تسلا

مسابقه طناب‌کشی هامر H2 و تسلا مدل X

آپتیموس پرایم برگشته است! خوشبختانه ما درباره سری جدیدی از فیلم ترنسفورمرز صحبت نمی‌کنیم بلکه اشاره ما به تسلا مدل X آبی رنگ است. Bjørn Nyland مالک این خودرو دوست دارد محدودیت‌های شاسی‌بلند الکتریکی خود را به چالش بکشد. جدیدترین ماجراجویی او علیه خودرویی است که قطعاً در دسته سنگین‌وزن‌ها آقایی می‌کند. درباره هامر H2 بزرگوار صحبت می‌کنیم…


اولین نکته اینکه تسلا مدل X از لاستیک‌های میخ داری استفاده می‌کند که در حالت عادی می‌تواند به خودرو آسیب وارد کند اما مناسب سطوحی است که کشش کمی وجود دارد. هامر چنین لاستیکی ندارد؛ اما خب موضوع عجیب اینکه مسابقه طناب‌کشی بین دو خودرو نهایتاً در زمینی خیس و مرطوب برگزار می‌شود.


در هر حال نتیجه این مسابقه خیلی یک‌طرفه نیست. هامر بدون زحمت زیاد توانسته تسلا مدل X را شکست دهد و البته باید گفت به‌طور قابل‌توجهی کم‌توان‌تر از حریف مدرن خود است. البته چنین مسابقاتی خیلی به قدرت زیاد بستگی ندارند بلکه کشش فاکتور با اهمیتی محسوب می‌شود.


جدای از کاهش کشش در سطح، هرزگردی لاستیک‌ها منجر به گرم‌تر شدن آن شده و این امر می‌تواند در شرایط واقعی چسبندگی را کاهش دهد.

با وجود چنین زمین مرطوبی نتیجه به دست آمده خیلی دراماتیک نیست اما هامر در دور سوم قافیه را به تسلا مدل X می‌بازد زیرا لاستیک‌ها شروع به هرزگردی می‌کنند. در این نقطه یک راننده باهوش می‌تواند روز خوب H2 را خراب کند…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. PaRHaM

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    هامر H2
    هامر H1
    هیولان????
    غول قدرت و آفرودن??????

    1. سامان اذری

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3203 ديدگاه)

      ما چند باری این کار رو با رونیز و پاترول و هایلوکس و یوآز روسی انجام دادیم
      تقریبا میشه گفت که ماشینی که سنگینتره همیشه برنده هست
      مثلا شما یک و نیم تن باز بزارید پشت نیسان گاوی خودمون فکنکنم کسی بتونه شکستش بده ??

      1. علیx76

        ۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        دقیقا همینه
        بخاطر شرایط تست ماشینی ک اصطکاک بیشتری داشته باشه برنده ست
        حالا میخواد لاستیکش بهتر باشه میخواد وزنش بیشتر باشه
        تو حمل و نقل فوق سنگین هم برای کشیدن بارهای خیلی سنگین
        روی شاسی وزنه میزارن تا چسبندگی بهبود پیدا کنه و ماشین بکسواد نکنه

        1. Saeed Boroomand

          ۳ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (547 ديدگاه)

          دمتون گرم. اصطکاک رابطه ساده شدش همونه که همه میدونن و با ضریب اصطکاک و وزن رابطه مستقیم داره. توی روند اول تسلا لندکرویزر رو شکست داد اینجا هم دو تا الوار بذارن پشتش هم میشه یه کبابی بعدا داشت هم هامر سه تنی رو که گشتاورش خیلی کمتره از تسلا و بخصوص توی شروع حرکت شکست داد، لاستیکشم اصلا تقلب نبود …

    2. ایرانی

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (95 ديدگاه)

      وزن و چسبندگی تو این بکش بکشها خیلی موثر هست و اگه 1000 اسب هم قدرت داشته باشی… در صورت وزن و چسبندگی کمتر .. بازم فقط بوکس باد میکنی و کمتر پیش میاد که اون ماشین سبکتر بتونه موفق بشه … (اگه طرف مقابل خیلی سنگین باشه و یه قدرت نسبتا خوبی هم داشته باشه.. حتی کمتر از قدرت شما) این قدرت بیشتر به درد شتاب گیری خوب و رسیدن به سرعتهای بالا میخوره تا کشیدن غولی مثل هامر…

      اما دور آخر جالب شد.. خخ

  2. شاهین

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1174 ديدگاه)

    و صد البته هامر مثل ماشینای امروزی سیستمی نداره واس اینجور مواقع که بخواد مثل تسلا هرزگردی بیخودی رو کنترل کنهموقع کشش! اینجا وزن زیاد هامر کمکش میکرد نه سیستم پیشرفته ای مثل تسلا

  3. Divergence

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (76 ديدگاه)

    اگر تکنولوژی باتری پیشرفت کنه ، دیگه هیچ ماشینی حریف ماشین های برقی نمیشه ، چون برای تولید گشتاور زیاد در موتور های برقی نیاز به جریان کشی زیاد داریم که به دلیل مقاومت درونی نسبتا بالای باتری ها ، اتلاف توان و در نتیجه گرم شدن بیش از حد باتری ها رو داریم .

    1. Saeed Boroomand

      ۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (547 ديدگاه)

      باتری ها تنها مشکلشون الان اینه که توی پیست زود خالی میشن، باک هم زود خالی میشه ها اما واسه ماشین درون سوز میشه یه باک با بیست لیتر ظرفیت بیشتر گذاشت ولی واسه ماشین برقی …
      یه تصور غلط هم که دیدم اینه ممکنه بعضی ها فکر کنن واسه آفرود ماشین برقی خوب نیست، اتفاقا اونجا حایی هست که میتونه بدرخشه و از گشتاور بالاش و ریکوپریشن واسه تولید محدد برق استفاده کنه، در حالی که ماشین درون سوز توی دنده یک و دو و مشغول بنزین سوزوندنه توی همین مدت…
      به جز این خودرو های برقی اوکین، چون شتاب گیری و وقدرت زباد توی یه زمان محدود لازمه و نه پیوسته که همینم باز حل میشه تا یکی دو سال دیگه…

      1. Divergence

        ۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (76 ديدگاه)

        اگر مشکل مقاومت داخلی زیاد باتری حل بشه یا حداقل موقع استارت از یک وسیله ذخیره انرژی مثل خازن استفاده بشه ، اون موقع گشتاور موتور های برقی هیچ حریفی نداره

  4. Hamid.Hellcat

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    تو راند سوم راننده هامر مشخصا شیوه ی لانچ خودشو عوض کرد چون احتمالا بعد از برد در دو راند اول انگیزش کم شده بود. وگرنه میتونست به راحتی مثل قبل تسلا رو با خاک یکسان کنه.

  5. mehran (fox)

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    چقدر این هامر محشره آخه…آدم از نگاه کردن بهش سیر نمیشه…ماشین امریکایی عین هامر باید قلدر باشه

  6. Infinite

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (452 ديدگاه)

    استایل و فرم بدنه هامر هیچ‌وقت قدیمی نمیشه!
    Big Bear ?

  7. ابولفضل نصیری

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    انگار هامر داره آوانس میده میگه وایسا این زورشو بزنه گناه داره بعد با یه نیش گاز قورتش میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا