تسلاهفته نامه

گردوخاک تسلا: رودستر اعجوبه با مشخصاتی افسانه‌ای!

ایلان ماسک امروز از یک سورپرایز ویژه پرده‌برداری کرد: رودستر جدید! بله تسلا رودستر بازمی‌گردد و ظاهراً آن را در سال ۲۰۲۰ در جاده‌ها خواهیم دید.

تسلا رودستر
گفته می‌شود پرفورمنس این خودرو به معنای واقعی کلمه میخکوب کننده خواهد بود. نمی‌دانیم درباره تسلا چه نظری دارید اما باید گفت جزئیات ابتدایی از رودستر جدید کمپانی نشان می‌دهد خودرویی فوق‌العاده جذاب در راه است.

تسلا رودستر
خب بیایید مشخصات فنی این خودرو را به‌طور تیتروار و برجسته بیان کنیم:

  • ۱۰۰۰۰.۵ نیوتون متر گشتاور! بله درست خواندید! ده هزار…
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۹ ثانیه‌ای که باعث می‌شود تسلا رودستر سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا باشد.
  • شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ۴.۲ ثانیه‌ای!
  • طی مسافت ۴۰۰ متر در ۸.۸ ثانیه که سریع‌تر از هر خودروی تولیدی دیگری است.
  • سقف سرعت بالاتر از ۴۰۲ کیلومتر در ساعت.
  • محدوده حرکتی ۹۹۸ کیلومتری.

همان‌گونه که ایلان ماسک می‌گوید، با توجه به این مشخصات شما قادر خواهید بود فاصله لس‌آنجلس تا سان‌فرانسیسکو را توسط رودستر جدید با یک‌بار شارژ رفته و بازگردید. این اعداد تنها مختص خودروی پروتوتایپی هستند که امشب نمایش داده خواهد شد. نسخه تولیدی می‌تواند حتی سریع‌تر باشد و محدوده حرکتی بیشتر و سقف سرعت بالاتری داشته باشد. ما این موضوع را تنها زمانی که ببینیم باور خواهیم کرد.

تسلا رودستر
رودستر جدید از سه پیشرانه الکتریکی استفاده خواهد کرد که یکی در جلو و دوتای دیگر در عقب خواهند بود که بدین ترتیب سیستم چهارچرخ محرک را ایجاد خواهند کرد. قدرت باورنکردنی این خودرو حاصل باتری ۲۵۰ کیلووات ساعتی است. همان‌گونه که نام خودرو نشان می‌دهد شما خواهید توانست سقف را جدا کنید و برای افزایش کاربرد خودرو جای کافی برای دو نفر و چندین کیف را خواهد داشت.

تسلا رودستر

تسلا رودستر

تسلا رودستر

تسلا رودستر

تسلا رودستر

تسلا رودستر
می‌خواهید یکی را بخرید؟ باید ۵۰ هزار دلار برای رزرو خودرو کنار گذاشته و بهای پایه ۲۰۰ هزار دلاری آن را در نظر بگیرید و یا اینکه می‌توانید یک از هزارنفری باشید که نسخه‌های مدیران را سفارش می دهید که ۲۵۰ هزار دلار قیمت می‌خورد.

منتظر طوفان‌های بیشتر تسلا در روزهای آینده باشید…
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. SAEED

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    کاری با مشخصات دیگش ندارم 10000 تا گشتاور یعنی اگه موقع پیچیدن همزمان یه بالستیکم بهش بطنی حتی یه چرخشم نمیره بالا.
    مرسی

    موافقم 11
    1. SFXSuperFast

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      مشکل اینه که داریم مشخصات ماشینی توی سال 2020 رو با 2013مقایسه میکنیم!!
      زیادی جوگیر نشید

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. matoun

        ۲۷ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (17 ديدگاه)

        تازه با توجه به مشکلات تولید مدل ۳ شاید عقب تر هم بیفته

  2. مهدی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1315 ديدگاه)

    ژاپنی ها به بهبود مستمر معروفترن آمریکایی ها به جهش مستمر ببین چی زده مغز آدم صوت میکشه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  3. Saeed Boroomand

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (547 ديدگاه)

    حجم باتری تسلو رودستر ۲ دویست کیلوات ساعته نه ۲۵۰.
    فضای زیر ماشین طبق تحلیل ها کمتر از فضای زیر تسلا اس هستش و در صورتی که تسلا از فضای عقب و جلوی بعد از محور ها استفاده نکنه که منطقی نیز همینه، تکنولوژی باتری های فعلی امکان ذخیره اون باتری رو توی اون فضا نمیده، پلتفرم مدل اس بر مبنای مشخصه های باتری شکل گرفته…
    حتی باتری های جدید ۲۱۷۰ شرکت که حدود ۵۰ درصد چگالی رو میتونن افزایش بدن هم کافی نخواهد بود. پس احتمالا یا سیستم خنک سازی باتری ها و معماری بسته بندی تغییر کرده یا تکنولوژی های جدید استفاده قراره بشن.
    چیزی که مهمه هدف تسلا توی نشون دادن برتری مطلق یه تکنولوژی نوپا در برابر یک قرن دستاورد بود که بیش از این قدرت رقابت نخواهد داشت …
    اما نتیجه چیزی نیست که تسلا دنبالشه… به زودی با فراگیر شدن این جور تکنولوژی ها ایران خودرو هم میتونه از اون استفاده کنه هر چند همین قدر هم توان ندارن…

  4. Saeed Boroomand

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (547 ديدگاه)

    البته دستاورد خیلی بزرگ و پنهان تسلا توی افزایش گشتاور موتور هاش به این نیست که بشه شتاب بالاتری رو باهاش ثبت کرد که ارزش زیادی نداره. بلکه با بهبود راندمان خنک کاری موتور ها با تزریق مستقیم مایع خنک کننده به داخل موتور و از طرفی افزایش اندک بازده موتور که اتلاف رو کاهش میده تونسته گشتاور بیشتری رو بدست بیاره . و مزیت اصلی در اینه که ترمز های دیسکی یا حذف میشن در آینده یا بلااستفاده و بازده خودرو های برقی به خاطر هدر ندادن انرژی ترمز بیشتر هم خواهد شد.

  5. enzo

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (321 ديدگاه)

    10هزار نیوتون متر گشتاور رو چه تایری قراره تحمل کنه ؟؟
    اونم گشتاوری که موتور الکتریکی تولید میکنه و آنی هست از دور موتور 1 در دسترسه
    بهترین تایرایی که با تکنولوژی حال حاضر تولید میشن زیر این گشتاور نابود میشن

    1. مهران

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو فیلمای این خودرو اگه دقت کنی تایر میشلن زیرشه!

  6. Infinite

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (452 ديدگاه)

    اولین خودرو تسلاست که دوستش دارم. جنبه‌های مثبت زیادی داره. مشخصات فنی جذاب، قیمت مناسب، طراحی داخلی بهتر (با توجه به یکی دو عکس موجود) از مدل‌های قبلی تسلا. طراحی خارجی نسبتا خوبی هم داره ولی نمای عقب و بخصوص چراغ‌هاش جای کار دارند و احتملا مدل تولیدی زیباتر خواهد شد.

    اما چند تا نکته این وسط وجود داره:
    – تسلا برگ برنده‌ای رو کرده که قرار هست که ۲۰۲۰ تولید بشه نه ۲۰۱۷
    – با این رونمایی انتظارات رو بالا برده و باید مشکلات خط تولیدش رو هر چه زودتر برطرف کنه.
    – اما نکته سوم… این برگ برنده، سال ۲۰۲۰ میاد و تا اون زمان رقبا هم قدم‌های بزرگی برخواهند داشت و عملا ممکن هست زمان تولید یک رقیب با یه برند دیگه داشته باشه! بعید نیست… فراموش نکنیم سه سال باید منتظر باشیم…

  7. رضا

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    نتیجه رقابت این میشه ، ما هم که…

  8. Saman

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    الانه که ماتیاس مولر قاطی کنه و دور خودش بچرخه و به تسلا فحش و بدو بیراه نثار کنه و بگه فوولووکس بهترشو میسازه دیزل گیتم تموم شد رفت و فوولووکس و گروهش خیلی قابل اعتماد و درستکارن :D :D

    1. (Ali(Chevy Nova

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (7391 ديدگاه)

      فولکس که تا 10 سال تو شوکه این خبر هستش سامان
      دغل واگن تو خواب هم نمىتونه ببىنه همچىن چىزى رو

      موافقم 1
      مخالفم 3
  9. Mohsen

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (77 ديدگاه)

    با هیچ چیز ماشین کاری ندارم ولی احساس می کنم تسلا بیشتر از اینکه به کاربردی بودن و مفید بودن چیزی فکر کنه به متفاوت بودنش فکر می کنه این چه غربیلک فرمونیه اخه مگه فرمول یکه این فرمون رو بیشتر از 45 درجه در عمل نمی شه چرخوند (چون دایره کامل نیست )امیدوارم تو مدل نهایی یه فرمون کامل با دوتا دکمه برا تنظیم سیستم صوتی بذارن

  10. شاهین

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1174 ديدگاه)

    ولی شتابش دیوانه کنندس
    مثل گلوله شلیک میشه نمیشه تحمل کرد اون فشار رو
    خیلی خوبی بابا دست کم گرفته بودیمت
    ولی ایکاش شارژی نبود ی موتور بنزینی هم میداشت حکم دینام رو اجرا میکرد نه اینکه هردفعه مثل اسباب بازی شارژش کنی

  11. matoun

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    حداقل قیافشو مثل هایپر کار میساختن

  12. امیرحسین بشیرفرهمند

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    ممنونم . ازت آمریکا . ممنونم ازت دنیای مدرن .

  13. Omid622

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    واقعا جزء خبرهای میخکوب کننده تمام ادوار سایت پدال هستش
    همراه با بوگاتی شیرون و دیمن ونومf5
    مگه داریم مگه میشه واقعا تسلا یه سرو گردن از تمام رقبای الکتریکی جلوتر تو تمام مدل ها از مدل تسلا ۳ بگیر تا کامیون تمام الکتریکی
    واقعا موندم در مورد رودستر تسلا چه بگم تو تمام موارد تا سال۲۰۲۰ زمان رونمایش هیچ رقیبی نخواهد داشت تو بحث فنیش همه چیس عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا