تسلا در حال سوزاندن پولهای خود بوده و در رسیدن به اهداف تولید خود به مشکل برخورده است اما به نظر میرسد مدل ۳ جدید برای این کمپانی کاملاً سودده است.
نشریه WirtschaftsWoche در مصاحبه با مهندسانی که چندین دستگاه تسلا مدل ۳ را برای خودروسازان آلمانی تشریح کردهاند میگوید این تیم هزینههای ساخت این خودرو را حدود ۲۸ هزار دلار تخمین زدهاند. این میزان هزینه شامل ۱۰ هزار دلار هزینههای تولید و ۱۸ هزار دلار هزینه متریال و دیگر مخارج میباشد.
با توجه به اینکه مدل پایه ۳۵ هزار دلاری این خودرو هنوز در دسترس نیست، به نظر میرسد تسلا با فروش هر دستگاه مدل ۳ پول خوبی به جیب میزند. WirtschaftsWoche میگوید بخشی از این سوددهی به خاطر مجموعه باتری پیشرفتهای است که از عنصر کبالت بسیار کمتری در مقایسه با رقبا استفاده میکند. این موضوع بسیار مهم است زیرا تقاضا برای خودروهای الکتریکی ظاهراً باعث شده قیمت کبالت در یک و نیم سال گذشته سه برابر شود.
اینکه تسلا چگونه به این تکنولوژی دست یافته مشخص نیست اما گفته میشود تسلا و پاناسونیک روشی برای کاهش دو سومی استفاده از کبالت در باتریهای خود یافتهاند. این موضوع بهطور قابلتوجهی هزینههای تولید را کاهش داده و به سوددهی کمک میکند.
یکی از مهندسان یاد شده نیز این موضوع را تأیید کرده و میگوید:
اگر تسلا در هر هفته به تولید ۱۰ هزار دستگاهی دست یابد، مدل ۳ درآمد قابلتوجهی را به ارمغان خواهد آورد.
اگرچه به نظر میرسد مدل ۳ خودرویی سودده است اما همه درباره حاشیه سود بالای این خودرو متقاعد نشده است. کواترز با اریک گوردون پرفسور دانشگاه میشیگان مصاحبه کرده است. او میگوید تسلا در واقع چنین سودی را به دست نمیآورد زیرا سایر هزینهها همچون هزینههای نمایندگیها و مخارج تأسیسات تولید نیز باید در نظر گرفته شوند. او میگوید اگر تسلا مدل ۳ با قیمت حداقل ۵۰ هزار دلاری فروخته نشود به نظرش تجارت خوبی در انتظار این شرکت نیست.
ساسان
۱۳ خرداد ۱۳۹۷طراحی داخلیش فاجعه است
Mohsen
۱۳ خرداد ۱۳۹۷من طراحی های داخلی و تا حدودی خارجی تسلا رو دوست ندارم به نظرم بیشتر از اینکه هدف طراحاش کارایی و زیبایی باشه فقط متفاوت بودن با تمامی خودرو هاست تا نشون بدن ماشینشون با همه خودرو ها متفاوته
البته نظر شخصی من اینه و خیلی ها ممکنه از طراحیش خوششون بیاد
پویان
۱۳ خرداد ۱۳۹۷به نظر من زیادی بزرگش کردن با تبلیغات . در صورتی که نیسان لیف یا فولکس گلف اگر چه برد حرکتی کمتری دارن ولی مناسبتر هستن .ولی این تسلا با تبلیغاتش ذهن همه رو هک کرده .سایتای خود امریکا از خرابی های زیادش گزارش می دن .
Saeed Boroomand
۱۴ خرداد ۱۳۹۷هیچکدومشون قابل مقایسه نیستن با مدل سه، گلف که هیچی، لیف میتونست خوب باشه که مقدار باتری اش کمتره، عمر باتری اش در دراز مدت کمتره، کیفیت ساختش کمتره، مشکل شارژر کم توان رو داره و بردش خیلی کمتره به خاطر بازده پایین ترش. هر جند لیف هم ماشین خوبیه بخصوص اگه که مدل شصت کیلوات ساعتش رو عرضه کنه، پورت شارژ توان بالا روی مدل پایش نصب کنه و قیمتش رو روی سی هزار دلار نگر داره.
سام
۱۳ خرداد ۱۳۹۷تسلا راه درازی را در پیش دارد که خود را به عنوان یک کمپانی درجه یک خودروسازی در سطح جهان مطرح نماید.به نظر می رسد که مدیریت این کمپانی هنوز در مرحله آزمون و خطاست و نتوانسته است این مجموعه را به خوبی ریل گذاری کند.جاه طلبی های ایلان ماسک فراتر از خودروسازی است و همین امر ریسک موفقیت را در این کمپانی سخت بالا برده است.
پویان
۱۳ خرداد ۱۳۹۷در تایید شما باید بگم تسلا هیچ چیز خاصی نداره به جز یه چیز که حکم جادوگری داره .قدرت تبلیغاتی عجیب ایلان ماسک که با وجود اینکه در 4 ماهه اول سال 2018 در امریکا فقط 8132 ماشین تسلا 3 تحویل داره ولی تونسته موفقیت رو به مردم القا کنه .ولی نیسان لیف با این کیفیت به دلیل عدم تبلیغات درست 2500 تا فروخته و گر نه نیسان لیف بهتره .فولکس گلف الکتریکی هم فقط 580 عدد البته خیلی نیست وارد بازار امریکا شده
Saeed Boroomand
۱۴ خرداد ۱۳۹۷مدل سه تازه داره رمپ آپ میکنه الان توی هر هفته به اندازه کل اون چهار ماه فروش لیف داره تولید میکنه و طی چند ماه آینده هر هفته حداقل پنج هزار خروجی خواهد داشت و تا آخر سال احتمالا ده هزار خروجی در هفته.
Lamborghini
۱۳ خرداد ۱۳۹۷با احترام ، از هیچ محصول تسلا تا الان خوشم نیامده
طراحیش خیلی نچسپه !
Divergence
۱۴ خرداد ۱۳۹۷تسلا تمام شهرتش را مدیون مدل S و حالت ludicrous mode است.