تسلا با اعلام نتایج مالی سهماهه اول سال ۲۰۲۰ خود اظهار داشت درآمد ۵.۹۸۵ میلیارد دلاری و سود ۱۶ میلیون دلاری را کسب کرده است.
به این ترتیب تسلا نهمین ماه پیاپی به سوددهی رسیده و این علیرغم وضعیت آشفتهای است که به خاطر شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است؛ اما فاکتورهای کلیدی موفقیت تسلا در سهماهه اول امسال بهبود حاشیه سود عملیاتی و کاهش هزینهها میباشد.
بهطور ویژه تسلا ۱۳ درصد از هزینههای عملیاتی خود در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹ کاسته است. این خودروساز همچنین از مشوقهای دولتی بیشتری استفاده کرده است. علاوه بر این حاشیه سود ناخالص تسلا در سهماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد ۲۵.۵ درصدی داشته است.
با توجه به وضعیت کنونی جهان جای تعجبی ندارد که درآمد ۵.۹۸۵ میلیارد دلاری تسلا افت ۱۹ درصدی نسبت به درآمد ۷.۳۸ میلیارد دلاری به دست آمده در سهماهه پایانی سال پیش نشان داده باشد. البته درآمد این خودروساز در بازه زمانی یاد شده ۳۲ درصد بیشتر از درامد ۴.۵ میلیارد دلاری به دست آمده در سهماهه اول سال ۲۰۱۹ میباشد.
آنچه به رشد تسلا در سال جاری کمک کرده راهاندازی کامل گیگا فاکتوری در شانگهای است. این همچنین اولین سهماهه کاملی است که تسلا تولید و عرضه مدل Y را آغاز کرده است. ایلان ماسک پیشبینی میکند تسلا مدل Y پرفروشتر از همهی خودروهای مدل ۳، مدل S و مدل X ظاهر شود.
البته همهچیز گلوبلبل نیست. چندین ایالت آمریکا قوانین قرنطینه را تا چند هفته دیگر تمدید کردهاند و بنابراین مقرهای تسلا در پالو آلتو کالیفرنیا و کارخانه اصلی آن در فرمونت باید از این دستور پیروی کنند.
محمد
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹بدرد کسایی که عاشق ماشینای اسپرتن نمیخوره فقط بدرد کسایی میخوره که ارامش میخوان
رضا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹من هم بی ام و M رو تست درایو کردم هم تسلا مدل ۳ دو موتوره ، هیچ خودروی اسپرتی از نظر من در سطح تسلا نیست !
amg 63
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹تسلا = تغییر دنیایی خودرو.
Mohammad
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹عشقه این تسلا
سینا BMW
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹اوضاعش داره بهتر میشه،
البته به نظرم دلیلش بالا رفتن فروش مدل های پایه محسوب میشه، فکر کنم روی مدل های پرفورمنس داره ضرر میده و اگه نگاه کنید با اینکه به سود رسیده اگه بین ماشین هاش میانگین بگیریم روی هر ماشین ضرر میکنه.از اونجایی که مدل های پایه سود دارن ، سود مدل های پایه رو برای پرفورمنس ها و برنامه هاشون بذارن که نتیجه اش سود کمتر میشه
یعنی مثلا اگر روی مدل ۳ پایه ۵۰۰۰ دلار سود کنه روی پرفورمنس ۴۵۰۰ دلار ضرر میده.
البته باید برای مشهور تر شدن و جلب رضایت خریداران دیگر برندها پرفورمنس ها رو ارزون پر ضرر بسازه و هر وقت تونست خریداران رو جذب کنه دنبال سود بگرده و قیمت ماشین هاشو گرون تر کنه. ( برای رسیدن به سود برندهای بزرگ باید سود خیلی زیادی کسب کنه و در نتیجه باید هزینه ی تولید رو کم کنه و قیمت خیلی بیشتر کنه)
اگه برنامشون رسیدن به سود و آهسته آهسته جزء برند های بزرگ شدن باشه که رو مدل های پایه تمرکز میکن و پرفورمنس ها رو برای تبلیغات دارن و احتمال موفقیتشون بالاست
اگه برنامشون زیادی تخیلی باشه و دست از نسخه های پایه بردارن و ماشین های با قیافه ی مثلا فضایی و قیمت متوسط بسازه ، سود شون کمتر و کمتر میشه و ضرر زیادی میدن و احتمال موفقیتش پایینه.
به نظر میرسه که تسلا راه دوم رو انتخاب کرده.
سینا BMW
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹البته سود ۱۶ میلیون دلار از حقوق دو سه تا از بازیکن های یه تیم معروف لالیگا کمتره ، زیاد موفق نبودن ، البته اگه هزینه هاشون کمتر بشه سود بالاتر میشه ولی راهش اینه که کمی اقتصادی فکر کنن و کمی دنبال سود باشن ، حتی با کاهش کیفیت هم نمیشه به سود برسن، راهش افزایش قیمت و تمرکز بر برنامه های عادی تره و به جای سایبر تراک و رودستر و….. و این طرح های هزینه بر روی طرح های ارزون تر و عادی تر تمرکز کنه شاید موفق بشه
Mohammad
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹آخه شماها چقد دوس دارین که تسلا ورشکسته بشه و خیلی هم تبلیغات علیهش انجام میدید چرا انقد ناراحتید یه نفر هم که از ی شرکت متنفر باشه به این حد از فلاکتی که شما توش گیر کردید نمیرسه به هر حال خدا بدادتون برسه
Elmiraj
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹منبع این داستان ها را برامون بزاری ممنون میشیم…..
حسن
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹خدا بیامرزه عبید را نیست یه غزل یا قصیده در وصف بعضی ها بگه.
ایلان ماسک برا ایرانی هیچی نی برا همین وضع زندگی و صنعت و تولیدش اینه نگاه مردم با مسئولان یکی شده.
قطعاخودروی هیدروژنی نمیتونه فراگیر بشه مساله ی بعدی اینه هر روز و طی گذر زمان راههای ارزانتر و بهینه تر و کم ضرر تر برای تولید برق پیدا شده که امروزه داریم میبینیم از دیگ بخار و موتور دیزل رسیدن به نیروگاه خورشیدی پس قطعا انتظار برای کنار رفتن خودروهای برقی فقط تو ایران طرفدار داره اونم کسانی که ملیاردرن یا شایدم نیستن و دوست دارن ملیاردر باشن و پول میدن جای چوب و چرم بوفالو و نور پردازی.
خودرو ی ارزانتر وهمه گیرتر و ماندگارتر . ایلان ماسک و تسلا همراه همیشگی مردم دنیا
Khosrow
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹اسم سریال لطفا ..
Aran Milan
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹الان ماسک انیشتین زمان ما هستش! به نظرتون میلاد بازم به من تیکه میندازه???!!! البته میلاد جان این یه شوخیه
Khosrow
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹تسلا با این سود میتونه یک عدد SL Gullwing شصت ساله بگیره ? ..
Wade wilson
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹۶ میلیارد درامد، ۱۶ میلیون سود در ۳ ماه!
حدود ۰.۲۵ درصد سود
مسی و رونالدو بیشتر از این درمیارن تو ۳ماه
Elmiraj
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹آخه نکته اینجاست که این یکی از بدترین سه ماهه های تاریخ خودروسازی هست….اکثرا زیاندهی داشتن ، سوددهی که جای خود دارد .