تسلا در حال تسلط بر بازار خودروهای الکتریکی در چین است اما انتظار میرود این شرکت سال آینده با چالشهایی از سوی رقبا روبرو شود.
تسلا امسال حدود ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در چین به فروش رساند و به این ترتیب چین دومین بازار بزرگ تسلا پس از آمریکا بود. اگرچه این آمار فروش برای تسلا احساسبرانگیز است اما برخی تحلیل گران معتقدند فروش تسلا در چین سال آینده افزایش خواهد یافت اما شرکتهای چینی نیز میتوانند فروش خود را بالا ببرند.
انجمن خودروهای سواری چین تخمین میزند تسلا سال آینده میتواند فروش حدود ۲۸۰ هزار دستگاهی در چین داشته باشند که یکی از دلایل آن تولید تسلا مدل Y در گیگافاکتوری شانگهای خواهد بود. ایلان ماسک انتظار دارد این کراس اوور پرفروشتر از خودروهای مدل ۳، مدل S و مدل X ظاهر شود.
یکی از تحلیلگران صنعت خودرو در مصاحبه با بلومبرگ گفته است:
با وجود مزیتهای عمده گیگافاکتوری ۳ تسلا، میتوان انتظار افزایش فروش قابلتوجهی را برای سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در کشور چین داشت.
اگرچه انتظار میرود فروش تسلا در چین افزایش یابد اما انجمن خودروهای سواری چین پیشبینی کرده کل فروش خودروهایی با انرژیهای جدید در چین به ۱.۷ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۱ برسد به این معنی که بیش از ۸۰ درصد بازار آمادهی تصاحب توسط شرکتهای متنوع خواهد بود. شرکتهایی همچون Nio، Xpemg و Li در موقعیت بسیار خوبی برای فروش خودروهای الکتریکی هستند.
مدیر اجرایی یکی از شرکتهای مشاوره خودرویی در چین گفته است:
از ماه ژوئن تاکنون شاهد رشد پایدار فروش شرکتهای Nio، Xpeng و Li بودهایم. آیا شما میتوانید با وجود چنین شرکتهای ثروتمند و خلاق رقابتی باقی بمانید؟
این تنها خودروسازان چینی نیستند که مایه نگرانی تسلا میباشند. خودروسازان مشهوری همچون فولکسواگن و مرسدس بنز نیز به شدت در حال گسترش سبد محصولات الکتریکی خود هستند و آمار فروش خودروهایی همچون فولکس ID.3 نشان داده این محصولات با استقبال بالایی مواجه شدهاند.
S
۱۲ دی ۱۳۹۹دلیل آروم بودن سایت یعنی چی میتونه باشه???
خدایی اول صبح دلم براشون تنگ شد
بخصوص اون چند اکانتی هایی که خودشون حرفای خودشونو تایید میکردن بعد با ی اکانت دیگه خودشون رو دیس میکردن و بحث بین خودشون و خودشون میفتاد???
challenger
۱۲ دی ۱۳۹۹اره خیلی خلوته دل تنگ شدم
challenger
۱۲ دی ۱۳۹۹به نظرم nio es6 از لحاظ ظاهری جذابیتش بیشتر از مدل Yهست
البته طرفدار چینی ها به هیچ وجه نیستم و همین طور برقیا یا به قول بعضیا جاروبرقی ها
ولی اولین خودرو برقی که من ازش خوشم اومد این بود
$Ãbţìň$
۱۲ دی ۱۳۹۹باهات موافقم،اما من وقتی که هامر برقی رو دیدم،یکم به ماشین های برقی حس بهتری پیدا کردم،اما به هیچ عنوان از هیچکدوم حتی اون هامر هم استقبال نمیکنم و متنفرم از این ماشین ها
Ahmedreza2002
۱۲ دی ۱۳۹۹نه تنها nio یلکه اکثر ماشینای بازار به نظرم از مدلy بهترن
خیلی ناجوره تیپش
Ahmedreza2002
۱۲ دی ۱۳۹۹البته فیس ماشین منظورمه
حمید
۱۲ دی ۱۳۹۹اخه نفس دوستداران خودرو گرفته شده
نه پولی نه خودروی خوبی هست
با این فرمان ما حالا ها باید سمن و دنا و … ببینیم و بخریم
?
مهرداد كمال
۱۲ دی ۱۳۹۹تسلا کار غیر ممکنی رو ممکن کرد ماشین برقی کاملا کاربردی و مطمئن با قیمت معقول و نتیجه پذیرش عموم
Cadillac
۱۲ دی ۱۳۹۹چرا رمز من عوض نمیشه
مهدی،:امید اینده
۱۲ دی ۱۳۹۹اقا یکی توضیح بده چرا این همه سهامش بالا رفت
SAMURAI
۱۲ دی ۱۳۹۹نبوغ ایلان ماسک
البته بخش زیادیش حبابه
challenger
۱۲ دی ۱۳۹۹می دونیم نبوغ ایلان ماسکه
ولی بالاخره یه کار هایی انجام داده منظور ما اینه اون کارها چیه چی کار کرده
چه شگرد هایی زده
قطعا با انجام برخی شگرد ها تونست انقدر سهام شرکتش رو رشد بده
میثم
۱۲ دی ۱۳۹۹در نهایت هم این اتفاق می افته
بازار بین تمام شرکتها پخش میشه
حالا یکی بیشتر و یکی کمتر
ولی اون تحلیلی که چند روز پیش پدال منتشر کرد بنظر من درسته. شرکتهای سنتی پتانسیل تولید بالایی دارن و خیلی زود میتونن با تیراژ بالاشون نیاز بازار رو تامین کنن
Elmiraj
۱۲ دی ۱۳۹۹خب همان طور که گفتم دیر یا زود این اتفاق میافته و در خلال افزایش فروش جهانی تسلا ، رقبا هم با ارائه محصولات ارزان تر به فروش بالاتری دست خواهند یافت ،،، چون ارزان ترین تسلای موجود حداقل ۳۸ هزار دلار قیمت داره که بسیار بالاتر از حداقل قیمت رقباست ، خصوصاً چینیها…
با افزایش تقاضا و حذف درون سوز های بیشتر یک تسلا با تیراژ کمش نمیتونه جوابگوی همه باشه…
Elmiraj
۱۲ دی ۱۳۹۹به علاوه کل ظرفیت تولید گیگافاکتوری شانگهای برای سال جدید ۵۵۰ هزار دستگاه اعلام شده که علاوه بر بازار داخلی چین به ژاپن ، کره و اروپا هم صادر میشه .
زیزیگولو
۱۲ دی ۱۳۹۹تسلا کمپانیی هستش که شاید یه عده ازش متنفر باشنو یه عده دیگه بپرستنش ((مثل همین بچه های پدال خودمون)) ولیبا این وجود و حتی با تموم فرازو نشیبای ماشینای برقی تو بازار شکی نیستش که تسلا تو زمینه ماشینای برقی تو جهان بین بقیه برندای برقی پیشرو هستش تا جایی که این کمپانی رو میشه به عنوان یکی از معدود خودروسازای برقی نوآورو موفق دونست که شبکه شارژ مخصوص به خودشو داره و داریم میبینیم که هرچی بازار ماشینای برقی بزرگترو گسترده تر میشه و خودروسازای بیشتری واسه رقابت با تسلا میان تو بازار ولی این حقیقت بیشتر معلوم میشه که رقابت با تسلا کار آسونی نیستش و بطور کلی هر جوری که بخایم بررسی کنیم تسلا رهبر ماشینای برقی تو بحث کارایی به حساب میاد
challenger
۱۲ دی ۱۳۹۹این حرف شما تایک مدت صدق می کنه
یعنی هیچکی به تسلا نمی رسه فکر نکنم
به نظر من تنها وتنها دلیل موفقیت تسلا ریسک پذیری و ریسک پذیر بودنه البته یه خورده( از یه خورده بیشتر) خوش شانس بوده
زیزیگولو
۱۲ دی ۱۳۹۹درسته که رقابت بین برندای برقی خیلی نزدیکو شونه به شونه هستش … هرچند من بین برندای برقی تایکان رو میپسندم ولی باید پذیرفت که بازم تسلا با فاصله از بقیه جلوتره
Ramin
۱۲ دی ۱۳۹۹کار تسلا سخت خواهد بود.
نه واسه اینکه برند هایی دیگه مثل گلف و تویوتا هستن.
واسه اینکه خودرو های چینی ارزون و برقی زیاد داریم.
مثالش cs55 E ruck هست. اصلا قدرت نداره . شتاب نداره. ( 210 اسب و 330 نیوتون گشتاور / شتابشم 13 هست ) ولی….
با هر بار شارژ 605 کیلومتر میره. دیفرانسیل جلو هم هست !!!!!!!!
قیمتشم 24 هزار دلاره. اقتصادی هم هست.
تسلا باید بتونه ماشین هاشو واسه چین ارزون در بیاره. وگرنه برند های چینی برقی ساز نابودش میکنن. ( چون اولویت خیلی ها میزان پیمایش هست و زمان شارژ هست . )
به نظرم تسلا باید یه خودرو ارزون برقی بسازه.
قیمت پایه مدل 3 از 40 هزار دلار شروع میشه. که از دسترس بعضی ها خارجه.
مدلx و s بماند……
رامتین
۱۲ دی ۱۳۹۹بنظرم تا 2 سال دیگه فولکس واگن بازار الکتریکی های چین را میگیره.
Mr.X
۱۲ دی ۱۳۹۹بنظرم کل جهان تا ۱۰، ۲۰ سال آینده زیر سلطه اقتصاد چین قرار میگیرن با این سرعت پیشرفت. مثل ایران که الان همه چی توش چینیه.
ماشین های چینی هر شب که میخوابی صبح پا میشی دارن بهتر میشه. از جیلی میلی رسیدن فعلا به تیگو ۷ و هایما و نیو اینا. بعدشم که همینجوری پیشرفته میشن تا اقتصاد رو زیر سلطه خودشون میگیرن
ایران هم برای همین خودشو چسبونده به چین ولی در آخر تانزانیا و سومالی پیشرفت میکنن ما هم هنوز تو پراید موندیم.
AMIRREZA
۲۳ دی ۱۳۹۹اتفاقا شما اشتباه میکنید
اقتصاد چین تا یک میلیون سال دیگه هم از اقتصاد آمریکا رد نمیشه چون علت اصلی رشد اقتصاد چین اینه که شرکت های بزرگ به خاطر نیروی کار ارزون محصولاتشون رو توی چین تولید میکنن اما تمام این شرکت ها یا آمریکایی هستن یا از فناوری های آمریکایی استفاده میکنن یا محصولاتشون رو به آمریکا صادر میکنن
مثلا واسه تحریم هواوی هیچ شرکتی جرئت نداشت به هواوی چزی بفروشه یا برای هواوی چیزی بسازه حتی سامسونگ و سونی به اون عظمت از دولت آمریکا درخواست مجوز کردن یک دلیل دیگه هم نفوذ آمریکا تو تمام کشور ها هستش الان شما ببین چین و روسیه چند ماهه واکسن کرونا رو ساختن اما بجز چند تا کشور دیگه تو هیچ کشوری مجوز نگرفت اما نگاه کن به واکسن آمریکایی که چند هفته هستش که ساخته شده و توی اکثر کشور های پیشرفته جهان داره تزریق میشه یه دلیل دیگه هم اینه که چین اصلا آزادی بیانی که آمریکا داره رو نداره همین دوهفته پیش یه میلیاردر چینی از دولت چین انتقاد کرد الان ناپدید شده برای همین میلیاردر های جهان سرمایه هاشون رو وارد چین نمیکنن
Sina
۱۳ دی ۱۳۹۹یه عیبی که بسیار واضح تو مدل X و Y دیده میشه فرم ماشینه که اصلا زیبا نیست ، خیلی واضحه که همون نسخه سدانه که فقط بهش ارتفاق دادن ، به نظرم خیلی بهتر میتونست در زمینه طراحی کار کنه ، مدلY طراحی عجیبی داره به نظرم،
مدل اس ظاهر خوبی داره ولی بقیه مدل ها باید روشون بیشتر کار میکردن
نمای جلوی مدل 3 هم چندان عالی نبوده
هرچند به دلیل پرفورمنس و اعداد و ارقام بهتر از رقبا بهتره