سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.
بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
– رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
– بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
– فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
– فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
– روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
– موج داشتن شیشه جلو
– بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
– و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
– و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.
خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
– این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
– رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
– بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
– آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
– ….
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!
صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.
نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.
نویسنده: وحید گودرزی
مجید
۱۴ مهر ۱۳۹۱سلام به همه دوستان:
من همونیم که ef7روبخاطرمشکلات زیادش پس از18500کیلومترتجربه واعصاب خوردکنی فروختم وال نود خریدم الحمدا…تا حالا 28000 تاازاردیبهشت باهاش رفتم بدون هیچ مشکل بجز صدای درهاوبخاطر ترددزیاد که توی کشوردارم گازسوزش کردم.
اصلا وقتتون روهم برای تحقیق درموردef7هدر ندین آشغاله. همین طورکه میبینین 30 درصدکامنتها درموردمشکلات EF7 و30درصد کسانی که راضی هستندو40درصد کامنتهای اقامسعود که همش ازاین ماشین تعریف میکنه و میگه خیلی خوبه وتقصیر رومیندازه به گردن منو شمادوستان ناشی که نتونستین ازاین اسب سرکش سواری بگیرین.
توصیه میکنم به همه دوستان نظرات اقا مسعودرو جدی نگیریدبه چند دلیل : توی کامنتهای مردادش نوشته 3000وبعدیش 3200تاو کامنت 1مهرش نوشته من اخر88 خریدمش وتوی 8شهریورنوشته 5000 کیلومتربا ماشینش رفته به نظرمن این همه تجربه وپیشنهادونظررودرمدت 3سال با5000کیلومتربدست آوردن یه جاش میلنگه یا به عبارتی ایشون هیچ تجربه ای نداره وماشینشو خوابونده – میتونین به تاریخهای فوق مراجعه کنین- به درصد خرابی این ماشین توجه کنید-قبل ازخرید بامکانیکهای ایران خودرودوستانه مشورت کنید-البته به لطف تبلیغات منفی دوستان عزیزی که ماشینشون به مشکل خورده جو بازار آگاه شده که مشکل داره وکسانی هم که میخوان بخرن اول در مورد مشکلاتش سوال میکنن ومعلومه یه چیزایی به گوششون رسیده.به همین خاطرقیمت بازارش هم مثل ال نود و206 بالانرفته.
ممنون میشم اگه نظردوستان روببینم.
مسعود
۱۷ مهر ۱۳۹۱سلام آقا مجید
مگه هر مسعودی یک مسعوده
من مسعودی هستم که اگه کامنتهای اردیبهشت و خرداد رو نگاه کنی در مورد تاخیر تحویل ماشین صدام درومده و بعد از اینکه در خرداد تحویل گرفتم هرروز گزارش دادم
ضمن اینکه با رفتن مکان نما روی مسعود ( خودم ) و مسعود دیگه میبینی تعداد ارسالهای من و ایشون با هم فرق میکنه .
نه اشتباه نکن
مورد بعدی اینکه الان حدود 7500 کیلومتر تا تاریخ 1391.07.17 با ماشینم راه رفتم و هیچ مشکلی پیدا نکرده
من که نه 7 نفر دیگه از دوستانم که ef7دارن همین نظرمنو تایید می کنند.
نه عزیز من مسعود دیگه هستم و یک مسعود دیگه ماشینشو خوابونده
یکم بررسی کن متوجه میشی
ضمنا من یک گیلگیر زیبای سمند ef7به کل ال 90 عوض نمیکنم .ولی مگان ماشین خوبیه .
متشکرم
نوید
۱۴ مهر ۱۳۹۱آقامجیدسلام-من بانظر شما درموردماشین آشغالef7 کاملاموافقم-چون خودم دارم و می دونم چه عذابی می کشم-کاری به کسی هم ندارم که تعریف و تمجید بی خود از این ماشین دارند-هر کسی را می بینم و می شناسنم می گن این اشغال را بفروش-خودت را راحت کن-من هم منتظرم تا روغن ریزی این فرغون را درست کنم بعد بفروشم-چون کسی با این روغن ریزیش نمی خرد-خودم را باید راحت کنم اززش
وحید
۱۷ مهر ۱۳۹۱با سلام من از سال 88 این ماشینو خریدم 170000 تا کار زدم چون همیشه جاده میرم خداییش تا حالا هیچوقت حتی یک بار دقت کنین یک بار آب وروغنش رو حتی نگاه نکردم.فقط هر 20000 کیلومتر سرویسش میکنم.اوایل تنها ایرادش این بود که چراغ چک موتور روشن میشد که دیاگمیزدم میگفتند از فشار بالای گاز شیر برقی ارور میده.تا حالا هیچ مورد دیگری نداشته.من 206/پارس/دارم ولی این خصوصا تو جاده یه چیز دیگس
مسعود
۱۷ مهر ۱۳۹۱آقا نوید
سلام
شما خیلی سختی کشیدی !
ولی پیشنهاد می کنم زودتر از این ماشین دست بکش
با آرزوی اینکه یه روزی بگی فروختمش
1391.07.17
پژمان
۱۹ مهر ۱۳۹۱سلام آقا نوید
برو بفروشش ، حالا چرا اینقدر ناراحتی ؟؟
مگه نمیگی به قول خودت آشغال!
بفروشش بنز بخر حالشو ببر…
موفق باشی
کاوه
۱۴ مهر ۱۳۹۱با سلام خدمت تمام دوستان گرانقدر.
خریدماشین تولید داخل توی ایران ما متاسفانه مثل هندونه در بسته کاملا شانسیه!!! حالا این خوش شانسی یا بد شانسی توی ماشینایی که دنگ و فنگ بیشتری دارن بیشتر اتفاق میوفته. سمند EF7 هم از این قاعده جدا نیست.
من خودم نیمه اول سال 90 با تحقیقات زیاد یکیش از نوع پایه گاز رو خریدم.بدلیل مسافت محل کار تا زندگی الان که 15 ماهه که دارمش 43000 کیلومتر راه بردمش.
بدون هیچگونه تعصبی باید عرض کنم از نظر تکنولوِی ساخت موتور از تمام رقبای داخلی سر تره فقط بدلیل کم لطفی سازنده این موتور در نیمه دوم سال 90 تا ابتدای سال 91 دچار افت قطعات موتوری شد که بسیار به سابقه این موتور نو پا لطمه زد و سریعا” شرکت نسبت به رفع نقص بوجود امده اقدام کرد.که متاسفانه هنوز اثراتش در بین مردم جامعه از بین نرفته.
دارندگان عزیز بدونند که فقط از بنزین سوپر استفاده کنند تا موتور بهترین بازده رو داشته باشه.من توی این مدت بارها به سرعت بالای 200 رسیدم ، بارها در تمام دنده ها دور موتور رو تا کات آف رسوندم و تا گارانتی داشت سعی کردم در شرایط بحرانی امتحانش رو پس بده.
معایب :
روغن ریزی که با تفلون زدن پیچهای کارتر همان روزهای اول رفع شد.
خراب شدن رگلاتور گاز که نمایندگی تعویضش کرد.
صدای زوزه گیربکس در دنده 3 و 5 که در بیشتر ماشینهای داخلی وجود دارد.
محاسن :
نرمی کارکرد موتور نسبت به موتور قبلی.
مصرف کم سوخت.
شتاب بالا.
تکنولوژی به روز(CVVT)و کوئل مستقل.
قدرت زیاد.
صدای خروجی بم اگزوز که زیباست.
قدرت ترمزگیری زیاد با توجه به احیای دیسکها و سیلندرهای ترمز(نوع بزرگ).
سیستم گازخوری برقی نوع 5 سیم در نوع پایه گاز که فوق العاده سریع و نرم و هوشمنداست.
(با احترام به نظرات تمام دوستان مطالب فوق تجربیات شخصی بنده حقیر میباشد) یا حق
مسعود
۱۷ مهر ۱۳۹۱آقا کاوه
دوست عزیز
سلام
منم هم همین مزایای شما را بارها توی این مدت چند ماه گفتم ولی اونهایی که ال 90 دارن باورشون نمیشه
من نمیدونم این تعصب ما ایرانیهارو تا کجا میخواد پیش ببره
این تعصب و لجبازی
آقایان ماشینی که داره خوب امتحانشو با 80% یا 90% داره پس مسده چرا باید خرابش کنیم
حالا ماشین من به دلایلی بد درومده چه ربطی به آشغال بودن بقیه ماشینهای این مدل داره
یکم فکر کنید .!!!!
با تشکر
ماهان
۱۵ مهر ۱۳۹۱سلام.من یه ای اف 7 مدل شهریور 91 خریدم(علی رغم تمامی پیشنهاد ها که گفتن نخر ولی من خریدم به حساب اینکه مشکلش حل شده)تا الان کیلومترش 170 هستش ولی این مشکلات رو داره
1-روغن ریزی شدید به شکلی که هرجا میرم خیلی تابلو رو زمین می ریزه
2-فرمان در جا لرزو صدا داره
3-صدای موتورش زیاده و زوزه هم داره
4-جلو داشبوردش زیاد صدا میکنه
5-ازروز دوم تحویل صندلی برقی راننده خراب شد
6-صندلی هاش افتضاحه به شکلی که مجبور شدم روکش براش بزنم
7-نوزده میلیون و پانصد هم براش پول دادم
8-دنده هاش بد جا می خوره
9-و…..
10-….
خب به نظر شما حالا چیکار کنم؟؟؟؟؟
با توجه به اینکه موقع تحویل پخش نداشت و نزدیک 500هزار تومن خرج عوض کردن لاستیک و کفپوش و روکش صندلی و بقیه موارد کردم
مسعود
۱۸ مهر ۱۳۹۱آقا ماهان سلام
ببین عزیز
نمیدونم این ماشینو می خوای با avanteمقایسه کنی یا با ماشین دیگه .
ولی برات چند تا راه حل دارم درمورد هرکدام از مواردی که گفتی :
1- روغن ریزی از کجا ، اویل ماژول یا …
باید ببری نمایندگی درست میکنند. مشکلی نداره
2- کلیه مدلهای سمند به علت نوع دیفرانسیل فرمان در جا حرکت میکنه و میلرزه ( این به ماشین لطمه ای نمیزنه )
3- صدای موتور ef7از همه موتورها کمتره مگه اینکه تسمه ها از جمله تسمه تایم بد نصب شده . با مراجعه به نمایندگی مجاز تعمیرات ایران خودرو حل میشه
4- جلو داشبورد صدا میکنه سعی کن توی آفتاب ماشینتو زیاد نذاری
سوناتا و آزارا هم توی آفتاب بذاری تمام قطعات پلاستیکی اون میپوگه
5-صندلی برقی خرابه ؟اشکالی نداره ماشین گارانتی 2 ستاره است و تعویض یا تعمیر میکنند ضمنا هرروز هم در تعمیرگاه بخوابه 100000ریال به شما پرداخت می کنند
6- اتفاقا اتفاقا اگه از بنگاهی های ماشین سوال کنی راحت ترین صندلی خودرو ، صندلی سمنده ضمن اینکه نوع روکش سلیقه ای . یکی مثل منو شما میرم عوض میکنیم یکی مثل 4 نفر از دوستانم خوششون میاد
7-خوب میخواستی چقدر بدی . با دلار 2000تومان خریدیش . خدارو شکر کن 19500خریدیش . اگه الان بخوای بخری کمتر از 22 میلیون پیدا نمی کنی
8- بد جا نمیخوره . نوع جا خوردنش مثل 206 و 405 کمی صدا میده که این از ارزش ماشین کم نمیکنه
به نظر من اگه به دلت ننشسته برو با سودی حداقل 2میلیونی بفروش حالشو ببر
بعد به من بگو چه ماشینی خریدی و چجوریه
با همون 22 میلیونی که میگم
من به نوبه خودم راضی نیستیم که شما ef7سوار بشی ولی اذیت بشی .
درمورد پخش پولشو میدن .اگه نگرفتی برو بگیر .
من که گرفتم
لاستیک ها رو نگهدار برای ماشین بعدی یا با خریدار به توافق برس
مطمئن باش کسی که می خواد بخره بد انصاف هم باشه خرجهای واقعی تورو پرداخت می کنه
موفق باشی
خبرشو بده
arash
۱۵ مهر ۱۳۹۱سلام به همه دوستان مخصوصا آرش و مهدی و نوید و مسعود
من 7 شهریور کامنت گذاشته بودم و نوشته بودم که سمند EF7 بنزینی ثبت نام کردم.
سوم مهر ماشینمو تحویل گرفتم. من اهواز زندگی می کنم. یعنی آلوده ترین شهر دنیا و گرمترین شهر ایران.
من آینه همه EF7 سوارانم.یعنی اگه ماشین من جواب بده عمرا اگه EF7 دیگه ای جواب نده.مگه اینکه کسی خیلی دیگه بدشانس باشه.
900 کیلومتر باهاش رفتم تا الان. تا اندیمشک و آبادان تو بزرگراه روندم.
قول می دم اطلاعات درست در اختیار همتون بزارم.
چون آدم بدبینی هستم اول ضعفاشو می گو بعد نقاط قوتشو.
معایب:
-فرمونشو تا آخر که میپیچونم شروع می کنه به لرزش
– غربیلک فرمونش کج نصب شده یعنی آمپر بنزینو به سختی میبینم
– فن دور تندش مشکل داره و ماشینو میلرزونه و صداش زیاده که بردمش نمایندگی گفتش باید فنش عوض شه.
– پامو که از سر گاز ورمیدارم دورش یهو می افته و تا 500 کم میشه و دوباره تا 750 میره بالا.
– دراشو محکم باید ببندی که بسته شن که این مشکل همه سمنداست.
– پیدا کردن قطعات یدکیش نسل آدمو در میاره. اینو نمایندگی گفت.
مزایا:
– مولتی پلکسش فوق العادست. خیلی باحاله.
– صفحه آمپر جلوش قابل مقایسه با ال90 یا 206 نیست. خیلی بهتره.
– توی جاده خیلی نرم میره.
– شتابش خوبه . مثل ال نود تقریبا. از تیپ 2 206 خیلی بهتره.
– تو جاد هاحساس می کنی تا 200 می تونی سرعتشو ببری بالا.
– امکانات صندلیش خوبه و هرجور که بخوای می تونی تنظیمش کنی.
– اگه کولر ازش نگیری خیلی بی صدا کار می کنه . من وقتی خواستم تحویلش بگیرم ، توی نمایندگی با اینکه محیط بسته بود اصلا متوجه نشدم ماشین روشنه.
– روغنریزی هم اصلا نداره فعلا که خدا کنه همینطور بمونه.
– به نظر من موتورش از همه ماشین های تو همین رنج قیمت بهتره.
.
.
.
.
.
باور کنید همه اینا رو بدون غرض نوشتم. من شناخت خوبی روی ال 90 و 206 دارم. حالا بعدا یه مقایسه منصفانه بین این 3 ماشینو واستون میزارم.
یا حق…
نوید
۱۵ مهر ۱۳۹۱دوست عزیز و همشهری سلام- من هم ماشینمو از زیبایی گرفتم-البته خود نمایندگی زیبایی بهم گفت که از این ماشین نگیر -پشیمون می شوی-ولی گفتم اگه یه روغن ریزی باشه می شه درستش کرد-اما نمی دونستم واشرسرسیلندر هم می سوزونه-وقطعات اون هم گیر نمی آید- یا میکانیک اینها هم نیست-یه چیز دیگه ایی که نگفتی این بود آمپرحرارت موتور اون خیلی زود بالا می ره وموتور زود گرم می کنه که برای خوزستان و شهرهای گرم اصلابدرد نمی خورد-درضمن دوست عزیز و همشهری فعلا زوده که در این کیلومتری که گفتی قضاوت کنی چون مال من در 12 هزار روغن ریزی کرد و در 15 هزار واشر سرسیلندر سوزوند-این هم بدون بعد از تعویض واشر سرسیلندر صدای زیادی داخل ماشین می آید-مثل اولش نمی شه-که کمی دل آدم را می زنه-راستی یکبار که اویل ماژورش را عوض کردم باز هم روغن ریزی داره-حالا حدود یکماه می شه که منتظر اویل ماژور (روغن ریزی ماشین)هستم و هنوزبرایم امداد کردن نیامده-
arash
۱۶ مهر ۱۳۹۱سلام همشهری عزیز
من اصلا قضاوت نکردم. چیزی که دیدمو نوشتم. اگه توجه کرده باشی اول ضعفاشو نوشتم.گرم کردن موتور روقبول ندارم. ببین ماشینو که روشن میکنی دور موتور خودبخود میاد رو 1000 تا ماشین گرم شه. بهترین دمای کاری واسه موتور بین 85 تا 90 هستش وقتی به این دما رسید ترموستات باز میشه و آب بین موتور و رادیاتور جریان پیدا میکنه.بعدش دورش کم میشه و میاد بین 750 تا 800 . من تا اندیمشک باهاش رفتم و اومدم یعنی حدود 180 کیلومتر.تو تمام مسیر هم کولر ازش گرفتم. باور کن آمپرش از یک کم مونده به خط سوم تکون نخورد. نه بالا و نه پایین.
راستش حرف و حدیث در مورد این ماشین خیلی زیاده. همسایمون میگه یکی از فامیلاشون گرفته بعد از مدتی میل سوپاپش خورد شده الان تو نمایندگیه. ببین EF7 یا خیلی خوبه یا خیلی افتضاح. این چیزیه که من فهمیدم.
من اینترنتی ثبت نام کردم و واسه تکمیل مدارک رفتم نمایندگی زیبایی. دقیقا همین حرفایی که به شما زد رو به من گفت. دلم یهو ریخت. خواستم برم انصراف بدم. گفتم قبلش برم توی تعمیرگاه بغل که مال کارت طلاییه یه سر بزنم.
باور کن هر ماشینی که فکر کنی اونجا دیدم بجز EF7. ال 90 بود، 207، 206 سمند معمولی هم تا دلت بخواد. ولی EF7 ندیدم. همونجا به این نتیجه رسیدم که بخاطر کمبود قطعه ممکنه اینقد از بدیش می گن.
ولی کاملا حق با شماست. هنوز خیلی زوده واسه قضاوت کردن.
ایشالا که ماشینت درست شه. اگه هم نشد دلتو بزن بدریا و بفروشش که از شرش راحت شی.
حالا ماشینتو کی گرفتی؟ چقد باهاش روندی؟
مسعود
۱۸ مهر ۱۳۹۱آرش خان سلام
مبارک باشه
منتظر نظراتت هستیم
یا حق
arash
۱۵ مهر ۱۳۹۱یه عیب دیگه:
بین سرعت 90 تا 100 گیربکسش زوزه میکشه
Reza
۱۷ مهر ۱۳۹۱دقیقا
از همون اول شروع شده و تا الان که 1700 تارفتم ادامه داره
محممد
۱۵ مهر ۱۳۹۱اون اول ef7 خوب درآمد. و اون مدل هایی هم که خوب دراومد اکثرا صادراتی های افغانستان پاکستان وسوریه بودند که برگشت خوردند. وبععد که قرار شد برای هم وطن های خودشون ef7 بسازن به بدترین صورتی تونستند این ماشین را مونتاژ کردند. من واقعا نمیدونم اینا چه فکری توسرشون هست. خدایا ما را نجات بده. الهی آمین.
پژمان
۱۹ مهر ۱۳۹۱محم مد جان
سلام
فکر می کنم در تصوراتت یک کم به خطا رفتی …
بازار افغانستان پاکستان..
باتشکر
علی صادقی
۱۵ مهر ۱۳۹۱سلام . من ef7 دارم.
مشکلاتش زیاده داخل کابین. که مربوط به تمامی مدل های سمند lx هستش.
اما من از ماشین خودم راضی ام. شتاب اولیه فوق العاده بالاتر از پراید. و شتاب ثانویه فوق العاده.
شاید باورش سخت باشه اما هیچ زانتیایی نتونسته من و بگیره.
اما تو سربالایی ها با این ماشین تو نیم کلاج شدن مشکل دارم و یجورایی باید بگم غیر ممکنه…
اما بهترین خودروی موجود در بازار بی شک ef7 هست.
در ضمن زوزه موجود در این خودرو عادی ست. و مربوط به طراحیشه…
ممنون.
alireza
۱۵ مهر ۱۳۹۱با سلام
من همه کامنتارو خوندم
آقا دلیل نمیشه چون ماشینای شما مشکل داره و بد کار میکنه دیگه هممه ef7 ها بد باشن و به همشون بگین آشغال!!!
من خودم ماه پیش یک ef7 گاز سوز گرفتم تا الان 5000 تا راه رفتم فوق العاده راضیم از شتاب و قدرتش مصرفشم کمه و هیچ صدای اضافیم نداره.
البته قبول دارم شانسیه اما شمام عادلانه نظر بدین
من قبل سمندم ال 90 فول داشتم از اونم خیلی راضی بودم .
بنظر من با هم فرقی ندارن و هر دو ماشینه خوبین ولی ef7 یکم نرمتره و رانندگی لذت خاصی داره باهاش
ال 90 هم خیلی عالی بود تو شتاب اما بالا 120 تا یکم کنترلش سخت بود که سمند بخاطره وزنش کنترلش بهتره
سره پیچهام با ال 90 مشکل نداشتم خوب جواب میداد.
موفق باشین
پژمان
۱۶ مهر ۱۳۹۱سلام
ممنون از نظرات آقا علی رضا
مهدي د
۱۶ مهر ۱۳۹۱سلام
من یه ef7 پایه گازسوز دارم که مدل 88 هست و 114000 تا باهاش رفتم
از نظر موتوری که خدا رو شکر مشکلی نداشتم فقط مشکلات مونتاژی ظاهری همه ماشینهای ایران خودرو رو باهاش درگیر بودم.
رادیاتشو که سوراخ داره تازه خریدم عوض کنم.
ولی جدیدا رو دیدم که از نظر سوختن واشر سر سیلندر و اویل ماژول و گیربکس مشکل دارن. یکیش مال دوستم بود که بعد از تعویض واشر و اویل ماژول و دیسک و صفحه گیربکس ماشینو بعد از 2 ماه فروخت.
حالا هم به خاطر قطعات یدکی که میگن کمه می خوام عوضش کنم.
ولی نمیدونم چی بردارم که قطعاتش باشه و خوب باشه؟
فکر کنم یه پارس یا سمند با موتور قدیمی xu7 از همه بهتر باشه.
مسعود
۱۷ مهر ۱۳۹۱آقا مهدی سلام
مشکلات واشر سرسیلندر و اویل ماژول تاحدودی در مدلهای 91 حل شده
ضمنا قطعات همه ماشینها کمه
ماشینتو از دست نده که با قیمتی که فروختی حتی نمیتونی ماشین خودتو بخری
با تشکر
رامین372
۱۶ مهر ۱۳۹۱سلام.این سمند گازسوزا همون دوگانه سوز خودمونه دیگه نه؟؟؟؟
مسعود
۱۷ مهر ۱۳۹۱آقا رامین 372
سلام
نه عزیز
این سمند با موتور ef7است
موتور عالی ، پرشتاب ، کم مصرف و یسیار قوی
سامیار
۱۷ مهر ۱۳۹۱با سلام یکی از کسایی که من میشناسم ef7 داره خداییش بگم من که تازگی سوارش شدم فوقالعاده بود سیستم موتورش البته پایه گاز سوز هست اما خودش میگفت که قطعاتش گیر نمیاد ورفته بود براش دیسک وصفحه تیپ 5 206 گرفته بود چون واسه خودش رو گیر نیاورده بود وبهش گفتن این مدل میخوره واما ظاهر ماشینش منو متعجب کرد اول فکر میکردم ماشینش سمند معمولیه ولی وقتی در کاپوت رو باز کرد ef7 بود موتورش نمیدونم چرا اینطوری بود.اما اگه ef7 ماشین دوست ما باشه واقعا خوبه .اما نظرات که میگن بده گیج شدم.
من که خودم بین سمند معمولی lx یا se معمولی وغیر ef7 موندم واین که قیمتش هم مدام عوض میشه ونمیدونم الان چنده!!الان چند شدن؟
مسعود
۱۷ مهر ۱۳۹۱سلام آقا سامیار
EF7ماشین خوبیه .
من تا حالا 7500کیلومتر از اول خرداد91 باهاش رفتم
سرعت های زیاد هم رفتم آخ نگفته
گاز میزنم و هزینه اون هم کمه 230 کیلومتر با گاز میرم با مبلغ 4500 تومان .
در کل راضیم
با تشکر
میلاد
۱۷ مهر ۱۳۹۱سلام,دو تا از دوستام سال قبل(خرداد) پایه گازef7 خریدن یکی از دوستام باباش خیلی رو ماشین حساسه مثلا خیلی آروم میرونه به پسرش هم خیلی کم میده سوار شه در بیشتر روزا شاید کمتر از پنج کیلومتر سوار میشن من به دوستم هم گفته ام ماشینشون خیلی خشکه اصلا سواریش حال نمیده صدای موتورش هم فرق داره(در مقایسه با ماشین دوست دیگم)ولی تا حالا نشنیدم بگه ماشینشون مشکلی داشته.اما اون یکی دوستم که دو برادر و پدر سوار میشن اصلا به ماشین حساس نیستن با توجه به اینکه شهرستانه(سولدوز)و کلی سرعت گیر بلد داره دوستم خیلی خرکی ماشین میرونه خونواده و همه میدونن یعنی عادتشه دوستم با من همه ی سرعت گیرارو رد کرده کلی روستای بدون آسفالته رفتیم داعما هم تخته گاز میره تا حالا ماشینشون اصلا مشکل یا خرجی نداشته اتفاقا خیلی هم نرمه وسواریش عالیه صدای موتورش هم با ef7های دیگه خیلی فرق داره(صدای غر)زیاد از کسایی بودن که ef7 داشتن و میگفتن این ماشین خیلی نرمه صدای موتورش فرق داره,دوستم و برادرش چند روز پیش میگفتن تازه این ماشین داره سواریش خوب میشه و حال میده و قصد فروش ندارن آخه به رانا ثبت نام کردن.به نظر من زیاد رو ماشین حساس نباشین و سعی کنین دوسش داشته باشین و به نظر من اگه حساس نیستین مثل خانواده ی دوستم ef7 را انتخاب کنید بعد 1.5 سال بفروشید یکی دیگه بخرید.
محمد
۱۷ مهر ۱۳۹۱ef7 شده 21 میلیون تومن
arash
۱۷ مهر ۱۳۹۱نخریدین گرون شد 22 میلیون تومن
ارمین
۱۷ مهر ۱۳۹۱ایا دوستان ویا کارشناسان ایران خودرو کسی میدونه که مشکل واشر سر سیلندر ef7را در مدل های 91حل کردند یانه چون با پرسجوی که کردم بیشتر مدلهای نیمه دوم 90واشر سر سیلندر می سوزونه دوستانی که مدل 91 دارند دراین مورد نظر بدند امید وارم ایران خودرو باتوجه به افزایش قیمت های نجومی قدری برای مشتریان خودش ارزش قایل بشه
مسعود
۱۷ مهر ۱۳۹۱سلام آقا آرمین
مشکل واشر سرسیلندر EF7سال 1391 حل شده نگران نباش.
hirad
۱۸ مهر ۱۳۹۱سلام دوستان
من دیروز ef7 پایه گاز سوز رو از نماییندگی تحویل گرفتم (رنگ آبی کبود). امروز که داشتم تمیزش میکردم دیدم رو کاپوته جلو پره لکه سفیده کمرنگه که به هیچ طریقی پاک نمیشه.انگار که ماده ای پاشیده باشه روش رنگو خراب کرده باشه.
کسی هست راهنماییم کنه چیکار کنم؟
مسعود
۱۹ مهر ۱۳۹۱چی بگم واقعیتش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یاور
۱۸ مهر ۱۳۹۱شک نکنید این مسعوداز کارگرا ایران خودرو هست بابا مگه ایران خودرو چکار کرده واست که اینجوری از این موتور آشغالش دفاع میکنی وقتی یه چیزی بده خوب بده دیگه تمام مردم میگن این موتور خوب نیست حالا تو هی تعریفش بده دست بردار خواهشن
نوید
۱۸ مهر ۱۳۹۱دمت گرم – موافقم با حرفت
مسعود
۱۸ مهر ۱۳۹۱سلام
من ایران خودرویی نیستم
ماشین منو بقیه دوستانم خوب راه میره
برای همین میگن خوبه
شما یا آقا نوید بد آوردی
من برای چی بگم بده
پژمان
۱۹ مهر ۱۳۹۱سلام آقا مسعود
هر موقع به سایت مراجعه می کنم و کامنتهای شما رو می بینم،همیشه حرف حساب زدی
حرف حساب جواب نداره
مرسی
ali
۲۸ مهر ۱۳۹۱نه من دارم. اول یه سمنه ال ایکس84 داشتم که عالی بود. الان ef7. سالار بی رقیب جاده
maziyar
۱۸ مهر ۱۳۹۱سلام
من اخرای سال 89 رفتم به ایران خودرو واسه خرید EF7
همون جا با چندتا از بچه های داخل تعمیرگاه صحبت کردم،همشون میگفتن نخر،آشغاله
منم گوش کردم به بجاش یه 206SD با موتور 16 سوپاپ گرفتم،بخدا حرف نداره
دور موتور رو همیشه تا 600 میارم،تا الان فقط روغنشو عوض کردم،هیچ مشکلی به هم نمیزنه،میگن 190 تا میره،منکه میگم بیشتر هم میره،اما تا حالا نروندمش
اما با دنده ی 3 چند بار تا 120 تا هم رفتم
واقعا عاشق این ماشینم
maziyar
۱۸ مهر ۱۳۹۱ببخشید دور موتور تا 6000
راستی هرکی میگه EF7 خوبه باید بهش بگم بیشتر احتیاط کن :)
MEHDI
۱۸ مهر ۱۳۹۱سلام آقامسعود(کجا بودی .نبودی دیگه داشتیم نامید می شدیم)
سورنELXباموتور EF7درتاریخ 29/6/91راازنمایندگی ایرانخودروتحویل گرفتم
غیر ازچند عیب جزی الحمدوالله مشکلی ندارد.واقعا شتابش خوبه واقعا
1-موقعی که ماشین خاموش مکنیم اگر شیشه هاپایین باشند بالا نمی ایند نمایندگی گفت باید خودت بری پاور بذاری
از نظر موتوری فعلا مشکلی ندارد
2- از کجا بفهمم که ترمزاش ABS+EBDبخصوص EBD
3- شرایط ترمز EBDچی هست ازکجا بفهمم
4- از کجا مطمئن شوم که مولتی پلکس هست واقع شک دارم
چون گفته بودن که مولتی پلکس درحین رانندگی مصرف سوخت نشان میدهدتمام عیبهای ماشین تک تک نشان میدهد
5- دنده عقب یه کم داره اذیت مکند بد جا میرود
6- فرمان دربعضی مواقع می لرزدزمانی که فرمان تمام میشود
7- لاستیکهایش را هم عوض کردم بالاستیک ریدستون کره ای
205/60/15
و من بادور2000تا3000رانندگی
مسعود
۱۹ مهر ۱۳۹۱دوست عزیز مهدی
سلام
یکمی سرم شلوغ بود نتونستم بیام توی سایت
مبارکت باشه چرخش برات بچرخه
الحمدالله که راضی هستی . خوب ازش استفاده کن
به نظرم گرون شده
شتابش خیلی خوبه من دیدم
ماشین خوش تیپیه
از جلو بخصوص
در مورد مشکلات و سوالات
1- اگه سوئیچ تا قسمت دوم بچرخونی شیشه ها باید بالا بیاد امتحان کن یا از دفترچه کمک بگیر
2- EBDنمیدونم ولی ABSآزمایش کردم اینقدر جالب ترمزهای ممتد و با سرعت انجام میشه که دقیقا تکونهای اون از طریق پدال ترمز به پاها منتقل میشه و باعث میشه ماشین کشیده نشه و تصادف صورت نگیره
ولی با توجه به تحقیقی که کردم :این سیستم، یک سیستم مستقل ترمز نیست، بلکه به صورت سیستم کمکی و مکمل ABS روی خودروها نصب می شود. EBD سیستمی است که از انحراف ماشین در سطوح مختلف جلوگیری می کند.این سیستم، تقسیم نیروی ترمز را بر عهده دارد. اگر در مسیری که نصف آن برف باشد و نصف آن آسفالت، شما ترمزگیری کنید و اگر سیستمترمز شما فقط ABS باشد، خودرو به سمت آسفالت منحرف می شود و از مسیر حرکت خارج می شود. اما سیستم EBD مانع از این انحراف می شود و با تقسیم نیروی ترمز بین چرخ ها و کنترل آنها با توجه به میزان نیرویی که نیاز دارند، خودرو را در تمامی سطوح و کلیه موارد لغزنده کنترل می کند.
4- نمیدونم
5- یکم باید کارکنه تا دنده عقب جا بیفته . توی بازدیدها اینو به تعمیرکارها بگو
6-لرزش فرمان طبیعیه و در تمام سمندها معموله آسیب نمیزنه
7-لاستیک رادیال بسیار خوبه
خیلی عالیه همین دور موتور را تا 1000کیلومتر ادامه بده و بعد ماشینو مثه گلوله بچکان
موفق باشی
رامین372
۱۸ مهر ۱۳۹۱سلام دوستان.فرق بین سمندlxکلاس3 وسمندlxکلاس19 چیه؟؟؟
یاور
۱۸ مهر ۱۳۹۱سلام آقا رامین سمند کلاس 19 موتور xu7 روشه یعنی موتور پژو ولی سمند کلاس 3 موتور آشغال ef7 روشه اگه موتور xu7 بخری بهتره دوست من
مسعود
۱۹ مهر ۱۳۹۱داداش یاور نداشتیم دیگه!!!!
یاور
۱۸ مهر ۱۳۹۱آقا مسعود عزیز سلام قصد جسارت نداشتیم داداش باور کن تا حالا کسی ندیدم از ef7 راضی باشه یعنی تمام دوستانم که خریدن روغن ریزی شدید ، سوختگی واشر سرسیلندر و قاطی شدن آب و روغن ، خوابیدن تو نمایندگی بمدت طولانی بدلیل نبود قطعات از مشکلات این موتور بوده وگرنه ما برامون چه فرقی داره تازه فکر کنم مال شما شانسی خوب از آب در اومده ضمناً از لحاض قدرت به xu7 نمیرسه فقط تبلیغاته من خودم سه سال تندر 90 داشتم که موتورش خیلی هم از ef7 بهتره ولی قدرتش از موتور پژو واقعا کمتر بود و تو گردنه ها کم میاورد. به هر حال کلاً ماشین سلیقه ای هستش و ما هم به سلیقه شما احترام میذاریم حالشو ببر داداش
امیر
۱۹ مهر ۱۳۹۱ef7 از نظر قدرت با ال90 یکی هست ولی واقعا با xu7 قابل مقاسه نیست.ef7 خیلی قوی تره این رو دیگه همه میدونن.از جمله خود من که هر دوتا رو امتحان کردم.میتونید تو سایت aparat درگ ها رو ببینید و بعد نظر بدید دوست عزیزم.
مسعود
۱۹ مهر ۱۳۹۱سلام داداش یاور
خداشاهده ماشینهایی که دیدم (ef7) همه خوب دراومدن
ماشین منم خوبه .
چند تا ایراد این ماشین داره
اویل ماژول : که در سال 91 کمتر دیده شده
شیشه شوی ماشین : گزارش هایی که دادن بیشتر بوده
صدای رگلاتور گاز : بعضا وجود داره
لرزش فرمان : در سیستم سمند این طبیعیه
در مجموع این ماشین به نظر من مشکلی نداره
و سرعتش
کندش
شتابش
مانورهای سرپیچش
کم صدا بودن موتور
واز همه مهمتر
تیپ و استیل ماشین ، زیباییش
به هرحال من از ماشینم راضیم
نظرات شما و آقا نوید هم محترمه
باید سوار شین و ماشینو لمس کنین
زیرپاشو درک کنید
بعدا حرفهای منو یادتون میاد و به فکر فرو میرین .
رامین372
۱۸ مهر ۱۳۹۱آقایاور مرسی عزیز.ولی توسایت ویران خودرو که جفتش باموتورef7زده؟؟؟؟پس تفاوتاشون چیه؟؟؟
یه متضرر
۱۹ مهر ۱۳۹۱اگه اشتباه نکنم
فک کنم تفاوتشون تو داشتن و یا نداشتن رینگ آلومینیمی(اسپورت) باشه………….
امیر
۱۹ مهر ۱۳۹۱آقایون درود
من 13 شهریور 91 سورن ef7 خودم رو تحویل گرفتم.
اول به آقایونی که میگن این موتور آشغاله باید بگم واقعا نمیگم خوبه ولی از xu7 با اون سرو صدا و 8تا سوپاپه بی بخارش و مصرف وحشتناک و احساس بسیار بد هنگام رانندگی(انگار سوار ماشینه زمان شدی و رفتی به 40سال پیش)بهتره! اینارو بدون تعصب میگم چون واقعا از ایران خودرو و ماشیناشو سیاست گذاراش بدم میاد.ببینید دوستان موتور ملی از نظر تکنولوژی واقعا در حد ما که اینقدر ذلیل شدیم خوبه.حداقل طراحی و تکنولوزیش مال آلمانیاست نه چین!.من احساس خوبی بهم دست میده وقتی پشت فرمونم.نکته دیگه اینکه شما از هر کسی که واقعا از تکنولوژی ماشین چیزی بدونه سوال کنید. تکنولوژی این موتور رو تایید میکنه میتونید تو سایت maxspeed.ir مقاله های هیمن رو بخونید.حالا میرسیم به بحث روغن ریزی.ماشین خود من روز اول روغن ریزی داشت و هنوز هم اویل ماژولش نرسیده از تهران!که وقتی برسه حتما درست میشه تا الان هم 1500تا رفتم باهاش در هوای بسیار گرم.بحث واشر سرسیلندر… آقایون این موتور بسیار گرم میشه مخصوصا تو خوزستان که خود من هم بدترین جاش هستم(سربندر), دلیل واشر زدن هم گرمای بیش حد موتوره حالا به هر دلیلی. روغن مخصوص این موتور بهران پیشتاز هستش و ضدیخ هم بهران مهر که تادییه از آلمان دارن و مخصوص موتورهای گرم هستن ودقت کنید که سطح کیفی این دو محصول چی هست.برید مقایسه کنید با هر روغن و ضد یخی که میدونید خوبه و متوجه میشید که این دو مشخصاتی دارن که بقیه محصولات ندارنwww.behranoil.com.به نظر من میشه به خوبی از این ماشین مراقبت کرد ولذت هم برد.بسیار نرم.شتاب عالی.مصرف بسیار کم در صورت استفاده از بنزین سوپر.به هیچ عنوان صدای اضافی از موتور نمیاد حتی اگه دنده مرده بدید.من که با هیج ماشین زیر 24!میلیون عوضش نمیکنم حتی با روغن ریزیش.امیدوارم باعث ناراحتی شمادوستان نشده باشم.این نوشته صرفا نظر بنده بود وتنها خواستم کمکی کرده باشم.شب و روز خوش
مسعود
۱۹ مهر ۱۳۹۱آقا امیر سلام
مبارکت باشه
به نظرم تمام نظرات شما بدون هیچ تعصبی بیان شد
به هرحال توی بحث داغ سایت باش
ممنون میشم
امیر
۱۹ مهر ۱۳۹۱باشه حتما آقا مسعود
امیر
۱۹ مهر ۱۳۹۱آقا رامین برو تو سایت ایساکو تفاوتها رو نوشته به صورت کامل
مهدی
۱۹ مهر ۱۳۹۱با عرض سلام خدمت همه دوستان×من یکی از دوستای صمیمیم از مهندسای ایران خودرو نظرشو راجب سمند ef7پرسیدم گفت آشغاله نخر پشیمون میشی ولی گوش نکردم و گول آبشنای داخلشو خوردم شهریور 91 خریدم چشمتون روز بد نبینه هم روغن ریزی داشت هم گیربکسش زوزه میکشید هم جلو داشبوردش صدا میداد هم موتورش زیاد صدا میداد علی رغم اینکه به نمایندگی هم مراجعه کردم ولی این معایب برطرف نشد و به همه هم میگم خواهشن کلا از خرید سمند خودداری کنید بخدا از چند نفر از پرسنل ایران خودرو هم این قضیه رو شنیدم خلاصه ماشینو با دو میلیون ضرر فروختم بعد از این قضیه یه L90 خریدم که ظاهرشو همکارام مسخره میکردن یکی میگفت مثل مرغی کی دم نداره یکی میگفت سقفش مثل آمبولانس و خلاصه اینم فروختم بعد به پیشنهاد اون دوستم که از مهندسای ایران خودرو گفت یا 206 بگیر یا 405 الان یه 405 GLX صفر خریدم از همه لحاظ خوبه هم قطعاتش پیدا میشه هم تنها ماشین ایرانی که خیلی از سیستمهای روش رو هنوز ایران خودرو تغییر نداده ( فعلا فرانسوی مونده )جسارت بنده حقیر رو بپذیرید
مسعود
۱۹ مهر ۱۳۹۱سلام
موفق باشی
فقط بنزین سوپر داخلش بریز
امیر
۱۹ مهر ۱۳۹۱آقا مهدی مبارکت باشه.ولی 405 بسیار هم دستکاری شده طی این چند سال که خب در ایران امر عادی هستش.به هر حال این ماشین از پارس و 206 تیپ2 و سمند xu7 خیلی بهتر هست.امیدوارم چرخش بچرخه واست.
arash
۲۲ مهر ۱۳۹۱تو یک ماه 3 تا ماشین عوض کردی ؟؟؟!!!
تو دیگه کی هستی بابا
مسعود
۱۹ مهر ۱۳۹۱سلام
EF7موتورخوبیه
فقط باید بدونی چجوری ازش استفاده کنی
یاور
۱۹ مهر ۱۳۹۱آقا رامین سلام همونطور که گفتم کلاس 19 موتور xu7 روشه من خودم تازه گرفتم ولی کلاس 3 موتور ef7 روش نصبه در این مورد مطمئن باش داداش.