درخواست آلمان از تسلا برای توقف استفاده از "رانندگی خودکار" در تبلیغات

سه‌شنبه 27 مهر 1395 - 06:30
مطالعه 2 دقیقه
autopilot-2
سیستم رانندگی نیمه خودران مشهور تسلا پس‌ازاینکه در آلمان "مخاطره‌آمیز" نامیده شد مورد غضب واقع شده و مسئولان این کشور از تسلا می‌خواهند تا استفاده...
تبلیغات

سیستم رانندگی نیمه خودران مشهور تسلا پس‌ازاینکه در آلمان "مخاطره‌آمیز" نامیده شد مورد غضب واقع شده و مسئولان این کشور از تسلا می‌خواهند تا استفاده از واژه‌ی "رانندگی خودکار" یا Autopilot را در تبلیغات خود متوقف کند.

رویترز خبر داده که متصدی حمل‌ونقل موتوری فدرال آلمان (KBA) پیش‌ازاین گفته:

به منظور جلوگیری از بدفهمی و سوءتفاهم مصرف‌کننده‌ها، ما از تسلا تقاضا کردیم که در تبلیغات این شرکت دیگر از واژه‌ی رانندگی خودکار استفاده نشود.

نوشته‌های KBA توسط سخنان سخنگوی وزیر حمل‌ونقل آلمان حمایت شده است:

در نامه‌ای از تسلا درخواست شده تا دیگر از واژه‌ی گمراه‌کننده‌ی رانندگی خودکار برای سیستم دستیار راننده استفاده نکند.

در پاسخ به مسئولان آلمانی نماینده تسلا گفته:

سیستم رانندگی خودکار این شرکت برای کاهش حجم کاری راننده طراحی شده و زمانی که به‌طور صحیح استفاده شود لایه‌ای اضافی از ایمنی را در مقایسه با رانندگی کاملاً دستی فراهم می‌کند.

علاوه بر موارد بالا، KBA که مستقیماً به وزیر حمل‌ونقل آلمان گزارش می‌دهد با مالکان خودروهای تسلا تماس گرفته و به آن‌ها یادآوری کرده که باید در همه‌ی زمان‌ها هوشیار باشند و بدانند که خودروهایشان نمی‌تواند بدون توجه مستقیم آن‌ها عملکرد صحیح داشته باشد.

منبع: reuters

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.