مکلارن 765LT تاکنون پادشاه پیست درگ بود اما به نظر میرسد حالا تسلا مدل S پلاد این تاج پادشاهی را از آن خود کرده است. بروکس از کانال یوتیوب درگ تایمز اخیراً یک مدل S پلاد تحویل گرفته و ازآنجاییکه او یک 765LT هم دارد، سریعاً به پیست درگ رفته تا این دو ماشین را در برابر هم قرار دهد. قبل از این رویارویی، بهترین زمانی که بروکس در ۴۰۰ متر برای مکلارن ثبت کرده ۹.۳ ثانیه و برای تسلا ۹.۲ ثانیه بوده است؛ بنابراین انتظار میرفت مسابقهٔ این دو خودرو بسیار نزدیک باشد اما اینطور نبود.
در اولین درگ، تسلا ۴۰۰ متر را ظرف ۹.۲۷ ثانیه طی کرد و بهراحتی مکلارن را با تایم ۹.۹۳ ثانیه شکست داد. بااینحال، در این درگ رانندهٔ تسلا جامپ استارت کرد و بنابراین نمیتوان این درگ را درست دانست؛ اما در درگ دوم هم که دو خودرو تقریباً همزمان راه افتادند، تسلا بار دیگر تایم ۹.۲۷ ثانیه را به ثبت رساند و پیروز شد درحالیکه تایم مکلارن ۱۰.۰۳ ثانیه بود. همین داستان در درگ آخر هم تکرار شد و تسلا ظرف ۹.۲۶ ثانیه از خط پایان عبور کرد اما مکلارن برای انجام این کار به ۱۰.۱۵ ثانیه زمان نیاز داشت.
همانطور که در ابتدا گفته شد، بروکس قبلاً با همین مکلارن تایم ۹.۳ ثانیه را ثبت کرده بود، پس چرا در این رقابت بسیار کُندتر عمل کرد؟ وی در انتهای ویدئو میگوید که در زمان برگزاری این مسابقه، هوا بسیار گرم و شرجی بوده که این روی پرفورمنس مکلارن تأثیر میگذارد. علاوه بر این، لاستیکهای پیرلی این خودرو هم نو بودهاند که بهاندازهٔ نمونههای کارکردهٔ قبلی چسبندگی ندارند.
تماشا در یوتیوب:
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ مهر ۱۴۰۰آقایون انگلیسی فن هی جار میزدن مک لارن رکورد دیمون رو شکسته! الان بهونه شد هوای شرجی و لاستیک نو!😐 بروکس خالیبند بگی تیونش کردم چیزی ازت کم نمیشه!
یانکی
۳ مهر ۱۴۰۰وقتی میگفتم مکلارن تو درگ حریف دیمون نیست هی به درگهای این بابا استناد کردن یه عده.مکلارن واقعی ترین درگ با دیمون رو تو همون درگ با دیمونولوگی انجام داد که باخت.طرفدارای مکی نبینم دیگه حرف دیمون رو بزنید که همچنان سریعترین ماشین تولیدی بنزینه دنیاست
حسین
۳ مهر ۱۴۰۰البته فک میکنم شیرون سریع ترین بنزینی
تولیدی باشه اگ تولید انبوه حساب نکنی
حسین
۳ مهر ۱۴۰۰ولی اگ اشتباه نکنم دیمون ۳۳۰۰ دستگاه تولید شد
زمان معرفیش واقعا ترکوند
با اون قیمت و شرایطش
کمتر رقیبی هست
تو بنزینی ها
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ مهر ۱۴۰۰بره حسین جان،تازه وین دیزل با بوی دیزل هم برای تبلیغش وقت گذاشت دیگه خیلی توپ شد! بنظرم فقط از رقبای دوج مثل فورد و شورولت برمیاد یه رقیب درست و حسابی و معقول برای دیمون بسازن…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ مهر ۱۴۰۰شرمنده بره نه بله!
Ninja
۳ مهر ۱۴۰۰من قطعا دیمون رو بیشتر از ۷۶۵ ال تی دوست دارم حاظرم بیشتر از مکی برا دیمون پول بدم
همه جوریه دیمون بهتره
ولی بابد قبول کرد مکی سریعترع
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ مهر ۱۴۰۰رو چه اساس باید قبول کرد مهیار جان؟ مشخصه اون تایمی که زده بودن با ماشین دستکاری شده بود تایم رسمی نبود…
ساسان
۵ مهر ۱۴۰۰ماشین های سریع دو دسته اند : دسته اول صفر تا صدشون خیلی سریعه و دسته دوم صد تا دویست . در اصل 765lt از دسته دوم هست ولی بروکس چون ماشینش رو تیون کرده از نسخه معمولی سریعتره
M.K karimi
۳ مهر ۱۴۰۰👌🏻👌🏻
تنها درگستر معتبر و درست و واقعی دیمن خود دیمن اولوگیه ! اونور هر از خدا بی خبری پا میشه دیمن رو با بقیه میزاره تو درگ یه ذره هم بلد نیست باهاش لانچ درست کنه کل آبروی دیمن رو به باد فنا میده !
این حرف ها هم واقعا بهانه و قر در اوردن نیست ، مسئله اینه که ماشینی ساخته شده که لانچ خیلی سختی داره و اگه اشتباه انجام بشه با اون کوه قدرت و گشتاور از خیلی ماشینای پایین رده هم شکست میخوره .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ مهر ۱۴۰۰👌👌💪
Reza Waffen SS
۳ مهر ۱۴۰۰مکلارن رو با دیمن مقایسه نکنید، یکی ساخته شده فقط و فقط واسه درگ و اون یکی همه فن حریفه . اصلا این دو قابل قیاس با همدیگه نیستن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ مهر ۱۴۰۰آقا رضا خودتم میدونی حرفت از بیخ غلط بود!😂 مکلارن با اون قیمتش چه کاربردی داره؟ گیرم ببرش یا پیست یا یه دور کوچیکی باهاش بزنن بقیه سال همش تو گاراژ خوابیده،ولی با دیمون میشه زندگی کرد،هم میشه رفت سفر با اون صندوق بزرگ و ابعادی که درحد یه سدانه، و هم میشه پوزه ماشینایی مثل امثال اینو خوابوند توی درگ، برن اوت و دود کردن لاستیکا هم که خدای مطلق اون کاره😎…
ٍEngland
۴ مهر ۱۴۰۰آشغال برقی آرمیچری رو با مکلارن مقایسه نکنید که هیچ جوره به مکارن نمیخوره…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ مهر ۱۴۰۰جناب شما دیدی من حرفی از تسلا توی کامنتم بیارم؟من اون موضوع که همین طرف میگفت با مکلارن اینقدر زمان درگ زده رو درموردش حرف زدم، دیگه باقیشو کاری ندارم اما سلطان درگ هنوز دیمونه و بس،تنها و تنها مگه کامارو کوپو یا شلبی حریفش بشه….
ٍEngland
۴ مهر ۱۴۰۰در جواب تمام کامنت های بالا بود یجوری ذوق زده شدن دوستان انگار با موتور تمام مکانیکی مکلارن رو شکست دادن نه عزیزان اگر مکلارن هم بخاد دو تا آرمیچر بندازه و گشتاور آنی داشته باشه تسلا باید 20 سال بدوعه تا بتونه به مکلارن برسه.
دیمون هم 720 نابودش میکرد اینکه 765 هست خوده 720 رو با اختلاف نقطه میکنه دیمون فقط در شرایط خاص میتونه رکورد بزنه.
Audi rs e_tron gt
۳ مهر ۱۴۰۰تایکان هم سوپر کار بریتانیایی (مک لارن ۷۲۰ s اسپادر)رو در درگ برد
اس پلد از این ۷۶۵ lt نبره
هر چند شما بنزین دوستا الان از خودتون حرف می خواید بسازید و راجب تسلا در بیارید ولی حقیقتش تسلا این رو جا می ذاره
ببینید الکتریکی ها همه جا بهترینن .سوپر کار،سری ترین سوپر کار تاریخ=ریمک نورا
بهترین آفرود= جی ام سی هامر،سایبرتراک
سایبرتراکو که گفتم هامرم خودتون می دونید چه غولیه
سدان =اس پلد
چطور یک سدان انقدر می تونه سری باشه با شتاب ۱.۹۸ و سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت و سوپر کار هام حریفش نمی شن
کلی هم تکنولوژی داره و طراحی داخلی بی نظیر
پدال کامنتم منتشر شود با سپاس🙏
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ مهر ۱۴۰۰آقای آئودی رنگلر هیبریدی توی آفرود بردش پودر شد همش شد ۳کیلومتر!!! بعد رو چه حسابی میگی سایبرتراک قوطی کبریتی بهترین آفرودره درحالیکه هنوز به بازار نیومده!؟اگه معیارتون فقط شتابه که نمیخواد اینقدر حقیقت رو بکنید تو پاچه مون،اون حقیقت برای خودتون….
Ali_x76
۳ مهر ۱۴۰۰برد ۲۰ کیلومتریش شد ۳ تا
یعنی تقریبا ۷ برابر حالت عادی انرژی مصرف کرده
حالا یه سوال
ماشین های بنزینی، مصرفشون توی جاده و افرود یکیه؟
یعنی مثلا تو افرود جنگلی یا رمل و ماسه، میشه با یه باک ۷۰۰ کیلومتر رفت؟
مسلما نه
خودروهای بنزینی هم به همون نسبت افزایش مصرف و کاهش برد دارن
پس این حرف مسخره رو دیگه تکرار نکنید لطفا
Amir Machine
۳ مهر ۱۴۰۰بله مصرف ماشینای بنزینی هم تو آفرود بیشتر میشه اما اول اینکه تو ماشین بنزینی با یک باک نهایتاً 150 کیلویی (با احتساب وزن خود بنزین) میتونی تو آفرود حداقل 400 کیلومتر برد داشته باشی اما همین برد تو ماشین برقی به باطری 600 کیلویی نیاز داره و وزن بیشتر به معنای صرف انرژی بیشتر هست!
دوم هم اینکه تو ماشین بنزینی میتونی یه مخزن بنزین ذخیره با خودت ببری اما یه مخزن برق ذخیره نمیتونی داشته باشی و وقتی شارژ ماشینت وسط ناکجا آباد تموم شد باید زنگ بزنی یدک کش بیاد تا بتونی برسی به خونه!
Audi rs e_tron gt
۳ مهر ۱۴۰۰باشه خب منظورم همه ی الکتریکی ها نبود
الکتریکی هام بالاخره خوب و بد دارن
درون سوزهام دارن
پس اینطوری حرف نزنید
Audi rs e_tron gt
۳ مهر ۱۴۰۰معلومه چیزی از سایبرتراک نمی دونید
بله بهترین آفروده
رانگلر رو در مقابل سایبرتراک خفن می دونید؟😂🤣🤣
Ninja
۳ مهر ۱۴۰۰اره اونم به حدی که سایبر رو جلو رانگلر قوطی کبریت له شده میبینیم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ مهر ۱۴۰۰جناب اصلا اومده که حالا شده معشوقه برات!؟ حس میکنم با یه رامین دیگه طرفیم…
ممد ژانگولر
۳ مهر ۱۴۰۰تسلا مک لارن ۳ بار قورت داد 😱
ولی بجاش مک لارن رنگش قشنگ تر بود 😍
Audi rs e_tron gt
۳ مهر ۱۴۰۰❤👍😍
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ مهر ۱۴۰۰همینه دیگه وقتی تکنولوژی چنتا آیفون رو میاری میزاری توی ماشین که یکی از پیچیده ترین و تخصصی ترین اختراعات بشره ، بهتر از اینم نمیشه
ساسان
۵ مهر ۱۴۰۰کاملا باهات موافقم بعضی افراد دگرگونی تکنولوژی رو نمیتونن درک کنن عشقشون فقط صدای زیاد انجن ماشین هست و گرنه توو یه مثال ساده یه ربات توو یه دومیدانی به راحتی یه موجود زنده رو که داره نفس نفس میزنه رو شکست میده
Audi rs e_tron gt
۳ مهر ۱۴۰۰می تونستم توضیحات خیلی بیشتری بدم اما کامنت طولانی بشه فرستاده نمی شه پس خودتون دیگه حتما می دونید اینا چه ماشینایی هستن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ مهر ۱۴۰۰یه تیکه حلبی که چهارتا باتری زیرش گذاشتن،آره دیدیم چه اسباب بازیایی هستن…
Audi rs e_tron gt
۳ مهر ۱۴۰۰الکتریکی ها خیلی بهترن
باطری هم نه موتور الکتریکی بعد اون هام از موتور بنزینی خیلی بهترن و آلودگی هم ندارن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ مهر ۱۴۰۰جدا از اینکه تایمش با مکی خوب نبود شما یه گشتاور آنی رو از برقیا بگیرین تهش ماشینی مثل پلاد بتونه شتاب ۳.۵ ثانیه ای بزنه ولی از اونطرف اگر یه گشتاور آنی رو به مکی اضافه کنی میتونه زیر ۲ بزنه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ مهر ۱۴۰۰هرچند فعلا که برقیا توی پیست حتی نزدیک بنزینیا همنیستن و افتخارشون توی باند فرودگاهه ، به نظرم باید برای حراست فرودگاه و اتوبوسای اونجا موتور برقی بزارن ، در ضمن اونایی که میگن که بنزینیا باید نابود بشن فعلا که سریعترین ماشین برقی با قدرت ۱۱۰۰ تایمش توی پیست به اندازه یه سدان ۶۰۰ اسبی بوده ، پس فعلا بنزینیا براری های قابل توجهی نسبح به برقیا دارن
Audi rs e_tron gt
۳ مهر ۱۴۰۰باشه الان چی میگید
برقی ها هنوز زیاد نشدن که به از آن ها ماشینی تو جایگاه پورشه ۹۱۱ gt2 rs بیاد
تسلا مدل اس پلد هم با محدوده ی سرعت و هیچ تغییری خیلی خوب هم در نوربرگ رینگ رکورد زد
منتظر سوپر کار هایی الکتریکی باشید که برای نوربرگ رینگ میان اون موقع می بینیم کدوم بهترن
پدال کامنتم منتشر بشود با سپاس🙏
Silent
۳ مهر ۱۴۰۰در مورد اهمیت و سطح پرفورمنس تکنولوژی TESLA همین قدر که:
1800 پوند تفاوت وزنی دارن!!! به عبارتی پلید گویا با 9 نفر سرنشین مکی فیبرکربن و اوت کرد.
اختلاف قیمت و موارد دیگه هم نیاز به بحث نیست از اسپویلر متحرک تا پلتفرم 4 در.
بارها و بارها تکرار عملکرد PLAID بدون توجه به سطح جاده و اوضاع راننده. فقط منتظر روزی م که TESLA با فریم فیبرکربن بیاد سطح تولید.
❤Potus45❤
۳ مهر ۱۴۰۰به نکات مهمی اشاره کردی بر عکس چیزی که هیترا همیشه تکرار میکنن این تسلا بود که با هربار درگ عملکردش بهتر بود
۹/۲۷ -> ۹/۲۷ -> ۹/۲۶ ولی مکلارن هربار بدتر 😏
ای کافران چرا ایمان نمی اورید
امیر
۳ مهر ۱۴۰۰برای حریف شدن با تسلا باید چندین میلیون دلار هزینه کرد!
البته من همچنان بنزینی رو ترجیح میدم
تایم ۹.۳ ک با مکلارن زده بودن، با باک خالی و….
SF90 STRADALE
۳ مهر ۱۴۰۰درگ ۱/۴ مایل رو از تسلا بگیری رسماً کارش تمومه
توی پیست ، رولینگ ، لذت سواری و خیلی چیزای دیگه حرفی برای گفتن نداره
Silent
۳ مهر ۱۴۰۰بعدی نوبت SF90 هست! که دوودمانش با باطری و اگزوز و انجین درون سوز و جعبه دنده n سرعتش قراره بره هوا :)))
روزی که مکلارن و فراری رفتن آفرود سدان 4در هم می ره توو پیست فرمول 1.
Sina10
۳ مهر ۱۴۰۰سدان ۴ در تسلا اولش بیاد M5 CS و M4 و جگوار پراجکت و پانامرای فسیل سوز رو بیاد تو پیست بزنه
نمیخواد بره سراغ ماشین های فرمول یک!!!
تسلا اوج هنرش تو درگه که دیدیم عملکردش عالی بوده واقعا
البته درگ انچنان هنری نمیخواد ، کلی ماشین تیون شده متعلق به سالها قبل هست که ۴۰۰ متر سریعتر از تسلا هستن…
کلی GT-R تیون شده میشه مثال زد
SF90 STRADALE
۳ مهر ۱۴۰۰هیچ موقع تسلا رو با فراری مقایسه نکن
فقط تو ایران میتونی اینقدر راحت دوتا برندی که افتخارات ، جوایز ، کلاس و سطح کاریشون از زمین تا آسمون متفاوته با هم مقایسه کنی !!!!
SF90 استراداله رو با ۰.۳ یا ۰.۴ ثانیه در ۱/۴ مایل شکست میده و کاری به ادامه درگ ندارم که هیولای فراری نابودش میکنه
بعدش فراری الکتریکی که خودم اصلاً دلم نمیخواد ببینمش تولید بشه ، تسلا کجای کار قرار می گیره ؟؟
هنوز بزرگانی مثل فراری ، لامبورگینی و مکلارن وارد بازی نشدن و تسلا داره خودنمایی می کنه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ مهر ۱۴۰۰جدا از این اسپورت سازای اصیل هنوز بنزی که اینهمه پتانسیل تولید ماشینای فوق سریع داره فقط از amg هاش نسخه پایه سنگینترین ناشبنشو معرفی کرده
ساسان
۵ مهر ۱۴۰۰و روزی هم که تسلا رودستر 2023 بیاد جواب کامنتتو خودت میگیری
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ مهر ۱۴۰۰فعلا خب سدان هایی داریم که تایم های فوق العاده زدن و ادعاشونم نمیشد برلکس پلاد که تایم خوبی نزد و ادعاش میشد یادمه یکی گفت پلاد زیر ۷ میزنه
Audi rs e_tron gt
۳ مهر ۱۴۰۰اتفاقا الکتریکی ها در لذت رانندگی خیلی بهترن
لذت رانندگی بیشتری از بنزینی ها دارن
امین
۳ مهر ۱۴۰۰تا حال ماشین الکتریکی دیدی. ؟؟؟؟
اگر آره کدوم مدلش؟؟؟
تا حالا ماشین پرفورمنس سوار شدی؟؟؟ تا حالا پیست رفتی…. پیست رفتن نیاز به پول زیادی نداره. اونجا حتی بعضی راننده ها معرفتی یا با مبلغ مناسبی سواری خاطره انگیزی برات میسازن. اگر بیشتر خرج کنی خیلی امکانات و تجربه برات میسازن. حتی آموزش فنون رانندگی میگذارند.
خلاصه اول همه چیز تجربه کن بعد در موردش اطلاعات داشتی میتونی نظر قطعی بدی.
این حرفت نشان از بی تجربه گی تو داره. لااقل توی ی سایت خودرویی این نگو.
Audi rs e_tron gt
۳ مهر ۱۴۰۰تا حالا اکتریکی نروندم ولی لذتش خیلی بیشتر از بنزینی است
تو همه ی سایت های اصلی برند های ماشین همین رو هم می گن
مخصوصا با تسلا مدل اس که شتاب و سرعتش هیجان زدت می کنه و طراحی خاص فرمونش
Mad.z.Max
۴ مهر ۱۴۰۰طرف تینیجره، چه انتظاری داری ازش. بذار راحت باشه
Elmiraj
۳ مهر ۱۴۰۰مهم نیست نتیجه درگ چه شد….چون از اول هم قابل پیشبینی بود…
مهم اون ثبات و حفظ قدرت سیستم درایو plaid هست که سه بار پشت سر هم بدون هیچ افت عملکردی دقیقاً یک تایم را ثبت کرد..!!!!
در حالی که سوپر کار درونسوز رقیب نه تنها هیچ ثباتی نداشت بله برای یک تایم خوب نیاز به آب و هوای معتدل و لاستیک کارکرده و….. داشت .
Sina10
۳ مهر ۱۴۰۰همون سوپرماشین خیلی با ثباتت برای بهترین رکوردش نیاز به شارژ و کلی از این چیزا داره
تاثیر عملکرد سرما و گرما روی باتری ها رو بار ها دیدیم
Elmiraj
۳ مهر ۱۴۰۰همین ماشینی که تو فیلم میبینی بعد انجام ۴۰ مرتبه درگ پشت سر هم و تنها با ۲۰ درصد شارژ تونسته ۰ تا ۶۰ مایل را در ۲.۳۳ ثانیه و یک چهارم مایل را در ۹.۹۴ ثانیه طی کنه که بازم برای شکست دادن ۹۰ درصد هایپرکار ها کافیه….
https://insideevs.com/news/528743/depleted-tesla-models-plaid-surprise/
تاثیر سرما و گرما روی هر نوع خودرو و وسیله نقلیه ای وجود داره مختص گروه خاصی نیست .
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ مهر ۱۴۰۰فعلا خو برقی بردشون از صد کیلومتر به ۳ کیلومترم میرسه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ مهر ۱۴۰۰منظورم رانگلر پلاگین هیبریده ، یکی از خوبی های بنزینیا اینه که با توجه به شرایط مختلف همچنان مطمئنی که چقدر دیگه میتونی بری با توجه به مانیتور ماشینو مصرف سوختش برعکس الکتریکیا که تا به خودت بیای میبینی صد کیلومتر افت برد داشته اتفاقا شرایط روی الکتریکیا بیشت بنزینیا تاثیر میذاره
ساسان
۵ مهر ۱۴۰۰آفرین به این میگن جواب قانعکننده
محمد امین
۳ مهر ۱۴۰۰طرفدار مکلارن نیستم ، ولی به قول آقا ایمان ، به غیر از درگ ، توی هیچ زمینه ای حتی نزدیک 765 هم نمیشه تسلا حتی توی خواب
اون از suv اشون که توانایی های افرودی اش از یه فیات پاندای دو سیلندر کمتر بود و در عمل شاید در حد ۴۰۵ هم نباشه
تسلا ، هنوز نه پاشین افرودی رو رسما ساخته که در عمل در حد برانکو و …. باشه
نه پیست محوری ساخته که بتونه نوربرگ رو از سوپر کار های ۲۰ سال پیش تند تر بره
نه ماشین لوکسی ساخته که بتونه از صد کیلومتری میباخ رد بشه ، و نهایت اپشن های ماشین ، یه مانیتور و جالیوانی هست ، همین کارارو میکنه که ماشین هاش ارزون در میاد
تنها کاری که کرده ساخت ماشین های الکتریکی سریع در خط مستقیم بوده که این کار رو حتی شرکت های سیگار سازی هم بهش رو آوردن و جزو کارهای روزمره ی شرکت های ثروتمند شده
و سیستم رانندگی خودکار هم حدود ۱۰ سال پیش توسط خیلی برند های دیگه و حدی تر وارد ماشین های ازمایشی شد و تون ماشین ها حتی توانستن در مسابقه با انسان هم شرکت کنن
Elmiraj
۳ مهر ۱۴۰۰((تنها کاری که کرده ساخت ماشین های الکتریکی سریع در خط مستقیم بوده که این کار رو حتی شرکت های سیگار سازی هم بهش رو آوردن و جزو کارهای روزمره ی شرکت های ثروتمند شده))
اینکه تسلا چی ساخته ، چی می سازه و چه پروژه هایی در دست ساخت داره خارج از تصور ۹۵ درصد افراد اینجا هست که اوج اطلاعات خودرویی شون سایت پدال و پیج های اینستاگرامی هست .
.
هر توضیحی رو شماها بی تاثیره … ولی خیلی ساده میگم اون تسلایی که از نظر شما فقط یک ماشین برای خط مستقیم ساخته و هیچ هنری در مقابل برند های مورد نظر شما نداره هم اکنون ارزشی برابر با ۷۷۵ میلیارد دلار داره که از مجموع کل صنعت خودروسازی آلمان ، ژاپن و انگلیس بیشتره….
محمد امین
۳ مهر ۱۴۰۰بابا گروه فولکس به تنهایی حدود ۵۰۰ میلارد دلار ارزش داره
همین فولکس و تویوتا روی هم رفته خیلی ارزش بیشتری از نظر مالی نسبت به تسلا دارن
و موضوع ارزش مالی نست ، همین مکلارن کل ارزشش حدود ۵ ملیارد دلار هست ، اما یه چیزهایی ساخته که لامبورگینی با دوبرابر سهام بیشتر نساخته …
مطمئن باشید مطالعه ی من در این زمینه بسیار بیشتر شما هست ، قصد تعریف از خودم ندارم ، ولی من فقط ۱۰ درصد از زندگی ام رو
صرفا خود ماشین ها تشکیل داده ، آما وقت اساسی ام رو روی مطالعه مکانیک و ریاضیات مهندسی در زمنیه ی اجسام متحرک مثل خودرو ها و موشک ها میزارم و دوست دارم در این زمینه بهترین باشم چونکه رشته ی خودم هست ، روزهایی بوده که ۱۶ ساعت در این زمینه مطالعه داشتم ، و مطمئن باش وقتی میگم خودرو ی تسلا چیز خاصی نداره الکی نمیگم
من به شما ۶ ماه وقت میدم ، که یه مقاله نسبتا کامل در مورد تکنولوژی چراغ های bmw برای ما اینجا بزاری که از نظر من حقیر درست و کامل باشه ..
این ساده ترین چیزی بود که به ذهنم رسید ، بعد مقایسه میکنیم تکنولوژی چراغ های bmw بیشتره یا کل ماشین پلاد تسلا
البته این کار شدنی نیست ، چون اگر موفق بشی که متن صحیح رو بنویسی ، برای ارسالش ، کل اینترنت تموم میشه
Elmiraj
۳ مهر ۱۴۰۰هم اکنون (ارزش بر حسب میلیارد دلار) :
تسلا موتورز ۷۷۵.۷۶
خودروسازان ژاپن :
تویوتا ۲۵۳.۱۸
هوندا ۵۳.۵۱
سوزوکی ۲۲.۷۸
نیسان ۱۹.۸۱
سوبارو ۱۴.۶۷
مزدا ۵.۴۸
خودروسازان آلمان :
فولکس واگن ۱۳۹.۱۱
دایملر ۹۳.۲۷
بی ام و ۶۲.۰۵
خودروسازان بریتانیا :
تا تا موتورز ( شرکت مادر جگوار لندرور ) ۱۶.۶۹ میلیارد دلار
استون مارتین ۳.۱۱
( مکلارن هم سهام خصوصی هست و در بورس لندن حضور نداره )
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ مهر ۱۴۰۰هر وقت متوجه شدین که خوب بودن یه برند ربطی به ارزش سهامش نداره مخصوصا تسلایی که بار ها سهامو دستکاری کرده و مخصوصا بازار سهامی که پر از تقلبه ، بعدش احتمالا سهامدارشین که انقد سهامش براتون مهمه
Mad.z.Max
۴ مهر ۱۴۰۰تاتا موتورز رو عالی گفتی :))
ساسان
۵ مهر ۱۴۰۰فروش تسلا از دوران کرونا به بعد جوابگوی همه این مسائل هست پس لابد همه خریداران تسلا گاو تشریف دارن
SRT
۳ مهر ۱۴۰۰مزخرف✅
Sina10
۳ مهر ۱۴۰۰توی خط مستقیم جز ریماک هیچ ماشین استانداردی رقیب تسلا نیست ، دقت کنید نگفتم هیچ ماشینی بلکه گفتم هیچ ماشین استانداردی
اما بازم با اون قیمت این عملکرد عالیه ، این ماشین معادل برقی دوج چلنجر دیمن هست ، البته نه به جذابیت اون ولی سریعتر از اون
توجه کنید این ماشین یه سدانه نه یه سوپرماشین و این عملکرد رو داشته!!
اما به نظرم این درگا بیشتر داره آبروی تسلا و تیم پرفورمنسشو میبره
ماشینی که تو خط مستقیم همچین غولیو میزنه و تو خط مستقیم بعد از ریمک سریعترینه ولی تو پیست از پس یه جگوار پراجکت با اون موتور فسیل و قدیمیش کلی کند تر بوده
رقیب M5 CS هم نشده با اینکه راننده خود بامو پشتش نبوده
حتی زمانش بشدت نزدیک زمان اون M4 زشت و با اون جلوپنجره اش که خیلی خیلی ارزون تره بوده
اینا نشون میده برای تعادل و رانندگیش کمترین زمانی صرف نکردن
از چند تا سدان ۵۰۰ و ۶۰۰ اسب بخاری فقط چند ثانیه یا حتی کمتر سریعتر بوده با اینکه نزدیک به دو برابر قوی تره !!!
این ماشین شاید تو خط مستقیم عالی باشه ولی عملکرد پیستش اصلا خوب نبوده.
جالب اینجاست طرفداراش اون عملکرد توی نوربرگرینگ رو یه موفقیت حساب میکردن!! چه میکنه این نفوذ تبلیغاتی ماسک !!
datsun
۳ مهر ۱۴۰۰مسیر بیشتر از یک چهارم باشه مکلارن جلو میفته هر چند معیار اکثرا یک چهارمه
Silent
۳ مهر ۱۴۰۰چی ه زیر هر پستی پیست پیست می کنی؟
خیلی عشق پیستی لاگوناسکا با Plaid پایک نشون داد اگه لازم باشه با همین ماشین هم می شه رکورد GT2 RS 911 پووورش رو هم زد!
باز همین پلید بود که اوومد در قامت نوربرگ ظاهر شد! وگرنه که همین پورشی که نوربرگ و حیاط خلوتش کرده با تایکان 11 ثانیه از روزگار عقب بود که.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ مهر ۱۴۰۰فعلا خو با پانامرا از همین پلاد جلو افتاده در ضمن بنز و پورشه هم علاقه زیادی به شرکت دادن مانتی ریسینگ و برابوس هستن ولی اینکارو نمیکنن برعکس تسلا که کل بدنه رو اورد پایین و هزارنا اسپویلر نصب کرد
abdi_mahdi
۳ مهر ۱۴۰۰سایلنت اسم تسلارو کنار پورش میاری درباره موضوع پیست عصبی میشم بیا پایین عزیزجان
Elmiraj
۳ مهر ۱۴۰۰جهت اطلاع شما تایم 7:30:909 تنها شروع تسلا در نوربرگرینگ هست .
نمونهای که در نوربرگرینگ دیدین بدون هر گونه آپشن و تنظیم پیست بود و نهایت سرعت آن هم بدلیل محدودیت لاستیک ها به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده بود ، این نسخه مستقیماً از کارخانه آمده بود….
به زودی شاهد نسخه track package خواهیم بود که به اسپلیتر فعال ، دیفیوزر فیبر کربن ، لاستیک های مخصوص پیست ، سیستم تعلیق سفت ، ترمزهای کربنی و تنظیمات داخلی پیست مجهز خواهد شد .
.
.
از اونجایی که نسخه آزمایشی این پکیج دو سال پیش تایم 7:13 را ثبت کرد ، تایم زیر ۷ دقیقه از اهداف این نسخه پیست محور هست .
Sina10
۳ مهر ۱۴۰۰چرا بحث رو عوض میکنید
آقا الان رکورد رسمی پلاد چقدره ؟؟ به من بگین؟؟؟
دقیق بگین
بله ۷:۳۰
پس کند تر بود
M5 CS و M4 توسط اتواسپرت زماناشون زده شده و تغییر خاصی نداشتن
این کار شما بازی با کلماته تسلا کند تر بوده تمام
منم میتونم بگم فلان ماشین زمان غیر رسمیش ۶:۱۰ هست ولی غیررسمیه ، یعنی الکی
این دوستمون هم به نظر قیافه تسلا پلاد پایک رو تا حالا نه ندیده ، اون اسپویلر و اون همه تغییر ائرودینامیکی عملا تبدیلش کرد به یه ماشین دیگه
بازم میگیم بحثو به ماشین های غیراستاندارد و تیون شده نکشید چون اینقدر ماشین تیون شده میتونم مثال بزنم که تسلا رو تو خط مستقیم محو و نابود میکنن
یه کلام تسلا با ارزش ترین ماشین دنیاست برای خط مستقیم
ولی تو پیست هیچی نیست و زمان رسمی و دقیق خود تسلا هم شاهدش بود
اگه واقعا میتونسته سریعتر از این بره چرا این زمانو اعلام کردن؟
Elmiraj
۳ مهر ۱۴۰۰غیر از شما کسی بحثو عوض نکرده…
نسخه track package استاندارد کمپانی تسلا خواهد و توسط هیچ گروه یا شرکت دیگری تیون یا دستکاری نخواهد شد.
این نسخه که تا معرفی آن چند ماه فاصله داریم ، سه ماه پیش تایم 1:29:9 دقیقه را پیست Laguna seca بر جای گذاشت که سریعتر از لامبورگینی هوراکان پرفورمانته هست…!!
.
.
جهت اطلاع شما که در مورد توانایی های خارج از درگ تسلا کنجکاو هستین ، (bmw m5 (f90 با کلی تجربه و ادعا تایم ۱:۳۹:۸ در لاگونا سکا ثبت کرده در حالی model 3 performance با دست خالی بدون هیچ تغییرات پیستی تایم ۱:۳۵:۷ را در همین پیست ثبت کرده…!!!
(JONATHAN (TESLA
۳ مهر ۱۴۰۰هیچ خودرویی بدون تجهیزات آیرودینامیکی نمیتونه رکورد مدل اس بدون ساده ترین تجهیزات آیرودینامیک رو توی پیست بزنه
همه خودرو هایی که رکورد دار هستن مجهز به تجهیزاتی هستن که باعث افزایش داون فورس ماشین میشه
اون مقدار تغیرات روی جگواری که گفته میشه رو در بیارید حتی رکورد نزدیک به چیزی که داره رو هم نمیتونه بزنه
تسلا مدل اس با تجهیز شدن به پکیج پیست رکوردی خواهد زد که سریع تر از تفکر ها هستش
Sina10
۳ مهر ۱۴۰۰بله M4 کامپتیشن خیلی آئرودینامیکه اره با اون جلوپنجره
M5 CS هم همینطور با اون اسپویلر وسیعش
پانامرا همینطور
ولی تسلا که ادعا میکنه یکی از ائرودینامیک ترین ماشین های بازار رو میفروشه اصلا ائرودینامیک نیست!!!
خودتون رو دارین گول میزنید
محمد امین
۳ مهر ۱۴۰۰تسلا ضریب درگش رو پایین میاره که پیمایش الکتریکی ماشین بیشتر بشه و در خط مستقیم سریع تر بشه ، اما اونهایی که سیالات خودرویی بلد باشن میدونن که ضریب درگ ماشین رابطه ی نسبتا مستقیم با دانفورس داره، در واقع تسلا دانفورس ماشین رو تا حد ناچیزی پایین آورده یا اصلا نتونستن دانفورس تولید کنن با سطح تکنولوژی سیالات فعلی شون ، و همین موضوع باعث پایین آمدن درگ خودرو شده ، و همین مسئله ی پایین بودن دانفورس یکی از دلایل ایجاد محدودیت سرعت برای این ماشین در پیست نوربرگ بوده چون عملا سرعت زیاد باعث به هم خوردن تعادل ماشین و واژگونی میشه
پس یه جورایی میشه گفت ، تسلا نتونسته بین درگ خوردو و دانفورسش تعادل ایجاد کنه ، پس بخش ایرودینامیک تسلا هم تعطیله
Sina10
۳ مهر ۱۴۰۰اقا محمد امین
با این صحبت که ضریب درگ رابطه نسبتا مستقیمی با دانفورس داره که هیج شکی نیست و باهاتون موافقم
اسپویلر یا باله عقب عملا یه شکستگی بزرگ توی ائرودینامیک ماشین ایجاد میکنه
برای همینه که GT BS یا 911 GT2 RS انچنان توی خط مستقیم سریع نیستن ولی توی پیست بی رقیبن
تسلا هم هرگز برد و مسافت و سرعت در ۴۰۰ متر ماشیناش که یه امتیازه رو با سرعت در پیست عوض نمیکنه ،
افرادی که خیلی اخبار ماشین دنبال میکنن دنبال رکورد پیست های مختلف هستن
مردم عادی همون برد و مسافت و شتاب میتونه براشون راضی کننده باشه
تسلا هم بخوبی بار ها نشون داده شتاب و تایم ۴۰۰ متر رو با هیچ مشخصه پرفورمنسی عوض نمیکنه
البته این موضوع داره به همه برقی ها انتقال پیدا میکنه
دلیلش هم به خود تسلا برمیگرده ، تسلا با این طرح آئرودینامیکی و باتری های زیاد تونست به بردی دست پیدا کنه که تا مدت ها بی رقیب بود
شرکت های رقیب هم که داشتن مهم ترین بازار اینده خودرو یعنی برقی ها رو از دست میدادن سریعا رفتن سراغ این طرح تخم مرغی
بنز EQS نمای جلوش به ائرودینامیک ترین شکل ممکن طراحی شده ، EQE هم همینطور
مدل های کراس اوور تسلا شباهت بسیار زیادی با مدلای سدانش دارن چون ابعاد یه کراس اوور مقاومت هوای زیادی داره
اگه در هر شرایطی تسلا مدلی مخصوص پیست از پلاد با کیت آئرودینامیکی بسازه توی خط مستقیم به هیچ وجه اونجوری سریع نیست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ مهر ۱۴۰۰اتفاقا خیلی هستن ، اما نکته اینجاست که اونایی که آیرودینامیکن هم مال خود شرکتن و در دسترس تمام مشتریان نه مثل تسلا که برای منم منم کردن اومده هزارتا کیت سوار کرده
مسعود
۳ مهر ۱۴۰۰کاش تو پیست هم ببرنشون تا ببینن تسلا اونجا چند مرده حلاجه
مهدی
۳ مهر ۱۴۰۰کسی که راننده باشه میفهمه هوای شرجی چون درصد اکسیژن کمه توان موتور به شدت کم میشه حالا چه توربو چه تنفس طبیعی . این موضوع واسه ما بعضی روزها هوا شرجیه واضحه
AMG GT R
۳ مهر ۱۴۰۰تسلا برد قبول ولی وقتی این دو خودرو وارد فضای واقعی میشن قطعا همه ی مردم به مکلارن توجه میکنن چون مکلارنه چون سوپر اسپرت هست چون خیلی زیباتره یکی از خجالت آور ترین کار های دنیا آوردن اسم کمپانی خودروسازی تسلا کنار مکلارن هست
HamiD
۳ مهر ۱۴۰۰عزیزانی که طرفدار خودرو های بنزینی هستین …
واقعا بحث با کسایی که صرفا خودرو های الکتریکی رو میبینن و تازه جدیدا ادعا میکنن لذت رانندگی با الکتریکی بیشتر از بنزینی هست ، انتها نداره …
وقت تلف کردنه …
البته که ی سری از دوستان طرفدار واقعی تسلا هستن و همیشه پیگیر اخبارش هستن … اونا بحثشون جداست … بحثم با اونایی که صرفا یه شتاب دیدن و فکر کردن هر چی هست دست الکتریکی هاست …
خب اصلا من فرض کنیم مک طرفدار مک لارن نیستم … اما خدایی تایم 10.15 واسه همچین ماشینی معموله؟! نه جدی میگم! شما باشی قبول میکنی که 720 اس چند دهم ثانیه از ماشینی که از هر لحاظ بهتر ازشه سریع تر باشه؟!
اگه مک لارن محدودیت داره ، که والا همون دیمن که بحثش بالا بود محدودیتش هزارررررررررر برابر بیشتره! آره یانکی داداش هر چی تو بگی ، منم قبول میکنم که مک لارن از دیمون کند تره ، راستی میدونستی دیمون حتی از SF90 هم سریع تره؟ (البته تو خواب خخخخ)
والا اگه مک لارن هم 1000 اسب قدرت داشت راحت تسلا رو میبرد ، همونطور که قبلا رکورد زیر 9 هم زده (درگ تایمز نزده) …
بحث بحث الکتریکی هاست … خیلی دور نیست …
علی رغم میل باطنیم ، و با اینکه واقعا از این قضیه ناراحتم اما منتظرم هر چه زودتر فراری – لامبورگینی – مک لارن لااقل یه سوپر اسپورت تمام الکتریکی بدن تا ببینیم دنیا دست کیه … هر چند حیفه خدایی …
منتظر باشین دوستان … شاید تسلا توی درگ فعلا بتونه بنزینی ها رو ببره … اما موقعی که سوپر اسپورت ساز های واقعی بیان توی کار … بای بای تسلا (هم توی درگ هم پیست مسابقه)
منطقی هم هست …
وزن کمتر ، کیفیت ساخت بهتر ، تجربه بیشتر و …
کافیه ی موتور 1000 اسبی الکتریکی بندازن رو این مک لارن … ببین پرواز میکنه …
بعد جالبه!!!!
سایلنت عزیز میاد جلوی پورشه ادعای پیست میکنه!
دادا
سریع ترین خودروی نوربر چیه؟! نکنه رودستره جون دل؟
راستی
رودستر کی میاد؟
به مولا خسته شدیم اینقدر منتظر موندیم … لامصب دیگه ایران خودرو هم ماشیناشو تحویل داده سفارش گیری تارا رو شروع کرده ، تسلا چیکار داره میکنه!!!!
Audi rs e_tron gt
۳ مهر ۱۴۰۰بله بنظر منم صحبت با بنزینی دوستا فایده ای نداره که از الکتریکی ها بد می گن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ مهر ۱۴۰۰صحبت با جاروبرقی فن ها هم اعصاب خورد کنه، که تنها دفاعیه شون شتابه! آقا حمید موافقم 👌
HamiD
۳ مهر ۱۴۰۰بله وقتی توجیه شما واسه بیشتر بودن لذت رانندگی این هست : “تا حالا اکتریکی نروندم ولی لذتش خیلی بیشتر از بنزینی است
تو همه ی سایت های اصلی برند های ماشین همین رو هم می گن
مخصوصا با تسلا مدل اس که شتاب و سرعتش هیجان زدت می کنه و طراحی خاص فرمونش”
واقعا نمیشه چیزی گفت …
ببین …
یه سوبارو WRX Sti
مدل 2004 اینا …
هیچ برتری نسبت به رقبای امروزی نداره … نه شتاب عالی و خوف ، نه فرمون خاص و نه هیچ چیز دیگه ای …
اما چی باعث میشه ی عده اینقدر عاشقش باشن؟!
اون حس عالیش!
والا وقتی از نظر شما سایبر تراک بهترین آفرودر جهانه قطعا الکتریکی ها لذت رانندگی بیشتری نسبت به بنزینی ها دارن …
Audi rs e_tron gt
۳ مهر ۱۴۰۰باشه
همین که نمی دونید سایبرتراک بهترین آفروده پس نیازی بحث نیست
بله الکتریکی ها لذت بیشتری دارن
اونو توی سایت های اصلی ماشین ها هم میگن
شما از اونا که پشت فرمون نشستن و رانندگی کردن بهتر می دونید؟
محمد امین
۳ مهر ۱۴۰۰اقا حمید ، رودستر شاید این جمعه بیاید
به هر حال ما هر جمعه انتظار میکشیم
HamiD
۳ مهر ۱۴۰۰😂😂😂😂😂😂😂😂
Sina10
۳ مهر ۱۴۰۰😂😂😂
اگه رودستر بیادم ، الان اونقدر سوپرماشین برقی یا حتی هیبریدی فوق سریع با شتاب زیر ۲ ثانیه یا حدود ۲ ثانیه داره میاد و اومده که پرفورمنس رودستر انچنان چیز خاصی نداره
اون ماجرای شتاب ۱.۱ ثانیه هم بازی رسانه ای بود که انتظار طرفداراش که کلی کاهش یافته بود رو دوباره افزایش بده اونم برای محصولی که خیلی وقته معرفیش کردن ولی خبری نیست ازش ، مثلا بنز وان هر چند وقت یه بار ازش خبری میاد و جزییاتش تقریبا مشخصه و حتی توی بازی Forza Horizon 5 با تمام جزییاتش حضور داره
به هر حال کاری که تسلا مدل اس پلاد استاندارد تو خط مستقیم کرده عالیه
نسخه های فرعی مثل پایک که کلا یه چیز دیگه شده بود یا اون نسخه اولیه که اصلا مشخص نبود پلاده یا پلاد پلاس اصلا مشخص نبود که چی بوده ولی گفته میشه احتمال زیاد پلاد پلاس بوده ، ماشینی که تولید نشده
و اینکه دوستان هر روز از رکورد این ماشین که کلا ساخته نشده حرف میزنن خیلی عجیبه
تا چیزی معرفی نشده نباید براش ادعایی کرد
یوسف
۳ مهر ۱۴۰۰مرگ بنزینی ها نزدیکه….. اگرچه تلخه…. اما واقعیت هست😩😩😩😩😩😩
ساسان
۵ مهر ۱۴۰۰یه قانون هست که میگه : وقتی یه پدیده یا اتفاقی جدید رخ میده اول نادیدش میگیرن کمی که رشد میکنه مسخرش میکنن بعد یه مدت باهاش مخالفت میکنن بعد ناچار قبولش میکنن و آخر سر پرستشش میکنن.اینو یادتون باشه تسلا باعث شد همه صنعت های غول پیکر خودرو بیان به سمت تولید ماشین های برقی.بله کیفیت ساخت بدنه پایینه امکانات که اصلا نداره قبول.اما چه کسی باعث این تحول شد.کسی که داره شبکه ای میسازه که حتی تووی اقیانوس ها هم بشه ازش استفاده کرد رو صرفا با یک صاحب کارخونه ماشین سازی نمیشه یکی کرد.ایلان ماسک فقط بخاطر ماشین و ثروتش معروف نشده