شرکت آمریکایی تسلا که یکی از برترین سازندگان خودروهای الکتریکی در دنیا محسوب میشود، چندی پیش از چهارمین محصول خود (پس از رودستر، مدل S و مدل X) بانام مدل ۳ رونمایی کرد. این خودرو که سدانی کامپکت است، قیمت کمتری نسبت به دیگر محصولات تسلا داشته و در دسترس طیف بیشتری از مردم قرار دارد. به همین دلیل تسلا مدل ۳ در بدو رونمایی با استقبال شگفتآوری روبرو شد بهطوریکه شرکت تسلا ۳۷۳ هزار سفارش برای آن دریافت کرد. این استقبال به حدی فراتر از انتظار تسلا بود که سازندهٔ آمریکایی را جهت تأمین قطعات و تولید بالای مدل ۳ به دردسر انداخته است!
حال این شرکت به خریداران مدل ۳ اعلام کرده است که تعداد زیادی از سفارشات را تا پایان سال ۲۰۱۷ تحویل خواهد داد و تحویل خودروها به ترتیب تاریخ سفارش هر فرد صورت خواهد گرفت. برادر کوچکتر مدل S که ۳۵ هزار دلار قیمت دارد، میتواند ۳۵۰ کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند. تسلا بر روی عملکرد خودروهای خود وسواس زیادی به خرج میدهد به همین دلیل حتی پایینترین نسخهٔ مدل ۳ شتاب صفرتا صدی کمتر از ۶ ثانیه خواهد داشت درحالیکه تیپهای بالاتر قطعاً سریعتر خواهند بود. در داخل آن نیز انتظار میرود همانند مدل S از حجم بالایی از تکنولوژی استفادهشده باشد. طبق رویهٔ تسلا، داشبورد مدل ۳ هم مجهز یک صفحهنمایش بسیار بزرگ بوده درحالیکه صفحه کیلومتر سنتی مقابل راننده در آن وجود ندارد. بعلاوه در داخل کابین مدل ۳ تقریباً هیچگونه دکمۀ فیزیکی به چشم نمیخورد.
تحویل مدل ۳ از اواخر سال آینده آغاز میشود و ایلان ماسک امیدوار است بتواند حدود ۲۰۰ هزار دستگاه از آن را تا پایان سال ۲۰۱۷ تحویل دهد؛ اما حتی رشد فروش بیشتری برای این خودرو در سال ۲۰۱۸ پیشبینیشده است چراکه تسلا قصد رسیدن به فروش سالانهٔ ۵۰۰ هزار دستگاهی را دارد. هرچند این هدف کمی بیشازاندازه خوشبینانه است اما محبوبیت اولیهٔ مدل ۳ میتواند رسیدن به آن را امکانپذیر کند.
MOSTAFA. SH
۸ خرداد ۱۳۹۵تسلا خودرو ساز خوبیه، تو آمریکا مردم به تسلا مث اپل نگاه می کنن، اگه این مدل تو ایران بیاد که حدودا 120 میلیون قیمت داشته باشه میترکونه
آمریکا واقعا صنعت خودرو سازی عجیبی داره، اگه دبی رفته باشین مطمئناً بایکی از سری های s بر میخورین درکمال شتاب و قدرت بسیار بی سرو
صدا ست
MB
۸ خرداد ۱۳۹۵اولاً عمراً قیمتش صد و بیست میلیون بشه سانتافه با همین حدود قیمت دویست و ده قیمتشه تو ایران
کشکی که نیست اینجوری همه شرکتا ورشکسته میشن
دوماً و ار همه مهمتر این ماشین به زیرساخت نیاز داره یعنی چی؟؟یعنی نیاز به ایستگاه های شارژ و تعمیرگاه های بسیار پیشرفته تر در کل کشور داره که امکانش نیست
ایرانی محکوم به سوار شدن به اشغالای کره ای و وطنیه
***
در ضمن من چندین سال سابقه فعالیت در سایت دارم ولی خیلی کم پست میذارم امروز با دیدن این پست و این مطلب خونم دیگه به جوش امد
احسان(احسان سابق)
۸ خرداد ۱۳۹۵فکر نمی کردم هنوز کسی وجود داشته باشه که خودروی کره ای رو بندازه تو سطل اشغال و با ایرانی مقایسه کنه
sunmartin
۸ خرداد ۱۳۹۵دشمنی با خودروهای کره ای جدیدا خیلی زیاد شده طرف طوری از دشمنی دیرینه اش با کیا هیوندای صحبت میکنه که اگه یک لحظه روش تمرکز کنین این حالت بوجود میاد که طرف حساب شخصی کره ای با 4 چرخ و ظاهری جذابه که در مقابل که هرچی خودش میخواد از مهلکه دور بگیره این اشخاص بازهم بهش حمله ور میشن چرا اینقدر بهتون زور میاد کره ای ها طراحی هاشون زیباست دوام خوبی دارن و استهلاک کم بازار دست دوم عالی در تمامی رنکیینگ ها هم بین ده خودروی اول هستن از جی دی پاور گرفته تا اتواکسپرس و کانسومرز ربپورتز و سرویس سنتر ووووو
جوایز طراحی رد دات معتبر ترین مجله طراحی جهان هم چندبن بار دریافت کرده طراح کیا شرایر هم جایزه فرمان طلایی تو سال 2014 برنده شد بهر حال تا میتونید بگید حلبی و آهن قراضه های کره ای چون هیچی از ارزش های کره ای ها که با ما شروع کردند و الان تو آلاباما کارخانه زدن و استرالیایی ها دارن ازین خودروها استفاده میکنند کم نمیشه
amin
۸ خرداد ۱۳۹۵دم تسلا گرم
350 کیلومتر با یه بار شارژ واقعا عالیه
اگه این ماشین دست من باشه ممکنه هر 3 ماه یکبار شارژش کنم!!!
البته بدون شک مدلs رو به 3 ترجیه میدم
sajjad
۸ خرداد ۱۳۹۵بله دیگه خودرو با کیفیت و مدرن و زیبا و کم مصرف با قیمت مناسب باشه قطعا مردم با اراده خود سفارش میدن فک کردین وام 16 درصدی گذاشتن براش که 50 هزار دلار بندازنش به مردم که 300 هزار تا فروخته؟
احمد باقری
۸ خرداد ۱۳۹۵تسلا کارش درسته، ولی طراحی ماشینش میتونست خیلی بهتر از اینها باشه.
ناسا
۸ خرداد ۱۳۹۵ازش خوشم اومد
vahid porsche
۸ خرداد ۱۳۹۵اسکی از رو پورشه پانامرا
GHOST
۹ خرداد ۱۳۹۵یه کم درباره ایلان ماسک , مدیر تسلا بخون ;)
احسان(احسان سابق)
۸ خرداد ۱۳۹۵خوبی خودروی برقی اینه که دیگه نیازی نیست طراح خودش رو با دریچه های هوا و خنک کنندگی موتور محدود کنه.همینطور اگزوز دیگه محدودیتی ایجاد نمی کنه و یکبار دیگه ایلان ماسک موفق شد بزرگترین شیشه رو روی خودروی ساخت شرکت خودش نصب کنه
reza ///AMG
۸ خرداد ۱۳۹۵من هنوز واسم هضم نمیشه قیمتش 35 هزار دلاره :-|
sunmartin
۸ خرداد ۱۳۹۵بنظر من تسلا خودروی آینده نزدیک هست طراحی فوق العاده پیشرو قیمت عالی و زیبایی اینتریور و چیدمان کابین دریک کلام عالی شده اصلا همین سری 3 واقعا بی نقصه من مراسمش بطور زنده دیدم جالب اینجاست خیلی از مردم با پوشیدن t شرت های با علامت تسلا ازین برند حمایت میکردند
ali
۹ خرداد ۱۳۹۵به زودی باید خودروهای احتراق داخلی خداحافظی کرد منابع سوختی محدود و عطش تکنولوژِی زیاد
ali
۸ خرداد ۱۳۹۵عالی!
3 رخ عقبش (خصوصا چراغ) به نظرم خیلی شبیه ام جی 6 جی تی هست مخصوصا شبیه کانسپت ام جی 6 فکر کنم- طرح برای سال 2009
کانسپت
http://images.thecarconnection.com/med/2009-mg6-concept-002_100198592_m.jpg
خود ماشین
http://insidelane.co.uk/wp-content/uploads/2013/04/MG-6-GT-Diesel-rear.jpg
من
۹ خرداد ۱۳۹۵تا چند سال دیگه که تکنولوژی باتری ها بالا بره همه جا پر میشه از این خودرو های فوق العاده
H.Gh
۹ خرداد ۱۳۹۵دعا کنید این خودرو ها تا چند سال دیگه تو کشور ما جایگزین خودروهای احتراق داخلی بشه، وگر نه دیگه رنگ آسمون یادمون میره
علی
۱ تیر ۱۳۹۵این جای کولر نداره
اصلا کولر داره یا نه؟