سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.
بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
– رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
– بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
– فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
– فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
– روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
– موج داشتن شیشه جلو
– بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
– و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
– و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.
خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
– این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
– رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
– بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
– آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
– ….
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!
صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.
نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.
نویسنده: وحید گودرزی
محمد
۱۶ آذر ۱۳۹۱من تاسه ماه پیش ازسمندبدم میومدولی حالا عاشقشم،نرم روان،پرقدرت،زیبا.ef7
محمد
۲۲ آذر ۱۳۹۱با همه تعاریفی که ازسمند کردم امروزکیلومتر5000شد،رفتم برای بازدیداولیه وگارانتی!
ماشین روغن ریزی داره،اویل ماژور،قطعه نیست سایت هم بسته است!
واقعا که اینم کالای ایرانی
مهدی رضایی
۳۰ آذر ۱۳۹۱منم نظر شما روداشتم ولی خدانکنه به صدی به نام روغن ریزی اویل مازول بخورید که هرچه کیف رانندگی باهاش کردید ازدماغه تون در بیاد.راستی کسانی که اویل مازول تعمیر کردن درست شده خیلی دلخوش نباشن اخه ساختار این قطعه واببندیش اونقدر مضحک است که خدامی داند
navid2012
۱۶ آذر ۱۳۹۱خدمت دوستان عرض کنم که سمند ef7 انصافا خیلی خوب هستش و مردم ما نگاه عجیبی به سمند دارن یکی خوشش میاد یکی بدش میاد یکی میگه حیف نبود رفتی سمند خریدی میرفتی یه چیز دیگه مثل پژو پارس/ تندر 90 / 206 و … میگرفتی بهتر نبود ولی آدمایی مثل من که میدونن سمند از ماشین های دیگه بهتر نباشه حداقل هم تراز اونها هست. سوار ی خوبی میده .امکانات خوبی داره پا به پای ماشین های دیگه میره
ali hajeb
۱۶ آذر ۱۳۹۱با سلام این خودرو به علت ضعف در سیستم موتور ef7به سرعت واشر سر سیلندر سوزانده و متاسفانه نمایندگی هم قطعات اضافه نداشته و سرویس خدمات پس از فروش هم فایده ای ندارد با توجه به این که ماشین در گارانتی میباشد مدت زمان تعمیر تا 1ماه به طول می انجامد.و برای تسریع ان باید هزینه تعمیر را پرداخت کرد.مکانیک ها می گویند 3مشکل در قریب به یقین این خودروها میباشد
1ایراد در دسته راهنما
2موتور که روغن ریزی دارد
3سوختن واشر سرسیلندر
فرهاد
۲۲ آذر ۱۳۹۱یک کم منطقی صحبت کن
اگه مشکل اویل ماژول داری می تونی بری نمایندگی شماره 2 ایران خودرو واقع در تهران جاده دماوند. اتفاقا این قطعه رو داره.
اینقدر هم خالی بندی صحبت نکن!
aria
۲۹ آذر ۱۳۹۱اون ایرادات تا آخر سال 90 بود بعدش رفع شد
رضا
۶ دی ۱۳۹۱سلام
من شهریور 91 تحویل گرفتم و الان 6400 باش رفتم. مشکل روغن ریزی داره و ایول ماژولش خرابه. پیر هم نمیاد…
بنز
۱۹ آذر ۱۳۹۱داداش شما ادم فنی نیستی ایناییم که گفتی جز افکار درحال مسافرت در ذهن خویش چیزی نبوده.سمند ef7بهترین مدل سمند و بهتر از هر ماشین چینیه جدی میگم
نیسان
۲۳ آذر ۱۳۹۱سلام. ایران خودرو دیگه سمند معمولی نمیزنه. هرچی سمند یا سورن هست همه دیگه EF7 هستن. تو کاتالوگش نوشتهسورن سبکتر از سمنده اما از هرکی می پرسی میگه سورن سنگینتره. کسی می دونه کدومش درسته؟
arian
۲۳ آذر ۱۳۹۱سلام . ما که توی دفترچه گشتیم روغن توصییه شده را ندیدیم. هرکی هم توی سایت از روغن میپرسه دوستان میگن توی دفترچه نوشته هست.بابا بجای اینکه می فرستیدش دنبال دفترچه یک کلمه بگید فلان روغن هست . ممنون
arian
۲۳ آذر ۱۳۹۱سلام. اگه ماشین هر کدام از دوستان ایراد موتوری داشته علتشوبفرمایند تا بقیه رعایت کنند و دچار این مشکل نشوند ممنون شما هستیم
مهدی
۱۱ دی ۱۳۹۱سلام ماشین من هیچ ایرادی نداشت و سواری با اون بسیار لذت بخش بود و من به خاطر مشکلاتی که در بقیهی ای اف سونها میدیدم خیلی مراعاتش رو میکردم ، بهش فشار نمیآوردم و روغن رو به موقع عوض میکردم ولی متاسفانه بعد از 12000 کیلومتر واشر سر سیلندر سوزوند و تقریبا 20 روز هم در نمایندگی به دلیل نبود قطعه خوابید | من هم به محض آماده شدن ماشین ردش کردم رفت :( ولی خیلی باهاش راحت بودم :|
arian
۲۳ آذر ۱۳۹۱سلام ماشین من دو تا ایراد داشت از اول. 1 بوغش کار نمیکرد 2 وقتی گاز رو ول میکنی یا میگیری با تاخیر عمل میکنه دوستان میشه راهنمایی فرماییند؟؟ سپاس
فرهاد
۲۵ آذر ۱۳۹۱سلام
پدال گاز برقییه.. بخاطر همین با تاخیر کار می کنه.
اگه صبح ها موقع روشن کردن مشکل داری یعنی ماشین استارت می خوره ولی گاز نمی خوره!
مشکل از سنسور دریچه گاز یا پتانسیومتر هست.
کامیون
۲۳ آذر ۱۳۹۱سلام. آقا آرین دفترچه تو سایت هم هست میتونی دانلود کنی. گفته توتال 7000 که همه 1000 بار هم گفتن 10 40 برا تابستون و 20 50 برا زمستون. حالا پای خودت توتالها همه آشغال و تقلبیه جدیداً خواستی بریز. اصلشم باشه تازه پایه روغنش تصفیه شده روغن سوختس. 2 میلیون نفر همینجا گفتن بهترین گزینه ها حتی از توتال هم بهتر بهران رانا, بهران سوپر پیشتاز, ایرانول ریسینگ, سوپر اسپیدی نفت سپاهان هست که پایه روغنش نفت خام وطنی می باشد. اگه موتورت EF7 و 16 سوپاپ نبود که بهران تکتاز هم جواب می داد. بازم دوستان گفتن ایراد ماشین نو از نظر علمی طبیعیه چون ماشین یا خیلی نو یا خیلی کهنه احتمال خرابیش از نظر علمی بالاس. اگه ماشینو از بنز تحویل می گرفتی چون کنترل کیفی خوب داشت ایراداش حداقل بود ولی اینجا ایران است و مهد دلیران. درباره گاز هم به گفته دوستان چون دیگه سیستم سیمی نیست و سنسور جایگزینش شده اینجوری طراحی شده.
aria
۲۵ آذر ۱۳۹۱سلام. ماشین من 1000تا کار کرده تا حالا گازش ندندم . ولی شتابش کمه ماشین کند هست . راهنمایی بفرمایید؟؟
hamed
۲۶ آذر ۱۳۹۱سلام من خودم پارسال سمند صفر خریدم ولی مال من مالتی پلکسه 2 بار واسش گیربکس عوض کردم انگار تراکتور کار میکنه ولی دیگه هیچ ایرادی نداره
aria
۲۶ آذر ۱۳۹۱بقول ما مشدییا سوتی دادی یره. دوبار گیربکس عوض کردی؟؟حالا اولی قبول. دومی چرا؟ میخواستی یه چیزی علیه سمند بگی .
aria
۲۸ آذر ۱۳۹۱آقا روغن لیزویل چطور روغنی است؟؟
محمد
۲۹ آذر ۱۳۹۱آشغاله! آشغال
پرویز
۲۹ آذر ۱۳۹۱به نظر من ثب7 فقط یک اشکال داره اونهم عدم تناسب بین گیربکس (GLX) با موتور قوی تر ef7 هست غیر از این ایرادی در این خودرو ندیدم. ضمنا با توجه به قدرت بیشتر موتور صدای موتور بیش از سمندهای 8 سوپاپ داخل کابین میاد که ایکاش ایران خودرو با نصب ضد صوت جلوی آن را میگرفت.
aria
۲۹ آذر ۱۳۹۱سلام آقا پرویز . صدای موتور که اصلا داخل کابین نمیاد. یعنی جز محدود خودروهایی است که صدای موتورش اصلا شنیده نمیشه. باور کن بعضی وقتا متوجه نمیشم که موتور روشنه. بچه های دیگه هم همین نظر رو دارند
یه متضرر
۳۰ آذر ۱۳۹۱تا دور موتور 3000 آره صدا داخل کابین نمیاد ولی بیشتر از 3000 بطور قابل توجهی صدای موتور رو به تمامی ادوات داخل کابین انتقال میده
مهدی رضایی
۳۰ آذر ۱۳۹۱واقعا یعنی ایران خودرو با اون عظمتش نمیتونه یک واشر و2تا اورنگی مرغوب برای اویل مازول تهیه کنه بعدش هم وقتی اینقدر خرابی یه قطعه زیاده نباید اون مغز خالیشونه بکار بندازن ونمایندگی ها شونو تامین کنند تا موقع مراجعه نگن قطعه نداریم 2-3ماه دیگه میاد مگر میخوان هواپیمای جت سفارش بدن بدبختی اینجاست که تو بازار ازادم گیر نمی یاد واقعا خیلی مسخره است که وقت واعصاب وپول ادم بخاطر 3تا واشر پلاستیکی اینجور هدربره شما که ادعای پرتاب ماهواره دارید وروزی صد تا پروژه تولید بومی رو افتتاح میکنید تورا به دینه تون تورا به مسلکه تون به این وضع پایان بدید…..یک هم درد از ناحیه اویل ماژول
aria
۲ دی ۱۳۹۱یک سوال. چگونه میشه از قفل شدن خودکار درها بعد از حرکت جلوگیری کرد؟؟ (غیر فعال کردن قفل خودکار درها)؟
پاسخ به آریا
۳ دی ۱۳۹۱سلام آریا ببین این خودروی ملی چاره ای برای قفل نشدن نداره و همون هم باعث میشه بهد تصادف دراش باز نشه میدونی چند نفر سر این مورد مردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
arian
۳ دی ۱۳۹۱نه . شنیدم با دستگاه دیاگ میشه این سیستم را غیر فعال کرد
aria
۳ دی ۱۳۹۱یک سوال. چگونه میشه از قفل شدن خودکار درها بعد از حرکت جلوگیری کرد؟؟ (غیر فعال کردن قفل خودکار درها)؟ باید هک راهی داشته باشد
یه متضرر
۴ دی ۱۳۹۱سلام دکمه ای که از داخل اتاق درهارو باز و بسته میکنه رو واسه 3 الی 4 ثانیه بگیر و چراغی که روی دکمه هستش جند تا چشمک میزنه و دیگه درها موقع حرکت قفل نمیشن و اگه دولاره خواستی فعالش کنی همین کار رو انجام بده
aria
۴ دی ۱۳۹۱این دکمه در ماشین من نیست. کجا باید باشه؟؟
کماندار
۵ دی ۱۳۹۱همون شماره 1 رو پنل پایینی رو میگن یحتمل!
کماندار
۵ دی ۱۳۹۱همون دکمه شماره 1 رو پنل پایین
حسین
۷ دی ۱۳۹۱نه دوستان
این موردی که گفته شد درسته
ولی برای سمند مالتی پلکسه فقط
در مورد سمندهای ای اف 7 معمولی نمیشه کاری کرد مگر اینکه بری و سیمی که از داخل بعد از رسیدن سرعت به 20 کیلومتر میرسه رو جدا کنی
من نمیدونم چرا بعضی موارد رو اینا انقدر بد سوتی میدن؟
مثلا واسه قسمت درب گاز خب چی میشد مثله پراید یه در مثل باک بنزین که با قفل مرکزی فعال و غیر فعال شه بزارن آخه؟بابا خیر سرش مثلا پایه گاز سوز هستش آخه؟؟
ولی اگه اینا رو حل کنن ماشین خوبی میشه.
من مدل 91 دارم و حداقل امسال 15 بار کندوان رو تو بدترین آب و هوا باهاش رفتم.
تاالان که دی ماهه باهاش 13500 کیلومتر رفتم.
نه روغن ریزی داره نه آب کم میکنه.البته بگم باهاش خوب تا میکنما. 120 تا باهاش بیشتر نرفتم تو اتوبان.چون حرارت موتور خیلی زیاده باید یسری چیزار رو رعایت کنی دیگه.
موفق باشید
یاور
۳ دی ۱۳۹۱از بنده حقیر به همه دوستان نصیحت EF7 نگیرید قدرتش کاملاً دروغ محضه چون تو سربالایی ها به XU7 نمیرسه زود هم واشر میسوزونه تازه روغن ریزی و چیزای دیگش بکنار. من خیلی تحقیق کردم از خود کارشناسای ایران خودرو پرسیدم همه سمند XU7 رو توصیه کردن الآن هم یک ماهه که دارمش واقعاً در نوع خودش بی نظیره
حسین
۷ دی ۱۳۹۱عزیز من شما اگه به قدرت موتور شک داری میتونی یه امتحان کنی:
توی یه سربالایی نسبتا زیاد ماشین رو یواش یواش بزار رو دور موتور درجا(یعنی تو دنده یک در حال حرکت باشه)
بعد برو با ماشین دیگه همین کار رو بکن ببین اون چجوریه؟
سمند ای اف 7 با سنگینی که داره راحت میره بالا
خب این نشون از قدرت بالای موتور نداره به نظر دوستان؟؟
aria
۴ دی ۱۳۹۱یاور خان . از سال 84 سمند ال ایکس پدرم را سوار میشدم شتاب خوبی داره ولی در نرمی و بی صدا کارکردن موتور و در سوخت به پای ef7نمیرسه در ضمن اینکه xu7هم خیلی موتور خوبی نیست. و در سرعت از ef7 کم میاره. بابا 16 سوپاپه
یه متضرر
۵ دی ۱۳۹۱آریا خان دکمه وسط داشبورد رو میگم کنار دکمه کولر و…
مال من ef7 مولتی پلکس این دکمه رو داره واین حرکت رو باهاش انجام دادم تا جایی که حظور ذهن دارم فک کنم سمند قدیمی ها هم دکمه باز و بسته کردن درهای اتاق رو روی داشبورد داشتن
که همین دکمه رو اگه چند ثانیه نگه داری چراغ روش چشمک میزنه و قفل اتوماتیک درها غیر فعل میشن
حتی تو دفترچه ماشین هم همینو عینا نوشته
حسن
۴ دی ۱۳۹۱دوستان به نظر من نه سمند ef7 بدرد میخوره نه سورن چون من هر دو رو داشتم هیچ کدوم بدرد مسافرت نمیخورند به نظر من 405 glx بهتر از سمند است فرمون راحت نرم گاز خور خوب فقط خراب نشه که نمایندگی قطعات اونم نداره ایساکو تو تحریم است قطعه نمیاد فعلا بنظر من هر کی میخره از سایپا خرید کنه بهتره چون قطعات اون گیر میاد ایران خودرو که ماشین صفر slx یک ماه و نیم تو تعمیرگاه بود که زیر قیمت دادم و الان 405 glx دارم و راضیم – دوستان ترمز سورن هم چند بار باید بگیری خوب کار نمیکنه .
حسین
۷ دی ۱۳۹۱یعنی فرمون سمند ای اف 7 از 405 سفت تره؟؟؟؟؟؟؟؟
آقا اینو دیگه نگو وجدانی
چه حرفیه میزنی؟؟؟
بعد شما وقتی سورن میخری و بدت میاد عقل حکم میکنه که دوباره سراغ سمند نری
یکم مشکوک بود قضیه!!!!!!!!!!!!
مهدی
۱۱ دی ۱۳۹۱فرمون سفت نیست اما موقع گردشهای با سرعت کم (10-20 کیلومتر بر ساعت ) فرمون زیر دست ضربه میزنه و میلرزه
یه بنده خدا
۴ دی ۱۳۹۱همه خانواده سمند مسخرست.حاظرم پیکان سوار شم ولی سمند نه
حسین
۷ دی ۱۳۹۱آره پیکان که خیلی ردیفه !!!!!!
مخصوصا وقتی باهاش 120 تا پر میکنی و هیچ صدایی هم تو اتاق نمیپیچه!!!!!!
:-))))
بابک
۵ دی ۱۳۹۱سلام دوستان
ما هم یه سمند ef7 گرفتیم سال 90, یه 7,8 ماه بعد واشر سوزوند.روغن ریزی نداره,ولی نمیدونم چرا همش روغن کم میکنه,روغن سوزی هم نداره بدبختی,مثل اینکه غیب میشه روغنش.کسی میتونه کمک کنه؟
ممنونم
aria
۵ دی ۱۳۹۱تمام سمند های مدل 90 نیمه دوم مشکل واشر سر سیلندر داشتند. ولی در 91 هیچ مورد از این گزارش نشده. رفع عیب شد.
aria
۵ دی ۱۳۹۱آقای بابک ایراد در روغنی هست که می ریزید .مرغوب نیست. بخار میشه.
بابک
۶ دی ۱۳۹۱شاید,روغنیه که خود نمایندگی ریخته آخه.به هر حال مرسی.
aria
۵ دی ۱۳۹۱تمام سمند های مدل 90 نیمه دوم مشکل واشر سر سیلندر داشتند. ولی در 91 هیچ مورد از این گزارش نشده. رفع عیب شد. تما م گزارشات خرابی واشر و موتور و روغن ریزی در مدل مذکور است
حسين
۵ دی ۱۳۹۱سلام من یه ساله EF7 دارم یبار واشر سرسیلندر عوض کردم شاید بخاطر این بودکه بد اببندیش کردم و یه صدای کوچیکم تو گیربکس دارم ولی در کل ماشین بدی نیست هم سرعتش خوبه هم ایمنتر از ماشینای درحد خودشه
محمد
۵ دی ۱۳۹۱سمندمن5000کارکرده روغن ریزی داره!خوشم نیومدازش