تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد رضا

    ۱۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من 11 آبان 90 یه سمند ef7پایه گاز سوز خریدم
    خداییش خیلی راضی ام تا به حال باهاش 30000 تا رفتم .
    مصرفش خیلی عالی هست
    توی جاده 6.5
    رو گاز شتابش عالیه خیلی کم صداست من باهاش توی اتوبان با 208تا سرعت جریمه شدم تا به امروز یک ریال هم واسش خرج نکردم واقعا خیلی بی عقلی آدم سمند ef7 رو بی خیال بشه بره دو سه میلیون گرونتر پژو پارس یا 206 بخره

  2. mehdi

    ۲۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام آقامسعود
    متشکرم از جوابتان
    روغن ریزی اویل ماژول تقریبا از کجاست کدام قسمت موتور را باید زیر نظر داشت

  3. امیر

    ۲۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام آقا مهدی،اویل ماژول ۱قطعست که تقریبا زیر مانیفولد قرار داره و قابل دیدن هم نیست،شما باید حواست به سینی ماشینت باشه که چرب نباشه،اگرم روغن ریزی شدید باشه خب طبیعتا زیر ماشینم روغن میریزه.

    1. مسعود

      ۲۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام
      ممنونم از آقا امیر که پاسخ آقا مهدی را دادند
      بهترین حالت اینه که روی چاله تعویض روغنی ببرید و نگاه کنه
      مشخص میشه

  4. mehdi

    ۲۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    مرسی امیرخان
    از بس که این دوستان مارا ترساندن مرتب درحال بازرسی موتور ماشین هستیم الحمدوالله فعلا ازروغن ریزی خبری نیست

    1. مسعود

      ۲۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      نترس آقا مهدی
      از ماشینت لذت کافی ببر

  5. امیر

    ۲۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خواهش میکنم آقا مهدی.اصلانم نترس.حتی اگه روغن ریزی هم پیدا کنه درست میشه.فقط دقت کن که همیشه روغن بهران پیشتاز و ضد یخ بهران مهر نسبت 50% بریزی تو ماشین.وقتی هم از بیرون میای سعی کن 10 دقیقه سوییچ ماشین رو باز بذاری که ماشین فنش کار کنه که خوب خنک بشه.در کاپوت رو هم باز کنی دیگه عالی میشه.گرماش کاملا تخلیه میشه.

  6. روح الله

    ۲۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    شهرویور 91 تخویلش گرفتم چند روزی روغن ریزی شدید از اویل ماژول داره که اونم تقصیر خودم هست همش تا کات آف روندم نفسش باز بشه یا مرضش خودش رو نشون بده تا گارانتی هست ببرم تعمیر کنن
    3000 تا رفته نرم و راحت
    احساس میکنی تا 220 میتونی بری (تا 200 روندم ولی شما نرید چون توی کفه بدون پیچ و حتی دست انداز بودم)
    اصلا یه حس دیگه ای تو رانندگی بهت میده این احساس رو با سورن تریم مشکی یا LX هم نداشتم
    شنبه میبرم گارانتی یه چند روزی میخوابه ولی در عوض تعمیر میکنن تا دندشون کش بیاد با پیکان قراضم سر میکنم تا اون درست بشه
    با تشکر از اقا مسعود که این همه از این ماشین دفاع میکنن من هم بسیار راضی هستم

    1. مسعود

      ۲۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام به همه و به آقا روح الله
      ممنونم
      و متشکرم

  7. نوید

    ۲۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    آقا امیر خان ماشین 20 میلیونی بخری بعد در انظار مردم کاپوتش را بزنی بالا مردم چی فکر می کنن ،یا اصلا منطقی هست؟؟؟ یا اینکه مثل آدمهای …… بعد توقف ماشین ده دقیقه داخل ماشین بنشینی تا ماشینت خنک بشه!!! آخه این یعنی چی ؟؟؟ من متوجه نمی شوم – جسارت حقییر را ببخشید-یا حق

    1. امیر

      ۲۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      سلام آقا نوید.میدونم چقدر درد کشیدی با این ماشین.بهت حق میدم.ولی من نگفتم در انظار عمومی کاپوت رو بزنی بالا یا یعد از توقف 10 دقیقه بشینی تو ماشین.منظور من بعد از مسیرهای طولانی بود مثلا بعد از 6ساعت رانندگی مداوم اونم وقتی رسیدی خونه با خیال راحت واسه 10دقیقه ماشین رو خنک کنی تازه گفتم سوییچ رو باز بذار نه اینکه خودت بشینی تو ماشین.فکر نکنم این خیلی هم بد باشه!مخصوصا واسه ما که تو خوزستانیم. بعدشم من که کسی رو مجبور به این کار نکردم که شما بهت برخورده!اینجا گرماش واقعا غیر عادیه.واسه زمستون هم مشکلی نداره و لازم به این کار نیست.بعدشم آقا نوید من حاضرم همه این کارارو انجام بدم ولی وقتی سوار ماشینم حداقل از سواری با ماشین لذت ببرم.امیدوارم روزی بیاد که هر چیزه مسخره ای مثل ef7.xu7.l90 مارو ناراحت و عصبی نکنه.چون آخرش آدم به این میرسه که 1تیکه آهن واقعا ارزش ناراحتی رو نداره.

    2. مسعود

      ۲۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      آقا نوید سلام
      کارهایی که امیر جان گفتن باید برای هر ماشینی که مسافت زیادی طی می کنه رعایت بشه
      مخصوص EF7یا ال 90 یا پارس نیست
      گیر نده

  8. مینا

    ۲۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان

    از عزیزان مطلع کسی می تونه اطلاعات فنی مخصوصاً نوع موتور در مورد “سمند ال ایکس – کلاس19″ که هم اکنون در سایت فروش ایران خودرو عرضه می شه رو ارسال کنه؟

    متشکرم

    1. مسعود

      ۲۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام
      اطلاعی ندارم
      سرچ کن به جوابتون میرسید

    2. امیر

      ۲۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      سلام شما باید به سایت ایران خودرو مراجعه کنید.اونجا مشخصات ماشینها رو زده.

  9. نوید

    ۲۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    آقا مسعودچشم-استفاده می کنیم – راستی چند روز پیش تصادف کردم – وقتی خواستم ترمز بگیرم نگرفت ، ماشین میخکوب نکرد این بود که یه ماشین از بغل زد داخل ماشین من –سرعتم بیشتر از 20 یا 30 کیلومتر در ساعت نبود، من فعلا خوابوندمش داخل ایران خودرو که درستش کنن- برایم عجیب بود می گفتن ترمز اینها ABS هستش و موقع ترمز گرفتن میخ کوب می ایستادو اصلا اینطور نبود- یا حق

    1. مسعود

      ۲۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام آقا نوید
      لازم نبود ترمز بگیری و از ABSیا EBDخودرو EF7استفاده کنی .فقط کافی بود پاتو از روی گاز برمی داشتی و با سرعت 20 یا 30 ظرف چند ثانیه متوقف میشدی .
      ماشین من که اینطوریه
      ماشین شما نمیدونم
      شنیدم که سمند و هر ماشین دیگه ای توی سرعت 140 به بالا متوقف نمیشه
      شاید سرعت ماشینت 140 بوده ولی به خاطر نرمی موتور ماشین EF7که صدا نداره فکر کردی 20 یا 30 تا سرعت داشتی ؟؟؟
      خدا میدونه
      خدای نکرده فکر نکنی دارم شوخی می کنم
      اینطوری از حرفهای شما من استنباط کردم
      ببخشید.

      1. نوید

        ۲۳ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (47 ديدگاه)

        مسعود جان سلام- عزیز دل من میگم این ماشین را با کدام ماشین مقایسه می کنی- اینطور که شما تعریف می دهید فکر می کنم ماشین علی دایی هستش که میگن 200 میلیون تومان قیمت داره – درضمن یعنی خودم نمی دونم با چه سرعتی می روم – بابا جان کوتاه بیا تورو خدا بیا پایین تا باهم راه برویم- ثالثا صدای موتورش کم بود الان که سرسیلندر عوض کردم کلی صدا داره- میکانیکش میگه چون نو هستش صدا داره ولی تا حالا 3000 بیشتر باهاش رفتم ولی صدایش نسبت به ماشینهای دیگه بیشتره رابعا – کل ماجرای تصادف در همین چند ثانیه بود عزیز دل برادر نه بیشتر چون اگر بیشتر بود خوب رد می شدم نه تصادف می کردم- یا علی مدد

      2. مسعود

        ۲۳ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        نوید عزیز سلام
        خدای نکرده جسارت نکردم که این حرفو زدم
        آ
        جدی می گی ؟
        موتور اینقدر صدا می کنه ؟
        چی بگم !!
        به هر حال از من ناراحت نشو .
        باز هم پوزش می خواهم .

  10. مسعود

    ۲۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    اطلاعات بیشتر در مورد موتور EF7
    موتور ملی پروژه ای مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو می باشد . این موتور (F.E.V) و مرکز تحقیقات موتور آلمان (I.P.C.O)از پایه براساس سوخت گاز طبیعی طراحی گردیده و در عین حال قابلیت کارکرد با بنزین را نیز دارا بوده و در میان موتورهای گاز سوز دنیا در لیست 3 موتور برتر و از نظر طراحی کلی موتور در میان 10 موتور برتر دنیا قرار دارد مکانیزمهای به کار رفته در این موتور به نحوی است که توانسته است با وجود حجم موتور و مصرف سوخت کمتر به توان و گشتاور بالاتری حتی نسبت به موتورهای بنزینی دست یابد . به واسطه طراحی بهینه موتور و نیز استفاده از جدید ترین نوع سامانه مدیریت موتور ، خودرو به صورت خودکار سوخت گاز را به عنوان سوخت اصلی انتخاب نموده و با آن روشن می شود و با اتمام هرکدام از دو سوخت نیز عملیات تعویض سوخت به صورت خودکار در آن انجام شده و نیاز به دستور راننده نمی باشد. موتور در محیط های خیلی سرد نیز قابلیت روشن شدن با سوخت گاز را EF7داشته و در هیچ شرایطی کارکرد موتور منوط به وجود سوخت بنزین در با ک نیست . در ضمن به واسطه استفاده از تنظیم کننده هیدرولیکی سوپاپها ، در هیچ زمانی نیاز به تنظیم فیلرسوپاپهای موتور نمی باشد . طراحی اجزای این موتور 16 سوپاپ به نحوی صورت گرفته است که به واسطه محاسبات رایانه ای پیچیده سطح صدا و لرزش موتور به خصوص در دور آرام بسیار مطلوب و متناسب با موتورهای روز دنیا می باشد.

  11. امیر

    ۲۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    آقا نوید عزیز آخه چرا این ماشین رو رد نمیکنی؟ من واقعا ناراحت شدم واست چون 1بار تو زندگیم همچین بدشانسی هایی رو تجربه کردم.یادمه 206 صفر گرفتیم از نمایندگی که کولرش خود بخود آف میشد.. سرتونو درد نیارم… آقایونه بی غیرت و نامرد ایران خودرو با اینکه میدونستن مشکلش چیه درستش نکردن… اون موقع ایران خودرو خیلی بی صاحبتره الان بود… خلاصه اینقدر رفتیمو اومدیم تا 1 مکانیکی گفت گازش زیاده باید تنظیم بشه ودرستم شد.چندروز بعد سیم کلاچ خراب شد… نمایندگی هم طبق معمول گفت قطعش رو کره زمین کم گیر میاد! بگذریم.اینقدر رفتیم نمایندگی و اومدیم تا بالاخره توراه 1سگ اندازه گاو پرید جلو ماشین منم چنان زدمش که جلوی ماشین ترکید.همون روز ماشین رو با همون حالت با دو میلیون ضرر فروختیم…

  12. نوید

    ۲۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    از دوستی درمورد روشن شدن چراغ چک و خراب شدن اویل ماژور و تعویض سرسیلندر که بعد از اون صدای موتور مثل اولش نیست پرسیدم که اینطور جواب دادن -ببینید شاید بدرد شماهم بخورد-متن ذیل :
    دلیل روشن شدن چراغ چک رو باید با دیاگ فهمید.
    1001 دلیل میتونه داشته باشه!
    در مورد صدای موتور باید بگم، موتوری که دست خورد و از حالت فابریک خارج شد، صداش هم مثل قبل نمیشه.
    کاری هم نمیتونی بکنی که صداش کم بشه جز اینکه موتور کار کنه و به مرور صدا های اضافی قطع بشه.(اگه قطع بشه)

    و اما اویل ماژول!!!!
    جنس آلیاژ اویل ماژول مرغوب نیست!
    یعنی صیغلی نیست که اورینگ خوب فیکس بشه روش، بخاطر همین بعد از یه مدت اورینگ خراب میشه و روغن نشت میکنه و میشه روغن ریزی…
    تا امروز راهی جز چسبکاری خوب، برای تعمیر این قطعه پیدا نشده!
    هر چند بار هم که پک اویل ماژول رو تعویض کنید دوباره بعد از یه مدت همین مشکل براش پیش میاد مگر اینکه موقع تعمیر، اورینگ ها چند دقیقه داخل آب جوش قرار بگیره و موقع نصب هم خوب چسبکاری بشه.
    این قطعه به طور مستقیم باعث خرابی واشر سر سیلندر نمیشه اما به طور غیر مستقیم میتونه آسیب برسونه!
    موقع خرابی اویل ماژول شما باید هر روز آب رادیات رو چک کنید که کم نشده باشه، اگر کم شد و شما متوجه نشدید واشر به فنا میره…
    آب رادیات هم باید تا ماکزیمم پر باشه، نه کمتر نه بیشتر.
    حالا اگه بیشتر بود خودش در اثر فشار خارج میشه اما کم نباشه!!!

    1. مسعود

      ۲۳ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      آقا نوید
      ممنون از اطلاعاتی که دادی

  13. نوید

    ۲۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    از همان دوست سوال کردم چراموتور ماشینهای ef7 زود گرم می شوندو چطور در آب و هوای خوزستان و دیگرمناطق گرم می شود اون را خنک کرد جواب دادن :
    توی رادیات این ماشین باید 50% آب مقطر و 50% ضد یخ ریخته بشه!
    یعنی سه لیتر و ششصد سی سی آب، و سه لیتر و ششصد سی سی ضد یخ!
    نمایندگی وقتی میخواد تعمیراتی انجام بده آب رادیات رو خالی میکنه و وقتی میخواد دوباره پرش کنه شش و دو دهم لیتر آب؛ و فقط یک لیتر ضد یخ میریزه!
    با توجه به اینکه ضد یخ، به همون اندازه که ضد یخه، ضد جوش هم هست؛ میشه فهمید که بالا رفتن آمپر بخاطر کم بودن ضد یخه!
    شما باید دو تا ضد یخ یک لیتری ایساکو از فروشگاه نمایندگی تهیه کنید.
    بعد یه مقدار از آب رادیات رو تخلیه کنید و بجاش ضد یخ بریزید!
    یک و نیم لیتر هم بریزید کافیه.
    بعدش هوا گیری و …
    البته یادتون باشه این کارو بعد از تعمیر اویل ماژول انجام بدید که زحماتتون با تخلیه آب توسط نمایندگی به هدر نره!
    میتونید موقع تعمیر اویل ماژول اونجا باشید که وقتی میخواستن توی رادیات آب بریزن شما یه ضد یخ اضافه بریزید که بعدش اونا هوا گیری کنن!
    اگه کسی اونجا به شما گفت اگه ضد یخ نریزی بهتره یا اینکه مقدارش فرقی نداره شما توجه نکن به حرفشون.
    البته اینا که گفنم در صورتی که واقعا آمپر بالا میره باید انجام بشه.

  14. کامران

    ۲۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام. من خرداد پارسال(90) یه ef7 گرفتم تا الان 70000 تا دووندمش از شمال و جنوب تا شرق و غرب ایران عزیزمونو باهاش گشتم .با یه باک گاز 4500 تومنی 270 کیلومتر میره و رو بنزین هر 100 کیلومتر 7 لیتر میسوزونه تا 210 کیلومترسرعت گازوندمش (الان 190 تا بیشتر نمیره)و تمام ماشینای زیر 25 میلیون تومنو تو شتاب جا میزاره از slx و ریو تا 206 و پارس و حتی 206 تیپ5 ! خیلی نرموبی صدا . تا الان فقط یه باطری و یه دسته موتور برام خرج داشته(200 تومن) سرتونو درد نیارم ماشینه مردیه.مرسی از وقتتون .

  15. امیر

    ۲۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    آقا نوید منم همین چیزا رو چند روز پیش گفتم.حرفاتون درسته.ولی باید توجه داشته باشی که روغن موتور حتما باید بهران پیشتاز باشه و ضد یخ هم بهران مهر که مخصوص موتور ملی هستند.خلاصه وقتی نمایندگی میرید باید حواستون باشه قبر ماشینتونو همونجا نکنن! دوستی میگفت واسه من 5 لیتر توتال 5000 ریختن باقیشم توتال 7000.بیچاره داشت میپرسید خوبه یا نه! آقایون خب با این کارا معلومه موتور به فنا میره…

  16. اسماعيل

    ۲۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    یکیشو تازه خریدم.
    آقا چشمتون روز بدنبینه

    با سرعت 100 تا داشتم گاز می دادم یک دفعه یک صدائی از صندلی عقب اومد اومدم واستم یمدفعه فرمون از جاش در اومد بعدش با سرعت ترمز گرفتم یک صدای خیلی بدی از زیر ماشین اومد. بعدش خودم رو رسوندم زیر ماشین دیدم دنده از جاش در اومده خلاصه این ماشین خیلی آشغاله. می خوام بفروشمش یک دونه ال نود بخرم میگن خیلی باحاله

    1. یه متضرر

      ۲۵ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (54 ديدگاه)

      آق اسماعیل فک کنم اگه این داستانتو بتونی تبدیل به یه فیلم کوتاه کنی و تو جشنواره فیلمهای کوتاه شرکت بدیش جایزه برترین فیلم رو بگیری و خدارو چه دیدی شاید تونستی با پولش تو این اوضاع یه l90 چپی بخری که میگن خیلی باحاله …شاید با اون هم یه داستان جدیدتر خلق کنی و بعد از طی کردن چند تا جشنواره به همین ترتیب دیگه شاید شاید شاید بتونی یه ال90 صفر فول آپشن تحویل بگیری
      موفق باشی……

      1. اسماعيل

        ۳۰ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام متضرر

        بخدا راست میگم
        داییم یک دونه ال نود خریده،خداییش از تپه و کوه بالا میره.خیلی خوبه
        سمندای اف سون سنگینه وزنش زیاده به نسبت ال نود خوب نمی ره.
        متضرر یک وقت ناراحت نشه! که من خدای نکرده تبلیغ ال نود رو می کنم. ولی سمند ماشین خوبی نیست چونکه، سنگینه لنتهای جلوش زود تموم میشه ، چونکه موتورش پرحرارته زود زود روغن کم میکنه

        اسماعیل هستم از تهران

  17. نوید

    ۲۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوستان عزیز امروز به احتمال زیاد کارصافکاری و نقاشی ماشینم تمام می شود فقط می مونه تعمییر مجدد روغن ریزی اون – بنظر شما بعد از تعمییر این ماشین(ef7) بفروشم بهتره یا نه؟؟؟بنظر شما مدل برج 10 سال 90 را چند می خرن؟؟؟(رنگ کاری حساب می شود!!!

  18. محمد

    ۲۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز سلام اینجانب اسفند سال 90 خودرو سمند ef7 پایه گازسوز خریداری نمودم. بعد از تصادف با ماشین که منجر به تعویض سپر و چراغها و جلو پنجره و رادیات ماشین شد. چند روز گذشته برای اولین بار در تدافیک شهر مشهد امپر درجه حرارت ماشین به خط سوم رسید.ایا ممکن است به دلیل کمبود ضد یخ در رادیات ماشین باشد؟ از دوستان خواهشمندم راهنمایی کنند .
    متشکرم

    1. مسعود

      ۲۸ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام آقا محمد
      خسته نباشی
      به نظرم اینی که گفتی بی ربط با کمبود ضد یخ نباشه
      باز هم با مکانیکت صحبت کن
      اگه آدرس یک مکانیک خوبی می خوای توی شهر مشهد ، قاسم آباد انتهای فلاحی مکانیکی گوزل از هر کی بپرسی نشونت میده .ضمن اینکه دیاک ef7هم داره .
      ممنون

  19. یاور

    ۲۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام خدمت خانم مینا سمند کلاس 19 همون سمند ال ایکس قدیمی با موتور XU7 هستش که همون موتور پژو 405 هستش و فعلا از بقیه موتورهای جدید ایران خودرو اگه داش مسعود ناراحت نشه بهتره حداقل اینه که جوابشو پس داده و خدمات پس از فروش خوبی داره و من این کلاس سمند رو به همه دوستان توصیه میکنم

    1. مسعود

      ۲۸ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      آقا یاور عزیز
      سلام
      من اصلا ناراحت نمیشم
      اگه موتور یه ماشینی خوبه چرا باید مقاومت کرد .
      ضمن اینکه من XU7آزمایش نکردم
      ممنون

  20. nima

    ۲۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    Keybordam Farsi neminevise.
    Dooostan modatie Ef7 gereftam.noo az Iran khodro
    Valid modhkeli bahash dash tam keep kilometers zade bod 80..
    Aya mash in moshkeli nadare?
    Dovom inke bnazareton mash in to bgazonam behtare ya site 100bram?

    1. مسعود

      ۲۸ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      آقا نیما
      سلام
      هر مشکلی که پیدا شد با تعمیرکار نمایندگی تماس بگیر.
      متشکر

  21. مینا

    ۲۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ممنون از آقا یاور برای اطلاعاتشون در مورد سمند ال ایکس کلاس 19

  22. ali

    ۲۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من یه سمند ef7 دارم. بسیار ازش راضی هستم. دلیل نداره وقتی یک ماشین بد بوده کل را زیر سوال ببریم.جاده هم باش رفتم 6 ساعت بدون توقف و با سرعت 190 هم رفتم اما آخ نگفته.

  23. علی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من یکی داشتم مرداد نود بود اردیبهشت 91 آتیش گرفت با هزار دردسر تیر 91یکی دیگ بهم دادن(بعد ازین که معلوم شد ایران خودرو مقصره)ولی خبری از این حرفای شما نبود 205 تام باش رفتم ظهرا سیم کشی داشبورد خراب شده بود بگذریم از صحنه اتیش سوزی وترسش ماشین جدید دیروز 25 مهر به نامم سند وپلاک شد واین هفته میدنش اما باور کنید واقعا نمیدونم نگهش دارم یا بفروشمش.حالا معتقدم ماشین ها شانسین

  24. نوید

    ۲۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    می دانید تمام ماشینها از 18 تا 22 درصد بالا رفته بجز ef7 که 12(دوازده) درصد بالا رفته می دانید چرا؟؟؟

    1. مسعود

      ۲۸ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام
      چون تنها خودرویی که تولیدش برای ایران خودرو مقدوره و لوازمشو داره
      هر وقت نتونه تولیدش کنه قبلش یه خلع به وجود عرضه بوجود میاد مثل 206 و سپس قیمتش میره بالا
      دعا کنید اینجوری نشه .کلی از فامیل که 206 دارن خوشحالن که ماشینشون قیمتش بالا رفته اما از طرفی بسیار ناراحتن که چرا وسایل ماشینشون پیدا نمیشه
      خیلی سخته ماشین 25 تا 30 میلیونی سواربشی ، قطعه خراب بشه ولی پیدا نشه و نتونی راه ببری
      اگه این وضع ادامه داشته باشه ، خیلی از ماشینهای خارجی و ایرانی که کمبود قطعه پیدا کنند توی خونه ها و کنار خیابون جا خوش خواهند کرد.

      1. نوید

        ۲۸ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (47 ديدگاه)

        آقا مسعود خان الان مدت دوماه می شه که برای روغن ریزی ماشینم اویل ماژور امداد کردن ولی مسئولین ایران خودرو می گن درخواست خرید را داده ایم و شاید 20 روز دیگه قطعه شما بیاید – این یعنی چی به قول شما یعنی قطعش زیاده یا کمبود قطعه ندارند؟؟؟یا اینکه قطعه های این ماشین مثل کیمیاکمیاب هستش!!!کاش حداقل در بازار سیاه قطعه های این ماشین گیر می آمد و ما 10 برابر گرون تر می خریدیم و اینقدر الاف نمی شدیم

      2. مسعود

        ۲۸ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        آقا نوید سلام
        ممنونم از دقت نظرت
        ولی اگه سوال کنی الان تنها ماشینهایی که برای فروش نقدی ایران خودرو موجوده سمند ef7بنزینی و گاز سوزه و 405
        ضمن اینکه توی این تحریم وانفسا که نفس اقتصاد کشورمون گرفته توقع داریم که بعد از 2 روز قطعه به دستمون برسه .
        من 8 تیر درخواست باطری ( باطری چیه که باید چشم بکشیم ) ریوی ماشین خانومم به سایپا دادم
        5بار به تهران تماس گرفتم .
        پرونده برام درست کردند
        فکر میکنی کی باطری به دستم رسید؟؟؟
        12مهر یهنی چند ماه ؟!!!!!!!!!!!!!!!
        تازه ریو که اکثر وسایلش تولید داخله
        داداش یه نگاهی به روزنامه ها بنداز
        تولید خودرو دنبال کن
        قیمتها رو هم دنبال کن
        با همین گرونی هنوز خودرو سازها می نالند
        هم بدهکارن و هم کمبود قطعات داره بیچارشون میکنه .اونها هم مردمو بیچاره دارن می کنند ، با تاخیر تحویل و کیفیت بد خودرو ها
        دیروز دوستم میگفت یکی از اقوامشون که یکی از مدلهای هیوندارو داره ترمز ماشینش خراب شده
        بیچاره 3 میلیون پرداخت کرده پیش ، کی ؟دو ماه قبل !
        تا سیستم ترمز از کره براش بخرن .
        دوست عزیز وضع خیلی خرابه
        جنگ اقتصادیه

      3. مسعود

        ۲۸ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        این خبر بخون آقا نوید .جدیده
        عصر خودرو : دبیر انجمن خودروسازان در مورد عدم پرداخت وام به خودروسازان گفت: ماه گذشته تولید خودرو با 35 درصد افت مواجه بوده است و این روند کاهش تولید در صورت پرداخت نکردن تسهیلاتی که قرار بود در اختیار خودروسازان قرارگیرد ادامه دار خواهد بود که این موضوع بازار نیز را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

      4. مسعود

        ۲۸ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        آقا نوید این خبر دیگ هم بخون
        تولید خودروهای سواری در نیمه نخست سال 45 درصد افت کرد

        کارنامه 6 ماهه خودروسازان

        عصر خودرو : آمار تولید شش ماه نخست خودروسازان کشور در حالی منتشر شد که طبق آن، افتی حدود 45 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دامان صنعت خودرو را گرفته است.

        به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد خودروسازان در این شش ماه تنها 369 هزار و 923 دستگاه محصول سواری را به تولید رسانده‌اند یعنی تقریبا چیزی معادل آمار تولید فقط پراید در شش ماه نخست سال گذشته. کارنامه نیمسال خودروسازان نشان می‌دهد بیشتر محصولات سواری با افت تولید طی شش ماه ابتدایی امسال مواجه بوده و آنها نیز که آمارشان مثبت شده، تیراژ چندان بالایی در این مدت نداشته اند.
        اگرچه خودروسازی کشور از ابتدای سال جاری با بحرانی جدی در تولید روبه‌رو شده و افت تیراژ شش ماهه نیز تابعی از همین بحران است، اما یکی از دلایل اصلی افت تولید شش ماهه را باید تعطیلات تابستانی خودروسازان بدانیم.
        ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو سه خودروساز بزرگ کشور به شمار می‌روند که در تابستان امسال به رسم سال‌های پیش به تعطیلات تابستانی رفتند و دو هفته‌ای را استراحت کردند؛ حال این استراحت دو هفته‌ای کار دست خودروسازان داده و در کنار مشکلات کلی که از ابتدای امسال گریبان صنعت خودرو را گرفته، سبب شده تیراژ حدود 45 درصد افت کند. البته حتی اگر تعطیلاتی هم در کار نبود باز تولید خودرو افت را به خود می‌دید، اما قطعا این افت کمتر از عدد فعلی یعنی 45 درصد می‌شد.
        جدای از آمار کلی تولید، به تفکیک نیز ایران‌خودرو افتی 6/38 درصدی را تجربه کرده و سایپا و پارس خودرو هم به ترتیب 3/52 و 8/46 درصد کاهش تیراژ در شش ماه نخست امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته اند.
        با توجه به این آمار باید عنوان کرد که خودروسازان نتوانسته‌اند کارنامه‌ای موفق در نیمسال ابتدایی امسال داشته باشند، هرچند به هر حال مشکلات مالی تاثیری جدی بر روند کار آنها گذاشته و نمی‌توان منکر این موضوع شد. در واقع افت تولید خودروسازان تابعی از مشکلات مالی است که اجازه نداده قطعات موردنیاز آنها به موقع تامین و وارد خط تولید شود. مسوولان وزارت «صنعت، معدن و تجارت» وعده داده‌اند تولید خودرو از مهر ماه به روند عادی خود بازخواهد گشت. این در حالی است که به نظر می‌رسد مشکلات همچنان پابرجا بوده و اتفاق جدیدی که دورنمایی روشن از آینده خودروسازی کشور را متصور شود، رخ نداده است. این وسط حتی وامی نیز که قرار بود بابت حل مشکلات مالی به صنعت خودرو تزریق شود به سرانجام نرسید و خودروسازان موفق به دریافت آن نشدند. آنها البته در جبهه‌ای دیگر پیروز شده و توانستند دولت را قانع کنند که قیمت خودروهای داخلی را متناسب با هزینه‌های تولید تعیین کند و به نوعی دست از سیاست تثبیت قیمت بردارد. این موضوع می‌تواند به لحاظ مالی و نقدینگی اتفاق خوبی برای خودروسازان باشد و به فرصتی مناسب برای رشد تیراژ و خروجی نسبی از بحران تولید فعلی تبدیل شود.
        منفی در منفی
        به سراغ آمار برویم و ببینیم سه خودروساز بزرگ کشور در شش ماه نخست امسال که اتفاقا سال تولید ملی نام دارد چه کرده‌اند.
        ابتدا از ایران خودرو شروع کنیم، شرکتی که بزرگ‌ترین خودروساز ایران لقب دارد، اما مانند آن دو دیگر نیمه نخست سال را با کاهش تیراژ پشت سر گذاشته است. آبی‌های جاده مخصوص که بیشترین تیراژشان را برند پژو تشکیل داده، طی شش ماه ابتدایی امسال با کاهش تولید تمام محصولات پژویی خود روبه‌رو شده‌اند و در این بین، 206 بیشترین افت تولید را به خود می‌بیند.
        ایران خودرو در نیمه نخست امسال تنها 184 هزار و 993 دستگاه تولید داشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6/38 درصد افت کرده است. گفته می‌شود مشکلات مالی و محدودیت‌هایی که برای نقل و انتقال پول به خارج از کشور وجود دارد، دلایل اصلی افت تولید بزرگ‌ترین خودروساز کشور به حساب می‌آیند.
        کاهش تیراژ ایران خودرو سبب شده محصولات این شرکت به خصوص خانواده پژو 206 افزایش قیمتی شدید را تجربه کند، درست مثل سایپا و پارس خودرو که افت تیراژ آنها نیز انفجار قیمت‌ها در بازار خودرو را در پی داشته است.
        در بین محصولات ایران خودرو، پژو 206 بیش از 70 درصد کاهش تولید داشته و ظاهرا در حال حاضر خطوط تولید آن تقریبا متوقف شده‌اند. قرار است ایران خودرو داخلی سازی 206 را تکمیل کرده و از آذر ماه به نوعی مدل داخلی آن را به بازار بدهد. دیگر محصول ایران خودرو که در شش ماه نخست امسال با افت تولید روبه‌رو شده، پژو 405 نام دارد. این خودرو پرمصرف و قدیمی، اما نسبتا محبوب، در نیمه نخست امسال 3/17 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش تیراژ داشته است که در مقایسه با سایر محصولات سواری ایران‌خودرو، کمترین افت به حساب می‌آید.
        پژوپارس نیز که جزو چهار محصول سواری اول ایران خودرو به شمار می‌رود، از کاهش تولید در امان نمانده و نسبت به نیمه نخست سال گذشته 1/29 درصد افت تیراژ را به خود می‌بیند. پارس طی شش ماه امسال هیچ تولیدی در جاده مخصوص نداشته و تمام تولیدات این خودرو به سایت‌های خراسان، مازندران و فارس ایران خودرو مربوط می‌شود. ایران خودرویی‌ها، اما در نیمه نخست امسال با افت تولید پژوi 207‌ نیز روبه‌رو بوده‌اند. این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد افت تولید داشته و از این جهت با پژو 206 هم‌رکورد است. افت تولید این خودرو به حدی در بازار تاثیرگذار بود که قیمت آن را به 44 میلیون تومان نیز رساند.
        از 207 که بگذریم، سوزوکی گرندویتارا شاسی بلند ژاپنی و مونتاژی ایران خودرو نیز در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته با افت تیراژ روبه‌رو شده است. ایران خودرو خراسان در این شش ماه تنها یک هزار و 423 دستگاه ویتارا را به تولید رسانده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4/36 درصد افت را به خود می‌بیند. ویتارا نیز مدت‌ها است به دلیل کمبود عرضه و به هم ریختن بازار، قیمتی بالا و کاذب را تجربه می‌کند و خبر می‌رسد که قیمت آن به 85 میلیون تومان نیز رسیده است. افت تولید برندهای پژو و سوزوکی ایران‌خودرو در حالی است که محصول ملی این شرکت نیز افت کرده و تیراژش در شش ماه امسال کاهش یافته است.
        سمند که در مدل‌های مختلف به تولید می‌رسد، طی نیمه نخست امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9/23 درصد افت تولید را به خود می‌بیند.نکته دیگر در مورد سمند این است که این خودرو تنها یک دستگاه در سایت مازندران تولید داشته و با این حساب باید خط تولید سمند این کارخانه را عملا متوقف شده بدانیم.
        تندر هم افت کرد
        هرچند تندر-90 مدت‌ها بود با رشد تولید مواجه می‌شد، اما این خودرو نیز در شش ماه امسال از کاهش تیراژ در امان نماند و مجموع تیراژش نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرد.
        طبق آمار، ایران‌خودرویی‌ها توانسته‌اند در شش ماه ابتدایی سال جاری تولید تندر-90 را 7/33 درصد افزایش دهند، اما پارس خودرویی‌ها با افت تولید این محصول مواجه شده‌اند. این شرکت البته حدود شش هزار دستگاه تندر بیشتری نسبت به ایران خودرو تولید کرده، اما با این حال نسبت به نیمه نخست سال گذشته 7/21 درصد کاهش تیراژ در تندر داشته است. تندر-90 در مجموع 2/5 درصد افت را در بازه زمانی موردنظر به خود می‌بیند.
        مدیران رنوپارس (شرکت تامین کننده قطعات تندر-90 در ایران) به تازگی تهدید کرده‌اند در صورت افزایش نیافتن قیمت تندر-90، تولید این خودرو در ایران متوقف خواهد شد. اگرچه اوایل هفته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با رشد قیمت چهار میلیونی تندر موافقت کرد، اما ظاهرا رنویی‌ها خواستار گرانی بیشتری هستند. در بین دیگر محصولات ایران خودرو، رانا نیز توانسته تیراژی 910 دستگاهی را از خود به جا بگذارد. ایران خودرو 26 هزار دستگاه رانا را پیش‌فروش کرده و تعهد داده طی شش ماه دوم امسال تمام آنها را تحویل دهد. این شرکت عنوان کرده دعوت نامه‌های رانا را به زودی برای ثبت‌نام‌کنندگان آن ارسال خواهد کرد.
        پراید و افتی بیش از نصف
        به سایپا و پارس خودرو برویم، دو شرکتی که با کمک هم توانسته‌اند تنها 145 هزار و 761 دستگاه پراید تولید کنند. این آمار به آن معنا است که پراید نسبت به شش ماه سال گذشته 1/53 درصد افت تولید داشته است؛ یعنی 165 هزار و 505 دستگاه.
        پراید نیز مانند پژو 206 و 207 و ویتارا با افزایش قیمت به دلیل افت تیراژ روبه‌رو شده و هم اکنون قیمتی برابر با 13 میلیون تومان در بازار دارد. سایپایی‌ها البته در تولید تیبا نیز که محصول ملی آنها به حساب می‌آید، ، 5/48 درصد افت را به خود می‌بینند و این به‌آن معناست که در شش ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت هزار و یک دستگاه تیبای کمتری به تولید رسیده است. این محصول که قرار بود ارزان و زیر 10 میلیون تومان قیمت داشته باشد، در حال حاضر 15 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسد.
        اما پارس خودرویی‌ها نیز در شش ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افتی 8/46 درصدی روبه‌رو شده‌اند. در بین محصولات پارس خودرو، ماکسیما 9/56 درصد افت تولید را تجربه کرده و تنها 552 دستگاه تیراژ داشته است.
        نیسان قشقایی این شرکت نیز که اصلا تولیدی نداشته و نیسان تیانا هم توانسته آماری 591 دستگاهی را از خود به جا بگذارد. این آمار نشان می‌دهد تولید تیانا نسبت به نیمه نخست سال گذشته 5/17 درصد رشد کرده است. دیگر محصول پارس‌خودرو که با افزایش تولید روبه‌رو شده، مگان نام دارد. این محصول نسبت به شش ماه سال گذشته رشدی 5/66 درصدی را به خود می‌بیند.

      5. مسعود

        ۲۸ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        نام خودرو

        قیمت مصوب

        قیمت بازار

        پراید۱۱۱

        ۱۱۷۰۰۰۰۰۰

        ۱۳۰۰۰۰۰۰۰

        تیبا آپشن دار

        ۱۵۴۰۰۰۰۰۰

        ۱۶۵۰۰۰۰۰۰

        پراید ۱۳۱

        ۱۱۵۴۰۰۰۰۰

        ۱۲۰۰۰۰۰۰

        پراید ۱۳۱ با ایربگ

        ۱۲۹۰۰۰۰۰

        ۱۳۳۰۰۰۰۰

        مگان اتومات

        ۴۷۰۰۰۰۰۰

        ۵۸۰۰۰۰۰۰

        تندر ۹۰E2

        21050000

        24000000

        مگان معمولی

        ۳۵۴۶۰۰۰۰

        ۴۲۰۰۰۰۰۰

        تیانا

        ۸۰۴۱۰۰۰۰۰

        ۱۰۵۰۰۰۰۰۰

        پژو۲۰۶مدل V9

        263000000

        370000000

        پژو۲۰۶تیپ۲

        ۱۹۴۰۰۰۰۰۰

        ۲۷۰۰۰۰۰۰۰

        پژو۲۰۶مدل V8

        226900000

        290000000

        پژوپارس سال معمولی

        ۲۳۸۵۰۰۰۰۰

        ۲۶۰۰۰۰۰۰۰

        پژوپارس اتومات

        ۲۶۰۴۴۰۰۰۰

        ۳۳۰۰۰۰۰۰۰

        تندر۹۰ E1

        18100000

        21500000

        سمند سورن

        ۲۳۳۰۵۲۰۰۰

        ۲۴۰۰۰۰۰۰

        سمند سریر

        ۲۶۷۶۰۰۰۰۰

        ۲۷۰۰۰۰۰۰

        پژو۴۰۵

        ۱۷۴۰۰۰۰۰

        ۱۸۵۰۰۰۰۰

        پژو۴۰۵دوگانه سوز

        ۱۹۱۰۰۰۰۰

        ۱۹۵۰۰۰۰۰

        پژو۲۰۷ اتومات

        ۲۷۳۲۰۰۰۰۰

        ۴۴۰۰۰۰۰۰

        پژو۲۰۷ دنده ای

        ۲۴۱۶۰۰۰۰۰

        ۳۲۰۰۰۰۰۰

        پژو پارس سال

        ۲۳۰۰۰۰۰۰

        ۲۵۰۰۰۰۰۰

        پژو۲۰۶اتومات تیپ۶

        ۲۴۹۷۰۰۰۰۰

        ۳۳۰۰۰۰۰۰

        سه سیلندر

        ۱۲۳۹۰۰۰۰۰

        ۱۴۰۰۰۰۰۰

        MVM چهار سیلندر

        ۱۳۶۸۵۰۰۰۰

        ۱۵۰۰۰۰۰۰

        MVM اتوماتیک

        ۱۳۶۷۴۰۰۰۰

        ۱۵۰۰۰۰۰۰

        MVM 530

        283200000

        34000000

        تیگو (X33)

        416400000

        44000000

        MVM 315

        226800000

        32000000

        لیفان ۶۲۰-۱۶۰۰ سی سی

        ۲۴۱۶۰۰۰۰

        ۳۲۰۰۰۰۰

        لیفان ۶۲۰-۱۸۰۰سیسی

        ۳۷۲۰۰۰۰۰

        ۴۲۰۰۰۰۰

        جک کلاس A)توجوی)-هاچ بک

        ۲۷۶۰۰۰۰۰

        ————-

        جک کلاس A)توجوی)-صندوق دار

        ۲۸۸۰۰۰۰۰

        —————

  25. نوید

    ۲۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    می دانید تمام ماشینها از 18 تا 22 درصد بالا رفته بجز ef7 که 12(دوازده) درصد بالا رفته می دانید چرا؟؟؟
    http://www.jazabnews.com/News.aspx?ID=10608

  26. مانی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان بیخودی نترسید ماشین خوب و فوق العادهای هستش و روغن ریزی و… نداره.بیشتر قطعات موتورش هم boschالمان هست

  27. نریمان

    ۲۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام به همگی

    من از اون هایی که ef7 دارند پرسیدم ازش راضی هستن /// من هم میخوام تا هفته دیگه بخرم . میخواستم از دوستان چند تا سوال بپرسم
    1.ضبط بروی ماشین که از ایران خودرو میگیرن هست؟ ..
    بعضی ها میگن هست بعضی ها میگن نیست // اونایی که میگن نیست پولش رو میدن چون یکی از دوستان بالا گفته بود که پولش رو گرفته / من خودم نمونه واسه تحویل ثبت نامی تو نمایندگی دیدم روش ضبط نبود
    2.روغن موتور برای ef7 پایه گاز سوز چی خوبه // من خیلی پرسیدم / من به این نتیجه رسیدم که کاسترول مگناتک بگیرم / چون تنها روغن موتوری هستش که از همه موتور های بنزینی و cng همزمان پشتیبانی میکنه/ دوستان اگه بهتر از این هست معرفی کنید/

    1. مسعود

      ۲۸ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      نریمان عزیز سلام
      روی ماشین من ضبط بود .البته بعضی ها ضبط ندارن ( مثل ماشین با جناق من ) و گفتن پولشو میدن .
      ببین .در مورد روغن توی دفترچه در صفحات مربوط به روغن خودرو دو نوع روغن معرفی کرده از اونها استفاده کن .
      ضمن اینکه به تمامی دوستان میگم که فقط از بنزین سوپر استفاده کنید. حتما

  28. البرز

    ۲۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من چند هفته پیش هم در مورد ماشینم اطلاعاتی داده بودم الانم تا حالا 5500 تا باهاش رفتم . نه روغن ریزی داره نه چیزی فقط از روزه اول یه خورده صدا که اونم کم هستش از بدنش میاد که به نظرم اونم واسه ماشینای مونتاژ ایران طبیعیه
    نه خیلی آروم میرم و نه پرسرعت تا حالا 140 تا باهاش بیشتر نرفتم ولی در کل از شتابش و سواریش راضیم خیلی باهاش حال می کنم

  29. ستار

    ۲۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من ازسال84سمنددارم وازبرج5سال90سمندپایه گازسوزخریدم خیلی جاهاهم باهاش میرم واقعاعالی است وازش راضیم

  30. علی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مال من که 26 سندش رو زدن ضبط نداره تو سندم قید کردن اما پرسیدم میگن پس میدن پولو ایشالا اینبار شانس ماشینم خوب اشه روغنم نوشته 40ص 5 لیتر دون فیلتر؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا