اکثر مردم ایران تا ۱۰ میلیون می تونند پول ماشین بدند اما چون تو این قیمت فقط پراید و چند تا ماشین چینی میشه گرفت در نتیجه خنده دارترین کار اینه که بهترینشو انتخاب کنیم چون هیچ کدوم بهتر یا خوب نیستند. برای همین این ۱۰ میلیونو به ۱۰۰ رسوندیم تا هم رقابت جالبی از آب دربیاد هم کارمون احمقانه نباشه. فقط اینجا من یه چیزی بگم اگه شما جز آدم هایی هستید که انتظار دارید یه دکمه تو ماشینتون باشه تا هر وقت بزنید ماشین مثل فیلم ترنزفورمرز تبدیل به یه ادم آهنی بشه و بعدش بیاد کفاشاتونو واکس بزنه و بچه تونو شیر بده و براتون شام بپزه و شب پیشتون بخوابه ( کنایه از امکانات فراوان ) این مقاله رو نخونید اما اگه مثل من براتون فرق نمیکنه ماشین استارتی باشه یا هندلی فقط قدرتش مثل قدرت آرنولدو قیافه مگان فاکس باشه با ما همراه باشید.
ابتدا از ارزان ترینشان یعنی دو ماشین به نام های L90 و 207i شروع می کنیم . خوب این دو تا از بهترین ماشینای زیر ۲۵ میلیون هستند و حداقلش اینه که چینی نیستند دیگه همتون همه چیز این دو تا رو می دونید در کل جفتشون ماشینای خوبیند خوبیه ال نود نسبت به ۲۰۷ اینه که ۵ میلیون ارزون تره خوبیه ۲۰۷ اینه که به زشتیه ال نود نیست . اگه من ۲۵ میلیون داشتم و باید یه ماشین صفر می گرفتم به جای اینکه به خودم فشار بیارم که کدومو بخرم ماشینی میگرفتم که مخلوط این دو تا باشه و اون ۲۰۶ تیپ پنجه.
حالا فرض کنید یه فرشته مهربون اومده ۲۵ تومن دیگه بهتون داده و پولتون رسیده به ۵۰ تومن اون وقت چی میشه گرفت ؟
تو این قیمت رقابت خیلی داغی بین شرکتای خارجی تو ایرانه . منظوره من از خارجی بین المللی بودن رقابت نیستش منظوره من رقابت بین الکره ای هستش حالا وسط کار ممکنه چند تا ژاپنی هم بیاد وسط ولی اصل مطلب چشم بادومی بودنشونه که حفظ شده
Toyota yaris 2012-hyundai i20-kia cerato
اینا بهترین ماشینایی هستند که با ۵۰ میلیون میشه خرید البته دلم می خواست اسم اپل کورسا هم ببرم ولی وقتی که دیدم موتورش فقط ۹۰ اسب بخاره بیخیالش شدم میخواستم مگان هم بنویسم ولی دیدم که مگان داره تاکسی میشه و بنا به ضرب المثل ماشین که تاکسی شه خز میشه گذاشتمش کنار بگذریم حالا بریم ببینیم کدوم یک از این سه تا از همه بهترند.
تویوتا یاریس یکی از ضعیف ترین ماشینای وارد شده به ایران بود حالا جدیدش اومده و خدارو شکر دوباره همون موتور مزخرفو توش گذاشتن اما شباهتش نسبت به باباش فقط تو همین موتورشه . ظاهرش خیلی بهتر و اسپرت تر شده اینو میشه از رینگای ۸ پره اش فهمید توش هم کاملا مدرن تر شده خوده تویوتا فهمید که ایده ی گذاشتن کیلومتر سنج تو وسط داشبورد احمقانست برای همین این کیلومتر سنجو گذاشته تو جای اصلیش. مصرف این ماشین هم کمتر شده بعضی از سیستم هاش عبارتند از روشن شدن خودرو بدون کلید – خروجیه آیپاد- سیستم باز و بسته شدن درها. به نظر اینو تویتا برای جوونا طراحی کرده اما آخه یه جون بیشتر به آدرنالین حاصل از گاز دادن ماشین نیاز داره تا سیستم باز و بسته شدن درها که این آدرنالین با موتور ۸۴ اسب بخار محاله این ماشین همه چیزش خوبه ولی موتورش کارو خراب کرده. این ماشین با موتورش مثل این می مونه که بهترین و گرون ترین کت و شلوارو با دمپایی لا انگشتی بپوشی که همون دمپاییه تیپی که کت شلواره براتون درست کرده از بین میبره.
هیوندای آی ۲۰ برای آدمایی طراحی شده که پولشون به آی ۳۰ نمیرسه . از حسی که توش میشینی و بهت مگیه تو لایق آی سی نیستی برای همین این زیر پاته متنفرم . اما در کل ماشینه خوبیه واز رقیبش که مزدا ۲ میشه خیلی بهتره . وقتی تو ماشین نشستید و مفهمید که موتورش ۱۲۴ اسب قدرت داره دیگه اون حس لعنتی ساکت میشه . این ماشین امکانات فراوانی داره و تو این قیمت بیشترین امکاناتو این ماشین بهتون میده.
سراتو محبوب ترین ماشینه کیا هستش که قیافه خیلی خوبی هم داره مطمئنم خوشگل ترین ماشین تو این قیمت همین ماشینه. قدرت موتورش مثل آی بیسته .توی ماشین واقعا هنرمندانه ساخته شده کیلومتر سنجش واقعا زیباست و زیباتر وقتی میشه که تو شب باهاش رانندگی کنید چون با دیدن چراغ های قرمز دور کیلومتر سنجش یه نوع احساس آرامش همراه با لذت بهتون راه پیدا میکنه که بعدش فکر میکنید خوشبخت ترین آدمه رو زمینید. این حس درست مثل حسی هستش که وقتی همسرتون بهتون از ته دل میگه دوست دارم بهتون وارد میشه .البته این کیلومتر سنج ها تو چند ماه اول بهتون حال میدن بعدش با دیدنشون اونم هرشب اون هم طی چند سال حالتون بهم میخوره همانطور که حالتون از کسی که هر شب بهتون بگه دوست دارم بهم میخوره!
در کل انتخاب سراتو و آی بیست کاملا بستگی به سلیقتون داره ولی اگه من باشم سراتو رو میگیرم.
حالا فرض کنید که فرشته مهربون کیف پولشو جا گذاشته و توش ۲۵ میلیون دیگه هم هست پس الان پولتون به ۷۵ تومن رسیده و موندید که چه ماشینی بگیرید پس این قسمت از مقاله رو بخونید تا بفهمید بهترین گزینه برای خرید چیه . تو ایران با ۷۵ تومن گزینه های زیادی واسه خرید دارید که من بهترینشونو گلچین کردم که عبارتند از ام جی شیش – مزدا سه جدید – نیسان تینا – جنسیس کوپه.
از ام جی شروع میکنیم . ام جی ۲ تا ماشین تو ایران میفروشه که یکیش ام جی ۵۵۰ و اون یکی ام جی ۶ هستش چون ام جی ۶ باحال تر و اسپرت تره پس به نقد اون میپردازیم .
نمیشه به قیافش گفت خیلی خوشگل اما وقتی واردش بشین انگار وارد یه دنیای دیگه شدید فرمونش شبیه فرمون های کادیلاک میمونه اگه با آپشن کیلومترسنج های دیجیتالی بخرینش ضرر نکردید فقط فکر اینو بکنید که شاید یه روزی صفحه کیلومترسنجش قاطی کنه یا اصلا روشن نشه خوب کامپیوتره دیگه ممکنه خراب شه بگذریم موتور این ماشین ۱۷۰۰ سی سیه که ۱۶۰ اسب بخار قدرت داره که بنظر خوب میاد یه ویژگیه دیگه هم این ماشین داره و اونم بی سروصدا بودنشه منظورم بی سروصدا بودن موتورش نیست منظورم اینه که زیاد ماشینه تو چشمی نیستش کمتر کسی دربارش حرف میزنه وقتی خریدینش میتونید به همه خالی ببندید که من اینو ۲۰۰ میلیون خریدمش. این ماشین تقریبا بی عیبه ولی اونطور نیستش که عاشقش بشید. اینو مطمئن باشید که وقتی خریدینش یکی ازتون بپرسه که چه ماشینی خریدید و شما هم بعد از کلی توضیح که این ماشین چی داره چی نداره جوابشو بدید هیچوقت تحقیرتون نمیکنه.
مزدا ۳ : راستش من جرات ندارم از این ماشین ایراد بگیرم چون خیلی طرفدار و عاشق داره من مدل هاچ بکشو نقد می کنم چون خیلی قشنگ تره . اول از موتور ماشین شروع می کنیم . یکی از حجیم ترین موتورها تو این قیمت موتور ۱۹۹۹ سی سی این ماشینه که خیلی خوبه قدرت ماشین از قدرت ام جی ۶ کمتره اما شتاب بیشتری داره مصرفش هم کمتره و آپشن های خیلی بیشتری نسبت به ام جی داره . این ماشین تا زمانی که باهاش تصادف نکنیم عالیه چون قطعاتش کم و گرونه اگه دشمنتون مثلا رقیب عشقیتون مزدا ۳ داره میتونید با زدن یه چکش کوچوله به یکی از چراغاش بهش ۲ میلیون خسارت وارد کنید و اگه ۴ تا چراغشو داغون کنید بیچاره باید پول یه پرایدو به چراغاش بده ولی آخه آدم چرا ۶۵ میلیون و حتی بیشتر پول بده که همش استرس داشته باشه که یه وقت یه مگس بهش نخوره که بعدش باید پول خونشو صرف تعمیرش بده ؟ اما در کل اگه ۷۰ میلیون دارید و یه ماشین چهار در میخواید اینو بخرید به تویوتا کرولا هم فکر نکنید این به یه دلایل طولانی خیلی ازش بهتره از ام جی هم همینطور.
با کیفیت ترین ماشین ایران – ارزان ترین ماشین پر امکانات – جانشین غولی به نام ماکسیما – کلاسیک-بی حاشیه اینها همه مشخصات نیسان تینا هستش بذارید خلاصه مطلبو بگم . این ماشین بهترین ماشین ۴ در زیر ۷۵ میلیونه والسلام. فقط یه بدی داره . و اون حجم کمه موتورشه . یه موتور ۲.۴ لیتری ۱۸۰ اسب بخاری روی یه ماشین معمولی خیلی خوبه اما روی چنین ماشین با ۴.۵ متر طول یه ذره ضعیف به نظر میاد مثلا حریفش که گرنجور هستش یه موتور ۳ لیتریه ۲۵۰ اسب بخار روشه حالا هرچقدر هم بگیم که جعبه دنده تینا این مشکلو رفع میکنه باز هم فایده نداره تینا مثل یه آدمه زشته ( منظور از زشتی یعنی ضعیف ) حالا هرچقدر طرف آرایش کنه ( گیربکس سی وی تی بزاره ) باز هم زشته کاریش هم نمیشه کرد.
و اما بهترین ماشین زیر ۷۵ میلیون، جنسیس کوپه هست. این ماشین فقط به خاطر دو دلیل بهترین ماشین شد و اون هم ۱ موتور ۲ قیمت هستش . اگه بخواید یه موتور عین موتور این ماشین فقط با مارک بنز یا پورشه یا بی ام و بخرید باید حداقل ۲۰۰ میلیون خرج کنید اما با این ماشین فقط با ۷۰ میلیون میشه خریدش تقریبا یک سوم میشه. شتاب صفر تا صد این ماشین فقط ۶ ثانیه هستش یعنی با شتاب پورشه باکستر برابری میکنه و باز هم میگم فقط با ۷۰ میلیون . مهندسان هیوندای بیشتر وقتشون صرف قدرت ماشین کرده اند و زیاد به طراحی به خصوص طراحی داخلی توجه نکرده اند اما تا چند هفته دیگه جنسیس کوپه جدید قراره بیاد که اون خیلی قوی تر از قدیمیست و داخل و بیرونش واقعا زیباست فقط خداکنه اینم قیمتش زیر صد تومن باشه.
حالا دوباره فرض کنید که یه فرشته مهربون دیگه برای اینکه فرشته رقیبشو بدبخت کردیم بهمون۱۵ تومن دیگه داده و پولمون به ۹۰ میلیون رسیده اون وقت چی میشه گرفت ؟
بهترین ماشینایی که تو این قیمت میشه گرفت عبارتند از :
۱- آلفارومئو جولیتا : هدف از ساخت آلفارومئو این بوده که کسایی که پولشون به فراری نمیرسه بجاش اینو بخرند. این ماشین کاملا بوی فراریو میده که این بو از چیزای خیلی کوچیکش مثل کیلومترسنج های مسابقه ای – مارک ایتالیایی – اگزوز ۲ تایی – رینگ ها اسپرت و… بیرون میاد . جولیتا در نگاه اول بیشتر شبیه تخم مرغ میمونه اما اگه یکم با دقت بهش نگاه کنید به زیباییش پی میبرید چون تا حالا چشم های ما به طراحی شرقی و کره ای عادت کرده فکر میکنیم این ماشین شبیه تخم مرغه ولی اینطور نیست و این ماشین سبک دیگه ای از زیبایی رو به همراه داره که به این سبک میگن : سبک اروپایی
چون این ماشین یه جورایی جانشین فراری واسه ادمای غیر پولداره پس دیگه نباید در مورد موتورش حرفی بزنیم فقط من یه سری ارقام میگم تا بفهمید منظورم چیه . حجم موتورش ۱۳۰۰ سی سیه . شاید بگید خوب مزدا ۳ خودمون با حجم ۱۹۹۹ سی سی که اینو میخوره اما باید بگم مزدا با اون موتور ۱۴۷ اسب بخار تولید میکنه اما این با چنین موتور کوچیکی ۱۷۰ اسب بخار تولید میکنه که چنین قدرتی با یه موتور ۱.۳ لیتری چیزی نیست جز رد پای فراری.
داخل ماشین کاملا خوب و راضی کننده است میتونید به صورت سفارشی چرم طبیعی رو صندلی هاش بزارید . تک تک اسباب بازی های کابینش آدمو به وجد میاره مثلا دسته دندش جوری طراحی شده که آدم نمیخواد دستشو از روش برداره. تنها فرقش با فراری تو مصرفشه. برخلاف فراری مصرف این ماشین خیلی کمه و تو شهر صدی ۶.۷ لیتر میسوزونه . واقعا ماشین معرکه ای هستش فقط اینو در نظر بگیرید که اگه یه وقت چراغشو بشکونید باید جای چراغای آلفارومئو چراغ پراید روش بزارید چون فعلا قطعاتش کمیابه.
۲- سوناتا : پرفروش ترین ماشین هیوندای هستش دلیلش هم اینه که نسل بعدی یکی از بهترین ماشینای وارد شده به ایرانه که سوناتا قبلی میشه و دومین دلیلش خط و خالیه که روش انداختنه. خیلی ها میگن آخه این چجور طراحییه معلوم نیست سوار ماشین شدیم یا سوار آپولو ۱۱ خیلی ها هم میگن زیبا ترین ماشین هستش . به هر حال من رو قیافش نظری ندارم . یه روز شده عاشقش بشم و یه روز هم شده که حالم ازش بهم بخوره ( البته اگر سرم به جایی خورده باشه ) . موتور سوناتا ۲.۳ لیتریه و ۱۷۶ اسب بخار تولید میکنه و شتاب صفر تا صدش ۹.۵ ثانیست در کل این اعداد و ارقام زیاد تهوع آور نیست . توی ماشین خیلی هیجان انگیزه همانطور که داخل کابین آپولو ۱۱ هیجان انگیزه . بعد از یه مدت کوتاه میشه از کنسول وسطش و دکمه های روی فرمونش سر در آورد زیاد گمراه کننده نیست . چیزی که تو سوناتا نمیشه منکرش شد راحت بودنشه وهمچنین سواری نرمی که داره . گیربکسش تند تند دنده عوض میکنه ولی بجاش برای تغییر دنده احساس لرزش نمیکنید پس بزارید هرچقدر دوست داره دنده عوض کنه . سوناتا ماشین با کلاسیه و همیشه دید ما به کسی که از سوناتا پیاده میشه نسبت به دید کسی که مثلا از مزدا ۳ پیاده میشه فرق داره. این ماشین تمام خواسته های شما رو براورده میکنه و اینو بدونید تاحالا هیچ کسی هنوز از شکم مادرش زاده نشده که بعد از خرید سوناتا از ماشینش ناراضی باشه . ولی به نظر من توی رقابت ما نمیتونه آلفارومئو رو شکست بده .
۳- اپتیما جدید : اپتیمای جدیدو تو سه حرف میشه توصیف کرد زیبایی-زیبایی-زیبایی . این ماشین بی شک زیباترین ماشینیه که توسط کیا وارد شده و به درد کسایی میخوره که میخوان با ماشینشون چشم مردمو از حدقه بیرون بیارن . قدرت ماشین تقریبا با قدرت سوناتا یکیه تو وزن هم یکی هستند تو صفر تا صد هم همینطور. پس اگه یه آدم چشم بسته رو تو اپتیما بزاریم بعد بهش بگیم این ماشین سوناتا هستش باور میکنه. هم سوناتا هم اپتیما کره ای هستند پس چه چیزی باعث شده اپتیما ۱۰ میلیون گرون تر باشه ؟ جواب اینه : قیافش . پس شما باخرید اپتیما در واقع ۱۰ میلیون فقط دارید پول قیافه میدید . داخل ماشین خیلی پیچیدست برای اینکه بتونید از دکمه های تو کنسول وسطش با فرمونش سر در بیارید باید حداقل مدرکتون لیسانس باشه. اخه نمیدونم این چه باور غلطیه که هرچی تکنولوژیه ماشینو بیشتر به رخ بکشی باعث زیبا به نظر اومدنش میشه به خدا این زیبایی نیست. آخه یعنی چی مهندسان ماشین هرچی دکمه به ذهنشون میرسه میزارن تو کنسول وسط نمیدونم شما کنسول رولزرویس گوستو دیدید یا نه؟ وقتی تو رولزرویس بشنید ماشین بهتون میگه نمیخواد خودتو درگیر این کنی که تو فلان دما باد تایرهام چقدر باشه تو فقط به من بگو کولر میخوای یا بخاری باقیشو بسپر به من. به این میگن زیبایی . خدا موقع خلق انسان میتونست گوشتو و رگ و استخونا و ماهیچه ها و ( تکنولوژی انسان) بیرون بزاره ولی چون میخواست بنده هاشو زیبا بیافرینه یه چیزی به نام پوست گذاشت رو همه این ها تا سادگی رو بوجود بیاره . درکل اپتیما بخاطر قیافش از سوناتا بهتره ولی نمیشه مارک کیا رو با مارک الفارومئو مقایسه کرد پس هنوز آلفا اوله.
۴- لاگونا کوپه : این برای آدمایی هستش که نمیخوان جنسیس کوپه داشته باشند میخوان یه ماشین دو در خوشگل تر داشته باشند براشون هم مهم نیست قدرت ماشینشون صرف قیافه ماشین بشه و دوست دارند ۱۵ میلیون بیشتر بدن فقط بخاطر مارک رنو . این ماشین از جنسیس کوپه انحصاری تره ولی بازم معنی نمیده که ۱۵ میلیون گرون تر باشه . لاگانا کوپه به هیچ وجه در حد جنسیس کوپه نیست شاید بتونه با لکسوس ای اس رقابت کنه ولی زورش به جنسیس نمیرسه.
۵- لاتیتود : جدی ترین رقیب جولیتا همین ماشینه . لاتیتود نمونه کامل یه ماشینه. تو هیچ چیز کم نداره چون امکانات رفاهیش از جولیتا بیشتره همین باعث بیشتر شدن وزن ماشین شده و در نتیجه شتاب ماشینو از جولیتا کمتر کرده ولی شتاب ماشین کم نیست. کیفیت این ماشین نسبت به ماشینای کره ای خیلی بیشتره توش که میشنید کاملا احساس میکنید توی یه ماشین اروپایی هستید اگه یدونه از اینا بگیرید باید ماساژ دهندتونو اخراج کنید چون لاتیتود خودش ماسژتون میده ( البته فقط برای صندلی راننده ) حتی صندلی های چرمش میتونه کمر و نشیمنگاهتونو گرم و سرد کنه ! امکانات این ماشین حرف نداره. و اما قدرت . قدرت این ماشین جوری نیست که امکانات رفاهیه توی کابینو کوفتتون کنه ۲۴۰ اسب بخار همیشه مواظبه که چنین اتفاقی نیفته البته درسته قدرتش از آزرا و اریون کمتره ولی عوضش قیمتش ارزون تره فقط بدیش مصرفشه که صدی ۱۵.۵ لیتره !
درکل نباید لاتیتود رو با جولیتا مقایسه کنیم . جولیتا یه ماشین چهار در جوون پسنده لاتیتود یه سدان کامله اگه بین این دو تا گیر کردید که کدومو بخرید یه نگاه به شناسنامتون بکنید اگه سال تولد شما از ۱۳۵۸ بیشتر باشه جولیتا رو بخرید پس قهرمانای ۹۰ میلیونی این دو تا شدند.
خوب حالا فرض کنید لپ لپ خرید و از توش ۱۰ میلیون جایزه درآوردید حالا چی میتونید بگیرید؟
۱-کمری ۲۰۱۲
2- آزرا ۲۰۱۲
3- کادنزا
اول از کمری شروع میکنیم . اگه بریم از یه خارجی بپرسیم اولین چیزی که با گفتن واژه تاکسی به یاد میاری چیه ؟ صد در صد میگه تنها ماشینی که به فکرم میاد کمریه . ( به این دلیل میگم خارجی چون تو ایران با گفتن تاکسی اولین چیزی که یادمون میاد اینه که بریم تاکسیمونو که گذاشتیم تو گوشه پارکینگ تا از کارت سوختش استفاده کنیم قایم کنیم ) . حالا کمریه جدید اومده و با یه اختلاف قیمته وحشتناک نسبت به قبلی پیداش شده به نظر من قیافه این ماشین یه سری چیزهایی رو اضافه داره مثلا هواکش های جلوش زیادی دراز هستن و خطوط تیز زیادی توشون استفاده شده درحالی که کمری ماشینیه که به خطوط نرم معروفه. چراغای عقبش که نصفه هستند دکمه های روی فرمونش که شبیه دکمه های وسط دسته ایکس باکس هستش به فرمونش نمیاد. امیدوارم قیمتش کمتر بشه چون تمام رقیباش ۱۰ میلیون ازش ارزون تر هستند. قدرتش فقط ۵ اسب بخار از سوناتا یا اپتیما بیشتره. نمیدونم این ماشین تو این قیمت چی کار میکنه هیچ حرفی دربرابر گرنجور یا کادنزا نداره. اگه قیمتش بیاد پایین مطمئنا وضعش بهتر میشه چون این ماشین تو این بازه قیمت مثل الهلال تو لیگ برتر انگلیس میمونه!
حالا کادنزا : اگه جنسیس کوپه رو حساب نکنیم این ماشین قوی ترین موتور زیر ۱۰۰ میلیونو داره. این موتور یه موتور ۳.۵ لیتریه که ۲۸۶ اسب بخار تو دور موتور ۶۶۰۰ دور در دقیقه تولید می کنه. اگه تویوتا اریون جدید فقط ۲۰ میلیون ارزون تر بود با ۳۳۶ اسب بخار اینو خورده بود. طراحی کابین توش بدک نیست. قیافه ماشین از پشت خوبه از جلو هم اگه با دید مثبت نگاه کنیم قابل قبوله. آخه نمیدونم واسه چی زیر چراغاشو باد کردن انگار ماشین گونه گذاشته. اما اگه شب باشه دیگه کسی بوتاکس شو نمیبینه و چیز های خیلی بهتری مانند چراغای ال ای دی رو می بینه. این ماشین به لوکسیه اپیروس نیست ولی جانشین خوبی براش میتونه باشه. اگه مصرفش ۱۵ لیتر نبود می تونست لقب بی نقصیو بگیره. مطمئن باشید با خرید این شما یکی از بهترین ماشینای ایرانو گرفتید و به انتخابتون افتخار کنید. حالا باید ببینیم میتونه گرنجور رو شکست بده؟
آزرا (گرنجور): این ماشین نمی خواسته مثل نسل های قبلیش باشه. مثلا اسمشو عوض کرده و طراحیشو از سبکه کره ای بیرون آورده و به سبک اروپایی نزدیک کرده. گرنجور درست مثل کسیه که تمام هفت جدش دکتر بوده ولی این نمیخواسته دکتر بشه میخواسته بره تو کار راک و گیتاربرقی واسه همین اسم و رسمه خودشو عوض کرده. داخل ماشین مثلا صفحه ی نمایشش یا دریچه های کولرش مثل سوناتا هستش فقط خط هاشو کش دادن . چیزی که تو این ماشین زیاده امکاناته اگه قرار باشه امکاناتشو بگم همه ی شما باید بعد مطالعه مقاله یه عینک برای خودتون بگیرید. قدرتش ۲۵۰ اسب بخاره از کادنزا کمتره ولی باز هم خوبه. مصرفش هم ۱۰ لیتره که خیلی از کادنزا بهتره. اگه آزرا قبلی رو با این تو یه مسابقه درگ بزاریم به راحتی میبازه ولی باز هم اشکالی نداره. نمی دونم چرا بیخودی از این ماشین تعریف می کنم؟ فکر کنم اوقدری منو تحت تاثیر قرار داده که نمیتونم ازش بد بگم. حتی اگه بخوام بد هم بگم چیزی نمی تونم بگم چون واقعا نقصی نداره. گرنجور بهتریت گزینه برای عاشق شدنه ومطمئنم هرکی این ماشینو بخره اگه متاهل باشه بیشتر از همسرش عاشق این میشه من همین جا آزرا رو بهترین ماشینبین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیونی اعلام می کنم.
خوب نقد ماشینا تموم شد و اما مونده که بهترین ماشینو از بهترین ها در بازه های قیمتی مختلف انتخاب کنیم . این کارو من نمیکنم شما قراره بهترین ماشین زیر صد میلیونو انتخاب کنید فقط کافیه در پایین به ماشین مورد نظرتون رای بدید اگر هم ماشین مورد نظرتون تو گزینه ها نیست میتونید اسم اونو تو کامنت ها بزارید و تو اونجا منتظر لایک مردم باشید ممنونم که این مقاله رو خوندید. آرزوی بهترین ماشین ها رو براتون دارم.
نویسنده میهمان: امیر وزیری
[polldaddy poll=6320426]
حمید رضا
۲۹ خرداد ۱۳۹۱از اون ماشین اولی تا این آخریه باور کنید هیچ کدومشو سوار نشدم تازه خیلیاشو فقط عکسشو دیدم تو تمام عمرم فقط پیکان روندم حتی پشت پرایدم نشنستم
البته مدل بالاترین ماشینی که سوار شدم اونم تاکسی همین سمند و 405 و پراید بوده که اونم به عنوان مسافر … حالا فکر کنید ادمی مثل من پشت 206 بشینه ماشینه برام میشه بهترین ماشین چه برسه به این ماشینایی که تو این مقاله هست بعد نویسنده این مقاله میاد میگه فرض کنیم 100 میلیون داشتیم اونوقت چه ماشینی می خریدین بابا ما تو همون 10 میلیونش موندیم !!! پدر من بعد از سی سال کار بازنشسته شده فقط 9.400 سنوات خدمت دادن که حتی نمیشه یه ماشین نو باهاش خرید خونه و بقیه چیزا پیشکش . ای کاش به جای این مقاله که اینقدر با قیمتای رنگارنگ و آپشن فوق العاده اب و تابش دادی یه مقاله درباره ماشینایی که یه خونواده متوسط می تونه از عهده خریدش بر بیاد می نوشتی .
امیر
۲۹ خرداد ۱۳۹۱خوب این ماشینهایی که در این مقاله (زیر 100 میلیون) شرح داده شد، میشه انتخاب طبقه متوسط دیگه !
اگه انتخاب زیر 20-15 میلیون می خوای می شه انتخاب طبقه فقیر!
ببخشید من قصد جسارت به کسی ندارم چون خودم هم جزو همین طبقه هستم
در کشوری که عده ای می تونن ماشینهای 500-700 میلیونی سوار بشن،امثال از “من” بهترون که ماشین زیر 100 میلیونی می تونن سوار بشن میشن طبقه متوسط
saman
۲۹ خرداد ۱۳۹۱خیلی خوب بود هرچقدر هم اعتراض کنن باز نظرم نسبت به مقاله عوض نمیشه
مهدی
۲۹ خرداد ۱۳۹۱این بهترین مقاله ای بود که خوندم من از 3تا ماشین تو این مقاله خیلی خوشم میاد (سراتو-آلفارومئو جولیتا-اپتیما جدید)میشه یه خواهشی کنم ازتون که به اون فرشته جون بگی یکی از این 3تا ماشین به من بده ممنون
بهزاد
۲۹ خرداد ۱۳۹۱بهترین ماشین ماشینیه که تمام اجزای اون هماهنگی کاملی با هم داشته باشند و بتونن نیاز کاربر را فراهم کنند و شک ندارم در یک سدان خانوادگی تویوتا کمری و نیسان تیا بهترین هماهنگی رو ارائه میدن.
البته مقایسه ی کلی بین همه ی ماشینها کار درستی نیست و این کلمه ی آپشن که در زبونها افتاده نمیدونم چیه که به خورد کاربر میدن! همه ی کمپانیها مجموعه ی آپشنها رو ارائه میدن و بستگی به سفارش داره.
مثلا ایرادی که از قیمت چراغ مزدا 3 گرفتید میشه به دیگر خودروها گرفت و چراغ اونها هم گرونه و این چه ربطی به کیفیت سواری داره!
yashar
۲۹ خرداد ۱۳۹۱چرا تو مقایسه هاچ بک کوچولوها اپل کورسارو بخاطر قدرت موتور 90 اسب بخاری حذف کردی ولی تویوتا یاریس 84 اسبی رو تبلیغ کردی…؟! بازم بنظر من بهترین انتخاب زیر 100 میلیون 206 تیپ 5 هستش (اگه کوچیکه سورن ایالایکس) با 80 تومن باقی مونده هم می تونی خیلی کارای دیگه بکنی که از 206 روندن لذت بیشتری ببری …
تو ایران با این وضع جاده ها و محدودیتها ماشین گرون بدرد نمی خوره ممکنه چندتا حسن داشته باشه ولی 1000تا ایرادی که بهش فکر نکردی براش پیش بیاد…
محمد
۲۹ خرداد ۱۳۹۱ببخشید فقط یه ماشینو که خیلی دوستش دارم ندیدم : Citroen C5 که به نظر خودم با امکانتو ظاهر عالیش بهترین ماشین زیر 100 میلیون واسه خانوادست .
ای ول
۲۹ خرداد ۱۳۹۱شما یه ماشین زیر 100 میلیون رو جا انداختی که تمام این ماشینا هم جمع بشن به پای اونم نمیرسن چه از لحاظ خوشکلی چه قدرت و چه اعتبار جهانیش و اونم بی ام دبیلو 320 i استپ ترونیک هست با قیمت 90 میلیون
خودم
۲۹ خرداد ۱۳۹۱90 تومن واسه ماشین دو لیتری؟!؟! حتما به خاطر مصرف سوخت پایینش :D
رحیم
۲۹ خرداد ۱۳۹۱آقا فقط لتیتود و جولیتا!!والسلام. دو خودرو با اصالت اروپایی. البته در غیاب بنز و ب ام و.
PD
۲۹ خرداد ۱۳۹۱کاش C5 هم مقایسه میکردی گر چه بعضی جا ها با هات موافق نبودم ولی دستت درد نکنه خیلی زحمت کشیده بودی. به هر حال خیلی فرشته توپی داشتی!!!
hossein
۲۹ خرداد ۱۳۹۱تقریبا تو بیشتر قسمت ها اعمال سلیقه شخصی کرده و جانبدارانه حرف زده.بعدشم این سبک نوشتن مال مجله اشپزیه.نه متن تخصصی نقد خودر!
خودم
۲۹ خرداد ۱۳۹۱من شنیدم که پس از هر بار رانندگی با لتیتود باید خودتونو به یه فیزیوتراپ نشون بدین چون سواری خشکی داره.
من هنوزم اگه بنا باشه ماشین تا 100 تومن بخرم همون ماکسیما رو می خرم که واقعا رانندگی باهاش لذت بخشه.:)
ميلاد
۲۹ خرداد ۱۳۹۱بهترین ماشین همون جنسیسه . درضمن مقاله جالبى بود
سعید
۲۹ خرداد ۱۳۹۱پس تیبا چی!؟
eli
۲۹ خرداد ۱۳۹۱با عرض سلام خدمت دوستان پدال
واقعا خدا قوت
مطلب طنز خوبی بود؟
بابا من اگه 100 تومان(میلیون)داشتم که دنیال ماشین نمی رفتم و تلاش برای خروج(مهاجرت)می کردم!(حالا این رو بی خیال)
اگه واقعا قصد شما خندوندن مردم بوده،حقیقتا موفق شدید.
اما اگر این چنین نیست یاید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنم که نقد و بررسی آدابی دارد که اصلا رعایت نشده(در این متن)اگه قراره به ملت اطلاعات بدید نباید آن را سربسته تحویل مردم داد.مثلا به دادن چند امار و ارقام که شاید خیلی از مردم از آن سر در نیاورند بسنده کرد.
شما که از اول می خواستید خودروهای درجه دوم کره ای را بالاتر از دیگر رقبا قرار دهید دیگر چرا زحمت نوشتن این متن را به خود دادید.
یعنی تویاتا به این عزمت و فروش در دنیا از این آشغالهای کره ای کمترست
یا همین نیسان تیانا خودمان
به نظر من حتی l90 و مگان هم از این خودروهای کره ای سرتر هستن
ماشین های ساخت کره فقط آپشن دارند و در بعضی از مدلها یکم سواری خوب.نه موتور و نه گیربگس درست حسابای ندارند که ندارند(به عنوان مصرف کننده عرض می کنم)
حالا من یه مدل ماشین معرفی می کنم تو اینترنت در مورد اون سرچ کنید تا متوجه شوید هیوندای و کیا کجا تویاتا و دیگر خودرو سازها کجا
TOYOTA Highlander2012 HYBRID LIMITED
با قیمت 43،370 هزار دلار برای مدل فول آپشن
این هم نمونه پس لطفا دیگر این خودروهای کره ای را اصلا تو سیایتون بررسی نکنید متوجه هستم که این خودروها تنها در یازار موجود می باشند اما واقعا ارزش حرف زدن و مقایسه کردن را ندارند که ندارند.
بازهم طولانی شد شرمنده.
MATIN
۳۰ خرداد ۱۳۹۱سلام خدمت شما …
با یه مثال کوچیک جواب شما رو میدم .
هیوندای جنسیس کوپه رو الان با پورشه باکستر مقایسه میکنند.
به نظر شما مگان و میشه با پورشه باکستر مقایسه کرد ؟
قبل نظر دادن یکم اطلاعاتتون به روز بشه بد نیست !
Alireza-M
۳۰ خرداد ۱۳۹۱خواستم اولش فش بدم چون نوشته بودید فش ندید ندادم.
این نویسنده تخصصش چیه؟ از طراحی چی حالیشه؟
میفهمه چی می نویسه؟
Farshid
۳۰ خرداد ۱۳۹۱سلام آقا ممنون به خاطر مقاله ی حرفه ای خوبتون من اکثر این ماشین ها را سوار شدم ولی هیچی جنسیس کوپه نمیشه به خدا!!!!!!
وقتی گاز ماشین را تخته میکنی، رفتن بدنت داخل صندلی را حس میکنی که به دنیا می ارزه…
ارمين
۳۰ خرداد ۱۳۹۱دستت درد نکه واسه من که رویای خوبی بود البته با جنسیس کوپه
ابوالفضل
۳۰ خرداد ۱۳۹۱این دوست نویسندمون خوب نوشته، چون که هدفش معرفی خودرو نبوده، هدف نوشتن متنی بوده که پاش بیشتر از 50تا نظر بخوره حالا با زبان محاوره و کوچه بازار!!!
کاش حداقل به جای اینکه بگی چقد پول داریم و همش بگی فرض می کنیم!! مشخصات فنی دقیقتری از خودروهای نام برده میدادی.
saman
۳۰ خرداد ۱۳۹۱من که واقعا این مقالرو قبول دارم نمیدونم واسه چی الکی ایراد میگیرید . نویسنده اومده اطلاعاتو با چاشنی طنز تو این مقاله گذاشته تا از خوندن این مقاله طولانی خسته نشیم کار بدی کرده ؟ درضمن تو این مقاله بیشتر از ده تا ماشین نقد شدن پس باید نویسنده یه صورت خلاصه نقد هارو بنویسه . اخر مقاله هم انتخاب بهترین ماشینو سپرده به خودمون اگه طرف فکر نظر خودش بود که این کارو نمیکرددر ضمن نظرهاشو همه ی ما قبول داریم مثلا گفته سراتو بهترین ماشین زیر 50 میلیونه اگه یه نگاه به نتایج نظرسنجی بکنید میبینید مردم هم همین عقیده رو دارن تو تمام بازه ها مردم هم عقیده نویسنده بودن اگه شک دارید برید نتایج نظرسنجیو ببینید
نت-گراند
۳۰ خرداد ۱۳۹۱واقعا لذت بردم از مقالت , مقاله جالب و خاندنی بود ماشین زیاد عوض کردم و در حال حاظر 206 تیپ 5 دارم و تو این مورد کاملا موافقم که بهترین ماشین زیر 25 میلیون هستش , ولی پولم نرسیده هنوز که ماشین گرون تر بخرم , با مزدا 3 و جنسیس خیلی حال کردم , خسته نباشی
ARYAN
۳۰ خرداد ۱۳۹۱من آلفا رومئو جولیتا و هیوندای جنسیس کوپه رو به همه ی خودرو های زیر صد میلیون ترجیح میدم “البته امکان گذشتن جنیسیس کوپه نسل جدید از مرز صد میلیون تومان بالاست”
ARYAN
۳۰ خرداد ۱۳۹۱سوناتا:یک دنیا تفاوت بین ظاهر وباطن.
ariya
۳۰ خرداد ۱۳۹۱دوستانی که به صورت دیمی به حرف بقیه نمره منفی می دن اول بدونن این نظر متعلق به کجاست بعد نظر بدن.نظر داده شده در مورد سوناتا نظریه که مجله کالایاب خودرو شماره 16 در مورد سوناتا نوشته.
این مجله یکی از بهترین مجلات ایرانه چه از نظر کیفیت و چه از نظر اطلاعات
davood gouya
۳۰ خرداد ۱۳۹۱salam man ta 7mahe dige mikham azera grangver ro bekharam ghimate in mashin ta haft mahe dige taghir mikone?
alireza
۳۰ خرداد ۱۳۹۱اول و آخر کمری2012 فکر می کنم نویسنده ی شما با شرکت تویوتا که واقعا خودرو هایی که تولید می کند حرف ندارد مشکل دارد.
شما تا پای خود را بیرون از خانه می گذارید حداقل 5 تا تویوتا کمری در مقابل 100 پراید می بینید.
الکی که نیست تو دنیا بیشترین تولید را دارد.
از قدیم گفتن ماشین فقط ژاپنی / آلمانی
فرید
۳۰ خرداد ۱۳۹۱دوست عزیز مسئله این نیست که تویوتا ماشین بدی است، ولی تویوتا در ایران خیلی گرانتر از اون چیزی که باید باشد است، موتور کمری خیلی برای این ماشین ضعیف است و ظاهرش به جای پیشرفت پسرفت داشته، نسیبت به رقفا در این محدوده قیمت ضعیفترین خودرو می باشد.
همانطور که تویوتا یاریس نیز نسبت به رقبا دارای ضعیف ترین موتور و گرانترین قیمت می باشد، هم یاریس و هم کمری هر دو بازنده ی این رقابت هستند.
حسین آقاباقری
۴ آذر ۱۳۹۱سلام ما خودمون کمری سفید داریم…میخواستم بگم همیشه قدرت موتور به اعداد نیست.کمری علیرغم فضای بزرگ و لوکسش وزن سبکی داره برای همین زور موتورش به بدنش میرسه
امکانات رفاهیش هم عالیه
شاید باورتون نشه ولی توی جاده هراز بابام با یکی از فامیلامون که سوناتا داشت کورس گذاشت…باید می دیدید بابام با چه فاصله ای جلو افتاد
واقعا سوناتا فقط ظاهر داره…باطنش (موتورش) داغونه..
علی--ح
۳۰ خرداد ۱۳۹۱با سلام
هیچی زانتیا نمیشه
بهزاد
۳۰ خرداد ۱۳۹۱البته به خاطر نبود رغیبان اصلی جنسیس کوپه مانند نیسان z و مزدا rx و چند خودرو هم قیمت دوستان چشم بسته عاشق این خودرو میشن!
در ضمن نویسنده اشاره داره که سوناتا همش در حال دنده عوض کردنه و باید اشاره کنم که مگه این خودرو دارای گیربکس cvt هست که تند تند دنده عوض کنه! این خاصیت نیسان تینا هست که به اشتباه به سوناتا نسبت میده.
و متاسفانه این مقاله تمام رده بندی خودروهارو زیر سوال برده و انگار نه انگار ماشینها در کلاسهای متفاوتی مثل هاچ بک , سدان متوسط , بزرگ, لوکس, اسپرت, مینی, و… جای میگیرند و هر خودرویی در کلاس خودش باید مقایسه بشه.
reza
۳۰ خرداد ۱۳۹۱مطمئنم نویسنده این مطلب سوار هیجکدوم این ماشینا نشده فقط چرت و پرت سر هم کرده
من اپتیما داشتم دادا داشبوردش خیلی هم سادست اصلا هم گیج کننده نیست ! فکر کنم شما از بیرون دیدید که گیج شدید
واقعا مقاله بدی بود
pourya
۳۰ خرداد ۱۳۹۱بد نبود ، ولی بازه مقایسه خیلیییییییی بزرگ بود و مقایسه ماشین 20 با 80 میلیونی یه کار غیر منطقیه!
البته اینکه رای 206 از بعضی ماشینا مثل تینا بالاتره هم جالبه!
رضا امپراطور
۳۰ خرداد ۱۳۹۱چرا تو نطرسنجی نام مگان نیست؟
مهمان
۳۰ خرداد ۱۳۹۱تو این رده یه بنز کلاس سی سوار شی می فهمی ماشین یعنی چی جولیتامولیتا یادت میره اخه ازرا شد ماشین بعد از دو ساعت روشن مودن کلیه قطعاتش کش میاد وقتی خاموشش می کنی جیرجیر میکنه تا دوباره جمع شه.