سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.
بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
– رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
– بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
– فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
– فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
– روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
– موج داشتن شیشه جلو
– بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
– و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
– و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.
خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
– این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
– رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
– بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
– آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
– ….
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!
صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.
نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.
نویسنده: وحید گودرزی
پژمان
۲۷ شهریور ۱۳۹۱جناب نوید سهیل خان
اول سلام و
دوم ولک جان
هم تشکر بخاطر جواب
ولی دوست عزیز میشه بگید شما این آمار دقیق رو از کجا اوردید؟ تابحال چندتا ef7 دیدید که موتورش روغن ریزی داره و چندتا ریو تندر 206 دیدید که روغن ریزی نداره ؟ و چندتا سئوال دیگه :
1-ایا شما میدونید مرکز تحقیقات موتور آلمان (F.E.V) چه اعتبار و جایگاهی در دنیا داره؟
2-آیا شما میدونید موتور EF7 از نظر طراحی جز 10 موتور برتر دنیا قرار داره ؟
3-آیا شما میدونید استاندارد Euro 4بالاترین رده استانداردهای اروپاست ؟
دوست عزیز فکر نمیکنید بدبینانه بهش نگاه میکنی ؟ پس دوست عزیز بهتر نیست بجای طعنه زدن و اطلاعات غلط دادن به افراد کمی مطالعات خودت رو بالا ببری ؟
جمال
۲۷ شهریور ۱۳۹۱سلام بر همه دوستن عزیز
من الان 7 ماهه یه سمند پایه گازسوز که مورد بحث است خریدم . ماشین رو هم صفر از نمایندگی خریدم . جاتون خالی تا حالا دو بار پیستون آب کرده و واشر سر سیلندر سوزونده . واقعاً جای تاسف داره برای ایران خودرو .
هر دو بار هم توی سفر این مشکل ایجاد شده . دیگه نگم بهتره . امیداورم صنعت خودرو بتونه راه خودش رو تو ایران عزیز پیدا کنه
جمال از مشهد
رضا
۲۸ شهریور ۱۳۹۱سلام
بابا شما با این EF7بدبخت چکار میکنی آقا جمال ؟
اگه با موتور تریلی هر کاری بکنی دوبار پیستون آب نمیکنه
راننده هم راننده های قدیم !
مشکل از ef7نیست
مشکل از ما راننده هاست .
با تشکر
عباس
۲۸ شهریور ۱۳۹۱سلام به همه و آقا جمال همشهری
من حدود 5 ماهه سمند گازسوز EF7دارم
ماشینو از نمایندگی زارعی خریدم
بیا و ببین من با این ماشین که چه کار توی صد متری می کنم
سرعت 120تا 130
تیک آف تا دلت بخواد
کورس با همه به خصوص این ال 90 هایی که خیلی کم میبینند خودشونو
تیپ ماشینم از همه سرتره
سرعت تا 180 تا توی بزرگراه مشهد باغچه رفتم
هیچکی جلودارم نیست یعنی جلودار این ماشین نیست
من نمیدونم شماها ماشین تحویل گرفتین یا چیز دیگه
بچه های هم محلمون هم دو سه نفرشون EF7دارن ولی این مشکلاتی که میگین ندارن
واقعا شماها EF7دارین یا ال90 یا چیزی مثل این؟
من که از ماشینم راضیم
بای
رهام
۲۸ شهریور ۱۳۹۱درود پژمان عزیز
این حقیر تیر ماه 90 یه ef7 خریدم و تا الان هم دارمش
به هیچ وجه نمیخوام بد بینانه بهش نگاه کنم
پس با اجازتون مشکلاتی رو که تو این یه سال با این ماشین تجربه کردم رو به عرض میرسونم و قضاوت رو به عهده شما میذارم
روزی که پول ماشین رو به نمایندگی مجاز دادم و ماشین رو خریدم بهم گفتن یه سری کار داره و فردا بیا ماشین رو تحویل بگیر و منم از اونجا که ماشین بابام دستم بود و تنها بودم از خدا خواسته رفتم و فردا که واسه ماشین اومدم در کمال تعجب شنیدم که : شرمنده ماشینت رو اشتباهی فروختیم !!!
جالب بود ماشینی که یه بار فروخته شده بود رو اشتباها! دوباره فروخته بودن
بعد کلی بحث من رو قانع کردن که این چیزا طبیعیه!
بگذریم…
بریم سراغ ماشین:
روز اول چراغ ABS روشن شد
بعد از دو روز ماشین رو تحویل دادن که بله …
ترمز ایراد داشت و مشکل رو برطرف کردیم
راهی شدم یه سمت خونه که سرعتم حدود 60 بود که رسیدم به ترافیک ،پدال ترمز رو که فشار دادم متوجه شدم که خبری از ترمز نیست!!!
خلاصه با همون سرعت یه پراید 132 رو هاچبک کردم
از برکات ایران خورو…
از موارد فنی ش بگم…
از وقتی خریدم…
3 بار دسته موتور عوض کردم ، 2بار اگزوز رو تعویض و چهار بار اون رو تعمیر کردم و کاتالیزورم رو یه بار عوض کردم و وقتی بار دوم خراب شد ترجیحا تخله ش کردم که منجر به افزایش مصرف سوخت 20% شد
یه بار تایمینگ موتورش به هم خورد که تنظیمش کردم
بار دوم مجبور به تعویض تسمه تایمش شدم( شایان ذکر که ماشین الان 32000 تا کار کرده)
کولرش یه روز تو جاده که در حال حرکت بودم از کار افتاد و دیگه روشن نشد!
منم بی خیالش شدم
رنگ سپر ماشین به مرور داره میره که تو نوع خودش جالبه
راجع به اعتبار شرکت ّF.E.V خیلی نمیدونم ولی اینی که من میبینم نمیتونه خیلی موفق باشه
راجع به 10 موتور برتر دنیا شک ندارم که از سال 2003 تا حالا EF7 هیچ جایگاهی بین اونا نداره
راجع به استاندارد های Euro هم باید عرض کنم الان استاندارد Euro5 رو کاره و اگه اشتباه نکنم از سال 2013 هم قراره Euro6 جایگزین Euro5 بشه
مطلب طولانی شد اینا چکیده ای از تجربه 15 ماهه من با EF7 بود
شما قضاوت کن
فرهاد
۲۸ شهریور ۱۳۹۱با درود- من فکر می کنم اگه هزار دیدگاه دیگه هم نوشته بشه باز همین الگو رو داره یعنی عده ای کاملا موافق و عده ای با این موتور جدید کاملا مخالفن.
در بین افرادی که موافقن یا اینکه این ماشینو خریدن و شکر خدا خوب بوده و پول کمی ندادن و حتی نمی خوان تصورش رو هم کنن که انتخاب بدی کردن و حق هم دارن دسته دوم به فکر خرید این خودرو هستن و هیچ کس از یک موتور مدرن، قوی، کم مصرف و ساخته شده زیر نظر یک شرکت معتبر بدش نمیاد و تحمل بدگویی از این موتور رو ندارن چون عجیب به نظر میرسه و این دسته از موافقان هم حق دارن چون فکر می کنن پس چی بخریم؟
در بین مخالفان شدید این موتور هم دو دسته اند: یکی اونایی که خریدن و متاسفانه مشکل داشته و در مقایسه با استفاده کنندگان موتورهای دیگه خیلی زیادن و دسته دوم افرادی مثل من که وقتی از نمایندگی پرسیدم به من گفتن که موتور پراید از این موتور ای اف7 بهتره و مشتری داشتیم که چند دقیقه بعد تحویل ماشینش، اونو به تعمیر گاه نمایندگی برده!
در اینجا من قصد داوری ندارم و تحقیق درباره موارد بالا با دوستان منصف
گربند
۲۸ شهریور ۱۳۹۱دوستان سلام .
بنده حقیر بهمن 90 یه ای اف سون گرفتیم و خندان سوار شدیم با اجازه 17000 کارکرد موتور زد و قصه شروع شد . بعد از عجز و التماس امداد ویژه زدند و 20 روز بعد قطعه اومد و تعمیر شد . 10 روز کار کرد چنان آبشار روغنی از اویل ماژول سرازیره که بیا و ببین . برادرای نمایندگی هم اویل ماژول رو فقط برای پذیرش آزاد دارند و برای گارانتی ؟ نوچ ندارند .
خلاصه کلیت موتور و برند آلمانی روش و همه چیش خوبه جز انصاف ایران خودرو که دل و روده ماشینو پر کرده از قطعات نامرغوب ( به احتمال زیاد چینی ) .
منم روز اول که می خواستم این ماشینو بگیرم گول اسم و رسم آلمان و تعریف و تمجید موتورشو شنیدم و چشمم رو روی حقایقی نظیر حدود 20 سمند EF7 موتور زده بسته و پول بی زیون رو هدر دادم .
یه چیز جالبتر قیمت این ماشین تو بازار آزاده . ماشین منو نهایتا 14 تومن با منت قیمت کردن . خداییش کای دنیا ، تو کدوم جنگلی اینجوری به آدم ظلم می کنند . موید باشید .
میثم
۲۹ شهریور ۱۳۹۱دوست عزیز آقای گودرزی (نویسنده متن) به گمان من عیب از راننده بوده، من به شخصه 9 ماهه همین ماشین را دارم صفر از نمایندگی خریدم. مسافرت هم زیاد باش رفتم اما حتی یک عیب کوچک هم از این ماشین ندیدم. منظورم عیب فنی است نه طراحی..
کماندار
۲۹ شهریور ۱۳۹۱EF7بین 10 موتور برتر؟جک نگو عمو ..همینارو میگید این خودروسازا با پرویی برای Nسال آینده هم همین ماشینو میزنن هر روز گرانتر از دیروز !
محمود
۲۹ شهریور ۱۳۹۱آقا منم یه دونه از این آشغالا گرفتم در مورد بیش از 3 ساعت رانندگی و دور موتور بالای 3500 خودم شخصا در جاده یز اصفهان درگیرش شدم. موتور فوق العاده ضعیف و مزخرفی داره که تو شیبای جزئی هم کم میاره و باید دنده رو سنگینترش کنی. ترمز گیری افتضاحه. خاموش شدن صفحه کیلومتر کاملا صحت داره. توی دست اندازهای جزئی وقتی ماشین رو گاز باشه یهو خاموش میکنه… کلا آشغالم زیادشه…
نوید
۲۷ شهریور ۱۳۹۱باسلام-آقاپژمان عزیز این بی انصافی نیست که این موتور را با موتورهای برتر دنیا مقایسه می کنید(آخه این موتور کجا و موتور بنز ……کجا!!!!!!)-دوما : اگر این موتور شبیه موتور آلمانی باشه فکرنمی کنی موتور درجه آخرین اونها باشه (مثل پیکان خودمان که به افغانستان یا کشورهای بدبختی که نمی دانند ماشین چیه ،داده ایم)-سوما: فکر نمی کنی اگر چند قطعه کوچیک این ماشین داده نشه(تحریم یا قطعات چینی گذاشته شود) کل ماشین ارزش انچنانی نداره- چهارما:فکر نمی کنی اگر یه مشتری بخواهد اکثر مواقع سروکارش با ایرانخودرو باشه شاید کارش را از دست بدهد(گرفتن مرخص های بی موقع جهت تعمیر ماشین)پنجما : آیا سری به سایتهای دیگری هم می زنید ببینید دیگران چی می نویسند و چی می گویند؟ ششم: آیا سری به تعمیرگاههای ایران خودرو هم زده ایدو سوال کرده اید که این چه ماشینی هست؟؟؟
آقا پژ مان عزیز: ماشینی خوب هست که اولا افت قیمت خیلی کمی داشته باشه دوما:به محض فروش ، خریدار داشته باشه سوما:قطعات اون گیر بیاید چهارم:میکانیک اون ماشین هم باشه- بنظر شما ef7 کدام یک از اینها رادارد؟؟؟
حسین
۲۷ شهریور ۱۳۹۱با سلام خدمت دوستان
من فقط میخوام بدونم این داستانی که اینجا نوشته شده جاش تو مجله گل آقا نیست؟؟؟
عزیز من خالی میخوای ببندی یچی بگو که مرغ سرخ شده وسط دیس شرع نکنه به غش غش خندیدن!!!
درسته بعضی ایرادها تو خودروهای داخلی وجود داره ولی تو سایتی که میخواد به مردم اطلاعات درست بده گفتن این مزخرفات اونم واسه موتور ملی EF7 خنده داره واقعا!!!
حالا واسه پراید میگفتی اینا رو یچیزی.آره قبول.
بعد ببینم شما داری این ماشین رو با چی مقایسه میکنی؟؟؟
با بوگاتی؟؟؟!!!
saeed
۲۷ شهریور ۱۳۹۱با سلام .من با جمال و نوید کاملا موافق هستم چون هم در نمایندگی ایران خودرو به عنوان کارشناس پذیرش کار کردم و هم از سایر دوستان در نمایندگی های دیگه مطلع شدم اینکه ef7 موتور آلمانیه و جزو 10 موتور برتره با عمل کاملا در تضاد هست حالا اینکه مشکل در قطعاته یا نحوه مونتاژ من نمیدونم .من خودم یه 405 مدل 89 دارم که از وقتی خریدم ماهی 130 -40 تومن خرج گذاشته رو دستم.تا کی ملت مظلوم ما باید این ماشین های بنجل ایرانی رو سوار بشن اونم با قیمت خونشون خدا میدونه !!!
ایرانی ماشین ایرانی نخر !!
amir
۲۸ شهریور ۱۳۹۱بدترین موتور خودرو موتور EF7 تاروشن میکنی سریع گرم میکنه واشر سرسیلند میسوزونه روغن ریزی داره صدای موتو در هنگامی دور موتور روی 2 به بالا میره خیلی زیاد داخل اطاق ماشین می آید کیفیت رنگ خیلی پایین به دلیل اینکه رنگ بدنه رو خود شرکت ایران خودرو نمیزنه یا تبریز میزنه یا استان خراسان این چیزای که نوشنه ام با توجه به تجربیاتی که من با این ماشین که صفر کیلومتر از نمایندگی گرفتم نوشتم وای بحال کسای که خودروی دنا با موتور EF7 با توربو میخوان بخرن . تا ماشین روشن کنن و از توربو استفاده کنند با ید سریع به فکر سوختن موتور و تعویض آن باشند
الی
۲۸ شهریور ۱۳۹۱ef7تاقبل از تحریم موتور آلمانی داشت اما الان چینی شده و این ماشینم به ماشین های که چین به آن دست برده شد.تسلیت میگم.
مسعود
۲۸ شهریور ۱۳۹۱نه الی عزیز
ef7همین الانم خوبه و هنوز از قطعات آلمانی استفاده میشه.
نحوه استفاده خیلی مهمه همینطور که برای هر ماشین دیگه اهمیت داره.
نوید
۳۱ شهریور ۱۳۹۱آقا مسعود عزیز اصلا اینطور نیست – چون همین مسئله را از میکانیک ef7 سوال کردم -گفت ربطی به نحوه رانندگی ندارد- گفت متاسفانه قطعات این ماشین آبکی هست- راهی هم نداره- تا قطعات بدرد نخور روی این ماشین می گذارند،باید همیشه داخل ایران خودرو باشید
عباس
۲۸ شهریور ۱۳۹۱سلام مجدد به همه
من سمند EF7دارم
خیلی ازش راضی هستم
هر کی فکر میکنه ماشین بدیه وقتی پشت چراغ قرمز ها منتطره دورو برشو بشماره ببینه چند نفر این ماشینو دارن
از یکیشون سوال کنه
از من بپرسین من که راضیم
هر کی هم میگه بده یا بد شانسه یا بد رانندگی میکنه
ممنون
کماندار
۲۹ شهریور ۱۳۹۱عجب یعنی اصولا نمیتونه بد در بیاد یکی از این موتورا حرف مدیر عامل زامیاد رو زدی! همینه که هستا!
رهام
۳۱ شهریور ۱۳۹۱دوست من به نظر من شانس رو خود آدم میسازه
من غیر از این EF7 یه اسپورتیج 2008 دارم ، طی این چند سال که سر و کارم باهاش بوده چیزی حدود 80000KM باهاش روندم ، باید به اطلاع برسونم بدون اغراق چیزی حدود 60000KM از این کارکرد رو ،به خاطر شغلم، تو مسیرای آفرود بودم ، خلاصه عرض کنم به جرات میتونم بگم این اسپورتیج سیاه بخت ترین اسپورتیج ایرانه
با این وجود این مدت فقط سرویس های دوره ای رو داشتم و حتی کوچیکترین مشکلی با این ماشین ندارم
این در حالی هستش که اگه تو نمایندگی ایران خودرو که تشریف میبرید یه خورده دقت کنید متوجه میشید که تقریبا بیش از 60% از ماشینای در دست تعمیر EF7 هستن
چرا باید اینجور باشه!!!
عباس
۲۸ شهریور ۱۳۹۱با درود بر رهام دل شکسته و عزیز و بقیه دوستان
منم نمی خوام خوش بینانه به EF7نگاه کنم
با اجازه شما مزایای که توی این 12 ماه به این ماشین تجربه کردم به عرض شما و بقیه برسونم و خودتون قضاوت کنید.
( ببخشید من مثل شما نمی تونم بنویسم فقط کپی کردم )
من ماشینمو نقد خریدم و یک ماه بعد هم تحویل گرفتم .مشکلی نداشتم
بگذریم …
بریم سراغ ماشین :
ماشینو که تحویل گرفتم هیچ چراغی روشن نبود .
همه چی عادی بود و من ماشینو درست تحویل گرفتم
ضمنا 6 نفر دیگه هم اومده بودن و همگی ناشینهامونو تحویل گرفتیم
5نفر EF7داشتیم و یک نفر هم ال 90 داشت که چون دنده اش جا نمیخورد از تحویل گرفتن طفره رفت .بگذریم
دوسه روز برای اینکه آب بندیشه توی اتوبان قم کاشان با سرعت های مختلف رانندگی کردم
100،90، ولی فشار نیاوردم
توی همین بین بود که یه پراید انحراف به چپ خفنی داشت و به یه 206 برخورد کرد
چشمتون روز بد نبینه ماشینی که به هم میخورد ال90 که جلوش جمع میشد
باور کنید با سرعت 95 که داشتم ترمز گرفتم مثل چی بگم ، که فقط مخصوص EF7در جا بدون اینکه کشیده بشه میخکوب شد
از ترسم که 206 یا 405 یا ال90 از پشت به من نخوره کشیدم کنار
خدا رو شکر ترمزش هم آزمایش شد
از موارد فنی این ماشین بگم
هندلینگ عالی
صدای کم ( برادرم به اشتباه استارت زد)
مصرف سوخت پایین توی سرعتهای 90 تا 100 باور نمیکنید 6.5 مصرف می کنه
از تیپ ماشین نگو
وقتی از روبرو میام و مه شکنه روشنه باورکنید 0 صدا هم که نداره ) همه ماتشون میزنه
همه چیزش میزونه .تیپپشو میگم
صندوق عقبش با بدنه در سطح استاندارده
نه اینکه مثل ال 90 صندوق عقب از ماشین بالاتره
از کولرش نگین
وقتی اتوبان تهران قم میرفتم ماشین یخ بودکولرش فقط باید با درجه 2 کارکنه ضمنا از دریچه های عقب هم باد سرد میاد که فکر نکنم نه 206 نه 405 و نه ال 90 همچین مزایای دارهبرخلاف آقا رهام که میگه رنگ سپر مشکل داره نه اینجوری نیست
حتی خش هم بر نداشته
من از شرکت آلمانی پیزی نمیدونم ولی همه جای موتور حک شده بوش .میدین ژرمنی
ببخشید من اینو حج کردم
راستی بوش چه کارخانه ایه ؟
آلمانیه ؟
چندمه جهانه ؟
اصلا مالی هست ؟حالا خودتون قضاوت کنید
راستی تا سرعت 190هم توی اتوبان تهران قم رفتم
با اجازتون یه 250 هزارتومان هم جریمه شدم
مجموع سه بار جریمه
حالا خودتون قضاوت کنید .
در ضمن آقا رهام اول میگه یه سال ماشینو تجربه کرده آخرش میگه 15 ماه تناقض داره .!!!!!!!!!!!!!
پژمان
۲۹ شهریور ۱۳۹۱سلام
مرسی و ممنون از اظهار نظر ارزنده و دقیق دوستمان عباس ، که دقیقا نظرات دیگران را مطالعه نموده و تناقضات برخی از دوستان را تحویل خودشان داد.
من هم دارنده این خودرو هستتم خرداد امسال تحویل گرفتم. واقعا ماشین خوبه …
ببیند دوستان اگه می خواهید به این ماشین بعنوان خودرو تاکسی یا مسافر کش نگاه کنید بهیتر برید سراغ پراید.
اگه می خواهید به این خودرو بعنوان ماشین رالی یا لایی کشی نگاه کنید برید سراغ فولکس گل.
باتشکر
رهام
۳۱ شهریور ۱۳۹۱درود خدمت دوستان
عباس جان اگه بیشتر دقت کنید همون اول مطلب به اطلاع رسوندم ماشین رو تیر ماه نود تحویل گرفتم و اگه بیشتر دقت کنی متوجه میشید که 28 شهریور اون مطلب رو نوشتم که میشه چیزی حدود 14 یا 15 ماه و اونجایی که عرض کردم : … 1 سال … ، به صورت تقریبی بود و فکر نمیکردم این موضوع اینقدر اهمیت داشته باشه
راجع به نوع پرداخت پول ماشین هم باید به اطلاع برسونم که حقیر هم مبلغ رو نقد پرداخت کردم و ماشین به قول نمایندگی امانی و به صورت تحویل فوری بود که همونطور که گفتم در کمال ناباوری به قول نمایندگی اشتباها فروخته بودنش!!!
در نهایت ازت کمال سپاس رو به عمل میارم که راجع به مطلبم نظر دادی
بدرود
مسعود
۲۸ شهریور ۱۳۹۱با سلام به همه دوستان
من از حرفهای افرادی که اینجوری میخوان این خودرو ef7بکوبن چندنکته متوجه میشم
1-نوع رانندگی این افراد زیر سواله
2- شانس توی زندگی این افراد خیلی کمه
3-نوع قضاتشون ایراد داره
4-فضای این سایت اشتباهی فرض کردن به جای راهنمایی در فضای دوستانه با بزرگ کردن یه سری ایرادهایی که برای همه ماشینها است وانمود میکنند که این خودرو نمیشه استفاده کرد
5-در عوض من و بقیه خیلی این خودرو دوست داریم و توی جاده ها غوغا میکنیم
6- اطلاعات باید کارشناسی باشه که نیست
باتشکر
BMW
۲۹ شهریور ۱۳۹۱چه خوب باشه چه بد مهم اینه تو خارج با پولی که ما برای سمند میدیم sonata2012 میخرن !
ماشین سازی کشور ما 150 سال از خارج عقبه
اینا دیگه ماشین به حساب نمیان
arash
۲۹ شهریور ۱۳۹۱سلام دوستان
خداییش این مطلب مغرضانه نوشته شده.
من چند بار خوندمش . چون خودم EF7 ثبت نام کردم تمام سایت های که در موردش مینویسن رو خوندم. مشکلاتی که تو سفر واسه این آقا پیش اومده( مثل خراب شدن صفحه آمپر و درزبندی نبودن درها و مشکل اکسل و…) رو هیچ جا نخوندم. این قطعات هم که بین همه سمندها مشترکه و مخصوص EF7 نیست.
فقط روغنریزی از اویل ماژور و خرابی دسته موتور رو زیاد تاکید کردن و جاههایی هم سوختن واشر سرسیلندر.
ولی چیزی که من برداشت کردم اینه که متاسفانه حداقل دو ماه باید ماشینو تو آببندی نگه داری و هواشو داشته یاشی.
ماشینم همین روزا باید بیاد. تو مرحله صدور سنده. قول میدم تو همین سایت اطلاعات درست در اختیار همه دوستان بگذارم
رضا
۲۹ شهریور ۱۳۹۱با سپاس
منتظریم
علی
۲۹ شهریور ۱۳۹۱واقعا از سمند بیشتر از این نمیشه انتظار داشت
مصطفی
۲۹ شهریور ۱۳۹۱سمند EF7 من واسه سال 89 هست. مشکلی نداشته و خوب کار می کند. اما بدون تعارف بگم واسه خودم ثابت شده که سمندهای جدید(سال 91) کاربرد قطعات آلمانی درآن ها مشکوک به نظر میرسه و به احتمال زیاد کیفیت سمندهای جدید اومده پایین. به نظر من اگه تو تحریم نبودیم و همان سمند ملی قبلی با قطعات آلمانی تولید می شد عالی بود. احتمالا قطعات موتوری مقداری چینی شده و مشکلاتی نظیر واشر سوزاندن و آب کردن پیستون را برای دوستانمون ایجاد کرده است.
رحيم از تبريز
۳۰ شهریور ۱۳۹۱بنده نیز در سال 90 یک سمند EF7 خریدم و حدود یک سال است که در نمایندگی های ایران خودرو به تعویض قطعات و ایرادت پیش آمده ( مثل تعویض گیربکس ، اویل ماژور ، گیت برقی چراغ ایربک و … که بنویسم بیش از یک صفحه کامل میشه ) دیگه هم خسته شده ام و هم از طرز برخورد ابواب جمعی نمایندگی ها دیگه نگو ؟ من قبلاً پژو 405 مدل 1377 – 2000 داشتم که از سال 88 میروندم خدا وکیلی به غیر از تعویض روغن و لاستیک روی تعمیرگاه ندیده بود وبا وجود مصرف بنزین بالا هزینه اش از سمندی که دارم خیلی پایین بود
بدجوری گیر کردیم
مصطفی
۳۰ شهریور ۱۳۹۱کلا گیربکس تعطیله . اصلا راه نمیاد هرجور دنده بخوای عوض کنی ماشین یه بلایی سرش میاد . یا به پت پت میفته یا مثل اسبی که رم کرده باشه یه پرش به جلو میکنه !
الان 3500 کیلومتر باهاش رفتم و تو این مدت بنا به توصیه ! دور موتور شاید دو سه بار بالای 3000 بردم … تو جاده صاف و بدون شیب شتابش انفجاریه و کلا بقیه رو سوسک میکنه شتابش خوبه بخصوص تو دنده 3 عالی شتاب میگیره ولی تو سربالایی باید دنده رو سنگین کنیم وگرنه دور موتور حتی زیر هزار میشه ( منظورم سربالایی با شیب تند هست) البته تو سربالایی هم با دنده سنگین و دور موتور حدود 2500 تا 3500 عمرا بتونن ازش سبقت بگیرن !
مصرف بنزین تو جاده بیرون شهر واقعا پایینه و حدود هفت لیتره ولی تو شهر 10 تا 12 رو استاد میکنه…
صدای موتور تا دور 2000 اصلا مشخص نیست و تازه تودور 2500 صداش شنیده میشه و بالای 3000 صدای دلنشینی داره و حدود 4000 غرش خفنی داره که حال میده !
سر پیچ حرف نداره وبا سرعت حدود 60 تا 80 میتونین به قوس داخلی پیچ جاده بچسبین. فرمون خوبی داره و با یه اشاره جواب میده ( برای لایی کشیدن خوبه !) . نکته جالب در مورد فرمون اینه که اگه ماشین درجا کار کنه و شما فرمون رو بچرخونید دور موتور حدود 50 تا 100 تا بالا میره دوباره بر میگرده سرجاش !
یه اشکال داره اونم اینه که بعد از تعویض دنده دور موتور سریع پایین میاد و گاهی هم دور موتور با یه بار گاز دادن چندثانیه بالا میمونه بخصوص توی دنده یک …
ماشین من تیر 91 هست و روغن ریزی داشت که بردم نمایندگی الان خوبه و خیلی کمتر شده. بنظرم روغن موتور توی ماشینای تحویلی بیشتر از استاندارد توش ریخته شده !!
کلا مهمترین مشکل این ماشین گیربکس و کلاچ و سیستم انتقال نیروشه که اگه از گیربکسهای پیشرفته تری استفاده بشه خیلی خوب میشه …
حسین
۱ مهر ۱۳۹۱بله کاملا موافقم.برای من هم تو دنده یک همین مشکل هست.ولی دنده های دیگه عالیه.اصولا دنده یکش رو باید تا دور 2500 بیشتر نری تا خوب جا بخوره.اگه بیشتر گاز بدی واسه دنده دو ماشین یکم کله میکنه.اگه این ایرادش حل شه خیلی خوبه.بعد از دو به یک معکوس کشیدن هم باید حتما یه گازی بدی بعد دنده رو جا بزنی . تازه باید کلاچ هم خیلی آروم رها کنی.وگرنه همونجور که گفتم ماشین بدجور کله میکنه.
با تشکر
Designer
۳۰ شهریور ۱۳۹۱ایران خودرو برای تولید سمند از پلت فرم 405 استفاده کرده و با تغییر در بدنه و اسم و بعضی قطعات به نام سمند کنونی ایجاد کرد و متاسفانه همین بی اصالتی و برداشتن هر قطعه ای از یک ماشینی باعث ایجاد مختلف شده برای مصرف کننده ایرانی که خودروی ایران خودرو رو ترجیچ میده.
متاسفانه هیچ گونه تست تصادف معتبری نداره و برخلاف تصور عامه مردم خیلی در تصادفات نا امن هست مثلا تصادف با پراید :
http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm
که متاسفانه در آسیب سر نشینهای سمند بیشتر از پراید بوده.امیدوارم زنده مونده باشن
ولی مساله اصلی سمند نداشتن طراحی مهندسی اجزا مختلف با هم هست، علتش هم دلایل بالا و بهم خوراندن قطعات مختلف هست.
،مصرف بالا ، انواع موتورهای مختلف ، اصحلاک و روغن ریزی، زوزه گیربکس و عدم همخوانی گیربکس و موتور، سر و صدای اضافی (به خاطر وزن زیاد ماشین در برابر شاسی و بدنه ) به صدا افتادن سریع جلوبندی و کمک ها،اسیب سریعتر جلوبندی نسبت به 405 که از همون سیستم استفاده می کنه ،شتاب پایین ، عکس العمل کند در سربالای ها ،ترمز غیر ایمن (باز نسبت به 405)و….
ولی با توجه به قیمت پایین و خدمات ایران خودرو شاید بعضی ها این ماشین مثلا ساخته شده ایران خودرو رو ترجیح بدن
فقط توجه کنید بعضی چیزها تو انتخاب ماشین خیلی مهم هستند و آن هم امنیت خودروست.
متاسفانه با فشار پلیس ایران خودرو روی سمند ترمز ای بی اس گذاشت ولی این ترمز به خاطز اینکه برای ماشین دیگه ای بود و قرار داده شد روی سمند کارایی خوبی نداره و همینطور ایربگ که فقط برای راننده گذاشتند باز چون برای یک ماشین دیگه با مشخصات ماشین قبلیست باز نمیتونه عملکرد مناسبی بشه و ….
روی ماشین تعصب نداشته باشید
اگه به پول و خرج و مصرف ماشین اهمیت نمی دید به امنیتش اههمیت بدید.
موفق باشید
رضا
۳۰ شهریور ۱۳۹۱سلام
من که از ماشینم خیلی راضیم
نه روغن ریزی داره و نه مشکل دیفرانسیل
سرعتش هم خوبه و هم کلا شتابش علیه
بهتر از این ماشین نمی تونستم پیدا کنمم
درسته ef7گاز سوزه ولی بسیار شتاب انفجاری داره ( به قول آقا مصطفی)
ولی عیبی که میشه گذاشت روی این ماشین اینه که وسایل داخلش نسبت به گرما زود خشک میشه و صدا میکنه که باید حتما روغن زد
ممنون از همه
محمد از مشهد
۳۰ شهریور ۱۳۹۱سلام ب همه دوستان
من محمد هستم از مشهد
دیدگاههای همه عزیزان خوندم و فهمیدم که ef7هم ایرادها روشنی داره و هم ایرادهای مبهم
من و داداشم علی هردو ماشینهامون تحویل گرفتیم
من ef7و اون ال 90
به خاطر این من سمند انتخاب کردم که اتاقش به مراتب از ال 90 زیباتر بود
همه سایت ها رو هم چک کردم و همه دیدگاه ها رو من خوندم
باید ماشینو تست کنم ببینم چجوریه و نکاتی رو که دوستان گفتن رعایت کنم .
ضمنا گزارش اونو به همه تون می دم
داداشم علی هم گزارش استفاده از ال 90 به من میگه و من مقایسه اونو به شما گزارش خواهم کرد.
با تشکر
اسحق
۳۰ شهریور ۱۳۹۱سلام من امسال باماشین ای اف سون مسافرت کردم اصلاازان راضی نیستم جونکه در13000کیلومتری واشرسرسیلندوسوپاپ زده من ازیک ماشین نوکه کلی براش پول داده ام انتظارخرای شدن این چنییی ندارم
حسین
۴ مهر ۱۳۹۱با سلام
باید قبول کنید بعضی اتفاقات بر میگرده به نوع رانندگی افراد
خب موتور سمند پایه گاز سوز به دلیل طراحی خاص حرارت بالایی داره
بنابراین باید با ماشین یکم نرم کار کنی تا خوب جا بیفته
البته نه اینکه کلا مثل لاکپشت باهاش بری
ولی وقتی بعضیا با ماسین صفر دور موتور رو تا 4500 بالا میبرن دیگه چه توقعی میشه داشت
من این رو به چشم خودم دیدم
با تشکر
نوید
۳۱ شهریور ۱۳۹۱دوستان عزیزم لطفا یه سری به سایت زیر بزنید
http://machinemag.com/ViewNews.aspx?viewid=
می دانم به جواب سوالاتتان خواهید رسید
mamali
۳۱ شهریور ۱۳۹۱فقط ef7
محمد از مشهد
۳۱ شهریور ۱۳۹۱با سلام
دیروز ماشین خودم ef7و ماشین برادرم L90بردیم کارواش تمیز بشویند
به وضوح ورود آب داخل ال90 دیدم از لای درزهای در
به کارواشیه گفتم چرا اینجوری آب گرفتی ؟
گفت : همه ال 90 هایی که میارن همینجوریه . من یادم نبود اینو به شما بگم .
ما به همه کسانیکه ال 90 دارن می گیم که آب از درز در ها وارد ماشین میشه .
داداشم خیلی کفرش دراومده بود
اما داخل ef7خشکه خشک بود .
ممنونم
MEHDI
۳۱ شهریور ۱۳۹۱سلام به دوستان بخصوص آقامسعود
صبح 29/6/91سورنELXباموتورEF7راازنمایندگی ایرانخودروتحویل گرفتم
1-رینگ اونیکه میخواستم نبود
2-جعبه آچار نداشت
3-جعبه کمکهای اولیه نداشت
4-چهارعددپیچ برای زاپاس نداشت
5-ضبط نداشت
6-هندزفری نداشت
اینها همه گفتند اصلا وجود ندارد
ادامه باشدبرای بد الان دیگه باید بروم
برای اولین قدم برای جنگ با ایران خودرو جکار باید کرد
parham 15
۳۱ شهریور ۱۳۹۱آقامهدی مبارک باشه.جنگ؟جنگ تموم شد باختی شما ازهمون روزی که به فکر خرید خودرو ازایرانخودرو افتادی بازنده شدی.حالاازهر100000تا یکی خوب در میاداونم ایشاالله مال شماست.بازم میگم مبارکه .
مسعود
۳۱ شهریور ۱۳۹۱سلام به آق مهدی
مبارکت باشه
ولی این چیزهایی که گفتی غیر از ضبط توی قرارداد بوده . ضبط هم جدیدا نمی ذارن
ببین عزیز یه مثال خوب بگم
مگه قرار نبود ال 90 فول به قیمت 7 تا 8میلیون تومان به جای پیکان تحویل من و شما بدن
الان چکار شده تبدبل به 4 تا تیپ شد
قیمت فولش هم الان 22 میلیون شده
انتظار داری جعبه آچار و کمکهای اولیه !!!و چهار عدد پیچ زاپاس بزارن
ببین اصلا دستگاه سخن گو داری .طیر ضبطو میگم
اون واجب تره .ببین هست ؟؟
به هر حال مبارکت باشه
فقط روی موتور فشار نیار
تا 2000کیلومتر دور موتور 3000سرعت 100کیلومتر
موفق باشی
امیر
۳۱ شهریور ۱۳۹۱رانا که قرار باef7 تولید بشه همین داستان ها می خواد تکرار شه؟؟؟؟؟؟؟؟
شک نکنید موتور المانی مشکل نداره
مونتاژ مشکل داره یا قطعات چینیه
در ضمن
اطلاعاتی از نوع استفاده و مدل کاکرد پایه گازسوز به ما ندادن منظورم اینه که مثلا کارشناسی گفته بود دور موتور بهتره بالای 4000 نره و….
نوع رانندگی مطرحه اما ایران خودرو فقط کلاس بی خودی برا این ماشین گذاشته
لطفا یه کارشناس خودرو نظری برا عرایض بنده بده
ممنون
saeed
۳۱ شهریور ۱۳۹۱چیزی رو که من تجربه کردم اینه که ماشین صفر ایرانی که میخریم کیفیتشون شانسیه.سال پیش منو دوستم همزمان دو تا پارس از یک نمایندگی تحویل گرفتیم. کیفیت پارس من در حد ماشینهای وارداتی بود ولی از دوستم حس میکردی سوار پیکانی نه یک پارس صفر…
سامیار
۱ مهر ۱۳۹۱آقا درمورد سمند se هم یه توضیحاتی بدید آیا مشکلاتش مثل ef7 هست یا محاسنش در حدef7 میشه؟موتور ومصرف وشاسی چطوره؟من تا چند قت دیگه تحویل میگرم نگه دارم یا بفروشم؟
مسعود
۱ مهر ۱۳۹۱با عرض سلام خدمت همه شما.
حقیر ef7 خودمو اخر 88 خریدم غریب به 3ساله که این ماشینو دارم.سفرای بالای 3000 کیلمترم باهاش رفتم خیلی ازش راضیم هیچ خرجی تا بحال نداشته فقط یه سنسور abs سمت شاگرد روش عوض کردم.
دنده یک 50
دنده دو 80
دنده سه 110
دنده چهار 170
راحت پرمیکنه-
سربالایی اهوان(سمنان-دامغان)تستش کردم ماشینی نبود که حتی بتونه کل بندازه.ناگفته نمونه تمام تستام رو گاز بوده!ef7 روگاز خوب کار میکنه چون مبنا گاز سوزه انطباقش رو گاز عالیه.
کسی سوالی داشته باشه خوشحال میشم جواب بدم.یا حق
امین
۱۲ مهر ۱۳۹۱سلام بر همه شبتون خوش….میشه لطف کنید به سوالم جواب بدبد…من یه 206sd v20 دارم که از نظر امکانات نه ebs داره نه ایربگ اما تا حالا یه بارم نرفتم تعمیرگاه اما مشکل اینه که باهاش نمیشه گاز داد جان نداره…من فکر خرید سمند ef7 هستم… به نظرتون این کاره درستی ؟ آخه واقعا با خواندن نظر دوستان نفهمید بالاخره این ماشین بی ایراده یا نه ؟ راهنمایم کنید.
mehdi
۱ مهر ۱۳۹۱سلام به همه دوستان وآقا مسعود
سیستم سخنگو ندارد
موقعی که ماشین خاموش مکنیم اگر شیشه هاپایین باشند بالا نمی ایند نمایندگی گفت باید خودت بری پاور بذاری
بقیه لوازم هم که گفتم دیگه ایران خودرو روی ماشینه نمی زارد
از نظر موتوری هم خدارا شکر فعلا مشکلی ندارد
لاستیکهایش را هم عوض کردم بالاستیک ریدستون کره ای
205/60/15
تا الان واقعا ازش رازیم
چون داخلش مشکی است روکش برای صندلیها نتوانستم پیدا کنم
تا بعد
mehdi
۱ مهر ۱۳۹۱سلام فراموش کردم که بگم
از کجا بفهمم که ترمزاش ABS+EBDبخصوص EBD
از کجا مطمئن شوم که مولتی پلکس هست واقع شک دارم
یه متضرر
۲ مهر ۱۳۹۱خسته نباشی آقا مهدی میشه بگی منظورت از(از کجا مطمین شوم که مولتی پلکس هست واقع شک دارم)چیه؟
مبارکتون باشه ولی عزیزم شکل ظاهری مولتی پلکس در سمند به این شکله که صفحه نمایش تقریبا 4*2 زارت گذاشتن وسط کیلومتر شمار ماشینت و اون سیستم سخنگوی قبلی توش حذف شده
چیز واضح و مبرهنیه واقع تعجب کردم که اینو پرسیدی؟
سهیل
۱ مهر ۱۳۹۱سلام اقا مهدی یه سوال داشتم اگه سفارش بدید داخلشو واستون کرمی میزنن یا نه؟
mehdi
۲ مهر ۱۳۹۱سلام
چون گفته بودن که مولتی پلکس درحین رانندگی مصرف سوخت نشان میدهدتمام عیبهای ماشین تک تک نشان میدهد ولی از ما این جوری نیست
آقا سهیل در حال حاضر فقط داخلشون مشکی است برای سفارش گفتند قابل عرضه همین یک تیپ داریم
شرایط ترمز EBDچی هست ازکجا بفهمم