اکثر مردم ایران تا ۱۰ میلیون می تونند پول ماشین بدند اما چون تو این قیمت فقط پراید و چند تا ماشین چینی میشه گرفت در نتیجه خنده دارترین کار اینه که بهترینشو انتخاب کنیم چون هیچ کدوم بهتر یا خوب نیستند. برای همین این ۱۰ میلیونو به ۱۰۰ رسوندیم تا هم رقابت جالبی از آب دربیاد هم کارمون احمقانه نباشه. فقط اینجا من یه چیزی بگم اگه شما جز آدم هایی هستید که انتظار دارید یه دکمه تو ماشینتون باشه تا هر وقت بزنید ماشین مثل فیلم ترنزفورمرز تبدیل به یه ادم آهنی بشه و بعدش بیاد کفاشاتونو واکس بزنه و بچه تونو شیر بده و براتون شام بپزه و شب پیشتون بخوابه ( کنایه از امکانات فراوان ) این مقاله رو نخونید اما اگه مثل من براتون فرق نمیکنه ماشین استارتی باشه یا هندلی فقط قدرتش مثل قدرت آرنولدو قیافه مگان فاکس باشه با ما همراه باشید.
ابتدا از ارزان ترینشان یعنی دو ماشین به نام های L90 و 207i شروع می کنیم . خوب این دو تا از بهترین ماشینای زیر ۲۵ میلیون هستند و حداقلش اینه که چینی نیستند دیگه همتون همه چیز این دو تا رو می دونید در کل جفتشون ماشینای خوبیند خوبیه ال نود نسبت به ۲۰۷ اینه که ۵ میلیون ارزون تره خوبیه ۲۰۷ اینه که به زشتیه ال نود نیست . اگه من ۲۵ میلیون داشتم و باید یه ماشین صفر می گرفتم به جای اینکه به خودم فشار بیارم که کدومو بخرم ماشینی میگرفتم که مخلوط این دو تا باشه و اون ۲۰۶ تیپ پنجه.
حالا فرض کنید یه فرشته مهربون اومده ۲۵ تومن دیگه بهتون داده و پولتون رسیده به ۵۰ تومن اون وقت چی میشه گرفت ؟
تو این قیمت رقابت خیلی داغی بین شرکتای خارجی تو ایرانه . منظوره من از خارجی بین المللی بودن رقابت نیستش منظوره من رقابت بین الکره ای هستش حالا وسط کار ممکنه چند تا ژاپنی هم بیاد وسط ولی اصل مطلب چشم بادومی بودنشونه که حفظ شده
Toyota yaris 2012-hyundai i20-kia cerato
اینا بهترین ماشینایی هستند که با ۵۰ میلیون میشه خرید البته دلم می خواست اسم اپل کورسا هم ببرم ولی وقتی که دیدم موتورش فقط ۹۰ اسب بخاره بیخیالش شدم میخواستم مگان هم بنویسم ولی دیدم که مگان داره تاکسی میشه و بنا به ضرب المثل ماشین که تاکسی شه خز میشه گذاشتمش کنار بگذریم حالا بریم ببینیم کدوم یک از این سه تا از همه بهترند.
تویوتا یاریس یکی از ضعیف ترین ماشینای وارد شده به ایران بود حالا جدیدش اومده و خدارو شکر دوباره همون موتور مزخرفو توش گذاشتن اما شباهتش نسبت به باباش فقط تو همین موتورشه . ظاهرش خیلی بهتر و اسپرت تر شده اینو میشه از رینگای ۸ پره اش فهمید توش هم کاملا مدرن تر شده خوده تویوتا فهمید که ایده ی گذاشتن کیلومتر سنج تو وسط داشبورد احمقانست برای همین این کیلومتر سنجو گذاشته تو جای اصلیش. مصرف این ماشین هم کمتر شده بعضی از سیستم هاش عبارتند از روشن شدن خودرو بدون کلید – خروجیه آیپاد- سیستم باز و بسته شدن درها. به نظر اینو تویتا برای جوونا طراحی کرده اما آخه یه جون بیشتر به آدرنالین حاصل از گاز دادن ماشین نیاز داره تا سیستم باز و بسته شدن درها که این آدرنالین با موتور ۸۴ اسب بخار محاله این ماشین همه چیزش خوبه ولی موتورش کارو خراب کرده. این ماشین با موتورش مثل این می مونه که بهترین و گرون ترین کت و شلوارو با دمپایی لا انگشتی بپوشی که همون دمپاییه تیپی که کت شلواره براتون درست کرده از بین میبره.
هیوندای آی ۲۰ برای آدمایی طراحی شده که پولشون به آی ۳۰ نمیرسه . از حسی که توش میشینی و بهت مگیه تو لایق آی سی نیستی برای همین این زیر پاته متنفرم . اما در کل ماشینه خوبیه واز رقیبش که مزدا ۲ میشه خیلی بهتره . وقتی تو ماشین نشستید و مفهمید که موتورش ۱۲۴ اسب قدرت داره دیگه اون حس لعنتی ساکت میشه . این ماشین امکانات فراوانی داره و تو این قیمت بیشترین امکاناتو این ماشین بهتون میده.
سراتو محبوب ترین ماشینه کیا هستش که قیافه خیلی خوبی هم داره مطمئنم خوشگل ترین ماشین تو این قیمت همین ماشینه. قدرت موتورش مثل آی بیسته .توی ماشین واقعا هنرمندانه ساخته شده کیلومتر سنجش واقعا زیباست و زیباتر وقتی میشه که تو شب باهاش رانندگی کنید چون با دیدن چراغ های قرمز دور کیلومتر سنجش یه نوع احساس آرامش همراه با لذت بهتون راه پیدا میکنه که بعدش فکر میکنید خوشبخت ترین آدمه رو زمینید. این حس درست مثل حسی هستش که وقتی همسرتون بهتون از ته دل میگه دوست دارم بهتون وارد میشه .البته این کیلومتر سنج ها تو چند ماه اول بهتون حال میدن بعدش با دیدنشون اونم هرشب اون هم طی چند سال حالتون بهم میخوره همانطور که حالتون از کسی که هر شب بهتون بگه دوست دارم بهم میخوره!
در کل انتخاب سراتو و آی بیست کاملا بستگی به سلیقتون داره ولی اگه من باشم سراتو رو میگیرم.
حالا فرض کنید که فرشته مهربون کیف پولشو جا گذاشته و توش ۲۵ میلیون دیگه هم هست پس الان پولتون به ۷۵ تومن رسیده و موندید که چه ماشینی بگیرید پس این قسمت از مقاله رو بخونید تا بفهمید بهترین گزینه برای خرید چیه . تو ایران با ۷۵ تومن گزینه های زیادی واسه خرید دارید که من بهترینشونو گلچین کردم که عبارتند از ام جی شیش – مزدا سه جدید – نیسان تینا – جنسیس کوپه.
از ام جی شروع میکنیم . ام جی ۲ تا ماشین تو ایران میفروشه که یکیش ام جی ۵۵۰ و اون یکی ام جی ۶ هستش چون ام جی ۶ باحال تر و اسپرت تره پس به نقد اون میپردازیم .
نمیشه به قیافش گفت خیلی خوشگل اما وقتی واردش بشین انگار وارد یه دنیای دیگه شدید فرمونش شبیه فرمون های کادیلاک میمونه اگه با آپشن کیلومترسنج های دیجیتالی بخرینش ضرر نکردید فقط فکر اینو بکنید که شاید یه روزی صفحه کیلومترسنجش قاطی کنه یا اصلا روشن نشه خوب کامپیوتره دیگه ممکنه خراب شه بگذریم موتور این ماشین ۱۷۰۰ سی سیه که ۱۶۰ اسب بخار قدرت داره که بنظر خوب میاد یه ویژگیه دیگه هم این ماشین داره و اونم بی سروصدا بودنشه منظورم بی سروصدا بودن موتورش نیست منظورم اینه که زیاد ماشینه تو چشمی نیستش کمتر کسی دربارش حرف میزنه وقتی خریدینش میتونید به همه خالی ببندید که من اینو ۲۰۰ میلیون خریدمش. این ماشین تقریبا بی عیبه ولی اونطور نیستش که عاشقش بشید. اینو مطمئن باشید که وقتی خریدینش یکی ازتون بپرسه که چه ماشینی خریدید و شما هم بعد از کلی توضیح که این ماشین چی داره چی نداره جوابشو بدید هیچوقت تحقیرتون نمیکنه.
مزدا ۳ : راستش من جرات ندارم از این ماشین ایراد بگیرم چون خیلی طرفدار و عاشق داره من مدل هاچ بکشو نقد می کنم چون خیلی قشنگ تره . اول از موتور ماشین شروع می کنیم . یکی از حجیم ترین موتورها تو این قیمت موتور ۱۹۹۹ سی سی این ماشینه که خیلی خوبه قدرت ماشین از قدرت ام جی ۶ کمتره اما شتاب بیشتری داره مصرفش هم کمتره و آپشن های خیلی بیشتری نسبت به ام جی داره . این ماشین تا زمانی که باهاش تصادف نکنیم عالیه چون قطعاتش کم و گرونه اگه دشمنتون مثلا رقیب عشقیتون مزدا ۳ داره میتونید با زدن یه چکش کوچوله به یکی از چراغاش بهش ۲ میلیون خسارت وارد کنید و اگه ۴ تا چراغشو داغون کنید بیچاره باید پول یه پرایدو به چراغاش بده ولی آخه آدم چرا ۶۵ میلیون و حتی بیشتر پول بده که همش استرس داشته باشه که یه وقت یه مگس بهش نخوره که بعدش باید پول خونشو صرف تعمیرش بده ؟ اما در کل اگه ۷۰ میلیون دارید و یه ماشین چهار در میخواید اینو بخرید به تویوتا کرولا هم فکر نکنید این به یه دلایل طولانی خیلی ازش بهتره از ام جی هم همینطور.
با کیفیت ترین ماشین ایران – ارزان ترین ماشین پر امکانات – جانشین غولی به نام ماکسیما – کلاسیک-بی حاشیه اینها همه مشخصات نیسان تینا هستش بذارید خلاصه مطلبو بگم . این ماشین بهترین ماشین ۴ در زیر ۷۵ میلیونه والسلام. فقط یه بدی داره . و اون حجم کمه موتورشه . یه موتور ۲.۴ لیتری ۱۸۰ اسب بخاری روی یه ماشین معمولی خیلی خوبه اما روی چنین ماشین با ۴.۵ متر طول یه ذره ضعیف به نظر میاد مثلا حریفش که گرنجور هستش یه موتور ۳ لیتریه ۲۵۰ اسب بخار روشه حالا هرچقدر هم بگیم که جعبه دنده تینا این مشکلو رفع میکنه باز هم فایده نداره تینا مثل یه آدمه زشته ( منظور از زشتی یعنی ضعیف ) حالا هرچقدر طرف آرایش کنه ( گیربکس سی وی تی بزاره ) باز هم زشته کاریش هم نمیشه کرد.
و اما بهترین ماشین زیر ۷۵ میلیون، جنسیس کوپه هست. این ماشین فقط به خاطر دو دلیل بهترین ماشین شد و اون هم ۱ موتور ۲ قیمت هستش . اگه بخواید یه موتور عین موتور این ماشین فقط با مارک بنز یا پورشه یا بی ام و بخرید باید حداقل ۲۰۰ میلیون خرج کنید اما با این ماشین فقط با ۷۰ میلیون میشه خریدش تقریبا یک سوم میشه. شتاب صفر تا صد این ماشین فقط ۶ ثانیه هستش یعنی با شتاب پورشه باکستر برابری میکنه و باز هم میگم فقط با ۷۰ میلیون . مهندسان هیوندای بیشتر وقتشون صرف قدرت ماشین کرده اند و زیاد به طراحی به خصوص طراحی داخلی توجه نکرده اند اما تا چند هفته دیگه جنسیس کوپه جدید قراره بیاد که اون خیلی قوی تر از قدیمیست و داخل و بیرونش واقعا زیباست فقط خداکنه اینم قیمتش زیر صد تومن باشه.
حالا دوباره فرض کنید که یه فرشته مهربون دیگه برای اینکه فرشته رقیبشو بدبخت کردیم بهمون۱۵ تومن دیگه داده و پولمون به ۹۰ میلیون رسیده اون وقت چی میشه گرفت ؟
بهترین ماشینایی که تو این قیمت میشه گرفت عبارتند از :
۱- آلفارومئو جولیتا : هدف از ساخت آلفارومئو این بوده که کسایی که پولشون به فراری نمیرسه بجاش اینو بخرند. این ماشین کاملا بوی فراریو میده که این بو از چیزای خیلی کوچیکش مثل کیلومترسنج های مسابقه ای – مارک ایتالیایی – اگزوز ۲ تایی – رینگ ها اسپرت و… بیرون میاد . جولیتا در نگاه اول بیشتر شبیه تخم مرغ میمونه اما اگه یکم با دقت بهش نگاه کنید به زیباییش پی میبرید چون تا حالا چشم های ما به طراحی شرقی و کره ای عادت کرده فکر میکنیم این ماشین شبیه تخم مرغه ولی اینطور نیست و این ماشین سبک دیگه ای از زیبایی رو به همراه داره که به این سبک میگن : سبک اروپایی
چون این ماشین یه جورایی جانشین فراری واسه ادمای غیر پولداره پس دیگه نباید در مورد موتورش حرفی بزنیم فقط من یه سری ارقام میگم تا بفهمید منظورم چیه . حجم موتورش ۱۳۰۰ سی سیه . شاید بگید خوب مزدا ۳ خودمون با حجم ۱۹۹۹ سی سی که اینو میخوره اما باید بگم مزدا با اون موتور ۱۴۷ اسب بخار تولید میکنه اما این با چنین موتور کوچیکی ۱۷۰ اسب بخار تولید میکنه که چنین قدرتی با یه موتور ۱.۳ لیتری چیزی نیست جز رد پای فراری.
داخل ماشین کاملا خوب و راضی کننده است میتونید به صورت سفارشی چرم طبیعی رو صندلی هاش بزارید . تک تک اسباب بازی های کابینش آدمو به وجد میاره مثلا دسته دندش جوری طراحی شده که آدم نمیخواد دستشو از روش برداره. تنها فرقش با فراری تو مصرفشه. برخلاف فراری مصرف این ماشین خیلی کمه و تو شهر صدی ۶.۷ لیتر میسوزونه . واقعا ماشین معرکه ای هستش فقط اینو در نظر بگیرید که اگه یه وقت چراغشو بشکونید باید جای چراغای آلفارومئو چراغ پراید روش بزارید چون فعلا قطعاتش کمیابه.
۲- سوناتا : پرفروش ترین ماشین هیوندای هستش دلیلش هم اینه که نسل بعدی یکی از بهترین ماشینای وارد شده به ایرانه که سوناتا قبلی میشه و دومین دلیلش خط و خالیه که روش انداختنه. خیلی ها میگن آخه این چجور طراحییه معلوم نیست سوار ماشین شدیم یا سوار آپولو ۱۱ خیلی ها هم میگن زیبا ترین ماشین هستش . به هر حال من رو قیافش نظری ندارم . یه روز شده عاشقش بشم و یه روز هم شده که حالم ازش بهم بخوره ( البته اگر سرم به جایی خورده باشه ) . موتور سوناتا ۲.۳ لیتریه و ۱۷۶ اسب بخار تولید میکنه و شتاب صفر تا صدش ۹.۵ ثانیست در کل این اعداد و ارقام زیاد تهوع آور نیست . توی ماشین خیلی هیجان انگیزه همانطور که داخل کابین آپولو ۱۱ هیجان انگیزه . بعد از یه مدت کوتاه میشه از کنسول وسطش و دکمه های روی فرمونش سر در آورد زیاد گمراه کننده نیست . چیزی که تو سوناتا نمیشه منکرش شد راحت بودنشه وهمچنین سواری نرمی که داره . گیربکسش تند تند دنده عوض میکنه ولی بجاش برای تغییر دنده احساس لرزش نمیکنید پس بزارید هرچقدر دوست داره دنده عوض کنه . سوناتا ماشین با کلاسیه و همیشه دید ما به کسی که از سوناتا پیاده میشه نسبت به دید کسی که مثلا از مزدا ۳ پیاده میشه فرق داره. این ماشین تمام خواسته های شما رو براورده میکنه و اینو بدونید تاحالا هیچ کسی هنوز از شکم مادرش زاده نشده که بعد از خرید سوناتا از ماشینش ناراضی باشه . ولی به نظر من توی رقابت ما نمیتونه آلفارومئو رو شکست بده .
۳- اپتیما جدید : اپتیمای جدیدو تو سه حرف میشه توصیف کرد زیبایی-زیبایی-زیبایی . این ماشین بی شک زیباترین ماشینیه که توسط کیا وارد شده و به درد کسایی میخوره که میخوان با ماشینشون چشم مردمو از حدقه بیرون بیارن . قدرت ماشین تقریبا با قدرت سوناتا یکیه تو وزن هم یکی هستند تو صفر تا صد هم همینطور. پس اگه یه آدم چشم بسته رو تو اپتیما بزاریم بعد بهش بگیم این ماشین سوناتا هستش باور میکنه. هم سوناتا هم اپتیما کره ای هستند پس چه چیزی باعث شده اپتیما ۱۰ میلیون گرون تر باشه ؟ جواب اینه : قیافش . پس شما باخرید اپتیما در واقع ۱۰ میلیون فقط دارید پول قیافه میدید . داخل ماشین خیلی پیچیدست برای اینکه بتونید از دکمه های تو کنسول وسطش با فرمونش سر در بیارید باید حداقل مدرکتون لیسانس باشه. اخه نمیدونم این چه باور غلطیه که هرچی تکنولوژیه ماشینو بیشتر به رخ بکشی باعث زیبا به نظر اومدنش میشه به خدا این زیبایی نیست. آخه یعنی چی مهندسان ماشین هرچی دکمه به ذهنشون میرسه میزارن تو کنسول وسط نمیدونم شما کنسول رولزرویس گوستو دیدید یا نه؟ وقتی تو رولزرویس بشنید ماشین بهتون میگه نمیخواد خودتو درگیر این کنی که تو فلان دما باد تایرهام چقدر باشه تو فقط به من بگو کولر میخوای یا بخاری باقیشو بسپر به من. به این میگن زیبایی . خدا موقع خلق انسان میتونست گوشتو و رگ و استخونا و ماهیچه ها و ( تکنولوژی انسان) بیرون بزاره ولی چون میخواست بنده هاشو زیبا بیافرینه یه چیزی به نام پوست گذاشت رو همه این ها تا سادگی رو بوجود بیاره . درکل اپتیما بخاطر قیافش از سوناتا بهتره ولی نمیشه مارک کیا رو با مارک الفارومئو مقایسه کرد پس هنوز آلفا اوله.
۴- لاگونا کوپه : این برای آدمایی هستش که نمیخوان جنسیس کوپه داشته باشند میخوان یه ماشین دو در خوشگل تر داشته باشند براشون هم مهم نیست قدرت ماشینشون صرف قیافه ماشین بشه و دوست دارند ۱۵ میلیون بیشتر بدن فقط بخاطر مارک رنو . این ماشین از جنسیس کوپه انحصاری تره ولی بازم معنی نمیده که ۱۵ میلیون گرون تر باشه . لاگانا کوپه به هیچ وجه در حد جنسیس کوپه نیست شاید بتونه با لکسوس ای اس رقابت کنه ولی زورش به جنسیس نمیرسه.
۵- لاتیتود : جدی ترین رقیب جولیتا همین ماشینه . لاتیتود نمونه کامل یه ماشینه. تو هیچ چیز کم نداره چون امکانات رفاهیش از جولیتا بیشتره همین باعث بیشتر شدن وزن ماشین شده و در نتیجه شتاب ماشینو از جولیتا کمتر کرده ولی شتاب ماشین کم نیست. کیفیت این ماشین نسبت به ماشینای کره ای خیلی بیشتره توش که میشنید کاملا احساس میکنید توی یه ماشین اروپایی هستید اگه یدونه از اینا بگیرید باید ماساژ دهندتونو اخراج کنید چون لاتیتود خودش ماسژتون میده ( البته فقط برای صندلی راننده ) حتی صندلی های چرمش میتونه کمر و نشیمنگاهتونو گرم و سرد کنه ! امکانات این ماشین حرف نداره. و اما قدرت . قدرت این ماشین جوری نیست که امکانات رفاهیه توی کابینو کوفتتون کنه ۲۴۰ اسب بخار همیشه مواظبه که چنین اتفاقی نیفته البته درسته قدرتش از آزرا و اریون کمتره ولی عوضش قیمتش ارزون تره فقط بدیش مصرفشه که صدی ۱۵.۵ لیتره !
درکل نباید لاتیتود رو با جولیتا مقایسه کنیم . جولیتا یه ماشین چهار در جوون پسنده لاتیتود یه سدان کامله اگه بین این دو تا گیر کردید که کدومو بخرید یه نگاه به شناسنامتون بکنید اگه سال تولد شما از ۱۳۵۸ بیشتر باشه جولیتا رو بخرید پس قهرمانای ۹۰ میلیونی این دو تا شدند.
خوب حالا فرض کنید لپ لپ خرید و از توش ۱۰ میلیون جایزه درآوردید حالا چی میتونید بگیرید؟
۱-کمری ۲۰۱۲
2- آزرا ۲۰۱۲
3- کادنزا
اول از کمری شروع میکنیم . اگه بریم از یه خارجی بپرسیم اولین چیزی که با گفتن واژه تاکسی به یاد میاری چیه ؟ صد در صد میگه تنها ماشینی که به فکرم میاد کمریه . ( به این دلیل میگم خارجی چون تو ایران با گفتن تاکسی اولین چیزی که یادمون میاد اینه که بریم تاکسیمونو که گذاشتیم تو گوشه پارکینگ تا از کارت سوختش استفاده کنیم قایم کنیم ) . حالا کمریه جدید اومده و با یه اختلاف قیمته وحشتناک نسبت به قبلی پیداش شده به نظر من قیافه این ماشین یه سری چیزهایی رو اضافه داره مثلا هواکش های جلوش زیادی دراز هستن و خطوط تیز زیادی توشون استفاده شده درحالی که کمری ماشینیه که به خطوط نرم معروفه. چراغای عقبش که نصفه هستند دکمه های روی فرمونش که شبیه دکمه های وسط دسته ایکس باکس هستش به فرمونش نمیاد. امیدوارم قیمتش کمتر بشه چون تمام رقیباش ۱۰ میلیون ازش ارزون تر هستند. قدرتش فقط ۵ اسب بخار از سوناتا یا اپتیما بیشتره. نمیدونم این ماشین تو این قیمت چی کار میکنه هیچ حرفی دربرابر گرنجور یا کادنزا نداره. اگه قیمتش بیاد پایین مطمئنا وضعش بهتر میشه چون این ماشین تو این بازه قیمت مثل الهلال تو لیگ برتر انگلیس میمونه!
حالا کادنزا : اگه جنسیس کوپه رو حساب نکنیم این ماشین قوی ترین موتور زیر ۱۰۰ میلیونو داره. این موتور یه موتور ۳.۵ لیتریه که ۲۸۶ اسب بخار تو دور موتور ۶۶۰۰ دور در دقیقه تولید می کنه. اگه تویوتا اریون جدید فقط ۲۰ میلیون ارزون تر بود با ۳۳۶ اسب بخار اینو خورده بود. طراحی کابین توش بدک نیست. قیافه ماشین از پشت خوبه از جلو هم اگه با دید مثبت نگاه کنیم قابل قبوله. آخه نمیدونم واسه چی زیر چراغاشو باد کردن انگار ماشین گونه گذاشته. اما اگه شب باشه دیگه کسی بوتاکس شو نمیبینه و چیز های خیلی بهتری مانند چراغای ال ای دی رو می بینه. این ماشین به لوکسیه اپیروس نیست ولی جانشین خوبی براش میتونه باشه. اگه مصرفش ۱۵ لیتر نبود می تونست لقب بی نقصیو بگیره. مطمئن باشید با خرید این شما یکی از بهترین ماشینای ایرانو گرفتید و به انتخابتون افتخار کنید. حالا باید ببینیم میتونه گرنجور رو شکست بده؟
آزرا (گرنجور): این ماشین نمی خواسته مثل نسل های قبلیش باشه. مثلا اسمشو عوض کرده و طراحیشو از سبکه کره ای بیرون آورده و به سبک اروپایی نزدیک کرده. گرنجور درست مثل کسیه که تمام هفت جدش دکتر بوده ولی این نمیخواسته دکتر بشه میخواسته بره تو کار راک و گیتاربرقی واسه همین اسم و رسمه خودشو عوض کرده. داخل ماشین مثلا صفحه ی نمایشش یا دریچه های کولرش مثل سوناتا هستش فقط خط هاشو کش دادن . چیزی که تو این ماشین زیاده امکاناته اگه قرار باشه امکاناتشو بگم همه ی شما باید بعد مطالعه مقاله یه عینک برای خودتون بگیرید. قدرتش ۲۵۰ اسب بخاره از کادنزا کمتره ولی باز هم خوبه. مصرفش هم ۱۰ لیتره که خیلی از کادنزا بهتره. اگه آزرا قبلی رو با این تو یه مسابقه درگ بزاریم به راحتی میبازه ولی باز هم اشکالی نداره. نمی دونم چرا بیخودی از این ماشین تعریف می کنم؟ فکر کنم اوقدری منو تحت تاثیر قرار داده که نمیتونم ازش بد بگم. حتی اگه بخوام بد هم بگم چیزی نمی تونم بگم چون واقعا نقصی نداره. گرنجور بهتریت گزینه برای عاشق شدنه ومطمئنم هرکی این ماشینو بخره اگه متاهل باشه بیشتر از همسرش عاشق این میشه من همین جا آزرا رو بهترین ماشینبین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیونی اعلام می کنم.
خوب نقد ماشینا تموم شد و اما مونده که بهترین ماشینو از بهترین ها در بازه های قیمتی مختلف انتخاب کنیم . این کارو من نمیکنم شما قراره بهترین ماشین زیر صد میلیونو انتخاب کنید فقط کافیه در پایین به ماشین مورد نظرتون رای بدید اگر هم ماشین مورد نظرتون تو گزینه ها نیست میتونید اسم اونو تو کامنت ها بزارید و تو اونجا منتظر لایک مردم باشید ممنونم که این مقاله رو خوندید. آرزوی بهترین ماشین ها رو براتون دارم.
نویسنده میهمان: امیر وزیری
[polldaddy poll=6320426]
ربیعی
۲۸ خرداد ۱۳۹۱خواهش می کنم در باره ی خودروها منسفانه قضاوت کنید.با کمی مطالعه در باره ی خودرو مطالب شما بهتر می شود.این مطلب بسیار ابتدایی است و برای یک سایت خودرو نمی شود استفاده کرد.
مثلا درباره ی کمری2012 که معلوم است اطلاعات شما فقط از روی عکس های این خودرو به دست آمده است.
وبا مطالعه ی بیشتر می توان مطالبی شایان تر ارائه داد.
به امید مطالبی جامع تر.
ربیعی-مدیر نمایندگی تویوتا(رسالت)
منتقد
۲۸ خرداد ۱۳۹۱آقای ربیعی که به متن ایراد میگیرید. اطلاعات خودتان هم خیلی خوب به نظر نمیرسد: «منصفانه» نه «منسفانه»!
MATIN
۲۹ خرداد ۱۳۹۱جناب ربیعی عزیز …
اکثر این کسایی که هستن از ماشین ها اطلاعات جامع دارن و اگه سایت اشتباهی کنه این دوستان با اطلاعات خودشون تکمیل میکنن …
فرید
۳۰ خرداد ۱۳۹۱تویوتا کمری که به درد نمی خوره با این قیمت ها، چون نه موتور دارد و نه آپشن، فقط الکی گران است.
alireza
۳۰ خرداد ۱۳۹۱یک سوال جناب آقای فرید شما فرق 2012 با 2011 را می دانید؟
فرق حجم موتور 3500 با 2400 چطور؟
می دانی 30 هزار دلا چند صفر دارد که می گویی گران است؟
اصلا آپشن می دانی چیست؟
آقای فرید که بی معنی کامنت می گذاری و سایر کاربران عزیر کمری غوغای بازار آمریکا است برای آگاهی بیشتر به لینک زیر مراجعه بفرمایید:
http://www.persiancall.net/archives/5281
فرید
۳۰ خرداد ۱۳۹۱alireza
لحن صحبتت اصلن خوب نیست.
ولی من مطلبو بیشتر توضیح میدم.
کمری های ایران اکثرن 4 سیلندر هستند، 6 سیلندر بسیار بسیار کم و نایاب است، مدل 2012 کمری هم که نمایندگی 2.5 رو قراره بفروشه، اکثرن هم کمری کم آپشن ترین ماشین های ایران بوده نسبت به رقبا.
تویوتا یاریس و کرولا که با موتورهای 1300 و 1800 از ضعیفترین خودروها هستند در محدوده ی قیمتی خودشان، در این محدوده از گرانترین خودروها هستند.
پس این خودروها نه دارای قیمت مناسب، نه دارای موتور و نه دارای آپشن نسبت به رقبا هستند.
حالا دیگه باید معنی کامنت رو فهمیده باشی.
ariya
۲۸ خرداد ۱۳۹۱به نظر من تا 25 تومن با توجه به علاقه ایرانی ها به سفر و نیاز به یک خودروی هاچ بک دیده نمیشه پس میتونیم که خودرو زشتی مثل L90 بگذریم و بریم سراغ 206 صندوق دار V9 که هم صندوق داره و هم موتور قوی داره.
تا 50 تومن هم کاملا باهاتون موافقم میشه به جای یاریس و i20 بریم سراغ سراتو 1600 که بهترین ماشین تو اون قیمته.
تا 75 تومن هم هیچ وقت یه ایرانی به استثناء جوانان پولدار بدنبال آلفا نمیرن اگه من انقدر پول داشتم یه تویوتا فرچیونر می خریدم که هم جاداره هم ژاپنیه و هم موتور قوی داره.
تا 90 تومن با کمری خیلی موافقم که هم نسبت به نسل قبلش خوشگل تر شده و هم موتور و امکاناته بهتری داره
سجاد
۲۸ خرداد ۱۳۹۱ممنون از وقتی که واسه نوشتن این مقاله گذاشتین!
مگه گرنجور ۲۹۳ اسب نیست؟
به نظر من بهترین ماشین زیر ۱۰۰ همون جولیتاست
البته اگه ماشین های ویران خودرو رو در نظر نگیریم.
شاهین
۲۸ خرداد ۱۳۹۱تا وقتی که دلار با نرخ آزاد و عوارض 110% باشه…:-D
قیمت ماشینها میشه 4 برابر… در این صورت انتخابی غیر از پراید نمی شه داشت.
البته تا چند وقت دیگه با 10 میلیون هم دیگه نمیشه پراید خرید !!!
امیر
۲۸ خرداد ۱۳۹۱نیازی به چند سال دیگه نیست دوست من
همین الآن هم قیمت پراید از 10.000.000 میلیون عبور کرده
باور ندارید !!!؟؟؟
خودتون ببینید
https://saipa.iranecar.com/SaleCondition.aspx
kian
۲۸ خرداد ۱۳۹۱بهترین ماشین جنسیس هستش و بقیه در حد مقایسه باهاش نیستن
sky.boy
۲۸ خرداد ۱۳۹۱آقا امیر خیلی حال دادی با این بررسی زیبایی که کردی.واقعا ممنون.خدا قوت
sky.boy
۲۸ خرداد ۱۳۹۱راستی mvm315 رو یادتون رفت که به نظر من بهترین خودرو زیر 20 هستش بازم ممنون
salar
۲۸ خرداد ۱۳۹۱واقعا این مطلب خیلی ابتدایی و اصلا در سطح سایت شما نبود . ازرا بهترین ماشین زیر 100 ؟!!!!!!!!!!
حامد
۲۸ خرداد ۱۳۹۱تشکر از کار جالبتون
من چون جولیتا دوست دارم فقط همون رو خوندم
فکر کنم حجم موتور جولیتا 1368 باشه نه 1300 که معمولا گرد میششه به 1400
جولیتا و جنسیس کوپه تنها خودروهای زیر 100 میلیونی هستند که آدم رو وسوسه میکنن
علی
۲۸ خرداد ۱۳۹۱با عرض معذرت خدمت نویسنده این مقاله نمیدونم ایشون فقط براشون انگار آپشن مهم هست یا کلا مطالعه در زمینه فنی ندارن در قسمتی از این مقاله هیوندای i20 از مزدا2 بهتر تشخیص داده شده جالبه تو اروپا که ا20 محلی ار اعراب نداره از نظر آپشن بله قبول دارم از مزدا2 بالاتره ولی یکم در زمینه فنی و موتوری و تکنولوزی که پشت مزدا2 هست رو مطالعه میکردید متوجه مشدید که i20 از لحاظ کیفیت و فنی در حد مزدا2 نیست موتور مزدا 2 از نوع VVT هست یعنی Variable Valve Timing که باز و بسته شدن سوپاپ ها با کامپوتر ماشین کنترل میشود با توجه به میزان قدرتی که از ماشین خواسته میشود که باعث کاهش شدید مصرف سوخت و افزایش شتاب که متاسفانه ما تو ایران کسی این مطالب رو دنبال نمیکنه همه دنبال اینن که ماشین سان روف داره یا نه یا صندلیش برقی یا نه !!! ای بابا همین میشه 206+ رو میگن207 رانا متولد میشه !!!!
حمید
۲۹ خرداد ۱۳۹۱VVT امروزه یک تکنولوژی دست چندم هستش i20 که داره سمند ملی هم داره!
انجین مزدا هیچ برتری خاصی نسبت به آی 20 نداره مگر علاقه شما به این خودرو.
علی
۲۹ خرداد ۱۳۹۱به هیچ عنوان دسته چندم نیست ای بابا سمند موتور ملی مثل این که خودتون این موتور و تولید کردید این موتور ملی رو ساده ترین امکانات مشکل داره این موتور رو با موتور مزدا مقایسه میکنید !!! نه من نه سازنده مزدا هستم نه تعصب دارم من دلم میخواد مردم گول نزنیم از رو جو گیری هم نظر ندیم نویسنده مقاله i20 رو یا یاریس و برسی میکنه بعد اپل کورسا رو با اون قدمت و پیشینه و صاحب علم و کیفیت تو ساخت کنار میزاره واقعا خنده داره یا همینطور مزدا2 که جز با کفیت ترین هاچ بک ها در اروپا هستن مردم اروپا مثل ما به خودرو نگاه نمیکنن از یک هاچ بک شهری انتظار موتور 2000 سی سی ندارن که شما میگید اپل کورسا ضعیفه یعنی شما از شرکت طراح آدام اپل بیشتر متوجه میشید !! اونا از رو شکمشون ماشین طراحی نمیکنن مزدا 2 از باد هوا بهترین هاچ بک 2010 نشده انوقت ما تو ایران با 206 مقایسش میکنیم !!!
سینا
۳۱ خرداد ۱۳۹۱مزدا ۲ از باد هوا بهترین هاچ بک ۲۰۱۰ نشده انوقت ما تو ایران با ۲۰۶ مقایسش میکنیم !!! آخه تو که این حرفو میزنه چه اطلاعاتی راجع به ۲۰۶ داری؟!! ۲۰۶ دو سال پرفروشترین ماشین اروپا شده، دو بار قهرمان مسابقات WRC شده، پرفروشترین ماشین کمپانی پژو در کل تاریخ هست، این ماشین طراحی سال ۱۹۹۸ هست یعنی ۱۴ سال پیش ولی هنوزم کاملا جذاب و جوان پسنده، ولی مزدا ۲… به هر حال منم موافقم که مزدا ۲ و ۲۰۶ نباید با هم مقایسه بشن، چون مزدا ۲ یک هزارم افتخارات ۲۰۶ رو نداره. در ضمن اینکه گفتی مردم اروپا مثل ما به خودرو نگاه نمیکنن و از یک هاچ بک شهری انتظار موتور ۲۰۰۰ سی سی ندارن بازم اشتباهه، چون همین ۲۰۶ موتور ۲۰۰۰ سی سی با قدرت ۱۷۵ اسب بخار هم داره. خداحافظ!!!
علی
۳۱ خرداد ۱۳۹۱همینه که میگم از رو جو گیرس نظر میدیم بله عزیزم 206 سال 98 پر فروش بوده ولی سال 2010 هم مزدا2 بهترین هاچ بک اروپا شده اپل کورسا 94 که تو ایران هست اگه به حرف شما بخوام نظر بدم بله از 206 هم جذاب تر هست چه ربطی داره 206 تو مسابقات اتومبیل اول شده یا آخر چه حرفی هست اخه اونایی که واسه اون مسابقه ساخته میشن کلا از نظر موتوری و سیستمها متفاوت هستند بابا یکم فکر کنید مزدا2 هم مدل مسابقای داره موتور 2000 داره کلی سیستمهایی داره که تو مدلهای Ecconomy نداره من وقتی میگم منظورم مدلهایی از 206 هست که از طرف کارخانه برای مردم ساخته میشه نه مدلهای مسابقای اونها !! بیخیال کلن دمه ایران خودرو و سایپا گرم که واسه مملکت ما بهترین همین پراید 131 و نسیم و صبا و رانا و این آشغالاست هنوز ملت ما فلسفه ساخت یک هاچ بک با یک خودرو سدان نمیدونن دونبال موتور 3200 تو مزدا2 میگردن بیشتر از اینم نباید انتظار داشت !!!!
سینا
۳۱ خرداد ۱۳۹۱خوشگلم! اولا ۲۰۶ سال ۹۸ پرفروشترین ماشین اروپا نشده و دو سال متوالی یعنی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ این افتخار بزرگ رو به دست آورده، ثانیا میدونم که ماشینهای مسابقه ای هیچ چیزشون با مدل عادی همون ماشین مشترک نیست ولی ماشینی رو برای تبدیل به نسخه ی مسابقه ای انتخاب میکنن که پتانسیلشو داشته باشه، پژو این همه مدل داشته ولی چرا ۲۰۶ رو انتخاب کرده؟ فکر نمی کنم با قرعه کشی انتخاب کرده باشه! ثالثا موتور ۲۰۰۰ سی سی ۲۰۶ با قدرت ۱۷۵ اسب به قول شما برای فروش به مردم ساخته شده و مدل مسابقه ای نیست. در ضمن منظور من این نبود که مثلا تیپ ۲ از مزدا ۲ بهتره، منظورم این بود که از نظر کلی ۲۰۶ از مزدا ۲ سرتره، چون مثلا ۲۰۶ مدل ۱۷۵ اسبی هم برای فروش داره ولی مزدا ۲ نداره، ۲۰۶ مدل کوپه کابریولت داره ولی مزدا ۲ نداره. شما در نظر بگیر ۲۰۶ با اینکه ماشین جدیدی نیست ولی همین تیپ ۵ و ۶ هر دو تاشون ترمزشون در هر ۴ چرخ دیسکی هست ولی مزدا ۲ که خیلی از ۲۰۶ جدیدتره ترمزش در ۲ چرخ جلو فقط دیسکیه و در عقب از نوع کاسه ای هست. به هر حال مزدا ۲ هم در کلاس خودش جزء ماشینهای خوب به شمار میاد ولی اینکه با تمسخر بگی مزدا ۲ رو با ۲۰۶ مقایسه می کنن خیلی بی انصافیه. موفق باشید…
حامد
۲۸ خرداد ۱۳۹۱بهترین ماشین زیر صد میلیون توی ترافیک تهران چیزی جز فرقون نیست.
راه صافتو میری یکی دیگه می زنه ماشینو داغون میکنه یا اینکه یه جا پارک کردی میای میبینی از صد جا مالوندن یا چیزهایی امثال اینها…
من صد میلیون داشتم میرفتم یک کشوری اونجا ماشین 200 میلیونی رو با کمتر از 100 میلیون خودمون می خریدم…
فرشید
۲۸ خرداد ۱۳۹۱پس کیا موهاوی و و هیوندای وراکروز و کراس اور ها رو چرا ننوشتید
hossein
۲۸ خرداد ۱۳۹۱واقعا مقاله خوبی بود دستت درد نکنه
مهرداد
۲۸ خرداد ۱۳۹۱به نظر من که مقاله ی فوق العاده ای بود
انتخاب من آلفا جولیتا
alireza
۲۸ خرداد ۱۳۹۱واقعا جنسیس ماشین توپیه . ممنون از نویسنده براى زحمتى که واسه این مقاله کشیدید
MATIN
۲۸ خرداد ۱۳۹۱ممنون از مقاله و رای گیری..خب هرکی از جهت کاربری از خودرو و سلیقه شخصی خودش یه ماشین و انتخاب میکنه به کنار از کیفیت ساخت و تولید و…
ناشناس
۲۸ خرداد ۱۳۹۱آلفا رومئو جولیتا روی شاسی وپلتفورم بهینه شده فیات استیلو وفیات براوو ساخته شده!(http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Giulietta_(2010
اگه فرار باشه به ماشینی نزدیک باشه اون ماشین ظاهرا بیشتر فیاته تا فراری! هرجند خودروی قابلی هست وجوایز زیادی رو هم برده اما به هر حال توی خط تولید فیات ساخته میشه نه فراری و مازراتی.
درمورد ام جی کسی ماشین ساخت یه کمپانی ورشکسته خریداری شده توسط شرکت چینی saic رو با یه ماشین دویست ملیونی اشتباه نمیگیره!اگه هم گرفت مطمئن باشید یارو ارزش پزدادن نداره!
ضمنا رنو لاتیتود ساخت شرکت سامسونگ موتوره! http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Latitude
خوبیش اینه میشه با مارک گوشی ست کردش!یا حتی لباسشویی
Designer
۲۹ خرداد ۱۳۹۱latitude کاملا توسط رنو دست شده در سال 2010 و از روی توسعه پلت فرم نیسان / رنو شبیه سازی شده (نه خود پلت فرم، حتی اگه خود این پلت فرم هم بود اصلا مهم نیست )و همینطور تو محصولات سامسونگ رنو هم استفاده میشه
آلفا رومو هم که کاملا اشتباهه،
فیات و فراری هر دو در همین کشور ایتالیا ساخته می شن و فقط هدف ساختشون متفاوت هست (این خیلی بده که همیشه به نام وشکل و تاریخ چه ایی که تو ذهنومون از چیزی یا کسی ساختیم قضاوت می کنیم، به جای بررسی فنی و قابلیتها)
سامسونگ هم رتبه اول فروش محصولات پیشرفته الکترونیکی رو داره ، و اگه در طراحی بدنه خودرو یا حتی سایر اجزا (حتی به کمک کمپانی رنو) حرفی برای گفتن داشته که البته داره، باید به صورت فنی بررسی بشه نه با پیش قضاوت و حرف های بی پایه و اساس
سینا
۳۱ خرداد ۱۳۹۱عزیز من فراری زیر مجموعه فیات هست. بزرگترین کمپانی خودروسازی ایتالیا فیاته! میدونستی؟!!
mostafa
۲۸ خرداد ۱۳۹۱salam kili khob bod.mer30
امیر
۲۸ خرداد ۱۳۹۱* / * / * / * / * / * / * / * / * / * / * / * / *
چرا بیخودی تورم ایجاد می کنید !!!؟
جولیتا فول آپشن 75 میلیون ثبت نام میشه
اون قیمت 90-95 میلیون برای یک عده سود جو که در قبال 2 ماه می خوان25 میلیون به پولشون اضافه کنن
* / * / * / * / * / * / * / * / * / * / * / * / *
رحیم
۲۹ خرداد ۱۳۹۱راست میگه این آقا امیر. تازه لتیتودم 70 میلیونه نه 90 میلیون
a-x1
۲۸ خرداد ۱۳۹۱حاجی!! واسه بچه 3 ساله کتاب قصه می نوشتی؟
پدال هم پدال سابق….
میثم
۲۸ خرداد ۱۳۹۱واقعا برای یه سایت خودرو این مقاله آبرو ریزیه.دوست عزیز اول برو یکم مطالعه کن بعد مطلب بنویس.تو سایت که آدم نمیاد نظر خودشو بده.نظر کارشناسی و فنی رو ارائه میده.
Designer
۲۸ خرداد ۱۳۹۱امیر جان مقاله حالبی بود و همینطور سبک جالبی
Designer
۲۹ خرداد ۱۳۹۱البته به جز آلفا رومو ،Renault sport Monitor (Renault Megane RS) هم جزو فوق العادهاست
حجم موتور 2000 با مصرف فوق العده پایین
و شتاب 0-100 عجیب 6.1 ثانیه و موتور قویتر از آزرا
و ماشنیهای 3000
یه عکس زیبا
http://www.ausmotive.com/images2/Renault-Megane-RS250-11.jpg
امیر
۲۹ خرداد ۱۳۹۱عزیزم قیمت این ماشین 115 میلیونه !!!
MATIN
۲۹ خرداد ۱۳۹۱خوب هرکی بستگی به سلیقه خودش و نو کاربریش از یه ماشین با در نظر گرفتن کیفیت و ساخت وقیمت ماشین انتخاب میکنه … ولی همیشه باید استراتژیکی برای خرید خودرو فکر کرد و این موضوع به کلی دز ایران متفاوته..
فرید
۲۹ خرداد ۱۳۹۱جولیتا 77 تومنه فول آپشن و اتوماتیک هست پس نیاز نداری زیاد دستت رو دنده اش باشه :)
ماشین کوچکی هم هست و فکر می کنم زیر مجموعه فیات می باشد.
نیسان تینا 80 تومنه مدل high.
نویسنده این مقاله زیاد با قیمت ها آشنا نبود.
Sam
۲۹ خرداد ۱۳۹۱اینا که همش سلیقه بود ولی من از این ماشینهای ۵۰به بالا چندتاییش رو سوار شدم و جای تویوتا آریون رو خالی میبینم
ماشینی پرقدرت و نرم بااصالت که من واقعاً اون رو تایید میکنم
کسایی که ماشین بازن میدونن منظور من چیه
و کادنزا هم بسیار پرقدرت و باآپشن هستس و واقعاًگرانجور هم بعنوان یک خودرویی که حد کافی و متعادلی از قدرت و زیبایی و حدعالی از آپشن رو داره تایید میشه
البته خودروهایی مثل اسپورتیج و سرنتو و …هم تو این بازه قرار میگیرن که ظاهراًنویسنده بدلیل عدم آشنایی بررسی نکره همونطوری که خودروهای چینی رو جاانداخته!
ولی تا ۱۰۰میلیون تومان بهترین انتخاب تویوتا آریونه
والسلام
ali89
۲۹ خرداد ۱۳۹۱این بدترین و سطح پایین ترین و جانب دارانه ترین مقاله پدال بود واقعا متاسف برای خودم که وقت گذاشتم و اونو خوندم
لااقل اگه برای وقت خودت ارزش قائل نیستی و فقط به فکر جیب مبارکی به شعور مردم توهین نکن
alireza
۳۰ خرداد ۱۳۹۱کارت درسته این با معنی ترین کامنتی بود که خوندم
شهرام
۲۹ خرداد ۱۳۹۱ایول به ali89
ایدین
۲۹ خرداد ۱۳۹۱/////////////////////////////////////////
سایت شما سایت تخصصی خودرو هستش
این طرز نوشتن به درد مقاله نمیخوره به درد قصه برای کودک مناسب تره
البته فکنم نویسندتون کتاب قصه زیاد میخونه!!!
//////////////
ممدوتال
۲۹ خرداد ۱۳۹۱خوب بود، ولی داری قیمت ماشین ها رو همین طوری بالا می بری فکر کنم فرشته مهربون زیادی پول تو جیبت گذاشته، همچنین چند تاماشین دیگه هم می تونست توارزیابی شما قرار بگیره که در این صورت مقاله کاملتر بود.
مهرداد
۲۹ خرداد ۱۳۹۱امیر اقا به حرف اینا گوش نکن . سبکت خیلی خوبه به کارت ادامه بده