سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.
بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
– رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
– بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
– فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
– فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
– روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
– موج داشتن شیشه جلو
– بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
– و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
– و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.
خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
– این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
– رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
– بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
– آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
– ….
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!
صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.
نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.
نویسنده: وحید گودرزی
علی
۲۶ فروردین ۱۳۹۱تااااااااااااااااااااااااااااااااااااا کی؟
محمد
۲۶ فروردین ۱۳۹۱اقا جان این ماشین رو ما دو ماه میشه خریدیم . تو این مدت همش نمایندگی بودیم . نه خدمات درست و حسابی داره نه قطعات لازم . اصلا ماشین خوبی نیست. حیف این همه پول که واسه این ماشین آدم میده. بخدا خودروی خوبی نیست . برین روا بخرین بهتر از ef7 کار میکنه. ماشین رو دور نداده روغنش کم میکرد. ایربگش کلا از کار افتاده بود. موتورش تو5800 کیلومتر قفل کرده . بردم گارانتی میگن قطعات نداریم . آخه این جوابه؟ 19 میلیون پول دادیم باید منت هم بشنویم.
SANA
۲۶ فروردین ۱۳۹۱وقتی داستان این عزیز رو خوندم یاد خودم افتادم… من خودم به هیچ وجه هیچ ماشین ساخت وطنی رو به احدی توصیه نکردم.. حتی تا جایی که تونستم از توصیه ماشینایی که تو ایران مونتاژ میشن مثل ال90 یا مگان هم خودداری کردم چون داستان دردناکسی دارن اونا هم!!!
خودم یه 206 مدل 85 دارم که مثل مرد دارم ازش کار میکشم و آخ نگفته… دوستی میگت تولیدیای پژو ایران خودرو قبل از سال 86 قابل تحملتره که مصداق حرف همین دوست راویمونه….
خدا به حال ما و مملکتمون رحم کنه که امسال سال حمایت از همین عزیزان زحمت کش خودروسازه!!!
امیر
۲۶ فروردین ۱۳۹۱با سلام به همه دوستان.همه ما کمی درباره محصولات خودرویی کمی زود قضاوت میکنیم . کلا محصولات ایرانی هر نوع محصولی شانسی هستکه اونم به خاطر یکسری مشکلات اعم از تحریم قطعات با کیفیت و ضعف مدیریت و نظارت و نیاز به سود دهی برخی از کارخانه ها است.من خودم یهef7بنزینی مدل 90 دارم که عید از تهران تاخوزستان و بندر امام رفتم مصرفش که صدی شیش بود مشکلی هم برام بوجود نیومد خیلی هم نرم و راحت بو دیم کلا بزنم به تخته ازش راضیم ضمنا تومسافرت 4تا پراید و یک 206 باما بودند که از همشون مصرفم کمتر بود که حتی راننده 206 که مهندس مکانیک خودرو و سابقه ایران خودرو داشت از ماشین تعریف کرد.
امیر
۲۶ فروردین ۱۳۹۱بهت انداختن برو یه خرابشو بخر ما هم یکی از فامیلامون داره خرابه
mohammad
۲۶ فروردین ۱۳۹۱منم با این دوستمون موافقم تو بازه ی قیمتی ۱۸ میلیون بهترین انتخاب هستش … الان ۲ ساله که این ماشینو داریم قیلی ازش راضی هستیم شاید باورتون نشه با یه کپشول پر از گازش ۳۲۰ کیلومتر رفتیم و مصرفش تو بنزین هم حرف نداره …
اما یه ضعف هایی هم داره مثلا شتابش کمه اما من با صدای موتور خیلی حال میکنم … موتورش توی ۱۲۰ به بالا تازه خودشو نشون میده …
مهدی
۲۸ فروردین ۱۳۹۱آقا امیر به حرفات دقت کن چی گفتی ؟ 1- قطعات با کیفیت 2- ضعف مدیریت و نظارت 3- سود دهی. به نظر خودت وقتی هیچ کدوم رو نداره بهتر نیست درش تخته بشه؟ تاکی باید بهای نداشتن این موارد رو ملت با خونشون بدن؟ تا کی باید امثال شما با شانس و اقبال و استخاره ماشین بگیرن بعد اگه خوب دراومد کلاه خودشونو بندازن هوا؟ مگه ملت پولشونو پیدا کردن یا از جونشون سیر شدن؟ واقعا احساس شرمندگی میکنم که وقتی ماشین خودت شانسی شانسی (به قول خودت) خوب دراومد میای میگی « همه ما درباره محصولات خودرویی زود قضاوت میکنیم».رفیقم یه سمند ال ایکس سفید گرفت یه ماه نگذشت رنگش ریخت !
morteza
۲۶ فروردین ۱۳۹۱تا زمانی که دولت از دزداپشتیبانی کنه همینطوریه،سی ساله داریم درجا میزنیم،ماشین رو وارد میکنن بدون اینکه کمترین کاری بکنن به اسم همایت از خودروهای داخلی(فرقون هاشون) صددرصد روی قیمتش میذارن و به جیب مبارک میریزن،ادعاشون میشه مسلمونن
سیلاو
۲۸ فروردین ۱۳۹۱حمایت درسته نه همایت
یه متضرزر
۲۶ فروردین ۱۳۹۱اه خدای من از وقتی این مطلب رو خوند همش استرس اینو دارم که این سمند ef7بنزینی رو که ثبت نام کردم و هنوز هم از زمان تحویلش خبری نیست چی میخواد از آب در بیاد
کاشکی این دوستمون این تجربه رو زودتر رو سایت میزاشتن
آخه منم به توصیه یکی از دوستان این ماشینو ثبت نام کردم
محض رضای خدا دو تا چیز خوب هم در موردش بگین …….
اگه اینجوری که شما میگید باشه تو اون دنیا هم حلالشون نمیکنم..
رضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۱من شش ماهه گرفم هیچ مشکلی نداره خیلی هم ازش راضیم
حسام
۲۲ خرداد ۱۳۹۱به نظر می رسه نوشته های اصلی مقاله بسیار افراط ی و یک تجربه بد شخصی است که متاسفانه به علت محدود بودن مطالب در وب مراجع بسیار یداشته و وقتی به مطالب پاسخ ها نگاه می کنیم در می یابیم که نطرا ت در کل تعدیل شده تر منصفانه تر است.
ali
۲۷ فروردین ۱۳۹۱نخرید دوستان من عزیزان نخرید این ماشین ایران خودرو را همش اشغال
کیوان
۲۷ فروردین ۱۳۹۱EF7 یکی از بدترین موتور هایی هست که فعلا ایرانخودرو استفاده میکنه …
قبول ندارین برین نمایندگی ها ببینید چقد ماشین EF7 هست که هر کدوم یا باز شده یا یه طور دیگه ایش هست یا مشکل خاصی داره..
ماشین هم 0 هست….
همین را مقایسه کنید با موتور های TU5 که روی 405 و پارس و 206 هم هست ببنید چقدر موتور TU5 میاد که مشکل خاص موتوری داشته باشه..
میبینید خیلی کم هست..یا اصلا نیست.
نه من نمیگم ..خودتون مقایسه کنید….
به جرات میشه گفت EF7 اشغال ترین موتوری هست که تا امروز دیدم…
بعضی میگن سوختش کمه..دوست عزیز همه قضیه که فقط سوخت نیست!!!
فقط و فقط این اشغال رو نخرید چون تجربه نشون داده اکثرا بد از کار در میان و چاره ای هم دیگه ندارین..
به خدا یک شمع موتور TU3 کم قدرتی که روی 206 تیپ2 بسته میشه از همه لحاظ به این اشغال به تمام معنا شرف داره.
بهنام
۳ اردیبهشت ۱۳۹۱کیوان جان میدونم که محصولات ایران خودرو کلا شانسیه ولی این در مورد تمام محصولاتشه اگه دلیل منطقی دارین که این موتور آشغاله بگین استفاده کنیم به همون نمایندگی ها که میگین ما هم رفتیم ولی من تا حالا موتور باز شده ef7 رو ندیدم ایران خودرو کل محصولاتش 1تومن نمی ارزه ولی این موتور تنهایی یه ایران خودروست در ضمن این موتور هم اصلا ملی نبوده موتور یه مدل هندا رو باز سازی کردن میگن مال خودمونه
ابراهیم
۲۷ فروردین ۱۳۹۱سلام:
من خودم تقریبآ 6 ماه که صفرشو خریدم یه بار تا کرمانشاه تو زمستون باهاش رفتم یه بار هم همین عیدرفتم اصفهان و اومدم خداییش آخ هم نگفت حالا چرا بعضی از دوستان گله مندن نمیدونم……..
شاید شانس هم دخیل باشه ….
من از سواریش لذت میبرم جون میده واسه مسافرت خیلی نرم و روان و دلچسبه. مصرفش هم حرف نداره.
تو این مدت حسگر فاصله از کار افتاده بود که نمایندگی با تعویضش اون مورد رو هم رفع کرد.
خوش باشید دوستان.
ارش از خوزستان
۲۷ فروردین ۱۳۹۱با سلام البته متاسفانه ضعف وکاستی توی تمام خودروهای تولیدی شرکتهای داخلی وجود داره.ولی خدارا شکر من خودم یه EF7 پایه گاز سوز دارم وتا حالا باهاش چند استان از جمله چهارمحال وبختیاری،فارس،کهگلویه وبویر اجمد وتقریبا بیشتر شهرهای خوزستان رو بهاش رفتم وبجز روغن وگازوبنزین هیچی نه براش عوض کردم ونه مشکلی باهاش داشتم خلاصه تا حالاش خیلی ازش راضی هستم
حسین
۲۷ فروردین ۱۳۹۱سلام دوستان
من یکی از این مدلها رو برای 2 ماه روندم (ماشین برای کسی بود) از ماشین به قدری راضی بودم که رفتم یکی ثبت نام کردم و بعد 4 ماه چند روز پیش تحویل گرفتم.
توی فامیل 2 تا از این خودرو داریم یکی 1سال کارکرد و اون یکی 2 سال کارکرد,از دوستان هم 3تاشون از این ماشین دارن و جز تعریف چیزی ازش نشنیدم البته فقط یکی از اونا 6ماه پیش مشکل روغن ریزی داشت که با تعویض واشر در سوپاپ ماشین حل شد.
آدم تعصبی هم نیستم چون برام فرقی نمیکنه اینم مثله بقیه فوقش ببینم بده میفروشم
ولی تو این رنج قیمت ,ماشین مناسبیه
احمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۱سلام به همگی!
من ۲۱ اسفند سال گذشته یک سمند ال ایکس ef7 مدل ۹۱ رو خریدم. عصر همون روز متوجه روغن ریزی ماشین شدم، فرداش به نمایندگی مراجعه کردم و با کمال تعجب این جواب رو شنیدم که این مدل موتور همشون مشکل روغن ریزی داره و باید برای تعمیرش تو نوبت بمونید واسه چند ماه دیگه که هنوز هم بهم زنگ نزدن بگن نوبتم شده!!! خودرو خیلی نرم بود و فرمان خیلی نرمی داشت و مصرفش باورنکردنی بود ولی وای به کیفیت پایین داخل و خارجش و البته مشکلات عدیده ی موتوری! خلاصه گفتن oil major باید تعمیر بشه و اینکه قطعش گیر نمیاد که عوض کنیم! نهایتا پس فرداش ماشین رو فروختم و یه ۲۰۷ خریدم که خیلی هم ازش راضیم. قابل توجه باشه که من واسه مسافرت یه جنسیس ۲۰۱۲ دارم و برای شهر این ماشین رو میخواستم، و اینکه نرمی سمند در حد جنسیس بود!!!
یه متضرزر
۲۷ فروردین ۱۳۹۱من نمیدونم آیا وقتی که فرمان جنسیس رو درجا میچرخونی مثل سمند پمپ فرمونش ضعیف عمل میکنه و فرمونش به لرزش در میاد که این دوستمون سمند رو با جنسیس مقایسه میکنن؟
احمد
۲۸ فروردین ۱۳۹۱دوست متضرزر عزیز! من هرگز نمیخوام از اون سمند مرخرف تعریف کنم، فقط خواستم رعایت انصاف رو کرده باشم؛ چون به نظر من سمندی که من دو روز در تمام عمرم سوار شدم فرق العاده نرم بود؛ هم فرمان پذیریش هم فنربندیش. والا جنسیس ۱۲۲ میلیونی قابل مقایسه با سمند ۱۷ میلیونی نیست! الان که ۲۰۷ رو میرونم میگم با این که ماشین خوبیه ولی خیلی خشکه، خیلی میکوبه در حالی که اون سمند مثل کمک های گازی جنسیس نرم بود راندنش!
امير حسين
۲۷ فروردین ۱۳۹۱کاملا اغراق کردی داداش
امیر
۲۷ فروردین ۱۳۹۱سلام به همه دوستان مخصوصادوست عموعزیزمن بانام متضرزر خلاصه بزارین به همگی بگم من همونیم که به ایشان این ماشینوتوصیه کردم چون خودم دارم وراضیم به ایشان توصیه کردم.البته توی بازارموجودهمه چیزشانسیه مخصوصاخودروساخت داخل حتی خودروهای منتاژی.امیوارم که درتمام مراحل زندگی شانس با همگی یارباشه
محمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۱سلام دوستان
درسته که موتور EF7 خوب نیست اما زیاد هم بد نیست به نظر من موتورش خوبه مشکل از بدنست
اما اگر روی این ماشین موتور TU5 می زاشتن بهتر می شد
ali
۲۷ فروردین ۱۳۹۱ماشین توپیه.وجدانا240تا باهاش رفتم.رو گاز.نرم و بی سر و صدا.راضیم ازش
نوید
۲۷ فروردین ۱۳۹۱سلام درستان
من شش ما هیه یه ef7گرفتم هیچ مشکلی هم نداشته ولی بعضی وقتا و تو بعضی سرعتا زیاد نرم نیست و و قتی گاز میدی یه صدایی مثل خور و پف میاد آیا این طبیعی یا مشکل داره؟؟
ابوذر
۲۷ فروردین ۱۳۹۱البته به دوستان بگمef7 به نوبه خود موتور خوبیه ولی باید یه دونه سالمش گیرت بیاد چندتا از آشنایان و دوستانم ازش استفاده میکنن خیلی ازش راضین؛ولی یکی از دوستانم به شدت ازش ناراضیه اونم به خاطر خرابی قطعاتشه که توی شهرستانمون تعمیرش نمیکنن ؛خلاصه اگه موتورش خرابه بشه صاحبش بد جوری به دردسر میفته!!
رضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۱اقا من هم یکسال ونیم یک دونه ef7دارم ومرتب باهاش توی جاده ام تاالان هم که مشکل خاصی پیدانکرده و شتاب وسرعت خوبی داره البته در حد خودش
سالار
۲۷ فروردین ۱۳۹۱سلام سه ماهef7رو دارم ازش راضیم مشکل خاصی نداره یه ذره روغن ریزی داره که برطرف شد .این ماشین رو گاز بهتر کار می کنه.
fireday
۲۷ فروردین ۱۳۹۱توجه ***** توجه******
ef7 نخرید
دوستان عزیز سری به نمایندگی های ایرانخودر بزنید خواهید فهمید این ماشین آشغالی بیش نیست که تولید شده به دستان توانمند مهندسان گرامی می باشد که به جای استفاده از واشر سر سیلندر خوب ( 22 تومن جنس اصلیشه) از واشری استفاده کردن که باعث خرابی ماشین من و هزارن نفر دیگه که الان تو نمایندگی منتظر قطعه هستن
ماشین یاتاق زد پدرش در اومد.ماشین ما تعمیر شه فورا میره در بنگاه.
agha javad
۲۷ فروردین ۱۳۹۱سلام به همگی….
با این همه بحث و گفت و گو به راحتی میشه نتیجه گرفت که اگه بخوای از تولیدات داخلی ماشین بگیری باید خوش شانس باشی تا اذیت نشی….
من خودم یه پارس سال دی 90 گرفتم…… خدارو شکر تا الان که 5500 کیلومتر باهاش رفتم مشکل خاصی نداشت…. جز روغن ریزی کاسه نمد که با یه روز نمایندگی خوابیدن حل شد!
در کل اگه ماشین داخلی نخریم کمتر با اعصابمون بازی میشه…. من خودم تو ماشین دست دارم…. یه مزدا 323 مدل 81 دستم بود که واسه یکی از رفقا بود…. داده بود تستش کنم ببینم چه طوریه… 1روز این ماشین دستم بود…. باورتون نمیشه این ماشین 400 هزار تا راه رفته بود که به قول کارشناسای خریدو فروش ترکیده حساب میشد!!! ولی بقدری نرمو بی صدا بود که باورم نمیشد… با یه استارت روشن میشد… به قدری نرمو خوب گاز میخورد که اصلا داشتم شاخ درمیاوردم…. تقریبا تو اتوبان زین الدین تهران با 160 تا رفتم…. انگار نه انگار که اینقدر سرعتشه…. خلاصه خیلی باهاش حال کردم…. خدا ایشالا ما رو از نعمات بی دریغش محروم نکنه…. والسلام
فرهاد
۱۲ شهریور ۱۳۹۱من هم دقیقا یه گالانت مدل 93 دارم دنده اتومات آپشن هاش از تمام ماشینای تولید داخل الان بیشتره
فوق العاده نرم و روون 190 تا باهاش توی اتوبان رفتم اینقدر که ماشین سنگین و سوار رو جادست متوجه سرعتش نشدم!!!
مهندس محمد امین ابراهیمی
۲۷ فروردین ۱۳۹۱با تشکر از مطلب جالب و توصیه اموزنده جنابعالی
بنده نیز با توجه به تجربه 5 سال پیش یکی از دوستان نزدیکم در تاریخ 15 دی ما 90 اقدام به خرید یک دستگاه پارس ای ال ایکس به قیمت 20 میلیون 550 هزار تومان کردم و در اولین مرحله حذف صندلی های به اصطلاح بنزی که شاید دلیل اصلی خریدم بود متعجبم کرد الان که این مطلب رو می خونم با تمام وجودم حال شما و دوستتون رو درک می کنم چون از تاریخ 28 اسفند 90 تا همین الان اتومبیل من در یکی از نمایندگی های استان همدان (در حین مسافرت)بوده و در حال حاضر هم اطلاعی از روند پیش رفت تعمیر ان ندارم ولی این رو عرض کنم که به غیر از کلیه موارد بالا باز هم تاکید دارم کلیه موارد بالا ایراد نشت بنزین ریل سوخترسان و همچنین نشتی ساق سوپاپ ها و احتیاج به تعویض سرسیلندر کامل ماشین به دلیل روغن سوزی و از همه مهمتر ترکیدن لاستیک عقب در همان کیلومترهای ابتدایی را اضافه بفرمایید و از این حقیر تنها دلجویی شما با نخریدن اتومبیل از ویران خودرو کافی است.
جمال
۲۸ فروردین ۱۳۹۱اگه همون موتور پیکان رو میزاشتن روش خیلی بهتر میشد
علي
۲۸ فروردین ۱۳۹۱سلام دوستان من خودم یه سمند ای اف سون داشتم حدود یک سال اینقدر اذیتم کرد که دیگه از اسم سمند متنفر شدم با کلی ضرر فروختم یه پارس سال خریدم خدایی از پارس اینقدر راضی هستم حدود 6 ماها دارمش با هیچ چیز دیگه ای عوض نمیکنم قدرت سرعت شتاب کلاس و….
حمید
۲۸ فروردین ۱۳۹۱سلام ماشین کلا توایران شانسیه.من سال 88تازه این خودرو برای نمونه تولید شده بود خریدم 1ماهی خیلی خوب بودمصرفش سرعتش ترمزش نرمیش ولی بعداز 1ماه ماشین گاز نمیخورد و دور موتور از 2000بیشتر نمیرفت.رفتم نمایندگی اصلا دست نزد گفت فقط ببر تعمیر گاه مرکزی شماره 5.من 7بار رفتم نمایندگی ماشین درست میشد بعد یک هفته دوباره خراب میشد.خود نمایندگی میگفت عیبشو نمیدونیم شمابرو بازرسی شکایت کن 1ماشین دیگه بهت بدن منم کلی دوندگی کردم از طریق پلیس فرودگاه اقدام کردم بعداز 3ماه زنگ زدن گفتن عیبشو پیداکردیم .ولی وقتی درست شد ماشین خیلی خوبی بود ولی چون دل چرکین شدم فروختمش.
سید علیرضا
۲۸ فروردین ۱۳۹۱من تازه از وجود این ماشین بی خبر بودم ایران خودرو می گه 15 روزه به من تحویل می دهه ولی الان 20 روزه امروز فردا می کنه حالا ما این را نقدی خریدیم اگر اقساط بود دگه چی میشه
داغ دیده
۲۹ فروردین ۱۳۹۱کجای کاری من شرایطیشو آوردم تازه 45روز که از ثبت نامش که گذشته اعلام کردن که مابه تفاوت بیمه رو مرحمت بفرمایید بعد که پرسیدم کی تحویل میدین؟گفتن فعلا درحال توافق بر سر قیمتها هستن و معلوم نیست
بارلها…..
حامد
۲۸ فروردین ۱۳۹۱من هم سمندef7دارم از این ماشین راضی نیستم ومی ترسم که با این ماشین به همراه خانواده به مسافرت برم تقریبا هر هفته یه جاییش خراب می شه وهر ماه تقریبا 200هزار تومان هزینه اش می کنم ودر ضمن گارانتیم هم تموم شده
حسام
۲۲ خرداد ۱۳۹۱آخه چرا اغراق تا این حد افراطی؟ :
؛؛وهر ماه تقریبا 200هزار تومان هزینه اش می کنم؛؛
با این حساب باید خرج دکترتم به این لیست حتما اضافه کنی تا اوضاع بدتر از این نشه حداقل
پیمان
۲۸ فروردین ۱۳۹۱اکثرا نظراتتون تعصبیه
یا صفره یا 100
ef7 یه مدل طراحی شده ی آلمانه که پایه گاز سوز بودنش حرف نداره
اگر میبینید هیچ ماشین وارداتی گازسوز نیست به خاطره اینه که فقط تو ایران گاز از بنزین ارزونتره
مشکلاتی که یک سال اخیر واسه این ماشین پیش اومده فقط به خاطر تحریم و استفاره از قطعات چین و هنده!
به نظر من مبله بودن و نشیمنش به ال90 می ارزه.البته اگه 206 واستون کوچیکه
هر چند من 405 مدل 83 خودمو با هیچ کدوم از این آشغال هندیا عوض نمیکنم
امین
۲۸ فروردین ۱۳۹۱سلام دوستان بنده پس از کلی تحقیق در مورد موتور ef7 نکات زیررا که ماحصل تحقیقات بنده است متذکر میشوم:موتورEF7 یا موتور ملی پروژه ی مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو ( I.P.C.O ) و مرکز تحقیقات موتور آلمان ( F.E.V )می باشد-مزایای موتور ef7 الف-مجهز به تکنولوژی پیشرفتهCVVT سوپاپ متغیر پیوسته Variable Value Timingمی باشد که باعث کاهش مصرف سوخت در دور پایین بمیزان 10% و افزایش قدرت در دورهای بالا میباشد.ب-استاندارد آلایندگی یورو 4 (EURO IV)ج-مجهز به مبدل کاتالیزور سه گانه (Catalytic Converter-Three Way)میباشدد-مجهز به کنیستر(سیستم جمع آوری بخارات سوخت در بالای باک بنزین و تقطیر آن) میباشد.ه- مجهز به Blow byیاسیستم تهویه گازهای حاصل از احتراق از محفظه میللنگ وکارتل میباشد. و-مجهز به سیستم روغنکاری جدید (Oil Module) میباشد.مجهز به 16 سوپاپ
و البته حجم موتور 1645CM3 توان114اسب بر روری بنزین و103اسب در6000دور(پژوه 405 توان 97 اسب بنزین و 83اسب درحالت گاز)به روز بودن و بالا بودن کلاس موتورنسبت به سایر تولیدات ایران خودرو-شتاب بالاتر-بدون نیاز به فیلر سوپاپها(فیلراتومات)کلاچ و فرمان فوق العاده نرم- موتورکم صداو کم مصرف(5.8 در 100 کیلومتربرروی بنزین)-مجهز به سیستم نشتی یابی هوشمندگاز-مجهز به دریچه برقی گاز-مجهز به اویل ماژول مجهز به اویل پمپ مستقیم- لازم به ذکر است که در هیچکدام از تولیدات دیگرایران خودرو این قطعات و امکانات وجود ندارند.
معایب:روشن شدن چراغ چک و AIR BAGبدون دلیل-ایراد اویل ماژول(خنک کننده روغن موتور)که همه سمند های EF7 تا کارکرد حداکثر KM10000باید تعویض قطعه شوندولی در حال حاضر تمامی نمایندگی ها اویل ماژول را تعمیر میکنند(از عجایب گارانتی در ایران خودرو)یک سری ایرادات برقی که منجر به تعویض دسته سیم خواهد شد.صدای ناهنجار دسته موتور ها(بستگی به شانس شمادارد)لرزش تایرهای جلو در هنگام چرخش درجا یا سر پیچ ها-صدای غیر عادی فرمان در هنگام چرخاندن(کیلومتر5000 به بالا)به وجودآمدن صدای سوت در موتورو …
علت ایرادات ef7:نبودن قطعات اصلی موتور که ساخت شرکت آلمانی می باشد(به دلایلی) و تولید قطعات مشابه وتقریبا” بی کیفیت توسط شرکت ایران خودرو
توصیه:استفاده از روغن موتور Total Quartz 7000 10w40
نتیجه گیری:تا زمانی که گارانتی خودرو تمام نشده است 40000 کیلومتر یا 2سال قابل استفاده است و بعد از اتمام گارانتی بفروشید که خرج سنگینی به روی دستتان خواهد گذاشت.
سوالات خود را در مورد ایردات خودروef7 مطرح نمایید در حد توان جوابگوی شما خواهم بود.
با تشکر امین
مهدی
۲۸ فروردین ۱۳۹۱با سلام
آلمان از این موتور رو ماشیناش استفاده میکنه یا اینکه فقط واسه ایران خودرو طراحیش کرده؟
اگه آره اون ماشین/ماشین ها رو معرفی کن …
ممنون
تيرداد
۵ مرداد ۱۳۹۲اقا امین ماشین من وقتی کولر روشن میشه بعد از چند دقیقه که دور تند فن تو مدار میاد برق کم میاره و فالت چک موتور روشن میشه و ماشین ریپ میزنه و مجبور میشم کولر رو بگیرم و ماشینو خاموش و روشن کنم تا فالت بره .نمایندگی بدون اینکه به خود زحمت عیب یابی بده و نگاهی به ماشین بندازه میگه دسته سیم موتور باید عوض شه