در چند سال اخیر اخبار زیادی دربارهی آیندهی صنعت خودرو و تغییر مسیر آن منتشر شده است. بسیاری از افراد عقیده دارند آینده متعلق به خودروهای الکتریکی است درحالیکه افراد زیادی هم میگویند خودروهای درونسوز مدت زیادی بین ما خواهند بود. بههرحال فعلاً جنگ بین خودروهای درونسوز و الکتریکی در جریان است.
یکی از مزیتهای خودروهای الکتریکی به شتابگیری در خط مستقیم مربوط میشود. البته این داج چارجر هلکت ویژهای که مشاهده میکنید از نوع دیفرانسیل عقب بوده و بنابراین در انتقال تمام و کمال قدرت به سطح زمین مخصوصاً در مسابقات درگ عملکرد درخشانی نخواهد داشت.
اما خب از طرف دیگر هم با خودرویی طرف هستیم که قدرت زیادی را در اختیار راننده میگذارد. چارجر هلکت از پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۷۰۷ اسب بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متر سود میبرد. این خودرو در روی کاغذ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۳.۵ ثانیهای داشته که پرفورمنس آن تقریباً مشابه تسلا مدل ۳ پرفورمنس میباشد. البته مسابقات درگ هرگز روی کاغذ برگزار نمیشوند…
با قدرت ۴۵۰ اسب بخاری و گشتاور آنی حدود ۶۳۹ نیوتون متری، مدل ۳ پرفورمنس شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیهای و به لطف وجود سیستم چهار چرخ محرک هیچ مشکلی در انتقال قدرت به کف آسفالت ندارد.
خب اگر حالا فکر میکنید داج بهطور کامل توسط تسلا شرمنده میشود باید گفت تنها نیمی از راه را دست رفتهاید. پس از برگزاری درگ از حالت سکون، دستاندرکاران Throttle House تصمیم میگیرند درگ از حالت حرکت یا همان رولینگ را هم انجام دهند تا داج دیفرانسیل عقب یک شانس دیگر داشته باشد. به نظر شما این بار نتیجه چه خواهد بود؟
Tessi
۱۸ تیر ۱۳۹۸Electric Power??
M
۱۸ تیر ۱۳۹۸تنها امریکایی که عاشقانه دوستش دارم همین چارجره !
سر سوزنی واسم اهمیت نداره که بخواد چارجر رو باید بخری فقط باهاش لاستیک دود بدی و صفا کنی اگرم تسلا بهت پیشنهاد درگ داد باید بگی اصن تو خوبی تو سریعی تو پیشرفته ای !
حالا ولم کن بزار تو حال خودم باشم !
mohammad
۱۸ تیر ۱۳۹۸چقد این تسلارو دوس دارم….
Roham
۱۸ تیر ۱۳۹۸اصلا ماشین الکتریکی رو درک نمی کنم
موتور درون سوز یه چیز دی گه ست
الکتریکی خیلی خوبه ولی تنها ایرادش اینه که درون سوز نیست!
MOHAMMAD.DEMON
۱۸ تیر ۱۳۹۸خب بخوابم یا نخواهیم قرار همه خودرو ها برقی بشن واقعیت تلخی برای ماشین باز هاست
ولی این تسلای لعنتی هیچی رقیبش نمیشه
همه رو له میکنه رد میشه .
منتظر درگ تسلا رودسر جدید با دیمن هستم ?
Amirferrari
۱۸ تیر ۱۳۹۸ماشین الکتریکی مثه نوشابه بدون گاز میمونه،از بس حال به هم زنه
MAHDI
۱۸ تیر ۱۳۹۸خوشم میاد پدال فقط درگ هایی که تسلادرش پیروز میشه رو میزاره.مثلا درگCARWOW رو نذاشت که جزو جذاب ترین هابود(درگ E63S وتسلا3 پرفومنس وM850) ویا درگ (E63S وتسلا3 وجیپ SRT) و یا رقابت (تسلا3 پرفومنس وآیودیRS3 و ب ام وM2 در پیست) اونم از همین مجله!
درهرصورت خودمون سرچ میکنیم ومیبینیم.اگه دوستان هم خواستن منم براشون میفرستم.
Elmiraj
۱۸ تیر ۱۳۹۸چون همه درگ ها معتبر و قابل استناد نیستن….
مثل همین:::
کلاس بندی و میزان قدرت model 3 Performance هیچ ربطی به چارجر هلکت و مرسدس E63S نداره….!!!!
.
Model 3 رقیب مستقیم BMW M3 ، آئودی A4 ، مرسدس C63S ، کادیلاک ATS-V و آلفارومئو جولیا هست و فقط در مقایسه با ایناست که قدرت و پرفورمنس واقعی model 3 Performance نمایان می شه .
MAHDI
۱۸ تیر ۱۳۹۸با اینکه دوج هلکت عملکرد خیلی درخشانی در زمینه پرفومنس نداره نسبت به قدرتش اما بازهم چندسروگردن جذاب تر ودوست داشتنی ترهستش نسبت به تسلا3پرفومنس.
من خودروهای برقی رو دوست ندارم.حتی سری5 جدیدی که BMW معرفی کرد با قدرت 720 اسب بخار و 10 هزار نیوتن گشتاور وشتاب 2ثانیه ای اما بازم برقی هارو دوست ندارم چون فقط ازدید من خودروهای برقی برای هاچبک های کوچک شهری خوبن.ویک خودروی برقی حتی اگه شتاب زیر3ثانیه داشته باشه جذابیت یه خودروی 5ثانیه ای موتور بنزینی رو نداره.
mohammad FM480
۱۸ تیر ۱۳۹۸تایم هاتون رو برای خودتون نگه دارید .چه کسی تو دنیای واقعی چارجر هلکت رو با یه اسباب بازی شارژی عوض میکنه؟
Saeed
۱۵ مرداد ۱۳۹۸من عوض میکنم…??
قدرت موتور درون سوز هیچ وقت به پای موتور الکتریکی نمیرسه…
ایمان
۱۸ تیر ۱۳۹۸همه جوره دوج رو ترجیح میدم ولی آینده در دستان تسلا هست بی شک و تردید
mehdi
۱۸ تیر ۱۳۹۸اصلا برام مهم نیست که تسلا شتابش بیشتره و برد
واقعیت اینه که تسلا هیچوقت دوج نمیشه
در هر شرایط دوج رو برمیدارم !
حامد قدسی
۱۸ تیر ۱۳۹۸این نظرات بی منطق و اغلب اشتباه و از روی احساساتی که حداقل من درکشون نمی کنم چون به شخصه از ماشین چیزای دیگه ای انتظار دارم تا یه مولد صدا و دود همه جای دنیا هم هست فقط ایران نیست. یه جورایی شبیه اعتیاده اعتیاد به صدای و دور اعتیاد به بوی دود لاستیک و بنزین و روغن و …
فقط خواستم بگم این شیوه ی استفاده ما از انرژی با سوخت های فسیلی خیلی بدویه و خوب اگه می خوایم تکامل پیدا کنیم می خوایم رشد کنیم باید ازش عبور کنیم. واگرنه نابود میشیم.
پس بیاید سیگار (خودروهای فسیل ی) رو ترک کنیم…
Alireza
۱۸ تیر ۱۳۹۸وقتی عاشق این سیگارا باشی نمیتونی ترکشون کنی
شما اگه عاشق همسرت باشی با چندتا صفت بدش هم کنار میای ترکش نمیکنی
mercedes benz
۳۰ تیر ۱۳۹۸اگه بدونی که یخ های قطب جنوب دارن برا چی آب میشن اگه بدونی کشتی هایی که نفت رو حمل میکنن و هر چند وقت یبار یکیشون غرق میشه و کلی از موجودات دریایی و پرندگان رو نابود میکنه اگه بدونی هوای کره زمین هر سال داره گرمتر میشه اگه تو خوزستان زندگی کنی و ببینی سه لیتر آب میریزی رو رادیات ماشین که موتور بنزینیش خنک بشه و توی سی ثانیه جلوی چشمت بخار میشه و دوباره داغ میکنه. اگه مث ما نداشته باشی که هر سال رادیاتو عوض کنی رینگ پیستون و روغن و کلی مشکلات دیگه که مربوط به ماشینای بنزینیه مثل اصتحلاک زیاد و تعداد قطعات مصرفی زیاد و آلودگی صوتی و هوا، ضربه زدن به لایه اوزون و خیلی چیزای دیگه رو بدونی میفهمی که دیگه وقتشه این زنو طلاق بدی چون داره هم جون خودتو هم انسان ها و موجودات دیگه رو به خطر میندازه. بحث روی دو سه تا مشکل مث شتاب کمتر از تسلا نیست. بحث روی مرگ و زندگیه. اینم که میان تسلا رو میذارن کنار دوج که مسابقه بده هیچ ربطی به این واقعیت نداره که باید خودرو های بنزینی جاشونو به خودرو های برقی بدن تا زندگی روی کره زمین ادامه پیدا کنه. این فقط یه مقایسه هست ولی برنده واقعی اون خودرویی هست که تا حالا چند بار جون راننده هاشو با جلوگیری از تصادف نجات داده نه اونی که فقط هوا رو کثیف کرده. ماشینای بنزینی تا دهه های آینده فقط در پیست های مسابقه…
" Swedish Arrogant Tiger"
۱۸ تیر ۱۳۹۸با بند دوم موافقم اما نظرات بی منطق نیست ،با توجه به چیزایی که گفتید ظاهرا شما اصلا ماشین باز نیستی داداش!