سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.
بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
– رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
– بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
– فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
– فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
– روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
– موج داشتن شیشه جلو
– بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
– و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
– و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.
خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
– این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
– رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
– بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
– آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
– ….
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!
صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.
نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.
نویسنده: وحید گودرزی
علی
۲۸ مهر ۱۳۹۱در ضمن دوست عزیز آقا البرز ماشین منم (قبلی)سروصدا میکرد که با یک آچار کشی کامل رفع شد
علی
۲۸ مهر ۱۳۹۱فقط کمکاش سفته من ماشین قبلیمو فنر 206 انداختم فوق العاده شده بود دور پیچها راحت 140 میرفت پیچ هایی که حالت معمول 110 تا میرفتم.اما با این گرونی نمیدونم به این جدیده چیکار کنم بازام میگم قبلیه 90 بود نه روغن ریزی ذاشت نه هیچ ایرادی صدای فوق العاده کم که بعضی وقتها نمیفهمیدم روشنه فقط دکمه باز کن صندوق عقبش از داخل کار نمیکرد ویکبار 3 روز دنبال یه پولس چلو سمت شاگرد بدم براش خمین
ماهان
۲۹ مهر ۱۳۹۱سلام
یه سوال داشتم
ای اف7 من حدودا 1000 کیلوتر راه رفته، ولی از 130 به بالا انگار داره زور میزنه و راحت نمیره و انگار یه دنده دیگه میخواد.میخواستم ببینم این طبیعیه یا نه؟
مسعود
۲۹ مهر ۱۳۹۱سلام علی آقا
نباید اینطوری باشه
چون تازه از 130 کیلوتر موتور با دنده 5 جون گرفته و می خواد کند برداره و واقعا باید احساس کنی
این که میگی ممکنه از دیر عمل کردن سیستم سوخت رسان یا پدال برقی ماشینت باشه
به نظرم تاخیر نکن و یه وقت بگیر و ببر نمایندگی نشون بده .
باتشکر
amir
۳ آبان ۱۳۹۱داداش یه گیربوکس زانتیا بزار روش ببین چی میشه موتورهای 1700 و 1800 16 سوپاپ با گیربوکس 405 یا پارس یا سمند همین مشکل را دارند من خودم پارس elx صفر گرفتم این مشکلو داشت با عوض کردن گیربوکس درست شد
رامین
۲۹ مهر ۱۳۹۱مال من تحویل تیر ماه 91 وتاحالا5000تا باهاش رفتم روی گاز وقتی در جا کار میکنه صداش بیشتره که در نمایندگی گفتن طبیعی وتازه گیها روغن ریزی از اویل ماژول پیدا کرده وتعمیر کارهای ایران خودرو میگن این نوع ماشین به علت استفاده نکردن از جنس مرغوب واشر سرسیلندر احتمال سوختنش به خصوص در مدل های 90 و91 بیشترهنظر شما چیه؟؟؟؟؟
مسعود
۲ آبان ۱۳۹۱سلام
در مورد روغن ریزی بعضا مشاهده شده ولی در مورد واشر سرسیلندر سوزی بستگی به استفاده از خودرو داره . به خصوص در مدلهای 90، شش ماهه دوم
باتشکر
مصطفي مطلق
۱۰ آبان ۱۳۹۱یعنی چی بستگی به استفاده داره .من بهترین روغن موتورریختم توش .سرعتم 110تا 130بوده ولی عیدکه خواستم برم مسافرت توجاده سمنان واشرسرسیلندرش سوخت .اینجوری که من شنیدم میگن توخط تولید سرسیلندرش سفت نمیشه .ولی ماشینه راحتی هست .
مهدی
۳۰ مهر ۱۳۹۱به نظر من کمی داره در حق سمند ای اف سون بی انصافی میشه خداییش خیلیی ماشین خوبیه من یه سمند مدل 90 دارم که 31000 تا کار کرده اما هیچ مشلی نداشته ازش کاملا رازیم توی کورس هم 405 و پارس معمولی رو راحت میبره
حمید
۸ آبان ۱۳۹۱سلام
من چند ماهی هست که این ماشینو خریدم خیلی هم ازش راضیم. اتفاقا یه شمال 10 روزه هم باهاش رفتیم عالی بود. دیگه شما هم دارید افراط میکنید
رضا
۱ آبان ۱۳۹۱سلام
یعنی میگید EF7نگیریم
پس چی بگیریم؟؟؟؟؟
مسعود
۲ آبان ۱۳۹۱سلام
توی موقعیت کنونی فقط ef7
نوید
۲ آبان ۱۳۹۱رامین جان باید صدایش خیلی کم باشد – مگر اینکه موتور اون دستکاری شده باشد-مال خود من وقتی گرفتمش خیلی صدایش کم بود اما با تعویض سرسیلندر صدای موتور خیلی زیادتر شد-برای روغن ریزی اون امداد کن – من که برای بار دوم امداد کردم ولی تا الان که بیش از یکماه می باشد هنوز نیامده است – انشا…. مشکلت حل شود
مسعود
۲ آبان ۱۳۹۱سلام
انشاالله
چطوری آقا نوید ؟؟؟
محمد
۲ آبان ۱۳۹۱من یه ای اف سون دارم که 15 شهریور امسال تحویل گرفتم ، از روز اول شیر برقی مخزن گاز و رگلاتور گاز خرابه و ماشین روغن ریزی داره چراغ ایربگ هم جدیدن روشن شده سوخت گیری گاز دقیقا 20 الی 25 دقیقه طول میکشه . نمایندگی الان 2 ماهه قطعات رو سفارش داده ولی هنوز خبری نیست. این مشکلاتش واقعا حالم رو از این ماشین به هم زده.
مسعود
۲ آبان ۱۳۹۱سلام آقا محمد
از ماشین نباید حالت بهم بخوره
بلکه از خدمات پس از فروشش باید ناراضی باشی
اگه EF7سوار باشی خیلی راحتیای دیگه داره که در کنار کمبود قطعات و روغن ریزیش واقعا ماشین خوبیه .
نبود قطعات متعلق به همه ماشینها ( اینروزها ) شده .
امیدوارم درست بشه
با تشکر
نوید
۲ آبان ۱۳۹۱اتفاقا چنددقیقه پیش از ایرانخودرو تماس گرفتند و در خصوص صافکاری و رنگ آمیزی ماشین سوال کردن و گفتند راضی هستی یا نه ؟من گفتم برای این کار آره ولی برای امداد قطعات مخصوصا اویل ماژور ناراضیم گفتند چرا ؟ گفتم حدود دوماه هست که برای اویل ماژورم امداد کردید ولی می گویید هنوز نیامده و نیست گفتند این یک مورد عادیه چون ef7 ها همینطور هستند و فعلا قطعه نیست و حتی دو تا از کارخانه های ایرانخودر تعطیل شده – من هم گفتم پس تکلیف مردم برای قطعه چی میشه گفت نمی دونم حالا حالا ها باید صبر کنید
مسعود
۲ آبان ۱۳۹۱مجدد سلام
در تاپیک 19 گفتم .همه ماشینها قطعاتشون کم شده .
به خصوص ماشینهای با تکنولوژی بالا از قبیل هیوندا و نیسان و کیا و .
EF7هم از این قاعده مستثنی نیست
nima
۳ آبان ۱۳۹۱عجب پست مفیدی شده….کامنت خیلی خوب پگیری میشه….البته باید از اقا مسعود.نوید.امیر و … چنندتا از دوستان دیگه هم بابت به اشثراک گزاشتن اطلاعاتشون تشکر کرد.
.
دوستان منم سوالی داشتم:
۱-من 29 نقد گرفتم . ولی کیلومترش ۸۰ اینا بود. ایا منطقیه؟اخه مهندس نمایندگی میگفت هیچ ماشینی نیست که صفر باشه…
.
۲-ایا این ماشین اب بندی میخاد؟؟؟اخه من همین اولش می گازونمش… مشکلی نداره؟
.
3-کسی با پارک دوبل با این ماشین مشکلی نداره؟اخه هیچی پشتش معلوم نیست….ترفندی برای پارک دوبل سراغ دارید؟:دی
4-کسی ضبط تصویری نگرفته برای ماشینش ؟اصلا ضبط تصویری توصیه میکنید؟اخه شاید بخوام دوربین دنده عقب نصب کنم روش؟
5-باند خودش خوبه؟
مسعود
۵ آبان ۱۳۹۱آقا نیما سلام
خوش آمدی
در مورد سوال 1- نه اصلا منطقی نیست . باید همونجا تحویل نمی گرفتی و با مدیر نمایندگی و مهندس اونجا صورتجلسه می کردی .حتی از کیلومتر هم عکس می گرفتی
ضمنا به بازرسی ایران خودرو ایمیل می زدی و اطلاع می دادی .به خصوص به بازرسی منطقه ای نمایندگی ها . چون هر چند تا نمایندگی یه بازرسی منطقه ای دارن.
در مورد سوال 2- ماشینهای جدید آب بندی نمی خواد ولی به خاطر اصل احتیاط تا کیلومتر 1000 رعایتش کن یعنی دور موتور را بیشتر از 3000 نبر .
در مورد سوال 3- ماشین سمند مثل ال 90 زیاد تهش بالا نیست که نتونی عقب ماشینو ببینی . ضمن اینکه سنسور دنده عقب داره که با زدن دنده عقب کار می کنه و بسیار کمک می کنه . بدتر از همه عادت هم می کنی .
نه . هیچ مشکلی نداری .” مو لای درزش نمیره ”
در مورد سوال 4- به نظر من گذاشتن ضبط تصویری توی ماشین با این جاده های شلوغ و بدون استاندارد به صلاح نیست .اگه ماشین ضبط داره جوابگویه . باز نظر شما چی باشه .
در مورد سوال 4- بستگی داره نظر شما چی باشه
خواسته منو جواب میده
با تشکر
رضا
۳ آبان ۱۳۹۱سلام.عجب تاپیک جالبی
دوستان من یه ef7 مدل 87 دارم.جدیدا سه تامشکل برام پیش اومده که نتونستم حلش کنم.
1.صبح ها ماشین اینقد بد روشن میشه و لرزش زیاد داره دو سه تا سوخت ناقص میده گاهی باید 3 بار استارت بزنی.هم گاز هم بنزین همین نتیجه هست
2.هروقت که گاز ماشین به آخراش میرسه وقتی رو دست انداز یا سرعت گیر سرعت خودمو خیلی کم میکنم خاموش میشه(فقط حالت گاز)و چراق چک روشن میشه و هروقت گاز میزنم چراق چک خاموش میشه
3-گاهی مواقع دکمه cng کار نمیکنه.و اصلا رو بنزین نمیره
اینو هنوز تو رشت هیچ نمایندگی جواب درست و حسابی نداده و هر نمایندگی جوابی ضد و نقیض اون یکی داده
خواهشا اگر مقدور هست بهترین نمایندگی تخصصی ef7 تهران را هم بفرمایید.ممنون.
مصطفي نورايي
۳ آبان ۱۳۹۱نمایندگی مرکزی .خ.آزادی نبش یادگار
مسعود
۵ آبان ۱۳۹۱سلام آقا رضا
فقط به نمایندگی های مجاز و اون نمایندگی که تخصص EF7داره مراجعه کن
انشاالله درست میشه
با تشکر
امین
۳ آبان ۱۳۹۱به نظر من این مطلب کاملا اشتباهه و یا از روی غرض ورزی یا نداشتن اطلاعات کافی از ماشینه. من EF7 مولتی پلکس مدل 10/90 دارم. بسیار ماشین نرم، بی صدا و پر سرعتیه در کنار مصرف پایین… به راحتی 206 و پرشیا رو میگیره. دنده 5 و دورموتور رو 3000 سرعت 130 البته تو جاده کفی. صندلی های راحت و به اندازه پولش امکانات خوبی داره. در ضمن این 6امین ماشین منه. قبلیا PK , pride , samand lx 86 , 206 همه ماشینای قبلی رو از صفر داشتم و حداقل 1 سال سوار شدم. ولی از این یکی خیلی راضیم. بخصوص که کارت طلایی سه ستاره داره و خدمات ماشین توی پارکینگ خونه انجام میشه و… نمیدونم چرا اینقدر بده این EF7 رو میگین. اینو باید بگم که به اندازه کافی باهاش مسافرت رفتم و تستش کردم ( یزد – کرمان – مازندران – گیلان و . . .)
امین
۳ آبان ۱۳۹۱یادم رفت بگم که 2 تا 206 داشتم. تیپ 2 و تیپ 6. که به نظرم تیپ 6 بیخودی گرونه…
iden
۳ آبان ۱۳۹۱سلام من EF7 مدل 91 دارم 21000 تا کار کرده واقعا ازش راضی هستم با گاز 215 تا بردمش گوش شیطون کر کور شه چشم حسوداش آخ نگفته ولی از بچم بیشتر دوسش دارم واقعا ماشینه تو ایرانی ها تکه از ماشیناتون خوب محافظت کنید حال میدن بهتون با تشکر سجاد
مسعود
۵ آبان ۱۳۹۱آقا ایدین سلام
بابا بااین ماشینها اینقدر سرعت نروو خطرناکه
لذت استفاده از این ماشین اینه که توی گردنه ها کم نمیاره و بالا میره
و ماشین خوش تیپیه و هندلینگش خوبه
به نظرم این سرعت اصلا خوب نیست
7 مخالف هم به خاطر سرعتت گرفتی وگرنه ماشین ، ماشین برو و خوبیه
موفق باشی
یاور
۳ آبان ۱۳۹۱با سلام خدمت آقا مسعود و سایر دوستان ef7 پسند بعرض برسونم دیروز مسئول نمایندگی ایران خودرو شهرستانمون با کارشناس فنی شون اومدن پیشم واسه یه کاری (آخه مسئول اداره ای هستم)ازشون پرسیدم گفتند اکیدن ef7 نگیرین چون خیلی نارضایتی بوجود آورده بدلیل سوختن واشر و روغن ریزی و نبود قطعات و گفتن همون موتور قدیمی خیلی بهتره. البته اگه این مشکلات رو نداشته باشه واقعا موتور خوبیه و به شما تبریک میگم که ماشیناتون مشکلی نداشته.باتشکر
مسعود
۵ آبان ۱۳۹۱آقا یاور سلام
از جمله “آقا مسعود و سایر دوستان ef7 پسند “خندم گرفت .
با اطلاعاتی که من گرفتم ” سوختن واشر سرسیلندر مخصوص خودرو های تولیدی سال 90، شش ماهه دوم اتفاق میفته ” که ایران خودرو با لغو قرارداد با شرکت ساخت واشر با شرکت جدیدی گه هم اکنون قطعه واشر تولید می کنه وارد دور جدید تولید این خودرو در سال 91 شده و گذارش سوختن واشر سر سیلندر بسیار اندک شده و در صورت این اتفاق ایراد از جای دیگه بوده .
در مورد روغن ریزی اویل ماژول باید بگم اکثر ماشینهای ایران خودرو از قدیم تا الان روغن ریزی دارن ولی با بردن در نمایندگی مجاز این مشکل حل میشه .
بارها راه های حل این مشکل ( روغم ریزی ) در صفحات قبلی گفته شده و مشکل خیلی ها حل شده است . البته باید بدونید که این ماشین تا دو سال کارت طلایی داره و اکثر تعمیراتش توسط ایران خودرو بدون دریافت هزینه ای انجام میشه .
نبود قطعات مربوط به همه ماشینها می باشد
نبود دارو ، نبود کاغذ و نبود … به خاطر تحریم های موجود وجود داره .
EF7و خودرو های خارجی از قبیل 206 و … همین وضعیت دارن
مثلا دسته موتور سمند EF7که 30 هزار تومان بوده یا نیست یا اگه هم باشه 300 هزار تومان شده .
اینه تولید ملی
برای اکثر ماشینها همینطوره
ترموستان 30 هزارتومانی 206 نیست اگه هم باشه 360 هزارتومان معامله میشه . یه تحقیق انجام بده ببین وضعیت به چه نحوی شده
ماشین منو خیلی های دیگه خوب کار میکنه به چند دلیل
1- دلیل اصلیش درست استفاده کردنه
2- هر وقت مشکلی پیش میاد سریع با بردن در نمایندگی حلش میکنیم ( تاحالا غیر از بوق برای من مشکلی پیش نیومده )
3- هر 30روز با چک کردن روغن موتور آب و گردگیری کردن صافی هوا ماشینمو تازه نگه میدارم .! این کارها بخصوص چک کردن آب رادیات و روغن هر دو روز باید انجام بدی . تعجب نکن
4- از گازدادن های غیر ضروری و فشار آوردن به موتور تحت عنوان ( باید بدونه کی سوارش شده و …) خودداری میکنم .
ولی استفاده زیادی هم ازش می کنم حداقل روزی 50 کیلومتر باهاش در شهر فقط ، سفر می کنم
کورس هم گداشتم البته توی جاده
واقعا راضی هستم
با تشکر
mehdi
۴ آبان ۱۳۹۱سلام خدمت دوستان
مسعود جان سلام
سورن ef7که29 شهریورتحویل کرفتم با1100کیلو متر روغن ریزی دارد
بد جوری حالم گرفته
حالا یه طوری راهنمایم کن که مخواهم به نمایندگی توضیح بدم .چون رفتم نمایندگی یک نفر بود که مرحله سوم بود که برای گرفتن روغن ریزی آمده بود. من کرمانم.
iden
۴ آبان ۱۳۹۱سلام مهدی جان من کرمانم و بهترین نمایندگی تو کرمان ایرانمنش و چهار راه فیروزه جنب بانک رسالت هست جای دیگه نبری اگه اون نمایندگی که تحویل گرفتی ببری تعمیرکارهای خوبی داشته باشه بدک نیست ولی ایرانمنش من خودم تحویل گرفتم واقعا عالیه آدرسش هم بلوار جهاد روبه روی سه راه آزادگان موفق باشی انشاالله مشکلت رفع بشه.
مسعود
۵ آبان ۱۳۹۱سلام مهدی جان
دیروز برای پرسیدن قیمت های خودرو به نمایندگی ایران خودرو رفتم سری به قسمت تعمیرگاه زدم
سوال در مورد قسمت رگلاتور گاز داشتم
مهندس فنی قبل از اینکه جواب منو بده گفت ماشینت روغن ریزی داره ؟گفتم نه چرا؟
تعجب کرد . گفت ماشین شما جزء معدود ماشینهایی است که روغن ریزی نداره .گفتم منظورت EF7?گفت نه بابا .EF7فوقش از اویل ماژول روغن میریزه دیگه از دیفرانسیل روغن ریزی نداره .405، 206،پارس از دیفرانسیل روغن میریزن در حد تیم ملی .
اول ماژول EF7قابل تعمیره تعمیره .فوقش یه واشر عوض میکنی و چسب می زنی و درست میشه .دیفرانسیلو چکارکنیم .خیلی مشکل تره .
مهدی جان نگران روغن ریزی نباش . به همون نمایندگی که آقا آیدین گفته مراجعه کن درست میشه .
با تشکر
شاپور
۴ آبان ۱۳۹۱سلام. به آقا رضا در رشت: برای مشکل 1 و 2 شمع ماشینو حتماً چک کن. انژکتورتم بده یه جای مطمئن تمیز و بعد تنظیم کنن. برا مشکل 3 سیستم مالتی پلکست احتمالاً مشکل داره.
nima
۵ آبان ۱۳۹۱مسعود جان من به مهندس نمایندگی گفتم . گفتش هیچ ماشینی نیست که صفر کیلومتر باشه. اخه نقد برداشتیمیش 20 روز پیش.همون موقع کیلومترش ۸۰بود.مهندسه گفت به خاطر اینه که ماشینا تست جاده اینا می کنند کیلومتر می افته….. ماشین هم خودمون پلاک کردیم واس همین نمیشه هم گفتش که کسی باهاش کار کرده که….
راستی ضبط صوتی سراغ دارید؟تا 200 تومن؟یا کسی میشناسید؟
مرسی
مسعود
۵ آبان ۱۳۹۱سلام آقا نیما
تست جاده برای ماشینهایی است که میخوان تولید کنند ، چند دستگاه به افراد مختلف میدن تا تست جاده ای بشود
مثلا 10000کیلومتر .الان ماشین دنا با موتور EF7دارن تست جاده ای می کنند که اگه درست جواب داد خط تولیدشو از سال 92 راه بندازن
نه ماشینی که تولیدش به وفور زیاده .ضمنا در مورد ضبط .
من یه ضبط یه ماه پیش برای ماشین ریوی خانومم که سونی بود خریدم به قیمت 250 هزار تومان
خوب درومده
راضیه
ضمن اینکه اگه مشهد هستی آدرس یه ضبط فروش خوش انصاف بدم
با تشکر
مسعود
۵ آبان ۱۳۹۱در آدرس ذیل می تونید اطلاعات خوبی در مورد ایراد های ماشین EF7و نحوه تعمیر اون بگیرید
فایل خیلی خوبی داره حتما دانلود کنید
http://www.ef7.blogfa.com
nima
۵ آبان ۱۳۹۱سلام بازم مرسی بابت اطلاعات ، خوب ولی دیگه کاری نمیشه کردف قبول که دیگه نمی کنند که کیلومترش 80 بوده!
شیراز هستم من، اسم ضبط هم اگه میشه بگید ، اینجا هم قیمت بگیرم!
دلیل اینکه میگفتم ضبط تصویری به خاطر این بود که شاید لازم بشه دوربین دنده غعقب روش نصب کنم!
رهگذر
۶ آبان ۱۳۹۱اگه تماشاچیای فوتبال میتونستن اینجام شعار بدن احتمالن میگفتن:
مسعود حیا کن EF7 رو رها کن!
مسعود
۱۰ آبان ۱۳۹۱سلام بعد از چند روز اومدن چه چیزهایی که نمی خونم !!!!!!
علی
۷ آبان ۱۳۹۱سلام من ef7جدیدمو گرفتم تا حالام 800 تا باهاش رفتم تا 160 هم گاز دادم فعلا خدا رو شکر راضیم کمی صدای موتورش از قبلی بیشتره اما اونم احتمال میدم 1000تا که روغن خوب بریزم کم شه چون احساس میکنم روغن خوبی توش نیست.دوستان چه روعنی و دقیقا چند لیتر توصیه میکنند؟با تشکر
امیر
۷ آبان ۱۳۹۱سلام آقا علی من بهران رانا ریختم ظاهرا که وحشی شده ماشین! باطنا خدا داند… :) دقیقا 5لیتر بریز.البته من بهران رانا با بد بختی گیر اوردم…
امیر
۷ آبان ۱۳۹۱آقای رهگذر ef7 ایراد زیاد داره قبول.ولی با همین کیفیت بد چنان پوز xu7 رو میزنه که باورت نشه.آقا مسعود اویل ماژول ما هم رسید (دو تیکه واشر! که آقایونه کلاه بردار بهش میگن پک اویل ماژول!).عوضش کردن واسم.فعلا که ندیدم روغن چکه کنه..امیدوارم درست شده باشه.این آقایونه نامرد ایران خودرو بعد از درست کردن اویل ماژول فقط 2لیتر آب رادیاته بی کیفیت ریخته بودن تو ماشین که حتی به من نگفتن برو خودت بگیر اضافش کن… شانس اوردم خودم چک کردم.رادیات تقریبا خالی بود.بعد میگن چرا ef7 واشر میزنه… امیدوارم آقا نوید دلیل واشر زدنه ماشینش رو فهمیده باشه.
فرهاد
۸ آبان ۱۳۹۱سلام
4500 کیلومتر باهاش رفتم
در حال حاضر خدا رو شکر هیچ مشکلی با ماشین نداشتم.
روغن رو چک کردم یک مقدار سیاه شده
آب هم به اندازه کافی از اول خودش داشته و کم نکرده
شتاب عالی.
مصرف فوق العاده کم.
بیصدا و نرم میره.
فقط زمانی که در حال حرکت هستم و شیشه ها بالاست یکم از هوای بیرون از کانال های تهویه میاد داخل. یعنی زمانی که کانال تهویه روی سرده هوای سرد میاد داخل و زمانی که کانال تهویه روی گرمه هوای گرم میاد داخل.
آقا مسعود لطفا راهنمائی فرمائید.
مرسی
یه متضرر
۸ آبان ۱۳۹۱سلام من هم دقیقا 4500 تا با ef7 بنزینیم رفتم و دقیقا کانال هوای ماشین مثل ماشین آقا فرهاد عمل میکنه مثلا امروز که باهاش بیرون رفتم بدون اینکه سیستم گرمایشی روشن باشه صرفا بخاطر اینکه درجه گرما و سرمای خودرو رو حالت گرما(قرمز رنگ )بود مقداری هوای گرم میداد که با چرخوندنش به حالت سرما (آبی رنگ) ورود باد گرم متوقف شد……
نمیدونم شاید این هم از آپشنهایی باشه که خود ایرانخورو هم هنوز کشفش نکرده….
در کل از موتور ماشین راضیم ولی داشبوردش موقع گاز دادن به ماشین مقداری صدا میده
انگار که مثلا داشبورد در قسمتهایی با بدنه درگیر باشه و در دورهای بالا لرزش موتور رو به داشبورد منتقل میکنه البته ناگفته نمونه که این صدا در حدی هستش که فقط موقعی که همه شیشه ها بالا باشه شنیده میشه……..
محمد
۹ آبان ۱۳۹۱شمام سمت راست ونگاه کن عزیز یه دکمه شبیه دکمه کولر هست اونو بزن چراغش روشن شه دیگه هوا نمیاد
مسعود
۱۰ آبان ۱۳۹۱سلام آقای متضرر
در خصوص مواد استفاده شده در جلو داشبورد سمند ، چون از نوع خوبی نیست در گرما و سرما جا باز می کنه و به صدا میفته .پیشنهاد میکنم صبر کنی و وقتی به صدا افتاد برای مهار کردن این صدا ها به یک لوکس فروشی مراجعه کنی ( روکش صندلی ) و از اون سوال کنی . حتما باید شخصی با تجربه باشه
مسعود
۱۰ آبان ۱۳۹۱سلام آقا فرهاد
ماشین منم همینطوره
به نظرم بهتره چون دیگه لازم نیست در حالت کانال تهویه گرم روی فن بزنی .جهنم میشه حتی روی دور یک
الان که هوا سرد شده و نیاز به هوای گرم داری ببر روی تهویه گرم بعضی ها خیلی به گرما حساس هستند و اذیت میشن بهتره دکمه جریان داخلی بزنن که گرما داخل نیاد
با تشکر
فرهاد
۱۰ آبان ۱۳۹۱سلام آقا مسعود
مرسی و ممنون از راهنمائی
iden
۱۵ آبان ۱۳۹۱سلام باید دکمه چرخش هوا از بیرون یا داخل رو بزنی که کنار دکمه کولر هستش
aria
۹ آبان ۱۳۹۱سلام دوستان. قراره اول آذر fe7تحیل بگیرم. ولی اینقدر از این ماشین بد تعریف میکنن که دو دل شدم بفروشمش یه چیز دیگه بگیرم یا نگهش دارم . از دوستان راهنمایی دوستانه انتظار دارم مخصوصا از آقا مسعود
مسعود
۱۰ آبان ۱۳۹۱سلام آقا آریا
امیدوارم اول آدر تحویل بگیری
وضعیت خودرو خیلی خرابه
هم قیمت و هم قطعات و از همه مهمتر کیفیت آن
نمیتونی انتظار داشته باشی که خودرو تحویل آذر91 از خودرو سال 89 بهتره
با این وضعیت تحریم و ناامیدی خیلی از خودرو سازها
باز هم تحقیق کن
aria
۱۰ آبان ۱۳۹۱بالاخره چیکار کنم بنظر شما . بگیرم ؟ یا عوض کنم؟
aria
۹ آبان ۱۳۹۱البته بخاطر کارم که نقدینگی زیاد لازم داره از 30تومن بیشتر نمی خوام به ماشین بدم
محمد
۹ آبان ۱۳۹۱من قبلا پیکان،پراید،206،405slxداشتم الان ef7دارم،206خیلی ماشین خوبیه،405واسه خانواده خیلی عالیه،سمند هم با اینکه 3500کیلومتر رفتم هنوز مشکلی ندیدم تا مشهد هم رفتم تو جاده خیلی خوبه ،نرم وروان.فقط یه ایراد داشته که بازدن دنده عقب بدون وجود هیچ چیزی در پشت سر صدای بوق سنسورش درمیاد.
محسن
۹ آبان ۱۳۹۱فداتون بشم که میگید هوای سرد وگرم میاد داخل ماشین همشون اینجورین. اگه اون کلید دریچه رو بزنین و چراغش روشن بشه دیگه این اتفاق نمیوفته