تسلا

گام بزرگ تسلا برای توسعه باتری‌های جدید

تسلا به دنبال جذب نیرو برای خط تولید جدید باتری خود در کالیفرنیا است. جایی که قرار است باتری‌های نسل جدید موسوم به ۴۶۸۰ ساخته شوند.


در تیزری که تسلا برای جذب نیرو منتشر کرده می‌توانیم سلول‌های استوانه‌ای باتری‌های جدید که با رویکرد مارپیچ شینگل ساخته می‌شوند را نیز ببینیم. به دلیل بهینه‌سازی اندازه و طراحی، عملکرد و راندمان الکتریکی و حرارتی این باتری‌ها در خودروهای الکتریکی بهبود چشمگیری می‌یابد. در این طراحی جدید، تا ۳۰ درصد به دامنه حرکتی خودرو بدون تغییری در شیمی و ترکیبات باتری‌ها افزوده می‌شود.

در چیدمان جدید، به‌جای استفاده از چند هزار سلول نوع ۲۱۷۰ تنها از حدود ۹۶۰ سلول (۴۰×۲۴) نوع ۴۶۸۰ استفاده می‌شود که ۵ برابر انرژی بیشتری ذخیره می‌کنند و تراکم انرژی آن‌ها ممکن است به ۳۰۰ وات بر کیلوگرم نیز برسد. این موضوع به همراه کاهش ۵۶ درصدی هزینه تولید باتری می‌تواند هزینه هر کیلووات ساعت را به ۵۰ تا ۶۰ دلار در سطح سلول‌ها کاهش دهد.

ظاهراً تسلا به دنبال استخدام صدها و شاید هزاران نیروی مستعد جدید برای خط تولید باتری خود در مناطق مختلف است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    و تازه این اول راه بهینه سازی های برقی هاست

    موافقم 72
    مخالفم 3
    1. ممد ژانگولر

      ۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      اینجوری که ایلان ماسک داره پیشرفت میکنه کم کم امبر هات مصنوعی هم تولید میکنه و دیگه جوانان احتیاج به ازدواج نخواهند داشت و مشکل ازدواج کاملا حل خواهد شد ?

      موافقم 21
      مخالفم 6
  2. سامورایی از قله فوجی

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    اگه بتونن برد رو به 800 کیلومتر برسونن خیلی خوب میشه

    موافقم 50
    مخالفم 4
    1. Me

      ۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      میدونی مسئله فقط برد نیست
      توسعه تکنولوژی شارژ هم اهمیت داره
      توی اروپا بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر رانندگی بدون توقف و استراحت مطلقا ممنوعه
      وقتی بشه خیلی راحت تو ۲۰ دقیقه ماشین رو برای چندصد کیلومتر حرکت شارژ کرد چه اهمیتی داره که برد نهایی ماشین چقدره
      خیلی از درون سوزهایی که تاحالا تولید شدن با یک باک بنزین برد کمتر از ۵۰۰ کیلومتر یا حتی کمتر دارن و هیچکس با این موضوع مشکلی نداشته تاحالا ،چرا؟
      فقط بخاطر نوع سوخت گیری که شدیدا آسون و همیشه و همه جا در دسترسِ

      موافقم 37
      مخالفم 19
      1. نیما

        ۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (345 ديدگاه)

        شما وقتی میخوای بنزین بزنی نهایتا ۵ دقیقه طول میکشه.
        پس اکر قراره برای شارژ کامل، یک ساعت صبر کنی، لازمه ماشینت برد بلند باشه، تا در انتخاب زمان و مکان شارژ، قدرت عمل داشته باشی و اجباری در کار نباشه

        موافقم 24
        مخالفم 6
        1. علی

          ۱۰ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1 ديدگاه)

          شما با ماشین رفتی مسافرت؟
          هر موقع که ما رفتیم کمتر از ۱ ساعت بنزین نزدیم. بنزین زدمون بالای ۱ ساعت طول کشید. تهران اصفهان خیلی رفتم. تو قم یا کاشان قشنگ ۱ تا ۲ ساعت استراحت میکنیم. نیمدونم شماها چطور مسافرت میکنین.
          یه چیزایی میگین شاخ در میاره ادم. دارین سیاه نمایی میکنین.
          ۸۰ درصد مردم تو ایران کمتر از ۱۰۰ کیلومت در روز رانندگی میکنن. قراضه ترین ماشینای برقی الان بردشون بالای ۲۰۰ کیلومتره .
          هموطن کمتر چیزای شاخدار بگو

    2. (JONATHAN (TESLA

      ۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (302 ديدگاه)

      ایلان ماسک اعلام کرده در آینده نزدیک
      تمام مدل های تسلا با همین باتری های جدید قادر خواهند بود به برد ۷۰۰ کیلومتری برسن
      و کامیون تسلا قادر خواهد بود به برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر برسه

      موافقم 35
      مخالفم 8
    3. Hadi

      ۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      ما هم بریم استخدام شیم
      حداقل که میتونیم سلول های باتری رو با مشت سر جاش بچپونیم ?
      تحول بزرگی تو راهه…

      موافقم 22
      مخالفم 3
  3. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    خیلی جالب بود خوشم اومد ولی این فقط تو کاهش هزینه کمک میکنه!

    موافقم 8
    مخالفم 25
    1. R@min

      ۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      چی شد یهوو ؟؟ تسلائه ها ایلان ماسکه ها برقیه ها نکنه amin_sto هم با تو هم نظر شه ???

      موافقم 31
      مخالفم 4
      1. M.A.S

        ۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (849 ديدگاه)

        واااای
        فک میکردم فقط من مشکوکم

        موافقم 10
        مخالفم 4
        1. R@min

          ۸ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          ??

          موافقم 8
          مخالفم 4
      2. M.A.S

        ۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (849 ديدگاه)

        ?

        موافقم 6
        مخالفم 3
      3. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        یه دفعه خواستم واقع بینانه نگاه کنم !!!!

        موافقم 16
        مخالفم 6
    2. ??Amin_sto??

      ۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      تو جنگ برق و بنزین این بنزین که همیشه برنده است، ماشین های بنزینی قدرت بیشتری تولید میکنن در شتاب و سرعت بیشتری دارن
      و هیجان فوق العاده ای دارن ، به قول جرمی کلارکسون بنزین 1 و برق 0

      موافقم 4
      مخالفم 20
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۹ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        دیگه جرمی کلارکسون بگه باید بریم تسلا و لوسید رو اتیش بزنیم!!!!!!!!!!!!

        موافقم 3
        مخالفم 3
    3. M.A.S

      ۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (849 ديدگاه)

      چرا الان اونهمه نفرتت فروکش کرد؟

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        ولی سر مازراتی بدجور به هم ریختم مسئله من اینه که تسلا هر آشغالی میخواد برای خودش باشه ولی گند کاری هاش به بقیه سرایت نکنه

        موافقم 10
        مخالفم 20
        1. ??Amin_sto??

          ۸ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (293 ديدگاه)

          با اینکه علاقه به الکتریکی ها ندارم فکر میکنم باید دیدگاه خودم رو تغیر بدم

          موافقم 8
          مخالفم 1
        2. RoadRunner

          ۸ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          تسلا نباشه این راه رو شرکت های چینی با قدرت بیشتری ادامه خواهند داد

          موافقم 11
          مخالفم 3
        3. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۹ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          چون کسی به چین اهمیت نمیده خرچقدر پیشرفت کنن جهانی به اون صورت نمیشن

          موافقم 6
          مخالفم 2
      2. ??Amin_sto??

        ۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (293 ديدگاه)

        با اینکه علاقه به الکتریکی ها ندارم فکر میکنم باید دیدگاه خودم رو تغیر بدم

        موافقم 2
        مخالفم 3
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۹ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          چرا باید تغییر بدی؟چون همه به نظراتت راجع به برقی دیس میدن؟؟؟یعنی تو باید بخاطر بقیه تغییر کنی؟؟؟نه براد من اتفاقا این بقیه هستن که باید به نظرت احترام بزارن

          موافقم 2
          مخالفم 3
  4. R@min

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    کاش تو ایرانم نمایندگی داشت تهران خیلی اوضاعش داغونه

    موافقم 25
    مخالفم 2
    1. سامورایی از قله فوجی

      ۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      اگه نمایندگی داشت هم مردم نمیتونستن بخرن فقط یه سری از افراد خاص که خودت میدونی کی هستن سوار تسلا می شدن

      موافقم 26
      مخالفم 3
      1. R@min

        ۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        نه خوب اگه بخوان مثه همه جای دنیا مشوق های مالیاتی و محیط زیستی بزارن قیمتا خیلی پایین میاد. البته اگه یه مشت آدم سرکار بودن ??

        موافقم 20
    2. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      کالای لوکس امریکاییه!!

      موافقم 22
      مخالفم 4
      1. R@min

        ۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        چی بگم

        موافقم 9
        مخالفم 1
      2. سامورایی از قله فوجی

        ۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        ساخت دژمن رو به افوله ???

        موافقم 28
        مخالفم 1
  5. ??Amin_sto??

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    ببخشید دوستان یکم زیاده روی کردم من خیلی مشکلی با ایلان ماسک ندارم

  6. مهرداد كمال

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    پیش بینی می کنم نسل های آینده احتمالا میبینن تسلا رو برترین و پیشرفته ترین اتوموبیل ها رو میسازه

    موافقم 18
    مخالفم 2
  7. یوسف

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    سایپا هم میتونه 10 لیتر به باک پراید اضافه کنه تا بردش بیشتر بشه و با این کارش مشت محکمی توی دهن آمریکای جنایتکار بزنه… مگه نه

    موافقم 35
    مخالفم 5
  8. ??Amin_sto??

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    من هم با اینکه علاقه به الکتریکی ها ندارم فکر میکنم باید دیدگاه خودم رو تغیر بدم
    البته من فقط صدای یه لامبورگینی اوراکان رو با 1000 تسلا عوض نمیکنم

    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۹ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      من حتی ماکتشم با 99999999 تسلا عو‌ض نمیکنم

  9. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    مازراتی هیچوقت برقی کامل نخواهد شد

    موافقم 4
    مخالفم 9
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      من این کامنت رو نوشتم قبلش یکی دیگه داده بودم چرا حذفش کردی پدال

      موافقم 2
      مخالفم 1
  10. Elmiraj

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    علاوه بر کاهش هزینه ، طول عمر بیشتر و افزایش شعاع پیمایش ، یکی از بهترین پیشرفت های سلول ۴۶۸۰ جایگزینی فلز نیکل ( فلز سازنده سکه پول ) با فلز سمی کبالت هست که در روند بازیافت اثرگذاری بسیار کمتری از دیگر سلول ها بر محیط زیست دارند…

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. ارشیاSVJ

      ۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      اونجوری فرقش با باتری های نیکل متال هیدرات چیه؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Elmiraj

        ۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        باتری هیدرید فلزی نیکل Ni-MH هم یکی دیگر از باتری های قابل شارژ هست .
        واکنش شیمیایی در الکترود مثبت این سری از باتری ها همانند سلول نیکل-کادمیوم Ni-Cd هست ، هر دو از هیدروکسید اسید نیکل NiOOH استفاده می‌کنند ، اما در الکترود منفی بجای کادمیوم از آلیاژ جذب کننده هیدروژن استفاده می‌کنند به همین دلیل سه برابر سلول نیکل-کادمیوم چگالی دارند و از این لحاظ نزدیک لیتیوم یون ها هستند .
        .
        اینکه تسلا در سلول های tabless 4680 از چه نوع شیمی استفاده کرده چطوری به این ظرفیت و چگالی فوق‌العاده رسیده هنوز اطلاعات چندانی را در اختیار عموم قرار نشده ، اما چیزی که وجود داره اینه که نیکل به کل جایگزین کبالت شده .
        ( کبالت در ساختار شیمی سلولهای 2170 و 18650 فعلی ترکیب ۱۰ درصدی داره )

        1. بهزاد

          ۹ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          تسلا مطلقا در حال حاضر در تولید باطری نمیتونه مستقل عمل کنه و هر پیشرفتی انجام بگیره به خلوص 99/99 درصد کار شرکای باطری سازش هست.
          پیشرو بودن در این زمینه عمر زیادی نداره و با ورود نسل جدید باطری ها که جامد هستند با آرایش هرمی و… این فرافکنی ها یا بزرگنمایی ها تو همان اتاق فکر بازاریابی بایگانی میشه و اونقدر اخبار نوآوری از سایرین خواهید شنید که اخبار تسلا به عنوان دسر استفاده میشه.
          المیراج جان قبل از جواب بنده عارضم بنده هیچ دشمنی با تسلا ندارم و هر کاری که این شرکت در بهبود روند صنعتی خودرو انجام داده یا میده مورد احترام هست و اگر نکته ای گفته میشه واقعیت روز و آینده این صنعت هست و مشکل تسلا فعلا کمبود منابع مالی در توسعه ی اهدافش هست که دیگران یا بزرگان فعلا دچارش نشدن.
          مثلا تسلا سه تا شریک تجاری باطریساز داره و در آینده یک میلیون تولید داره و میاد از هر کدوم بالای 300 هزار خرید میکنه ، در این وضعیت رقیبش داره 4 میلیون تولید میکنه و دو میلیون پک باطری هم میفروشه و نتیجه ی تجاریش اینجاست که رقیب میتونه بالای 30 درصد باطری ارزانتر بخره و کل فرآیند تولیدش همینطور ارزانتر میوفته و این جنگ یک بازنده و برنده داره که زمان مشخص میکنه…
          منظور از رقبا vw و تویوتا بود

        2. Elmiraj

          ۹ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          اتفاقاً قدمی که تسلا در جهت استقلال کامل باتری برداشته حداقل ۵ سال جلوتر از تمامی رقبا هست…
          نخست که اینکه سلولهای 4680 جدید صد درصد توسط تیم مهندسان باتری تسلا و maxwell ( شرکت زیر مجموعه ) طراحی شده و دخالت هیچ شرکتی در آن وجود ندارد .
          در جهت تولید این سلول های تمام تسلایی هم گام های بسیار بزرگی برداشته شده ( کارخانه ۱۰ گیگاوات ساعتی roadrunner در جوار فریمونت ، بخش باتری ۲۵۰ گیگاوات ساعتی گیگا برلین و قسمت باتری گیگا آستین که در فاز اول پیش بینی میشه ۵۰۰ گیگاوات ساعت ظرفیت داشته باشه ) که تنها طی یک و نیم سال آینده ظرفیت تولید سلول های 4680 را به بیش از ۷۵۰ گیگا وات ساعت در سال خواهد رساند که هیچ کدام از رقبا تا ۲۰۲۵ هم به این عدد نخواهند رسید‌ .
          .
          .
          اون رقبایی که تو ازش نام بردی در حال حاظر و حتی در چشم انداز ۵ ساله هم بشدت به باتری سازان بزرگی از جمله LG chem ، CATL ، پاناسونیک و سامسونگ وابسته هستن و بدون این شرکت ها توان ساخت یک سلول باتری را هم ندارن در حالی که اکنون هم اکثریت گیگافاکتوری نوادا در دست تسلا هست .
          در خصوص فروش هم شاید رقبا به واسطه هاچبک های ارزان قیمت شون به زودی از تسلا جلو بزنند اما به همان مقدار که الکتریکی می‌فروشن در آن سوی میدان باید خودروی درون سوز حذف کنند ، یعنی به زبان ساده‌تر دارند برای بقای خودشون می‌جنگند .

          موافقم 6
          مخالفم 1
    2. Sina

      ۹ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      من چند وقت پیش شنیدم منابع نیکل دنیا در خطر هستن ، به نظرت استفاده از نیکل واسه این باتری ها سرعت پایان منابع رو بیشتر نمیکنه؟

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۹ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        منم میگم نمیتونه تقاضای مردم رو جوابگو باشه بعد اینا دارن هی تبلیغ میکنن در ضورتی که هنوز نه تکمسل شدن نه منابع کافی دارن برقی ها

  11. Ramin

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    واقعا استخدام میکنن ؟؟؟؟
    من رشتم برقه حاضرم همه چیمو بدم برم آمریکا اونجا مستخدم شم.
    حداقل از این بدبدختی حال حاضر راحت میشم. البته همه دوست دارن از ایران خارج شن. البته فکر نکنم با این سن قبولم کنم. ?? جوانان باید برن.

    ولی آفرین به تسلا. به زودی احتمالا برد زیر 800 کیلومتر دیگه واسه تسلا بی معنیه.
    دیگه تسلا داره یواش یواش وارد قلمرو 1000 کیلومتر میشه تا 2 الی 3 سال دیگه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. زیزیگولو

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    بدون شک تسلا، کمپانی پیشرو در زمینه ماشینای الکتریکی هستش

    موافقم 14
  13. دانیال

    ۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (606 ديدگاه)

    وقتشه خودروهای پرنده فراگیرتر، ارزان‌تر و در دسترس‌تر بشن. وقتی باطری هایی با این راندمان داریم چرا باید رو زمین بخریم؟

    1. دانیال

      ۹ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (606 ديدگاه)

      *بخزیم

  14. ارش

    ۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    خدا میدونه چه تعداد مهندس ایرانی جذب این شرکت میشن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا