ایلان ماسک در توئیتر اعلام کرد تسلا مدل S پلاد رکورد جدیدی را برای خودروهای الکتریکی تولیدی در مسیر ۲۰.۶ کیلومتری پیست مشهور نوربرگ رینگ بر جای گذاشته است. اخبار منتشر شده نشان میدهد این سدان الکتریکی در حالت کاملاً استاندارد کارخانهای توانسته یک دور جهنم سبز را در ۷ دقیقه و ۳۰.۹۰۹ ثانیه و با سرعت متوسط ۱۶۶.۳۲ کیلومتر در ساعت طی کند.
این رکورد روز گذشته ثبت شده و تصویر پست شده توسط ماسک نشان دهنده زمان ۷ دقیقه و ۳۵.۵۷۹ ثانیهای است که احتمالاً به مسیر اندکی طولانیتر نوربرگ رینگ (۲۳۰ متر طویلتر) مربوط میشود. تسلا همچنین ویدئوی رسمی رکوردشکنی مدل S پلاد را منتشر کرده است.
این سدان الکتریکی با حضور در نوربرگ رینگ رکورد قبلی را که در دستان پورشه تایکان توربو بود شکسته است. محصول الکتریکی پورشه رکورد ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیهای را بر جای گذاشته بود. به جرات میتوان گفت رکورد تسلا مدل S خیلی هم آسان به دست نیامده زیرا چند روز پیش بود که یک دستگاه مدل S پلاد در این پیست تصادف کرد و احتمالاً دلیل آن تلاش برای رسیدن به حداکثر پتانسیل خود بوده است.
اگرچه این رکورد برای یک خودروی الکتریکی کاملاً احساسبرانگیز است اما ماسک میگوید این خودرو کاملاً استاندارد بوده و لاستیکها نیز در وضعیت استوک قرار داشتهاند. البته زمان ۷ دقیقه و ۳۰.۹۰۹ ثانیهای مدل S پلاد در مقایسه با بسیاری از خودروهای درونسوز به چشم نمیآید. همین ماه ژوئن بود که پورشه ۹۱۱ GT2 RS با کیت مانتی ریسینگ رکورد ۶ دقیقه و ۳۸.۸۳۵ ثانیهای را در نوربرگ رینگ ثبت کرد.
البته در کلاس خودروهای سدان کمی وضعیت فرق میکند. مدل S پلاد به خودروهایی همچون پورشه پانامرا توربو (زمان ۷ دقیقه و ۲۹.۸۱ ثانیه)، آلفارومئو جیولیا QV (زمان ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه) و ب ام و M5 کامپتیشن (زمان ۷ دقیقه و ۳۵.۹۰ ثانیه) کاملاً نزدیک است.
نهایتاً باید گفت ماسک اظهار داشته قدیم بعدی این خودرو اعزام نسخه ارتقا یافته پلاد به این پیست خواهد بود. ظاهراً این مدل از آئرودینامیک بهتر، ترمزهای کربن سرامیکی و لاستیکهای پیست استفاده خواهد کرد.
تماشا در یوتیوب:
زیزیگولو
۲۰ شهریور ۱۴۰۰واسه ثبت رکوردای جدید تو هر زمینه ای هیچ وقت هیچ محدودیتی وجود نداره و صنعت خودرو هم از این قضیه مستثنا نیستش و انگار تو سالای اخیر ثبت سریع ترین زمان تو پیست نوربرگ رینگ به یه رویه مهم واسه کمپانیای خودروسازی تبدیل شده و حالا اون ماشین چه یه سدان چهار درب باشه یا یه کوپه باشه یا یه شاسی بلند باشه …. چون نوربرگ رینگ واسه به چالش کشیدن محدودیتاست و حتی میتونه به فروش بیشتر کمپانیا کمک کنه
ممد ژانگولر
۲۰ شهریور ۱۴۰۰بچه ها قبول کنیم چه خوشمون بیاد چه نیاد باید به تسلا احترام بذاریم 🤝
هر چند که از این کار اصلا زیاد خوشم نمیاد داره روی شتاب ماشیناش مانور تبلیغاتی میده
چون از نظر خودم همه چی شتاب نیست
ولی برد طولانی و کیفیت ساخت و هیجان طراحی و قیمت و هنگ نکردن سیستم کامپیوتر مرکزی در اولویت بیشتری باید قرار بگیره که از واجباته
مازیار
۲۰ شهریور ۱۴۰۰کاملا مشخصه که تسلا و ایلان ماسک در پی این هستن که از اهرم پرفورمنس حداکثر بهره تبلیغاتی رو ببرن که از قضا خیلی زود هم جواب میده وگرنه یک سدان خانوادگی رو چه به اینکار که تند و تند در پیستهای ریس و درگ ثبت رکورد کنه؟
البته هیچ شکی نیست که نتیجه کارشون قابل تحسینه اما نکته جالب اینجاست که بنظر میرسه اون توجه و تمرکزی که تسلا روی پرفورمنس گذاشته اسپرت کاران نام آشنای وارد شده به عرصه الکتریکی نگذاشتن و یا دستکم هنوز نگذاشتن
AMIR / ARMI
۲۰ شهریور ۱۴۰۰این قضیه کاملا عادیه
پورشه و بنز و بی ام و با کراس اوور های خودشون هم اقدام به رکورد گیری میکنن و ازش برای تبلیغات استفاده میکنن
سدان های پرفورمنس که سال هاس تو پیست ها جولان میدن از قبل تسلا این کار مرسوم بوده
مازیار
۲۰ شهریور ۱۴۰۰شایدم حق با شماست آخه اینطور بنظرم رسید که کار تسلا بیشتر تو بوق هست
Audi rs e_tron gt
۲۰ شهریور ۱۴۰۰عاشقشم❤🧡💛💚
شاید اسمشو جای audi e tron روی پروفایلم بزارم
ولی به آئودی و آلمانی های دیگه هم علاقه دارم😃
البته همشونو دوست دارم مثل آئودی e tron پورشه تایکان و ….
ولی اول اول tesla model s plaid
(JONATHAN (TESLA
۲۰ شهریور ۱۴۰۰خب بزارید یه تحلیلی از آنچه اتفاق افتاده داشته باشیم
طبق گفته ایلان ماسک تسلا مدل اس پلاد ( نسخه بدون تغییر و ثابت کارخانه ) موفق به ثبت رکورد ۷:۳۰:۹۰۹ شده
طبق چیزی که مشخص هیچ تغییری در این خودرو انجام نشده یعنی با همون لاستیک ها با همون ترمز ها و همون تنظیمات کارخانه و محدود کننده سرعت این خودرو رکورد گیری کرده که خب چیز زیاد مرسومی نیست
اما طبق اطلاعات یه نسخه با پکیج پیست ( track pack ) هم وجود داره
که با ترمز های بهتر تعلیق سفت تر و داون فورس بیشتر
و تنظیمات نرم افزاری جدید که باعث از بین رفتن محدود کننده سرعت هستش وجود داره
نسخه ای که فعلا رکوردش رو میبینیم تاپ اسپیدش محدود به 163 مایل هستش که در فیلم منتشر شده از کابین چندین بار خودرو به نهایت سرعت رسید و نتونست بیشتر سرعت بگیره
قبلاً رکورد های غیر رسمی ۷:۱۳ ثبت شده
که طبق گفته ها ۷:۵ و حتی زیر ۷ دقیقه هم براش پیش بینی شده
این رکورد اعلامی بیشتر برای مشخص کردن توانایی های تسلا در پیست با مشخص شدن اختلاف دو نسخه مختلف از پلاد هستش
البته ناگفته نمونه که همین رکورد ۷:۳۰ ثانیه هم سریع ترین رکورد برای یه خودروی الکتریکی تولیدی در این پیست هستش
حسن
۲۰ شهریور ۱۴۰۰فکر کنم محدود کننده سرعت غیر فعال بوده، به ویدیو دقت کنید می بینی که سرعت شمار خود ماشین تا 279 بالا میره.
(JONATHAN (TESLA
۲۰ شهریور ۱۴۰۰طبق اطلاعات منتشر شده این ماشین محدود کننده سرعت داشته
و علت اینکه از سرعت محدوده شده یکم بیشتر تونسته سرعت بگیره پستی بلندی های جاده هستش
تاپ اسپید پلاد ۳۲۲ کیلومتر هستش یا ۲۰۰ مایل که بسیار فاصله وجود داره با چیزی که شاهدش بودیم
حسن
۲۰ شهریور ۱۴۰۰علم ایرودینامیک رو زیر سوال نبریم دیگه، می تونه هر دلیلی باشه، ولی وقتی توجیح غلط داده بشه جالب نیست! نوربرگ رینگ در قسمت مستقیمش تقریبا بدون شیب هست و در اون سرعت انقدر فشار هوا وجود داره که ماشین بخودی خودش نمی تونه بیش از 15 کیلومتر برساعت سرعتش زیاد بشه. حالا با محدود کننده سرعت یا بدون اون، دمش گرم تونست رکورد خوبی بزنه. (نه به اطلاعات غلط و نا کامل!)
Sina10
۲۰ شهریور ۱۴۰۰دوباره بهانه 😂
این ماشین توی پیست عملکردش خوب نبوده
GT63s و M5 csسریعتر بودن
جالب اینجاست M5 CS رکوردش توسط اتواسپرت زده شده نه خود بامو ، اونم با راننده ای که انچنان حرفه ای نیست ،و با قدرتی بشدت کمتر از پلاد ، اگه خود بامو رکورد زنی کنه دیگه چی میشه
واسه هرچیزی بهانه دارین واسه این هیچ بهانه ای نیست
ماشینی که ادعا میکرد سریعترین سدان دنیاست ، تو خط مستقیم سوپرماشینا رو تحقیر میکرد توی پیست از M5 CS و GT63s و جگوار پراجکت و پانامرا کندتر بوده
برقی ها توی پیست هنوز خیلی جای کار دارن ، اینم مدرکش
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ولشون کن سینا بحث کردن با اینا فایده نداره….
Sina10
۲۰ شهریور ۱۴۰۰یه مقایسه برای نشون دادن سطح تسلا پلاد و رکوردش:
M5 CS با قدرت 626 اسب بخار و وزن 1825 و نسبت قدرت به وزن 0.34 ، شتاب صفر تا صد ۲.۹ ثانیه ، رکورد اونم با راننده ای غیر از خود بامو و توسط اتواسپرت 7 دقیقه و ۲۹ ثانیه
تسلا مدل اس پلاد قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار ، وزن ۲۱۶۲ کیلوگرم ، نسبت قدرت به وزن 0.47 , صفر تا صد ۱.۹ ثانیه و گشتاور بسیار زیاد آنی
با راننده خود تسلا ، 7 دقیقه و ۳۰ ثانیه
توجه کنید نسبت قدرت به وزن بامو 0.34 هست و تسلا 0.47 ، یعنی تسلا باید تا ۱۰ ثانیه سریعتر بره که نمیره!!
بهتر بگم با توجه به این محاسبات ، رکورد تسلا چیزی فراتر از فاجعه است ، این رکورد افتضاحه !!!
(JONATHAN (TESLA
۲۰ شهریور ۱۴۰۰اما یه چیزی وجود داره
فیلم رکورد گیری این خودرو در یوتوب موجود هستش که یه نکته خیلی مهم رو داره
فرمون U شکل پلاد !
چیزی که اوایل خیلی ها انتقاد میکردن و حتی میگفتن چنین چیزی نباید عرضه بشه و باعث مشکلات زیادی میشه
در فیلم منتشر شده راننده کاملا روی خودرو اون هم در اون سرعت بالا کنترل داره و هیچ مشکلی با فرمون نداره
علاوه بر این نظرات مشتریان نسبت به این فرمون کاملا مثبت بوده
نظر ماسک هم اینه که فرمون های سنتی علاوه بر خسته کننده بودن باعث کاهش دید راننده میشن
اما چیزی که ثابت شد اینه که مردم مخصوصا کاربر های این سایت خیلی زود در مقابل تغیرات و چیز های جدید واکنش منفی نشون میدن
مازیار
۲۰ شهریور ۱۴۰۰جاناتان عزیز
فرمون U شکل در پیست خیلی بهتر جواب میده اما در ترافیک شهری چطور؟ مثلا فکر کنید در پارک دوبل
(JONATHAN (TESLA
۲۰ شهریور ۱۴۰۰طبق چیزی که به شخصه من متوجه شدم
هر فرد عادی با چند دقیقه استفاده از فرمون U شکل پلاد بهش عادت میکنه و از نظر استفاده و کارایی در داخل شهر تفاوت خاصی بین فرمون های سنتی و فرمون پلاد دیده نمیشه چه بسا که مزایای خودش رو هم داره
Mad.z.Max
۲۰ شهریور ۱۴۰۰مازیار جان بنظرم کنار اسم اکانتت توی پرانتز بنویس (ساز مخالف)
آخه هرچی کامنت ازت دیدم این چند روز چه بحث الکتریکی چه بنزینی چه آفرودر چه ساخت هر کشوری، صرفا کسی که چیزی میگه، یه ساز نا کوک و مخالفی زیر حرفش میزنی :)
مازیار
۲۰ شهریور ۱۴۰۰باشه تام هاردی😉
Silent
۲۰ شهریور ۱۴۰۰دیروز هم گفتم با توجه به حجم سفارشات و حضور PLAID S توسط درگستر ها و ماشین بازهای امریکایی مثل همین برووکس شاید پلاد 2022 رو می شه با قدری حس و حال تیون از نوع کارخونه تصور کرد (مثل شاخه M یا amg) موضوعی که خود ماسک هم با توییتش اشاره کرده به ترمز های سرامیکی و لاستیک های ترک تایر و شاید حتی بال جمع شونده گویا بدش نمی یاد ارقام رو ارتقا بده :))
در هر صورت کمتر از 3 ماه از ورود پلید گذشته تازه و می شه مشتری های پرفورمنس رو بیشتر سورپرایز کرد با تیون کارخونه… همه اینا بستگی به راه اندازی 2 گیگافکتوری برلین و شرق داره چون همین جوری زیر بار سفارش های فزاینده هستن و اولویت.
(JONATHAN (TESLA
۲۰ شهریور ۱۴۰۰تصور من هم همینه
احتمال ایجاد بخش پرفورمنس توسط تسلا وجود داره
به هر حال تسلا یه کمپانی در حال رشد و گسترش هست و با ورود بخش amg مرسدس برای افزایش پرفورمنس خودروی الکتریکی مرسدس
این نیاز در بازار به وجود میاد و نباید این بخش نادیده گرفت
محمد امین
۲۰ شهریور ۱۴۰۰فرمون u شکل همون فرمونی هست که در مسابقات اتومبیلرانی در خودرو ها gte و فورمول ۱ و ۲ و ۳و… استفاده میشه و تمرکز روی پیست برای این فرمون بهتر از فرمون های قدیمی است، امادر شهر خیلی خوب جواب نمیده
akrh78
۲۰ شهریور ۱۴۰۰مگه فرمون تو حلقته که جلو دیدت رو بگیره
اومده یه فرمون رو نصف کرده که برا دوتا ماشین بزاره میگه فلان و چنان 😂
اگه اینطوره تسلا برف پاک کن رو هم برداره چون اونم قاعدتا جلوی دید رو میگیره
آینه بغل، آینه وسط، پشتی صندلی های عقب، همه اینا رو حذف کنین چیه بابا دیدمون رو کور کرده
Mad.z.Max
۲۰ شهریور ۱۴۰۰اوج منطق و درک و علم و فن بیان رو بصورت همزمان در کامنت دوستمون شاهد هستیم :)
Ali_x76
۲۰ شهریور ۱۴۰۰یک سری دوستان همیشه به خودروهای الکتریکی این ایراد رو می گرفتن که پرفرمنسشون موقع فشار به شدت افت میکنه و قابل مقایسه با بنزینی ها نیست.
اگر این تایم گیری درست باشه، حرفشون کاملا نقض میشه، چون یکی از بهترین ماشین های بنزینی رو با اختلاف ۵ ثانیه زده (M5).
بازم میگم ای کاش پلاد پلاس هم تولید میشد…
MOHAMMAD.DEMON
۲۰ شهریور ۱۴۰۰موقع فشار افت میکنه ؟؟
من یه سری رو میشناسم با کلی منم منم و
ادعا میگفتن مدل اس نمیتونه یه دور کامل بزنه
شارژش وسط راه تموم میشه
الان دیگه پیداشون نیست فکر کنم نگران شدن که نکنه با یه نسخه پیست محور تمام باور هاشون رو آب ببره 😂
هر شب کابوس ایلان ماسک میبینن
ولی حال کردم تایکان کاملا از یاد رفت
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ شهریور ۱۴۰۰دیگه اونا کلا خیالاتی بودن ولی جالبه که با ۱۱۰۰ اسب بخار یه ماشین الکتریکی پشت ماسینای ۵۰۰ اسبی بنزینی میمونه ، هنوز وقت مرگ درون سوزا نیست
Sina10
۲۰ شهریور ۱۴۰۰دوست گرامی لطفا نگاهی به رکورد M5 CS بندازین و حرفتون رو پس بگیرین ، جالب اینجاست که رکورد M5 CS توسط راننده خود بامو زده نشده!!
تسلا پلاد کلی هم قوی تره
این شکست سختی برای تسلا بود
تحت پیگرد
۲۰ شهریور ۱۴۰۰دوستان چرا الکتریکی ها تو مسیر مستقیم از درون سوز ها بهترن ولی تو پیست نه
تحت پیگرد
۲۰ شهریور ۱۴۰۰سوال پرسیدم یکی دیس داده یعنی چی
akrh78
۲۰ شهریور ۱۴۰۰اون یه باطری دوست بوده که با حرفت مخالف بوده
و اما جواب، عمدتا بخاطر وزن بیشتر که هندلینگ رو تحت شعاع قرار میده
تحت پیگرد
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ممنون
مازیار
۲۰ شهریور ۱۴۰۰خوب به زبان ساده چون در خط مستقیم فقط باید گاز بدی اما در پیست ترمز و پیچ هم هست و گشتاور آنی که خصوصیت اصلی برقی هاست در ترمز و پیچ کمکی نمی کنه
راجع به دیسلایک هم دوست من توصیه میکنم اصلا اهمیت نده
تحت پیگرد
۲۰ شهریور ۱۴۰۰متشکرم
Philipp
۲۰ شهریور ۱۴۰۰جرم زیاد
طراحی مناسب برای درگ (ضریب درگ پایین+ دانفورس عقب بسیار کم)
بروز دو مرکز ثقل توی پیچ های تند
تحت پیگرد
۲۰ شهریور ۱۴۰۰خیلی ممنون
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۰ شهریور ۱۴۰۰تو مسیر مستقیم هم با شرایط نزدیک تو دور و ثانویه برد همچنان با درون سوز هاست، اما جواب سوال شما گشتاور آنی موتور های الکتریکیه که از لحظه و دور صفر ماکزیمم یا درصد بالایی از اون در اختیار راننده قرار میگیره. تو پیست اما وزن بالای الکتریکی ها گریبان گیرشون میشه و همچنین احتمالا درصورت رانندگی مداوم با گرم شدن باتری ها دچار افت توان میشن.
تحت پیگرد
۲۰ شهریور ۱۴۰۰لطف کردید ممنون
Silent
۲۰ شهریور ۱۴۰۰چطور توی پیست نه؟!
اگر معیار سنجشت همین PLAID S فابریک هست که خوب از تایکانی که توسط پورش هفته ای یک نوبت توو نورنبرگ در حال تست هستن سریع تر بوده با 11 ثانیه اختلاف و از BMW5 c هم همین طور.
اگر دنبال تیون و مدل های اسپورت تر هستی PLAID پایک!! تنها یک نمونه غیر کارخونه ای بود که با تغییرات ایرودینمیکی رو ماشین سدانی که اساسا برا پیست نیست رکورد لاگوناسکا رو از سری GT پورش گرفت.
پس سوالی پرسیدی و جواب اشتباه خودت پش بندش!
چیزی که قطعا اطمینان دارم محدود کننده سرعتی که رو 250 km بسته شده بخاطر نوع لاستیک قراره اوایل سال جدید با یک اپدیت نرم افزاری و لاستیک های جدید برداشته بشه همه اینا یعنی ارقام جای بهبود داره و این اول کار بود. پلید ماشین یک سال نیست و TESLA با اپگریدهای جدیدش در پی فروش 5 ساله این ماشین هست.
Sina10
۲۰ شهریور ۱۴۰۰نمیدونم چرا طرفدارای تسلا فکر میکنن خیلی رکورد خوبی زده!!
M5 CS ، GT63s , جگوار پراجکت و پانامرا
ماشینایی که یک درصد ادعای تسلا رو نداشتن و ازش سریعتر بودن😂
akrh78
۲۰ شهریور ۱۴۰۰بقیه حرفات به کنار که فیوز منطق رو میپرونه ولی نمایشگر خود تسلا رو هم قبول نداری که تا 270 ماشین سرعت میگیره؟ حتما زمین کجه تا باد از پشت بهش زده سریعتر رفته
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ شهریور ۱۴۰۰بخاطر وزن بالا،البته کلا چرتن!😂😂
(JONATHAN (TESLA
۲۰ شهریور ۱۴۰۰اما یه اتفاق بسیار مهم در حال رخ دادن هستش
اون هم ایجاد تیم تجارت انرژی توسط تسلا هستش
با افزایش روز افزون نیاز به انرژی الکتریسیته
بدون شک برق در آینده جایگاه نفت رو به عنوان یکی از بزرگترین منابع معاملاتی جهان میگیره
از همین الان هم شرکت های تامین و توضیع برق آلمان نگران نفوذ شرکت تسلا در این بخش هستن
تسلا با افزایش روز افزون استقبال از پروژه های ذخیره انرژی خودش مواجه هست و همین الان هم بزرگ ترین پروژه های ذخیره انرژی در دنیا رو در اختیار داره
محمد امین
۲۰ شهریور ۱۴۰۰برق یه انرژی هست
اما نفت چیزی هست که هرچیزی که بهش میشه فکر کرد رو با اون میسازن ، از نخ و لباس گرفته تا فیبر کربن و دارو ها و پلاستیک و مواد شوینده و….
واقعا خداکنه نفت هیچوقت تموم نشه ، آخه یه دانشمند روسی گفته بود با تموم شدن نفت ، جامعه ی بشری صد سال پسرفت میکنه
(JONATHAN (TESLA
۲۰ شهریور ۱۴۰۰تسلا بر روی انرژی خورشیدی تمرکز داره
و ذخیره و توضیع انرژی نه چیزی که در تصور عموم هستش
بدون شک نیاز بشر به مشتقات نفتی از بین نخواهد رفت حداعقل فعلا !
ولی وابستگی به انرژی تامین شده از سوزاندن سوخت های فسیلی در آینده نچندان دور از بین میره
و واضحه که وابستگی به انرژی الکتریسیته در آینده بیشتر و بیشتر خواهد شد
نظر کارشناسان اینه که برق تغیر دهنده مسیر قدرت از غول های نفتی به سمت شرکت های تولید کننده و توضیع کننده برق خواهد بود
سرمایه گذار امروز برنده فردا خواهد بود
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ شهریور ۱۴۰۰موضوع اینجاست که نفت فقط سوخت ماشین نیست ، نخ پلاستیک توی ماشینم هست ، تایر ماشینم هست ، چراغ ماشینم هست فیبر کربن هست ، بدون نفت در حال حاضر خیلی صنایع نابود میشن
عرفان
۲۰ شهریور ۱۴۰۰به عنوان یه هیتر تسلا میگم
به هر حال این رکورد با ارزشیه
دمشون گرم(میدونم دیگه الان اونایی هم که دیگه متعصبانه تسلا رو نقد میکنن میان گیر الکی میدن در صورتی که اگه برند مورد علاقه خودشون همچین رکوردی زده بود کلی به به چه چه میکردن)(در کل از نگاه متعصابه چه اونایی که به طور وحشتناکی تسلا رو میکوبن چه اونایی که الکی ازش طرفداری میکنن و 100 سال صنعت خودرو سازی گذشته رو زیر سوال میبرن بدم میاد)
ولی کلیپشو نگاه کردم
رانندگیش کاملا بیروح بود
Philipp
۲۰ شهریور ۱۴۰۰البته اون سدان های نامبرده تقریبا نصف پلاد اسب دارن!
وضعیت وقتی جالب میشه که GT63e با گشتاور برابر و اسب بخار نزدیک به پلاد پیست رو بزنه
Sina10
۲۰ شهریور ۱۴۰۰جالب اینه که M5 CS , GT63s , جگوار پراجکت ، پانامرا ازش سریعتر بودن و کسی به این موضوع اشاره نمیکنه!!
Joseph
۲۰ شهریور ۱۴۰۰دوست عزیز احتمالا با ماشین تسلا مشکل داری وگرنه از لحاظ منطق حساب کنی m5cs تقریبا با وزن ۱۸۲۵ کیلو و ۶۳۵ اسب بخار نسبت وزن به قدرت ۲.۸۷ رو داره و تسلا با وزن ۲۱۶۲ و ۱۰۲۰ اسب بخار نسبت ۲.۱۱ رو داره که یعنی m5 تایم بهتری باید بزنه ، این مشکل وزن تسلا که به مرور چگالیه باتری بالاتر میره حل میشه و از اون طرف اگه بخواد پرفورمنس تر بشه میتونه از باتری ماشین رو کم کنه مثل شرکت های دیگه تا ۴۰۰ کیلومتر رنج قرار بده که اونموقع فوق العاده پرفورمنس افزایش پیدا میکنه
Sina10
۲۰ شهریور ۱۴۰۰من مشکلی با تسلا ندارم ، با این که طرفداراش فکر میکنن سریعتر سدان تاریخو ساخته مشکل دارم
این نسبت وزن به قدرت خدایی چیه که هر روز میگین ، این نسبتی که شما دارین میگین کلا برعکسه ، نسبت قدرت به وزنه اون. قدرت بالای کسر قرار میگیره
M5 CS با قدرت 626 اسب بخار و وزن 1825 و نسبت قدرت به وزن 0.34 ، شتاب صفر تا صد ۲.۹ ثانیه ، رکورد اونم با راننده ای غیر از خود بامو 7 دقیقه و ۲۹ ثانیه
تسلا مدل اس پلاد قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار ، وزن ۲۱۶۲ کیلوگرم با توجه به کامنت شما ، نسبت قدرت به وزن 0.47 , صفر تا صد ۱.۹ ثانیه و گشتاور زیاد آنی
با راننده خود تسلا ، 7 دقیقه و ۳۰ ثانیه
نسبت قدرت به وزن بامو 0.34 هست و تسلا 0.47
بهتر بگم با توجه به این محاسبات ، رکورد تسلا چیزی فراتر از فاجعه است ، این رکورد افتضاحه
Joseph
۲۰ شهریور ۱۴۰۰عزیزم یه لینک میزارم
یه مقدار محاسبه رو یاد بگیری
https://www.topspeed.com/cars/car-news/the-bmw-m5-cs-has-the-best-weight-to-power-ratio-of-any-m-car-on-the-planet-ar190864.amp.html
مخصوصا برات m5cs گذاشتم
واین نشون میده تسلا فوق العاده بوده
محمد امین
۲۰ شهریور ۱۴۰۰داداش ، چرا اشتب میزنی ، تسلا نسبت وزن به قدرتش کمتره ، یعنی تسلا باید سریع تر باشه ، در درگ همین تسلا بیشتر از ۲ ثانیه از m5 سریع تره
مانی
۲۱ شهریور ۱۴۰۰این نسبت وزن به قدرت که میگی چون بر عکس نسبت معمول قدرت به وزنه
و هرچی وزن کمتری رو دوش قدرت باشه بهتره در نتیجه هرچی کوچیکتر باشه بهتره
که اشاره کردی مال تسلا کوچیکتره،این دیگه خیلی سادهست چجوری اشتباه میکنی؟؟؟
_______________________-
همین الان دیدم لینک دادی داری پا فشاری میکنی کامنت رو ویرایش کردم
ببخشید میگم ولی ریاضیت از ابراهیم رئیسی هم بدتره
Farzad
۲۰ شهریور ۱۴۰۰رکورد خوبی بود برای تسلا .
از رانندگی این یارو خوشم اومد ؛ سر پیچ ها خیلی شجاعانه کار میکنه با این که ماشین تعادل نداره !
new reventon
۲۰ شهریور ۱۴۰۰کاشکی وضعیت باتری ماشینم بعد رکورد میذاشتی!
دیروز نوشته بود توانایی رانگلر هایبرید 35 کیلومتر پیمایش برقیه که تو افرود شده 5 تا!
من نمیفهمم الان اگه ماشین افرودی در سال های اینده بزنن که 700 کیلومتر پیمایش داره، بره افرود بشه 100 تا، صاحبش دقیقا چجور میخاد بره جایی!
Mad.z.Max
۲۰ شهریور ۱۴۰۰یعنی اصلا زدی تو خال! غیر قابل تصوره آفرود و بیابون گردی با ماشین فول برقی. یبار فکر کنم پارسال من همین حرف رو زدم، یه کارشناسی اومد گفت خب معلومه دیگه، یه موتور برق میذارن پشت ماشین و خلاص! یکی نیست بگه آخه یه موتور برق که خودش واسه کارکردش به سوخت فسیلی احتیاج داره، باید سه روز کار کنه، صد لیتر بسوزونه تا یدور باتری های عظیم خودروی برقی رو شارژ کنه! از طرفی اگه ژنراتور های قوی هم مدنظر باشه که باید اونارو با تریلی جابجا کرد… من اصلا شکی ندارم که ماشین برقی برای طبیعت گردی و آفرود در حال حاضر اصلا گزینه معقولی نیست. یک لحظه تصور کنین دوتا ماشین یکی برقی یکی بنزینی همزمان باهم توی یه منطقه خارج از جاده سوختشون تموم شده. بنزینی میتونه ۴ لیتری رو ورداره خالی کنه توی باک، یا از هر روستا یا ماشینی که به پستش بخوره سوخت گیر بیاره، اما برقی چطور؟ منطقی به موضوع نگاه کنیم، برقی مناسب بیراهه نوردی نیست، حتی اگه خدای سیستمای آفرودی باشه
akrh78
۲۰ شهریور ۱۴۰۰کاری نداره که 24 ساعت کمپ میزنی همونجا تا پنل خورشیدی برا چند متر باطری رو شارژ کنه، از طبیعت هم لذت میبری
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ شهریور ۱۴۰۰نکته خیلی جالبی بود ، ایکاش میذاشتن
JDM
۲۰ شهریور ۱۴۰۰سلام و خسته نباشید خدمت دوستان و سردبیر محترم.
بنده توانایی تهیه مطالب خودرو های سنگین و برخی زمینه های دیگه و دارم
از سردبیر درخواست دارم چگونه میتونم با سایت همکاری کنم و مطلب بنویسم و در سایت قرار بدم
مازیار
۲۰ شهریور ۱۴۰۰بنده هم تجربه ۱۵ سال کار با بلدوزر رو دارم جایی رو خواستین خراب کنین در خدمتم😁
خدا رو چه دیدی شایدم یکی اومد و بهم گفت شما رو چه به این حرفها برو بلدوزرت رو راه ببر تا منم برم لامبورگینی خودمو بسازم😂
Mad.z.Max
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ساز مخالف.. :)
مازیار
۲۰ شهریور ۱۴۰۰اما من جدی گفتم مکس با بلدوزر کار میکردم
حالا اگه شما شوخیت گرفته که …
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ شهریور ۱۴۰۰بقول آقای mad.z.max همیشه خدا نظرت ۱۸۰درجه با نظر بقیه فرق داره! یکم کوتاه بیا برادر…
M.K karimi
۲۰ شهریور ۱۴۰۰تو بخش نیش ترمز در منوی بالای سایت میتونید به قسمت همکاری با پدال برید
شاهین
۲۰ شهریور ۱۴۰۰سلام وقت بخیر
به اقای سردبیر ایمیل بفرستین یا همون بخش ارتباط با ما تو سایت رو مطالعه بفرمایید.
تشکر
GT
۲۰ شهریور ۱۴۰۰رکورد قابل قبولی بود وقعا
اما با یه کُپه قدرت و گشتاور و شتابی در حد خودرو های فرمول یک چطور نتونست از بی ام و M5 کامپتیشن و آلفارومئو جولیا QV که هر دو خودرو های ارزان تری هستند و فوق العاده ضعیف تر هستند سریعتر باشه؟
در ضمن اگر قرار باشه با نسخه ارتقا یافته رکورد بزنه که خب رکوردش مثل رکورد پروجکت ۸ میشه!
امیر
۲۰ شهریور ۱۴۰۰کارشونقابل تحسینه وباارزش و اینکه آخر شرکت ها مجبور به الکتریکی سازی هستن و برنده الکتریکی ها هستن اما نه تسلا
akrh78
۲۰ شهریور ۱۴۰۰تبریک به باطری دوستان
دیگه بعد از دو سال و اندی تایکان توربو معمولی خیلی دیوار بلندی نبود
اگه به ایجاد تغییر باشه یه نیم نگاه یه میشن آر بندازین
AMG GT R
۲۰ شهریور ۱۴۰۰تبریک به تسلافن ها
خدایی اس پلاد بهترین سدان پرفورمنس الکتریکی ها هست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ شهریور ۱۴۰۰درسته در حال حاضر بهترین سدان پرفورمنس از نظر پرفورمنس پلاده ولی دوست دارم مرسدس با amg هاش اینو به نفع خودش برگردونه
M.K karimi
۲۰ شهریور ۱۴۰۰بدون شک تا چند سال آینده رودستر این رکورد رو جابجا میکنه…
SF90 STRADALE
۲۰ شهریور ۱۴۰۰در حد خودش ظاهر شد و بیشتر از این توقعی نیست
تسلا بهتره همه تمرکز خودشو بزاره برای خط مستقیم و درگ اونم نهایتاً ۶۰۰ متر که بعدش مجبوره لاین سبقت رو برای درون سوزها باز کنه
امین
۲۰ شهریور ۱۴۰۰یه رولینگ دیدم پلاد لامبو و فراری رو تو اتوبان محو کرد
الان هم که کم کم پیست دارع میوفته دست برقی ها سال دیگه رکورد بلک سریز فاتحه
پم..اد خواستی در خدمتم
نه دیگه تو شتاب خرفی دارین
نه پیست
بزودی و نه کیفیت
برین نویز هاتونو گوش کنید😏
Sina10
۲۰ شهریور ۱۴۰۰پیست
لطفا نگاهی به لیست زمان های زده شده در این پیست بندازین
M5 CS
GT63s
پانامرا توربو
پراجکت ۸
و جالب اینه که حتی M4 کامپتیشن با اون جلوپنجره اش زمانش با تسلا برابره😂
اگه خوب نگاه کنید از یه لحاظ رکورد پلاد عالیه
از یه لحاظ فاجعه
akrh78
۲۰ شهریور ۱۴۰۰اینا همین که یه دور تو پیست زدن انگار دنیا رو بهشون دادی
بزا یه امروزو خوش باشن همش که نمیشه خبر اتش سوزی و نقص ترمز و تصادف و درخت باشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ شهریور ۱۴۰۰تند نرو …،چند سال دیگه گندش درمیاد اونوقت بیا و درستش کن!😂😂
SF90 STRADALE
۲۰ شهریور ۱۴۰۰شاید فراری و لامبورگینی گوشه جاده پارک بودن که مدل S پلاد محوشون کرد
ماشینی که تاپ اسپیدش ۳۲۲ کیلومتره میتونه ماشینی با تاپ اسپید ۳۴۰ به بالا رو محو کنه ؟؟؟؟
محمد امین
۲۰ شهریور ۱۴۰۰اقا ایمان تازه این ۳۲۲ رو نمیدونم از کجاشون در آوردن، به زور ۱۶۱ مایل میره
من خودم دیدم تست رولینگش رو با ۷۶۵ که تسلا نقطه شد بعد از سرعت ۲۲۰
SF90 STRADALE
۲۰ شهریور ۱۴۰۰محمد امین ، دوست عزیز
به اعداد اعلامی کارخانه استناد کنیم بهتره
اینقدر ایلان ماسک دروغ تحویل مردم داده همین اعداد و ارقام رو هم به سختی میشه باور کرد
فقط مطمئن هستم که مدل S پلاد در رولینگ هیچ شانسی در برابر خیلی از ماشین ها نداره
تسلا فقط شتاب اولیه و دیگر هیچ .
OMID
۲۰ شهریور ۱۴۰۰رکورد چندان جالبی نیست
پلد از تمام خودروهای نامبرده از جمله gt2rs توی خط مستقیم با اختلاف سریعتره ولی بازم هم رکورد gt63 4 door رو نزده
معنیش فقط این میتونه باشه که سر پیچ ها به شدت تایم از دست داده ( شاید هم افت قدرت )
البته فیزیک رو نمیشه تغییر داد وزنش زیاده
قدرت بیشتر فقط هنگام شتابگیری سریعترت میکنه و وزن کمتر همه جا
Philipp
۲۰ شهریور ۱۴۰۰علاوه بر اون خودروهای الکتریکی با باتری های بزرگ مشکل بروز دو مرکز ثقل توی پیچ دارن
akrh78
۲۰ شهریور ۱۴۰۰اگه به وزنه که مرسدس فقط 50 کیلو از تسلا سبک تره
در عوض تسلا 400 اسب بخار بیشتر داره ینی بیش از 60 درصد بیشتر
مسئله طراحی هست که فقط و فقط به منظور کمترین درگ ممکن انجام شده و بدون اضافه کردن اسپلیتر و بال این ماشین کار به جایی نخواهد برد حالا 1000 اسب بخار دیگه هم اضافه کنن بهش یا کابین رو لخت کنن
Philipp
۲۰ شهریور ۱۴۰۰منظور وزن ماسل کار بنز نبود
منظور وزن امثال لوتوس پورشه و فراری بود عزیز
datsun
۲۰ شهریور ۱۴۰۰نصف زمانش رو به خاطر اون غربیلک مسخره از دست داده
akrh78
۲۰ شهریور ۱۴۰۰حداقل مثل فرمونای مسابقه ای درست و حسابی هم نیست که جای دست درستی داشته باشه
من فک کنم بیشتر از راننده استرس داشتم که فرمون از دستش لیز بخوره
mohamadreza
۲۰ شهریور ۱۴۰۰فقط صدای جیر جیر داحل کابین موقع عبور از پیچ ها😂😂😂😂😂
یاد تاکسی زرد های پیکان افتادم 😂😂
Reza Waffen SS
۲۰ شهریور ۱۴۰۰به شخصه انتظار یه رکورد خوب رو داشتم ازش
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ شهریور ۱۴۰۰نمیدونم ولی به نظرم تایم ۶دقیقه و ۵۰ ثانیه ای تسلا فن ها خیلی فاصله داره ولی در کل خوبه اما دوباره ثابت شد که ماشینای الکتریکی توی پیست عملکرد لاکپشت واری دارن منم منظورم از جمله اولم مسخره کردن تسلا نبود بلکه ممظورم نصون دادن اوج مشکل وارده به خودروهای برقی بود که یه ماشین برقی با ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت نمیتونه ولی پس رکورد ماشین الکتریکی فولکس چیشد ؟ مگه اون رکوردش بهتر نبود یا تی نیو ep9 یا منظور متن سدان های الکتریکیه ، لطفا یه توضیحی بدرن ، اما نکته جالب اینه که سریعترین سدان الکتریکی نوربرگرینگ از خیلی ماشینای پرفورمنس با قدرت خیلی کمتر کندتر بوده و این وزن زیاد داره کار دستشون میده
حسن
۲۰ شهریور ۱۴۰۰رکوردش خوبه .اینام باید سالها داخل پیست ویراژ بدن تا قلق پیست و مشکلات خودرو بیاد دستشون. نمیشه گفت برقیها ضعیفن میشه گفت تازه کارن.جانمایی باطری عکس العمل اتاق و خیلی ریزه کاریها طی زمان متناسب با پیست میشه گاهی یه تغییر ساده در خودرو موجب میشه خیلی از این ثانیه ها بیفته و این فقط با تجربه و توجه به نافرمانی خودرو و بدنه در پیچها به دست میاد که نیازه زیاد برن تو پیست حالا نه در حد پورشه که چادر زده اما در حد بنز و ب او و و لامبورگینی لازمه .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ایلان دلال خودشو گذاشته سر کار بخدا! یه سدان خونوادگی مثلا دوست دار محیط زیست رو چه به رکورددار بودن توی شتاب و قدرت؟ بجای این سوsول بازیا کیفیت داخل رو درست کنن طراحی عهد بوقی شو عوض کنن حداقل یه چیزی دربرابر رقبای لوکس برای گفتن داشته باشه، این ماشینم با این فرمون کجکیش که قرار نیست تولید بشه!😂 نمیدونم پلاد بود یا پلاد پلاس هرچی باشه همش باید انتظار کشید…
یانکی
۲۰ شهریور ۱۴۰۰پورسه جزقاله سد بیچاره
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ شهریور ۱۴۰۰فعلا که پانامرا با یک دوم قدرت این ماشین ازش سریعتره
Philipp
۲۰ شهریور ۱۴۰۰یهو نگران شدم نکنه پورشه کیت بریزه بیاد رکوردو بزنه
آریا ماشین
۳۰ شهریور ۱۴۰۰دوستان منتظرن یه پست از تسلا بیاد تا با ۹۰ تا دیدگاه و کلی دعوا سایت رو نابود کنن
تسلا فن های عزیز بهتون تبریک میگم ولی انقد تعصب و خشونت لازم نیس
دوستانی هم که از تسلا خوششون نمیاد نباید موفقیت هاش رو بی ارزش کنین و بحث کنین