تسلا

رکورد تحویل بیش از 200 هزار دستگاهی تسلا در سه‌ماههٔ دوم 2021

تسلا به‌تازگی گزارش تولید و تحویل خود در سه‌ماههٔ دوم سال جاری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد این شرکت با تحویل جهانی ۲۰۱,۲۵۰ دستگاه مدل Y، مدل ۳، مدل S و مدل X در این مدت، فراتر از انتظارات عمل کرده است.

علاوه بر این، تسلا با عبور از بالاترین میزان تحویل قبلی خود که ۱۸۴,۸۰۰ دستگاه در سه‌ماههٔ نخست امسال بود، بار دیگر رکورد جدیدی را در تحویل محصولات خود به ثبت رسانده است. این تعداد تحویل ممکن است درواقع تا ۰.۵ درصد بیشتر باشد زیرا تسلا فقط خودروهایی را در آمار خود محاسبه می‌کند که به خریدار تحویل داده شده و انتقال کلیهٔ مدارک آن صورت گرفته باشد.

از کل ۲۰۱ هزار دستگاه خودرویی که تسلا در سه‌ماههٔ دوم امسال تحویل داده است، ۱۹۹,۳۶۰ دستگاه مدل‌های ۳ و Y بوده‌اند و تحویل دو مدل S و X روی‌هم تنها ۱,۸۹۰ دستگاه بوده است. در بخش تولید هم این شرکت در سه‌ماههٔ دوم امسال مجموعاً ۲۰۶,۴۲۱ دستگاه خودرو تولید کرده که از این تعداد سهم مدل‌های ۳ و Y بیش از ۲۰۴ هزار دستگاه و تولید مدل‌های S و X تنها ۲,۳۴۰ دستگاه بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    دست مریزاد به امید موفقیتش

    1. 🔥A.H MOTORS🔥

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (495 ديدگاه)

      باشه بابا جارو برقی ها خوبن😒😤

      1. Reza Waffen SS

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        یه ضرب المثل چینی هستش که میگه : اگه دیدی بهت تجاوز میشه و کاری از دستت بر نمیاد بیخودی سعی نکن، شل کن حالشو ببر

        ببخشید دیگه از این واضح تر نمی‌تونستم برسونم منظورمو ، سعی کنین واقعیت هارو قبول کنیم.

        پدال لطفاً حذف نکن 🙏

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. Ninja

          ۱۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          میدونم ولی هنوزم هیج وقت هیچی جای درونسوز رو نمیگیره برام تا ابد هیچی لذت رانندگی با اسکای لاین گیربرکس دستی نیسمو با اون صدای توربو یا لذت رانندگی یه موستانگ نسل اول رو با گیربکس دستی و صدای غرش وی ۸ نمیشه هرچند تجربه رانندگی با این هارو نداشتم تجربه رانندگی با ۳۷۰ ۳۵۰ زد یا لنسر ۲۰۱۴ یا جی تی ۸۶ با گالانت یا موستانگ ۲۰۱۴ ۲۰۱۵ یا مک وان بی ام و ام ۳ ۲۰۱۳ و بی ام و ۲۰۰۲ داشتم که اونم بار ها

      2. سورنا

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        تبریک میگم شما چون به اینا گفتی جاروبرقی پس یه ماشین باز عالی هستی
        آفرین بر تو ای ماشین باز :)

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. Ninja

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      میدونم ولی هنوزم هیج وقت هیچی جای درونسوز رو نمیگیره برام تا ابد هیچی لذت رانندگی با اسکای لاین گیربرکس دستی نیسمو با اون صدای توربو یا لذت رانندگی یه موستانگ نسل اول رو با گیربکس دستی و صدای غرش وی 8 نمیشه هرچند تجربه رانندگی با این هارو نداشتم تجربه رانندگی با 370 350 زد یا لنسر 2014 یا جی تی 86 با گالانت یا موستانگ 2014 2015 یا مک وان بی ام و ام 3 2013 و بی ام و 2002 داشتم که اونم بار ها

  2. Silent

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    با بارگذاری گیگافکتوری شرق آسیا (و تولید مدل 2 ارزون در صورت قطعی شدن) و راه اندازی خط برلین و استمرار همین مدل پلید پایان سال شاهد رشد تصاعدی این برند خواهیم بود.

    1. Silent

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (631 ديدگاه)

      هر چند خودشون هم پیش بینی این بازار و کردن و احساس خطر کمبود باطری باعث شد خط تولید خودشون رو بصورت مستقل فراهم کنن https://www.youtube.com/watch?v=iIF-GYFfKyY طبق آمار بازار جدیدی در باطری شکل می گیره به ارزش 70 میلیارد دلار تا 2025!!! البته نه از نوع باطری قلمی😂

  3. akrh78

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    با امدن پلید هفته ای 200000000000000 تا خودرو میفروشن
    میگی نه نگا کن

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. Mad.z.Max

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      این همه تنفر واقعا جای تعجب داره. یه خودروسازه دیگه، توی بخش مربوط به خودشم نسبتا داره موفق عمل میکنه. حالا چون روش مارکتینگش با بقیه فرق داره یا از تکنولوژی متفاوتی استفاده میکنه که نباید کوبوندش

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. سورنا

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        اینا همش از روی تعصبه و یه جورایی حسادت
        وگرنه برای مای مصرف کننده چه فرقی میکنه کدوم شرکت بره بالا ؟ تازه خیلی هم به نفه ماس وقتی اونا رقابت کنن باعث میشه کیفیت و قیمت و … به نفع ما بشه
        حالا یکی مث نوید قضیش فرق داره چون خاطرات خوبی از کره ای ها نداره و هنوزم جاش درد میکنه اون داستانش فرق داره

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. Mad.z.Max

          ۱۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          😂😂 ⁦👌🏼:))⁩ اوهوم درست میگی

  4. حمید

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (371 ديدگاه)

    تازه نیم ملیون و رد کرد ، ۲۰, ۳۰ سال دیگع کم کم میرسه به فروش فلکس واگن ، یا تویوتا تازه 😂😂

    1. ممد

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      شگفتا از عقل و منطق بعضی ها …

    2. سورنا

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      خود اون شرکتا دارن تسلارو تحسین میکنن بعد یه سریع هنوز درگیر این چیزان :)

      موافقم 5
      مخالفم 1
  5. Elmiraj

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    رکورد فروش ۲۰۱ هزار دستگاهی و رشد بی سابقه ۱۲۲ درصدی ( نسبت به سه ماهه دوم ۲۰۲۰ ) در حالی ثبت میشه که تعداد زیادی رقیب از جمله :
    آئودی E-tron و e-tron gt ، پولستار ۲ ، فولکس واگن ID.3 و ID.4 ، پورشه تایکان ، فورد مک-ای ، جگوار i-pice ، مرسدس EQC و EQA ، شورولت بولت و چندین رقیب داخلی چینی و…. در رسانه به عنوان «قاتل تسلا» معرفی شدن و طبق پیش بینی یه سری آمده بودن که فروش تسلا را به حداقل برسونن و تسلا را به کل ورشکست کنند…!!!

    غافل از اینکه تقاضا برای محصولات کنونی تسلا به حدی رسیده که دو کارخانه فعال کنونی با تولید بیش از ظرفیت استاندارد خود قادر به پشتیبانی از تقاضای بازار نیستن ،،، و خبر میاد که قبل اتمام سه ماهه ، فروش سه ماهه بعدی هم پر شده…!!!
    و جالبتر اینکه پیش فروش پیکاپ آینده‌اش که یک سال و نیم از معرفیش گذشته و هنوز شش ماه با خط تولید فاصله داره از یک میلیون دستگاه فراتر رفته ! و این در حالیه که کارخانه محل تولیدشم هنوز به بهره‌برداری نرسیده…!
    .
    .
    و این تازه اول راهه….

    1. بهزاد

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      هنوز رقبا در آمریکا و چین با تمام ظرفیت ورود نکردن.
      https://www.forbes.com/sites/michaeltaylor/2021/05/24/volkswagen-group-doubles-teslas-rolling-12-month-european-ev-sales/
      این بازار اروپاست که تسلا هم اکنون در رده ی پنجم قرار گرفته.
      کسی نگفته در بدو ورود رقبا تسلا فروشش به مشکل میخوره چون بازار ظرفیتش بیشتر از این ارقامه و الان هرچقدر تولید بشه فروش میره به خاطر معافیت و مشوق ها و سایر موارد.
      رقابت از ۲۰۲۵ به بعد شکل واقعی خواهد گرفت و اگر امکانش بود اون موقع راجب پیش بینی ها میشینیم گپ میزنیم.
      این اعداد رشد مثل ۱۰۰ و ۲۰۰ درصد برای شروع یک چیز عادیه و همین ارقام رشد برای محصولات vw هم داره اتفاق میوفته و اگر دقت کنی که نمیکنی اونها هم رشدشون سه رقمیه.
      ترس و تنفر تنها واژه ی واقعی برای توصیف آینده ست…

      1. Elmiraj

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        اول اینکه اروپا اولویت سوم تسلاست و از زمان ورود model 3 تاکنون ماه هایی بوده که حتی یک ماشین تسلا هم وارد قاره نشده چون تقاضای آمریکا و چین این اجازه رو از تسلا گرفته…
        خواهیم دید وقتی Model 3 و Model y در گیگافاکتوری برلین تولید شدن و به سلول‌های ۴۶۸۰ مجهز شدن جایگاه تسلا و بقیه کجا خواهد بود .
        وقتی هاچبک ۲۵ هزار دلاری وارد میدان شد اوضاع دیدنی تر هم خواهد شد…

        تا اون سال گیگافاکتوری های سامرست انگلیس و کلکته هند هم به جمع گیگافاکتوری های برلین و تگزاس اضافه خواهند شد و فاز سوم گیگافاکتوری شانگهای را هم خواهیم داشت که فروش سالانه تسلا را طبق تمامی پیش بینی ها به ۲.۳ تا ۲.۵ میلیون دستگاه در سال خواهند رساند…
        .
        این در حالیه که تعداد فروش چند دستگاهی سالانه بر خلاف فولکس و تویوتا که تنها چیزیه که بهش افتخار می‌کنن ، هرگز و هرگز اولویت تسلا نبوده و این بازدهی ، تکنولوژی باتری و موتور و سیستم خودران هست که افتخار تسلا هستن .

        1. بهزاد

          ۱۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          جایگاه اونها بر مبنای بهبود مستمر حاصل شده نه افتخار فروش چند دستگاهی که البته روی هم ۲۰ میلیونه که بزرگتر از گنجایش تصورات شماست.
          مدیریت توسعه ، تحقیق ، فروش ، بازاریابی ، تولید و هر فرآیندی که در این صنعت وجود داره در این دو شرکت در بهترین حالت در حال انجامه.
          اونقدر تو حالت خلصه و توهمات تکنولوژی قرار گرفتید که حتی نمیتونید قبول کنید اولین شرکتی که باتری های با سایز ۴۶۸۰ ساخت پاناسونیک بود و تسلا تا ۲۰۲۱ حتی یک دونه باتری قلمی لیتیومی نساخته و اون چیزی که پشت سر هم از پتنت و ورمونت و… میگید پکیج باتریه.
          توسعه نیازمند هزینه ست و در این مورد تسلا برای رقابت احتیاج به منابع داره و در قیاس و روند ۵ تا ۱۰ ساله حتی یک دهم بزرگان هم نمیتونه تامین کنه.

        2. بهزاد

          ۱۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          در سالهای بعد و بالا رفتن تیراژ تولید کافیه مثلا ۲۰ درصد باتری ها در مدت گارانتی تعویض بشن و به طور میانگین ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار دستگاه شاملش بشه و با هزینه ی تعویض حدود ۱۰ هزار دلاری این شرکت سالیانه یک تا دو میلیارد از این بابت خسارت میخوره و این تازه شروع دردسرهاست چون در آینده ای نچندان دور یکسری معافیت ها در بیشتر کشورها برداشته خواهد شد و مالیات تاسیساتی که ساخته و فعلا معافه پرداختش شروع میشه و هزاران مشکلی که یک تولید کننده در تیراژ بالا با اون دست و پنجه نرم میکنه.
          بنده بارها گفتم رقابت فقط سر اعداد نیست و اگر شل بگیری یا خوش خیال باشی مثل طرفداران تسلا رقبا کارتو میسازن.
          صنعت خودرو دنیای برنامه ریزی و عمله نه وعده وعید سر خرمن.

        3. احمدعلی

          ۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (121 ديدگاه)

          یدونه هم نساخته؟پس کارخونه Kato Road چیه در نزدیکی کارخونه تسلا در فرمانت؟تسلا یک خط تولید آزمایشی راه انداخته و درحال آماده سازی برای تولید انبوه در خطوط تولیدش در تگزاس و برلین هست(زمانیکه آماده بشن)

  6. Ninja

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    افرین به تسلا
    مام شل کردیم داریم حال میکنیم دیگه
    خخخخخخ

  7. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ 👑🇩🇪

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    مبارکش باشه

  8. mahan

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    مبارک تسلا فن های عزیز سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا