یک نسخهٔ اصلاحشده از تسلا مدل S پلاد با ثبت تایم ۱ دقیقه و ۲۸.۲ ثانیه در پیست لاگونا سکا، یکی از سریعترین خودروها در این پیست یعنی پورشه ۹۱۱ GT2 RS را مغلوب کرده است. رکورد پورشه در لاگونا سکا ۱ دقیقه و ۲۸.۳ ثانیه بوده و سریعترین خودروی این پیست هم مکلارن سنا با تایم ۱ دقیقه و ۲۷.۶ ثانیه است. تسلا با این تایم به سریعترین خودروی الکتریکی لاگونا سکا تبدیل شده است.
این مدل S توسط شرکتی بنام Unplugged Performance اصلاح شده و برای اولین بار برای رقابت در مسابقات بینالمللی تپه نوردی Pikes Peak رونمایی شده است. این یکی از اولین پلادهایی است که تحویل داده شده و اصلاحات زیادی را برای بهبود پرفورمنس تجربه کرده است. مهمترین ارتقاءهای این خودرو تجهیز به قطعات آئرودینامیکی جدید مثل اسپلیتر جلو و یک بال بزرگ در عقب است. مشخص نیست که این قطعات در مقایسه با پلاد معمولی چقدر داونفورس اضافی تولید میکنند اما مطمئناً در عملکرد خودرو تفاوت ایجاد میکنند.
علاوه بر این، پلاد به تعلیق جدید و ترمزهای ارتقاءیافته هم مجهز شده است و برای این رکورد زنی روی رینگهای اختصاصی با لاستیکهای اسلیک قرار گرفته است. داخل خودرو نیز تقریباً لخت شده و یک رولکیج در آن نصب شده است. خود تسلا نیز قبلاً مدل S پلاد را بهطور گستردهای در لاگونا سکا آزمایش کرده اما هیچ لپ تایم رسمی از آن اعلام نشده است. بااینحال گفته میشود که یک پروتوتایپ از پلاد پلاس که ساخت آن لغو شد، سال گذشته تایم ۱ دقیقه و ۳۰.۳ ثانیه را در این پیست به ثبت رسانده است.
مازیار
۱۴ مرداد ۱۴۰۰چه خوب شد هر کاری که ممکن بود رو در جهت سریعتر شدن روی سریعترین برقی انجام دادن تا تکلیف یکسره بشه و با تمام تغییرات و اصلاحات انجام شده که کاملا از وضعیت عادی خارجش کرد باز هم نتونست رکورد سنا رو بزنه
پس برقی ها سریعتر نیستن ، دستکم فعلا
Porsche 911
۱۴ مرداد ۱۴۰۰دقیقا
تازه این مدل اصلاح شده بود و اگه پلاد معمولی بود عمرا این تایم رو میزد
بر فرض محال هم اگه واقعا بزنه کی سنا و GT2 و بلک سریز رو ول میکنه اینو میچسبه؟؟؟😑
Amin
۱۴ مرداد ۱۴۰۰فقط یک دهم سریع تره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مرداد ۱۴۰۰یک دهم هم نیست یک صدمه(۰,۰۱)! واقعاً برای یه همچین تیپ ماشینی شرم آوره…
(JONATHAN (TESLA
۱۴ مرداد ۱۴۰۰در بهترین حالت با حذف تمام تجهیزات کابین
باز هم وزن این ماشین ممکن نیست به زیر دو تن برسه
پس هنوز نسبت قدرت به وزن این ماشین خیلی بعیده به زیر ۲ برسه
سوپر کار هایی همچون gt2rs و سنا
برتری مطلق دارن از این لحاظ و از لحاظ دیگه
اما به گفته ماسک برمیگردیم
که گفته پلاد کاملا توانایی این داره در پیست نوربررینگ رکورد زیر ۷ دقیقه ثبت بکنه
مازیار
۱۴ مرداد ۱۴۰۰دوست من جاناتان
تا جایی که یادمه شما همیشه منطقی و پرمحتوا حرف می زدید
وزن بالای اس پلید نه فقط مربوط به این مدل که جزء خصوصیات اولیه برقی هاست و اگه فاکتورهایی مثل گشتاور آنی و شتاب گیری فوق العاده شون رو می پذیریم خوب بدون وزن بالا که قادر به این کار نیستن
با اینحال بعنوان آغاز راه جای تحسین داره
(JONATHAN (TESLA
۱۴ مرداد ۱۴۰۰قوانین فیزیک که رعایت حال ماشین خاصی رو نمیکنه
ما داریم در مورد اعداد و عملکرد اون خودرو با اون اعداد حرف میزنیم
سوپر اسپورت های درون سوزی مثل همین gt2rs با مزیت های بسیار زیاد
نسبت قدرت به وزن بسیار بهتر
میزان داون فورس و مرکز جرم بهتر
رو داریم در مقابل یه سدان الکتریکی طراحی شده جهت کاهش درگ برای مصرف کم
بعضی ها از بال و عقب و تجهیزات آیرودینامیکی ایراد میگیرن !
شما تجهیزات آیرودینامیکی سوپر کار های مد نظر رو ازش جدا بکنی چه اتفاقی میوفته ؟
ابعاد این سدان رو با سوپر اسپورت ها مقایسه بکنید
این از هیچ نظر برای پیست طراحی نشده برعکس سوپر کار های مشهور
ولی میتونه در حد اون ها سریع باشه
مازیار
۱۴ مرداد ۱۴۰۰کاملا متین می فرمائید
اما در کنار همه اینها تفاوت بسیار بزرگ و مهم نیروی محرکه رو داریم ، بسیار بهینه تر و مدرن تر و پربازده تر که اساسا این دو رو غیر قابل قیاس میکنه اما خوب چه میشه کرد؟ همون طور که شاهد هستید مقایسه و کل کل اجتناب ناپذیره
Porsche 911
۱۴ مرداد ۱۴۰۰جاناتان جان
خودرو های الکتریکی ولا همه به همین شکل هستن
چون بخاطر باتری هایی که روی اونها نصب میشه وزن بالا میره و قدرت بسیار بالای الکتروموتور ها این نسبت رو ایجاد میکنه
Amin
۱۴ مرداد ۱۴۰۰به خاطر شتاب زیاد و جبران زمان در خط مستقیم هست ، در سر پیچ ها فکر نمیکنم تفاوت زیادی با سمند داشته باشه
HamiD
۱۴ مرداد ۱۴۰۰😂😂😂😂
آقا امین …
راستش پیچ 2 و 11 پیست لاگونا سکا اونقدر تند هست که چه سوپر کار با داون فورس چند تنی باشی چه یه سدان خانوادگی به هر حال باید تا حد خیلی خیلی زیادی سرعت رو کم کنی و با توجه به اصلاحاتی که توی این ماشین صورت گرفته و ترمز های جدیدش تونسته خوب ترمز بگیره اما میرسیم به جای خوبش برای این ماشین یعنی شتاب گیری بعد این پیچ تند که تا پدال گاز رو فشار میدی مث موشک میری بر خلاف بقیه سوپر کار های سنتی …
اما در پیچ های 6 و 9 داون فورس ماشینی مثل سنا خیلی به کار میاد … اگرچه توی همون پیچ های تندی که عرض کردم داون فورس ماشینی مث سنا بی تاثیر نیست اما خب کاهش سرعت هر دو باید خیلی زیاد باشه …
Elmiraj
۱۴ مرداد ۱۴۰۰قبلش یه سر به KM77 میزدی و عملکرد ارزانترین محصول تسلا را در مقابل پورشه ۹۱۱ و مرسدس GTR و… میدیدی ، بعد در مورد هندلینگ تسلا تصمیم میگرفتی ….
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مرداد ۱۴۰۰سنگین بود!😂😂😂😂😂
Iman99
۱۴ مرداد ۱۴۰۰این رکورد تسلا چیز عجیبی نیست با کلی تغییرات و کاهش وزن و اسپویلر و لاستیک اسلیک این تایم قابل دستیافتنه کار تسلا قابل تحسینه ولی ربطی به پورشه نداره چون پورشه اگه بخواد ماشین رو این همه از حالت استاندارد خارج کنه اون هم با لاستیک اسلیک مسابقه ای خیلی راحت رکورد جدیدی ثبت میکنه غیر از این پورشه تو همه چیز رکورد داره تو فیگور 8 تو اسلالوم تو نوربرگرینگ تو هرچیزی بهترین بوده غیر از تسلا میتونیم بگیم امریکایی های دیگه این توانایی رو دارن که درحد پورشه باشن ولی تسلا نه چون هنوز به اون مرحله نرسیده.
Philipp
۱۴ مرداد ۱۴۰۰به روش پورشه رکورد خودشو شکوندن
حالا هم اتفاق خاصی نیوفتاده فردا پورشه دو کیلو کیت میریزه میاد دوباره رکورد میزنه
akrh78
۱۴ مرداد ۱۴۰۰پورشه تو پیست اصلی رکورد زده دلیل نداره بار و بندیل ببنده بیاد امریکا رکورد بزنه
ماشینی که تو نوربرگ رینگ سریعه تو همه دنیا سریعه، 21 کیلومتر پیسته کشکی که نیست
اگه تسلا یه دونه پلاد با این مشخصات فروخت ما رکوردش رو قبول میکنیم
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۴ مرداد ۱۴۰۰داداش پورشه هم درسته رکورد درستی نزد ولی فرقش با نسخه اصلی در دو یا سه مورد خلاصه میشد ، این کم مونده بیادد دوتا موتور دیگه هم ببنده
AMANTE
۱۴ مرداد ۱۴۰۰تسلا مدل S پلاد نسخه ی استاندارد و نه این مدل.
باید بره و توی جهنم سبز هم رکورد گیری کنه که اونجا مشخص میشه چقدر سریعه.
البته مطمعنن میتونه رکورد های سدان ها بزنه ولی میتونه وارد محدوده زیر 7 دقیقه بشه جایی که ورود بهش اصلا راحت نیست و اگه تسلا با یک سدان این کار رو انجام بده با مدل roadster و Roadster پلاد راحت میتونه تموم سوپر ماشین و هایپرکار رو شکست بده.
akrh78
۱۴ مرداد ۱۴۰۰اگه شارژش کفاف بده و داغ نکنه
ولی به نظر من بزرگترین نقطه ضعفش ترمزاشه که چقد میتونه دوام بیاره توی پیست 21 کیلومتری
اگه یادت باشه توی تست موتورترند گفته بودن بعد از چندتا تست ترمزاش داغ کرده و کارایی لازم رو نداشته
وقتی بعد از چند تا درگ ترمزاش از کار میفته توی پیست بلند نمیشه ازش انتظار زیادی داشت مگر با ارتقای دیسک ترمز و خنک کاری اون
حشمت۰۲۱
۱۴ مرداد ۱۴۰۰تسلا بیشتر تمرکز اش روی ترمز درون موتوری هست
و همین الانش تسلا ها تو کیلومتر های بالا ۴۰۰ هزار تا لنت عوض میکنن
یه مدت شایعه شده بود که قرار ترمز ها رو حذف کنه چون عملا استفاده اش خیلی کمه و کلا بره رو ترمز از طریق موتور
هم اینجوری استهلاک و عزینه های تعویض لنت کم میشه
وزن مکانیسم ترمز ها از ماشین حذف میشه
با ترمز کامل از موتور تو شارژ صرفه جویی میشه
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ مرداد ۱۴۰۰چیه این تسلا که کل صنعت خودرو رو به چالش کشیده
یادم وقتی در جمع همین کاربرای سایت گفتم
رودستر بیاد رکورد نوربرینگ میزنه
همین فن های پورشه مسخره میکردن که
حتی نمیتونه یه دور کامل بزنه شارژش تموم میشه
پرموفرمنس ترین خودروی جاده ای پورشه
در مقابل سدان تسلا به زانو در اومد
امروز فن بوی های پورشه سکته نکنن خوبه
abdi_mahdi
۱۴ مرداد ۱۴۰۰حالا بزارید دوماه از معرفیه پلاد بگذره بعد انقدر حرف بزنید. این مدل پلاد هم کلا با پلاد عادی تفاوت داره تسلایی که سال های سال تو زمینه خودروهای برقی فعالیت داشت با اولین محصول الکتریکی پورشه سریعترین خودرو شرکتش مغلوب شد و حالا با پلاد جبران کرد
akrh78
۱۴ مرداد ۱۴۰۰اگه نگا کنی روش زده “unplugged performance”
ظاهر و زیر پوستش رو هم نگم برات
اگه تسلایی با این مشخصات از کارخونه اومد بیرون رکوردش رو قبول میکنیم
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۴ مرداد ۱۴۰۰اصلا درکتون نمیکنم ، خوبه خودت پروفایلت دیمونه
taha malek
۱۴ مرداد ۱۴۰۰یادم نمیاد اس پلاد این شکلی باشه
تسلا بیاد یدونه از اینا به مشتری بده بعد بیاد رکورد بزنه
حمیدرضا محمدی
۱۴ مرداد ۱۴۰۰فن های دوج هم در برابر تسلا سکته نکنن خوبه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مرداد ۱۴۰۰جناب شما تا یه ماه پیش همش دم از موتور v8 آمریکایی میزدی چی شد حالا؟🧐
Porsche 911
۱۴ مرداد ۱۴۰۰نترس سکته نمیکنیم
پورشه بیدی نیست که با این باد ها بلرزه
اگه راست میگین به حرفتون عمل کنید نسخه اصلی تسلا مدل اس پلاد رو بیارین
نه این که ماشین رو لخت کنین واسش باله و اسپویلر و اینا بزارین
اگه به اینه که میشه با چند تا ماشینه پایه تر هم تایم خوبی ثبت کرد
شما از ذوق سکته نکنی!
مازیار
۱۴ مرداد ۱۴۰۰فقط سنا رو باشید که تنها در پیست😅 پرچم درون سوزها رو بالا نگه داشته هرچند شخصا معتقدم که رودستر ( فارغ از اینکه کی میاد) رکورد سنا رو خواهد زد و البته مک لارن تمام برقی رکورد رودستر رو😉
AMG GT R
۱۴ مرداد ۱۴۰۰تسلا عالی هست ولی فرقی که GT2RS داره اینه که ده سال بعد هم با قیمت گزافی فروخته میشه برخلاف تسلا که بعد ده سال اصلا ارزشی نداره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مرداد ۱۴۰۰تازه ارزون تر هم میشه!😂
Amin
۱۴ مرداد ۱۴۰۰به خاطر شتاب گیری وحشتناک هست نه هندلینگ سر پیچ ها
Silent
۱۴ مرداد ۱۴۰۰برای ثبت در تاریخ!!! دستکم می تونید به آیندگان بگید به چشم دیدیم چه طور دووودمان هر چی برند و سوپر کار بود توسط یک خودروساز به اسم TESLA که کمتر از یک دهه بود کار تولید رو رسمی کرده بود برا همیشه به بااد رفت! 😎
Silent
۱۴ مرداد ۱۴۰۰اینم از تایم گیری! از پیست تا درگ پادشاه صنعت خودرو دانش امریکایی چه کرد!
برید به هرکی دلتون خواست بگید سدان 4 در خانوادگی سوپرکار های 300 تا 500 هزار دلاری رو نابود کرد برای همیشه! 😂
سگمنت m power و amg تا تایکان براش کوچیک هست و زد وسط 911 با 120 هزار تا.
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۱۴ مرداد ۱۴۰۰آره نمونه تیونینگ 😂😂😂😂 تسلا نمیتونه حتی مفش رو بکشه بالا 😂😂😂
Silent
۱۴ مرداد ۱۴۰۰شما بشین درگ PLAID و با تایکان چند بار پلی کن فعلا!!! شاید دیدی رسید بهش اول خط البته…
😂
❤Potus45❤
۱۴ مرداد ۱۴۰۰@ silent
آخییییی کم اوردن دری وری میگن اون از درگ ۴۰۰متر اینم از پیست خوب آب شدن هفته قبل حرفشون این بود که در پیست کاری ازش ساخته نیست شکستم میخورن روشون زیاده والا
چش بادامیا هم زبونشون بسته شد
Iman99
۱۴ مرداد ۱۴۰۰Silent تو ماشین باز نیستی اصلا فن خود تسلا هم نیستی اینهای رو هم که میگی فقط جملاتی هستن که از طریق اونها به هدفت برسی هدفت تو ریپلای کاربرای دیگس.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۴ مرداد ۱۴۰۰اگر اینطوریه بنزم فردا میاد برابوساشم با خودش میاره ، خدایی این لعنتی از ۲۰۶ های توی ایران بیشتر تیون شده
RezaRs
۱۴ مرداد ۱۴۰۰چه توهینی کمتر از اینکه ۱۴۶ تا نشر شده و بعد از اینم هست اینم بره با فیک بعدیش میاد
مازیار
۱۴ مرداد ۱۴۰۰آقای رامین جدید
وقتی از ماشین فقط یه صندلی باقی میزارن که روش بشینن و یه فرمون که تو دستشون بگیرن پس بدون که فقط بدنبال همون ۰/۶ ثانیه هستن که اونم بهش نرسیدن
akrh78
۱۴ مرداد ۱۴۰۰تسلا عددی نیست که کسی بهش حسودی کنه (مثل چینی ها)
علت کامنتا گنده *وزی تسلا و طرفداراشه
شما سرت تو چانگان و تیوولی هست خیلی از مسائل پیست و موتوراسپورت سر در نمیاری
طول پیست لگونا سیکا 3.6 کیلومتره که پیست کوتاهی هست و پیچ هاش نسبتا سریع هستن
0.6 ثانیه توی پیست لگونا سیکا با اسپا که 7 کیلومتر طولشه خیلی فرق داره همونطور که 0.6 ثانیه اسپا با نوربرگ رینگ 21 کیلومتری خیلی فرقشه
0.6 تو لگونا سیکا یه دنیاس ولی 0.6 تو نوربرگ رینگ یه ذره هست
Sina10
۱۴ مرداد ۱۴۰۰رکوردش عالیه ، حرف نداره
اما قطعا یه تسلای عادی نیست و این رکورد رو نباید به عنوان معیاری برای تعیین پرفورمنس نسخه عادی حساب کرد.
اما شک ندارم که خود مدل اصلی هم سرعت مناسبی داره ، شاید اینقدر سریع نره ولی خب عملکرد مناسبی داره
هر چند خودرو های برقی عملکردشون سر پیچ افتضاحه ولی خب توی خط مستقیم خیلی خوبن
با اینکه شاید بهترین سدان پرفورمنس بازار نباشه ولی به نظرم از ۵ یا ۶ تای برتره
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۴ مرداد ۱۴۰۰چقد فابریکه این لعنتی ، خداوکیلی باید منصفانه رکورد میگرفتن نه با هزارتا تجهیزات و تیون و …..
رامتین
۱۴ مرداد ۱۴۰۰یک دهم ثانیه همان خطای کرنومتره و بنابراین بهتره نگیم برتر بوده. اختلاف را به نیم ثانیه برسونه قابل اتکاست.
حمیدرضا محمدی
۱۴ مرداد ۱۴۰۰بهترین الکتریکی جهان با شتاب ۱.۹ ثانیه و لخت کردن تیون کردن تازه تونسته به پورشه 911 چند سال پیش برسه
حالا تسلا بازا بیان تا صبح بگن تسلا عالیه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مرداد ۱۴۰۰خسته نباشید! ماشین رو لخت کردن چیزی جز یه رول کیج و صندلی راننده و یه فرمون نزاشتن کلیم ارتقاش دادن اسپویلر و اینها بعدش فقط ۰,۰۱(یک صدم)ثانیه از پورشه نمونه ۲۰۱۷سریعتر بوده!!! خسته نباشید چه سریع!!😂😂😂
Hamed
۱۶ مرداد ۱۴۰۰این تایم یک دور پیست بوده شما شک نکنید برن تو حالت پرفورمنس و 20 دور ریس بندازن تسلا با اختلاف خواهد باخت نسبت به امثال سنا