سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.
بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
– رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
– بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
– فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
– فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
– روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
– موج داشتن شیشه جلو
– بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
– و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
– و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.
خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
– این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
– رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
– بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
– آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
– ….
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!
صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.
نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.
نویسنده: وحید گودرزی
امین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳با عرض سلام خدمت دوستان . دوستان خواهشآ از آب بندی سمند ef7 پایه گاز سوز بگویید . به چه صورت باید آب بندی شود ؟ آیا از همون اول تا 1000 کیلومتر اول باید فقط با بنزین برونیم یا امکانش هست از گاز هم استفاده بشه با توجه به پایه گاز سوز بودن این ماشین لطفآ دقیق راهنمایی بفرمائید ؟
کاظم
۱ خرداد ۱۳۹۳سلام امین جون اولا مبارکه
دوما من فقط تجربیات خودم رو میگم .من تاحالا 4تا ماشیین صفر خریدم وهرکدوم رو3سال نگه داشتم
به هیچ وجه این درست نیست که میگن با ماشین هرجوری بری همون جوری میشه پس ازاول باید ماشین رو بگازونی نه.این جوری ماشینت زودتر به سرو صدا میفته وزدتر به خرج میفته مثلا زوزه مربوط به همین باور های غلطه. حتما توی هزار تای اول روغن موتوررو عوض کن ویکی از بهترین روغنها روغن شرکتی ایران خودرو بامارک ایساکوهست که قدرت تمیز کنندگی فوق العادهای دارهو مناسب موتورهای 16سوپاپ cvvtهست زنگ بزن 096440 تا بیان توی خونتون برات عوض کنن.
توی زمان آبندی تامیتونی دنده کشی کن دور موتور رو از4000تابالاتر واز 3000 تا پایینتر نیار. هرچند ماشینت گازسوزه ولی ترجیحا در این مدت از بنزین یورو4 یا بنزین سوپر استفاده کن .کلا آبندی هم که تموم شد به همین روش رانندگی کن .درضمن دقت کن که ماشینت یک ماشین مسابقه فورمول یک نیست پس مثل یک راننده آقا رانندگی کن
reza
۸ خرداد ۱۳۹۳سلام امین جان، مبارکت باشه به سلامتی سوار بشی.
در مورد آب بندی بگم: من خودم یه مدل ef7 91 دارم، همون اوایل از یکی از مهندسای ایران خودرو پرسیدم اون گفت تو دفترچه نوشته ولی نیاز به اینقدر دقت برای آب بندی نداره چون این ماشینا را قبل از تحویل حودود 4000 km خودشون رو دور بالا آب بندی می کنند. اما من باز هم احتیاط کردم و دور موتور را بیشتر از 4000 نبردم بالا.
از همون اول تا الان هم بیشتر اوقات با گاز میرم، کارت بنزینم هم دادم به بابام! این ماشین پایه گاز هست و با گاز هم میتونه آب بندی بشه. برای من که مشکلی پیش نیومد. ازش راضی بودم اما حالا واسه خونه خریدن مجبور بفروشمش دلم نمیاد!
علی
۲۶ تیر ۱۳۹۳همه اینها حرفه
من دو تا سمند ای اف 7 زیر دستمه یکی مدل 87 یکی 91
با هردوتاشون هم از اول گازیدم دور موتور را هم بالای 4000 عوض میکنم
هیچ مشکلی هم از نظر فنی تا حالا نداشتم
حمید
۱ مرداد ۱۳۹۳باسلام
آقایی که میگه با ef7 سفر کرده به نظر داره ازدشمنش حرف میزنه
این ایراداتی که فرمودن.!!!!!
بنظر میاد با یه پراید 75 چپی سفر کرده
هرچند ماشینای ایرانی خوبی نیست ولی سمندef7 ازبهتریناشه از همه نظر فقط یکم این ستونهای جلو مانع دید اطرافه که من عادت کردم وتنها ماشینمه که تاالان به جایی نمالیدم
برخلاف رانندگی سرعتی من
کاظم
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام یوسف خان منم یک ef7 92بنزینی دارم بادریچه گاز سیمی دقیقا همین مشکل روبعداز 5000 تاپیدا کرد البته خودم مقصر بودم چون خیلی به سنسوراش سیخ میزدم بالاخره بردمش یک تیون آپ ماهر ecu ماشین رو یک فلش زددرست شد یعنی دیگه گاز اضافی نمیخوره ولی دور موتور دیرتر ازحد انتظار میادپایین که اونم خیلی اذیت نمیکنه البته این مشکل از ecuماشینه نه از نوع ماشین .توی تولیدات 2 -3 سال اخیر این مشکل رو زیاد دیدم مثلا من خودم 206. تیبا . پارس . سمندxu7 1800 سوارشدم که دقیقا همین مشکل روداشتن پس غصه نخور عزیزم فقط این مشکل شما نیست اکثرا این مشکل رو دارن. پس برو یک دیاگ وبعد یک فلش بزن خبرش رو هم به من بده
هزینش هم میشه بیست هزار تومان
علیرضا
۲۰ خرداد ۱۳۹۳سلام .این مشکل مال دریچه گاز ماشینه .من این مشکل را داشتم دریچه را تعویض کردم .درست شد.
حمید
۱ مرداد ۱۳۹۳باسلام ماشین من 90 سیم گازش برقی وهمین مشگل رو داشتم که بین تعویض دنده گاز میخورد تحقیق کردم گفتند سنسوری زیرکلاچ هست که باعث میشه تاکلاچ میگیری دورموتور رایکم بالا نگه داره که بهتر عمل تعویض دنده صورت بگیره
دیدم درست میگه من خودم قدیما بین دنده ها یه نیش گاز میدادم
آيهان
۱۰ مرداد ۱۳۹۳دوست عزیز گاز دادن زمان کم کردن دنده خیلى خوبه اما فقط در ماشینهاى سنگین که دو کلاچه دنده تعویض میشه
حمید
۱ مرداد ۱۳۹۳باسلام
گاز خوردن بین تعویض دنده ایراد نیست
بلکه توماشینای جدید سنسوری زیر کلاچ هست که دورموتور را هنگام کلاچ گیری بالا میبره
شهاب
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
با نظر دوست عزیز ebp موافقم
در حال حاظر بهترین خودروی ساخت داخل سمند ال ایکس ای اف سون بنزینی است
البته یه سری معایبی هم داره از جمله نقطه کورش و این که کلا برای بیابون ماشین خوبیه ولی برای شهر زیاد جالب نیست به نظر من
موتور بسیار عالی داره شتابش خیلی عالیه
مدل ماشین 92 هست نیمه دوم و مشکلاتی که تو سال 90 و 91 بود توش رفع شده
تا سرعت 180 رو تست کردم راحت میره و شاید به سرعت بیشتر هم برسه ولی من ترسیدم تست کنم
ماشین من 12500 کیلوتر کار کرده و مسافرت هم باهاش رفتم کوچکترین اذیتی نکرده به جر رادیاتش که تو 2000 کیلومتر نشتی پیدا کرد و یکم تو عوض کردنش اذیت کرد ایران خودرو دیگه مشکلی ندیدم ، پیشنهاد هم میکنم از بنزین سوپر استفاده کنید من خودم به جز 4-5 باری که مجبور شدم بنزین سوپر زدم
در کل اگر به ماشین برسید ماشین بسیار خوبی هست
کاظم
۱ خرداد ۱۳۹۳یعنی چی هی میگید سمندef7برای جاده خوبه ولی برای شهر خوب نیست هرکی ندونه فکر میکنه که منظورتون از سمند یک تریلیه .ماشینی که نسبت به وزنش شتاب وسرعت بسیار عالی و مصرف پایینی داره چرا برای شهر بده.اگه سمند بده پس سوناتا یا تویوتاکمری یا ماکسیما یا پرادو و… بااون اندازه های عجیب وغریب ومصرف بالاشون خوبه
علی
۲۶ تیر ۱۳۹۳تا 210کیلومتر با سوخت cng رفتم
علي
۴ مرداد ۱۳۹۳حتما در نظر داریم !!!
امير
۶ شهریور ۱۳۹۳ما 220 تا در حالت گازسوز رفتیم
امین
۱ خرداد ۱۳۹۳سلام . کاظم جان ممنون از نظرتون اینکه میفرمائید دنده کشی دقیقآ متوجه نشدم و یه سئوال دیگه آیا میشه با موتور صفر کیلومتر مسافت اصفهان تا تهران رو رانندگی کرد آیا مشکلی پیش میاد ؟
کاظم
۲ خرداد ۱۳۹۳سلام .اولا منظورم ازدنده کشی یعنی اینکه مثلا اگه رفتی توی شهرتون یک دور نیم ساعته بزنی مسیرت رو طوری انتخاب کن که مجبور باشی از همه دنده هات استفاده کنی یااگه نشد خودت سرعت و کم یا زیادکن ودنده رو سبک وسنگین کن بین دنده های 2و3و4و5 مرتب بین دور موتورهای 3000و4000 دنده کشی کن.
ثانیا هیچ مشکلی پیش نمیاد با ماشین صفر این مسیر روبری ولی ترجیحا صبر کن تاماشین حداقل500تاراه بره تا اگه عیبو ایرادی داره خودشو نشون بده . تا خدایی نکرده تو جاده نذارت .من که خیلی آدم محتاطیم
junior
۹ خرداد ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان عزیز
میخواستم ببینم بعد از ثبت نام خودرو در حالت پیش فروش، چند وقت قبل از موعد تحویل دعوت نامه تکمیل وجه صادر میشه و اینکه چند روز بعد از صدور دعوت نامه خودرو تحویل داده میشه؟ (خودروی ثبت نامی سمند EF7 پایه گاز سوز).
محمد
۱۲ خرداد ۱۳۹۳این همه اتفاق تو چند روز؟؟؟
لطفا از خودتون داستان نبافید.
وحید
۱۳ خرداد ۱۳۹۳دوستان سلام. ماشین من بعضی وقتها بعد از استارت 4-5 ثانیه طول میکشه تا چراغ روغن بره و موتور هم خشک کار میکنه.مدل 91/12 تا حلا ایرادی نداشته و خیلی ازش راضیم. 3 تا نمایندگی بخاطر این ایراد رفتم که اولی گفت oil majul باید بازشه. دومی گفت ایراد از oil pump هست.سومی هم با اطمینان گفت روغن عوض کنی درست میشه.هنوز دست بهش نزدم لطفا اگه کسی اطلاع دقیق داره راهنمایی کنه.
حمید
۱ مرداد ۱۳۹۳اول روغن و فیلتر
دوم سنسور فشار روغن
ودر اخر اویل پمپ که انشاا… با اولی حل بشه
حتما پیگیر باش
مهدی
۲۲ خرداد ۱۳۹۳شرمنده ولی از مدل 1389 تا 1392 ماشین صفر گرفتن کلا شانسی شانسی هستش .
اگه یه آشنایی یا دوستی توی ایران خودرو یا سایپا داشته باشید که کاره ای باشه یا مثلا توی خط تولید کارگری یا تکنیسینی چیزی باشه ازش مواردی رو میشنوید که کم میمونه از تعجب شاخ دربیارید و تازه میفهمید که چرا اینقدر ماشین گرفتن تو ایران همون طور که گفتم کللا شانسی و الله بختیکیه .
هیچ استانداردی در مورد مونتاژ و کیفیت قطعاتی که توی خودرو به کار میره وجود نداره . کیفیت خودرویی که روز تولید شده با خودرویی که شیفت شب تولید شده با هم فرق میکنه . و کنترل کیفیت هم باید کلا بره از در عقب بوق بزن . ماشینهای تولیدی بعد از سال 88 خریدنشون یه کار شبیه قمار کردن میمونه ، شانس باهات یار باشه هی بدک نیست . ولی شانس نداشته باشی قسمت اعظم پولی که بابت خرید ماشین دادی دود میشه میره هوا
والسلام . خدایا چنین کن سرانجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار
ss
۲۴ خرداد ۱۳۹۳سلام این قدر از این ماشین بد نگید تورو به خدا این سگش می ارزه به خیلی از ماشین ها
جمشيد
۳۱ خرداد ۱۳۹۳ا درود
ضمن تشکر از ادمین گرامی بابت ایجاد فضایی برای تبادل اطلاعات مفید در مورد این خودرو به عرض میرساند در دی ماه 92 استفاده از یک دستگاه سمند EF7 صفر را شروع کردم وبر اساس گفته ها نسبت به کارکرد این خودرو نگران بودم.پیش از این من از سه خودروی سمند 1800بمدت 5 سال استفاده کرده بودم و بقولی به این خودرو علاقه مند بودم.در حال حاضر خودروی من در حدود 5 ماه 18000 کیلومتر کارکرده .
براساس مشاهدات خودم و استعلام از تعمیرکاران مشکل روغن ریزی این خودرو بطور کامل رفع شده و در 10000 کیلومتر اول و همچنین تا کنون بهیچ عنوان روغن ریزی و کاهش سطح روغن نداشتم.
واقعا سمند های قبلی خصوصا در شروع حرکت نسبت به پژو 405 کمتر چابک بود و این موضوع بدلیل سایز چرخ و اختلاف وزن حدود 79 -80 کیلویی با پژو کاملا محسوس بود.
در طی استفاده از موتور جدید پس از آب بندی با شگفتی اختلاف 15 اسب بخاری این خودرو رابا موتور قدیمی سمند احساس می کنم و بسیار برایم لذت بخش است. سالها پیش بمدت 10 سال بنز 280 6 سیلندر داشتم. بنا بر توصیه تعمیرکاران قدیمی با بنز هم باید مدارا کرد و حالا این یک موتور اساس آلمانی است که طبیعتا به این دلیل همین رفتار را با این موتور داشتم و بندرت دور موتور رابالاتر از 4000 می برم .
این موتور در سرعت 120 تا 140 شتاب فوق العاده ای داره و اصلا سنگینی ذاتی سمند درش احساس نمیشه!
تنها مشکلی که با این ماشین دارم کلاچ اون که از 5000 ببالا سفت شد و لرزش زیادی رو داشت.
که با چندین بار دنده معکوس و افزایش دور موتور تا 1000 کمی تیزی کلاچ کم شده و بهمین نسبت از لرزش اون کاسته شده.
البته باید این موضوع را هم خاطرنشان کنم آمپر بنزین ساخت سازه پویش در این سری خودرو برخلاف انتظار و مشخصات دفترچه خودرو درصورت روشن شدن چراغ زرد هشدار پس از بیست کیلومتر پایش مسافت ، بنزین به اتمام می رسد.
مصرف بنزین این خودرو بصورت ترکیبی شهر و جاده(120-130 کیلومتر سرعت و استفاده از کولر)حدود 7.5 و جاده حدود 6.5 هست.
بعنوان نتیجه گیری به نظر اینجانب این خودرو در مقایسه با سایر خورو های ایران خودرو با توجه به قیمت وکلاس اتاق و موتور، از مزیت نسبی بیشتری برخوردار است.
پیروز باشید
حمد ابراهیمی
۷ تیر ۱۳۹۳برادر من هنوز به 50000کیلومتر نرسیدی وقتی رسیدی هرچی فحش به سمند پایه گاز سوز میدی. بزرگترین عیب سمند ef7 بعد از 50000 تا سه شدن ماشینه که هرچی کیلومتر بالا تر میره سه شدن اون هم بیشتر میشه .پیش هر کی هم میبریش هرکی یه نظری داره. من تا 60000 باش دوم آوردم و رفتم یه مدل معمولی خریدم .بدترین موقعی که می فهمی چه کلاهی رفته سرت از سمند ef7 موقع فروش میباشد که هیشکی نمی خرد وباید همون ماشین را با 2تا3 ملیون کمتر از مدل معمولی سمند بفروشی دوستان تجربه 4 سال سمند ef7 را دارم پولتون را تو دریا بریزید اما سمند ef7 نخرید
حمید
۱ مرداد ۱۳۹۳دوست عزیز من باماشینم تاحالاصدهزارتا رفتم یه بار سه شد وبه سختی عیبش معلوم شد
ولی بالاخره عیبشو پیداکردیم
کاتالیزور وقتی عمرمفیدش تموم میشه که بسته به سرعت رفتن خودتون از 50تا شاید ولی مال من بعداز 90تا اینم با برخورد زیراجلواگزوز با زمین شد خلاصه باعث میشه انباریهای اگزوز گیرکنه ومداوم سنسوراکسیژن بسوزونه که با تمیز کردن یاتعویض انباری ها حل میشه
کاتالیزور راهم نمیخاد عوض کنید نفس ماشین بیشترمیشه
milad
۳۱ مرداد ۱۳۹۳سلام
چرا الکی بد میگید والا من خودم مدل 90 دارم سمند ای اف 7 تا الان 98000 تال کار کرده هیچ ایرادی نداشته فقط چند بار رله فن عوض کردم اونم به خاطر اینه که داخل هوای گرم زیاد کولر روشن کردم که در همه ی مدل سمند ها عادیه .
علی
۹ شهریور ۱۳۹۳یک چیز جالب یاد گرفتیم. پسر خوب در سرعت 120 ثابت این خودرو مصرف سوخت 9.2 هست. این توی مشخصات موتور ذکر شده. تو از کجا 7.5 پیدا کردی. البته 9.2 در 120 کیلومتر طبییعی هست. و در سرعت 90 ثابت 6 لیتر به ثبت رسیده.
رسام قاسمی
۹ تیر ۱۳۹۳سلام.من یک سمند ef7مدل 88 دارم خدایی همه جای ایران هم رفتم ازلحاظ همه چی عالی بود به قول معروف بی معرفت نبوده الان ماشینم 130000هزارتا کارکرده ولی خب خیلی بهش میرسم از روغن وشمع وصافی بنزین .فقط تنها اشکالی که پیدا کرد پمپ بنزین زیر صندلی عوض شذه .فکرنکنین که خیلی تنبل بارآوردم اتفاقا هم خیلی میگازم وتاحالا تو مسابقات اتومبیلرانی شرکت کردم چون شتاب فوق العاده ای داره
محمد
۱۹ تیر ۱۳۹۳آقا کاظم چنان میگی ماکسیما بزرگ هستند و مصرف کم دارند والا مصرف ماکسیما از سمند خیلی بیشتره بعد هم سمند تو شهری حدودا صد یازده میسوزونه که مصرف کم هست
مهدی احمدی
۸ مرداد ۱۳۹۳تازه مصرف صدی11 مال سمندهای مدل پایین1800هستش
ولی ef7مصرف تو شهرش بین 7تا8 هست
علی
۲۷ تیر ۱۳۹۳دوستان سلام من موندم 405 slxباموتور tu5 بگیرم یا سمند ef7 گاز سوز . تو رو خدا راهنمایی کنید . منتظر جواباتون هستم
علی
۹ شهریور ۱۳۹۳راهنمایی داره؟ موتور tu5 فرانسه رو داری با سمبلیسون ایران مقایسه میکنی؟
reza
۲۰ شهریور ۱۳۹۳آقای محترم یه کم مطالعه کن!
صرف این که سمند ایرانیه دلیل بر بد بودن موتورش نیست! موتور EF7 آلمانیه و همه میدونن فرانسویها در مقابل آلمان در خودرو سازی ضعیف تر هستند.
اصلا با EF7 رانندگی کردی که نظر میدی؟!
من هر دو ماشینو داشتم. موتور EF7 هم مدرنتره هم پرقدرتره! من مقایسه کردم تو سرعت بالا ef7 رقیب نداره در رنج قیمتی زیر 50 میلیون. بسیار کم صداست با شتاب خوب و هندلینگ بسیار عالی.
reza
۲۰ شهریور ۱۳۹۳آقای محترم یه کم مطالعه کن!
صرف این که سمند ایرانیه دلیل بر بد بودن موتورش نیست! موتور EF7 آلمانیه و همه میدونن فرانسویها در مقابل آلمان در خودرو سازی ضعیف تر هستند.
اصلا با EF7 رانندگی کردی که نظر میدی؟!
من هر دو ماشینو داشتم. موتور EF7 هم مدرنتره هم پرقدرتره! من مقایسه کردم تو سرعت بالا ef7 رقیب نداره در رنج قیمتی زیر 50 میلیون. بسیار کم صداست با شتاب خوب و هندلینگ بسیار عالی..
امیر
۲۷ تیر ۱۳۹۳من به تازگی سمند ای اف سون خریدم و از اون خیلی راضی هستم فقط یه مشگل ریب زدن داشت که خدارو شکر حل شد الان دو روز است که دوباره شروع کرده به اذیت کردن پرسیدم گفتند که مشکل از کوئل ماشین است و باید کوئل ان را عوض کنم ولی هنوز امتحان نکردم ولی اگر مشکلی این چنینی کسی داره راهنماییم کنه ممنون
احمد
۲۹ تیر ۱۳۹۳سلام منم این مشکلو دارم….شمع و کویل عوض کردمو فایده نداشت
رضا
۳ مرداد ۱۳۹۳من مشگل ریپ زدن بعداز گرم شدن ماشین البته فقط روی گاز را داشتم عیب از سنسور اکسیژن بود
ایمان
۲۷ تیر ۱۳۹۳درسته ماشین ایرانی کم کیفیت هست ولی این قدر دروغ و چرت و پرت نگید دیگه
عای
۲۸ تیر ۱۳۹۳من یک سمند ef7 مولتی پلکس مدل 91 دارم ازش راضی هستم هم مصرف وتوانش مناسب است و در این چند سال مشکل موتوری نداشتم فقط مشکل آمپر بنزین بود که در سطح شیب دار تغییر می کرد که شناور عوض شد حل نشد جلو داشبور عوض شد حل نشد و بعد چند وقت سرگردانی و مطالعه و تحقیق خودم و خواهش از نمایندگی با به روز کردن نرم افزار سیستم مشکل حل شد . درضمن کروز و پاورویندوزو دروبین دید عقب وضبط تصویری گذاشتم و عالی است تازه آینه بغل تاشو راهنما دار مولتی پلکس نیز نصب کردم که عالی است ودرضمن اگر کسی برای نصب آینه بغل تاشو سمند مولتی پلکس سوالی دارد بپرسه چون نکاتی داره که باید حتما رعایت شده در مجموع از ماشین راضی هستم وماشین در یک ماشین 50 -60 میلیونی شده .لطف کنید دوستان کسی تجربه نصب گیربکس اتوماتیک اگر روی این سمند داره بگه که من مشتاقه نصب هستم.
محسن
۲۱ مرداد ۱۳۹۳با سلام خدمت شما دوست عزیز ، من م یک سمند مولتی پلکس مدل 90 دارم . یک جفت آینه تاشو برقی راهنما دار سمند سورن خریدم لطفا نکاتی که در مورد نصب آنها ضروری هست را بفرمایید .پیشاپیش ممنون .
امير
۶ شهریور ۱۳۹۳سایت ایران کلاچ مى تونه در مورد نصب گیربکس اتومات بهت کمک کنه، ما هم از ماشینمون خیلى راضى هستیم اگه گیربکس اتوماتش بیاد با دیسکى کردن اکسل عقب ماشین عالى میشه
احمد
۲۹ تیر ۱۳۹۳سلام
سورن ای اف سون مدل 91 دارم
32000 کار کرده….مدتیه قطع و وصل داره و دل میزنه…شمع و کویل و صاقی بنزبن و پمپ عوض کردم ..حل نشد
کسی میدونه مشکل کجاست
سنسور اکسیژن و سنسور دزیچه گاز رو جدا کردم..بهتر شده
به نظر شما اشکال از سنسورهاست یا از ECU
حمید
۱ مرداد ۱۳۹۳فقط سنسور اکسژن
اگه وقتی سرده خوبه
ووقتی سوییچ بازو بست میکنی چندلحظه خوب میشه
احمد
۷ مرداد ۱۳۹۳با تشکر از همه دوستان
دیشب متوجه شدم موقعی که کلاج رو یه اشاره بگیرم مشکل ریپ زدن حل میشه….بررسی کردم دیدم نوک پیچ ریگلاژ کلاج وایرینگ رو زخمی کرده…جداش کردم درست شد….متاسفم برا ایرانخودرو که موتور به این خوبی رو اینجوری بی دقت کار کردن و این که چند بار مراجعه نتونستن اشکال رو پسدا کنن
این مطلب رو نوشتم اگه دوستان هم این مشکلو دارن این مورد رو بررسی کنن
محمد
۲۹ تیر ۱۳۹۳سلام
من یک سمندef7 ثبت نام کردم قراربود خرداد93 تحویلم بدن ولی خود ایران خودرو پایان تیر93 تاریخ زذه که گمان نمیکنم تا آن وقت هم تحویل بدن
حلا موندم که آیا سوار شم یا بفروشم و یک ماشین دیگه بخرم
بعضی ها میگن ماشین خوبیه بعضی هم میگن سمند معمولی بهتره
لطفا راهنمایم کنید
حمید
۱ مرداد ۱۳۹۳حالشوببر
توماشینای ایرانی ازهمه نظر بهتره
قیمتشم مناسبتره چون خودرو ملی هست ارزانتر میفروشن
مهدی
۲ مرداد ۱۳۹۳سلام
من میخوام یه سمند مدل 90 که بیمه اش هم مهر ماه هستش بخرم البته 75000 تا کار کرده ، در کل ماشین تمیزیه و سواریش خوب ولی باز خواهش میکنم راهنماییم کنید . سمند مدل 90 ef7 پایه گاز سوز بگیرم یا سمند صفر se بنزینی؟
ممنون از راهنماییتون
علی
۱۱ خرداد ۱۳۹۴سمندبااون امکاناتشه که سمنده- se.که مثل 405امکاناتی نداره.آینه دستی شیشه عقب دستی کامپیوترهم که نداره و جای خالیش هم زیر پخش خیلی تابلوئه .عقبش هم که خیییلی زشته.حالاخوددانی.هرچندتاحالاحتمااقدام کردی به هرحال مبارکه
محسن
۲ مرداد ۱۳۹۳سلام دوستان من ای اف سون بنزینی ثبت نام کردم ده روز دیگه میدن لطفا راهنمایی کنین که مدل ۹۳مشکلاتش حل شده یا نه؟
احمد
۴ مرداد ۱۳۹۳سلام
سورن ای اف سون شهریور 91 دارم….
واقعا موتور ار پی ام بالا و پرشتاب و کم مصرف…
مدتیه قطع ووصل داره…اول فقط چراغ چک روشن میشد و مجدد خاموش میشد ولی مدتیه بعد از روشن شدن چراغ قطع و وصل میکنه…نمایندگی کویل و 4تا شمع رو عوض کرد ولی نتیجه نگرفتیم..کسی تا حالا این مشکلو داشته عایا؟
EF7 رو به دوستان پیشنهاد میکنم…
mohammad
۵ مرداد ۱۳۹۳سلام برهمه ی دوستای عزیز
یه سوالی داشتم اگه میشه جواب بدین میان خودرو سمندef7پایه گازسوزوپرشیا دوگانه کدوم بهتره
خیلی ممنون
علی
۱۰ شهریور ۱۳۹۳هیچ کدوم. سمند پایه گاز سوز که به درد نمیخوره. اون یکی هم که موتور معمولی پژو و سمند هست که دوگانه کردن و کار از بیخ و بن اشتباهه. روزی که فرانسه یا آلمان و امریکا یا ژاپن موتوری بهمون دادن با سوخت گاز و پایه گاز سوز بدون درنگ بخرید.
محسن
۵ مرداد ۱۳۹۳سلام کسی نبود مارا راهنمایی کنه چیکارکنم سوارشم یا ردش کنم بره؟
مهران
۱۱ شهریور ۱۳۹۳سوار شو سوار نشی از دستت رفته
علی
۱۱ خرداد ۱۳۹۴بده بره یه دونه 89کم کارکرد بگیر
زهرا
۶ مرداد ۱۳۹۳با سلام……
من هم قصد خرید سمند ای اف سون دارم…آیا این درسته که مدل 91 و 92 این ماشین، موتور چینی اند؟؟؟؟
چوابمو بدین ممنون میشم.
علی
۱۲ مرداد ۱۳۹۳باسلام: عزیزان بلاخره ماEF7بخریم یاخیر یک نفر پیدا میشه که روراست باشه خدا پیغمبر حالیش باشه راست وحسینی جواب بده.بخرم یا نه؟
پیام
۱۴ مرداد ۱۳۹۳نظرات دوستان رو خوندم به نظرم اگر شخصی بخواد خودرو سمند سوار شه بهترین گزینه seیاlx میتونه باشه در غیر اینصورت پژو405 مناسبتره. خودرو سازها ممکنه خودرو های تولیدی رو ارتقاع بدن ولی در صورت داشتن مشکل نمایندگیها پاسخگونیستن و بعد مصرف کننده باید بره دنبال لوازمی که یا کمیابه و یا در بازار وجود نداره . و خودرویی که لوازمش کم یاب باشه اصلا تولید نشه بهتره موفق باشید .
محمدحسینی
۲۰ مرداد ۱۳۹۳سلام به همگی من الان یک سال هست که سمند موتور معمولی دارم توفکر بودم عوض کنم با لیفان 620 کسی تجربه یانظری داره راهنمایی کنه؟درضمن خیلی ازش راضی هستم از هر لحاظ
siamak
۲۶ مرداد ۱۳۹۳سمند lx سال خوبه یا ef7 بنزینی؟
mohammad
۸ شهریور ۱۳۹۳سلام.من سمند ای اف سون مدل 89دوگانه سوز دارم ازش خیلی راضیم خداییش حرف نداره همه چیزش اصل المانه
علی
۹ شهریور ۱۳۹۳چرا همه هی میگن موتورش اینجوره شتابش اونجوره. گیربکسش جیه؟ ساخت کجاست؟ سمبل شده هست مثل خیلی کارای دیگه؟ مثلآ با اومدن موتور عوض کردن اما گیربکس و دیسک و صفحه پژو رو بهش خوروندن؟