تسلا

حل مشکل بازپرداخت به مشتریان ناراضی از آپگریدهای تسلا

این‌ یکی از وضعیت‌هایی است که باید سریعاً توسط تسلا مورد بررسی قرار گیرد. البته این موضوع نباید در مرتبه اول یک مشکل قلمداد شود. ماه پیش بود که خبر شکایت تعداد زیادی از مشتریان تسلا از این شرکت به خاطر آپگرید ناخواسته اما هزینه‌بر محصولاتش شکایت کردند. از یک مالک مبلغ ۹۷۰۰ دلار به خاطر ارتقای تسلا مدل ۳ کسر شده درحالی‌که او چنین درخواستی نداشته است. موضوع مهم اینکه مبالغ صرف شده برای این آپگریدها دیگر قابل‌برگشت نبوده است. ایلان ماسک خودش وارد موضوع شده اما این موضوع تنها زمانی رخ داده که یک نویسنده مشهور در توئیتر چنین موضوعی را مطرح نموده است.

تسلا مدل اس

و حالا به نظر می‌رسد این مشکل حل شده است. گفته می‌شود این خودروساز آمریکایی خط‌مشی خود برای خریدهای ارتقایی نرم‌افزاری را از طریق برنامه موبایلی به‌روز کرده است.

تسلا مدل اس

این موضوع با به‌روزرسانی شرایط خرید آپگریدها انجام شده است. هم‌اکنون گفته شده که مبالغ پرداختی قابلیت بازگشت در ۴۸ ساعت اول انجام خریدها را دارند. ذکر این نکته مهم است که به‌روزرسانی یاد شده تنها برای برنامه موبایلی تسلا صورت گرفته است. مشتریانی که آپگرید خود را از طریق مرکز سرویس تسلا انجام می‌دهند باید با یکی از این مراکز تماس بگیرند تا در صورت انصراف بتوانند مبلغ خود را باز پس گیرند.

تسلا

کل این موضوع که باعث ایجاد اثرات منفی بین برخی طرفداران سرسخت تسلا شده شاید به سادگی قابل‌پیشگیری بود. انجام خریدهای آنلاین به ویژه از طریق برنامه‌های موبایلی چیز جدیدی نیست. برای مثال کافی است به فرایند خرید از آمازون نگاه کنید.

برخی افراد حتی از تسلا به خاطر طراحی اینترفیس موبایلی گیج کننده که می‌توانند منجر به این خریدهای ناخواسته شود شکایت کرده‌اند. این مسئله به همراه خط‌مشی عدم بازپرداخت مبلغ یاد شده باعث شده بود مشتریان بسیار عصبی شوند. همچنین کارمندان بخش سرویس تسلا اطلاعات خوبی در اختیار مشتریان نگذاشته‌اند.

به‌هرحال هم‌اکنون این مشکل حل شده و احتمالاً چندین میلیون دلاری که مشتریان ناخواسته به جیپ تسلا ریخته بودند به آن‌ها باز خواهد گشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    خیلی جالبه که مدیر عامل شخصاً با مشتریان حرف می زنه و به انتقادات و پیشنهادات شان جواب میده…

    1. پویان

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (827 ديدگاه)

      از اون جالبتر و مسخره تر اینه که ارزش سهامش دوم دنیا شده .از فولکس بالاتر .کافیه از تویوتا هم رد کنه تا پرروئی و مسخرگی حباب کامل بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا