تسلا مدل S بهعنوان اولین سدان لوکس و اسپرت تمام الکتریکی دنیا از سال ۲۰۱۲ در بازار حضور دارد؛ بنابراین زمانی که مرسدس بنز، بامو و آئودی سدانهای لوکس و اسپرت تمام الکتریکی خود را روانهٔ بازار کنند احتمالاً نزدیک به یک دهه از زمان تأسیس این کلاس توسط تسلا گذشته است؛ اما خوشبختانه پورشه آنقدر صبر ندارد و تایکان را بهعنوان اولین رقیب واقعی گروه فولکسواگن برای نبرد با مدل S معرفی کرده است. حال میخواهیم در اینجا پرچمدار تایکان یعنی توربو S را با بهترین نسخهٔ مدل S یعنی P100D پرفورمنس مقایسه کنیم.
استایل و طراحی بیرونی
پورشه هنگام طراحی تایکان امتیاز مهمی داشته است زیرا آنها از قبل همهچیز را در مورد رقیب خود میدانستند؛ بنابراین درحالیکه مدل S سدان بسیار زیبایی بوده و هنوز هم هست، آلمانیها خودروی خود را به سطح دیگری ارتقاء داده و طرحی را ارائه کردهاند که بهوضوح آیندهنگرانهتر یا حداقل مدرنتر از تسلا است. البته نمیخواهیم بگوییم یکی از این خودروها نمای بهتری نسبت به دیگری دارد اما وقتی به آنها در کنار هم نگاهی میکنیم پورشه جدیدتر به نظر میرسد که البته کاملاً طبیعی است چون چندین سال است مدل S را دیدهایم. علاوه بر این، تایکان به لطف دماغهٔ تخت و گلگیرهای برجسته، اسپرتتر به نظر میرسد اما بااینحال هردو خودرو از گلگیرهای عقب عضلانی و برآمدهای برخوردارند و به همین دلیل نمیتوان گفت مدل S در ظاهر خیلی کمتر از تایکان تهاجمی به نظر میرسد.
طراحی داخلی، کیفیت و راحتی
مطمئناً برای اینکه بفهمیم کدامیک از این دو شرکت، سدان مسافرتی راحتتر و فناوریهای کلی بهتری ساخته است باید صبر کنیم زیرا فعلاً جزئیات و مشخصات کامل تایکان منتشر نشده است اما اگر کیفیت کلی تایکان بهتر باشد تعجبی ندارد. داشبورد این سدان آلمانی نیز با صفحه آمپر دیجیتالی منحنی ۱۶.۸ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۰.۹ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، نمایشگر ۸.۴ اینچی برای کنترل سیستم تهویه، تنظیمات صندلیها و… و نهایتاً صفحهنمایش سفارشی سرنشین جلو، بیشتر از تسلا راننده محور است. در همین حال، مدل S هم به یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی مجهز است و صفحهنمایش عظیم ۱۷ اینچی مرکزی آن نیز مطمئناً نیازی به معرفی ندارد.
قوای محرکه و عملکرد
برای اینکه در بازار حتی سوپراسپرتی پیدا کنید که سریعتر از این دو سدان تمام الکتریکی باشد دچار مشکل خواهید شد چه رسد به اینکه دنبال خودروی الکتریکی سریعتری باشید. بااینحال اگر خواهان پرشتابترین خودروی خانوادگی دنیا هستید اعداد و ارقام میگویند مدل S P100D پرفورمنس هنوز هم سریعتر است اما اختلاف آن با پورشه چندان زیاد نیست زیرا درحالیکه تسلا ظرف ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد، پورشه برای انجام این کار تنها به دودهم ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد. اما هرچند شاید بتوان از این اختلاف شتاب چشمپوشی کرد ولی این واقعیت که مدل S با هر بار شارژ باطریها مسافت بسیار بیشتری را طی میکند هرگز قابل کتمان نیست زیرا بااینکه بُرد ۴۱۲ کیلومتری تایکان توربو S مسافت کمی نیست اما P100D با بُرد ۵۵۵ کیلومتر از این لحاظ کاملاً برتری دارد.
کارایی و قیمت
پورشه تایکان ۴,۹۶۳ میلیمتر طول و ۱,۹۶۶ میلیمتر عرض داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۹۰۰ میلیمتر است درحالیکه طول، عرض و فاصلهٔ محوری مدل S به ترتیب برابر با ۴,۹۸۰ میلیمتر، ۱,۹۶۴ میلیمتر و ۲,۹۶۰ میلیمتر است. این نشان میدهد دو خودرو از لحاظ اندازه بسیار نزدیک به هم هستند اما بااینحال فضای بار تسلا بسیار بیشتر است زیرا مجموع ظرفیت صندوقهای بار جلو و عقب آن به ۸۵۰ لیتر میرسد درحالیکه دو صندوق بار تایکان رویهم تنها ۴۴۷ لیتر حجم دارند؛ اما مهمترین برتری تسلا بدون شک قیمت آن است که میزان قابلتوجهی کمتر از رقیب آلمانی است. قیمت تایکان توربو S از ۱۸۷,۶۱۰ دلار آغاز میشود درحالیکه مدل S P100D پرفورمنس با قیمت ۹۹,۹۹۰ دلار به بازار عرضه میشود؛ بنابراین اگر چند آپشن برای تایکان سفارش داده شود قیمت آن به دو برابر قیمت پرچمدار مدل S میرسد که اختلاف بسیار زیاد و تعیینکنندهای خواهد بود.
نتیجه
در ابتدا باید یادآوری کنیم که پورشه از تایکان بهعنوان یک خودروی اسپرت الکتریکی یاد میکند نه یک GT چهاردر یا خودرویی خانوادگی و یا هر لقب دیگری که به تسلا مدل S داده میشود؛ بنابراین حداقل از برخی جهات ممکن است این مقایسه منصفانه نباشد؛ اما اگر دقیقتر نگاه کنیم، شباهتهای میان این دو ماشین بیشتر از تفاوتهای آنها است و این باعث میشود تایکان همواره با مدل S مقایسه شود؛ اما موضوع مهم دیگر اینکه تایکان قبل از هر چیز یک پورشه است نه رقیب مستقیمی برای X، Y یا Z. این اولین محصول تمام الکتریکی پورشه است و برای پرفورمنس پایدار ساخته شده است. این یعنی تایکان میتواند در پیستها اقدام به دورزنیهای پیاپی کند بدون آنکه باطریهایش داغ شوند که این ویژگی به میزان زیادی به ارزش آن اضافه میکند؛ اما با همهٔ اینها آیا سدان الکتریکی پورشه ارزش پرداخت نزدیک به صد هزار دلار بیشتر نسبت به تسلا را دارد؟
مشخصات فنی
مدل S پرفورمنس | تایکان توربو S | |
پیشرانه | ۲ عدد الکتریکی | ۲ عدد الکتریکی |
قدرت | ۷۶۲ اسب بخار | ۷۶۱ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۷۵ نیوتن متر | ۱۰۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱ سرعته | ۲ سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۴ ثانیه | ۲.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۶۰ کیلومتر/ساعت | ۲۶۰ کیلومتر/ساعت |
باطری | ۱۰۰ کیلووات ساعت | ۹۳.۴ کیلووات ساعت |
بُرد | ۵۵۵ کیلومتر | ۴۱۲ کیلومتر |
طول | ۴,۹۸۰ میلیمتر | ۴,۹۶۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۶۰ میلیمتر | ۲,۹۰۰ میلیمتر |
وزن | ۲۲۴۰ کیلوگرم | ۲۳۰۰ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۸۵۰ لیتر | ۴۴۷ لیتر |
قیمت | ۹۹,۹۹۰ دلار | ۱۸۷,۶۱۰ دلار |
منبع: CarScoops
حسین
۲۰ شهریور ۱۳۹۸پورشه خوشگل تره ، کیفیت کابین فوقالعاده بهتره ( از رو عکس مشخصه ) ، کیفیت سواری پورشه به خاطر پیشینه ای که داره بهتره . ولی خب تسلا قابل دسترس تر . کاربردی تر هست .
فعلا باید منتظر رقبای دیگه آلمانی و ژاپنی باشیم
LEWIS HAMILTON (مجید)
۲۰ شهریور ۱۳۹۸در عظمت تسلا همین بس که ماشین 6 سال پیش تسلا رو با خودروی امروز پورشه مقایسه میکنن. به مسائل کیفیت و ماندگاری کاری ندارم چون مشخص نیست تسلا در این زمینه چقدر پیشرفت کرده اما از نظر مشخصات فنی همون محصول 2013 تسلا هنوزم از پورشه بسیار بهتره. برد ماشین الکتریکی هم از مسائل بسیار مهمه که در این زمینه تسلا بیش از 100Km با پورشه اختلاف داره.
سروش
۲۱ شهریور ۱۳۹۸این دو به طور مستقیم رقیب هم نیستن. تسلا بیشتر خانوادگیه پورشه اسپورت. در قیمت برند پورشه رو هم باید در نظر گرفت. اگه بحث قیمت نبود صد در صد پورشه رو ترجیح میدادم ۲۰-۳۰ هزار تایی گرون قیمت گذاری کرده
s.h
۲۱ شهریور ۱۳۹۸اگر تسلا 3000 کیلومتر برد داشته باشه و فقط 200 دلار هم قیمت و خدای قدرتم باشه بازم پورشه انتخاب میشه
این یکی از موارد خاصه که دل کاملا بر عقل سلیم برتری داره گرچه مشخصات فنی پورشه اونقدراهم کمتر از تسلا نیست
در مورد سال تولید و اینا و قدمت که تیر اخر برخی دوستان هست اینم بگم پورشه 918 رو داره اونم شاید هم سن تسلا باشه ولی تا سال 2022 هم نه پیر میشه نه قدیمی نه از مد میوفته اینکه پورشه الان الکتریکی زده نه نشان از ضعف پورشه هست نه برتری تسلا فقط الان نیاز بازار رو دیده دیده تسلا همه رو مجبور کرده الکتریکی بزنند عقب نیوفته حالا دلیلی نمیشه چون اول تسلا الکتریکی زده لزوما بهتر باشه یا اصلا خیلی بهتر باشه که برخی دوستان این منطق رو در مورد رولس رویس هم دارند ( میدونم اون بحث کمی متفاوته ) فکر میکنند چون ر.لس اولی لوکس ساز جهان بوده پس دیگه بنتلی یا میباخ کاملا بدر نخور هستند
اگرم ملاک مالی باشه که دیگه اصلا جای بحثی نیست یه نگاه به پولش میکنه یه نگاه به توقعی که داره یه سبک و سنگین کردن و انتخاب
علیx76
۲۱ شهریور ۱۳۹۸با عرض معذرت در اینصورت شما یه آدم متعصب هستی و فرقی با کسایی که به ۴۰۵ میگن سلطان نداری
تعصب (حداقل از نظر من) نابود کننده ترین چیز برای یک انسانه چون باعث میشه فرد چشماشو رو حقیقت ببنده
اگه تسلا با قیمت ۲۰۰ تک دلاری و برد ۳۰۰۰ کیلومتری عرضه بشه ، بعید میدونم فولکس واگن ورشکست نشه
Elmiraj
۲۱ شهریور ۱۳۹۸Model S یک سدان خانوادگیه با بیشترین بُرد در بین تمامی خودرو های الکتریکی ، جدید ترین آپشن ها ، سریعترین سرعت شارژ ، طولانی ترین گرانتی ، بهترین شتاب ، بهترین سیستم خودران جهان ، بیشترین فضای بار و معقولانه ترین قیمت…..
در مقابل پورشه یه ذره هندلینگ بهتر ، کابین با کیفیت تر و قابلیت اعتماد بیشتر داره و لا غیر….که به هیچ عنوان قیمت دو برابری شو توجیه نمی کنه…
دلیلش هم اینه که هفت سال از مدل اولیه و سه سال از p100d جوانتره…!!!!
Elmiraj
۲۱ شهریور ۱۳۹۸دوستان دیروز Model S در پیست Laguna seca رکورد زده و با تایم ۱ دقیقه و ۳۶/۵۵۵ ثانیه سریع ترین سدان این پیست شده و رسما Jaguar XE sv project 8 را با تایم ۱ دقیقه و ۳۷/۵۴ ثانیه پشت سر گذاشته…!!!!
(( به پیج اینستاگرام Tesla مراجعه کنید))
.
.
توجه داشته باشین Jaguar XE sv project 8 با تایم ۷ دقیقه و ۱۸/۳۶ ثانیه سریعترین سدان پیست نوربرگرینگ هست…!!!!
علیx76
۲۰ شهریور ۱۳۹۸با توجه به اینکه تسلا تو سال ۲۰۱۲ معرفی شده ، داریم به معرفی جانشینش نزدیک میشیم
با این حال و با چیزی که فعلا داریم ، (علی رغم مشکلات کیفی که امید وارم حل بشن )
بنظر تسلا بیشتر مناسب خانواده ست
از فضای بیشتر بار گرفته تا برد بیشتر( تا جاییکه یادمه تسلا یه مدل با قدرت کمتر و ظرفیت باطری مشابه و برد بیشتر داشت که بنظرم ارزش بیشتری نسبت به این مدل داره)
و پورشه بیشتر برای پیست ساخته شده
ضمن اینکه اختلاف قیمتشون ، دنیاشونو از هم جدا میکنه
تسلا +
پورشه-
رای خودم با احترام به پورشه ، تسلاست
MOHAMMAD.DEMON
۲۰ شهریور ۱۳۹۸علی کاملا باهات موافقم نظر من
قیافه یه چیز شخصی من تسلا رو زیبا تر میبینم
از لحاظ پرفورمنس تسلا بهتر
کیفیت کابین فکر کنم نزدیک باشن
قیمت تسلا بهتر
ساپورت کارخونه تسلا بهتره
جایگاه های شارژ
آپدیت های همیشگی
فضای صندلی عقب و فضای بار تسلا به مراتب بهتر
هندلینگ پورشه خب صاحب اسم رسمه
به طور کلی من تسلا رو بهتر میدونم
پورشه موفق به ساخت رقیب شایسته برای تسلا نشد
MAHDI
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ببخشید شما گفتی کیفیت کابین تسلا وپورشه در در یک سطح هستن!!! اونم کیفیت پورشه وتسلا!!!!
بازم ببخسید شما گفتی پرفومنس تسلا بهتر از پورشه است!!!!!
شما پرفومنس رو در شتاب فقط میبینید!!!؟؟؟
درضمن تازه هنوزهم مشخص نشده که شتاب تسلا بهتر از پورشه هم باشه.این اعداد روی کاغذه فقط!!!
در زمینه کیفیت وقابل اعتماد بودن هم یکی جزو غیرقابل اعتمادترین خودروسازان دنیاست و دیگری درلیست قابل اعتمادترین خودروسازان دنیا همیشه جایگاهی بین اول تا سوم رو داره!!!!
MOHAMMAD.DEMON
۲۰ شهریور ۱۳۹۸آقا من از این لحظه با شما دیگه بحث نمیکنم دلیلش مشخص و واضح برای شما
موفق باشی
علیx76
۲۱ شهریور ۱۳۹۸از نظر من طراحی تسلا سنگین تر و پورشه خشن تره و هیچکدوم نسبت به اون یکی بالاتر نمیدونم
از نظر طراحی داخلی نظرم با پورشه ست
تسلا بنظرم زیادی بی روحه
از لحاظ پرفرمنس ، با توجه به سابقه پورشه و چیزهایی که در مورد تایکان شنیدیم( چون هنوز تستی انجام نشده که استناد کنم) فکر میکنم پورشه دست بالا رو داشته باشه
کیفیت کابین تا جاییکه یادمه تسلا خیلی تعریفی نبود (نسبت به قیمتش) ، اینجا فک میکنم پورشه بالاتر باشه ، ضمن اینکه با این اختلاف قیمت ، انتظاری جز این هم نمیره
در مورد ساپورت خودرو ها ، اطلاعی از تعداد نمایندگی ها ندارم ولی فکر نمیکنم تسلا حتی نزدیک پورشه هم باشه ، با این حال احتمالا اختلافشون تو امریکا کمتر و تو اروپا بیشتره
در کل یکی از یکی عالیتر
ارادت
مک وال
۲۰ شهریور ۱۳۹۸چطور یک خودروی الکتریکی انقدر پرقدرت میشود؟
760 اسب بخار؟!
بین دو خودروی بالا، سرتر بودن تسلا واضح است.
همایون
۲۰ شهریور ۱۳۹۸موافقم
تسلا از همه لحاظ بهتره
قیمت و میزان برد تسلا 2 فاکتوری هستن که اونرو بالاتر از تایکان قرار میده
همونطور هم که قبلا گفتم تا الان هیچ محصولی نیومده که از لحاظ قیمت / مقدار مسافت طی شده با یه بار شارژ باطری و مقدار فروش با تسلا برابری کنه
همایون
۲۰ شهریور ۱۳۹۸توی جدول همه چیز نشون دهنده برتری تسلا هستش
گشتاور بالاتر
میزان برد بیشتر
قیمت عالی
شتاب بهتر
باطری قوی تر
خوب همینه که باعث شده که تو اروپا تسلا فروشش از پورشه بیشتر باشه دیگه(( اشاره به مقاله 17 تیر ماه 98 از پدال که فروش تسلا از پورشه بالاتر بود))
Isdera
۲۰ شهریور ۱۳۹۸با این اوصافی که در متن از هر دو خودرو اومده با اختلاف کمی نظر شخصی من تسلا هستش
John
۲۰ شهریور ۱۳۹۸از لحاظ ظاهری ارزش پرداخت داره اما از لحاظ فنی نه
Isdera
۲۰ شهریور ۱۳۹۸با همه ی علاقه ای که به پورشه دارم ولی تسلا به نسبت پولی که میدی با ارزشتر و کاربردی تره
ایمان
۲۰ شهریور ۱۳۹۸رقابت شانه به شانه ای دارن ولی نام پورشه خودش یک برگ برنده بزرگ هست به اضافه طراحی داخلی پورشه که خیلی بهتره و طراحی بیرونی که سلیقه ای هست
با احترام به تسلا و طرفدارانش ، انتخاب من پورشه هست
sina
۲۰ شهریور ۱۳۹۸همین که دارید ماشین 2020 رو با ماشین 2012 مقایسه می کنید خودش یعنی باخت پورش.
دیگه حالا از قیمت نصفش حرفی نمی زنیم.
Elmiraj
۲۱ شهریور ۱۳۹۸جالبترین بخش مقایسه اینه که model S با هر کیلووات از باتریش ۵.۵۵ کیلومتر را طی می کنه ولی تایکان تنها ۴.۴۱ کیلومتر..!!!! در حالی که قدرت دو ماشین یکسانه….!!!!!!!
Model S ماشینیه که تسلا سه سال پیش تنهایی روش کار کرده در حالی که تایکان حاصل کار پورشه و ریماک هست و دو برابر هم گرانتره…!!!!!!!
.
.
بیت تسلا و دیگر الکتریکی سازان یک گسل فعال جدا شونده وجود داره که هر روز شکافش بزرگتر میشه……..
MAHDI
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ایکاش تصاویر تایکان با رنگ ویژه سفیدش رو میذاشتید که یه سروگردن جذاب تر دیده میشه نسبت به این رنگ آبی. در رنگ سفیدش رینگ های خیلی جذاب به سبک کانسپت تایکان داره که خیلی زیباترش میکنه تایکان.رو!!!!
درهرصورت بازهم طراحی پورشه تایکان جذاب تر وکابین زیباتری هم داره.درضمن تایکان حالت اسپرت تری هم داره!!!!!
هرچند تسلا مدل S زیباترین تسلا هستش اما تایکان خیلی طراحی جذاب تری داره!!!!!
Amir evolution
۲۰ شهریور ۱۳۹۸چقدر این تسلا کمپانی کاملیه،احسنت
تو همه قسمت و پارت ها تسلا برتره بی شک
فقط میمونه شکل ظاهری.. اونم ب لطف تسلا ک 7 سال پیش ماشینشو رونمایی کرد ک پورشه الان زیبا تر ب نظر برسه
مهم ترین قسمت مطلب، قیمتش بود، و صد البته برد و مسافت ماشین
شک ندارم تو پیستم از پس پورشه برمیاد
Mohammadreza
۲۰ شهریور ۱۳۹۸بنظر من خریدار هردو مدل بازند و متضرر هست.
الکتریکی ها اول راه هستن و هنوز به بلوغ نرسیدن. کسایی که اینارو میخرن در حقیقت رول موش آزمایشگاهی رو برای شرکت ها بازی میکنن.
یه قضیه که معمولا کسی بهش توجه نمیکنه قیمت دست دوم این خودرو هاست.
دست دوم اینها در سالهای اینده مفتشون هم گرونه
چون صنعت خودروهای الکتریکی در سال های آینده خیلی پیشرفت خواهد کرد و بعد از گذشت چندسال این خودرو ها از مدل نصف قیمتشون هم از اکثر جهات ضعیف تر خواهند بود. این یعنی افت قیمت وحشتناک.
البته اگه خودروسازا یکم شرف داشته باشن میتونن در آینده پکیج باتری این خودرو هارو با هزینه کم ارتقا بدن تا یکم از افت قیمت شدیدشون جلوگیری کنن.
ولی بازم قضیه موش آزمایشگاهی و افت قیمت زیاد خیلی فرقی نخواهد کرد.
MAHDI
۲۰ شهریور ۱۳۹۸https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/09/Porsche-Taycan-5-of-11.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/09/Porsche-Taycan-6-of-11.jpg
https://cdn2.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery_adv/public/2019/09/image-from-ios-1_4.jpg?itok=9jtJ5ka1
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/09/Porsche-Taycan-2-of-11.jpg
Behrouz. anzali
۲۰ شهریور ۱۳۹۸بنظر من از نظر برند پورشه یه سر و گردن بالاتره نباید با تسلا مقایسه بشه . کیفیت ساختش و نواوری هاش از تسلا بالاتره . تو سریعتر بودن باید بعد ها ببینیم . کدومش تو درگ سریعتره . فعلا چیزی مشخص نیست. ولی رای من پورش هست چون نمیتونست با این کیفیتی که پورش داره تو محصولاتش به قیمت تسلا باشه.
مهردادكمال
۲۰ شهریور ۱۳۹۸امریکا باز اثبات کرد که عادلانه ترین و با انصافترین کشور تو قیمت گذاریه
ممنونم ازت امریکا که هستی
Omid622
۲۰ شهریور ۱۳۹۸آیا امکان داره سدان الکتریکی پورشه
قیمتش بیاد پایین
واقعا این قیمت خیلی زیاده
تو متن بهش هم اشاره شد که حدود ۸۰ هزار دلار گرونتره
یکی پیدا بشه دلیل قیمت بالای پورشه رو بگه ؟؟؟
حسین دهمرد
۲۰ شهریور ۱۳۹۸پورشه کلی خون دل خورده تا برندیگ به این معتبری ایجاد کرده. چرا نباید از قدرت نام پورشه استفاده نکنه؟
ارش
۲۰ شهریور ۱۳۹۸تسلا ماشین فوق العاده ایه تنها مشکلی باهاش دارم ظاهرشه پورشه زیباتره ولی تسلا کاربردی تره
Achtung
۲۰ شهریور ۱۳۹۸رقابت با تسلا سر قیمت وظیفه برندهای ضعیف و متوسطه هیچ وقت از پورشه انتظار ارزونی نداشته باشید حتی اگر فولکس خوردروی گرونتر نسبت به تسلا بسازه باز منطقیه چون فولکس هیچ وقت مثل تسلا خودروی بی کیفیت با قابلیت اطمینان پایین نمیسازه
OMID
۲۰ شهریور ۱۳۹۸اره ولی خودرو متقلب با آلایندگی وحشتناک میسازه:)
Behrouz. anzali
۲۱ شهریور ۱۳۹۸برادر عزیز مطمئن باش در اینده شرکتهای کوچیکی مثل کونیک زگ به مشکل بر میخورن باید زیر مجموعه یکی از کمپانی های قلدر در بیاد . اگه زیر مجموعه فولکس واگن در بیاد بازم این حرفو میزنی؟؟؟؟ بعد از قضیه دیزل گیت فولکس واگن خوشو زود جمع جور کرد و کسی نمیاد بگه با تقلب ماشین میزنه . یه خورده از تعصب الکی بیا بیرون واقع بین باش.
zeg
۲۱ شهریور ۱۳۹۸بازم رفتی سراغ کوئنیک زگ؟!
اینجور نگو! زگ شاهکار مهندسی قرن حاضره.
تازه خبرهای جدیدی ازون توراهه، ولی مثل بوگاتی عجول نیست که هنوز هیچی نیست تو بوق و کرنا کند. میخواد رکورد 400 مایل رو بزنه. اون موقع میخوام ببینم طرفدارا بوگاتی چجور دنبال سوراخ موش میگردن!
OMID
۲۱ شهریور ۱۳۹۸با خرید کونیگزگ توسط فولکس گذشته سیاهه فولکس پاک نمیشه
گرچند که فعلا هم از این خبرا نیست
کونیگزگ هم اوکیه:)
ایشون اومد گند الانو جمع کنه به گذشته استناد کرد که بهشون یاد آوری کردم که گذشته هم اره:)
متعصب کسیه که میگه پورشه به هر حال بهتره ،هر چند گرونتر و کوچیکتر و دارای برد کمتر و شتاب ضعیفتر باشه:)
واقع بینی شمارم دیدیم
OMID
۲۱ شهریور ۱۳۹۸با خرید کوئنیگزگ توسط فولکس گذشته سیاهه فولکس پاک نمیشه
گرچند که فعلا هم از این خبرا نیست
کوئنیگزگ هم اوکیه:)
ایشون اومد گند الانو جمع کنه به گذشته استناد کرد که بهشون یاد آوری کردم که گذشته هم اره:)
متعصب کسیه که میگه پورشه به هر حال بهتره ،هر چند گرونتر و کوچیکتر و دارای برد کمتر و شتاب ضعیفتر باشه:)
واقع بینی شمارم دیدیم
:::فرشاد:::
۲۰ شهریور ۱۳۹۸هیچ دلیلی نداره اونی که با وجود قدیمیتر بودن، مسافت خیلی بیشتری با یک بار شارژ طی میکنه، قدرت و شتاب بهتریداره، فضاش کاملا حجیمتره و البته به شدت قیمت پایینتری داره، قاطعانه برنده این مقایسه نباشه؛ همچنان پرچمدار تسلا رو برتر میدونم.
Saeed
۲۰ شهریور ۱۳۹۸خداییش این چه مقایسهایه؟؟ ماشین ۲۰۱۲ رو با ماشین ۲۰۲۰ مقایسه میکنن؟؟ عین مقایسه فراری ۴۵۸ با کوروت c8 ?
انتخاب شخصی من تسلاست چون هم شیکه هم بزرگ تره هم پرفومنس خوبی داره هم جاداره و حجم صندوقش خیلی بالاست هم ارزونه…پورشه هم پورشهست…همه چیز به پیست که خلاصه نمیشه که? یکی از راه ها واسه نشون دادن خوب بودن ماشین پیسته و تسلا خیلی وقت پیش بدون زدن تایم لپ خودش رو ثابت کرده که بهترین خودروی الکتریکی در زمان خودشه…
ساسان
۲۰ شهریور ۱۳۹۸تسلا انتخاب معقولتریه..هرچنددر یکسری فاکتورها دست برتر با حریفه مثل اعتبار برند یا خدمات یا ایمنی قابلیت اطمینان
ali a
۲۰ شهریور ۱۳۹۸طراحی بیرونی و مخصوصا داخلی پورشه زیباتره…هندلینگ هم احتمالا پورشه بهتره..ولی من طراحی تسلا رو دوست دارم و از لحاظ فنی هم تسلا با اینکه چند ساله تولید میشه میبینید تسلا سرتره … قیمتم که تسلا… کلا تسلا !!
LEWIS HAMILTON (مجید)
۲۰ شهریور ۱۳۹۸به شخصه خوردوسازان ژاپنی رو حریف تسلا نمیدونم. همه ی خودروسازان ژاپنی هم دور همدیگه جمع بشن و یک ماشین بسازن انتظار محصولی خارق العاده تر از تایکان رو نخواهیم داشت. احتمالاً بازم با پوئن قیمت پایین و خدمات پس از فروش و لیزینگ های گسترده بتونن سهمی از بازار برقی رو در اختیار بگیرن
Mohammadreza
۲۱ شهریور ۱۳۹۸چی شد یدفعه؟
ژاپن؟ تسلا؟تایکان ؟
چرا یدفعه زدی جاده خاکی؟
نمیدونستم اینقد آنتی ژاپنی هستی.
قیمت پایین رو اصلا قبول ندارم خودروهای ژاپنی اگه شده یدرصد از فولکس و فورد و فیات کرایسلر گرونتر ان.
در باره لیزینگ:
قبول فروش خودرو های ژاپنی فقط بخاطر لیزینگه پس لیست های رضایت مشتری و وفاداری و… و اختلافشون با فولکس و فورد و فیات کرایسلر رو چجور توجیح میکنی؟
تازه همینکه ژاپن میتونه شرایط فروش خوب رو پیشنهاد بده خودش یه نقطه قوته که نشون میده یچیزی تو چنته داره وگرنه هر چلغوزی از اونور بیاد باید بتونه بهترین پیشنهاد های لیزینگی رو بده.
مجید جان بذار یچیزو کاملا خارج از تعصب بت بگم:
المان ها در زمینه مهندسی مکانیک قوی هستن این قابل انکار نیست اینو حتی در جریان جنگ جهانی دوم و صنعت تانک و هواپیما و… میشه دید.
ولی آلمان ها در صنعت الکتریکی و الکترونیکی جز مدعی های درجه اول دنیا نیستن.
دقت کن غول های الکتریکی دنیا کجایی هستن؟
المان چنتا شرکت بزرگ و شناخته شده در زمینه الکتریک در دنیا داره؟
مجید جان قابل انکار نیسته آسیا شرقی در زمینه مهندسی برق و کامپیوتر خیلی حرف برا گفتن دارن و بطور محسوسی از آلمان جلو تر و پیشرفته تر هستن.
همین تایکان سلول باتری هاشو از کجا تامین میکنه؟ مگه الجی بش نمیده؟
چطور ممکنه کشوری که غول هایی مثل پاناسونیک و سونی و کنوود و… رو داره با الکتریکی شدن صنعت خودرو از بقیه جا بمونه؟
تازه با الکتریکی شدن خودروها باید منتظر قدرت های نو ظهوری مثل چین باشی.
چینی که بیشترین تعداد ابرکامپیوتر رو بین کشورهای جهان داره و شرکت های الکتریکی و فناوریش مثل هوواوی و شیائومی با رشد فروش انفجاریشون دنیا رو انگشت به دهن کردن.
مجید جان درست یا غلط دوس دارم این حرفم یادت بمونه :هرچی خودرو ها از بخش های مکانیکی شون کمتر و به بخش های الکتریکی شون اضافه بشه المان ها بیشتر و بیشتر جایگاه خوب کنونی شون رو از دست میدن و اون رو به برند های آسیای شرقی واگذار میکنن.
Mohammadreza
۲۱ شهریور ۱۳۹۸قرن 21 قرن آسیاست.
مک وال
۲۱ شهریور ۱۳۹۸اگه اهل فن باشی میدونی الکترونیک با الکتریک فرق داره
تو زمینه الکتریکی ژاپن و آسیا حرف اول رو نمیزنه.
البته ژاپن جزو برترین ها هست ولی در خیلی موارد آلمان و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بهترند.
یکیش همین صنعت خودروسازی است که چه بنزینی و چه الکتریکی برتری قطعی با ژاپن نیست .
LEWIS HAMILTON (مجید)
۲۱ شهریور ۱۳۹۸رفیق من خیلی وقته از فاز طرفداری از خودروسازی یک کشور خاص دراومدم. الان دیگه واسم هیچ اهمیتی نداره کدوم خودروساز برتری داره یا نه.
حرفت در مورد عقب افتادن آلمان و جلو افتادن شرق آسیا در خودروسازی رو هم اصلا قبول ندارم. هر چند که اصل موضوعش واسم اهمیتی نداره. از نظر من شرق آسیا استاد تکنولوژی های دست دومه.
من اینجا فقط نظرم رو میگم دوست عزیز. نه از ژاپنیش به من ضرر رسیده نه از آلمانیش بهم سود.
اینکه شما خوشت میاد یا نه ، مشکل شخص شخیص خودته.
Mohammad
۲۱ شهریور ۱۳۹۸اتفاقا از نظر علم الکترونیک ژاپن خیلی حرف ها برای گفتن داره و از پیشگامان این علمه. اگه یه روز وارد ساخت این نوع خودروها بشه مطمئنا دردسر بزرگی برای الکتریکی سازها خواهد شد.
یکی از دلایلی که تا حالا نساخته بحث بازار و اقتصاد هم هست.
Khosrow
۲۱ شهریور ۱۳۹۸نظرات رو که میخونی انگار اومدی مهد / نویسنده مقاله هم قشنگ چرت و پرت استاد کرده / هر وقت متوجه شدید که تسلای نوپا و بی کیفیت رو با جواهرات صدساله المان قیاس نکنید اونوقت میشه کمی امید داشت / با پورشه ازکنار تسلا رد شی کاخ ارزوهای راننده تسی پودر میشه ..
مک وال
۲۱ شهریور ۱۳۹۸حالا تو ایران پورشه برامون قلبه آمال شده. وقتی تو کشورهای غربی بتونی آزادانه و بدور از بازارگرمی ها انتخاب کنی، میبینی که تسلا خیلی ارزش خرید بالایی نسبت به قیمتش داره و انتخاب اون منطقی تره.
درست مثل گوشی که اگر سامسونگ رده A جدید رو در سالهای 2018 و 2019 نساخته بود، الان بعد از هواوی و شیائومی قرار میگرفت.
MAHDI
۲۱ شهریور ۱۳۹۸من هیچوقت از خودروهای برقی خوشم نیومده.ویک خودروی برقی رو فقط در کلاس یه هاچبک کوچیک شهری فقط دوست دارم. اونم نه بعنوان تنها خودرویی که داشته باشم.یعنی اگه قراره حتی یک هاچبک داشته باشم اون ماشین برقی نخواهد بود.مگه یه سدان جذاب و در کنارش یه خودروی کوچیک برقی واسه خیابون های شلوغ!!!!
اما پورشه با ساخت تایکان پادشاه خودروهای برقی جذاب رو ساخته.یعنی یک سدان با طراحی خیره کننده و کابین خیلی زیبا و باکیفیت با مدرن ترین تکنولوژی ها و پرفومنس درگیر کننده که با فروشش ثابت میکنه چرا این قیمت واسه چنین پورشه ای زیاد نیست!!!!!
هرچند اگه به من حق انتخاب بدن بین پورشه تایکان و پورشه پانامرا بدن بدون شک پانامرا انتخابه با اینکه تایکان طراحی جذاب تری داره وشتاب خیلی بهتری داره و خیلی هم مدرن تره اما دلیل انتخابم اون چیزیه که زیر کاپوت پانامراست!!!!!
حسن
۲۱ شهریور ۱۳۹۸من فقط موندم چه رمز و رازیه المانیها یه ماشینا هنوز رونمایی نکردن میبرنش تو پیست 4 روز سرو صدا درست میکنن بعد میبینی مشخصات فنیش از ماشین ده سال قبل پیش پا افتاده تر و کمتره
تمام4 تا مطلب پدالم فقط میگه باطری تسلا در پیست داغ میکنه باطری پورشه داغ نمیکنه . خدا را شکر حداقل یه قابلیت بدون کاربرد داره میشه روش مانور داد .
حالا ببین باطری تسلا چیه در طول مسیر داغ میکنه راندمان و بازدهی باطری پایین میاد اما مسیر بیشتری هم طی میکنه .
تو کشورهای پیشرفته و دارای امکانات شارژ باطری ، ماشین برقی خیلی کاربردیه واقعا داشتنش لذت بخشه.
Alireza
۲۱ شهریور ۱۳۹۸مقایسه قشنگی بود بدون جانب داری
پورشه انتخاب بهتر و تسلا انتخاب معقولانه تره
علی
۲۱ شهریور ۱۳۹۸من اگه تو اروپا باشم پورشه رو انتخاب میکنم ولی در امریکا تسلا رو
soroosh
۲۲ شهریور ۱۳۹۸دوستان عزیز . داداش های گلم لطفا لطفا خواهش میکنم از کلکل های الکی پرهیز کنید .
من کامنت کم میذارم ولی چندین ساله عضو پدال هستم. شاید منو نشناسید. خداوکیلی ی مدته اصلا دوس ندارم بیام تو پدال بخاطر این جروبحث های الکی . دو سه سال پیش بیشتر بخاطر خوندن کامنتها میومدم تو پدال . افسوس که جو عوض شده . من تو فوتبال طرفدار بارسا هستم . از زمانی که مریخی تو بارسا بود بازیهاش رو نگا میکنم ولی هیچ دلیلی نمیبینم که با دیگران بخاطر رئال و بارسا جر و بحث کنم. از بازی بارسا و مسی لذت میبرم و برام مهم نیست یکی بیاد بگه کریس تو دنیا اول هست و مسی هیچی حالیش نیست. از تک تک دوستان خواهش میکنم دست به دست هم بدیم و جو رو عوض کنیم. اگه کلکل میکنید حداقل منطقی و بدور از تعصب باشه که دو نفر مثل من ی چیز مفید یاد بگیریم
پاشایی
۲۹ شهریور ۱۳۹۸پورشه ارزش پول بیشتر رو نداره در حال حاضر که شتاب و سرعت اعداد و ارقام مهمی شدن و تسلا یه ماشین خاصه پول بیشتر به پورشه دادن فقط به اسم پورشه پول دادن هست نه چیز دیگه مدلهای درون سوز پورشه رو نباید مورد مقایسه قرار داد