سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.
بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
– رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
– بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
– فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
– فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
– روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
– موج داشتن شیشه جلو
– بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
– و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
– و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.
خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
– این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
– رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
– بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
– آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
– ….
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!
صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.
نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.
نویسنده: وحید گودرزی
علیرضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۳با سلام
یک هفته است که سمند ای اف 7 خریدم (صفر)
وقتی می خام با شتاب سرعت بگیر سرگاز کپ می کنه
یعنی پدال گاز رو که فشار میدی بجای اینکه یهو بکنه بره اول یه افت شدید دور موتور میکنه بعد به سختی دور میگیره
بخصوص وقتی دنده عوض میکنی
لطفا راهنمایی کنید
محمد
۲۱ بهمن ۱۳۹۳ببر نمایندگی بگو گاز ماشینم خرابه یه سوکت کوچیک زیر پدال است که اونو تعویض میکنن.
محمد
۱۷ اسفند ۱۳۹۳من ماشینم پارس tu5 تازه یک سال گذشته از خریدنش و همین 2روز پیش مشاهده کردم که موتور بد کار میکنه و بردم نمایندگی های سطح شهر نشون دادم که گفتن بخاطر یاتاغانه(که نمیدونم چیه) و وسایلشو ما نداریم و باید آزاد تهیه کنی که 2میلیون پات در میاد. ما هم فعلا بیخیال ماشین شدیم و ماشین خوابیده تو پارکینگ….
احد
۲۴ اسفند ۱۳۹۳سلام
دوست عزیزمون فکر کنم داستان تخیلی زیاد میخونن
من سمن ef7مدل 89 دارم قد زمین و آسمون ازش راضی هستم
مصرف کم.توان بالا.شتاب خوب.کاملا بی سر و صدا
و هیچ بادی هم داخل نمیاد
در ضمن 140000تا باهاش روندم فقط تسمه عوض کردم
تورج
۱۸ فروردین ۱۳۹۴سلام احدجان
من هم معتقدم در داستانش غلو کرده.
منم EF7 دارم خیلی راضیم.
mohi
۱۶ بهمن ۱۳۹۳من میخوام یه سمند EF7 پایه گاز سوز مالتی پلکس بخرم.نظرتون رو میخواستم بپرسم.
در کل دوس دارم ماشینی داشته باشم واسه یه عمر راحتی. اهل دلال بازی و اینام نیستم.
اگه میشه راهنماییم کنید. ممنون
اكبر
۲۶ بهمن ۱۳۹۳اگه میخوای راحت باشی اصلا ماشین ایرانی نگیر
حسین
۳ اسفند ۱۳۹۳از این جواب های شاق ندید لطفا کسی که سمند داره نظر بده طرف اگه پولش به ماشین خارجی میرسید که به سمند فکر نمیکرد داداش پس لطفا نظر مفید بزارید وحجم سایت رو الکی اشغال نکنید
میگن کلا ای اف سون ها دردسره
محمد
۴ فروردین ۱۳۹۴من یه پایه گازشو دارم.موتورش ایرادی نداره ولی مشکل بزرگش صدا و لرزش شدید موتور هست که توی جاده فوق العاده خسته کنندس.
mehdi
۲۲ اسفند ۱۳۹۳باسلام
من همEF7 خریدم ولی هنوز تحویل نگرفتم موقع خرید از مدیر فنی ایران خودرو راهنمایی خواستم البته برای خرید ال ایکس سال یاEF7 که ایشون فرمودنEF7ماشین به روزیه وموتورش بی صداس ومصرفش عالیه و عیبش اینه که هرجایی نمیتونن تعمیرش کنن واگرخراب بشه ممکنه اذیت کنه .
محمد
۹ فروردین ۱۳۹۴من یه ef7 مدل 89 دارم که خیلی ازش راضیم اگه تونستی یه 89 یا اوایل 90 گیر بیاری خیلی خوبه .جدیداش بدرد نمیخوره
amir
۱۷ بهمن ۱۳۹۳این ماشین فوقالعادست شتاب عالی تازه اگهبا سرگاز بری مصرف سوخت نصف میشه نه زانتیا نه elx حریف اینماشین نمیشن اگه باور نمی کنید ی سر ب کانالم تو اپارات بزنید تو کفی ۲۳۵ تا باهاش پر کردم این اقای عزیزی ک اینمطلب نوشته باید بگمبین ۱۰۰۰ تا خودرو این امر طبیعیه اخه هر چی باشه باید نشون بدن ک اینماشین مال ایرانخودرو هستش در ضمن بگم ی عیبی بزرگی که داره این که قطعاتش کیفیت ندارن
محمد
۲ اسفند ۱۳۹۳باسلام ازسایت خوب و بروز پدال به نظر من سمند خیلی خودروی خوبیه به امید پیشرفت های بازار داخلی خودرو
روح اله
۳ اسفند ۱۳۹۳سلام به همه دوستان.من اول یه پیکان داشتم بعدیه رواخریدم دوتاهم پرایدداشتم تابرج دونودویک یه ای اف سون دوگانه صفرگرفتم اول ازهمه بایداب بندیشادرست انجام بدیدوفقط واسه موتورم نیست بلکه بایدکلیه قطعات مثل بلبرینگاوجعبه فرمان وجعبه دنده ومابقیش هم به درستی باهم مچ بشن تابعدزیاداذیتتون نکنه.خداییش وبه دورازهرجانب داری ودوزوکلک واقعاماشینه خیلی خوبیه تواین رنج قیمت.ازنظرشتاب ومصرف ونرمی وهندلینگش وجاداری به نطرمن خیلی خوبه.من تاحالاصدوبیست هزارتاباهاش کارکردم که البته ایرادای زیرم داشت:1-روغن ریزی ازاولماژورکه باگارانتی حل شد2-دراش به صدامیافته که باعوض کردن قفلاشون که سی تومن خرج برداشت اینم حل شد3-رگلاتورگازشم خراب شدکه توگارانتی تعویضش کردن4-یه خرده هم بین سرعت صدوبیست تاصدوچهل صدای موتورش زیاده که ادمااذیت میکنه5-چراغ ایربگشم ازهمون اوایل روشن شدکه نبردم درستش کنم6-قطعاتشم خیلی سخت گیرمیادوگرونه مثلامن تسمه تایمه اصلیشاحدوددویست گرفتم.باهمه این تفاسیربااین قیمت به نطرمن میتونه بهترین انتخاب باشه موتورشم که توسال فکرکنم 2007پرقدرت ترین موتورپایه گازسوزتوی جهان شدکه البته طراحیش ماله المانه.اگه کسیم سوال داشت درخدمتیم یاحق.
حسین
۳ اسفند ۱۳۹۳سلام.
بچه ها من یه سمند ef7 مولتی پلکس دیروز از نمایندگی تحویل گرفتم،تا الان مشکل خاصی توش ندیدم،فقط شیشه بالابراش تا 30 ثانیه بعداز خاموش کردن ماشین هنوز کار میکنه،میخواستم ببینم همشون اینجورین یا این مشکل داره و بعد ساعت و تاریخ داخل صفحه کیلومترش چجوری تنظیم میشه.
ممنون میشم اگر راهنمایی کنین.
علي
۶ اسفند ۱۳۹۳دوست خوبم.
سلام.
همه سمند های مالتی پلکس اینطوری هستن. البته این ضعف سیستم نیست.
برای تنظیم ساعت باید یکی از دو اهرم روی کیلومتر شمار رو چند لحظه نگه دارید تا ساعت شروع به روشن خاموش کند و سپس با اون یکی اهرم تنظیم کنید.
علیرضا
۲۲ اسفند ۱۳۹۳سلام دوست عزیز.من سمند دارم مدل 90 ای اف سون باشارایط کاری که من داشتم در سال 93 هر ماشین دیگه ای بود جای این ماشین حداقل یکبارو باید موتورتعمیر میکردم ولی خداروشکر تنها هزینه ای که کردم تسمه تایمشو عوض کردم اونم بعد دوبرابر کار کرد قانونیش.فقط مدل 91 این نوع ماشین یسری مشکلات داشت که مطمئنا تا حالا رفع شد.اگه واقعا میخوای طعم رانندگیو احساس کنی ای اف سون بگیر.البته تو ماشینای داخلی.
محمد
۶ اسفند ۱۳۹۳جوک قشنگی گفتی من تاحالا 2سال پشت سرهم باهاش مشهد رفتم اخ نگفت این ماشین راحت ترین ماشین ایرانه
فاتح
۸ اسفند ۱۳۹۳من نمیدونم شما اینجوری میگید ، ما خودمون یه EF7 (بنزینی) صفر از نمایندگی گرفتیــم اول روز اوردیم واسه اب بندی بردیم اتو بان هم شتابش هم قدرتش خیلی عالی بود الان یکی دو ماه دستمونه ، حتی با ELX کورس گذلشتیم پا به پاش میره تازه اون 93 هم هستش از اون موتور ملی ها هم نیست من خودم نسبت به کیفیت ماشین های 93 این انتظار رو نداشتیـــم
عبداله
۱۰ اسفند ۱۳۹۳سلام من سمند seدارم . ازش راضیم فقط تواین دوسال یه بار واشرسرسیلندر سوزونده . واشر پشت پولی روغن میده وشیلنگ هیدرولیک روغن میده و کولرش خنک نمیکنه و نور چراغش خوب نیست وچراغ دنده عقب نداره وصندلی عقب فرورفته ویه چند تا مورد دیگه .بخرین برای حمایت از تولید داخلی .دوسال استفاده هم خوبه بعد بذارین کنار یکی دیگه بخرین
ارش
۱۳ اسفند ۱۳۹۳من سمند ef7 مدل 90 بنزینی دارم مصرف بنزینش عالیه توی جاده 6.5 تا 6.9 با سرعت 120 به بالا و توی شهر 7 تا 7.6
اشکان
۱۷ اسفند ۱۳۹۳سلام ؛
من یه EF7 مدل 89 دارم یعنی از صفری دست خودم بوده الان ماشین من 216000 هزار کیلومتر راه رفته ماشین خیلی سگ جونه یه بارم موتورشو باز نکردم ، یه بارم واشر سرسیلندر نزد واقعا ماشین حقیه البته منم بهش میرسم بهترین روغن رو میریزم . دو مرتبه جنت زیر رادیاتش پاره شد یه بار توی 40000هزارتا و دیگری توی 215000هزارتا هر ماشینی بود سرسیلندر میزد ولی بعد از تعویض جنت مثل یه مرد کار میکرد در ضمن من با ماشین خیلی تند میرم با این Ef7 راحت با گاز با کولر 210 تا رفتم ولی قبل از این 405 داشتم خودشو کشت 180 تا بیشتر نرفت بعدشم سرسیلندرش خیلی ضعیفه 60000هزارتا سرسیلندر زد .محکمی و تعادلی و نرمی که سمند داره پارس و 405 نداره فقط یه عیب داره برای شهر یکمی بزرگه ولی برای مسافرت حرف نداره .درضمن ماشین من از موقعی که خریدم همش با گاز کارکردم شاید بگم 40000هزارتاشو بنزین زده باشم .
امیر علی
۲۲ اسفند ۱۳۹۳با سلام
سمند ای اف 7 ماشین خیلی عالیه نسبت به قیمتش . داخل ماشینای تولید داخل حرف اول رو میزنه .من خودم سه ساله دارم مدل بهمن 90 تا حالا هیچ مشکل موتری نداشته . درسته ماشینا تولید داخل شانسی هستن . از نظر من اگر بهش برسی اذیتت نمیکنه . من خیلی باهاش تند میرم گاهی هنگام شتاب گیری دور موتور روی 6000 دور در دقیق عوض میکنم واقعا ماشین نرم و راحت و پر قدرتیه راحت 220 تا رو میره . ایرادات جزئی که پیش میاد برای هر ماشینی مال من هرزگردش چند وقت پیش صدا میداد و روغن ریزی اویل ماژول هم کمی داشت اوایل که با تعویض واشر اویل ماژول مشکل حل شد . به جرعت میگم بهترین و راحت ترین ماشین ایرانی که سوار شدم وداشتم سمند ای اف 7 هست . حرف نداره .قبول دارم تولیدات جدید ایرانت خودرو شانسی هست ….
حمیدرضا
۲۲ اسفند ۱۳۹۳حمید
با سلام
دوستان من هم مدل 89 را از کمپانی تحویل گرفتم تا حالا 230000 کار کرده 90 درصد اشو با گاز راه رفته این ماشین با گاز و کولر گردنه حالیش نیست مخزن گازش 100 لیتر هستش که اگر پمپ گاز کالیبره باشه که با کیلوگرم 16 تا پرکنه یعنی تقلب نباشه (چون وقتی پمپ گازها با متر مکعب پر می کنند متاسفانه معلو نیست با چه فشاری bar مخزن پرشده ) باسرعت 150 کیلومتر 270 کیلومتر راه میره واگر سرعت 110 تا 120 باشه راحت 320 کیلومتر ر اه میره ودر این 5 سال ذرهای روغن کم نکرده وسوختش هم کم وثابت بوده و محض اطلاع دوستا من تسمه تایم این ماشین رو به خدا بعد از پیمودن 206000 کیلومتر عوض کردم که مکانیک باورش نمیشد این تسمه اینقدر کار کرده تسمه سالم است و هنوز تسمه دینامش رو عوض نکردم , فقط حدود چند ماه پیش بعد از تعویض روغ باگرم شد روغن در حالت در جا چراغ اویل پمپ روشن مشد چند تامکانیک بردم گفتند پمپ روغن ضعیف شده بالاخره تسلیم شدم و مکانیک پمپ روغن را عوض کردیم یه دوزدیم باز ماشین که گرم شد باز همان آشو همان کاسه خلا صه چند روزی چرخیدم تا رفتم شهرستان تعویض روغنی اقوام , یک روغن موتورشور داخل موتور ریختیم دو ساعتی با ماشین کار کردیم فرقی نکرد بعد روغن و خالی کردیم فیلتر و باز کردیم یک پارچه تمیز گذاشتیم روی دهانه جا فیلتر و ماشین روشن کرده چند گاز اساسی بهش دادیم و فیلتر و روغن رو عوض کردی ومشکل برطرف شد , البته دوستان من طی این مدت که چراغ روغن هنگام در جا روشن می شد روغن و فیلتر از جهت اینکه ممکنه خرابی از آنها باشد عوض کردم .دوستان من بعد اینکه یک سال گارانتیش تمام شد فقط روغن سوپر پیشتاز مصرف می کردم در حال حاضر ایانویل 16000چونه API آن از توتال هم بالاتر است و توصیه مکنم فیلتر روغن رو حتما از خود نمایندگی های ایران خودرو بگیرید و از متفرقه ها هرگز نخرید استاندارد نیستند هر چقدر هم اطمینان داشته باشید و روغن ایانویل 16000 از بقیه بهتر است .موفق باشید
بهزاد
۲۴ اسفند ۱۳۹۳من تازه صفر خریدم اول از همه خیلی زیاد صدای موتور تو ماشین میاد دیونتون میکنه و کلا اصلا ترمز خوبی نداره من چند بار مرگو به چشمام دیدمه پشت چراغ قرمز زیر پاتون سنگ میشه پدال باید فاتحه رو بخونید اصلا پیکان بهترشه ترمز گرفتن جدی میگم خدا به دادمون برسه
محمد
۲۵ اسفند ۱۳۹۳با سلام اینجانب تازه ef7دوگانه خریدم لطفا در مورد مواردی که مربوط به آب بندی هست راهنمایی فرمایید از رانندگی با این ماشین حس خوبی دارم تنها موردی که فعلا کمی ذهنم رو مشغول میکنه وجود صدای شبیه به صدای کر کر cor corاز داخل موتور هست که در همه حالت چه خلاص یا یا دنده شنیده میشودو کیفیت صدا یکنواخت است کم و زیاد نمیشود،در ضمن دنده ها به راحتی جا نمیرود به نمایندگی بردم گفت فعلا رانندگی کن هزار تا که رفتی اگه خوب نشد بیا ولی نگفت این صدا مربوط به چی هست،در ضمن به نظر شما آیا صحت داره که تا هزار کیلومتر اول با بنزین برم بهتره،ماشینم تازه ۳۵تا کارکرده،لطفاً منو راهنمایی کنید تشکر
علي
۲۶ اسفند ۱۳۹۳دوست خوبم
سلام.
بمنظور آب بندی خودرو، حتما تا 10-15 هزار کیلومتر اول سعی کنید به ماشین فشار نیارید. دنده ها رو خیلی پر نکنید. ماشین رو زیاد سنگین نکنید. خلاصش اینکه تا این کیلومتر که عرض کردم خیلی آرام و نرم رانندگی کنید. طی این مدت فقط از بنزین سوپر استفاده کنید. روغن موتور فقط 10w40 باشد. بعد از کیلومتر 10-15 هزار تا ماشین رو کم کم زیر فشار ببرید و تا قبل از اینکه گارانتیش تموم بشه حتما 40 هزار کیلومتر رانندگی کنید تا مشکلات ریز و درشت ماشین مشخص بشه.
ویک نکته مهم : ef7 موتوری است که تحت فشار زیادی کار میکند، و برای آلیاژهای آلمانی طراحی شده است، حال آنکه با کیفیت چین و داخل ساخته میشه…لذا سعی کنید با آن مدارا کنید تا مشکلات لاینحل بعدی گریبان شمارا نگیرد.
محمد
۲۷ اسفند ۱۳۹۳تشکر از علی
آرش
۴ فروردین ۱۳۹۴در مزایای این مدل سمند یکی هم اینکه تقریبن هیچیک از تعمیرگاه های غیر مجاز!!اقدامی برای تعمیر آن نمیکنند و صاحب آن نهایتن میبایست به تعمیرگاه ایران خودرو مراجعه نماید.اگر قطعه بود که میتواند برای دو ماه دیگر وقت ملاقات دوباره هم بگیرد،اگرهم قطعه موجود نبود با خیال راحت از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده نماید..
رضا
۹ فروردین ۱۳۹۴واله ما که داریم و یکی از این مشکلاتم که شما گفتین نداشته .
تو این رنج قیمتی مناسبترین و بهترین گزینه همین موتوره تو خریدش شک نکنین و به این حرفت هم گوش ندین
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۰ فروردین ۱۳۹۴من نمیدونم متاسفانه یا خوشبختانه یه دنا با همین موتور ای اف7 خریداری نمودیم.
میگن مدلای اوایل 91 تااواسط92 ایراد داشتن و از اواخر92 این ایرادات درست شده و الان مدل ماشین م1 هم 94 خورده و ما برای اولین تست راهی مشهد شدیم و ماشین هیچ چیزش خراب نشد و عالی هم راه رفت قشنگ هم گذاشته بودیم رو کروز کنترل و عالی اصلا هم خسته نشدیم و پدرم هم که کنترل ماشین را بر عهده داشت عطش زیادی برای دوباره رانندگی کردن با این ماشین را داشت.
و الان هم ماشین2300 تا دقیق راه رفته و هیچ چی هم نشده بجز اینکه جی پی اس ماشین یادشون رفته و نصب نکردن.حالا باید ببینیم تو کیلومتر های بالاتر چه کاری میکنه.
اگر هم سردبیر اجازه بده میخوام تجربه رانندگی این ماشین را بنویسم.
ایام 94 به کام
بهنام
۱۳ فروردین ۱۳۹۴با سلام خدمت شما
من چند سالی هست که سمند EF7 پایه گاز سوز دارم و خیلی هم ازش راضی هستم .
بایدعرض کنم که این ماشین باید بتونی از آب بندی در بیاریش وگرنه اذیتت میکنه و دوستانی که تا به امروز پژو یا پیکان سوار شدند هیچوقت نمیتونن با این ماشین مقایسه کنن . من مدت سه ماه فرختمش و رفتم پرشیا خریدم و یک هفته نشد که دوباره رفتم سراغEF7 ماشین خیلی فوق العاده ای هست . رودست نداره توی هم قیمتهای خودش.
میثم میره کی
۱۳ فروردین ۱۳۹۴سلام من نزیدیک 2 ساله یه بنزینی دارم 63 هزار تا کار کرده واقعا میتونم بگم تو داخلی ها ارزش خرید داره و میشه گفت تو داخلی ها بهترینه. تا الان هم فقط و فقط یه شیلنگ رادیاتور گرفتم برای موتور. تو انجمن تخصصی تیونینگ تاک تاپیک داره ماشینم میتونید مطالعه بفرمایید این آدرسش واقعا من راضیم
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=135&t=86815
اباذر
۱۵ فروردین ۱۳۹۴با سلام خدمت همه دوستای عزیز
من نزدیک به 19 ماهه که EF7 دوگانه سوز گرفتم مدل91 (24 اسفند 91) البته وقتی که من گرفتم6 ماه و 19000 کیلومتر کار کرده بود و الان هم 64000 کیلومتر کار کرده
تا حالا خدا رو شکر مشکل خاصی نداشتم
ماشین شتاب خیلی خوبی داره و من ازش راضی هستم
فقط احساس میکنم مصرف گازش جدیدا زیاد شده مخصوصا توی شهر
فقط چند تا سئوال دارم و ممنون میشم اگه کسی بتونه کمکم کنه؟
1- روغن موتور چند لیتر باید باشه؟ 5.5 یا 5؟؟ چون توی دفترچه راهنماش نوشته 5.5 ولی همه جا میگن 5 لیتر کافیه؟
2- چطور میشه سطح روغن رو چک کرد؟ چون من هروقت که چک میکنم میله گیج تقریبا 10-15 سانت روغنی میشه چه 5 لیتری ریخته بودم چه 5.5 لیتری و حتی میله رو تمیز میکنم و بازم همونه حتی گیج رو هم عوض کردم چون گیج اصلیش نوکش پلاستیک بود
3- روی آب رادیاتور مقدار خیلی کمی روغن وجود داره، نه روغن کم میکنه و نه آب اضافه میشه یه بار هم آب رادیات رو عوض کردم البته به مکانیک هم نشون دادم میگه هیچ مشکلی وجود نداره چربی از ضد یخه. میخاستم نظر شما رو هم بدونم.
4- آیا شما مطمئن هستید که موتور EF7 پایه گاز سوزه و با گاز استارت میخوره؟؟ چون من یه بار تست کردم که ماشین گاز داشت ولی بنزین نداشت و با اینکه مثل همیشه بعد از باز کردن سویچ چراغ گاز روشن بود ولی ماشین استارت نمیخورد و خیلی به سختی روشن شد و بعد از زدن بنزین دیگه این مشکل رو ندیدم. از این رو من فکر میکنم موتور با بنزین روشن میشه و بعدش میره روی گاز.
09113335519
۱۷ فروردین ۱۳۹۴از سال ۸۴ تا به حال ۵ تا سمند موتور پژو که دو تاشون هم بصورت فابریک دوگانه سوز بودن از نمایندگی تحویل گرفتم، اشکال موتور پژو ها اینه که بعد یه مدت اصطلاحأ لش میشن ،ماشین آخرم هم با کلی خرخ اعم تعویض رگولاتور گاز و ریل سوخت و … که براش کرده کرده بودم به جهت اینکه آب کم میکرد و در شرف خرج بالا آوردن بود دو ماه پیش فروختم و پس از کلی تحقیق یه ef7 دوگانه سوز صفر خریدم ، از لحاظ نرمی و شتاب موتور با اون بقیه خیلی فرق داره و یه سرو گردن بالاخره و به نظرم تو این رنج قیمت یکی از بهترینهاست ، در خریدش شک نکنید ، ضمنأ موتور ملی در حال حاضر با توجه به برطرف شدن اشکالاتش تو موتورهای ایران خودرو حرف اول و میزنه و روش خیلی مایه گذاشتن و تو سورن و دنا هم دارن از همین موتور استفاده میکنن و تو بازار هم قطعاتش موجوده
کیوان
۱۷ فروردین ۱۳۹۴سلام به همه ی دوستان؛
من الان یک سالیه سمند دارم.
صادقانه بگم هر ماشینی میخواین بخرین؛ بخرین، ولی سمند نخرین!
افتضاحه.
از هر لحاظی که فکرشو بکنی.
تورج
۱۸ فروردین ۱۳۹۴باسلام
وحید جان
این داستانی که نوشتی بیشتر به یه سوء تبلیغ شبیه.
من منکر اینکه ایران خودرو در کیفیت تولیداتش ضعیف است نیستم.
اما……..
گفتم خودم هم انتقاد دارم ولی تو طوری تفسیر کردی که خودمن 4 شاخ شدم.
در سال 92 یکدستگاه EF7 صفر خریدم.
الحمدلله تا امروز بسیار راضی هستم.
البته گفتم خود من انتقاد دارم . ولی در مجموع راضی هستم.
در جاده حرف نداره.
مصرف بنزینش صدی 6 است.
موتورش خیلی بهتر از LX است.
——————————–
وحید جان ایراداتی که گفتی اگه من جای دوستت بودم ماشین رو کلا پس میدادم و میگفتم باید حتما تعویض بشه.
تورج
۱۸ فروردین ۱۳۹۴سلام
مسئول محترم سایت پدال
به نظرم دیگه کافی باشه این داستان غلو آمیز مسافرت با سمند EF7
دیگه لطفا از سایت بردارش.
من EF7 صفر پارسال یعنی سال 92 گرفتم خیلی راضیم.
لطفا این خبررو دیگه حذفش کن …
reza
۲۰ فروردین ۱۳۹۴رفیقم 1 ماه بعد از این که ef7 خریدیم پارس tu5 خریدن بالاخره بعد از 1 هفته با هم 4 بار تو ی مسیر مسابقه گذاشتیم…باورم نمی شد ولی دوستم ب من باخت!!..جاهامونو عوض کردیم و من نشستم تو پارس..فهمیدم چرا ب من باخت..ب خاطر:
1-گیربکس افتضاحش ک مث پراید ژله ای بود
2-کلاچ سمند خیلی کوتاهه ولی کلاچ پارس خیلی بلنده
3-وقتی کلاچش رو ول می کنی ب جای این ک سریع بیاد بالا خیلی اروم میاد ک نمیدونم واسه چی اینطوره؟؟!!
4-موتور پارس 1600 ولی سمند 1700
مصطفی
۲۳ فروردین ۱۳۹۴با سلام بنده ماشین سمند ef7دوگانه مدل 94 گرفتم تازه دیروز کارکردش به 1000 رسیده که از دو روز پیش صدای اب از داخل موتور شنیده میشود وهمچنین از داخل اگزوز اب همراه با دود سفید رنگ خارج میشد که پس از رفتن به نمایندگی علاعم فرمودند واشر سر سیلندر سوخته وتعویض کردند واقعا که موتور ملی رو هم دیدیم درضمن چند نفر دیگه هم همین مشکل وداشتنند که ماشین اونام صفر بود به نظر شما دوستان ماشین و بفروشم یا نگهش دارم میترسم دوبار ه این مشکل پیش بیاد لطفا راهنمایی کنید
ramin
۲۳ فروردین ۱۳۹۴سلام بر دوستان اهل فن.مایه سمند ef7صفر خریدیم.الان بعد از 2500کیلومتر رانندگی مصرف سوختش بالارفته که اینجوری نبود و الان اینطور شده.دوستان کسی میدونه مشکل از کجاس؟تاحالا با گاز نروندمش و تا الان فقط بنزین زدم که بیشترشم سوپر بوده.بعضی ها میگن یخورده که کار کنه درست میشه!!!!!!!!!!
کریم
۲۴ فروردین ۱۳۹۴سلام دوستان بنده یه مدل 7/91 دارم چیز هایی که خیلی مهم هستن در مورد ef7
1-lماشین ایرانی هست نه آلمانی پس سطح توقعاتو بیاریین پایین
2-قیمتش بسیار مناسبه با ال نود14 میلیون تفاوت چهارده میلیون خودش پول یه پرایده
پراید واسه شهر گردی و خانوم بچه هاتون سمندم تو جاده با مصرف 5.8 لیتری در هر صد کیلومتر لذتشو ببرید تازه میگن فلانی چه ادم خوبیه یه ماشین واسه خودش گرفته یکی هم واسه خانومش میشید محبوب فامیل
3-صدای موتور کمه اما باز اتاق سمند خیلی سنگینه و به مرور زمان خش وپش داره
4-ای موتور باید میرفت روی یه اتاق سبکتر که اون موقع میفهمیدید شتاب و قدرت موتور ملی چی هست
5- به امید خدا دیزلش که اومد توبازار اون موقع هست که همه دنبالش میافتن
6-صنعت خودرو سازی یه ایتم اساسی داره به نام R&D که درخودرو سازی ما مردم هزینه تحقیق توسعه صنایع خودرو سازی رو میدن
7-بهرحال تو دنیا مردم دارن واسه مسافرتهای داخل شهری از حمل ونقل عمومی استفاده میکنن یا ماشین های سه سیلندر با حجم موتور یک لیتر پس نباید یه خودرو که طراحیش بیشتر واسه جاده هست بندازین تو ترافیک و چاله های شهر و بگید صدی ده مصرف میکنه
8-ماشین من تا الان 66000 کار کرده بدون کوچکترین ایراد البته از این 66000 تا 50000 تو جاده بوده خلاصه بگم ماشین و بزار دنده 5 با دور موتور سه هزار صدای سیستم صوتی رو هم به زار رو ولوم وسط سرعتم که میشه 110 تا میبینی هم خوابن الا خودت که رانندگی میکنی این یعنی آرامش
علی
۲۴ فروردین ۱۳۹۴سلام
البته منم EF7 مدل بهمن 90 دارم بخشی از داستانی که گفت درست بود. درست دو ماه بعد از تحویل گرفتن موتور سوخت(پیستون، یاطاقان، شاتون و…) تعویض شد. سه ماه بعدش شروع به روغن ریزی از اویل ماژول کرد که منجر به تعویض اون شدم
خلاصه بعد از این اذیت ها الان چشم شیطون کور خیلی ازش راضی ام.