اکثر مردم ایران تا ۱۰ میلیون می تونند پول ماشین بدند اما چون تو این قیمت فقط پراید و چند تا ماشین چینی میشه گرفت در نتیجه خنده دارترین کار اینه که بهترینشو انتخاب کنیم چون هیچ کدوم بهتر یا خوب نیستند. برای همین این ۱۰ میلیونو به ۱۰۰ رسوندیم تا هم رقابت جالبی از آب دربیاد هم کارمون احمقانه نباشه. فقط اینجا من یه چیزی بگم اگه شما جز آدم هایی هستید که انتظار دارید یه دکمه تو ماشینتون باشه تا هر وقت بزنید ماشین مثل فیلم ترنزفورمرز تبدیل به یه ادم آهنی بشه و بعدش بیاد کفاشاتونو واکس بزنه و بچه تونو شیر بده و براتون شام بپزه و شب پیشتون بخوابه ( کنایه از امکانات فراوان ) این مقاله رو نخونید اما اگه مثل من براتون فرق نمیکنه ماشین استارتی باشه یا هندلی فقط قدرتش مثل قدرت آرنولدو قیافه مگان فاکس باشه با ما همراه باشید.
ابتدا از ارزان ترینشان یعنی دو ماشین به نام های L90 و 207i شروع می کنیم . خوب این دو تا از بهترین ماشینای زیر ۲۵ میلیون هستند و حداقلش اینه که چینی نیستند دیگه همتون همه چیز این دو تا رو می دونید در کل جفتشون ماشینای خوبیند خوبیه ال نود نسبت به ۲۰۷ اینه که ۵ میلیون ارزون تره خوبیه ۲۰۷ اینه که به زشتیه ال نود نیست . اگه من ۲۵ میلیون داشتم و باید یه ماشین صفر می گرفتم به جای اینکه به خودم فشار بیارم که کدومو بخرم ماشینی میگرفتم که مخلوط این دو تا باشه و اون ۲۰۶ تیپ پنجه.
حالا فرض کنید یه فرشته مهربون اومده ۲۵ تومن دیگه بهتون داده و پولتون رسیده به ۵۰ تومن اون وقت چی میشه گرفت ؟
تو این قیمت رقابت خیلی داغی بین شرکتای خارجی تو ایرانه . منظوره من از خارجی بین المللی بودن رقابت نیستش منظوره من رقابت بین الکره ای هستش حالا وسط کار ممکنه چند تا ژاپنی هم بیاد وسط ولی اصل مطلب چشم بادومی بودنشونه که حفظ شده
Toyota yaris 2012-hyundai i20-kia cerato
اینا بهترین ماشینایی هستند که با ۵۰ میلیون میشه خرید البته دلم می خواست اسم اپل کورسا هم ببرم ولی وقتی که دیدم موتورش فقط ۹۰ اسب بخاره بیخیالش شدم میخواستم مگان هم بنویسم ولی دیدم که مگان داره تاکسی میشه و بنا به ضرب المثل ماشین که تاکسی شه خز میشه گذاشتمش کنار بگذریم حالا بریم ببینیم کدوم یک از این سه تا از همه بهترند.
تویوتا یاریس یکی از ضعیف ترین ماشینای وارد شده به ایران بود حالا جدیدش اومده و خدارو شکر دوباره همون موتور مزخرفو توش گذاشتن اما شباهتش نسبت به باباش فقط تو همین موتورشه . ظاهرش خیلی بهتر و اسپرت تر شده اینو میشه از رینگای ۸ پره اش فهمید توش هم کاملا مدرن تر شده خوده تویوتا فهمید که ایده ی گذاشتن کیلومتر سنج تو وسط داشبورد احمقانست برای همین این کیلومتر سنجو گذاشته تو جای اصلیش. مصرف این ماشین هم کمتر شده بعضی از سیستم هاش عبارتند از روشن شدن خودرو بدون کلید – خروجیه آیپاد- سیستم باز و بسته شدن درها. به نظر اینو تویتا برای جوونا طراحی کرده اما آخه یه جون بیشتر به آدرنالین حاصل از گاز دادن ماشین نیاز داره تا سیستم باز و بسته شدن درها که این آدرنالین با موتور ۸۴ اسب بخار محاله این ماشین همه چیزش خوبه ولی موتورش کارو خراب کرده. این ماشین با موتورش مثل این می مونه که بهترین و گرون ترین کت و شلوارو با دمپایی لا انگشتی بپوشی که همون دمپاییه تیپی که کت شلواره براتون درست کرده از بین میبره.
هیوندای آی ۲۰ برای آدمایی طراحی شده که پولشون به آی ۳۰ نمیرسه . از حسی که توش میشینی و بهت مگیه تو لایق آی سی نیستی برای همین این زیر پاته متنفرم . اما در کل ماشینه خوبیه واز رقیبش که مزدا ۲ میشه خیلی بهتره . وقتی تو ماشین نشستید و مفهمید که موتورش ۱۲۴ اسب قدرت داره دیگه اون حس لعنتی ساکت میشه . این ماشین امکانات فراوانی داره و تو این قیمت بیشترین امکاناتو این ماشین بهتون میده.
سراتو محبوب ترین ماشینه کیا هستش که قیافه خیلی خوبی هم داره مطمئنم خوشگل ترین ماشین تو این قیمت همین ماشینه. قدرت موتورش مثل آی بیسته .توی ماشین واقعا هنرمندانه ساخته شده کیلومتر سنجش واقعا زیباست و زیباتر وقتی میشه که تو شب باهاش رانندگی کنید چون با دیدن چراغ های قرمز دور کیلومتر سنجش یه نوع احساس آرامش همراه با لذت بهتون راه پیدا میکنه که بعدش فکر میکنید خوشبخت ترین آدمه رو زمینید. این حس درست مثل حسی هستش که وقتی همسرتون بهتون از ته دل میگه دوست دارم بهتون وارد میشه .البته این کیلومتر سنج ها تو چند ماه اول بهتون حال میدن بعدش با دیدنشون اونم هرشب اون هم طی چند سال حالتون بهم میخوره همانطور که حالتون از کسی که هر شب بهتون بگه دوست دارم بهم میخوره!
در کل انتخاب سراتو و آی بیست کاملا بستگی به سلیقتون داره ولی اگه من باشم سراتو رو میگیرم.
حالا فرض کنید که فرشته مهربون کیف پولشو جا گذاشته و توش ۲۵ میلیون دیگه هم هست پس الان پولتون به ۷۵ تومن رسیده و موندید که چه ماشینی بگیرید پس این قسمت از مقاله رو بخونید تا بفهمید بهترین گزینه برای خرید چیه . تو ایران با ۷۵ تومن گزینه های زیادی واسه خرید دارید که من بهترینشونو گلچین کردم که عبارتند از ام جی شیش – مزدا سه جدید – نیسان تینا – جنسیس کوپه.
از ام جی شروع میکنیم . ام جی ۲ تا ماشین تو ایران میفروشه که یکیش ام جی ۵۵۰ و اون یکی ام جی ۶ هستش چون ام جی ۶ باحال تر و اسپرت تره پس به نقد اون میپردازیم .
نمیشه به قیافش گفت خیلی خوشگل اما وقتی واردش بشین انگار وارد یه دنیای دیگه شدید فرمونش شبیه فرمون های کادیلاک میمونه اگه با آپشن کیلومترسنج های دیجیتالی بخرینش ضرر نکردید فقط فکر اینو بکنید که شاید یه روزی صفحه کیلومترسنجش قاطی کنه یا اصلا روشن نشه خوب کامپیوتره دیگه ممکنه خراب شه بگذریم موتور این ماشین ۱۷۰۰ سی سیه که ۱۶۰ اسب بخار قدرت داره که بنظر خوب میاد یه ویژگیه دیگه هم این ماشین داره و اونم بی سروصدا بودنشه منظورم بی سروصدا بودن موتورش نیست منظورم اینه که زیاد ماشینه تو چشمی نیستش کمتر کسی دربارش حرف میزنه وقتی خریدینش میتونید به همه خالی ببندید که من اینو ۲۰۰ میلیون خریدمش. این ماشین تقریبا بی عیبه ولی اونطور نیستش که عاشقش بشید. اینو مطمئن باشید که وقتی خریدینش یکی ازتون بپرسه که چه ماشینی خریدید و شما هم بعد از کلی توضیح که این ماشین چی داره چی نداره جوابشو بدید هیچوقت تحقیرتون نمیکنه.
مزدا ۳ : راستش من جرات ندارم از این ماشین ایراد بگیرم چون خیلی طرفدار و عاشق داره من مدل هاچ بکشو نقد می کنم چون خیلی قشنگ تره . اول از موتور ماشین شروع می کنیم . یکی از حجیم ترین موتورها تو این قیمت موتور ۱۹۹۹ سی سی این ماشینه که خیلی خوبه قدرت ماشین از قدرت ام جی ۶ کمتره اما شتاب بیشتری داره مصرفش هم کمتره و آپشن های خیلی بیشتری نسبت به ام جی داره . این ماشین تا زمانی که باهاش تصادف نکنیم عالیه چون قطعاتش کم و گرونه اگه دشمنتون مثلا رقیب عشقیتون مزدا ۳ داره میتونید با زدن یه چکش کوچوله به یکی از چراغاش بهش ۲ میلیون خسارت وارد کنید و اگه ۴ تا چراغشو داغون کنید بیچاره باید پول یه پرایدو به چراغاش بده ولی آخه آدم چرا ۶۵ میلیون و حتی بیشتر پول بده که همش استرس داشته باشه که یه وقت یه مگس بهش نخوره که بعدش باید پول خونشو صرف تعمیرش بده ؟ اما در کل اگه ۷۰ میلیون دارید و یه ماشین چهار در میخواید اینو بخرید به تویوتا کرولا هم فکر نکنید این به یه دلایل طولانی خیلی ازش بهتره از ام جی هم همینطور.
با کیفیت ترین ماشین ایران – ارزان ترین ماشین پر امکانات – جانشین غولی به نام ماکسیما – کلاسیک-بی حاشیه اینها همه مشخصات نیسان تینا هستش بذارید خلاصه مطلبو بگم . این ماشین بهترین ماشین ۴ در زیر ۷۵ میلیونه والسلام. فقط یه بدی داره . و اون حجم کمه موتورشه . یه موتور ۲.۴ لیتری ۱۸۰ اسب بخاری روی یه ماشین معمولی خیلی خوبه اما روی چنین ماشین با ۴.۵ متر طول یه ذره ضعیف به نظر میاد مثلا حریفش که گرنجور هستش یه موتور ۳ لیتریه ۲۵۰ اسب بخار روشه حالا هرچقدر هم بگیم که جعبه دنده تینا این مشکلو رفع میکنه باز هم فایده نداره تینا مثل یه آدمه زشته ( منظور از زشتی یعنی ضعیف ) حالا هرچقدر طرف آرایش کنه ( گیربکس سی وی تی بزاره ) باز هم زشته کاریش هم نمیشه کرد.
و اما بهترین ماشین زیر ۷۵ میلیون، جنسیس کوپه هست. این ماشین فقط به خاطر دو دلیل بهترین ماشین شد و اون هم ۱ موتور ۲ قیمت هستش . اگه بخواید یه موتور عین موتور این ماشین فقط با مارک بنز یا پورشه یا بی ام و بخرید باید حداقل ۲۰۰ میلیون خرج کنید اما با این ماشین فقط با ۷۰ میلیون میشه خریدش تقریبا یک سوم میشه. شتاب صفر تا صد این ماشین فقط ۶ ثانیه هستش یعنی با شتاب پورشه باکستر برابری میکنه و باز هم میگم فقط با ۷۰ میلیون . مهندسان هیوندای بیشتر وقتشون صرف قدرت ماشین کرده اند و زیاد به طراحی به خصوص طراحی داخلی توجه نکرده اند اما تا چند هفته دیگه جنسیس کوپه جدید قراره بیاد که اون خیلی قوی تر از قدیمیست و داخل و بیرونش واقعا زیباست فقط خداکنه اینم قیمتش زیر صد تومن باشه.
حالا دوباره فرض کنید که یه فرشته مهربون دیگه برای اینکه فرشته رقیبشو بدبخت کردیم بهمون۱۵ تومن دیگه داده و پولمون به ۹۰ میلیون رسیده اون وقت چی میشه گرفت ؟
بهترین ماشینایی که تو این قیمت میشه گرفت عبارتند از :
۱- آلفارومئو جولیتا : هدف از ساخت آلفارومئو این بوده که کسایی که پولشون به فراری نمیرسه بجاش اینو بخرند. این ماشین کاملا بوی فراریو میده که این بو از چیزای خیلی کوچیکش مثل کیلومترسنج های مسابقه ای – مارک ایتالیایی – اگزوز ۲ تایی – رینگ ها اسپرت و… بیرون میاد . جولیتا در نگاه اول بیشتر شبیه تخم مرغ میمونه اما اگه یکم با دقت بهش نگاه کنید به زیباییش پی میبرید چون تا حالا چشم های ما به طراحی شرقی و کره ای عادت کرده فکر میکنیم این ماشین شبیه تخم مرغه ولی اینطور نیست و این ماشین سبک دیگه ای از زیبایی رو به همراه داره که به این سبک میگن : سبک اروپایی
چون این ماشین یه جورایی جانشین فراری واسه ادمای غیر پولداره پس دیگه نباید در مورد موتورش حرفی بزنیم فقط من یه سری ارقام میگم تا بفهمید منظورم چیه . حجم موتورش ۱۳۰۰ سی سیه . شاید بگید خوب مزدا ۳ خودمون با حجم ۱۹۹۹ سی سی که اینو میخوره اما باید بگم مزدا با اون موتور ۱۴۷ اسب بخار تولید میکنه اما این با چنین موتور کوچیکی ۱۷۰ اسب بخار تولید میکنه که چنین قدرتی با یه موتور ۱.۳ لیتری چیزی نیست جز رد پای فراری.
داخل ماشین کاملا خوب و راضی کننده است میتونید به صورت سفارشی چرم طبیعی رو صندلی هاش بزارید . تک تک اسباب بازی های کابینش آدمو به وجد میاره مثلا دسته دندش جوری طراحی شده که آدم نمیخواد دستشو از روش برداره. تنها فرقش با فراری تو مصرفشه. برخلاف فراری مصرف این ماشین خیلی کمه و تو شهر صدی ۶.۷ لیتر میسوزونه . واقعا ماشین معرکه ای هستش فقط اینو در نظر بگیرید که اگه یه وقت چراغشو بشکونید باید جای چراغای آلفارومئو چراغ پراید روش بزارید چون فعلا قطعاتش کمیابه.
۲- سوناتا : پرفروش ترین ماشین هیوندای هستش دلیلش هم اینه که نسل بعدی یکی از بهترین ماشینای وارد شده به ایرانه که سوناتا قبلی میشه و دومین دلیلش خط و خالیه که روش انداختنه. خیلی ها میگن آخه این چجور طراحییه معلوم نیست سوار ماشین شدیم یا سوار آپولو ۱۱ خیلی ها هم میگن زیبا ترین ماشین هستش . به هر حال من رو قیافش نظری ندارم . یه روز شده عاشقش بشم و یه روز هم شده که حالم ازش بهم بخوره ( البته اگر سرم به جایی خورده باشه ) . موتور سوناتا ۲.۳ لیتریه و ۱۷۶ اسب بخار تولید میکنه و شتاب صفر تا صدش ۹.۵ ثانیست در کل این اعداد و ارقام زیاد تهوع آور نیست . توی ماشین خیلی هیجان انگیزه همانطور که داخل کابین آپولو ۱۱ هیجان انگیزه . بعد از یه مدت کوتاه میشه از کنسول وسطش و دکمه های روی فرمونش سر در آورد زیاد گمراه کننده نیست . چیزی که تو سوناتا نمیشه منکرش شد راحت بودنشه وهمچنین سواری نرمی که داره . گیربکسش تند تند دنده عوض میکنه ولی بجاش برای تغییر دنده احساس لرزش نمیکنید پس بزارید هرچقدر دوست داره دنده عوض کنه . سوناتا ماشین با کلاسیه و همیشه دید ما به کسی که از سوناتا پیاده میشه نسبت به دید کسی که مثلا از مزدا ۳ پیاده میشه فرق داره. این ماشین تمام خواسته های شما رو براورده میکنه و اینو بدونید تاحالا هیچ کسی هنوز از شکم مادرش زاده نشده که بعد از خرید سوناتا از ماشینش ناراضی باشه . ولی به نظر من توی رقابت ما نمیتونه آلفارومئو رو شکست بده .
۳- اپتیما جدید : اپتیمای جدیدو تو سه حرف میشه توصیف کرد زیبایی-زیبایی-زیبایی . این ماشین بی شک زیباترین ماشینیه که توسط کیا وارد شده و به درد کسایی میخوره که میخوان با ماشینشون چشم مردمو از حدقه بیرون بیارن . قدرت ماشین تقریبا با قدرت سوناتا یکیه تو وزن هم یکی هستند تو صفر تا صد هم همینطور. پس اگه یه آدم چشم بسته رو تو اپتیما بزاریم بعد بهش بگیم این ماشین سوناتا هستش باور میکنه. هم سوناتا هم اپتیما کره ای هستند پس چه چیزی باعث شده اپتیما ۱۰ میلیون گرون تر باشه ؟ جواب اینه : قیافش . پس شما باخرید اپتیما در واقع ۱۰ میلیون فقط دارید پول قیافه میدید . داخل ماشین خیلی پیچیدست برای اینکه بتونید از دکمه های تو کنسول وسطش با فرمونش سر در بیارید باید حداقل مدرکتون لیسانس باشه. اخه نمیدونم این چه باور غلطیه که هرچی تکنولوژیه ماشینو بیشتر به رخ بکشی باعث زیبا به نظر اومدنش میشه به خدا این زیبایی نیست. آخه یعنی چی مهندسان ماشین هرچی دکمه به ذهنشون میرسه میزارن تو کنسول وسط نمیدونم شما کنسول رولزرویس گوستو دیدید یا نه؟ وقتی تو رولزرویس بشنید ماشین بهتون میگه نمیخواد خودتو درگیر این کنی که تو فلان دما باد تایرهام چقدر باشه تو فقط به من بگو کولر میخوای یا بخاری باقیشو بسپر به من. به این میگن زیبایی . خدا موقع خلق انسان میتونست گوشتو و رگ و استخونا و ماهیچه ها و ( تکنولوژی انسان) بیرون بزاره ولی چون میخواست بنده هاشو زیبا بیافرینه یه چیزی به نام پوست گذاشت رو همه این ها تا سادگی رو بوجود بیاره . درکل اپتیما بخاطر قیافش از سوناتا بهتره ولی نمیشه مارک کیا رو با مارک الفارومئو مقایسه کرد پس هنوز آلفا اوله.
۴- لاگونا کوپه : این برای آدمایی هستش که نمیخوان جنسیس کوپه داشته باشند میخوان یه ماشین دو در خوشگل تر داشته باشند براشون هم مهم نیست قدرت ماشینشون صرف قیافه ماشین بشه و دوست دارند ۱۵ میلیون بیشتر بدن فقط بخاطر مارک رنو . این ماشین از جنسیس کوپه انحصاری تره ولی بازم معنی نمیده که ۱۵ میلیون گرون تر باشه . لاگانا کوپه به هیچ وجه در حد جنسیس کوپه نیست شاید بتونه با لکسوس ای اس رقابت کنه ولی زورش به جنسیس نمیرسه.
۵- لاتیتود : جدی ترین رقیب جولیتا همین ماشینه . لاتیتود نمونه کامل یه ماشینه. تو هیچ چیز کم نداره چون امکانات رفاهیش از جولیتا بیشتره همین باعث بیشتر شدن وزن ماشین شده و در نتیجه شتاب ماشینو از جولیتا کمتر کرده ولی شتاب ماشین کم نیست. کیفیت این ماشین نسبت به ماشینای کره ای خیلی بیشتره توش که میشنید کاملا احساس میکنید توی یه ماشین اروپایی هستید اگه یدونه از اینا بگیرید باید ماساژ دهندتونو اخراج کنید چون لاتیتود خودش ماسژتون میده ( البته فقط برای صندلی راننده ) حتی صندلی های چرمش میتونه کمر و نشیمنگاهتونو گرم و سرد کنه ! امکانات این ماشین حرف نداره. و اما قدرت . قدرت این ماشین جوری نیست که امکانات رفاهیه توی کابینو کوفتتون کنه ۲۴۰ اسب بخار همیشه مواظبه که چنین اتفاقی نیفته البته درسته قدرتش از آزرا و اریون کمتره ولی عوضش قیمتش ارزون تره فقط بدیش مصرفشه که صدی ۱۵.۵ لیتره !
درکل نباید لاتیتود رو با جولیتا مقایسه کنیم . جولیتا یه ماشین چهار در جوون پسنده لاتیتود یه سدان کامله اگه بین این دو تا گیر کردید که کدومو بخرید یه نگاه به شناسنامتون بکنید اگه سال تولد شما از ۱۳۵۸ بیشتر باشه جولیتا رو بخرید پس قهرمانای ۹۰ میلیونی این دو تا شدند.
خوب حالا فرض کنید لپ لپ خرید و از توش ۱۰ میلیون جایزه درآوردید حالا چی میتونید بگیرید؟
۱-کمری ۲۰۱۲
2- آزرا ۲۰۱۲
3- کادنزا
اول از کمری شروع میکنیم . اگه بریم از یه خارجی بپرسیم اولین چیزی که با گفتن واژه تاکسی به یاد میاری چیه ؟ صد در صد میگه تنها ماشینی که به فکرم میاد کمریه . ( به این دلیل میگم خارجی چون تو ایران با گفتن تاکسی اولین چیزی که یادمون میاد اینه که بریم تاکسیمونو که گذاشتیم تو گوشه پارکینگ تا از کارت سوختش استفاده کنیم قایم کنیم ) . حالا کمریه جدید اومده و با یه اختلاف قیمته وحشتناک نسبت به قبلی پیداش شده به نظر من قیافه این ماشین یه سری چیزهایی رو اضافه داره مثلا هواکش های جلوش زیادی دراز هستن و خطوط تیز زیادی توشون استفاده شده درحالی که کمری ماشینیه که به خطوط نرم معروفه. چراغای عقبش که نصفه هستند دکمه های روی فرمونش که شبیه دکمه های وسط دسته ایکس باکس هستش به فرمونش نمیاد. امیدوارم قیمتش کمتر بشه چون تمام رقیباش ۱۰ میلیون ازش ارزون تر هستند. قدرتش فقط ۵ اسب بخار از سوناتا یا اپتیما بیشتره. نمیدونم این ماشین تو این قیمت چی کار میکنه هیچ حرفی دربرابر گرنجور یا کادنزا نداره. اگه قیمتش بیاد پایین مطمئنا وضعش بهتر میشه چون این ماشین تو این بازه قیمت مثل الهلال تو لیگ برتر انگلیس میمونه!
حالا کادنزا : اگه جنسیس کوپه رو حساب نکنیم این ماشین قوی ترین موتور زیر ۱۰۰ میلیونو داره. این موتور یه موتور ۳.۵ لیتریه که ۲۸۶ اسب بخار تو دور موتور ۶۶۰۰ دور در دقیقه تولید می کنه. اگه تویوتا اریون جدید فقط ۲۰ میلیون ارزون تر بود با ۳۳۶ اسب بخار اینو خورده بود. طراحی کابین توش بدک نیست. قیافه ماشین از پشت خوبه از جلو هم اگه با دید مثبت نگاه کنیم قابل قبوله. آخه نمیدونم واسه چی زیر چراغاشو باد کردن انگار ماشین گونه گذاشته. اما اگه شب باشه دیگه کسی بوتاکس شو نمیبینه و چیز های خیلی بهتری مانند چراغای ال ای دی رو می بینه. این ماشین به لوکسیه اپیروس نیست ولی جانشین خوبی براش میتونه باشه. اگه مصرفش ۱۵ لیتر نبود می تونست لقب بی نقصیو بگیره. مطمئن باشید با خرید این شما یکی از بهترین ماشینای ایرانو گرفتید و به انتخابتون افتخار کنید. حالا باید ببینیم میتونه گرنجور رو شکست بده؟
آزرا (گرنجور): این ماشین نمی خواسته مثل نسل های قبلیش باشه. مثلا اسمشو عوض کرده و طراحیشو از سبکه کره ای بیرون آورده و به سبک اروپایی نزدیک کرده. گرنجور درست مثل کسیه که تمام هفت جدش دکتر بوده ولی این نمیخواسته دکتر بشه میخواسته بره تو کار راک و گیتاربرقی واسه همین اسم و رسمه خودشو عوض کرده. داخل ماشین مثلا صفحه ی نمایشش یا دریچه های کولرش مثل سوناتا هستش فقط خط هاشو کش دادن . چیزی که تو این ماشین زیاده امکاناته اگه قرار باشه امکاناتشو بگم همه ی شما باید بعد مطالعه مقاله یه عینک برای خودتون بگیرید. قدرتش ۲۵۰ اسب بخاره از کادنزا کمتره ولی باز هم خوبه. مصرفش هم ۱۰ لیتره که خیلی از کادنزا بهتره. اگه آزرا قبلی رو با این تو یه مسابقه درگ بزاریم به راحتی میبازه ولی باز هم اشکالی نداره. نمی دونم چرا بیخودی از این ماشین تعریف می کنم؟ فکر کنم اوقدری منو تحت تاثیر قرار داده که نمیتونم ازش بد بگم. حتی اگه بخوام بد هم بگم چیزی نمی تونم بگم چون واقعا نقصی نداره. گرنجور بهتریت گزینه برای عاشق شدنه ومطمئنم هرکی این ماشینو بخره اگه متاهل باشه بیشتر از همسرش عاشق این میشه من همین جا آزرا رو بهترین ماشینبین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیونی اعلام می کنم.
خوب نقد ماشینا تموم شد و اما مونده که بهترین ماشینو از بهترین ها در بازه های قیمتی مختلف انتخاب کنیم . این کارو من نمیکنم شما قراره بهترین ماشین زیر صد میلیونو انتخاب کنید فقط کافیه در پایین به ماشین مورد نظرتون رای بدید اگر هم ماشین مورد نظرتون تو گزینه ها نیست میتونید اسم اونو تو کامنت ها بزارید و تو اونجا منتظر لایک مردم باشید ممنونم که این مقاله رو خوندید. آرزوی بهترین ماشین ها رو براتون دارم.
نویسنده میهمان: امیر وزیری
[polldaddy poll=6320426]
فريا
۳۰ خرداد ۱۳۹۱هیچ ماشینی تو ایران نسبت به قیمت متوسط هم نیست .چه برسه به خوب و بهتر و بهترین.
تو سؤال ((بهترین)) رو به ((بدترین)) تغییر بدین اونوقت من پژو207 اتومات رو انتخاب میکنم.
فريا
۳۰ خرداد ۱۳۹۱چون 207 اتومات = 27 میلیون تومن ال 90= 17 میلیون تومن.
آرش
۱ شهریور ۱۳۹۱فقط میتونم بگم کسی که بیاد این همه پول بی زبون رو بابت 207 بده که همون بزک ( خوشکل ) شده 206 هست باید مستقیم ببرنش دارالمجانی یا همون تیمارستان .
(((( خریت محض محض محض ))))
فردین
۳۰ خرداد ۱۳۹۱اینا رو بیخیال.یه آگهی تو تلویزیون دیدم خیلی خوشحال شدم.تبلیغ موتور سیکلت بود فک کنم به نام کویر موتور بود.۴،۵سالی بود تبلیغ موتور تو TV ندیده بودم.مدلهای مختلفی هم تبلیغ میکرد.فقط امیدوارم به وضیعت سواریای سایپا و ایرانخودرو دچار نشه.از نظر قیمت و کیفیت.
ارشیا
۳۱ خرداد ۱۳۹۱من به خاطر نثر فوق العاده ی این بررسی بهنویسنده گرامیش تبریک میگم( واقعا زیبا مینویسی)
مرسی.
ali
۳۱ خرداد ۱۳۹۱من اگه 200میلون هم داشته باشم نمیام این آشغالا رو بگیرم فقط خودرو های ملی مثل رانا…
یا تیپا
حامد
۱ تیر ۱۳۹۱هیچ کدوم به پراید صبا نمیرسه!!!!!!!!!!
m.alizadeh
۳۱ خرداد ۱۳۹۱در صورتی این ماشینا خوب هستن که به قیمت واقعی خودشون به فروش برن مثلا مزدا3 اگه 30 میلیون بود بی شک حرف نداشت یا مثلا کادنزا قیمت 40 میلیونی خودشو داشت باز یه چیز نه اینکه 95 بدی به ماشین کره ای بعدم بگی من بهترینو خریدم 95 میلیونو ادم میره به بنز میده که حداقل یه اسم و رسمی داره باز این نظر منه و مثل نظر بقیه ی دوستان مطلق نیست
ممنون از سایت خوبتون
مهدی
۳۱ خرداد ۱۳۹۱من چون به زور تونستم از فرشته 25 میلیون کش برم در مورد زیر 25 تومانی ها نظر میدم (راستش بقیه رو فقط از دور دیدم). دوتا خودروی زیر 25 تومان که معرفی شده این اشکال رو داره که ایرانیه و شانسیه ممکنه خوب باشه و ممکنه کاملا غافلگیرت کنه و پشت دستت رو داغ کنی. به عنوان مثال یکی از دوستان 207 خرید که از همون لحظه اول شیشه سمت راننده مثل کولر عمل می کرد و هوا می داد داخل و وقتی کنار mvm110 شش سال کارکرده خودم گذاشتم فهمیدم نظری که نگارنده عزیز درباره خودروهای چینی دارند در قیاس با خودروهای داخلی ظالمانه است.
MehRdaD
۱ تیر ۱۳۹۱خودرویی که انصافآ به قیمتش می ارزه: جنسیس کوپه است…
مراد
۱ تیر ۱۳۹۱نویسنده مطلب تنها چیزی که حالیش نیست ماشینه و بخصوص با ان مقایسه ی مسخره که کرده قدرت کمری جدید از سوناتا کمتره ولی صفر تا صدش سریعتره بعلت گیربکس بهتر تویوتا مشکلات سوناتای جدید رانندگی بدتر از مدل قبلی اش است ونا مناسب بودن اتاق با شاسی
احمد
۱ تیر ۱۳۹۱نظرتون راجع به کیزاشی چی هست؟
با توجه به ظاهر به نسبت قابل قبول و طراحی داخلی زیبا و البته اینکه احتمالا قیمت قطعاتش از نمونه های مشابه کمتر باید باشه
تقریبا امکانات تینا رو داره به همراه ظاهری اسپرتتر و البته قیمت کمتر
ضمنا ژاپنی بودن ماشین هم به نظر من در برابر نمونه های کره ای حسن به حساب میاد
saman
۱ تیر ۱۳۹۱مراد عزیز . خود تو هم زیاد از کمری اطلاعات درستی نداریا من رفتم از مجله کالایابه خودرو نگاه کردم همانطور که نویسنده گفته قدرت کمری 5 اسب بخار از سوناتا بیشتره لطفا برو اطلاعاتتو درست کن بعد بیا ایراد بگیر
داود
۱ تیر ۱۳۹۱آریون 2012 الان زیره صد میلیونه تقریبا 96 میلیونه…
ولی نسبت به اتاق قبلی خیلی بد فرم شده
کلا تویوتا داره گند میزنه
ماشیناش داره زاویه دار میشه..
دانیال
۱ تیر ۱۳۹۱حیف که زانتیا دیگه تولید نمیشه اگه تولید می شد و تو بین این ماشینا قرار می گرفت بی شک بهترین ماشین به نسبت قیمتش میشد . همین الانم اگه کسی سی و خورده ای پول بده جای زانتیای نو برد کرده . تو این رنج قیمتی واسه خودش سلطانیه انصافا
رضا امپراطور
۲ تیر ۱۳۹۱آقا کسی میتونه فرق بین کیا سراتو تیدی دوهزار چهار درب رو با کیا سراتو گوپ چهار درب دوهزار بگه؟ از لحاط قیمت هم باهم فرق دارن/ کدوم بهتره؟
در ضمن قیمت بالای پنجاه تومنه.
رضا امپراطور
۲ تیر ۱۳۹۱کوپه 2 دره شرمنده اشتباهی نوشتم منتهی فرق 2000 مدل تی اف با کوپه چیه موندم
فاضل
۲ تیر ۱۳۹۱چرا کسی درباره مورانو حرف نمیزنه شاید فرشته شیطونی کنه 10 تومان دیگه بده. من عاشق مورانو هستم
احسان افشارر
۲ تیر ۱۳۹۱کیا کادنزا شاهکاره این شرکت و ماشین های هیوندا هم آپشن های خیلی خوبی دارن ولی فعلا واسه ماها خواب و خیاله و باید از خودروسازی داخلی حمایت کنیم و جونمون رو تو جاده ها فدای حمایت های بی خود و بی ارزش کنیم
arman
۷ تیر ۱۳۹۱خیلی دوست دارم علی
چو ایران نباشد تن من مباد
زنده باد ایران
آتيلا
۱۵ تیر ۱۳۹۱ماشینهای خوبین ولی قیمتشون دوبرابر اونیه که باید باشه.
ممنون از سایت خوبتون
Mr.14
۲۴ تیر ۱۳۹۱سلام اول بگم که اگه نویسنده میشدی یه چیزی می شدی (سجع اوردت)بعدشم میگم کیا اپیروس منغرض شد؟چرا هیچ جا خبری ازش نیست؟ماموندیم چی بخریم یه جدولی اگه میدادی بهتر بود
رضا امپراطور
۲۸ تیر ۱۳۹۱دوست عزیز اپیروس واقعا منقرض شده هیچجا صحبتی ازش نمیشه . به نظرم در گزینه های بالا کیا سراتو دو هزار هم از لحاظ قیمت و هم ظاهر و طراحی داخلی عامه پسند باشه. دوستانی که در مورد سراتو اطلاعاتی دارند در مورد خرج و مخارجش و گارانتیش ممنون میشم توضیح بدهند.
امید
۶ مرداد ۱۳۹۱ممنون از نوشته هاتون.من عاشق جنسیس کوپه ام.
ali mostafazade
۱۴ مرداد ۱۳۹۱با سلام و عرض خسته نباشید
پدر من یه لتیتود داره نمیدونم چرا همه ازش بد میگن یا که میگن نسبت ته قیمتش گرونه پس ازرا 100 میلیونی یا اریون 108 میلیونی چی ! من نمی خوام بگم که این ماشین از اینا بهتره اما در بازه قیمتش یکی از بهترین هاست من این حرف رو میزنم چون که معتقدم در ایران مردم برای خراب کردن دیگری سعی وتلاش می کنند ونمیگذارند خود مردم انتخاب کنند با تشکر علی مصطفی زاده
ارمان
۱۶ مرداد ۱۳۹۱قیمت ها همه مناسبن دوستون دارم
امیر
۲۱ مرداد ۱۳۹۱با توجه به محدوده قیمتی و پول پرداخت شده در قبال جنس دریافتی ، مگان رو بهترین گزینه میدونم .
مسعود
۲۵ مرداد ۱۳۹۱جنسیس با توجه به سایر مشخصات و قیمت از بقیه سره ولی واسه یه قشر خاصه.طراحی داخلیش واسه یه کوپه ضعیفه.
راد
۵ شهریور ۱۳۹۱فقط پرادو2در باموتور 6سیلندر
mzz
۵ شهریور ۱۳۹۱من به جنسیس رای دادم کوپه ارزون قیمت دیف عقب موتور پرقدرت و البته کیلومتر دستکاری شده پس از فروش
اما بیشتر از 30 نمیارزه اما چه کنیم مثل روس ها باید گمرک بدیم
مزدا 3 و سراتو اگه 18 بودن می ارزید
مزدا 2 و ای 20 و جولیتا و یاریس نهایت تا 15 که 15 جولیتا تا 10 مابقی
زیاد ذلمون به این قیمتا خوش نکنیم چون طرف با دلار 1000 تومن ماشین میخره با دلار 2000 تومن میفروشه و یه گرندتوریسمو واسه بچش میخره
بهار
۸ شهریور ۱۳۹۱سلام
ممنون ازتوضیحاتتون،فقط کاش مطالب رو باسربندمینوشتین.مرسی
عرفان
۱۱ شهریور ۱۳۹۱ب نظر من جنسیس معمولی هم شخصیتی تره هم از جنسیس کوپه بهتره.هرکی کوپه داره میدونه چی میگم.چون کوپه پشتش سبکه سرپیچا پشت ماشین بازی میکنه واسه همین باهاش مطمئن نیستی.ولی جنسیس معمولی فوق العاده هستش.هم با پرستیژ هم سریع.فقط زیبایی داره جنسیس کوپه ولی این جدیدش خیلی خوشگلتره.
علی
۱۴ شهریور ۱۳۹۱به نظر من جنسیس کوپه باتوجه به قابلبیت های فنی اش و قیمت اش خودروی خوبی است و همانطور که گفته شد در شتاب با پورشه باکستر بربری می کند امااین خودروی کوپه با وجود اینکه چهار صندلی دارد اما در جامعه ای مثل ایران که خودرو های خانوادگی سدان را بیشتر می پسندد خریداران بسیار محدودی دارد و نمی توان آن را به عنوان بهترین خودرو انتخاب کرد