به یاد میآورید که تسلا مدل X توانست سه شاسیبلند قلدر و پرقدرت را در مسابقهی درگ شکست دهد؟ ظاهراً یکی از شرکتکنندگان در آن مسابقه یعنی لامبورگینی اوروس از شکست خود سخت ناراحت بوده اما از آنجایی که این درگ قابل تکرار نیست برادر اوروس یعنی آونتادور S به جنگ تسلا مدل X میرود تا بتواند شکست برادر قدبلند خود را جبران کند.
اما آیا این خودرو میتواند نتایج قبلی را به نفع خود بازگرداند؟ بیایید ابتدا نگاهی به برگه مشخصات فنی دو خودرو داشته باشیم.
تسلا مدل X در نسخه P100D پرفورمنس خود قدرت ۷۷۲ اسب بخاری داشته که این قدرت عظیم به خاطر وجود دو پیشرانه الکتریکی است. این شاسیبلند الکتریکی که از گشتاور آنی معروف خودروهای الکتریکی سود میبرد تنها در عرض ۲.۹ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد. باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی مدل X وزن زیادی داشته و باعث شده وزن خالص این خودرو به ۲۵۰۹ کیلوگرم برسد.
از طرف دیگر در دل لامبورگینی آونتادور S یک نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۷۳۰ اسب بخار قرار گرفته که ۳۹ واحد بیشتر از قدرت آونتادور استاندارد میباشد. این سوپرکار ایتالیایی از سیستم چهار چرخ محرک برخوردار بوده اما مزیت اصلی آن سبک بودن نسبت به رقیب است. خب سؤالی که به وجود میآید این است: آیا تفاوت وزن دو خودرو فاکتوری مهم است؟ بله این موضوع مخصوصاً در خط مستقیم اهمیت دارد.
خب بیایید کمی از نتایج را با یکدیگر مرور کنیم. آونتادور S در درگ از حال سکون برندهی واضح بوده اما در حالت رولینگ کمی اوضاع فرق میکند. آونتادور S در ابتدا مدل X را پشت سر میگذارد اما در مسابقه رولینگ ۴۸ کیلومتر در ساعت…
به نظر شما برندهی واقعی این مسابقه کدام خودرو است؟
حسن
۲۸ آبان ۱۳۹۷در درگ شاسی بلندها تسلا خیلی خوب ظاهر شد و گشتاور انی کمک بسیار بالایی بهش تو اون پیروزی کرد
Reza
۲۸ آبان ۱۳۹۷چقدر این رنگ به لامبورگینی ها میاد اون از urus اینم از اونتادور ??
حالا باز بگین که نسخه S اونتادور چیزی نیست
mahdy
۲۸ آبان ۱۳۹۷در درگ خوب عمل کرده
ولی فقط در درگ خوب عمل کرده
ولی بقیه موارد … که باعث شده مدل ایکس از غیر قابل اطمینان ترین خودرو های جهان باشه
و البته این که درگ واسه یه شاسی بلند تو آخرین اولویت ها قرار داره
amin
۲۸ آبان ۱۳۹۷نتیجه قابل پیش بینی بود
هر کلاس خودرویی رو با همون کلاس مقایسه کرد.
ولی جالب بود
مهدی
۲۸ آبان ۱۳۹۷دیروز درگ های خیلی جذابی دید. 3درگ متفاوت. بینm5جدید وکوروت z06جدید کهm5پیروز شد. درگ بعد بینm5 وهوراکان که بازمm5پیروز شد.درگ بینm5 و دوباره کوروتz06که بازم m5پیروز شد. درگ بین m5 و فراری458 اسپشیال که بازمm5 پیروز شد.
حسن
۲۸ آبان ۱۳۹۷همون درگهایی رو منظورته که بی ام و بلاگ ترتیب داده بود؟؟؟؟
چون خودت گفتی سایت بی ام و بلاگ ترتیبش رو داده
و چون مرجعی که این درگها رو ترتیب داده بی طرف نبوده هیچ ارزشی نداره دیدنش
فراری 458 از ام 5 ببازه خخخخخخخخ
Mohammad
۲۸ آبان ۱۳۹۷موافقم m5 هر جور که حساب کنی دو تن وزنشه این درگ ها ارزش فنی نداره
مهدی
۲۸ آبان ۱۳۹۷فعلا که همین 2تن وزن دیمن و کوروتz06 رو اونم توی دودرگ ازمجله های متفاوت شکست داده.
حسن
۲۸ آبان ۱۳۹۷مهدی
همون مجلات بی نام نشون رو میگی که معلوم نبود برای کجاست؟؟
حسن
۲۸ آبان ۱۳۹۷مهدی
راستی تسلا تو درگ موتور ترند تایم 10.5 رو زد و بهتر از سوپر اسپرتها ظاهر شد
یادت نرفته که
تو درگ شاسی بلندها هم رتبه 1 رو گرفت
اینها رو یادت نره یه وقتیها
مهدی
۲۸ آبان ۱۳۹۷bmw blog هیچوقت درگ انجام نمیده وفقط تمام خبرهای بی ام و رو منتشر میکنه مثل مرسدس بلاگ.فیلمش توسایتش هست.مثل سایت پدال.درگ هارو مجله های روسی و انگلیسی انجام دادن.یه چیزی بگو که باعقل جور دربیاد.توی یوتیوب هم هست
Mohammad
۲۸ آبان ۱۳۹۷اصلا مهم نیست کی انجام داده کسی که سدان دو تنی رو میزاره جلوی یه ماشین اسپرت که همه جوره ازش سرتره
و بعد سدان دو تنی میبره خب مشخصه یارو یه چیزیش هست
مهدی
۲۸ آبان ۱۳۹۷انگار خیلی براتون سخته کوروتZ06 شکست خورده بهانشو کردیدفراری
حسن
۲۸ آبان ۱۳۹۷چه فرقی میکنه جناب؟؟
اتفاقا اگه فقط اخبار بی ام و رو منتشر میکنه بدتر چون سعی میکنه از پیروزی هاش خبر بذاره
با هیچ عقل سلیمی جور درنمیاد که 458 از ام 5 ببازه
تو یوتیوپ هم باشه دلیلی بر اعتبار اون مسابقه نیستش
تو یوتیوپ خیلی فیلمهی دیگه هم هست یعنی همشون درسته؟؟
در ضمن
سعی نکن من رو به دسته ای نسبت بدی
کوروت و فراری و لامبورگینی رو اسم بردی تا بگی بی ام و از همه بهتر ظاهر شده اونم توسط بی ام و بلاگ خخخخخخخ
mahdy
۲۸ آبان ۱۳۹۷حسین خان M5 قبل از این هم کار هایی انجام داده ک با عقل جور درنمیان
چون ب عقل کامل ساخته شده
مگه میشه یه سدان لوکس دو تنی 600 اسبی یه درگستر 840 اسبی رو تو درگ بزنه مگه میشه سور کار 600 اسبی لامبو رو تو درگ بزنه
مگه میشه رکود دریفتینگ جهان(از نظر زمان)دست به سدان دو تنی باشه؟
من که بگن M5 هرررماشینی رو تو درگ زده برام غیر ممکن نیست باور کردنش مگر سه تا
918 لافراری 720
مهدی
۲۸ آبان ۱۳۹۷درضمن بزار خیالتو راحت کنم تا قبل همینM5که بیاد تسلا سریع ترین سدان دنیا از دید مجله کاراند درایو بود در مسیر400متر.اما همین M5این جایگاه رو از تسلا گرفته.خبر ترجمه شده اش توخودروبانک هست.واصل خبر هم که خوده کار اند درایو
Elmiraj
۲۸ آبان ۱۳۹۷مهدی @
موتور ترند لپ تایم های m5 و مدل اس رو این گونه اعلام کرده :
.
Tesla model S p100d ۲۰۱۸:
0- 60 مایل : ۲.۲۸ ثانیه
۱/۴ مایل : ۱۰.۵ ثانیه
وزن : ۲۲۴۱ kg
قدرت :762 اسب بخار
قیمت : ۱۳۷۵۰۰ دلار
سرعت : ۲۵۰ kmh
.
.
۲۰۱۸ BMW M5 competition :
۰ – ۶۰ مایل : ۳.۰ ثانیه
۱/۶ مایل : ۱۰.۹ ثانیه
وزن : 1945 kg
قدرت : ۶۱۷ اسب بخار
قیمت : ۲۲۹۹۰۰ دلار
سرعت : ۳۰۲ kmh
.
.
.
.
هنوز هیچ سدان استانداردی سریع تر از Model S نیست .
Omid
۲۸ آبان ۱۳۹۷هه جوک سال
رضا
۲۸ آبان ۱۳۹۷تسلا با وجود داشتن دو برابر وزن نسبت به رقیب تقریبا همتراز لامبورگینی بود ، من رأی نهائی رو به تسلا میدم
ساسان
۲۸ آبان ۱۳۹۷لامبورگینی برد. رولینگم عقب افتادن ابتدایی بخاطر گشتاور آنیه تسلاست یکمقدار زمان برد تاوزن تسلا تأثیرشو روی سرعتش بگذاره. جالب اینجاست لانچ فوقلاده اونتادور این مزیت تسلا رو خنثی کرد در درگ حالت سکون. واقعا لانچهای لامبو فوقلادست. حرکات راننده ی تسلا بعد باخت چقدر عجیب بود. انگار انتظار نداشت!!
Mohammad
۲۸ آبان ۱۳۹۷لامبو اگه میخواد با تسلا رقابت کنه باید منتظر بمونه تسلا رودستر بیاد
اون موقع باید ببینیم کدوم ماشین میتونه در مقابل رودستر مقاومت کنه
آآآآرماااانننن
۲۸ آبان ۱۳۹۷اونتادور ??عالیه
مهدی
۲۸ آبان ۱۳۹۷از اول فیلم تا آخر فیلم فقط فکرم پیش لامبو بود. انگار تسلا اصلا حضور نداشت.تسلا واسه حس ولذت رانندگی مثل مرده متحرک هستش.حالاازدید های دیگه اون بحثش جداس
مهدی
۲۸ آبان ۱۳۹۷راستی تسلاتوی پیست چطوریه.حرفی واسه گفتن داره یا نه؟؟؟؟باید تلاش کنه و فقط به فکر0تا100نباشه وبه کیفیت که ضعف های خیلی زیادی داره در این مورد ودررانندگی پرفومنس هم خوب باشه
حسن
۲۸ آبان ۱۳۹۷تسلا که در تستهای ایمنی بزرگراهای امریکا تونست لقب ایمن ترین ماشین تاریخ این موسسه رو به خودش اختصاص بده
از لحاظ طی کردن مصافت هم که عالیه
از همه مهم تر سدان لوکس تسلا امار فروشش از بنز اس کلاس و بی ام و سری 7 بیشتر بوده تو خاک اروپا
همه رو میتونی در سایت مجله موتورترند و کار اند درایور ببینی و بخونی و همینطور در پدال
مهدی
۲۸ آبان ۱۳۹۷من دارم میگم کیفیت شما ازشتاب میگی! که تسلا جزو غیر قابل اعتماد ترین خودروسازان هستش. نمونه اش تسلا3که مشکلات خیلی زیادی داره.نظرمو گفتم که بهتره بجای مانور دادن روی شتاب بیشتر به فکر کیفیت ولذت رانندگی هم باشه.درکل ماشین برقی بهتره روی بی دردسر بودن کارکنه
Mohammad
۲۸ آبان ۱۳۹۷جدا اگه یه دونه تسلا تو عمرت دیده بودی نمیگفتی کیفیتش پایین حداقل تو نت فیلم هاشو ببین بعد حرف بزن تازه تسلا هنوز ماشینی بیرونن نداده که بگه این واسه درگ و پیست هستش ماشین های معمولیش این جوری ترس به جون بقیه میندازن
Elmiraj
۲۸ آبان ۱۳۹۷کسی از یه کراس اور ۲.۵ تنی انتظار نداره دور نوربرگرینگ رو تو ۶:۴۰ بزنه ………!!!!!
.
.
در مورد رتبه کانسومر رپورتز هم بگم که مشتریان از درب های گالوینگ منحصر به فرد Model X در بعضی موارد ایراد گرفتن …. اینم برای ماشینی که در حالت منحصر به فرد dance مثل کبوتر بال می زنه کاملا عادیه ………..
شاهین
۲۹ آبان ۱۳۹۷یه درگ دیده دیدیم که تسلا ایکس در مقابل اونتادور اس وی بود که اون جا اونتادور خورد. بنظرم اونتادور اس دست و پاش باز تره نسبت به بقیه اونتادور ها
درگ رو ول کنیم بچسبیم به رنگ های عتیغه لامبورگینی. این رنگ ها از کجا میان کی به ذهنش میرسه همچین تنوع رنگی. چرا فقط لامبو از این رنگا استفاده میکنه اونم بصورت انبوه