تسلا اعلام کرد ۱.۵ میلیارد دلار ارز مجازی بیت کوین خریداری کرده است. ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت گفته که سرمایهگذاری یاد شده راهی برای ایجاد انعطاف بیشتر در تنوعبخشی و به حداکثر رساندن جریان سرمایه و درآمد تسلاست.
پس از این موضوع ماسک اظهار داشته تسلا شاید شروع به پذیرش بیت کوین از مصرفکنندگان برای خریداران محصولات خود بکند. او گفته است تسلا پذیرش بیت کوین را به عنوان شکلی از پرداخت برای محصولات شرکت در آینده نزدیک انجام خواهد داد هرچند این روند در ابتدا بهصورت محدود صورت خواهد پذیرفت. قبلاً خبرهایی درباره قبول بیت کوین توسط یکی از نمایندگیهای لامبورگینی منتشر شده بود اما چنین چیزی درباره خودروساز رده میانی و تولید انبوهی همچون تسلا سابقه نداشته است.
رویترز گفته خرید بیت کوین توسط تسلا حدود ۸ درصد از کل سرمایه تسلا را تشکیل داده، سرمایهای که در پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۱۹ میلیارد دلار بوده است. البته این سرمایهگذاری با تأثیر اظهارات ماسک روی ارزهای مجازی همراه بوده است. او دو هفته پیش با قرار دادن هشتگ بیت کوین در بیوی توئیتر خود باعث شد ارزش این ارز مجازی حدود ۲۰ درصد افزایش یابد. نیازی به گفتن نیست که رفتارهای ماسک روی بازارهای مختلف تأثیر میگذارد.
پس از خرید ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا، قیمت بیت کوین بالاتر هم رفته و به ۴۳۱۰۰ دلار هم رسیده است. به این ترتیب ارزش یک بیت کوین بیشتر از قیمت پایه تسلا مدل ۳ میباشد. همچنین به خاطر این سرمایهگذاری ارزش سهام تسلا حدود ۲ درصد بیشتر شده است.
شایان ذکر است ماسک قبلاً با مشکلاتی درباره اظهارات خود و تأثیر آن روی بازار مواجه بوده است. در سال ۲۰۱۸ بود که او در توئیتر به علاقهاش برای شخصی شدن تسلا اشاره کرد و این منجر به دخالت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا شد.
امیرحسین
۲۲ بهمن ۱۳۹۹تسلا به بقیه گفت:به سابقتون ننازید?
AMIR / ARMI
۲۲ بهمن ۱۳۹۹عجب جمله ای
تسلا به بقیه گفت ؛ به سابقه تون ننازید
Hadi
۲۲ بهمن ۱۳۹۹اینا همه کاراشون حساب شده و برنامه ریزی شدس…
RezaRs
۲۲ بهمن ۱۳۹۹رولز رویس به تسلا گفت
چرم دانلود کن شوخیه
[—{*AMIN_MC20*}—]
۲۲ بهمن ۱۳۹۹???????
جناب ایکس
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ولی بازم به کاراشون مینازن چون شاهکار هایی که میسازن به هزار تا تسلا میرزه. من هنوز از تسلا خوشم نمیاد. تسلا در آینده یا ورشکسته و نابود میشه یا یه غول خودروسازی یا حتی خودرو ساز برتر جهان میشه. ولی هر دو حالت کاملا ممکنه و شرکتلی دیگه بی کار ننشتن تا فقط تسلا الکتریکی تولیدکنه.
امیرحسین
۲۲ بهمن ۱۳۹۹درسته شاید تسلا در مسائلی که در خودروهای برقی با بنزینی هست تبحر داشته باشه ولی مطمئنا در مسائل مشابه این ۲نوع خودرو مثلا پرفورمنس،کیفیت،امکانات،تجهیزات،دوام،استحکام،ایمنی و امنیت،سیستم تعلیق وترمز و از این جور چیزاحتما از خودروسازان باسابقه عقب هست و به اونا نمیرسه،اونا این چیزا رو با تجربه به دست آوردن و تسلا هم اگه میخواد این چیزا رو در حد اونا داشته باشه باید رمان بگزره و تجربه بدست بیاره
این که شما میبینید خیلی ها میان و سریع محو میشند دلیلش اینه??.این جور شرکت های نوپا همشون میان همون اول سوپراسپرت میزنند میخوان یک شبه بشن رقیب بهترین ها،اگه برقی باشتد میان خودروی هزاروچندصد اسب بخاری میزنند یا ۲هزار به بالا میزند(همه چیز که اسب بخار نیست یا همه چیز که قدرت نیست مثلا به بقیه چیزا مثل گیربکس و.. هم ربط داره)،در مباحث مربوط به پرفورمنس غیر از موتور و گیربکس و سیستم انتقال قدرت،مثلا سیستم تعلیق وتنظیمش،شتاب جانبیش و…که اصلا در حد شرکت هایی مثل لامبو یا فراری و….نیستند ودر بحث موتور و گیربکس و …. هم میرن از یه شرکت دیگه ای میخرند،اینا که توانایی درست کردن موتور برقی رو ندارن که؛ اگه هم اگه درن سوز باشند میان یه موتور کم حجم(منظورم کمتر از بوگاتی هست شاید حجمشون ۶ یا ۴ یا۵ یا۷لیترباشه) رو تا خرخره تیون میکنند،خب معلومه که دوام نداره ومشکلات زیادی پیش میاد،اسب بخار که همین جوری نیست که با چندتا قطعه عوض کردن و زیاد کردت بوست سوپریاتوربو شارژ بدست بیاد اگه ایک جوری بود که خوده کمپانی های سازنده خودشون اسب بخارو زیاد میکردند،شما برید بخونید مرسدس برای اینکه بخواد پیشرانه AMG A45 S رو چند اسب بخار نه چند صد اسب بخار یا حتی چند هزار اسب بخار اضافه کنه بهش چقور تغییر و کلی بدنه موتورو ارتقا داده فقط واسه چند ده اسب بخار،دوستان برید بخونید مهندسی پیشرانه بوگاتی رو،واسه خودش اندازه کل صنعت خودروسازی ارزش داره،این دوستانی که هی میگند مهندسی آلمانی،خب بوگاتی هم که ماله فولکسه،میشه مهندسی آلمانی،اون هنسی فک میکنه همه مثل خودشند،فقط اسب بخار،نه این جوری نیست اگه بوگاتی هم اسب بخار میخواست که با حجم موتور بیشتر از تو و۲ توربوشارژ بیشتر الان باید بیشتر از ۲۰۰۰ اسب بخار می داشت.
دوستان این رقیبشه شما به حرفاش گوش نکنید.
جناب ایکس
۲۲ بهمن ۱۳۹۹واقعت ساختن یه متشین بنزینی خیلی خیلی سخت تر از ساختن الکتریکی. چون گیر بکس داره و موتورشم ۳ ۴ برابر قطعه ی بیشتری نسبت به الکتریکی داره. اینکه بنزینی آینده نداره هم بهونه هست و به خاطر سختی درون سوز (نه ۱۵۰۰ توربوی چینیا) و آسونی الکتریکی ها هست که این همه هایپر بی نام و نشون الکتریکی اومده
سامان اذری
۲۳ بهمن ۱۳۹۹استیو جابز یادتونه ؟
نوکیا هم یادش بخیر یادتونه ؟
ایلان ماسک یه نفر تومایه های استیو جابز هست حتی بالاتر
پسرخاله دوستم تو سیاتل یه مدل اس داره به هیچ عنوان از مونتاژ ماشینش راضی نیس ولی قرار نیس همه تسلا های جدید که عرضه میشه کیفیتشون مثل قبل باشه و هر روز سطح کیفی خودروها میره بالا دقیقا مثل ماشینهای چینی
امیرحسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹اده،دقیقا تسلا هم کم کم کیفیتشو میبره بالا
امیرحسین
۲۲ بهمن ۱۳۹۹پدال چقدر نامنظم مطلب میزاری
تو کمتر از یک ساعت چند تا مقاله میزاری نیمه اول روز بعد نیمه دوم روز فاصله یه مقاله با مقاله بعدیش چند ساعته،تقریبا صبحا دیر مقاله میزاری از اون ور هم که ساعت ۶ اخرین مقالته،بقیه سایتا ساعت ۲۲یا حتی نزدیک ۲۳ هم مقاله جدید میزارند،بعدشم بعضی از مقاله هات هم دیر هنگامه شاید نثلا ما اون مقاله رو قبلا یعنی چند روز پیش،چند هفته پیش یا حتی چند ماه پیش تو یه سایت دیگه خوندیم
Benz
۲۲ بهمن ۱۳۹۹حالم از تسلا بهم میخوره
Pinermis
۲۲ بهمن ۱۳۹۹به خاطر این که موفقه؟
ali (chevy nova)
۲۲ بهمن ۱۳۹۹از تسلا متنفره چون تو الکتریکی سازی بنز با 130 سال سابقه توانایی رقابت با تسلا با 15 سال سابقه رو نداره
Benz
۲۲ بهمن ۱۳۹۹جی ام ، همون میدونیم تو امریکایی ها رو از همه بیشتر دوست داری و کل ماشینای دنیا رو در برابر امریکا هیچی میدونی ولی باید بهت بگم وقتی که المان میخواست اولین احتراق داخلی رو تولید کنه شماها کجا بودید ؟ تسلا رو هم همه میدونن که کیفیتش افتضاحه و کلا حبابه و به زودی بادش میخوابه . تو پدال امریکایی از المانیا بیشترن به خاطر همین به لایک و دیسلایک ها نباید توجه کنیم باید به حقیقت توجه کنیم.
Benz
۲۲ بهمن ۱۳۹۹نه بخاطر اینکه گند زد تو خودرو سازی و همه رو برقی کرد
مهدی
۲۲ بهمن ۱۳۹۹تسلا ابر شرکت در زمینه تکنولوژی های پیشرفته هستش و با همکاری موسسات و دانشگاهای عظیم امریکایی در جال تبدیل شدن به یک امپراتوری بدون مرز هستش
Elmiraj
۲۲ بهمن ۱۳۹۹خرید آینده قطعاً به همین شکل خواهد بود…
شاهد تقلید دیگر شرکت ها خواهیم بود
دومین کمپانی هم به گمان بسیاری اپل خواهد بود
Ramin
۲۲ بهمن ۱۳۹۹یه سری دوستان میگفتن کامنت نده.
منم به احترام اونا دیگه فقط تو مطالب تسلا و nio وbyd و کونیگزگ و بنتلی و changan نظر میدم و سعی میکنم اطلاعات شما را در مربوط به اون موضوع ها بالا ببرم
( چون 2 روزی نبودم دوستان گفتن خبری ازش نیست )
نکته بعد. در مورد تسلا هست.
به نظر من ایلان ماسک این بیت کوین از روی عمد اینجوری کرده که اول خودش سودی داشته باشه. دوم سهامشو ببره بالا…
احتمالا همین. چون دلیلی نداره که 1.5 میلیارد بخواهی بیت کوین بخری…. و….
نمیدونم چرا ایلان ماسک منو یاد ترامپ می اندازه . دهه 70 میلادی ترامپ خیلی ریسک میکرد و از این مدل کار ها میکرد ولی در اخر سقوط کرد ( ترامپ رو میگم )
حسم میگه اشتراک هاشون با هم زیاده….
پدال کامنتمو منتشر کن… ?? با سپاس….
Sina
۲۲ بهمن ۱۳۹۹فردا صبح
ایلان ماسک خودشو از دره پرت کرد پایین
و هم اکنون ۱۵۰۰۰۰۰ نفر خودشونو دارن از دره پرت میکنن پایین??
ایلان ماسک یک کیلو پیاز خرید
قیمت پیاز ۹۵ درصد رشد کرده و همه دارن پیاز میخرن!!?
مهدی موتور
۲۲ بهمن ۱۳۹۹?
Mazda3
۲۲ بهمن ۱۳۹۹تکنولوژی که پشت بیتکوین هست (بلاکچین) با آینده اینترنت و ارتباطات و صنعت و خیلی زمینه های دیگه گره خورده و میتونه تو خیلی چیزا تاثیر گذار و کاربرد داشته باشه در آینده چیزای زیادی درموردش خواهید شنید البته چندین ساله که وجود داشته ولی ورودش به بازار تجاری و زندگی مردم تازه داره شروع میشه.
نوید جهرمی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ورشکست شدن و محو شدن تسلا؟ محالترین حرف ممکن لاقل در آینده نزدیکه. در امریکای شمالی بهش افتخار میکنن. قدیم اگر داشتن کادیلاک و لینکن براشون کلاس داشت، الان تسلا داشتن کلاس داره. چه خوشمون بیاد چه نیاد، جسارتی که تسلا داشته واقعا قابل تحسینه. خط محدودیتا رو جابجا کرد و بقیه به تکاپو افتادن، به قول خودمون ماستشونو کیسه کردن.