تسلا سنگینترین ضرر مالی سه ماه خود در تاریخ کمپانی را بر جای گذاشت و تأیید کرد که در این بازه زمانی مبلغ ۶۱۹.۴ میلیون دلار زیان کرده است. همچنین تولید انبوه مدل ۳ نیز حدود سه ماه دیگر به تأخیر افتاد.
در سه ماه اخیر، این خودروساز آمریکایی مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار صرف هزینههای خود کرده و ۳۲۵ میلیون دلار دیگر نیز برای سایر هزینههای تأسیسات خود پرداخت کرده است. البته نتایج مالی تسلا نشان میدهند که درآمد شرکت با افزایش ۳۰ درصدی به ۲.۹۸ میلیارد دلار رسیده است.
از آنجایی که تسلا در حال ضرردهی میباشد، ایلان ماسک مجبور شده تا تولید انبوه جدیدترین محصول خود یعنی مدل ۳ را به تعویق بیندازد. تسلا انتظار ندارد که تا اواخر سه ماه اول سال ۲۰۱۸ بتواند ۵ هزار دستگاه از این خودرو را در هفته تولید کند. هدفگذاری شرکت برای رسیدن به چنین میزان تولیدی در ماه دسامبر سال جاری بوده است.
ماسک در گفتوگو با رویترز گفت که دلیل اصلی تأخیر تولید مدل ۳ به خط مونتاژ مدول باتری در گیگا فاکتوری مربوط میشود.
او گفت:
من واقعا درباره اتفاقات سه یا چهار هفته پیش ناراحت هستم. ما به دنبال اهداف خود هستیم و به آنها میرسیم.
ماتئوس
۱۳ آبان ۱۳۹۶اصلا جای نگرانی نیست این سختی ها و مشکلات اونا رو قوی تر میکنه ?
شکست و ضرر واس ماس که هیچ تلاشی نمیکنیم ?
Mohammadreza
۱۳ آبان ۱۳۹۶ما هم به نوبهی خودمون تلاش میکنیم. ما تلاش میکنیم خودرو هایی که ۴۰ سال پیش تولید میشدن رو هنوز پا برجا نگه داریم و تولیدشون کنیم و بفروشیم به مردم. تلاش میکنیم مردم رو از تکنولوژی روز و ایمنی در خودرو ها محروم کنیم .
ارش
۱۳ آبان ۱۳۹۶کارشکنی صنایع قدیمی و شرکتهای نفتی به رهبری ترامپ . ترامپ امده یه رونقی به اقتصاد صنایع قدیمی که اتفاقا خودشم هم از این راه میلیاردر شده ایجاد بکنه حتی اگه به قیمت تخریب محیط زیست باشه .ایلان ماسک یه نابغه ست ایده هاش شگفت انگیزه دنیا باید به وسیله امثال ایلان ماسک پروژه سازی بشه نه فسیلهایی مثل ترامپ که فقط به پول و سود اونم به هر قیمتی فکر میکنه .محیط زیست به وسیله تکنولوژی تخریب شد نتیجه اش رو هم به خوبی در کشورمون می بینیم و شاید بشه از راه تکنولوژی جدید کارایی کرد.نیکلا تسلا هم چندین دهه پیش انتقال برق بدون سیم رو اختراع کرد اما شرکتهایی که سود شون تولید کابل بود مانع شدن حالا همین کارشکنی در مورد ماشینهای تسلا انجام میشه.
یانکی
۱۳ آبان ۱۳۹۶دادا ماسک یکی از مشاورایه سلطان ترامپه
آرمین
۱۳ آبان ۱۳۹۶خیلی وقته خودشو کشید کنار از تیم ترامپ
حمیدرضا
۱۳ آبان ۱۳۹۶وقتی پشتش به خودروسازای بزرگ گرم نباشه این اتفاق میفته ولی تلاشش واقعا ستودنی هست
.....::::LAST VIPER::::.....
۱۳ آبان ۱۳۹۶البته یه کمپانی مستقله داداش
بنزما
۱۳ آبان ۱۳۹۶البته زیان واقعی تسلا زمانی معلوم میشه کهذغول های خودذوسازی محصولات تموم الکتریکیشون رو معرفی کنن و وارد بازار کنن برندهایی که میلیون ها وفادار دارن
تویوتا
بنز
فولوکس واگن
بی ام و
جگوار
پورشه
هوندا
مزدا
نیسان
ایودی
کادیلاک و دوج وفورد و ….
Mohammadreza
۱۳ آبان ۱۳۹۶دقیقا همینطوره. من خودم کلی به تسلا امید دارم اما داره نا امید میکنه مردم رو
ونوم اف ۵
۱۳ آبان ۱۳۹۶یه زمانی مایکروسافت هم به همین بزرگی خودروسازایی بود که اسمشون رو گفتی ولی اپل خیلی ازش جلو زد اگه تسلا تولیدش منظم بشه به علت ذهنیتی که درباره ی پیشرو بودنش هست خودش عاملی برای انتخابش نسبت به برندهای دیگه میشه
بنزما
۱۳ آبان ۱۳۹۶ونوم جان هیچوقت صنعت وعلم مکانیک رو با ایتی و کامپیوتر مقایسه نکن
دو تا صنعت کاملا متفاوتن که پیشرفت تو مکانیک خیلی کند تره الان چین دارای قویترین ابر کامپیوتر دنیاست ولی در مکانیک ۳۰ سال شایدم بیشتر از امریکا عقب تره سرعت رشد مکانیک خیلی کندتره
جنگنده ای مثل اف ۲۲ رپتور رو بیست سال اینده هم شاید نتونه بسازه
تسلا هم تا بخواد به تجربه و سواری ۱۰۰ ساله بنزو فورد و… برسه خیلی زمان میبره
شما ایفون و اپل تو ذهنته که اصلا برای تکنولوژی مکانیک نمیتونه ملاک قرار بگیره
Mohammadreza
۱۳ آبان ۱۳۹۶دارم کم کم به این نتیجه میرسم که ایلون ماسک فقط لب و دهنه همش حرف. تئوریهاش جالبه اما فقطا روی همون کاغذ خوبه. الکی دنبال طرح های پر زرق و برق و خفن و دهن پر کن. آدم بفرسته رو مریخ، موشک هایی که قابلیت فرود دارن، تونل زیر سانفرانسیکو واسه خودش، هایپر لوپ، گیگا فکتوری که بزرگترین کارخونه جهان باید باشه حتما و… . یکی نیست بهش بگه که با یه دست نمیشه دو تا هندونه برداشت. بشین سر جات دونه به دونه کارارو انجام بده. هول میزنه فقط. بعدش یه سری هم بهش میگن دانشمند قرن، تسلای قرن ۲۱، استیوجابز جدید.
بنزما
۱۳ آبان ۱۳۹۶یه خبر بد دیگه واسه تسلا امروز منتشر شد
فورد و بنز پ بی ام و و فولوکس برای گسترش ایستگاه های شارژ الکتریکی متحد شدند
یانکی
۱۳ آبان ۱۳۹۶دادا آمریکاییا با یه دست دنیا رو نگه داشتن اینا منجیه بشریت هستن درود خدا به امریکا
بنزما
۱۳ آبان ۱۳۹۶داداش فیلم سوپر من و بتمن زیاد نیگا میکنیا
Mohammadreza
۱۴ آبان ۱۳۹۶???
me84
۱۳ آبان ۱۳۹۶.
قبلا گفتم، بازم میگم که اشتباه ایلان ماسک اینه که خیلی دنبال هیا هو و سر زبونا افتادنه. خیلی عجولانه تصمیم میگیره و عجولانه هم میره جلو. یه سری از تصمیمات مهم رو باید حساب شده و گام به گام برد جلو. منظورم دقیقا استراتژی ژاپنی کایزنه که تویوتا ازش استفاده کرد و نتیجه اش رو هم میبینیم. و بعد از تویوتا خیلی از شرکتها به تقلید از تویوتا از این استراتژی دارن استفاده میکنن. از جمله شرکتهای کره ای و چینی و حتی جنرال موتورز.
کایزن یعنی بهبود مداوم و تدریجی. هر نوع تصمیم گیری هیجانی خلاف جهت کایزنه. با کایزن معمولا ابتدای حرکت، پیشرفت خیلی ملموس نیست، اما هر روز به سرعت این پیشرفت اضافه میشه و خیلی زود جزء رده بالاها قرار میگیرن. ایلان ماسک کاملا داره خلاف این استراتژی پیش میره. ممکنه که موفق هم بشه. اما قطعا هزینه های خیلی زیادی رو باید متحمل بشه. شواهد هم همینو داره نشون میده.
ونوم اف ۵
۱۳ آبان ۱۳۹۶من اصلا قبول ندارم که شخصی یا به قول دوستمون صنایع نفتی و … بخوان ایلان ماسک رو زمین بزنن علت زیان شرکت به علت اهداف بزرگشه و تقریبا همه شرکت های بزرگ اوایل فعالیت از این مشکلات براشون پیش میاد و در ثانی نفت اینقدر مورد استفاده های دیگه داره که با الکتریکی شدن خودروها هنوز خواهان داشته باشه و ثالثا اگه تسلا موفق نشه کمپانی های بزرگ خودروسازی محصول الکتریکی تولید میکنن و جلوی اونا رو نمیشه گرفت
ارش
۱۳ آبان ۱۳۹۶البته این نظر من نیست نظرات مختلفی که وجود داره و موضوع بر سر اینه که رشد و توسعه در این مرحله کند بشه تا شرکتها بتونن خودشون رو برسونن مسئله سوخت فسیلی دهه ها قبل حل شده و دهها اختراع در این زمینه ثبت شده ولی هیچکدام به مرحله تولید نرسید و دلیلش هم معلومه نمونه اش ژاپنی ها ماشینی درست کردن که با آب کار میکرد یا یادمه بازهم در سال 1994 ژاپنی ها در نمایشگاه توکیو ماشینی تولید کردن که دی اکسید کربن رو می گرفت و اکسیژن پس میداد.
مهران
۱۴ آبان ۱۳۹۶برخی دوستان چنان قاطع و از بالا اظهار نظر میکنند که گویی از جمله کارشناسان جهانی اند ! دوستان و سروران وقتی نظر میدهید لطفا حد خودمان را بدانیم و به قدر بضاعت کارشناسی نماییم .