سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.
بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
– رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
– بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
– فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
– فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
– روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
– موج داشتن شیشه جلو
– بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
– و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
– و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.
خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
– این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
– رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
– بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
– آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
– ….
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!
صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.
نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.
نویسنده: وحید گودرزی
رامین
۸ خرداد ۱۳۹۱راستی یادم رفت بگم ماشین تا الان 115 هزار کیلوتر کار کرده و البته شتاب ماشین بسیار عالیه و من هم معمولا در دور موتور 5800 تا 6200 دنده عوض میکنم یک با پارس ELX دنده 4 رو پر کردم و دنده 5 جا نرفت و رفت دنده 3 و دور موتور تا 8000 رفت منجر شد به کج شدن 16 عدد سوپاپ و در سمند EF7 هم همین اتفاق 3 بار افتاد و خدا رو شکر که طراحی این موتور بسیار دقیق و عالیست و مشکلی پیش نیامد
اما یک دنده دیگه میخواد. شوش تهران گیربکس 7 دنده پیدا کردم و نشد چون طولش بلند تر از استاندارد سمند بود.
الان دنبال AL4 (گیربکس اتوماتیک 206) هستم برام دعا کنید بتونم نصبش کنم!
راستی من همه وسایلی که برای تعمیر یا تعویض نیاز هست رو دارم تا خودم بدونم برای ماشینم چه کارهایی انجام میدم! یک بار پراید رو بردم تعمیرگاه و بعد از اتمام کار و تسویه اجرت رفت زیر ماشین و دیدم پیچ اصلی طبق نیست و دیگه توبه کار شدم ماشین دست تعمیر کار نسپرم حالا میخواد نمایندگی باشه یا بیرون!!
مسعود
۸ خرداد ۱۳۹۱سلام رامین
منو امیدوار کردی
متشکرم
بهزاد
۱۲ خرداد ۱۳۹۱با سلام
من هم عید یک ef7 خریدم خیلی هم راضی هستم البته ماشین من بنزینی است نه گازسور عید باهاش رفتم گناوه و بوشهر 15 روز گازش دادم خیلی هم راضی هستم .تو کفی 180 تا پرش کردم و تا حالا مشکلی نداشته باید این را هم بگم با این پول ها بهتر این پیدا نمیکنی عزیزم.
امیر
۲۲ خرداد ۱۳۹۱چقدر سطح توقعات اومده پاییییییییییین که میگی از عید تاحالا خراب نشده
ووووووووووووووووووووووواااااااااااااوووووووووویییییییییییییییییییییییییللللللللااااااااا
عبدالحسین
۱۳ خرداد ۱۳۹۱سلام
بنده هم یک دل 91 را از نمایندگی خرید کرده ام متاسفانه بعد از دو ماه واشر سرسیلندر سوزانده به نمایندگی مراجعه کردم دیدم 10 تا از همین سری توی نمایندگی منتظر دریافت قطعه ناقابل واشر اصلاح شده ایران خودرو هستند ماشین من امروز 7 روز است که در نمایندگ خواب است جالب اینکه اینقدر مشکل سوزاندن واشر در سطح کشورزیاد شده که ایران خودرو توان تهیه قطعه را ندارد و بعضاً تا 45 روزمیگن باید در نوبت دریافت یک واشر باشی نمیدانم من که گارانتی دارم و کارت سه ستاره باید به من خسارت خواب ماشین رو بدن یا نه
احسان
۱۳ خرداد ۱۳۹۱سلام. خسته نباشید. ما هم یه ef7 گاز سوز داریم. البته درسته چند بار گیربکس عوض کردیم ولی در هر صورت ماشین خوبی هست. چون ما با این ماشین هر حرکتی کردم .خودم هم ترسیدم که الان همه چیزش خراب میشه ولی دووم آورده . حتی یه بار دور موتور رو تا 6500 آوردم. فقط یه مشکلی داره. در های ماشین زیاد صدا میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ali
۱۵ خرداد ۱۳۹۱سلام
من یه ای اف7 گرفتم از تهران که تحویل گرفتم تا شهرستان(گنبد)بردم مشکلی نداشت اما روز بعدش روغن فرمان خالی شد گفتن عیب از کارخونه بوده از ما12تومن هزینه حمل با جرثقیل تا نمایندگی گرفتن یه روز هم علافی داشت وقتی آوردم متوجه شدم در عقب.بمت راننده موقع از شدن صدا میده چند روز که گذشت متوجه شدم ساعت رویکنسول مشکل داره و عقب می مونه عیب دیگه هم اینجاست که گیربکسش مشکل داره دنده عب بد جا میره و صدا میکنه اگه بخوام واسه اینا ببرم نمایندگی اگر گارانتی شامل حال همه بشه حداقل یه هفته علافی داره بابت گیربکس
بهزاد
۱۵ خرداد ۱۳۹۱بیشترین عیب را دوگانه سوزها دارند بنزینی هاشون کمتر خراب میشه اگر دقت کرده باشید هر که از ef7 میناله ماشینش دوگانه سوز است . من که بنزینیش را دارم نسبت به پولی که دادم راضی هستم .
محمدرضا
۱۵ خرداد ۱۳۹۱سلام
بنده 24/12/91 یکدستگاه سمند ef7 تحویل گرفتم اما 15 روز پیش خراب شد به نمایندگی که مراجعه کردم گفتند موتورهای آخر سال 90 را بدلیل تحریم یک شرکت ایرانی ساخته و مشکل داره.خلاصه باید بلوکه سیلندر و پیستون و شاطون و سوپاپ و رینگ پیستون و … عوض بشه ،اما قطعه ندارن و میگن تا 45 روز باید تو نوبت باشم. کسی میتونه کمکم کنه
مرسی
بهزاد
۱۵ خرداد ۱۳۹۱منظور شما سال 90 بود بله ؟ نگفتید ماشین شما بنزینی است یا دوگانه سوز؟
بهزاد
۱۵ خرداد ۱۳۹۱سلام منظور شما سال 90 بود دیگه ؟ نگفتی بنزینی یا دوگانه سوز؟
یه متضرر
۱۵ خرداد ۱۳۹۱من یه دو هفته ای هست که یه دونه بنزینیشو گرفتم روز دوم متوجه شدم که از دور شیلنگ هیدرولیک فرمونش روغن میریزه که خودم 2تا بست پیچی تهیه کردم و ظاهرا حل شده .اون مشکل درجا پیچوندن فرمون هم نداره خوشبختانه!آخه چند تا از دوستام که سمند وحتی 405 هم که گرفته بودن موقع درجا پیچوندن فرمون یه لرزش خاصی تو فرمون وچرخها احساس میشد و مشکل دیگه ای تا الان نداشته ولی خدایی اتاقش خیلی بیصداست. فرمونش نسبتا نرم عمل میکنه. شتاب و ترمزش هم به قول همون دوستام که مدت زیادیه سمند ef7پایه گازسوز و حتی معمولیشو سوارن نسبت به مال خودشون خیلی عالی بوده. و همچنین چون ef7 بنزینیه مالتی پلکسه ادوات کلید بالابر و نمایشگر ساعت و رنگ طرح چوبش جدید و نور پشت چراغ صفحه کیلومترش هم تغییر دادن که قشنگتره
ولی در کل خودم بشخصه با استیل و سایز سمند حال نمیکنم
این ماشین در حال حاضر با2هفته کارکرد صفر محسوب میشه و هنوز در مورد قضاوت دربارش زوده
ولی نسبتا به اون بدیهایی هم که دوستان میگن نیست
البته شاید بحث همون تخم مرغ شانسی در مورد این ماشین هم صادق باشه
تا بعد…..
پویا
۲۳ خرداد ۱۳۹۱ببین دوست عزیز این لرزش فرمون که میگید برای تمامی محصولات فرمون هیدرولیک صدق میکنید مخصوصا در جاهای سر و لیز به طور مثال پارکینگ منزلتون که کفش موزاییک یا سرامیک هستش این برای امنست خودرو هست تا احیانا فرمون از دستتون در نره و یا خطری براتون پیش نیاد وگرنه اصلا هیچ مشکلی نیست و کاملا طبیعیه . و درضمن بله این ماشین صفر هست و اصلا نمیشه روش قضاوت کرد . روی این ماشین زمانی میتونی قضاوت کنی و بگی خوب یا بد هستش که حداقل ده هزار تا باهاش راه بری این گفته کارشناس به من بود گفت تا زمانیکه 10 هزارتا نرفتی باهاش اصلا در مورد هیچیش قضاوت نکن
esi
۱۶ خرداد ۱۳۹۱اقا ما یه دونه برج هشت 90 بنزینی داشتیم دنده 5 هایده میخوند دیفرانسیل افتخاری میخوند شیشه بالابراش یهویی قطع میشد ماشینو ری استارت می کردی خوب میشد اما موتورش خیلی نرم و روان کار می کرد و امپر ابش همیشه بالا بود فنش دائما” روشن بود که نشون میداد دمای موتورش بالاس
امیر
۱۶ خرداد ۱۳۹۱سلام ما یه ef7 داریم و مدل 4/2/90 و الان یک سال کار کرده ودوگانه سوز هستش
وخداییش بگم بجز چندتا مشکل برق کوچیک
واسه موتورش اصلا ایرانخودرو نرفتم و نخواهم رفت
وخیلی هم ماشین خوبی هست
با این ماشین 210 تا سرعت رفتم و مشکلی نداشت
امیر هستم از علی اباد کتول
حسین
۱۶ خرداد ۱۳۹۱من برج 7پارسال یه سمند گرفتم که 1000 تا کارکرده بود که گریبکسش صدای مرگ میداد بردم مکانیکی گفت باید گریبکسش عوض شده
که دیگه من ماشین را دادم بابام و یه لیفان 620 گرفتم
بابای بیچارم هم رفته نمایندگی گفتند هیچ مشکلی نداره
و یه سرویس به اصطلاح کامل و آماده مسافرت به شیراز
که البته 200ک از راه بیشتر نرفت که ماشین دیگه دنده هاش جا نمیرفته
خلاصه بعد از حمل تا نمایندگی و (250 ت هزینه یدک کش) نمایندگی گفته مشکل از خودتون بوده و شامل گارانتی نیست
400 ت هزینه کرده
2باره بعد از 2ماه الان همون صدا را میده اینبار میگن همشون همینطورن سمندا
200 مابه التفاوت بده و گریبکس اسنوک زانتیا بنداز
الان 1ماهه اینکارو کرده و راضی شده
توی تعمیرگاه ایساکو هم 6 نفر پارس و سمند همین مشکل را داشتند
آخر کلام که سمند و پژو ایران خودرو غیر از اعصاب خردی هیچی ندارن
سامان
۱۶ خرداد ۱۳۹۱سلام دوستان
پژو 405 بگیرید بهترین ماشینه
من تقریبا یکساله گرفتم خیلی هم از پراید بهتره !
تا حالا امتحان خودشم پس داده یعنی عیبهاش معلومه یعنی ادا در نمیاره
فقط ترمزهاش به درد نمیخوره چراغاش نور خوبی ندارن ایربگش تو تصادف کار نمیکنه البته همه ماشینای ایرانی اینجورین و در ضمن دیگه اتیش نمیگیره ( البته اینو میگن ولی من از ترس رفتم ماشینو بیمه بدنه کردم )
فقط پژو 405 ….
بابک
۱۶ خرداد ۱۳۹۱داداشم یه ساله یه دونش رو داره ..خیلی هم راضیه .اینو میخوام بگم که اولا دوست عزیزی که این مطلب رو گفتن .ایرادایی که گفتن همونجور که از حرفاش هم معلومه هیچ کدوم مربوط به موتور ef7 نمیشه.بلکه مربوط به کابین خودرو و پلوس که در همه سمندا مشترک هست میشه.کلا اگه کارگرای ایرانی موقع کار از کارشون ندوزدن و وجدان کاری داشته باشن این مشکلات پیش نمیاد.دوستان من 23ساله که راننده اتوبوس و ماشین سنگینم واز لحاظ فنی هم کمکمکی سرمون میشه .مطمئن باشید اگه نقطه قوتی در صنعت خودرو ایران و به خصوص ایران خودرو هست به تولید رسوندن این موتور با کمک طراحان المانی هستش.من یه پارس ای ال ایکس دارم و باید بگم در این رده از خودروهایی که در ایران هست فقط سمند ef7 میتونه پا به پای ای ال ایکس را بره .هرچند عقربه سرعت سنج همه خودروهای ایرانی 5تا9 کیلومتر اضافه نشون میده با این حال من با ef7 راحت 220 تا رو بارها رد کردم.هر وقت جاده مناسب و خلوت پیدا کردین امتحان کنید مطمئنن ef7 نا امیدتون نمیکنه.
amir
۱۶ خرداد ۱۳۹۱نویسنده و دیگران هنوز دور موتورو به 3000 نرسوندن […] حالا باهاش 65000 پر کنن که م…. این مشکل سر سیلند تو بعضی از سمندا هستش که حل نشدنی و اگرم شانست خوب باشه که هیچی میری با ماشین حالشو میبری
خودم
۲۱ خرداد ۱۳۹۱یعنی از ماکسیما هم بیش تر رفتی؟!… کلاایرانی جماعت تو رویا زندگی می کنه :)
arian
۱۶ خرداد ۱۳۹۱بخدا موندم چی بخرم ؟؟ ef7 دوس داشتم که شما……….
arash
۱۷ خرداد ۱۳۹۱پیشنهاد میدم ال 90 یا لیفان 620 بخری
امیر
۱۷ خرداد ۱۳۹۱دوست عزیز شانسی است دیگه یه وقتی دیدی خوب و عالی درامد یه وقتی هم دیدی بیخود
ولی درکل ماشین خوب و کم صدایی است
حسین
۱۷ خرداد ۱۳۹۱خوب یا بد بودنش هنش شانسیه.دوستان عزیز خدمتتون بگم:ماشین تو ایران باید یه دونه سوخت بسوزونه.یا گاز یا بنزین.بدلیل عدد اکتان متفاوت.بنزین ایران:اکتانش نهایت85_90____ولی گاز اکتانش 130_140
مسعود
۱۹ خرداد ۱۳۹۱سلام
به نظر من استفاده مناسب از خودرو برای ماشینهای ایرانی حرف اول را می زند
اگه اهل گاز دادن و تیک آف کشیدن باشیم بهترین ماشین دنیا هم داشته باشیم بعد از مدتی از هم می پاشه . چه برسه به 206 و ef7و پرایدو کلیه ماشینهای ایرانی
ولی اگه دنده کشی معقولانه باشه ، سرعت به نسبت جاده مناسب باشه ، چک کردن موتور به موقع باشه ( آب و روغن و… به موقع بررسی شود) اگه زیان هم داشته باشی باز هم عمر مفید خودش می کند.
بله ، کارکردن یک کارگر ایرانی با مزد نامناسب و با حواشی بسیار در زندگی تاثیر بسیاری بر نحوه و کیفیت تولید می گذارد و بی تاثیر نیست ، اما نباید نحوه استفاده راکب خودرو را هم نادیده گرفت
امیر
۲۲ خرداد ۱۳۹۱ماشین با گاز دادن خراب میشه ؟
نشون میده که اصلا نمیدونی ماشین چیه
اگه موتور استانداد طراحی بشه با گاز ماشین خراب نمیشه
فکر کردین ماشینای خارجی مثل مال ایرانن که ادم میترسه دور موتورشون از 4000 بالاتر بره ؟؟؟
یکبار گاز یک پراید رو یک لحظه گرفتم تا 6-7 هزار اومد خداییش کلی ترسیدم احساس کردم الان منفجر میشه
پس EF7 هم اگه EF1000 باز موتور نمیشه
علیEF7
۲۰ خرداد ۱۳۹۱شماها یک مشت عناصر اجیر شده توسط سایپا هستین.
کارتون تخریبه وجه یه ایران خوردرو و ماشین فوق العاده یه سمند ال ایکس EF7 هست.
هرچی باشه تمومه محصولاتتونو از لحافظ فنی جا گذاشته همینوطور کیفی.
برمیگردین میگین چطور؟؟؟؟
دوستانی که سمندEF7 دارن یه فلش ای سی یو عوض کنین و فول اسپرتش کنین.یه وایر و شمعو عوض کنین زانتیا گرفتتون من مچو میزنم.
من یه پام تو ایساکو و نمایندگی هاست تنها ایراداتی که میارن بیشترن نمایندگی:
1-سیم گاز مشکل داشته 2- تنظیمات و برنامه ها و کد هایه ECU.
پویا
۲۲ خرداد ۱۳۹۱اقا من حرفتو کاملا قبو دارم فقط اگه میشه در مورد فلش ای سی یو و وایر و شمع راهنماییم کن که کجا عوضش کنم و چه مدلیشو ممنونم
امیر
۲۲ خرداد ۱۳۹۱یاد قدیم بخیر یه پیکان داشتم ماهی یبار سیم گازش میبرید
نتیجه : سمند هم همون پیکانه حالا میخاد مولتی ویتامین هم باشه
امین
۱۰ شهریور ۱۳۹۲علی آقا من حرف شما رو قبول دارم که میگین اگه شمع موتور رو عوض کنن مثل موشک میشه/ولی چرا از صد مورد ایرادشما فقط به دو نوع ایراد اشاره میکنین؟؟چرا مشکل روغن ریزی از قسمت اویل ماژور رو نمیگین؟؟!!چرا هی روشن شدن چراغ چک رو نمیگین؟؟!!چرا صدای پمپ فشار قوی فرمون هیدرولیک رو نمیگین؟؟!!چرا سوزوندن واشر سر سیلندر رو نمیگین؟؟ !!! چرا صدای ناهنجار گیربکس رو نمیگین؟؟!!چرا مشکل گاز خوردن نابجا که بدلیل دریچه برقی گاز هست رو نمیگین؟؟؟ چرا خراب شدن زود به زود باتری و سنسور اکسیژن رو نمیگین؟؟!!………برو آقا ….ما حدود 3 سال هست ef7داریم و همه این مشکلات رو تجربه کردیم…بجای اینکه مسئولین محترم بشینن هی نظرات مردم رو جویا بشن یه فکری هم به حال و روز و درآمد مردم بکنن و بفهمن که ماشینی که به این قیمت بیرون میدن باید آبروی تمام ماشین های داخل کشور رو نبره…وچاره جویی بشه //ماهم امیدواریم که صدای مردم به گوش مسئولین محترم برسه و تمامی مشکلات مربوط به EF7رو حل کنن و یه ماشینی به تمام معنا و بدون عیبو ایراد به مردم تحویل بدن.((انشاالله))
مسعود
۲۰ خرداد ۱۳۹۱با سلام
امروز از یکی از دوستانم که لوازم یدکی داره در مورد لوازم ef7سوال کردم میگه کمه و به آسونی پیدا نمی شه .نمی دونم کسی از شما ها به این مورد رسیدین یا نه . تظرتون بگین
خودم
۲۱ خرداد ۱۳۹۱من چشمم آب نمی خوره سمند EF7 جاده ی خوبی داشته باشه.ماشینای تولید داخل هیچ کدوم تو جاده آسایش و آرامش ندارند.ضمن این که اصطهلاکشونم خداست.:)
FF
۲۲ خرداد ۱۳۹۱لیفان یکی از بدترین ماشینایی که سوار شدم بعد چند وقت صدا تراکتور میده بعدسمند یک ماشین لشه که ایران خودرو اومده ماسمالش کنه این موتور درست آلمانی ولی به این ماشین نمی خورهههههههههههههههههههه
بعدلوله کشی فرمان هیدرولک همه ماشیناتو تصادف نشتی میکنه دیگه هم درست نمی شه وهر 3یا4 روز بایدمخزن روغن هیدرولیک پر شود
پویا
۲۲ خرداد ۱۳۹۱سلام . منم یه EF7 بنزینی سال 90 خریدم . واقعا محشره خیلی هم ازش راضی ام خدارو شکر تا الان هم هیچ مشکلی برام نداشته فقطه برای سرویس دوره ای به گارانتی بردمش البته گیربکسش کمی صدا میده که وقتی به کارشناس نمایندگی گفتم ، گفت علتش اینکه این موتور با این گیربکس هم خوانی نداره . این گیربکس پژو و پارس هست که روش گذاشتن واسه همینه صدا میده موتور پژو و پارس پرصدا است واسه همین صداش توی پارس معلوم نمیشه اما موتور EF7 چون کم صداست این زوزه رو نشون میده . البته گفت میشه روش لیور محک گذاشت تا صداش بیفته تازگی ها هم باهام تماس گرفتن که لیور محک براشون اومده و وقت گرفتمکه هفته بعد برم روش بزارم . اما واقعا ماشین راحت پرشتاب پرقدرت و محشریه من کلیه محصولات ایرانخودرو بجز ویتاراشو داشتم این بهتریشونه همیشه سر 3 ماه به سرم میزد ماشینمو عوض کنم اما این رو اصلا اصلا دلم نمیاد عوضش کنم میخوام چندسالی بمونه دستم . من با این ماشین تندر 90 ، پرشیا ، 405 ، ورنا ، مگان 1600 ،206 و … رو خیلی راحت گرفتم بدون اینکه هیچ فشاری به ماشینم بیاد . این ماشین حتی موقعی که روش کولرم میگیرم اصلا نشون نمیده نه شتابش کم میشه نه سرعتش انگارنه انگار رو کولره . خوشبختانه توی کورس انداختن تو خیابونا هم با ماشینای دیگه ضایعم نکرده و خیلی راحت و قرص ماشینای دیگه رو باهاش گرفتم . امکاناتشم خیلی عالیه واقعا ماشین سفره . من عید امسال سرتاسر شمالو باهاش گشتم با کلی بار تو صندوق عقب – کلی بار رو باربند – چهارنفر عقب دونفرم جلو(شاگرد و راننده) تازه روی کولر هم بود کوچکترین اخی نگفت و سربالایی های عباس اباد با اون جاده خرابشو مثل اسب تیزرو بالا رفت بدون اینکه توی سربالایی کم بیاره . مصرفشم تو شهر صدی 9 هست توی جاده هم صده 5.5 و 6 سوزوندم. واقعا تحسین برانگیز این خودرو البته این موتور تولید واقعی ایران نیست این موتور ، موتوره CVVT شرکت المانه که جدیدا هم این موتور رو روی لیفان 620 با قیمت 26 میلیون گذاشتن . من ماشینمو 16 میلیون خریدم اما الان شده 17.800 . این اولین ماشینیه که داشتمو نو اش گرون شد بقیه ماشینام کلی ضرر میکردم روشون . من تندر90 پارس خوردرو ، 206 ، 206SD ، 405، پرشیا ، ROA ، سمند 1800 ، داشتم اما واقعا میگم هیچکدوم به پای این نمیرسه حتی تندر 90 . خوش باشید همگی
حسین
۲۳ خرداد ۱۳۹۱توهم داریا منم ای اف سون داشتم به لعنت ابلیس نمی ارزید دادم یه وی هشت گرفتم نمیگم عالیه ولی از اون سمند لش بی قواره خیلی بهتره تو سمند که میشنی انگار سوار گاو شدی ال نود به شتاب معروفه 206 1600 هم همینطور ولی سمند فقط لش بودنش تو ذهن میمونه نمیدونم با چه رویی طرفداریشو میکنی؟؟
پویا
۱۷ تیر ۱۳۹۱شما ماشینت مشکل داشت . من خودم به شخصه با تندر پارس خودرو صفر کورس انداختم . تندر 90 اصلا به گرد ماشینمم نرسید . شتاب تندر 10 هست ولی شتاب ef7 9 ثانیه . بله تندر به شتاب معروفه ولی EF7 به طوفن (ترنادوی پر سرعت ) جاده ها معروفه .
amir
۲۴ خرداد ۱۳۹۱میشه بگید اون تیپ 5 با شتاب9.6 رو چجوری با سمند با شتاب 13 گرفتینش در ضمن سمندم خودشو جر بده بهترین راننده هم پشتش باشه شاید حودودا به 11 برسه حالا اینو چجوری گرفتی خدا میدونه
amir
۲۴ خرداد ۱۳۹۱دوستان عزیز خودتون رو عزیت نکنین مگه با این کارا اون اشتباهاتی که میگین درست میشه
حالا از همه این حرفا گذشت ماشین بسیار عالی وکم صدا هست دوستمون کاملا راست میگه منم یه بار نظر دادم
ما هم یه ef7 مدل 90 دوگانه سوز داریم ولی خیلی
عالی هست و هیچ کدام از این مشکلات که میگین رو نداره وبا 206 v8 کورس انداختم تو دور بالا 206
کم اورد و با 210 سرعت گرفتمش و کیف کردم
با تشکر
پویا
۱۷ تیر ۱۳۹۱شما چیزی نمیدونی الکی حرف نزن . اون شتاب 13 ثانیه سمند برای سمند 1800 هستش . سمند EF7 شتاب 9 ثانیه ست من خودم روی 8,5 پرش کردم 100 تارو . برو یه بار پشتش بشین بعد حرف بزن
پویا
۲۲ خرداد ۱۳۹۱راستی اینم بگم که من دو موتور رو در همه حالت و در همه جا بین 4000 تا 5000 عوض میکنم درحالات عادی روی 4000 عوض میکنم و درحالت کورس انداختن و گازو ویراژ دادن رو 5000 تا 5200 عوض میکنم و اصلا هم هیچ مشکلی براش پیش نمیاد و کوچکترین اخی هم نمیگه حتی صدای موتورش هم در نمیاد که بخواد اذیتت کنه . خیلی بیصداست و واقعا موافقم که پارس موتور زانتیا و حتی زانتیا رو هم میگیره . شما تا زمانی که پشت این ماشین نشینی و یه گازو سرعت درست حسابی بهش ندی نمیفهمید چی میگم . توی هر دنده ای که باشه بخوای یهو شتاب بگیری حالا میخواد دور موتورت کم باشه خیلی راحت شتاب میگیره و میکنه میره . کارشناس میگفت این موتور قابلیت پر کردن تا 300 تا رو خیلی راحت داره اما بدلایل امنیتی و بخاطر پلیس جلوشو بستن که وقتی خود کارشناس نشست پشتش تا 220 پر کرد و گفت ببین چقدر راحت تا 220 تا رو پرکرد . و اینم گفت که این موتور رو با سوخت دیزلی میخوان بدن به پلیس و قراره همه بنز ها جمع بشه و جاش EF7 دیزلی بیاد . طبق تست ها ازمایشاتی که توسط کارشناسای نیروی انتظامی هم قرار گرفته سمند EF7 خیلی راحت بنزپلیس رو گرفته و از بنز پلیس گذشته واسه همینه بنزارو دارن جمع میکنن جاش EF7 میذارن . البته شاید فکر کنید اغراق میکنم اما اگه سری به سای نیروی انتظامی قسمت اخبارش بزنین حرف من براتون تحقق پیدا میکنه چون من هیچ وقت هیچ حرفیو بدون تجربه و ازمایش و تا زمانی که با چشم خودم نبینمش نمیزنم . EF7 واقعا محشره هیچ خودرویی به پاش نمیرسه پا به پای زانتیا میره و حتی ردشم میکنه شما چه ماشینی با 18 تومن میتونین بخرین که زانتیای 32 میلیونیو خیلی راحت بگیره و یا پرشیا و تنر حتی به گردشم نرسن . پسر داییم وقتی پشت ماشینم نشست و باهاش یه تندر گرفت خیلی راحت ازEF7 خیلی خوشش اومد و اونم الان یه دونه لنگه من خریده اما مال اون مدلش 91 هست . وقتی برام تعریف میکنه هر روز توی جاده و خیابون در حال کورس انداختن باهاش با ماشینای دیگس البته توی همش هم پیروز بود و EF7 اصلا کم نیاورده
amir
۲۴ خرداد ۱۳۹۱اخرین مدل بنز الان […] تا 300 تا پر کنه بعد اشغالانس 1700 میخواد 300 تا پر کنه در ضمن بنزا پلیس یه قطعه داره به اسم تایمر گیربکس تو کل ایران یه نفر وارد میکنه اونم میده 3 ملیون و هر 3-4 سال باید اون قطعه عوض شه که پلیس این امکانو نداره تو این تحریم از اونا گیر بیاره و بخاطر اون هم داره جمع میشه و بنز های پلیس هیچ وقت حق تعقیب و گریزو نداشتن به خاطر شتابش و زانتیا پیش اون هیچی
یه سوال شما ماشین بای 20 ملیون مثلا اوانته سوار شدی باو پایین رفتن سوپاپا موقع شتاب گیری احساس کنی و ببینی چه لذتی داره اول برو اینو تست کن بعدا بگو ef777777777777
پویا
۱۷ تیر ۱۳۹۱شما بخیالت فقط تویی که ماشین 20 میلیونی سوار شدی . نه عزیزم من هر مدلی دلت بخواد سوار شدم که دارم از EF7 حرف میزنم . سمند توربوی EF7 رو سوار شو بعد بیا اینجا واسه ما ادعای ماشین 20 میلیون به بالا یا اوانته رو کن . سمند EF7 توربو حتی زانتیا رو میگیره . برو تحقیق کن یا نه رات دادن یه دور با توربوی EF7 بزن بعد بیا اینجا واسه من نظر بده
احسان
۲۶ خرداد ۱۳۹۱آقا پویا دمت گرم. نمیدونم این ایرادایی که واسه EF7 میگن از کجا در میارن!!!!!!!!!
الان تو ایران ماشین بهتر و خوشگلتر و همه رقم تکمیل از سمند EF7 پیدا نمیکنین به خدا!!!!!!!11
azita
۲۳ خرداد ۱۳۹۱سلام . ماشین ما سمند EF7بود مدل 1389 پایه گاز سوز . کارت طلایی هم داره از91/2/23 حالا توی تعمیرگاه ایران خودرو مونده امداد ویژه هم شده اما پیستونش نیست . میگن پیدا نمیشه و رفته توی نوبت خرید . لطفا بفرمایید چکار کنیم ؟ اگه این ماشین خراب بشه باید راهی سطل آشغال بشه ؟
چه مدت طول میکشه تا توی نوبت خرید باشه ؟
حمید رضا
۲۳ خرداد ۱۳۹۱ما یه پیکان مدل 81 داریم تا حالا عالی بوده قربون همون، الانم یه مدته می خوایم یه ماشین نو بگیریم پدرم میگه سمند، منم میگم ماشین ایرانی بدرد نمیخوره.
فرشاد
۲۳ خرداد ۱۳۹۱سلام
پیرو اشاره دوستان در خصوص استفاده از خودرو با موتور ef7 در ناوگان نیروی انتظامی (پلیس ایران) می توانید به لینک ذیل مراجعه نمائید.
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=34325
محمد رضا
۲۳ خرداد ۱۳۹۱با سلام به تمامی دوستان . عزیزان برام یه سوالی پیش اومده که میخوام بزرگواری کنید و جوابمو بدین . ناگفته نزارم که من تعریف ef7 رو زیاد شنیده بودم اما از شانس رو به ترقی من تا من پولم رو جمع و جور کردم سمندef7 بنزینی از چرخه تولید خارج شد و در حال حاضر تنها روی سورن نصب میشه .البته ef7 دو گانه سوز هست ولی من از دو گانه سوز خوشم نمیاد . ایده من اینه که ماشین باید یک سوخت مصرف کنه یا بنزین یا گاز. این حالت دو گانه بابای ماشینو در میاره . ببینید بهترین برندهای خودرو ساز مثل بنز وب ام و یا… تا حالادو گانه زدن ؟ تا حالا شما بنز دو گانه سوز دیدید ؟ اگه خوب بود این حالت چرا اونا نمیزارن؟ تازه اونا که باید از ما بیشتر بفکر باشن چرا که اونا سوخت فسیلی ندارن و ما یک کشور نفت خیز هستیم .بگذریم از اصل مطلب دور نشم . من یک سمند LX مولتی پلکس برج سه امسال خریدم . تا الان که خدایی ازش راضی هستم. یک خصلتی هم که دارم اینه که نه تنها ماشین که هر وسیله ای که دارم رو خوب نگهداری می کنم. تمیز سر حال و عالی که با چند سال کار کردن تفاوت چندانی با نمونه نو اون خود رو نداشته باشه . الغرض .برای عوض کردن دنده من موندم توی دور 3هزاراین ماشین رو دنده عوض کنم یا توی دور موتور4000 توی کتابچه ماشین نوشته تا کیلومتر1000 ماشین سعی کنید دور موتور شما از 3000 تا بالا تر نره . از چند تا از دوستام که پرسیدم هرکسی یه چیزی گفت .یکی میگه درسته روی همون 3000 تا دنده عوض کن یکی دیگه میگه نه بابا ماشین رو تنبل می کنی و نفس ماشین رو می سوزونی . باید روی 4000 تا 4500 دنده بدی به ماشین وگرنه ماشینت میشه ماشین خانم دکتری. یکی از شما دوستان به من منطقی و با استدلال بگه که من چیکار کنم ؟ و حالت درست دنده عوض کردن سمند ال ایکس مولتی پلکس روی چند هزاره ؟ ممنون همگی .یا علی مدد .(بچه محل امام رضا)هرکی جوابم رو بده شب جمعه که رفتم حرم آقاامام رضا ع براس دعا می کنم خدائی و نایب الزیارش میشم .
پویا
۲۳ خرداد ۱۳۹۱ببین دوست عزیز من تمامی محصولات ایرانخودرو رو داشتم . 405 که داشتم کارشناسش میگفت با این ماشین باید اسپرت رانندگی کنی و روی 3500 تا 4000 دنده عوض کنی. شما هر وقت صدای ماشین دیدی که جوریه که احتیاج به تعویض دنده داره دندتو عوض کن حالا کاری نداشته باش که روی چه دور موتوری چون حتی گاهی میبینی لازم هست که روی حتی 2500 تا عوض کنی اما استاندار سمند 1800 بین دور موتور 3000 تا 4000 هستش شما بین اینا عوض کن اما بازم میگم هر گاه از روی صدای ماشین حس کردی احتیاج به تعویض دنده داره دندتو عوض کن . در ضمن ما رو هم دعا کن مشکلات زیاد داریم
iraj
۲۴ خرداد ۱۳۹۱سلام یک توصیه دارم برای اون هایی که می خوان یک خودروی نیسان افکن پرایدلح کن وباکیفیت عالی داشته باشن اونم سمندهای مدل 82تا85هست ماکه پدرشودرآوردیم بازدوام آورده به خداراست میگم سمندمعمولی بنزین سوزرومیگم
ali
۲۴ خرداد ۱۳۹۱آقا بزارین تکلیفتون رو روشن کنم این ماشین به قول یکی از دوستان بالا مثل شانسی میمونه
من یه سر زدم نمایندگی شهرمون دیدم یه 4/5 تا رو گذاشتن اونجا گفتن سیلندر ترکنده
یه بار هم سوار یکیش شدم 140/150 راحت سر بالایی رو میرفت تو کفی هم 210 رو با گاز روش پر کرد