تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    استانداردهای API برای موتورهای بنزینی
    دسته وضعیت سرویس
    SL جاری برای همه موتورهای خودرو در حال حاضر مورد استفاده است. معرفی شده در 2001. روغن SL برای ارائه عملکرد بهتر در دمای بالا طراحی شده و روغن کمتری مصرف می شود.
    SJ جاری برای موتورهای سال های 2001 و قدیمی تر
    SH منسوخ برای موتورهای سال های 1996 و قدیمی تر
    SG منسوخ برای موتورهای سال های 1993 و قدیمی تر
    SF منسوخ برای موتورهای سال های 1988 و قدیمی تر
    SE منسوخ برای موتورهای سال های 1979 و قدیمی تر
    SD منسوخ برای موتورهای 1971 و قدیمی تر
    SC منسوخ برای موتورهای 1967 و قدیمی تر
    SB منسوخ برای موتورهای بزرگتر است. فقط در زمانی که به طور خاص توسط سازنده توصیه شود.
    SA منسوخ برای موتورهای قدیمی تر. فقط در زمانی که به طور خاص توسط سازنده توصیه شود.
    با تشکر از سایت پدال

  2. مهدي

    ۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    از دوستان عزیز برای پاسخگویی ممنونم
    واقعا وقتی اوتوموبل ایرانی میخری باید لرز بر اندامت بیفته چون معلوم نیست چی پیش میاد

    یا حق

  3. Ferya

    ۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (676 ديدگاه)

    سلام دوستان
    میخواستم بدونم سورن موتور EF7 هم این مشکلات ذکر شده در بالا رو داره ؟ و در کل چطور ماشینیه ؟
    ((منظورم از مشکلات همون روغن ریزی و مشکلات سیلندر و … هست ))

  4. مجید28

    ۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام به دوستان،ممنون ازآقای کمانداروآقانوید.والا من به توصیه یه نفرکه بنظرمیرسه وارده وتعمیرکارقطعه دزدگیرسمنده و خودشم چندسالیه که داره،اب رادیات نریختم،گرچه خود تعویض روغنی هم گفت آب رادیات بریزم..درمورد روغن هم که ماشااله هرکی یه چیزمیگه،جاهایی که من سراغ گرفتم(بقول خودشون)به توتال ظرف پلاستیکی میگن ایرانی33000تومن حدوداً،وتوتال باظرف فلزی مکعب میگن خارجی 61000تومن!؟!که هردو4لیترن..منم اینبارهم واسه تجربه هم چون فیلترها و روغن حدود12000کارکرده وتعویض لازم بود(ممکنه اشتباه کرده باشم)
    lique muly–10w40ریختم که5لیتره(مشکی رنگ)59000تومن که همون موقع هم طرف اصرارداشت20w50بریزم(طلایی رنگ)که آقاکورش میگه که20w50واسه زمستون خوبه اصلاً!!!…
    بقول چندتا ازدوستان مخصوصا تواین تاپیک: تقریباً90%افراداگه چیزی واسه خودشون خوب دراومدهمونومیگن و بالعکس اگه بددربیاد(بدون درنظرگرفتن اینکه رعایت جوانب لازم کارشده باشه یانه)صرفاًمیگن افتضاحه،واقعاًآدم گیج میشه

  5. مجید28

    ۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    با سلام مجدد.منظورم از–>(ممکنه اشتباه کرده باشم)مارک روغن که استفاده کردم یعنی
    liqu mulyویانوع10w40هست
    بازم ممنون ازهمه دوستانی که تجربیات و اطلاعاتشونو به اشتراک میذارن.
    اگه آقا مسعودقابل بدونه وهم تو موردنحوه چک کردن ضدیخ ورادیاتور و نوع روغن راهنمایی کنه،ممنون میشم.

    1. مسعود

      ۵ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام آقا مجید 28
      فردا ( دوشنبه ) اطلاعات خوبی پیدا می کنم و توی سایت می ذارم تا استفاده کنی
      همه استفاده کنند
      شب خوش

  6. امین

    ۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز و همدرد من
    خداوکیلی از موقعی که سمند e7 رو خریدیم بیشتر وقتمون تو نمایندگی ها گذشته؛ هر موقع هم که مسافرت رفتیم یه مشکل فنی برا ماشین پیش اومده که همکاران ایران خودرو به دادمون رسیدن ؛ آخرین باری هم که خراب شده تو جاده ارومیه واشر سرسیلندر ایراد پیدا کرده الآنم ماشینمون تو یکی از شهرستاناست که قابل حرکت نیست قراره بع از تعطیلی محرم بریم دنبالش.

  7. مجید28

    ۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام آقامسعودگل،ممنون ازت،شب وروزشماوتمام دوستان بخیروخوشی

  8. اکبر

    ۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    روغن سوپر پیشتاز 10 40 (نه 20 50) بریزین. تو زانتیا من میریزم هیچ مشکلی هم ندارم درجه sl هست. زمستون و تابستون ( البته توی آب و های اصفهان).خیلی بهتر از توتال هست. آخرین بار خریدم 23 تومن. حالا میدونم همتون منفی میدین و میرین همون توتال های تقلبی میخرین.

    1. اکبر

      ۶ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      نیمه سنتتیک هم هست. 20 50 مینرال هست.

  9. مجید28

    ۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام اکبرآقاهمشهری گل،ممنون از اشتراک گذاشتن تجربت.من که مثبت دادم،هرکسی یه چیزی ریخته و راضیه،من از سری بعد به پیشنهادشماعمل میکنم انشاله
    که خوبه،هزینشم نصف تقریباًدرمیاد
    پست دومّت خیلی تخصصی نوشتی.لااقل ازنظرمن،لطفاًزیردیپلمش رو هم بگو.بازم ممنون

    1. اکبر

      ۷ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      مجید28 سلام خواهش میکنم. توی اصفهان بهران سوپر پیشتاز 10-40 پمپ بنزین محمدیان داره. (اتوبان فرودگاه- روی بیلبوردش نوشته ایرانول.) چون قیمت مصرف کننده اکثر روغن های ایرانی روی آن درج شده و ازطرفی توی ذهن همه رفته جنس ایرانی آشغاله برای آقای تعویض روغنی نمیصرفه از اینا بیاره. من که یک سال تمام به دنبال این روغن توی تعویض روغنی های اصفهان گشتم و پیدا نکردم. خودم هم ناکید میکنم اکثر اجناس ایرانی آشغال هستند(متاسفانه). ولی خداوکیلی این روغنها خوب درآومده. وصف خوب بودنش هم خیلی زیاد از تجربه مصرف کنندگان توی سایت تیونینگ تاک خوندم. و از خودم نمیگم. و خودم هم به عینه توی زانتیا دیدم. فقط توجه کنید که سه مدل داره: قوطی قرمز رنگ که 20 50 مینرال هست(بعضی از تعویض روغنی ها دارند). قوطی سبز رنگ که 10-40 هست و نیمه سنتتیک( توی اصفهان فقط پمپ بنزین محمدیان داره). یه مدل دیگه هم داره به نام سوپر پیشتاز ++ که اونم 10-40 هست و توی قوطی پلاستیکی 5 لیتری که گیر نمیاد. همون قوطی سبز رنگ 4 لیتری فلزی درجش sL هست و از توتال 7000 که درجه SJ داره یک درجه بالاتر هست واین یعنی بهتر.( توی دفترچه زانتیا هم توتال 7000 توصیه شده) توی روغن های ایرانی ایرانول ریسینگ هم خوب دراومده اونهم دقیقا مشخصات سوپر پیشتاز 10-40 را داره ولی من امتحان نکردم. برای اطلاع از انواع روغن های مینرال و سنتتیک میتونید به دو لینک زیر مراجعه کنید:
      http://oilbank.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=175:features-and-performance-automotive-engine-oil&catid=34:engine-oil&Itemid=99

      http://oilbank.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=178:features-and-performance-automotive-engine-oil&catid=34:engine-oil&Itemid=99

      توی صفحه اولش هم خبرهایی در مورد روغن های تقلبی هست. بد نیست بخونید:
      http://oilbank.ir/

      ختم کلام اینکه روغن های خارجی هم خوب هستند اگر تقلبی نباشند…

      1. اکبر

        ۷ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (19 ديدگاه)

        اصلاح میکنم رنگ قوطی 10-40 نقره ای -سبز هست. برای سرریز کردن ترجیحا از همون روغن استفاده کنید. البته میتونید سوپر پیشتاز 20-50 استفاده کنید(باهم سازگاری دارند). و این روغن را با بهران پیشتاز اشتباه نگیرید که کاملا باهم فرق میکنند.

  10. نوید

    ۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوستان خوب به دفترچه ماشین خود مراجعه کنید- در دفترچه نوشته که روغن 10w40 استفاده شود چون 16 سوپاپ هست نه هشت سوپاپ – 20w50 اصلا توصیه نشده حتی تذکر داده شده که 20w50 استفاده نشود
    در خصوص آب رادیاتور هم گفته که نصف آب (آب مقطر) و نصف ضدیخ بهران مهر استفاده شود.
    در مورد کیفیت روغن هم باید به API توجه شود
    یا حق

    1. مسعود

      ۷ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام
      ممنونم آقا نوید از اطلاعاتی که دادی

  11. فرهاد

    ۷ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام

    سنسور دریچه گاز یا دپانسیومتر خرابه
    صبح ها یا زمانی که موتور سرده به زور روشن میشه…

    امداد اومد و گفت: ببرین نمایندگی مرکزی سر اتحاد جاده دماوند تهران.
    میشه بگین چطور نمایندیگه؟؟ کار راه میاندازه؟؟

  12. مجید28

    ۷ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام به همگی.ممنون از اطلاعات آقا نویدواکبرآقا.اگه کسی از دوستان واسه چک آب رادیات غیرازراهی که آقای کماندار گفت(کشیدن آب ازرادیات با سرنگ و گذاشتن تو جایخی)که سریعترباشه سراغ داره؟درمورد چک روغن هیدرولیک هم اگه کسی از دوستان اطلاعاتی داره که چجوری باید چکش کرد یا چه موقع لطقاً بگه.
    ممنون

  13. محسن

    ۸ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    EF7 سری اولش خیلی خوب بود
    اما بعد از اینکه تحریم ها زیاد شد هرچی که تولید کردن EF7 نبود بلکه بلای جون بود

  14. ماهان

    ۸ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام.من ایرانول ریسینگ گرفتم که بریزم.مثل اینکه روغن خوبیه و در حد پیشتاز هستش ولی از این روغن خارجیا خیلی بهتره.هم بهتر و هم ارزون تر.برای تمامی ماشینهای خارجی هم توصیه شده.

    1. اکبر

      ۸ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      میشه قیمتش هم بگیین؟

  15. اکبر

    ۸ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ماشیناتون اگر از صفر دست خودتون بوده(یعنی مطمئن هستید که آب رادیات کارخونه عوض نشده) مطمئن باشیید مخلوط آب و ضدیخ فابریک توش هست. حتی اگه توی چله تابستون و در مناطق گرمسیری ماشینو تحویل گرفته باشین ضدیخ توش هست نیازی به کشیدن آب رادیات نیست. البته توصیه شده مخلوط آب و ضدیخ ماشین هر دوسال یکبار تعویض بشه.

  16. ماهان

    ۸ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    قیمت روش 26 هزار تومنه ولی بعد از اضافه شدن کرایه حمل ،من 28 هزار تومن خریدم

  17. اکبر

    ۸ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    28 تومن خیلی خوبه سری بعد امتحان میکنم. به نظرم میاد حتی بهتر سوپر پیشتاز باشه. از ایرانول تجربه خوبی توی پژو 206 دارم.

  18. مسعود

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    سلام
    مدیر محترم لطفا سایت بروز کنید
    از تاریخ 8/09/1391 هیچ پیامی درج نشده
    ممنون

  19. arian

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    سلام مسعود جان. من از شما راهنمایی میخوام اگه ممکنه.1 شنیدم که همه موتور های ef7ایراد در سیلندر سر سیلندر واشر دارند این واقعییت داره. موتور و اجزا ساخت کجاست؟ چند روزه ماشیت رو تحویل گرفتم از بس بد گفتن همون پراید رو سوار میشوم تو رو بخدا کمکم کن اگه یک با مسیج شماره تون رو برام بفرستید با شما تماس میگیرم 09155319015 سپاس

  20. مسعود

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    سلام آریان عزیز
    قبلا هم در صفحات گذشته گفتم
    ” نوع رانندگی تاثیر بسیار مهمی روی سالم بودن موتور میذاره ”
    در مورد ef7گفته بودم ، حداکثر تا کیلومتر 2000 باید دور موتور زیر 3000باشه و سرعت هم از 100 کیلومتر بالاتر نره .
    روغن موتور هم باید در ابتدا در کیلومتر 1500 عوض شه
    اگه این موارد رعایت بشه مطمئن باش این مشکلی که میگه ( نمیشه تعمیم به همه ماشینهای ef7داد) حل میشه .
    ببخشید که نتونستم تماس بگیرم
    با این ایمیل در ارتباط باشیم
    msm1414@yahoo.com
    شنبه ساعت 18:18

    1. arian

      ۱۵ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (67 ديدگاه)

      سلام . بعد از آببندی میشه با سرعتهای بالاتر و دور موتور بیشتر رانندگی کرد؟؟ این موتور ساخت کجاست؟؟ ایران؟؟ یا آلمان؟؟ یا…؟؟. یک ایرادی که زیاد در وبها دیده میشه واشر سوزی و حتی سوختن موتور و ذوب کردن پیستون است. اینا چرا اینجوری میشه؟؟آخه اگه آلمانی باشه که نباید کیفییتش بد باشه

  21. نوید

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوستان سلام : یک مسئله را توجه داشته باشید که ایرانخودروی بعضی از شهرهاقطعاتی که بعنوان گارنتی در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند بی کیفیت یا جزوه کالاهای ممنوعه می باشد(در سرویس 20000 به من شمهایی که ورودشان به کشور ممنوع بود داده اند)داده بودند که استفاده نکردم-البته خدا را شکر می کنم وقتی در اینترنت شمع ها را سرچ کردم متوجه موضوع شدم

  22. arian

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    سلام. آقا کسی از دوستان هست که با سمند ef7دو سه سال بدون ایرادموتوری رانندگی کرده باشه حداقل 70-80 هزارکیلومتر؟؟ اگه کسی از دوستان ef7 مدل90 یا 91 ایراد موتوری داشته توضیح بده که چکار کنیم که ما ایراد پیدا نکنیم

    1. navid2012

      ۱۲ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      درست رانندگی کن. هیچ اتفاقی نمیفته

      1. arian

        ۱۵ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (67 ديدگاه)

        نوید جان. من اصلا ماشین خراب نمیکنم .هنوز هیچ ماشینی دست من ایراد موتوری نیاورده حتی پراید را 4سال153هزاز کیلومتر بدون تعویض هیچ قطعه موتوری حتی شمع روندم> میشه بگید چه طوری درست رانندگی کنم؟ یعنی چه جوری؟

    2. navid2012

      ۱۶ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      درست و به موقع دنده عوض کن / شتاب الکی به ماشین نده / معکوس بی خودی به ماشین نده/ هیچ اتفاقی به سراغ ماشین نمیاد . مگر اینگه قطعه خراب بشه/ یا مثلا یه قطعه تو ماشین باید سر 80 هزار عوض بشه یه موقع میشه که قطعه کیفیت بی خودی داره سر 30 هزار خراب میشه این که دست ما نیست . فقط درست رانندگی کردن دست ما هستش و بررسی هایی که ما باید انجام بدیم تا ماشین سالم بمونه .

  23. عباس

    ۱۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام من و عموم سال 89 دو دستگاه ef7 تحویل گرفتیم در یک روز من چون با خودرو سر کار میرم حسن اباد قم البته از هشتگرد تا امروز 140000 تا کارکرده وماشین عموم20000تا جالبه که هیچ ایراد موتوری تو این مدل نداشتیم و من اکثرا با سرعت 150 یا بالا تر تو اتوبان فرودگاه رانندگی میکنم وتا به حال موتور ماشینم ایرادی نداشته ولی 10 نفری را می شناسم مدل91 گرفتن وسرسیلندر سوزوندن من از روغن توتال 7000 استفاده میکردم وهر15000تا عوض میکردم ولی این بار ایرانول ریسینگ ریختم وراضیم.

  24. arian

    ۱۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    س. یک سوال. اگه برای آببندی ماشین. از کار درجا استفاده کنیم خوبه یا نه؟؟

    1. saber

      ۱۵ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (44 ديدگاه)

      اقا ارین سلام اببندی رو باید ماشینتو برونی با درجا کار کردن نمیشه بیشتر قطعات چینیه المانیا برا ایرانخودرو دیزله واسه اکسور

  25. arian

    ۱۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    در هنگام رانندگی با سمند احساس میشه که عقب خودرو خشک هست> آیا راه حلی داره یا خیر؟ با گارانتی؟؟

    1. امیر

      ۱۶ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      باد لاستیکها رو 29 کنید

  26. بابک

    ۱۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یا سلام خدمت دوستان .

    خواستک بگم ماشینای وطنی عین هندونه میمونن . من ef7 مدل 90 د ارم بحمدلله تا الان مشکلی نداشته ، فقط یه صرو صداهایی داره اونم در حدزجر آور نیست داریم تحمل می کنیم و گاها دست به آچاری میشمو یه کارایی می کنم که صداهاشو بخوابونم ولی تاحال هیچ مشکل فنی نداشته .شکرا”

    به امیدی که همه ماشینای وطنی با کیفیت عالی به دست مردم عزیزمون داده بشن.

  27. arian

    ۱۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    سلام . من از دوستان گلم یک راهنمایی میخوام. بنظر شما اگه سمند ef7صفر را با یک ال90 e2صفر عوض کنم چطوره؟ کدومیک بهتره؟؟ ممنون و سپاس

  28. arian

    ۱۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    واقعا حیف سمند که بخاطر ایراداتی از چشم بیفته. کاش این اشکالات را نمی داشت . بخدا از زانتیا بیشتر دوستش دارم. از سال 84 با سمند ال ایکس پدرم آشنا شدم. و شیفته اش شدم. یکی صدای عاشقان سمند را به گوش مسئولین ایرانخودرو برسونه که سمند را خراب نکنید

  29. امیر

    ۱۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام به دوستان عزیز خصوصا آقا مسعود.آقا ما با ماشین 1مسافرته سخت و طولانی رفتیم.از بندر امام به تهران.12ساعت 1ضرب ماشین روشن بود در سر بالایی و گردنه ها ادم لذت میبره از این ماشین… بسیار نرم و راحت و کم صدا… جوری که دوستم و خودم بجز کمبود خواب از هیچ چیز دیگه ای اذیت نشدیم.انگار با هواپیما رفته بودیم… 1چیز جالب دیگه.این ماشین رفت و برگشت با کلی دور زدن در شهر و ترافیک سنگین فقط دو باک و نیم بنزین مصرف کرد!!! که من باورم نشد… در برگشت هم 5ساعت در ترافیک بزرگاه خرم آباد ماشین در جا روشن بود… خلاصه من بسسسسیار راضی هستم.البته اینم بگم روغن موتور بهران رانا بود و ضد یخ هم کاسپین.امیدوارم همه مثل من راضی باشید از این ماشین.

  30. mehdi

    ۱۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام اقا مسعود
    10w40توتال
    رامی شودبا
    10w40ریسینگ
    عوض کنیم چون میگن توتال مثل قبلا نیست تصفیه ای است دریکی ازشهرکهای صنعتی تهران تولید میشودروی ظرف روغنها هم نوشته شده است ولی روغن ریسینگ حداقل شرکت نفت تولید میکند وخیلی هم ازش تعریف می کنند و اگر این روغنهارا عوض کنیم از نظر ایران خودرو مشکلی پیش نمی اید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا