تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. اکبر

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام…من سه ساله که سمند موتور ملی دارم هیچ گونه ایرادی را در موتورش تا حالا اذیتم نکرده ولی در عوض برادرم پژو اس ال ایکس داره که فقط موتورش ریپ میزنه اصلا هم درست نمیشه.یک میلیون هم خرجش کرد ولی درست نشد.موتور ملی واقعا شتاتب و قدرت و راندمان عالی داره و با دوام هم هست

    1. امیرحسین ق.

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (216 ديدگاه)

      ایراد که کم نداره.

  2. AKBAR

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    عملکرد متفاوت خوردرو های وطنی از آشغال کامل تا خودرو بی عیب و نقص به روایت هموطنان فقط یک معنی دارد .
    خودرو سازهای وطنی هنوز معنی کنترل کیفیت را درک نکرده اند

    1. امیر

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      شایدم هموطنان عزیز از بدبین کامل تا خوشبین کامل اعلام نظر می فرمایند.

  3. Hossein

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من هم تجربه سمند ef7 را داشتم هم دنا و در هیچ کدام هیچ مشکلی نبود و خیلی هم از ماشین های ایرانی دیگه مثه پرشیا بهتر بود

  4. محمدرضا

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا من تا حالا ندیدم ماشین آبندی نشده رو ببرن تو جاده!!
    خب برادر من تا خرخره بار زدی به ماشین حتما 100 به بالا باهاش رفتی هر ماشین دیگه ایی بود صداش درمیومد
    1000 کیلومتر اول باید با وزن کم دور موتور 2/5 سرعت 70 باید بری تا قطعات ماشین جفت و جور شن با هم
    سلامت قطعات درگیر در حال حرکت و مصرف سوخت خوب همه بستگی به نوع آبندی شما داره

  5. Reza

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (129 ديدگاه)

    سلام سمند ef7 حرف نداره تو جاده ۲۰۰ تا ۲۲۰ تا میره مثل کوه تکون نمیخوره

  6. ناصر

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هموطنان گرامی و عزیزمن بنده به عنوان یک برادر کوچکتر وکسی که تجربه رانندگی طولانی مدت با کلیه خودروهای وطنی رو داشته بهتون توصیه میکنم اگر خودرو برای مصرف شخصی میخواهید خودروهای با موتورtu5 یا خودروی ال 90بخرید بازم بهتر از سایر لگنهاست.

  7. Parker

    ۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    سمند ef7 موتورش اشکالات مهندسی داره. همیشه دور موتورش بالاست. خیلی باید گاز بدی.

  8. A.R.L

    ۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این قصه « تجربه مسافرت با ….» تخیلی است و مغرضانه . من دو ساله سمند ef7 دارم . بارها تو جاده رفتم ، ماشین خوبیه و به تناسب قیمتش در حال حاضر بنظرم بهترین خودرو داخلیه .
    نمی فهمم انگیزه تون از این روایت ساختگی چیه ؟
    البته خودروهای داخلی نقایصی در مونتاژ و تولید دارند اما اینجوری که نوشتید ….. نمی دونم چرا ؟
    به اون کارشناس فنی تون هم بگید هر سه ساعت استراحت برای راننده حتما مفیده . به شعور خواننده توهین نکنید .

  9. امیر

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این یعنی اینکه بنزین در جلفا نسبت به اهواز، بوشهر، بندرعباس و رشت که ارتفاعشون از سطح دریا حدود 4 تا 10 متره، دیرتر دچار خودسوزی میشه.
    دوستانی که ef7 بنزینی دارن حتما حتما این موضوع خیلی مهم رو مدنظر قرار بدن به این خاطر که تراکم این موتور خیلی بالائه و اگه از بنزین معمولی استفاده کنین قطعا موتور دچار کوبش شده و آسیب جدی خواهد دید.
    هرچقدر به ماشین حال بدین و هواشو داشته باشید اونم هوای شمارو خواهد داشت و سواری لذت بخشی خواهید داشت.
    دوستانی که تو شهرشون بنزین سوپر ( اکتان 95 ) توزیع نمیشه، از بنزین فقط برای استارت استفاده کنن که موتورشون آسیب نبینه.
    امید که مفید واقع شود.
    چوخ ساغ اولون
    یاشاسین ایران ، یاشاسین آذربایجان

  10. امیر

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قطعا بنزین قبل از جرقه دچار احتراق و خودسوزی میشه که و بالطبع موتور با پدیده کوبش یا Knock روبرو خواهد شد که برای موتور بسیار زیان آور و خطرناک هستش.
    ما الان روآ پایه گازسوز مدل 90 داریم که موتورش خداییش بغیر از هزینه گاز و موارد مصرفی مثل روغن و فیلتر و اینا حتی هزار تومن هم خرج داشته و تا الان حدود 70 هزار تا تو شرایط سخت کار کرده که واقعا راضی هستیم.
    تنها خرجی که داشته و یکم اذیت کرد مربوط به گیربکسش بود که سال 94 ایراد پیدا کرد و با 200 تومن تعمیر کردیم، ولی موتورش سالم سالمه. اینو بخاطر این عرض کردم که اولین تجربه موتور پایه گازسوزمون بود که خیلی راضی هستیم.
    همیشه هم بنزین سوپر میزنیم، تقریبا هر 3 ماه 4 ماه یک باک. 90 درصد از گاز استفاده میکنیم.
    اکتان بنزین تحت شرایطی زیاد میشه، مثل ارتفاع که هر 300 متر یک واحد به اکتان بنزین اضافه میکنه و همچنین رطوبت هوا اکتان بنزین رو زیاد میکنه یعنی اینکه تو زمستان بنزین دیرتر دچار خودسوزی میشه تا فصل تابستان.
    شهر ما جلفا ( مرز ایران و آذربایجان) ارتفاعش از سطح دریا حدود 300 متره، تهران هم تقریبا 1300 هستش…

  11. امیر

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز و تشکر از دوستانی که نظرات و تجربیاتشونو ارائه کردن
    من هم امروز ef7 پایه گازسوز مالتی پلکس ثبت نام کردم، البته بعد از حدود سه ماه تحقیق و مطالعه به این نتیجه رسیدم که تو شرایط فعلی که وضعیت بنزین اصلا مشخص نیست و به احتمال زیاد قیمتش تا سه هزار تومن افزایش پیدا کنه، ef7 بهترین انتخابه
    ولی اگه من مطمئن میشدم که مثلا قیمت بنزین هر سال 10 تا 15 درصد گرون میشه قید گازسوز رو میزدم ولی تو این چند سال بنزین از لیتری 80 تومن رسید به 100 تومن و کیفیت بنزین هم چند برابر پایین اومد، که چاره جز انتخاب ef7 برام باقی نذاشت.
    تو این سه ماه نظرات زیادی در مورد خرابی و معایب ef7 خوندم و البته مطالب بسیار مفید و امیدوارکننده که حاکی از رضایت ef7 سواران هستش.
    نکته ای خیلی مهمی که در نظرات باهاش برخورد نکردم و تقریبا نادیده گرفته شده این هست که دوستان عزیز توجه بفرماین که تراکم موتور ef7 11 هستش و این به زبان ساده اینکه اگر سوختی بغیر از گاز که اکتانش خیلی بالا هست، اگه سوخت دیگه ای مانند
    بنزین معمولی که اکتان 87 داره، استفاده بشه قطعا بنزین قبل از جرقه دچار…

  12. وحید

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه ماه و نیمه که یه ef7 رو خریدیم(دلمون خوش بود تو کارخونه آشنا داریم جنس به درد بخورتر از بین اجناس موجود رو میذارن) خدا شاهده هفته گذشته تو پمپ بنزین بدون دلیل یهو ماشین از باک آتیش گرفت کل خانواده هم تو ماشین. آتش نشانی تو گزارشش دلیل حادثه رو زده نقص فنی تو برق و پمپ بنزین ماشین. حالا منتظریم کارشناس بفرستن واسه تعویض ماشین با کارت طلایی. به محض دادن ماشین جدید میفروشیمش و به جاش چهار تا دوچرخه میخریم برا خانواده ?

  13. رر

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ماشینم همینه.البته مدل 90.با کلی خرج که رو دست من گذاشت(سر سیلندر و اویل ماژول)حالا خوب شده.ایران خودرو اصلا کیفیت حالیش نیست .بگم که موتورش بوش المانیه و مونتاژ ایران خودرو.ماشینی که از زوز صفری روغن ریزی داره و بیچاره مصرف کننده رو عاجز میکنه جز اعصاب خوردی چیزی نداره.ماشینای ایران خودرو مثل تخم مرغ شانسیه لپ لپه

  14. محمود

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من الان شهریور۹۵ دنبال انتخاب یک ماشین مناسب برای خانواده ام هستم بعد کلی تحقیق و تطبیق شرایط مالی ef7 و slxرسیدم در کل باید بگم به علت عدم رعایت استاندارد قطعات ، ممتاژ و کوترل کیفی واقعی و حتی رفع نقص محصولات فروخته شده همه تجربات و نظرات دوستان را واقعی و باور دارم تنها راهم تکیه بر شانس و قبول قسمتم هست بلکه ماشین کم عیبی بخرم یا حق

  15. جواد

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان .من تمام این خودرو ایرانو تاحالا سوار یا امتحان کردم اما هیچ کدوم ای اف 7نشده .احساساتی دروغه.تجربه حقیقته.من.که راضیم .مصرف وشتاب ایول داره

  16. رضا

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درحال حاضردر بین موتورهای ایرانی هیچ موتوری با کیفیت ای اف7 وجود نداره واقعا”دست سازنده اش درد نکنه 5 سال این خودرو رو دارم تمام ایرانو گشتم هنوز سرحال و بی آزاره کم مصرف پرشتاب و موتورش واقعا” کارشده است .با یک بارگاز زدن حدود 300 کیلومترمیره اصلا”گرمای زیادی نداره اگه کاپوتش پلمپ هم بود هیچ مشکلی نداشت.

  17. محسن

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این مطالب که نوشتی نشان دهنده تخیلات بالا و قدرت نویسندگی خوبه. بهتره بیشتر رمان تخیلی بنویسی تا نقد مثلا “تجربه مسافرت با سمند EF7”. در آخر هم میگفتی کدوم ماشین بهتره،به خوانندگان عزیز کمک بیشتری در جهت درک جهتگیری فکری شما می کرد.

  18. امير

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من سورن ef7 مدل ۹۴ دارم تا الان ک ۴۰۰۰۰ تا رفتم باهاش اصلا اذیتم نکرده.موتورش عالیه .کم صدا پرشتاب و کم مصرف .موتور با تکنولوژی روزو ول کنم برم مرتور xu7 از رده خارج با راندمان پایین بگیرم .عمرا…

  19. Mohsen93

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام مشکل من روشن شدن بعد از چند بار استارت زدن اول صبح هستش راهنمایی کنید مشکل از کجاست و هزینه زفعش چقدر هست تا جایی که مطالب رو میخوندم مسکه مربوط به دریچه گاز میشه درسته؟!

    1. abbas

      ۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (72 ديدگاه)

      سلام آقا محسن احتمالا ایراد از پمپ فشار بنزین زیر صندلی عقب باشه که بد روشن میشه به مرکز تنظیم موتور نشون بده

  20. عرفان

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. خودرو های ایرانی کلا مثل هندونه در بسته هستن.من سال 93 خریدم دوستم سال 92. ماشین من تا حالا اذیت نکرده و خرجی نداشته.ولی برای دوستم چرا.من راضیم.فقط یه مشکل داره واسه من که
    ماشین من سر گاز که میدی یه لحظه کپ میکنه دلیلش و نمیدونم.نمایندگیم بردم کاری نکردن.اگه دوستان اطلاعاتی دارن و راهنمای کنن ممنون میشم.بخاطر همین موضوع تو سر بالای ها کم میاره.جون ماشین گرفته میشه.

  21. هادی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من قبلا. داشتم هر کسی خواست بخره ده میلیونم بذاره کنار پاسه خرجش، خدا کمکتون کنه، کمر شکن خرج داره

  22. حمید ع

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من دو ساله دارم و 50 هزار کیلومت بهش فشار اوردم …موتور که عالی بوده !!!…کلا فقط یکبار بوش موجگیر و یکبار کمک فرمان عوض کردم …یکبارم تو گارانتی کامپیوتر مولتی پلکس رو عوض کردن …تا اینجا که خوب بوده …..قبلش شش سال تندر داشتم

  23. اصغر کرامتی

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند اف سون را خراب نکنید واقعا ماشین خوبیه کم مصرف جادار پرشتاب راحت زیبا وسفری به خصوص برای خانواده با تشکر

  24. علی اتزیو

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اره واقعا این سمند ef7خدایی ماشین خوبیه ها شتابش عالیه

  25. اکبر

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام. من هم ef7 مدل 91 رو دارم. تا الان 110تا کار کرده و تو آخرین مسافرتم هم 4500کیلومتر پیمایش همراه بامصرف کولر تو جاده کویر وسیستان داشتم. و هیچ مشکلی خدا روشکر باهش نداشتم. تو صدهزار کارکرد فقط یک صفحه کلاچ تعویض کردم و تسمه تایم.در جاده کوهستان هم سفر مداوم دارم و خیلی راضیم ازش.سواری خوب و خستگی ناپذیر، نرم و کم صداتر و امکانات داخلیش و مصرف بدون مشکل گاز و بنزین از حسنای این مدل موتور هست. بنظر من تو این قیمت و در مقایسه با سایر مدلها، ماشین خوبیه.

  26. احمد

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده مدت یکماهه ای اف سون چهارسال کارکرده رو گرفتم ۲۶۰ هزارتا هم راه رفته ولی انصافا ازش راضیم موتور کم مصرف و خوبی داره البته منکر شانسی بودن کیفیت ماشینای ایرانی نیستم

  27. رضا

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هه واقعا جالبه
    این چجور بررسی هست؟ واقعا با این همه دبدبه و کب کبه این مقاله رو نوشتید؟ یعنی واقعا ماشین آب بندی نشده رو انداختید تو جاده با کلی سرنشین و البته بار؟
    بعد می خواید ماشین عین ماشین خارجی ها بتازونه؟

  28. جواد

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من ی سمند ای اف سون 90دارم تنها مشکلی که داشت واشر اویل ماژولش بود که با صد هزار تومان مرتفع شد و الآنم نزدیک صد هزار کیلومتر باهاش رفتم و خیلیم باهاش راحتم

  29. خریدار ef7

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    دوستان بنده قصد خرید سمند ef7 مدل 95 دارم ، راهنمایی ام کنید که خوبه ؟ شنیدم تو کارخونه تبریز تولید میشه ، ایرانخودروی تبریز معتبر هست یا نه؟؟؟

  30. farid

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان،بنده میخواستم مشین بخرم تا 34 ، 35 میلیون ب نظر شما کدوم ماشین با این قیمت بهتره،و آیا دسته دوم بخرم یا صفر
    همچنین من ب فضای داخلی و سرعت اهمیت میدم اولویتم ایناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا