقل مدل S بهترین تسلا هست اصلا نمی تونم حتی قیافه مدل3 رو تحمل کنم!
sina
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹شخصا اگه حق انتخاب داشته باشم ترجیحم خرید هیبرید ها هست تا زمان مرتفع شدن همه کمبودهای ماشین های الکتریکی بخصوص تعدد جایگاههای شارژ و مدت زمان مورد نیاز برای شارژ.
گمونم 5 سال اینده زمان مناسبی برای تمام الکتریکی خریدنه
NAVID۰۰۹۸
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹برای خرید برقیها نمیشه زمان تائین کرد .
چون یه دفعه دیدین هیدروژنیها پیشی گرفتند .
یا هیبریدیها تکاملیافتهتر شدند و دوباره برقیها به حاشیه رفتند مثل این ۱۰۰ساله که مدام ساخته میشن میان تو جامعه و دوباره تا چندین سال مَحو میشوند .
من بنظرم هیبرید فعلاً بهترین گزینست اما اگر فقط استفاده شهری دارید و هدفتون رفتن از خانه تا محل کار و بالعکس هست ، برقی گزینه خوبیه .
sina
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹نوید جان
هیدروژنی ها هم مثل هیبرید ها و برقی زمان لازم دارن تا به توسعه برسن. حالا ممکنه سریع تر باشه یا کندتر این سرعت
یعنی پیشی گرفتن شون از برقی ها به همین اسونی نیست بنظرم
احمدعلی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹قطعا آینده از آنِ هیدروژنی هاست و خودروهای برقی جایی نخواهند داشت که یکی از دلایلش کمیاب و گرون بودن لیتیومه در حالی که هیدروژن به راحتی از آب به دست میاد و البته روشهای دیگری هم وجود داره.در این بین،تویوتا و هیوندای و هوندا برندگان بزرگ و تسلا و جنرال موتورز،بازندگان بزرگ خواهند بود
JDM
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹به نظرم من کاپ اخلاق پدال رو باید داد به شما.
معلومه زیر نظر یه خانواده شخیص و با فهم و کمالات بزرگ شدید
sina
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹JDM عزیز
متوجه نشدم من رو ریپلای کردی یا نوید رو
به هر حال مچکرم داش :)
JDM
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹شما رو ریپلای کردم داداش
سرت سلامت
Khosrow
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹??? جون ..
Elmiraj
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹یه چرخ در یوتیوب بزنید کلکسیونی از این ایرادات بنی اسرائیلی خواهید یافت…
.
این پروفسور میخواد فیلمش در یوتیوب توسط کانال های بزرگ منتشر بشه و بگه آره ما هم هستیم…!!!
Farzad
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا چرا یه سری از چیزارو حذف کرده آخه تسلا همینجوری خودش هیچی نداره به جز یه فرمون و گاز و ترمز .
چیزی که واضحه کیفیت تسلا اصلا جالب نیست .
Hamidreza
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹منم همینو گفتم
باز میگن تسلا رو لوکس سازی تمرکز داره!
تسلا بیشتر قصد فروش بیشتر داره با هزینه کمتر نه فروش کمتر با هزینه بیشتر و برند سازی!
رضا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹همه ماشینا این مشکلات رو دارن ، بی ام و سافتورش بدرد نمیخوره و بنز هیچ تکنولوژیی نداره ، طبیعیه که هر ماشینی یه سری مشکلات جزئی داره
ولی چیزی که مهمه اینه که موتور و باطری تسلا برای یک میلیون کیلومتر بدون نیاز به سرویس طراحی شدن ولی بی ام و بعد از ۱۰۰ هزار تا به روغن سوزی میوفته و بنزای جدید طوری طراحی شدن که خریدار مجبور بشه بعد ۴ ، ۵ سال عوضش کنه
تازه هر سری هم میری سرویس تعمیرکارا گوشتو میبرن و چند میلیون شارژ میکنن
امین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ابن مورد درسته. و خود کمپانی ها اعلام کردن که دیگه مثل قدیم خودروهایی که بتونن 40 سال کار کنن نمیسازن. بلکه عمر مفیدی براشون تعیین کردن که مالکین خودرو مجبور بشن حداکثر بعد 10 سال خودرو تعویض کنن تا چرخه تولید به اشباع نرسه.
بنز های قبل سال 95 که برای من مثل جواهر میمونن با نگهداری صحیح مالک مثل ساعت کار میکنن
E , S , G گل سرسبد شون هستن حتی در کشورهای اروپای شرقی و حاشیه مدیترانه بصورت یه ماشین روزمره عادی استفاده میشن و واقعا بادوام هستند
Me
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹خدایا مشکلات اینارو???
Kf
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹اگر آینده قرار باشه صدای اگزوز و بک فایر رو نشونم تریج میدم ماشین باز نباشم تا اینکه صدای پنکه بشنوم